Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(29)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(22)
dostępne
(20)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(22)
Autor
Rybak Mirosława
(2)
Abligowski Marek
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Balcerek Ewa
(1)
Barbaro Natalia de
(1)
Baruk Agnieszka Izabela
(1)
Boczkowska Magdalena (1983- )
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Bąk Dariusz
(1)
Chodyńska-Kukułka Agata
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Fikus Sebastian
(1)
Filas Ryszard
(1)
Gasparski Wojciech (1936-2022)
(1)
Gierula Joanna
(1)
Gierula Marian
(1)
Grzesiok-Horosz Agnieszka
(1)
Grzybczyk Katarzyna
(1)
Hartley Robert F
(1)
Hartman Jan (1967- )
(1)
Huczek Marian (1939-2023)
(1)
Jabłoński Adam
(1)
Jabłoński Marek Marian
(1)
Jachimowski Marek
(1)
Jeziorski Leopold
(1)
Kardaś Jarosław
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Klimek Jan (1952- )
(1)
Kochmańska Magdalena
(1)
Kocot Maria
(1)
Kopecka-Piech Katarzyna
(1)
Kornacka-Grzonka Monika
(1)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(1)
Kowalczyk Ryszard
(1)
Kowalski Sławomir
(1)
Krawczyk Dariusz
(1)
Lewicka-Strzałecka Anna
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Markiewicz Katarzyna
(1)
Michalczyk Stanisław
(1)
Minus Paul M
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Moszkowicz Mieczysław
(1)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(1)
Pietrzkiewicz Tadeusz (1911-2005)
(1)
Polińska Karolina
(1)
Pratley Peter
(1)
Płaneta Paweł
(1)
Regulski Lech
(1)
Rok Bolesław
(1)
Sarna Paweł
(1)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(1)
Sikorski Czesław (1943- )
(1)
Sikołowska Julita
(1)
Skórska Anna
(1)
Stabryła Adam (1942- )
(1)
Szot-Gabryś Teresa
(1)
Trynda Katarzyna
(1)
Walkowiak Jerzy
(1)
Wawer Monika
(1)
Zakrzewska-Bilewska Agnieszka
(1)
Zalewski Zbigniew (1956- )
(1)
Тулупов Владимир B
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Temat
Etyka biznesu
(18)
Zarządzanie
(8)
Etyka zawodowa
(6)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(6)
Marketing
(4)
Menedżerowie
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Etyka społeczna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(3)
Etyka
(2)
Etyka dziennikarska
(2)
Kadry
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Media społecznościowe
(2)
Odpowiedzialność społeczna
(2)
Organizacja
(2)
Postawy
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Reklama
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Analiza strategiczna
(1)
Banki
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Bilans księgowy
(1)
Coaching
(1)
Coachowie
(1)
Czasopismo regionalno-lokalne
(1)
Czasopismo społeczno-kulturalne
(1)
Dane osobowe
(1)
Decyzje
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarstwo śledcze
(1)
Dziennikarze
(1)
Etyka lekarska
(1)
Franczyza
(1)
Globalizacja
(1)
Innowacje
(1)
Inwestycje
(1)
Jakość usług
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kariera
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konkurencja
(1)
Konkurencyjność
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Koszty
(1)
Kultura
(1)
Lekarze a pacjenci
(1)
Majątek trwały
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Marketing polityczny
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Mentoring
(1)
Merchandising
(1)
Misja przedsiębiorstwa
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Model biznesowy
(1)
Motywacja pracy
(1)
Obrót pieniężny
(1)
Obsługa klienta
(1)
Outplacement
(1)
Polityka
(1)
Pośrednictwo
(1)
Praca
(1)
Prakseologia
(1)
Prawo autorskie
(1)
Prawo do informacji publicznej
(1)
Prawo reklamy
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Przemysł
(1)
Przywództwo
(1)
Radiofonia
(1)
Radiowe programy informacyjne
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Regionalne środki masowego przekazu
(1)
Ruchy i organizacje ekologiczne
(1)
Rynek (ekonomia)
(1)
Ryzyko bankowe
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Socjologia
(1)
Strony WWW
(1)
Sukces
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Szczupłe zarządzanie
(1)
Służba zdrowia
(1)
Targi i wystawy
(1)
Telewizja
(1)
Turystyka
(1)
Venture capital
(1)
Temat: dzieło
The New York Times (czasopismo ; Stany Zjednoczone ; 1851- )
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Kazachstan
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(9)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo prasoznawcze
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(20)
Filozofia i etyka
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
29 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Aksjologiczne podstawy gospodarowania i etyki biznesu; 2. Audyt etyczny organizacji; 3. Bogactwo i ubóstwo jako problem etyczny; 4. Etos ludzi i instytucji biznesu; 5. Etyczne aspekty działań marketingowych; 6. Etyka biznesu; 7. Etyka biznesu w warunkach globalizacji; 8. Etyka ekonomii; 9. Etyka gospodarcza; 10. Etyka powinności- deontologizm; 11. Etyka pożytku- utylitaryzm; 12. Etyka w komunikowaniu społecznym przedsiębiorstwa; 13. Etyka w public relations; 14. Etyka w sferze finansów; 15. Fuzje i przejęcia- analiza etyczna; 16. Geneza etyki działalności gospodarczej; 17. Infrastruktura etyczna biznesu; 18. Kodeksy i programy etyczne; 19. Konflikt interesów; 20. Konsumenci: prawa i obowiązki; 21. Korupcja; 22. Ład korporacyjny; 23. Menedżer- deontologia zawodu; 24. Oceny i decyzje moralne; 25. Odpowiedzialność wobec pracowników; 26. Podstawy odpowiedzialnej konkurencyjności; 27. Polskie tradycje etyki życia gospodarczego; 28. Raportowanie i ocena społecznej odpowiedzialności; 29. Religia i biznes; 30. Społeczna odpowiedzialność biznesu; 31. Standardy odpowiedzialnego inwestowania; 32. Teoria cnót; 33. Teorie oraz dylematy etyczne i prakseologiczne; 34. Trwały i zróżnicowany rozwój; 35. Umowa społeczna; 36. Whistleblowing; 37. Zasada podwójnego skutki w działalności gospodarczej; 38. Zaufanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Społeczna odpowiedzialność w działalności przedsiębiorstw: 1. Główne czynniki zmian w upowszechnianiu koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu; 2. Geneza i pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu; 2.1. Definiowanie społecznej odpowiedzialności w środowisku; akademickim; 2.2. Definiowanie społecznej odpowiedzialności przez organizacje międzynarodowe; 3. Modele społecznej odpowiedzialności. II. Zarządzanie społecznie odpowiedzialne w sektorze PMMŚ: 1. Specyfika funkcjonalna i zarządcza przedsiębiorstw sektora PMMŚ; 2. Istota zarządzania społecznie odpowiedzialnego w PMMŚ; 3. Zarządzanie społecznie odpowiedzialne w ujęciu procesowym; 3.1. Obszary społecznej odpowiedzialności; 3.2. Teoria interesariuszy: zarządzanie zgodne z CSR w kontekście "wielorakich aktorów"; 3.3. Systemowe podejście do zarządzania zgodnego z CSR. III. Identyfikacja czynników determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne w sektorze PMMŚ oraz perspektywy badawcze: 1. Czynniki wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne w PMMŚ; 1.1. Czynniki zewnętrzne wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne; 1.2. Czynniki wewnętrzne wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne; 2. Stan dotychczasowych badań na temat CSR w sektorze PMMŚ na świecie; 3. Polski dorobek w zakresie badań na temat CSR w sektorze PMMŚ. IV. Metodyka badań empirycznych: 1. Cel oraz zakres badań empirycznych; 2. Charakterystyka badania przygotowawczego; 3. Charakterystyka badania właściwego; 4. Przetwarzanie i analiza danych; 5. Charakterystyka badanej zbiorowości. V. Ocena czynników wpływających na zarządzanie społecznie odpowiedzialne w badanych przedsiębiorstwach: 1. Koncepcja CSR w badanych przedsiębiorstwach; 1.1. Znajomość pojęcia CSR oraz sposoby jego definiowania przez PMMŚ; 1.2. Ocena ważności i charakter przesłanek wdrażania CSR w badanych przedsiębiorstwach; 1.3. Podejmowane działania w obszarach CSR w badanym sektorze przedsiębiorstw; 2. Czynniki wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne według badanych przedsiębiorstw; 2.1. Analiza i ocena czynników zewnętrznych determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne według badanych przedsiębiorstw; 2.2. Analiza i ocena czynników wewnętrznych determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne według badanych przedsiębiorstw; 3. Eksploracyjna analiza czynnikowa determinant zarządzania społecznie odpowiedzialnego w badanym sektorze PMMŚ; 4. Analiza współzależności między czynnikami wpływającymi na zarządzanie społecznie odpowiedzialne a wybranymi cechami; 5. Analiza współzależności między wdrożonymi znormalizowanymi systemami zarządzania a zaangażowaniem organizacji w inicjatywy CSR; 6. Korzyści wynikające z realizacji CSR w badanych przedsiębiorstwach. VI. Doskonalenie zarządzania społecznie odpowiedzialnego w sektorze PMMŚ: 1. Ocena podstawowych obszarów CSR przez badany segment PMMŚ; 2. Wnioski z przeprowadzonych badań; 3. Kierunki doskonalenia procesu zarządzania społecznie odpowiedzialnego w PMMŚ oraz nowe wyzwania badawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Programowa naiwność. Etyczne dylematy kampanii wyborczej. Cz.I Poznać wyborców : 1. Jak decydują wyborcy. Podstawowe teorie, 2. Co warto myśleć o wyborcach. Podstawowe mechanizmy podejmowania decyzji wyborczych, 3. O tym czego nie wiem, czyli badania w kampanii wyborczej, 4. Targeting. Odpowiedź na pytanie "dla kogo". Cz.II Przekonać wyborców : 5. Przekaz. Odpowiedź na pytanie "co mówimy", 6. Media w kampanii. Jak pracować z dziennikarzami, 7. Kampania negatywna. Czy i jak atakować, czy i jak się bronić, 8. Praca w sztabie wyborczym. Kampania na co dzień
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Motywacja osiągnięć a typ kultury organizacyjnej. 2. Stosunek do racjonalności ocen i działań. 3. Stosunek do norm moralnych. 4. Stosunek do stratyfikacji społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Etyczne problemy zarządzania w ochronie zdrowia / red. nauk. Jan Hartman, Zbigniew Zalewski. - Stan prawny na 1.10.2013 r. - Warszawa : Wolters Kluwer SA , 2013. - 199 s. : il. ; 20 cm.
O sprawiedliwym systemie zdrowotnym; cele etyczne i ograniczenia strukturalne w zarządzaniu systemem ochrony zdrowia; Odpowiedzialność w zarządzaniu placówką zdrowia publicznego; Pojecie sprawiedliwości w bioetyce (w interpretacjach liberalnych i libertariańskich); Wybrane problemy etyczne w zarządzaniu pielęgniarstwem; Etyczne aspekty zarządzania szpitalem klinicznym. Miedzy misją a oczekiwaniami rynku; Kompetencje kas chorych i Narodowego Funduszu Zdrowia a zarządzanie środkami finansowymi. Etyczne problemy reprezentacji potrzeb zdrowotnych; Etyka w ochronie technologii medycznych; Powszechny i równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej w systemie powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego w Polsce; Odpowiedzialność szpitala z tytułu zdarzeń medycznych; Błędy medyczne a bezpieczeństwo pacjenta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I. Marketing etyczny i jego odwrotność. Rozdział II. Nabywcy finalni jako podmioty nieetycznych działań marketingowych producentów. Rozdział III. Postrzeganie producentów w kontekście poziomu etyki podejmowanych przez nich działań marketingowych Rozdział IV Postrzeganie handlowców w kontekście poziomu etyki podejmowanych przez nich działań marketingowych. Rozdział V. Kształtowanie emocjonalnej lojalności nabywców finalnych poprzez inspirowanie ich aktywności prosumpcyjnej na rynku produktów spożywczych. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Narodziny etyki: Filozofia matką nauki; Od antyku do Spinozy i Kanta; Wzorce moralne w judaizmie i buddyzmie; Centesimus annus; Kwestie biznesu w islamie; Inne spojrzenia. R. 2 Biznes a etyka: Na pierwszym planie obiektywizm; Sens biznesu; Żyć zacnie w biznesie; Dobra tyle, ile można - zła tyle, ile konieczne. R. 3 Etyka we współczesnym biznesie: Biznes nie jest wojną prowadzoną w dżungli; Z rozsądku i poczucia odpowiedzialności; Drogi różne, cel wspólny. R. 4 Etyka a sukces biznesowy: Europejskie normy i standardy; Nie tylko Kodeks Bushido; Trudne narodziny czasu przełomu; Dylematy etyczne; Godność zawodu, misja profesji; Czy tworzyć kodeksy etyczne?; Konsekwencja konsumeryzm?; Jaka etyka na poziomie przedsiębiorstwa?; Pakiet sugestii. R. 5 Samo życie: W służbie i we władzy klienta; Na rynku jak na ringu; Korzyści na dziś i jutro; Gra pozorów a rzeczywistość. R. 6 Corporate Social Responsibility: Trudne początki; Współczesna interpretacja; Oczekiwania i korzyści; Czy jest szansa na etyczny wymiar działalności biznesowej?; Humanizacja działalności biznesowej. R. 7 Coś dla przedsiębiorców: Na kapitańskim mostku; Godna praca, sprawiedliwa zapłata; Prawdziwym błędem jest błąd popełnić i nie naprawić go. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa / Mirosława Rybak. - Wyd. 1 - 5 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., [2020]. - 244 s. : tab. ; 24 cm.
1. Społeczna odpowiedzialność korporacji : aspekt historyczny i teoretyczny, 2. Podstawowe modele społecznej odpowiedzialności, 3. Odpowiedzialne zarządzanie korporacją: ujęcie wąskie i szerokie, 4. Władanie przedsiębiorstwem: odpowiedzialność wobec akcjonariuszy a odpowiedzialność wobec interesariuszy, 5. Zarządzanie interesariuszami w systemie zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem, 6. Etyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem, 7. Instytucjonalizacja etyki w zarządzaniu, 8. Prawa człowieka jako podstawa odpowiedzialności wobec pracownika, 9. Model kierowania ludźmi w kierunku społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, 10. Odpowiedzialność przedsiębiorstwa za środowisko naturalne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Społeczna odpowiedzialność korporacji : aspekt historyczny i teoretyczny, 2. Podstawowe modele społecznej odpowiedzialności, 3. Odpowiedzialne zarządzanie korporacją: ujęcie wąskie i szerokie, 4. Władanie przedsiębiorstwem: odpowiedzialność wobec akcjonariuszy a odpowiedzialność wobec interesariuszy, 5. Zarządzanie interesariuszami w systemie zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem, 6. Etyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem, 7. Instytucjonalizacja etyki w zarządzaniu, 8. Prawa człowieka jako podstawa odpowiedzialności wobec pracownika, 9. Model kierowania ludźmi w kierunku społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, 10. Odpowiedzialność przedsiębiorstwa za środowisko naturalne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Perspektywa praktyczna; Biznes wobec wyzwań etycznych nowej fazy gospodarki rynkowej; Etyka w biznesie - podejście europejskie; Etyka w biznesie - podejście azjatyckie; Etyka w biznesie - podejście północnoamerykańskie; perspektywa akademicka; czy pojęcie etyki biznesu ma sens ekonomiczny; Kiedyś wszedł miedzy wrony. Biznes w ujęciu międzynarodowym, a relatywizm kulturowy; Kształtowanie norm etycznych w międzynarodowym biznesie: jaka rolę powinien odgrywać biznes, a jaką rząd? Perspektywa religijna; Buddyzm a japońska etyka gospodarcza; Punkt widzenia judaizmu na współczesną moralność przedsiębiorczości; Chrześcijaństwo a etyka przedsiębiorczości; Etyka biznesu a islam; sześć przykładów a dziedziny biznesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I Charakter i cel refleksji etycznej; II Etyka biznesu - rozwiązania godzące wymogi moralne z interesem strategicznym; III Ogólne pojęcie odpowiedzialności moralnej; IV Odpowiedzialność moralna w
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Celowość badań etyki zarządzania; Systemy wartości i kryteria ich wyboru; Problemy etyki w procesie makrozarządzania; Kryteria oceny i rodzaje decydentów; Zagadnienia etyki mikrozarządzania; Tworzenie uwarunkowań proetycznego zarządzania; Struktura uwarunkowań; Założenia ideologiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura i etyka zarządzania / Tadeusz Oleksyn. - Warszawa : Difin SA, 2021. - 350 s. : fot., il. ; 23 cm.
Wprowadzenie; CZĘŚĆ PIERWSZA. Kultura a zarządzanie ROZDZIAŁ 1. Różne rozumienia kultury; cywilizacje jako kultury 1.1. Czym jest kultura; trudności z definicją 1.2. Cywilizacje według Feliksa Konecznego 1.3. Cywilizacje według Samuela Huntingtona i ich zderzenia ROZDZIAŁ 2. Kultura duchowa 2.1. Kultura naukowa 2.2. Kultury religijne i ich przesłania 2.3. Chrześcijaństwo jako inspirator i mecenas kultury ROZDZIAŁ 3. Kultura antropocenu i jak ją zmienić? 3.1. Szacunek do przyrody w różnych wiekach i kulturach 3.2. Ery industrialna i postindustrialna czy antropocen? 3.3. Pan całej planety i postrach ekosystemów 3.4. Globalne ocieplenie, przyczyny i skutki, przeciwdziałanie ROZDZIAŁ 4. Kultura fizyczna a zarządzanie 4.1. Mark McCormack i IMG 4.2. Rekreacja i turystyka 4.3. Turystyka sportowa ROZDZIAŁ 5. Kultura materialna i techniczna 5.1. Dlaczego bywają niedoceniane? 5.2. Ogrody – przykład jedności kultury materialnej, sztuki i zarządzania 5.3. Casus Stainway & Sons – holistyka kultur i zarządzania 5.4. Kultura techniczna ROZDZIAŁ 6. Kultura polityczna i rządzenia 6.1. Czym jest kultura polityczna 6.2. Systemy autorytarne vs. systemy demokratyczne 6.3. Mężowie stanu, politycy i politykierzy 6.4. Osobowości autorytarne i paranoicy w polityce jako zagrożenie szczególne ROZDZIAŁ 7. Sztuka a zarządzanie 7.1. Zmienne w czasie rozumienie sztuki 7.2. Zarządzanie jako sztuka, menedżer jako artysta? 7.3. Artyści w systemach totalitarnych i autorytarnych 7.4. Ludzie sztuki w obronie zwierząt ROZDZIAŁ 8. Kultura wojskowa a zarządzanie 8.1. Dwie narracje 8.2. Pacyfizm nie jest rozwiązaniem, niemniej zmniejszmy tempo zbrojeń 8.3. Ewolucja ducha i kultury armii 8.4. Niektóre kontrowersje i zagrożenia ROZDZIAŁ 9. Kultura zarządzania – wybrane kwestie 9.1. Czym jest kultura zarządzania i jej składowe 9.2. Wojskowy rodowód zarządzania i wzorce kulturowe 9.3. Kultura folwarczna wiecznie żywa? 9.4. Kultura osobista, zwyczaje i styl bycia zarządzających ROZDZIAŁ 10. Narodowe kultury zarządzania 10.1. Kultury narodowe i ich determinanty 10.2. Specyfika zarządzania w USA 10.3. Specyfika zarządzania europejskiego (UE) 10.4. Specyfika zarządzania niemieckiego i jego uwarunkowania 10.5. Specyfika zarządzania brytyjskiego i jego uwarunkowania 10.6. Specyfika zarządzania francuskiego i jego uwarunkowania 10.7. Specyfika zarządzania polskiego i jego uwarunkowania 10.8. Specyfika zarządzania szwedzkiego 10.9. Specyfika zarządzania japońskiego i jego uwarunkowania ROZDZIAŁ 11. Kultury organizacji 11.1. Definicje i podstawowe założenia 11.2. Typologie kultur organizacji 11.3. Zarządzanie kulturą organizacji 11.4. Zarządzanie międzykulturowe Bibliografia, część pierwsza CZĘŚĆ DRUGA. Etyka rządzenia i zarządzania ROZDZIAŁ 12. Istota etyki i moralności 12.1. Czym jest etyka i skąd się wzięła 12.2. Etyka zmienną jest… 12.3. Czym jest moralność? 12.4. Mity o etyce ROZDZIAŁ 13. Wybrane wypowiedzi na temat etyki; etyka a duchowość ROZDZIAŁ 14. Inspiracje filozoficzne etyki – starożytna Grecja 14.1. Tales z Miletu 14.2. Pitagoras 14.3. Sofiści – praktykujący mądrość (V/IV wiek p.n.e.) 14.4. Sokrates (470–399 rok p.n.e.) 14.5. Etyka Platona (427–347 rok p.n.e.) 14.6. Hedonizm grecki – inaczej rozumiany niż dzisiaj 14.7. Szkoła cynicka (niemająca z cynizmem nic wspólnego) 14.8. Etyka umiaru Arystotelesa (384–322 rok p.n.e.) 14.9. Stoicyzm ROZDZIAŁ 15. Inspiracje filozoficzne – starożytne Chiny 15.1. Taoizm i Lao-cy 15.2. Konfucjanizm i Konfucjusz 15.3. Starochińskie cnoty/wyznaczniki moralne ROZDZIAŁ 16. Inspiracje filozoficzne, polityczne i zagrożenia – nowożytność 16.1. Utylitaryzm/filozofia zdrowego rozsądku i konsekwencjalizm 16.2. Relatywizm 16.3. Etyka sytuacyjna 16.4. Deontologia – etyka obowiązku 16.5. Egzystencjalizm – nurt nihilistyczno-ateistyczny 16.6. Personalizm chrześcijański/katolicki 16.7. Liberalizm 16.8. Ordoliberalizm czyli społeczna gospodarka rynkowa 16.9. Komunitaryzm 16.10. Socjaldemokratyzm 16.11. Postmodernizm/ponowoczesność i jego etyka ROZDZIAŁ 17. Nie zabijaj – najważniejsza i najszersza norma uniwersalna. Kontrowersyjne i nieetyczne branże 17.1. Zakaz zabijania i jego rozumienie 17.2. Produkcja i sprzedaż alkoholu 17.3. Produkcja i sprzedaż wyrobów tytoniowych 17.4. Handel bronią 17.5. Przemysłowy tucz i przemysł mięsny. Myślistwo i rybołówstwo ROZDZIAŁ 18. Wybrane kwestie etyczne związane z rządzeniem i zarządzaniem 18.1. Przewodzenie jako czynność naturalna; nie blokować przepływu elit 18.2. Siła władzy – nie za mała, nie za wielka 18.3. Etyka zarządzania państwem i rafy populizmu 18.4. Kompetencje zarządzających jako kwestia etyczna 18.5. Zysk przedsiębiorstw i zdrowa gospodarka jako kwestie etyczne 18.6. Jakość jako kwestia etyczna 18.7. Prawda jako kwestia etyczna 18.8. Respektowanie dobra wszystkich interesariuszy 18.9. Optymalizacja jako kwestia etyczna 18.10. Szara strefa – wymiar etyczny ROZDZIAŁ 19. Prawo a etyka i dobre obyczaje 19.1. Różnice między prawem a etyką 19.2. Etyczność prawa 19.3. Etyka a zasady współżycia społecznego, zwyczaje i obyczaje 19.4. Zróżnicowanie zwyczajów i obyczajów i ich kolizje z etyką uniwersalną 19.5. Kodeksy etyczne ROZDZIAŁ 20. Etyczny przedsiębiorca, menedżer, pracownik 20.1. Dlaczego ludzie chcą prowadzić firmy i zarządzać? 20.2. Etyczny przedsiębiorca 20.3. Etyczny menedżer 20.4. Etyczny pracownik ROZDZIAŁ 21. Wybrane międzynarodowe porozumienia etyczne 21.1. Manifest z Davos (1973) 21.2. Europejska Sieć Etyki Biznesu/European Business Ethics Network 21.3. Zasady Okrągłego Stołu z Caux (1994) 21.4. Kodeks etyki w biznesie dla chrześcijan, muzułmanów i żydów, 1993 21.5. Globalne Porozumienie/Global Compact; Bibliografia, część druga; Uwagi końcowe i niektóre refleksje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Turystyka i rynek turystyczny; 2. Znaczenie marketingu w działalności przedsiębiorstw turystycznych; 3. Instrumenty marketingu w działalności firm i biur turystycznych; 4. Plan marketingowy a ogólna strategia przedsiębiorstwa turystycznego; 5. Działalność firm usługowych zorientowanych na klienta; 6. Elementy psychologii w nowoczesnej turystyce; 7. Kultura obsługi i normy etyczne w turystyce; 7. Badania marketingowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Lektury Menedżera)
Wstęp; Etyczne aspekty strategicznej analizy marketingowej firmy i jej otoczenia; Modelowanie przewagi konkurencyjnej w rozwoju strategicznym; Gry wojenne korporacji ponadnarodowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Istota uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej: Przedsiębiorczość, przedsiębiorca i przedsiębiorstwo; Formalnoprawne i organizacyjne aspekty podejmowania działalności gospodarczej; Cele działania współczesnego przedsiębiorstwa; Kategorie zasobów w działalności przedsiębiorstwa; Uwarunkowania biznesu związane z lokalizacją; Społeczna odpowiedzialność biznesu; 2. Czynniki warunkujące model biznesowy: Pojęcie i istota modelu biznesowego; Model procesowy czy projektowy?; Powiązania dostawcami i odbiorcami; Uwarunkowania strategiczne w kształtowaniu modelu biznesowego; „Wąskie gardło” jako przyczyna restrukturyzacji przedsiębiorstwa; Granice wzrostu przedsiębiorstwa. Konieczność przeformułowania; 3. Kształtowanie modeli biznesowych: Konstruowanie modelu biznesowego; Istotne sfery zarządzaniu w kształtowaniu modelu biznesowego; Model biznesowy w zarządzaniu bezpieczeństwem finansowym podmiotu; Koncepcje rozwoju biznesu; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Przedmiot nauk o zarządzaniu: 1.1. Geneza nauk o zarządzaniu; 1.2. Systematyka nauk o zarządzaniu; 1.3. Pojęcie organizacji; 1.4. Definicja pojęcia zarządzania i terminów zbliżonych; 1.4. Definicja pojęcia zarządzania i terminów zbliżonych; 1.5. Podstawowe zasady organizacji i zarządzania. Rozdział 2. Organizacja w otoczeniu rynkowym jako obiekt zarządzania: 2.1. Ogólne modele organizacji; 2.2. Typologia organizacji i ich cele; 2.3. Otoczenie rynkowe organizacji i jego struktura; 2.4. Podejście systemowe i holistyczne; 2.5. Rynkowy wymiar zarządzania organizacją. Rozdział 3. Struktury organizacyjne: 3.1. Pojęcie struktury organizacyjnej; 3.2. Funkcje struktury organizacyjnej; 3.3. Zasady kształtowania struktury organizacyjnej; 3.4. Przegląd współczesnych standardowych rozwiązań strukturalnych; 3.5. Kierunki zmian rozwiązań strukturalnych w gospodarce opartej na wiedzy. Rozdział 4. Zarządzanie procesowe: 4.1. Istota podejścia procesowego; 4.2. Proces zarządzania; 4.3. Struktura procesowa; 4.4. Podejście procesowe w zarządzaniu strategicznym; 4.5. Podejście procesowe w zarządzaniu operacyjnym. Rozdział 5. Procesy informacyjno-decyzyjne w zarządzaniu: 5.3. Decyzja i proces decyzyjny; 5.4. Proces informacyjno-decyzyjny; 5.5. Ogólne kryteria wyboru w podejmowaniu decyzji; 5.6. Decyzje kierownicze i modele decyzyjne; 5.7. Badania operacyjne. Rozdział 6. Ocena sprawności działania: 6.1. Działanie jako przedmiot oceny; 6.2. Sprawność działania w ujęciu prakseologicznym; 6.3. Pomiar sprawności pracy człowieka; 6.4. Jakość procesów pracy; 6.5. Ocena sprawności działania w podejściach ekonomicznych. Rozdział 7. Zarządzanie strategiczne: 7.1. Geneza zarządzania strategicznego; 7.2. Pojęcie i ewolucja zarządzania strategicznego; 7.3. Szkoły i nurty w zarządzaniu strategicznym; 7.4. Zasady zarządzania strategicznego; 7.5. Wizja i misja; 7.6. Cele; 7.7. Strategia; 7.8. Proces zarządzania strategicznego. Rozdział 8. Systemy wczesnego ostrzegania i zarządzanie kryzysowe: 8.1. Pojęcie systemu wczesnego ostrzegania; 8.2. Analiza słabych sygnałów; 8.3. Projektowanie systemu wczesnego ostrzegania; 8.4. Pojęcie kryzysu i jego rodzaje; 8.5. Zarządzanie w warunkach kryzysu. Rozdział 9. Zarządzanie ryzykiem: 9.1. Pojęcie ryzyka; 9.2. Ryzyko a prawdopodobieństwo; 9.3. Klasyfikacja ryzyka; 9.4. Uniwersalna formuła zarządzania ryzykiem; 9.5. Metody wykorzystywane w zarządzaniu ryzykiem; 9.6. Przykład systemu oceny ryzyka w przedsiębiorstwie. Rozdział 10. Podejścia i metody badawcze w organizowaniu: 10.1. Istota i stadia organizowania; 10.2. Systematyka metod organizatorskich; 10.3. Ogólne metodyki organizowania; 10.4. Przegląd klasycznych metod i technik organizatorskich; 10.5. Współczesne kierunki metodologii badań organizatorskich. Rozdział 11. Przedmiot i zakres zarządzania zasobami ludzkimi: 11.1. Istota zarządzania zasobami ludzkimi i jego znaczenie dla funkcjonowania i rozwoju organizacji; 11.2. Początki zarządzania zasobami ludzkimi i jego rozwój; 11.3. Współczesne modele zarządzania zasobami ludzkimi; 11.4. Funkcje zarządzania; 11.5. Kształtowanie potencjału pracy w organizacji. Rozdział 12. Specyfika pracy kierowniczej: 12.1. Istota czynności kierowniczych; 12.2. Składniki zarządzania; 12.3. Hierarchia stanowisk kierowniczych; 12.4. Ewolucja ról kierowniczych; 12.5. Style zarządzania. Rozdział 13. Zarządzanie kompetencjami i kapitałem intelektualnym: 13.1. Istota kompetencji pracowniczych; 13.2. Kluczowe kompetencje przedsiębiorstwa a kompetencje indywidualne; 13.3. Kształtowanie kluczowych kompetencji organizacji; 13.4. Specyfika funkcji zarządzania w dziedzinie kompetencji indywidualnych; 13.5. Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa; 13.6. Struktura kapitału intelektualnego. Rozdział 14. Ergonomiczne uwarunkowania procesów pracy: 14.1. Ergonomia jako nauka stosowania; 14.2. Organizacja procesu pracy w układzie ergonomicznym; 14.3. Środowisko pracy; 14.4. Zmęczenie; 14.5. Zarządzane układami ergonomicznymi w procesach pracy; 14.6. Ergonomia stanowiska komputerowego. Rozdział 15. Organizacja działalności operacyjnej: 15.1. Istota zarządzania operacyjnego; 15.2. Model zarządzania operacyjnego; 15.3. Zakres przedmiotowy zarządzania operacyjnego; 15.4. Struktura i otoczenie systemu działalności operacyjnej; 15.5. Rola technologii w systemie działalności operacyjnej; 15.6. Kryteria oceny funkcjonowania systemów działalności operacyjnej. Rozdział 16. System logistyczny: 16.1. Pojęcie logistyki; 16.2. Zakres działalności logistycznej; 16.3. Struktura systemu logistycznego; 16.4. Typologie systemów logistycznych; 16.5. Charakterystyka podsystemów logistyki; 16.6. Przepływy towarowe i informacyjno-decyzyjne w logistyce; 16.7. Zastosowanie metod ilościowych w działalności logistycznej. Rozdział 17. Zarządzanie jakością: 17.1. Pojęcie jakości i zarządzania jakością; 17.2. Model TQM; 17.3. Normatywne systemy zarządzania jakością; 17.4. Zasady zarządzania jakością według norm ISO; 17.5. Instrumenty wspomagające zarządzanie jakością. Rozdział 18. Zarządzanie projektami: 18.1. Pojęcie projektu; 18.2. Typy i rodzaje projektów; 18.3. Specyfika zarządzania projektami; 18.4. Strukturalne modele zarządzania projektami; 18.5. Cykl projektowo-realizacyjny; 18.6. Zarządzanie ryzykiem projektu. Rozdział 19. Organizacja systemów zarządzania wiedzą: 19.1. Wiedza jako czynnik przewagi konkurencyjnej; 19.2. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie; 19.3. Wspomaganie informatyczne systemu zarządzania wiedzą; 19.4. Doskonalenie struktury organizacyjnej pionu informacji; 19.5. Współpraca instytucjonalna. Instytucje sieciowe; 19.6. Infrastruktura informatyczna i komunikacyjna. Rozdział 20. Wspomaganie informatyczne zarządzania: 20.1. Typy systemów informatycznych zarządzania; 20.2. Zintegrowane systemy informatyczne i hurtownie danych; 20.3. Systemy CRM i e-biznes; 20.4. Wspomaganie informatyczne zarządzania informacjami i wiedzą. Rozdział 21. Zarządzanie informacjami i komunikacją: 21.1. Specyfika zarządzania informacjami; 21.2. Istota i sposoby komunikowania się; 21.3. Style i techniki komunikowania się. Rozdział 22. Rozwój i zarządzanie zmianami: 22.1. Przesłanki rozwoju i zmian organizacyjnych; 22.2. Zakres rozwoju i zmian w organizacji; 22.3. Modele rozwoju i organizacji; 22.4. Istota zarządzania zmianami; 22.5. Systemowe podejście do zarządzania zmianą; 22.6. Metodyka wprowadzania zmian w organizacji. Rozdział 23. Organizacja ucząca się: 23.1. Pojęcie organizacji uczącej się i jej cechy; 23.2. Funkcjonowanie organizacji uczącej się; 23.3. Poziomy strukturalnego uczenia się; 23.4. Modele i koncepcje organizacji uczącej się; 23.5.Międzynarodowa Naukowa Sieć Tematyczna Technologii Środowiskowych ENVITECH-Net jako organizacja ucząca się. Rozdział 24. Zarządzanie w warunkach globalizacji: 24.1. Istota procesu globalizacji; 24.2. Strategie zarządzania w warunkach globalizacji; 24.3. Kierunki rozwoju struktur organizacyjnych przedsiębiorstw globalnych; 24.4. Alians strategiczny. Rozdział 25. Nadzór korporacyjny: 25.1. Geneza nadzoru korporacyjnego; 25.2. Podstawowe definicje; 25.3. Wybrane koncepcje nadzoru korporacyjnego; 25.4. Obszary zastosowań praktycznych, Rozdział 26. Etyczny i kulturowy kontekst zarządzania: 26.1. Etyczny wymiar gospodarowania; 26.2. Kodeks etyczny; 26.3. Kultura jako determinanta działalności biznesowej, Rozdział 27. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa: 27.1. Pojęcie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa; 27.2. Przesłanki wdrażania koncepcji społecznej odpowiedzialności; 27.3. Model zarządzania społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstwa; 27.4. Proces wdrażania koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa; 27.5. Narzędzia kształtowania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa; 27.6. Społeczna odpowiedzialność jako szansa na zrównoważony rozwój organizacji. Rozdział 28. Nowe kierunki rozwoju nauk o zarządzaniu: 28.1. Determinanty funkcjonowania organizacji w XXI w.; 28.2. Współczesne podejścia teoretyczne w zarządzaniu; 28.3. Wybrane obszary zastosowań nowych koncepcji zarządzania. Aneks. Literatura. Spis tabel. Spis rysunków. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota procesu zarządzania; 2. Organizacja i jej miejsce w otoczeniu; 3. Ewolucja nauk o zarządzaniu; 4. Role i kompetencje menedżerskie; 5. Planowanie w organizacji; 6. Strategia przedsiębiorstwa; 7. Podejmowanie decyzji; 8. Organizowanie działalności przedsiębiorstwa; 9. Typy struktur organizacyjnych; 10. Podstawy motywowania pracowników; 11. Metody i narzędzia motywowania personelu; 12. Przywództwo i style kierowania; 13. Kontrola w organizacji; 14. Komunikacja w zarządzaniu; 15. Kulturowy kontekst zarządzania; 16. Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo reklamy / Katarzyna Grzybczyk. - Wyd. 3 rozszerz. i uzupeł. Stan prawny na 1.09.2012 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2012. - 330 s. ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
1. Wprowadzenie; 2. Cywilnoprawne skutki reklamy; 3. Dobra osobiste a reklama; 4. Reklama w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 5. Reklama jako nieuczciwa praktyka rynkowa; 6. Ochrona elementów reklamy na podstawie ustawy- Prawo własności przemysłowej; 7. Reklama w prawie autorskim; 8. Prawo reklamy w mediach; 9. Reklama zewnętrzna; 10. Szczególne regulacje dotyczące reklamy niektórych produktów i usług; 11. Kodeks etyki w dziedzinie reklamy; 12. Merchandising
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej