Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(33)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje naukowe
(17)
E-booki
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
tylko na miejscu
(21)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(25)
Czytelnia
(22)
Autor
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Radzicki Józef
(4)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Szlosek Franciszek (1943- )
(3)
Babbie Earl R. (1938- )
(2)
Betkiewicz Witold
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(2)
Milo Władysław (1943- )
(2)
Siek Stanisław (1930- )
(2)
Antonów Kamil
(1)
Bakalarz Tomasz
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Barankiewicz Tomasz (1963- )
(1)
Basiak Marcin
(1)
Bomba Katarzyna
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Bulińska-Stangrecka Helena
(1)
Bąba Michał
(1)
Chołoniewski Jacek (1957- )
(1)
Cieśluk Urszula
(1)
Czechowski Marcin
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Dörre-Kolasa Dominika
(1)
Frankfort-Nachmias Chava
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Giedrowicz-Niewińska Aneta
(1)
Grześków Małgorzata
(1)
Hałas Elżbieta (1954- )
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Huczek Antoni
(1)
Izdebski Hubert (1947- )
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Jęcek Zuzanna
(1)
Kossakowska Anna
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krasuń Aneta
(1)
Król Henryk (1932-2014)
(1)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(1)
Kuba Magdalena
(1)
Kucharski Olgierd
(1)
Kumor-Jezierska Ewelina
(1)
Lach Daniel Eryk
(1)
Latos-Miłkowska Monika
(1)
Lekston Mariusz (1975- )
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lutostański Michał Jan
(1)
Malaczewski Maciej
(1)
Mangione Thomas W
(1)
Maroń Anna
(1)
Materska Maria
(1)
Matuszak Michał
(1)
Matyjas-Łysakowska Paulina
(1)
Mazur Stanisław
(1)
Miotk Anna
(1)
Miśko Jolanta
(1)
Moras-Olaś Kinga
(1)
Morawski Roman Zdzisław (1949- )
(1)
Mędrala Małgorzata
(1)
Nachmias David
(1)
Oleś Maria (1956-2017)
(1)
Pennell Dudley J
(1)
Pochopień-Belka Sabina
(1)
Protasiuk Michał
(1)
Sanetra Walerian (1943- )
(1)
Sanocki Włodzisław (1937- )
(1)
Serafin Katarzyna
(1)
Sierocka Iwona
(1)
Sobczak Jacek (1946 - )
(1)
Stefański Ryszard Andrzej (1944- )
(1)
Szafrański Grzegorz
(1)
Szlachta-Kisiel Katarzyna
(1)
Sztobryn Dorota (1956- )
(1)
Tlatlik Justyna
(1)
Tomanek Artur
(1)
Torbus Urszula
(1)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(1)
Ulrichs Magdalena
(1)
Unterschütz Joanna (1975- )
(1)
Walczak Krzysztof
(1)
Wesoły Zygmunt
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Wośko Zuzanna
(1)
Zawiła-Niedźwiecki Janusz
(1)
Znaniecki Florian (1882-1958)
(1)
Łazarska Aneta
(1)
Łebkowska Agnieszka
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(1)
Żołyński Janusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(40)
Temat
Metody badawcze
(33)
Osobowość
(8)
Metodologia
(7)
Motywacja
(5)
Nauki społeczne
(5)
Psychologia
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Stres
(5)
Uczucia
(5)
Badania naukowe
(4)
Inteligencja (psychologia)
(4)
Pamięć
(4)
Poznanie
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Psychoterapia
(4)
Sen
(4)
Socjologia
(4)
Uczenie się
(4)
Zaburzenia psychiczne
(4)
Zachowanie
(4)
Zmysły
(4)
Świadomość
(4)
Badania marketingowe
(3)
Pedagogika
(3)
Badania jakościowe
(2)
Badania operacyjne
(2)
Kadry
(2)
Ocena pracowników
(2)
Promocja handlowa
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia osobowości
(2)
Rynek kapitałowy
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Administracja samorządowa
(1)
Agresywność
(1)
Aksjologia prawa
(1)
Algorytmy
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Ankieta
(1)
BHP
(1)
Bezrobocie
(1)
Ból
(1)
COVID-19
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Ceny
(1)
Choroby naczyń krwionośnych
(1)
Choroby serca
(1)
Czas pracy
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dobra osobiste
(1)
Doktorat (stopień naukowy)
(1)
Dyskryminacja pośrednia
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomika produkcji
(1)
Epidemie
(1)
Fresk
(1)
Inflacja
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kaczor, Stanisław (1924-2014)
(1)
Kara umowna
(1)
Kariera
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konkurencyjność
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Kwestionariusz osobowości
(1)
Lorenzetti, Ambrogio (1290-1348)
(1)
Lęk
(1)
Matematyka
(1)
Mediacja (prawo)
(1)
Menedżerowie
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja pracy
(1)
Naczynia krwionośne
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauki empiryczne
(1)
Negocjacje zbiorowe
(1)
Netnografia
(1)
Neurobiologia
(1)
Obrazowanie metodą rezonansu magnetycznego (MRI)
(1)
Obserwacja nieuczestnicząca
(1)
Obserwacja uczestnicząca
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Opinia publiczna
(1)
Organizacja
(1)
Oszczędzanie na emeryturę
(1)
Oświata
(1)
Platforma internetowa
(1)
Postępowanie administracyjne
(1)
Praca zdalna
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Pracownicze plany kapitałowe (PPK)
(1)
Temat: dzieło
Allegoria ed effetti del Buono e del Cattivo Governo
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
2001-
(5)
1989-2000
(4)
1301-1400
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Gatunek
Podręcznik
(17)
Praca zbiorowa
(9)
Opracowanie
(5)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Ankieta
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Nauka i badania
(10)
Psychologia
(10)
Edukacja i pedagogika
(8)
Zarządzanie i marketing
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
40 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przedmowa; Wprowadzenie; Układanie pytań; Dobór próby; Jak skłonić respondentów do odpowiedzi na ankietę; Kilka dodatkowych sposobów nakłonienia respondentów do odpowiedzi; Korzyści z dobrego zarządzania i dbałości o estetykę; Przygotowanie danych do analiz; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodologia / PWN Wydawanictwo Naukowe)
Wprowadzenie: Różnorodność metod i narzędzi w badaniach: 1. Studium przypadku; 2. Obserwacja; 3. Nowe techniki badań terenowych: shadowing; 4. Podejście biograficzne; 5. Wywiad w badaniach jakościowych; 6. Badania fokusowe; 7. Analiza dokumentów zastanych; 8. Analiza dyskursu; 9. Etnografia wizualna; 10. Technika identyfikacji konstruktorów osobistych; 11. Metody relacyjne w badaniach organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu ; Nr 1004)
1. Badania marketingowe - diagnoza i kierunki rozwoju, 2. Źródła i formy wykorzystania informacji rynkowej, 3. Model wykorzystania bdań marketingowych, 4. Nowe technologie w badaniach marketingowych, 5. Skuteczność i efektywność działań marketingowych - metody pomiaru
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Cz.I: Formułowanie celów, organizacja badań: Przedmiot i etapy badań marketingowych; Podsatwy informacyjne marketingu. Cz.II: Metody badań marketingowych: Metody gromadzenia danych; Wybrane metody przetwarzania danych. Cz.III: Podstawowe obszary zastosowań: Określanie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa i kierunków jego rozwoju; Wyznaczanie segmentów rynku; Badania związane z produktem; Badanie cen; Badanie systemu dystrybucji; Badanie skuteczności systemu komunikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania w public relations : wprowadzenie / Anna Miotk. - Warszawa : Difin , 2012. - 231, [1] s. : rys. ; 23 cm.
1. Badania w public realtions; 2. Prowadzenie badań; 3. Praktyczne aspekty realizacji badań; 4. Metody i techniki badawcze stosowane w public relations; 5. Jak zmierzyć efekty działań PR; 6. Mierzenie skuteczności różnych narzędzi PR; 7. Dlaczego pomiar Pr sprawia tyle problemów?; 8. Jak robią to inni? Rozwiązania stosowane na rynkach zagranicznych; 9. Jak to się robi w Polsce?; 10. Nowe trendy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
E-book
W koszyku
To książka, która odkrywa przed czytelnikiem, jak złożonym analizom rynkowym podlega świat konsumenta - człowieka, który sięga po produkty, klienta korzystającego z usług, osoby robiącej zakupy, użytkownika. „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” to kompendium wiedzy autorstwa pięćdziesięciu ekspertek i ekspertów działający w ramach Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, tworzących na co dzień branżę badań marketingowych w Polsce. Zajmują się zbieraniem danych, przeprowadzaniem analiz, wnioskowaniem i budowaniem praktycznych rekomendacji. Na bazie wieloletniego doświadczenia stworzyli użyteczny przewodnik porządkujący aktualną wiedzę o badaniach rynku i opisujący dobre praktyki, które warto stosować. Książka daje możliwość zapoznania się z metodami i technikami badawczymi w licznych obszarach biznesu. Została podzielona na kilka części. Pierwsza zawiera opis elementów procesu badawczego od briefu po prezentację wyników. Druga część to praktyczny przewodnik po metodach badawczych – zarówno tych standardowych, jak i bardziej specjalistycznych. W trzeciej części znalazły się badawcze odpowiedzi na konkretne pytania biznesowe zleceniodawców. Na końcu umieściliśmy słownik, wyjaśniający kluczowe pojęcia. Rozdziały zostały wzbogacone o cytaty ekspertów, przykłady empiryczne oraz ćwiczenia praktyczne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 229)
Część I. Wędrówka życiowa i naukowa Profesora Stanisława Kaczora. Część II. Pierwsze 10 lat działalności Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego. 8. Ogólnopolskie Seminarium Badawcze (OSB) jako szkoła metodologiczna – próba bilansu; 9. O rozsądnie wykorzystanym czasie podczas seminariów w Zubercu; 10. Z wielkim zdziwieniem patrzę na Zuberec; 11. Refleksje na temat roli Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego w swoim rozwoju naukowym; 12. Subiektywne spojrzenie na działalność letniej szkoły metodologicznej. Część III. Metodologiczne aspekty badań pedagogicznych. 13. Upowszechnianie dorobku nauki powinnością uczonych; 14. Dziedziny i obszary wiedzy w wersji naukoznawczej oraz funkcjonalnej; 15. Metodologiczne dociekania badacza – procesem ustawicznym; 16. Interdyscyplinarna metodologia pedagogiki pracy; 17. Typologia badań pedagogicznych; 18. Problem wartości w nauce i życiu codziennym; 19. O eksperymentowaniu w pedagogice; 20. Studium przypadku, metoda biograficzna i monograficzna – charakterystyka porównawcza; 21. Uniwersalizm klasycznej metodologii pedagogiki pracy; 22. Błędy w badaniach naukowych (zarys problemu); 23. O integracji w badaniach pedagogicznych; 24. Kształtowanie się modelu nauki i wzorów badań naukowych – w kontekście ewolucji kultury; 25. Badanie ewaluacyjne; 26. Etyka czytania jako sposób bycia… metodologa humanisty; 27. Aspekt etyczny w badaniach pedagogicznych; 28. Wiedza naukowa a poszukiwania badawcze; 29. Kilka uwag o dylematach nauk humanistycznych i społecznych, a w szczególności pedagogiki; 30. Metodologiczne uwarunkowania badań porównawczych; 31. Teoria naukowa – wybrane zagadnienia; 32. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – refleksje subiektywne; 33. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – drogą do zrozumienia. Część IV. Analizy teoretyczne i empiryczne w szerokim kontekście metodologicznym. 34. Potęga ognia; 35. Człowiek w procesie pracy – aspekty badawcze; 36. Wybrana problematyka badań nad ochroną ludności; 37. Wiedza o bezpieczeństwie jako nowa dyscyplina naukowa; 38. Od kwalifikacji do kompetencji; 39. Szkolnictwo wyższe dawniej i dziś; 40. Doskonalenie pracy nauczyciela a jego awans zawodowy; 41. Nauczyciel – zawód i powołanie; 42. Pomiar mobbingu: wybrane techniki i narzędzia; 43. Konstruktywizm a zawód nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 275)
15 lat Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego; Naukowe wzrastanie pedagogów. Część I. Metodologia nauk społecznych i jej relacja z naukami humanistycznymi. 1. Umiejscowienie/lokalność teoretycznych paradygmatów w dobie zmiany społecznej (wprowadzenie do dyskusji); 2. Obszary wiedzy i działań metodologicznych w Polsce w drugiej połowie XX wieku i dalszy ich rozwój; 3. Metodologia nauk społecznych a metodologia nauk pedagogicznych; 4. O pedagogikę bardziej zorientowaną na nauki humanistyczne, czy na nauki społeczne? Metodologia nauk humanistycznych i społecznych w pedagogice; 5. Metodologiczne niejasności w pracy naukowej uczonych nauk społecznych; 6. O niektórych swoistościach metodologii nauk społecznych; 7. Metodologiczny chaos czy naturalne zróżnicowanie w naukach społecznych i humanistycznych? 8. Badacz rzeczywistości społecznej – obserwator czy uczestnik (w kontekście namysłu nad racjonalnością współczesnych paradygmatów); 9. Jednolitość metodologii badań nauk społecznych a wieloznaczność aparatu pojęciowego jej dyscyplin; 10. Dylematy metodologiczne – spójność metodologiczna nauk społecznych; 11. Wybrane aspekty metodologiczne: nauki społeczne – nauki humanistyczne. Część II. Metodologia badań pedagogicznych w kontekście nauk społecznych. 12. O osobliwości metodologicznej pedagogiki i jej subdyscyplina; 13. Paradygmaty metodologiczne pedagogiki pracy; 14. Kultura pracy jako przedmiot badań pedagogicznych (społecznych); 15. Zaufanie/nieufność – problem badawczy interdyscyplinarny (także pedagogiczny); 16. Pedagogiczne badania w działaniu – pochwała roztropności badawczej; 17. Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych intelektualnie jako obszar badań; 18. Przydatność metodologii nauk historycznych w badanach społecznych, a w szczególności w pedagogice; 19. Różne aspekty badań pedagogicznych; 20. Problemy badawcze w obszarze pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście współczesnych przeobrażeń; 21. Proces badawczy w pedagogice – w kontekście badań społecznych. Część III. Analizy teoretyczne wybranych problemów pedagogicznych jako przykłady badań społecznych. 22. Poczucie bezpieczeństwa użytkowników Internety jako przykład badań interdyscyplinarnych; 23. Podstawy teoretyczne badań procesu kształtowania wartości życia rodzinnego u wychowawców internatów będących uczniami starszych klas szkół podstawowych; 24. Satysfakcja zawodowa jako problem humanizacji pracy; 25. Przygotowanie nauczyciela szkoły podstawowej do działalności artystyczno-pedagogicznej – aspekty metodologiczne; 26. Metodologiczno-historyczny aspekt badań zawodu nauczyciela kształcenia zawodowego; 27. Komunikowanie wyników egzaminów zewnętrznych z pespektywy teorii systemów informacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 268)
Część I. 90-lecie urodzin współtwórcy pedagogiki pracy. Część II. O badaniu jakościowych w tradycyjnym i nowym ujęciu. 30. Paradygmatyczność naukowości badań jakościowych; 31. Badanie w działaniu – między empiryzmem a hermeneutyką; 32. O niezbędności badań jakościowych; 33. Etnografia przestrzeni wirtualnej, czyli o jakościowych badaniach Internetu; 34. Osobliwości organizacji i jakościowej analizy wyników badań pedagogicznych w Ukrainie; 35. Statystyka w badaniach jakościowych; 36. O jakości badań jakościowych w ustawicznej edukacji zawodowej; 37. Analiza jakościowa danych ilościowych w badaniach orientacji społecznych; 38. Metody badań jakościowych twórców i użytkowników przestrzeni medialnej; 39. Perspektywy teoretyczne i procedury w badaniach jakościowych; 40. Badania biograficzne – zastosowania w pedagogice pracy; 41. Między badaniami jakościowymi i ilościowymi; 42. System ochrony ludności w Polsce. Próba analizy jakościowej; 43. Rozumienie i interpretacja podstawowymi kategoriami w dyskursie metodologii jakościowej; 44. Metoda biograficzna w andragogice; 45. O możliwości zastosowania wywiadu narracyjnego w badaniu jakości edukacji dzieci; 46. Badania biograficzne w pedeutologii; 47. Specyfika prowadzenia badań jakościowych w środowisku trudnym; 48. Studium indywidualnego przypadku jako strategia w badaniach jakościowych. Część III. Badania jakościowe w szerokim kontekście edukacyjnym. 49. Kształtowanie współczesnego patriotyzmu wymogiem naszych czasów; 50. Kariera naukowa jako droga do elity społecznej; 51. Warsztat badacza społeczności lokalnej. O tym, co (zazwyczaj) nie trafia do raportu z badań; 52. Efekty uczenia się w kontekście czynników warunkujących kształtowanie przekonań i postaw w procesie nauczania – uczenia się; 53. Badania jakościowe w pracach historyczno-pedagogicznych; 54. Badania jakościowe jako metoda „obserwacji świata zewnętrznego” 55. Badania jakościowe w pedagogice; 56. Badania jakościowe; 57. Działalność opiekuńczo-wychowawcza domów dziecka jako przykład obszaru badań jakościowych; 58. Przygotowanie uczniów starszych klas szkoły podstawowej, wychowanków internatu do samodzielnego życia; 59. Wspomagane zatrudnianie osób z niepełnosprawnością – wyzwaniem dla badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rynki pracy i kapitału w Polsce lat 90-tych; Bezrobocie, płace i zatrudnienie; Płace, inflacja a wzrost; Podażowe czynniki wzrostu; Wzrost a szoki podażowe; Wzrost a szoki popytowe; Efektywność polityki monetarno-fiskalnej; Perspektywy wzrostu gospodarczego Polski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ekonomiczno-organizacyjne zagadnienia przygotowanie produkcji, 2. Organizacja procesów produkcyjnych w przedsiębiorstwie, 3. Metodyka obliczeń podstawowych para metrów dla wydziału mechanicznego, 4. Gospodarka środkami trwałymi, 5. Produktywność i stosowane wskaźniki oceny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658/1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie Rozdział 1. Wirtualność organizacji w naukach o zarządzaniu 1.1. Geneza wirtualności 1.2. Wirtualność organizacji w naukach o zarządzaniu 1.3. Pomiar wirtualności Rozdział 2. E-kultura jako forma kultury organizacyjnej – ujęcie teoretyczno-metodyczne 2.1. Kultura organizacyjna – definicje i wymiary 2.2. E-kultura – istota i charakterystyka 2.3. Wymiary e-kultury Rozdział 3. Metodyka badania e-kultury 3.1. Struktura procesu badawczego 3.2. Metodyka ilościowych badań empirycznych wirtualności i e-kultury Rozdział 4. Model e-kultury organizacji IT działających w Polsce 4.1. Empiryczna weryfikacja modelu e-kultury 4.2. Analiza związków wirtualności z e-kulturą 4.3. Wnioski z interpretacji związków wirtualności z poszczególnymi wymiarami e-kultury na podstawie wyników wnioskowania statystycznego Rozdział 5. Praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze – badania jakościowe 5.1. Wywiad jakościowy 5.2. Raport z wywiadów jakościowych 5.3. Interpretacja wywiadów jakościowych na temat praktyk zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze 5.4. Wskazówki dla działów personalnych dotyczące wdrożenia e-kultury 5.5. Słabe strony e-kultury Rozdział 6. Wnioski i rekomendacje; Załącznik; Studium przypadku praktyk zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze w wybranej organizacji; Bibliografia; Streszczenia; Wykaz tabel; Wykaz wykresów i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Struktury organizacyjne zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; Struktury decyzyjne zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; System finansowania szkolnictwa wyższego a efektywność funkcjonowania zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; Wpływ struktury kadrowej instytucji akademickiej na efektywność jej funkcjonowania; Wpływ struktury informacyjnej instytucji akademickiej na efektywność jej funkcjonowania; Struktury kontrolne w zachodnioeuropejskich instytucjach akademickich - wpływ na efektywność i jakość kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejszy numer czasopisma „Ekonomia” zawiera artykuły przygotowane przez uczestników konferencji pn. „Ekonomia instytucjonalna wobec nowych zjawisk gospodarczych”, poświęcone zagadnieniom ekonomicznym wyjaśnianym za pomocą badań nad instytucjami. Instytucje, rozumiane jako normy prawne i normy społeczne oraz mechanizmy ich egzekwowania, są przedmiotem większości artykułów, które mają formę rozważań teoretycznych bądź prezentacji wyników badań empirycznych. Część opracowań zawartych w tym zeszycie tworzą także publikacje, których autorzy podjęli dyskusję dotyczącą metody badawczej ekonomii. Krytyka ekonomii, jej ograniczonych zdolności do wyjaśniania wyborów dokonywanych przez osoby gospodarujące oraz formułowania predykcji odnośnie do przebiegu zjawisk makro-ekonomicznych nasiliła się w ostatnich latach pod wpływem badań psychologii ekonomicznej oraz w związku z ostatnim kryzysem finansowym. Zagadnienia metodo-logiczne mają znaczenie fundamentalne dla ekonomii jako nauki, z tego powodu artykuły poświęcone tym problemom otwierają niniejszy zeszyt.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Zarys rozwoju metody kwestionariuszy; 2. Minnesocki Wielowymiarowy Inwentarz Osobowości; 3. Kwestionariusz osobowości H.J. Eysencka; 4. Kwestionariusze osobowości J. P. Guilforda; 5. Metodologiczna ocena kwestionariuszy osobowości; 6. Etapy konstruowania kwestionariusza osobowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
1. Selekcja i określanie danych naukowych: Praktyczne standardy selekcji w socjologii; Niewyczerpalna rzeczywistość konkretna; Zasada systemów zamkniętych; Opis systemów i elementów; Wyjaśnienie zmian; Wiedza historyczna przeciwstawiana wiedzy uogólniającej; Fakty i teorie w socjologii; 2. Zasady selekcji danych kulturowych: Rozróżnienie między danymi kulturowymi a naturalnymi; Współczynnik humanistyczny danych kulturowych; Wartości jako przedmioty kulturowe; Problem czynności ludzkich; Doświadczanie czynności; Czynność, dążność i postawa; Trwanie i rozciągłość systemów kulturowych; 3. Dane socjologii: Socjologia jako teoria społeczeństw lub wspólnot; Socjologia jako ogólna teoria danych kulturowych; Socjologia jako nauka specjalna; Teoria działań społecznych; Teoria stosunków społecznych; Teoria osób społecznych; Teoria grup społecznych; Ogólna definicja systemów społecznych; 4. Źródła materiału socjologicznego: Nieodpowiednie wykorzystanie materiału socjologicznego; Osobiste doświadczenie socjologa: pierwotne; Osobiste doświadczenie socjologa: zastępcze; Obserwacja prowadzona przez socjologa; Osobiste doświadczenia innych ludzi; Obserwacje prowadzone przez innych ludzi; Uogólnienia wykorzystywane jako materiały; 5. Krytyka niektórych tendencji metodologicznych: Przygotowanie materiału do wykorzystania naukowego; Socjologia jako niezależna nauka indukcyjna; Indukcja enumeracyjna; Metoda statystyczna; Początki i trudności indukcji analitycznej; 6. Indukcja analityczna w socjologii: Abstrakcja i uogólnienie; Zależność strukturalna i prawo statystyczna; Analiza ontogenetyczna; Klasyfikacja filogenetyczna; Zmiany przyczynowe systemów społecznych; Problem kwantyfikacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wykaz skrótów; Przedmowa; Rozdział I. Ogólna problematyka metodologii badań naukowych (Brunon Hołyst): Pojęcie metodologii badań; Podział nauk; Wpływ logiki na metodologię badań; Hipotezy naukowe; Obserwacja; Eksperyment; Badania testowe; Metody statystyczne; Metody subiektywne; Kryterium metody naukowej. Rozdział II. Postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora: Kształtowanie się statusu doktora; Uzyskiwanie stopnia doktora w świetle przepisów ustawy z 2003 r.; Czynności poprzedzające wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora; Rola promotora w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora; Postępowanie doktorskie po wszczęciu postępowania; Podstawowe trudności związane ze stosowaniem nowych rozwiązań. Rozdział III. Dysertacja doktorska – istota, cel i metodologia: Dysertacja doktorska – istota i cel; Trzy warunki konieczne: oryginalność, fachowość i znajomość metodologii; Co? Dlaczego? Jak? Jakie wnioski? Po co?; Twórczy charakter pracy doktorskiej; Postępowanie zgodne z metodami pracy naukowej; Terminologia naukowa i styl oraz struktura rozprawy doktorskiej; Przedstawienie twierdzeń i praw naukowych; Proces myślowy i jego zasady; Krytyczne poznanie; Uzasadnienie twierdzeń i obiektywizm naukowy; Ocena rozprawy doktorskiej. Rozdział IV. Metody myślenia, badania prawa i systematyzacji wiedzy w naukach prawnych: Uwagi w punkcie wyjścia; 2.1. Metodologiczna odrębność nauk prawnych; 2.2. Ogólne metody myślenia i porządkowania wiedzy a metody badania prawa; 2.3. Ważne cechy i postawy badacza; Ogólne metody myślenia stosowane w naukach prawnych; 3.1. Metoda analizy; 3.2. Metoda syntezy; 3.3. Metoda argumentacyjna; Metody badania prawa; 4.1. Metoda formalno-dogmatyczna; 4.2. Metoda hermeneutyczna; 4.3. Metody socjologiczne badania prawa; 4.4. Metody aksjologicznego badania prawa; 4.5. Metody ekonomicznego badania prawa; 4.6. Metoda historyczno-opisowa badania prawa; 4.7. Metody komparatystyczne; Metody systematyzacji wiedzy naukowej; Rozdział V. Metodyka przygotowania rozprawy doktorskiej: Rozprawa doktorska; Charakter rozprawy; Wybór tematu rozprawy; Zebranie literatury; Podstawowe założenia i koncepcja rozprawy; 6.1. Problem naukowy; 6.2. Cel rozprawy; 6.3. Teza badawcza; 6.4. Hipoteza badawcza; 6.5. Metody badawcze; Konstrukcja (kompozycja) rozprawy; 7.2. Rozwinięcie tematu; 7.3. Wnioski; Strona formalna rozprawy; 8.1. Język; 8.2. Objętość; 8.3. Części składowe; Współpraca z promotorem; Rozdział VI. Etyka badań naukowych: Wstępne uwagi terminologiczne; Geneza i wyodrębnienie etyki badań naukowych; Współczesne modele etyki badań naukowych; Multicentryczny system standardów etycznych badań naukowych; Podstawowe funkcje etyki badań naukowych; Dobre praktyki w badaniach naukowych; 6.1. Dobre praktyki w zakresie postępowania z danymi naukowymi; 6.2. Dobre praktyki w zakresie procedur badawczych; 6.3. Dobre praktyki autorskie i wydawnicze; 6.4. Dobre praktyki w zakresie recenzowania i opiniowania; 6.5. Dobre praktyki w kształtowaniu młodej kadry i studentów; 6.6. Dobre praktyki w zakresie relacji ze społeczeństwem; 6.7. Dobre praktyki w zakresie ujawniania konfliktu interesów; Nierzetelności naruszające etos badań naukowych; 7.1. Rażące przewinienia pracownika naukowego; 7.2. Wysoce naganne przewinienia pracownika naukowego; 7.3. Inne niewłaściwe zachowania; 7.4. Odpowiedzialność pracownika naukowego; Rozdział VII. Prawo autorskie w pracy naukowej i badawczej: Pojęcie utworu; Utwory zależne, inspirowane, zbiory i utwory zbiorowe; Utwory naukowe; Autorskie prawa osobiste; Autorskie prawa majątkowe; Plagiat; Przytaczanie i cytowanie utworów; Rozdział VIII. Metodyka poszukiwania, analizy i wykorzystania orzecznictwa Sądu Najwyższego w prawniczej pracy naukowej: Zadania i kompetencje Sądu Najwyższego; Właściwość izb Sądu Najwyższego; Postępowanie przed Sądem Najwyższym; Rodzaje orzeczeń Sądu Najwyższego. Składy Sądu Najwyższego; 5.1. Składy powiększone Sądu Najwyższego; Moc wiążąca wyroków i uchwał; 6.1. Uchwały o mocy zasad prawnych; 6.2. Przykłady uchwał Sądu Najwyższego podjętych w składach powiększonych, mających moc zasady prawnej; 6.3. Wytyczne (powszechnie obowiązująca wykładnia ustaw); Techniczna strona orzeczeń Sądu Najwyższego; Sygnatury akt rozpoznawanych przez Sąd Najwyższy; 8.1. Izba Cywilna; 8.2. Izba Karna; 8.3. Izba Pracy i Ubezpieczeń Społecznych; 8.4. Izba Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych; Publikowanie orzeczeń Sądu Najwyższego; 9.1. Oficjalne zbiory orzeczeń; 9.2. Publikacje orzeczeń poza oficjalnymi zbiorami orzecznictwa; Funkcje uzasadnienia orzeczenia Sądu Najwyższego; Dostęp do akt w celu prowadzenia badań aktowych; Konstrukcja uzasadnień orzeczeń sądowych; 12.1. Postępowanie cywilne, pierwsza instancja; 12.2. Postępowanie cywilne, druga instancja; 12.3. Postępowanie karne, pierwsza instancja; 12.4. Postępowanie karne, druga instancja; 12.5. Różnice w konstrukcji uzasadnień orzeczeń sądów pierwszej i drugiej instancji; 12.6. Konstrukcja uzasadnienia orzeczenia Sądu Najwyższego; Co jest najważniejsze w uzasadnieniach orzeczeń Sądu Najwyższego?; Teza jako ostateczny efekt wykładni; Na co zwracać uwagę przy korzystaniu z orzecznictwa Sądu Najwyższego w pracy naukowej?; Jak czytać orzeczenia Sądu Najwyższego?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody badania emocji i motywacji / red. nauk. Henryk Gasiul. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 392, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Zawiera: Cz. I Metody badania emocji. R. 1. Wprowadzenie do sposobu pojmowania emocji i możliwości ich pomiaru: Pojęcie emocji; Perspektywa spojrzenia na emocje; Komponentowa interpretacja emocji; Kategorie i rodzaje zjawiska afektywnych - próba uporządkowania; Podsumowanie - uogólnienia. R. 2. Kategorialne i dymensjonalne podejście do interpretacji emocji i ich metodologiczne konsekwencje. Możliwości pomiaru fenomenologicznego komponentu emocji: Emocje jako odrębne kategorie; Wybrane sposoby pomiaru kategorii emocji podsystemowych; Pomiar innych kategorii doświadczanych emocji; Kontrowersje wokół pomiaru emocji z perspektywy doświadczającego je podmiotu; Podejście dymensjonalne i modele kołowe; Podsumowanie. R. 3. Emocje samoświadomościowe - podstawowe rozróżnienia i narzędzia pomiaru: Podstawy teoretyczne; Pomiar dumy i pychy, poczucia winy, wstydu; Podsumowanie. R. 4. Komponent ekspresywno-społeczny emocji i sposoby jego pomiaru: Biologiczne programy emocji - wskaźniki uniwersalności emocji; Znaczenie kontekstu kulturowego i społecznego w kształtowaniu oraz rozpoznawaniu emocji na podstawie jej ekspresji; Oszacowanie jako podstawa oceny ekspresji emocji; Możliwości pomiaru emocji na podstawie ekspresji. R. 5. Neurofizjologiczny składnik emocji - mózgowe podłoże emocji oraz strategie pomiaru: Wprowadzenie; Metody obrazowania mózgu; Percepcja twarzy; Mózgowa organizacja emocji - badania pacjentów z uszkodzeniami mózgu; Związek poszczególnych struktur mózgowych z rodzajem emocji: badania neuroobrazowe; Rola dynamiki w percepcji emocji. R. 6. Sposoby pomiaru inteligencji emocjonalnej: Wprowadzenie; Pomiar inteligencji emocjonalnej u osób dorosłych; Pomiar inteligencji emocjonalnej u dzieci; Podsumowanie. Cz. II Metody badania motywacji. R. 7. Motywacja ludzka i jej źródła: Pojęcie motywacji i motywu; Podstawowe właściwości ludzkiej motywacji; Źródła i rodzaje motywów. R. 8. Wybrane sposoby pomiaru motywacji osiągnięć: Wprowadzenie; Wybrane modele interpretacji motywacji osiągnięć; Możliwości pomiaru. R. 9. Style przywiązania jako jednostkowe dyspozycje motywacyjne: Przywiązanie i jego style - teoretyczne podstawy; Wybrane narzędzia do pomiaru stylów przywiązania. R. 10. Zachowania transgresyjne: Pojęcie transgresji; Transgresja w teoriach psychologicznych; Zachowania transgresyjne i ochronne w ujęciu J. Kozieleckiego; Kwestionariusz do badania zachowań transgresyjnych i ochronnych - lista zachowań alternatywnych (LIZA). R. 11. Wartości jako dyspozycje motywacyjno-transgresyjne. Pomiar wartości w kołowym modelu Schwartza: Wprowadzenie; Klasyczne modele wartości; Współczesne ujęcie wartości: kołowy model S.W. Schwartza; Praktyczne rekomendacje dla badaczy stosujących PVQ. R. 12. Motywy tożsamościowe - sposób pomiaru w ujęciu teorii motywowanego konstruowaniem tożsamości: Integrująca perspektywa teorii motywowanego konstruowania tożsamości; Nowa metodologia badania motywów. R. 13. Motywy Ja i możliwości ich pomiaru: Pojęcie motywów Ja - wprowadzenie ogólne; Kategoria motywów Ja - model SCENT; Funkcje motywów Ja oraz mechanizmy ich aktywizacji - kontrowersje; Pomiar motywów Ja - kwestionariusz motywów Ja (motywy samowartościowania): Skala Lubienia siebie/Kompetencji siebie (Self liking/Self-competence Scale) R.W. Tafarodi, W.B. Swanna, Jr.; Perspektywa personalistyczna propozycją uporządkowania motywów Ja; Kołowy Model Motywów Ja i ich pomiar w ujęciu H. Gasiula i W. Strusa; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawy badań empirycznych, 2. Plany badawcze i struktura procesu badawczego, 3. Zbieranie danych, 4. Przetwarzanie i analizowanie danych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I. Struktura osobowości. I. Pojęcie osobowości i podstawowych elementów struktury osobowości: Definicja osobowości; Definicja cech osobowości, reakcji i schematów reagowania, wymiaru osobowości, typu psychicznego; Pojęcie struktury osobowości. II.Psychoanalityczny model struktury osobowości: ID jako komponent struktury osobowości; EGO jako komponent struktury osobowości; SUPEREGO jako obszar struktury osobowości. III. Czynnikowa koncepcja struktury osobowości: Model struktury osobowości Cattella; Koncepcja struktury osobowości Eysencka. IV. Model tradycyjny i model typów struktury osobowości: Struktura osobowości w ujęciu Rempleina; Charakterystyka typologii Kretschmera; Charakterystyka koncepcji typów charakteru Le Senne’a. V. Koncepcje struktury osobowości jako organizacji cech: Charakterystyka koncepcji struktury osobowości H. A. Murraya; Charakterystyka koncepcji struktury osobowości Guilforda. VI. Poglądy na strukturę osobowości psychologów radzieckich: Temperament jako komponent struktury osobowości; Charakter jako komponenta struktury osobowości; Uzdolnienia jako komponenta struktury osobowości; Nastawienia jako komponenta struktury osobowości. VII. Potrzeby psychiczne jako elementy struktury osobowości: Określenia potrzeby psychicznej i wyrażeń pokrewnych; Psychoanalityczna koncepcja „potrzeb” psychicznych; Potrzeby psychiczne w ujęciu Maslowa; Koncepcja dynamizmów osobowości Cattella; Koncepcja potrzeb Guilforda; Koncepcja potrzeb psychicznych Murraya; Koncepcja funkcjonowania popędów Konorskiego; Koncepcja potrzeb psychicznych Obuchowskiego. VIII. Uzdolnienia jako elementy struktury osobowości: Pojęcie zdolności i ich charakterystyka; Podział uzdolnień Murraya; Koncepcja uzdolnień Cattella; Podział i koncepcja uzdolnień Guilforda. Cz. II. Rozwój osobowości. I. Charakterystyka procesów rozwoju osobowości: Dojrzewanie jako proces rozwoju osobowości; Uczenie się jako proces rozwoju osobowości; Przystosowanie jako proces rozwoju osobowości. II. Rozwój potrzeb psychicznych: „Narzędzia” wyrażania i zaspokajania potrzeb psychicznych dziecka; Wektory jako hipotetyczne wrodzone tendencje i „zadatki” potrzeb psychicznych; Rozwój potrzeb zmierzających do przełamywania oporów środowiska; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze zmierzające do podporządkowania się naciskom otoczenia; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze jednostki do izolowania się od przykrości i niebezpieczeństwa; Rozwój potrzeb zmierzających do stowarzyszania się, afiliacji z obiektami środowiska; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze jednostki zdobywania i udzielania informacji o otoczeniu; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze jednostki zmierzające do manipulowania środowiskiem; Rozwój potrzeb zmierzających do reprodukcji gatunku; Rozwój potrzeby przyjemnych doznań zmysłowych. III. Struktura i rozwój obrazu siebie: Definicja i właściwości obrazu siebie; Uczenie się obrazu siebie przez spostrzeganie bodźców działających z własnego ciała; Oddziaływanie rodziców na formowanie się obrazu siebie; Uczenie się obrazu siebie przez porównywanie siebie z innymi; Rozwój globalnego i zróżnicowanego obrazu siebie; Rozwój poczucia rzeczywistości; Uczenie się znoszenia przykrych przeżyć; Uczenie się kontroli swoich reakcji; Uczenie się poczucia własnej wartości i akceptacji siebie; Stałość obrazu siebie i jego funkcja integracyjna; Obrona stabilności obrazu siebie. IV. Struktura i geneza reakcji lękowych: Psychoanalityczna koncepcja lęku; Koncepcja lęku K. Horney; Koncepcja lęku Cattella; Koncepcja lęku H. A. Murraya; Koncepcja lęku Konorskiego; Koncepcja genezy leku E. J. Murraya; Typowe odmiany reakcji lekowych. V. Struktura i rozwój mechanizmów obronnych: Pojęcie i struktura mechanizmów obronnych; Charakterystyka głównych, pierwotnych mechanizmów obronnych; Charakterystyka wybranych pochodnych mechanizmów obronnych; Rozwój Mechanizmów obronnych. Cz. III. Wybrane metody badania osobowości. I. Wybrane metody badania potrzeb psychicznych: Kwestionariusz Murraya; Autoportret Steina; Test Apercepcji Tematycznej jako metoda badania potrzeb otamowanych i utajonych. II. Test przymiotników Gougha i Heilbruna jako metoda badania niektórych właściwości obrazu siebie: Lista przymiotników i charakterystyka skal; Trafność i rzetelność testu przymiotników; Polska wersja testu przymiotników; Inne metody badania obrazu siebie. III. Wybrane metody badania reakcji lękowych: Kwestionariusz do badania lęku Janet Taylor; Arkusz Samopoznania Cattella jako metoda badania reakcji lękowych; Kwestionariusz Spielbergera; Kwestionariusze do oceny reakcji lękowych opracowane przez Wolpe. IV. Wybrane metody badania inteligencji, uwagi i percepcji: Test labiryntów Chapuis; Test poleceń ustnych Langmuira jako metoda badania inteligencji młodzieży i osób dorosłych; Wybrane metody badania uwagi; Pojęcie i charakterystyka percepcji; testy dla kandydatów na studia Elżbiety T. Sulivan, W. Clarka i E. Tiegsa jako metoda badania percepcji wzrokowej. V. Wybrane metody badania całych struktur osobowości: Kwestionariusz Grygiera jako narzędzie badania struktury osobowości według koncepcji psychoanalitycznej; Kwestionariusz Sterna jako metoda badania struktury osobowości opartej na koncepcji Murraya.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej