Form of Work
Książki
(10)
Status
only on-site
(9)
available
(7)
Branch
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(9)
Author
Babiuch Małgorzata
(1)
Badziukiewicz Beata
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Breska Radosław
(1)
Elliott Julian
(1)
Frąckowiak Przemysław
(1)
Jezierska Joanna
(1)
Karłyk-Ćwik Anna
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Opora Robert
(1)
Paszkiewicz Angelika
(1)
Piechowicz Małgorzata
(1)
Place Maurice
(1)
Polskie Towarzystwo Pedagogiczne
(1)
Sałasiński Mirosław
(1)
Stankowski Adam
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(7)
Country
Poland
(10)
Language
Polish
(10)
Subject
Młodzież trudna
(9)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Wychowanie
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko trudne
(2)
Młodzież
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczniowie
(2)
Agresywność
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Narkomania -- zapobieganie i zwalczanie
(1)
Odżywianie
(1)
Osobowość
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Więźniowie
(1)
Zachowanie
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Zespół ADHD
(1)
Subject: time
2001-0
(2)
13 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87819-32-8
Zawiera: Wprowadzenie. I. Rozwój moralny i społeczny - implikacje dla procesu wychowania: Proces przystosowania a zagrożenie rozwoju dzieci i młodzieży; Przystosowanie w dojrzewaniu społecznym dzieci i młodzieży. II. Rodzina jako środowisko wychowawcze: Z badań nad rodziną patologiczną; komunikacja interpersonalna a postawy rodzicielskie. III. Szkoła jako środowisko wychowawcze (przystosowanie szkolne): Klasa szkolna jako grupa społeczna; Dziecko w roli ucznia; Szkoła a zakłócenia w procesie dostosowania się uczniów do wypełniania obowiązków szkolnych. IV. Niepowodzenia szkolne w etiologii niedostosowania społecznego: nauczyciel-wychowawca na tle stylów kierowania grupą; Wpływy rówieśnicze; Uczniowie wobec szkoły; Niepowodzenia szkolne; typowe czynniki determinujące negatywizm szkolny uczniów; Ucieczki i wagary jako sygnał złego funkcjonowania w szkole i rodzinie; Związek ucieczek z przestępczością i wykolejeniem społecznym dzieci i młodzieży. V. Niedostosowanie społeczne: Symptomy i syndromy niedostosowania społecznego; Negatywne ustosunkowania interakcyjne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-02-07781-X
1. Wprowadzenie. 1. Udzielanie pomocy - podstawy. 3. Odmowa chodzenia do szkoły. 4. Zaburzenia uwagi i nadmierna aktywność ruchowa. 5. Zaburzenia łaknienia. 6. Sytuacje traumatyczne i stresowe. 7. Nieposłuszeństwo i sprzeciw dzieci. 8. Zachowania destrukcyjne w klasie i szkole. 9. Nadużywanie narkotyków. 10. Depresja u dzieci. 11. Dysleksja. Słowniczek. Indeks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-165-8
Zawiera: Wstęp; Czy i jakie obecnie potrzebne jest instytucjonalne oddziaływanie resocjalizacyjne wobec nieletnich (zaproszenie do dyskusji); Węzłowe problemy modelu postępowania z nieletnimi w Polsce; Funkcjonowanie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich oraz młodzieżowych ośrodków wychowawczych w perspektywie potrzeb polityki państwa i aktualnych zmian prawno-organizacyjnych; Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna w sprawach nieletnich a kierunki oddziaływań terapeutyczno-resocjalizacyjnych; Oddziaływania resocjalizujące na nieletnich w nurcie inkluzji społecznej; Zagadnienia recydywy nieletnich w świetle badań zagranicznych i polskich; Resocjalizacja i prewencja: doświadczenia programu Nurse-Family Partnership; Samousprawiedliwianie zachowania a zachowania dewiacyjne młodzieży; Kontekst rodzinny w kształtowaniu się negatywnych postaw społecznych młodzieży; Kompetencje społeczne nieletnich przestępców.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89250-01-2
1. Teoretyczne konteksty korekty osobowości młodego człowieka. 2. Dylematy tożsamościowe pedagogiki resocjalizacyjnej. 3. Ewolucja koncepcji opieki naprawczej nieletnich. 4. Diagnoza klimatu społecznego w typowych polskich zakładach dla nieletnich. 5. Próby odnowienia zamazanej perspektywy wychowania i resocjalizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89163-49-3
Cz.I Wprowadzenie teoretyczne: 1. Praca resocjalizacyjna z nieletnimi agresorami, 2. Pedeutologiczne uwarunkowania pracy resocjalizacyjnej. Cz.II Założenia metodologiczne: 3. Metodologiczne podstawy badań własnych. Cz.IV Analiza wyników badań własnych: 4. Kompetencje zawodowe pedagogów resocjalizacyjnych, 5. Przebieg pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi agresorami a samoocena kompetencji zawodowych pedagogów
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-02-08760-2
1. Pedagog szkolny w świetle prawa oświatowego, 2. Pedagog szkolny w swojej szkole, 3. Być sobą, 4. Co robić, czyli możliwe i niemożliwe kierunki działania, 5. Wychowanie i profilaktyka - rola pedagoga szkolnego, 6. Pomoc psychologiczna a pomoc życiowa(dwutorowość działań i ich uzupełnianie się ), 7. Pomoc materialna, 8. Odpowiedzialność pedagoga szkolnego, 9. Czy chcesz porozmawiać?, 10. Pokój pedagoga szkolnego, 11. Pedagog szkolny i uczniowie, 12. Pedagog szkolny i rodzice, 13. Pedagog szkolny i nauczyciele, 14. Najczęstsze problemy szkolne, 15. Najczęstsze problemy rodzinne, 16. Najczęstsze problemy osobiste, 17. Kiedy kierować do specjalisty?, 18. Dysleksja, 19. Godziny wychowawcze, 20. Prawo niezbędne w pracy pedagoga szkolnego, 21. Metody oraz techniki badawcze i diagnostyczne, 22. Samodoskonalenie zawodowe
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-87079-55-3
1. Ewolucja teorii i praktyki pedagogiki specjalnej, 2. Resocjalizacja młodzieży niedostosowanej społecznie, 3. Rehabilitacja dzieci niewidomych i słabowidzących, 4. Rehabilitacja dzieci niesłyszących i słabosłyszących, 5. Rehabilitacja dzieci upośledzonych umysłowo, 6. Terapia wychowawcza dzieci hospitalizowanych i niepełnosprawnych, 7. Korekcja fragmentarycznych deficytów rozwojowych utrudniających dzieciom uczenie się, 8. Pomoc logopedyczna w procesie rehabilitacji., 9. Kształcenie specjalne dzieci wybitnie zdolnych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-324-9
Zawiera: Wstęp; Część pierwsza. Sprawcy przestępstw: modele i formy oddziaływań resocjalizacyjnych: 1. Metody wykorzystywane w probacji organizowanej strategią indywidualnych przypadków; 2. Warunki efektywnych programów resocjalizacyjnych w ujęciu ekologii społecznej; 3. Dobre praktyki w zakresie sprawiedliwości naprawczej w USA i Europie; 4. Poziom aktywności fizycznej a zaburzenia depresyjne wśród mężczyzn odbywających karę pozbawienia wolności; 5. Wykształcenie jako czynnik inkluzji społecznej skazanych; 6. Praca wychowawcy penitencjarnego ze zbiorowością osób zdegradowanych w społeczności więziennej; 7. Przewidywanie przestępczości jako element składowy procedury resocjalizacji; 8. Diagnoza penitencjarna i jej rola w projektowaniu oddziaływań penitencjarnych; 9. Grupy ryzyka powrotu do przestępstwa na gruncie Kodeksu karnego wykonawczego. Rola i zadania kuratora wykonującego orzeczenia w sprawach karnych; 10. Analiza preferencji wartości kobiet skazanych za zabójstwo. Część druga. Resocjalizacja osób niedostosowanych i wykluczonych społecznie: 1. Wykorzystanie konfliktu motywacyjnego w procesie resocjalizacji; 2. Rozmowa indywidualna wychowanka z wychowawcą w placówce resocjalizacyjnej; 3. Złe dzieci czy źli rodzice? Rodzina pochodzenia a funkcjonowanie nieletniego w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; 4. Obawy i oczekiwania w zakresie usamodzielniania wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Szczecinie; 5. Poczucie bezpieczeństwa chłopców niedostosowanych społecznie przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; 6. Metoda Balinta – przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu i wsparcie oddziaływań kadry pedagogicznej; 7. Poczucie koherencji osób uzależnionych od narkotyków; 8. Teatr jako narzędzie adaptacji społecznej; 9. Wykorzystanie metod, technik i narzędzi psychologicznych w pracy resocjalizacyjnej; 10. Bezdomność kobiet z dziećmi a możliwości profilaktyki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89190-81-8
1. Pedagogika resocjalizacyjna jako nauka - jej przedmiot i funkcje, 2. Przystosowanie społeczne - proces socjalizacji, 3. Nieprzystosowanie społeczne. Proces desocjalizacji i jego fazy, 4. Wykolejenie społeczne dzieci i młodzieży. Uwarunkowania i korelaty osobowościowe, 5. Strategia i procedura postępowania resocjalizującego
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-568-3
1. Czynniki biologiczne, osobowościowe i społeczne jako predyktory zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży: Dobrostan psychiczny adolescenta w obliczu realizacji rozwojowych zadań społecznych; Temperament jako wyznacznik strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w sytuacji społecznego nacisku; Sposoby reagowania młodzieży na presję społeczną jako funkcja różnic indywidualnych w oporowości psychologicznej oraz źródła presji; Osobowościowe dyskryminanty strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych; Wybrane osobowościowe uwarunkowania trudności doświadczonych przez studentów pierwszego roku; Neurobehawioralne rozhamowanie a postawy młodzieży wobec używania substancji psychoaktywnych w kontekście postaw wychowawczych rodziców; Komunikacja rodziców z młodzieżą- przegląd badań nad zagadnieniem; Zachowania agresywne u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w sytuacjach konfliktu; 2. Formy pomocy dzieciom i młodzieży w zapobieganiu i redukowaniu zaburzeń w zachowaniu: Biologiczne, psychologiczne i społeczne podłoże a kontrola i profilaktyka zachowań agresywnych; Wagary jako forma niedostosowania społecznego młodzieży- próba rozwiązania problemu; Zachowania dzieci nieśmiałych w trudnej sytuacji społecznej- diagnoza i korygowanie; Specyfika trudnych sytuacji społecznych w relacji uczeń- nauczyciel w procesie diagnozy zaburzeń socjalizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
Authority data
Młodzież trudna - wychowanie (hasło przedmiotowe)
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again