Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(33)
Forma i typ
Książki
(33)
Dostępność
tylko na miejscu
(31)
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(31)
Autor
Walczak-Duraj Danuta
(2)
Borowska Teresa
(1)
Bąk Tadeusz
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dolata Roman
(1)
Doliński Artur
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gola Beata
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Hajduk Edward
(1)
Karpińczyk Paweł
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Komorska Marta
(1)
Koseła Krzysztof
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Leppert Roman
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Majerek Bożena
(1)
Melosik Zbyszko
(1)
Muszyński Wojciech
(1)
Nowak Liliana
(1)
Ochmański Marian
(1)
Olejniczuk-Merta Anna
(1)
Ostrowska Urszula
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pirogowicz Iwona
(1)
Róg Anna
(1)
Sikora Ewa
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Sołtysiak Teresa
(1)
Steciwko Andrzej
(1)
Stojecka-Zuber Renata
(1)
Szafraniec Krystyna
(1)
Tarkowska Elżbieta
(1)
Topa Danuta
(1)
Urban Bronisław
(1)
Urban Maria
(1)
Wawro Franciszka Wanda
(1)
Wieczorek Leszek
(1)
Wiłkomirska Anna
(1)
Wojtasik Bożena
(1)
Wolińska Jolanta Maria
(1)
Wrzesień Witold
(1)
Węgliński Andrzej
(1)
Zielińska Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Temat
Młodzież
(27)
Postawy
(7)
Rodzina
(7)
Wartość
(4)
Świadomość społeczna
(4)
Agresywność
(3)
Oświata
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Socjalizacja
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Aspiracje
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Młodzież szkolna
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Studenci
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Alkoholizm
(1)
Bioetyka
(1)
Czasopisma młodzieżowe polskie
(1)
Demografia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Erotyzm
(1)
Godność ludzka
(1)
Grupy społeczne
(1)
Indywidualizm (filoz.)
(1)
Internaty
(1)
Kobieta
(1)
Kolektywizm (filoz., socjol.)
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura masowa
(1)
Małżeństwo
(1)
Młodzież niedosłysząca
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Narkomania
(1)
Nauczyciele
(1)
Nałóg
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Przemoc
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Religijność
(1)
Rynek
(1)
Samotność
(1)
Spostrzeganie interpersonalne
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Subkultura
(1)
Tolerancja
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Unia Europejska
(1)
Wybór kierunku kształcenia
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wzór osobowy
(1)
Zachowanie
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Związki niesakramentalne
(1)
Śmierć
(1)
Śnieżyński, Marian (1939- )
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość narodowa
(1)
Temat: czas
1989-
(18)
Temat: miejsce
Polska
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Agresja i agresywność jako przedmiot badań, 2. Geneza agresji i agresywności w świetle badań i poglądów psychologicznych, 3. Rodzina jako system wychowawczy, 4. Problematyka i program badań własnych, 5. Analiza wyników badań,
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. 1. Młode pokolenie - diagnozy, prognozy. Człowiek wobec biologicznych i psychologicznych zagrożeń końca XX wieku; Samotność małolata - jak kręgi na wodzie; Zagrożenia młodzieży w sferze realizacji aspiracji edukacyjnych; O społecznym rodowodzie zachowań agresywnych dzieci i młodzieży; Fałszywa rola resocjalizacji nieletnich przestępców czynów karalnych przeciwko życiu i zdrowiu (art. 156 k.k. i art. 158 k.k.); Instytucjonalne uwarunkowania zachowań agresywnych dzieci w placówkach opiekuńczych; Dziecko w przedszkolu - władza, przemoc, tłok; Dzieci i młodzież a problem nikotynizmu, alkoholizmu i narkomanii; Zachowania antyzdrowotne młodzieży - zagrożenie zdrowia i rozwoju; Dominacja kultury "obrazkowej" jako zagrożenie dla uczestnictwa młodzieży w kulturze "wyższego rzędu"; Szanse i zagrożenia młodzieży w sytuacji jednoczące j się Europy (Przyczynek do dyskusji nad stanem świadomości młodzieży); Zagrożenia współczesnego świata w percepcji studentów pedagogiki wieku dziecięcego; Studenci wobec problemu patologicznych zachowań dzieci i młodzieży (Komunikat z badań); Wiedza potoczna kandydatów do zawodu nauczycielskiego na temat zagrożeń dzieci i młodzieży oraz możliwości ich przezwyciężania. 2. Pokonać zło. Edukacyjne możliwości. Poetyczny wymiar osobowości i jego znaczenie dla procesów wychowania i pedagogiki; Homo construens - "człowiek budujący". Edukacyjne przygotowanie do radzenia sobie z różnymi zagrożeniami; Dzieci i młodzież w społeczeństwie ryzyka; Kierowanie własnym rozwojem przez młodzież. Konteksty teoretyczne; Edukacyjne dylematy dialogu - przesłanki teoretyczne i realia; Badania nad młodzieżą - refleksje z perspektywy teoretyczno-metodologicznej; Dziecko i miłość muszą zaistnieć na politycznej mapie świata; O radzeniu sobie przez młodzież z własnymi problemami. Z doświadczeń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej; Pedagog szkolny i nauczyciel wobec problemu dziecka krzywdzonego w rodzinie; Ocenianie szkolne wspomaganiem rozwoju; Sport dzieci i młodzieży inspiracją pozytywnych zachowań. Założenia a rzeczywistość; Uczniowie przeciwko agresji (Z doświadczeń Szkoły Podstawowej nr 3 w Swarzędzu).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Narkotyki używane przy popełnianiu przestępstw seksualnych - nowy problem, nowe wyzwania, 2. Duchowe aspekty uzależnienia, 3. Gdzie szukać pomocy?, 4. Narkotyki - droga do uzależnienia, 5. Problem uzależnień w środowisku młodzieży akademickiej - badania własne, 6. Skala problemu narkomanii w województwie dolnośląskim i opolskim, 7. Narkotyki - zakażenia HIV/AIDS a dziecko, 8. Praktyczne aspekty oddziaływań terapeutycznych wobec młodzieży zagrożonej uzależnieniami i uzależnionej w warunkach leczenia ambulatoryjnego, 9. Rola Policji w profilaktyce zagrożeń uzależnieniami wśród dzieci i młodzieży, 10. Wpływ substancji psychoaktywnych na rozwój i funkcjonowanie społeczne dzieci, 11. Uzależnienie od alkoholu a zaburzenia osobowości u młodzieży, 12. Nikotyna a dziecko - czy to tylko bierne palenie tytoniu?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Słowo o Jubilacie. Bibliografia prac prof. dr hab. Mariana Śnieżyńskiego za lata 1968-2000. Kilka słów wprowadzenia do konferencji. Część I: Edukacja prorodzinna w okresie transformacji. Ewolucyjne przemiany współczesnej rodziny polskiej; Kultura pedagogiczna rodziców: wyzwanie i czynnik stymulacji rozwoju młodego pokolenia Polaków; Osobowościowe determinanty konfliktu międzypokoleniowego w rodzinie; Edukacja pedagogiczna rodziców - ważny element systemu polityki prorodzinnej; O potrzebie przygotowania młodzieży do małżeństwa i rodzicielstwa; Edukacja do życia w rodzinie - stan i potrzeby; Wyzwania przyszłości a wychowanie prorodzinne. Część II: Polska rodzina w dobie przeobrażeń społeczno-kulturowych. Korczak i rodzina; Kościół - rodzina i wychowanie; Katolicki wzór małżeństwa w wychowaniu prorodzinnym; Rola Kościoła katolickiego w przygotowaniu ludzi młodych do świadomego podejmowania ról małżeńskich i rodzicielskich; Rodzina wiejska w dobie zmian społeczno-ustrojowych; Tradycje i obyczaje w wychowaniu rodzinnym; Pomoc państwa rodzinom bezrobotnym; Rodzinne uwarunkowania bezdomności; Aksjologiczne podobieństwa i różnice rodziców i dzieci; Edukacyjne zadania szkoły rodzenia. Część III: Zadania rodziny w realizacji edukacji prorodzinnej. Oddziaływanie wychowawcze rodziny a pola wpływów "pedagogiki prorodzinnej" w warunkach demokracji; Wpływ rodziny na system wartości współczesnej młodzieży; Wychowanie rodzinne do roli matki; Postawy maturzystów wobec dziecka nienarodzonego; Rozwijanie podmiotowości dziecka w rodzinie przygotowaniem do pełnienia odpowiedzialnych ról życiowych; Sąd młodzieży o małżeństwie; Zapomniane dziecko; Znaczenie ciągłej pedagogizacji rodziców dla wychowania prorodzinnego dziecka; Rodzina - skarbnica wzorów spędzania czasu wolnego dzieci klas młodszych; Miejsce rodziny w realizacji zadań współczesnej szkoły z zakresu edukacji zdrowotnej; Rodzina w wypowiedziach werbalnych i plastycznych dzieci; Rola środowiska rodzinnego w wychowaniu dzieci przebywających w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Krakowie. Część IV: Wychowanie psychospołeczne i seksualne w rodzinie. Natura i cel wychowania seksualnego w świetle nauki Kościoła; Wychowanie psychoseksualne w rodzinie; Społeczne funkcjonowanie osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w rolach rodzinnych; Psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z problemem bezrobocia; Powinności państwa względem rodziny w zakresie wychowania seksualnego dzieci i młodzieży. Część V: Zadania szkoły w realizacji edukacji prorodzinnej. Oczekiwania oraz potrzeby uczniów w zakresie przygotowania do życia rodzinnego i seksualnego; Wychowanie prorodzinne w szkole - opinie rodziców i uczniów, oczekiwania młodzieży wobec nowego przedmiotu; Oczekiwania młodzieży w stosunku do przedmiotu "Wychowanie do życia w rodzinie"; Umiejętności komunikacyjne nauczyciela - podejmowanie dyskusji o rodzinie w edukacji wczesnoszkolnej; Edukacja prorodzinna w klasach początkowych realizowana poprzez współpracę nauczycieli i rodziców. Część VI: Kształcenie nauczycieli-wychowawców do realizacji edukacji prorodzinnej. Nauczyciel a współuczestnictwo rodziców w procesie edukacji dzieci; Modelowanie w procesie przygotowania nauczycieli do dialogu wychowawczego; Introspekcja psychodydaktyczna nauczyciela wychowania prorodzinnego - propozycja badawcza; Kultura pedagogiczna wychowawców a edukacja prorodzinna; Metody aktywizujące w kształceniu nauczycieli-wychowawców prowadzących zajęcia z zakresu wychowania prorodzinnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Szkoła na przełomie wieków: Kompetencje autorskie nauczyciela a obywatelskość jako wymiar tradycji europejskich; Polityka edukacyjna a konkurencyjność kapitału ludzkiego; Podstawowe zasady edukacji w społeczeństwie demokratycznym; Prawa człowieka i wychowanie do wartości w edukacji szkolnej Unii Europejskiej. Zarys problematyki; Dylematy aksjologiczne w pedagogice resocjalizacyjnej; Orientacja proeuropejska - rozważania o naturze pojęcia; Integracja Europy - problemy wychowawcze i społeczne; Aspekt europejski w poszukiwaniu optymalnego modelu polskiej edukacji; Margines czy integralna część Europy - młodzi uczestnicy Modelu Parlamentu Europejskiego o byciu Polakiem w Europie; Humanistyczna wizja współczesnej szkoły i nauczyciela; Szkoła na przełomie wieków. O potrzebie stawiania pytań; Zasady rozwoju systemów edukacyjnych XX wieku; Średnia szkoła Montessori. Z doświadczeń Szkoły Woods w Houston w stanie Teksas; Edukacja przedszkolna w krajach Unii Europejskiej; Recepcja europejskich metod wychowania fizycznego w polskich placówkach przedszkolnych; Współdziałanie nauczyciela przedszkola z rodziną; Koncepcja "szkoły wychowawczej" Józefa Mirskiego (1882-1943); Edukacja wielokulturowa jako problem kształtu polityki oświatowej; Szkoła zawodowa w perspektywie integracji Europy; Koncepcja sukcesu życiowego młodzieży szkół średnich w kontekście wpływu wychowawczego szkoły; Nowy typ szkoły policealnej i jej słuchacze (na przykładzie Policealnego Studium Detektywów i Pracowników Ochrony w Krakowie); Problemy szkolnictwa ukraińskiego na przełomie wieków; Niektóre problemy rozwoju kształcenia zawodowo-technicznego na Ukrainie w okresie przemian społecznych; Ukraińskie średnie i wyższe szkolnictwo na ziemiach zachodnich w okresie międzywojennym w kontekście integracji europejskiej; Cz. II Przygotowanie nauczycieli do pracy w reformowanej szkole: Konteksty rozwoju kompetencyjności zawodowej nauczyciela; Podmiotowość nauczyciela w procesie reformy edukacyjnej; psychospołeczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec reformy oświaty (raport z badań); Obszary wiedzy nauczyciela na temat twórczej aktywności dziecka w aspekcie potrzeb edukacyjnych integrującej się europy; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w świetle celów Unii Europejskiej - propozycje rozwiązań; Kształtowanie kompetencji zawodowych nauczyciela a umiejętności kluczowe; Metody aktywizujące w kształceniu kompetencji zawodowych nauczyciela. Kształtowanie kompetencji nauczycieli w zakresie pełnienia funkcji wychowawczej; Sposoby rozwijania kompetencji nauczycieli związanych z komunikowaniem się; Nauczyciel współdziałający; Kształcenie nauczycieli dla potrzeb edukacji integracyjnej; Aktualne problemy edukacji dzieci z dysfunkcją wzroku; Przygotowanie nauczycieli do pracy w klasach integracyjnych; Przygotowanie pedagogów specjalnych do pracy w zreformowanym systemie oświatowym - w opinii studentów; Zagrożenia młodego człowieka w świadomości kandydatów na nauczycieli; Warunki wspomagające rozwoju dziecka - deklaracje i fakty; Problemy edukacyjne w świetle paradygmatów Unii Europejskiej; Kształtowanie kompetencji nauczyciela w zakresie edukacji zdrowotnej wobec nowego paradygmatu nauki o zdrowiu; Osobowość nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów klas VII i VIII; Przygotowanie do pracy zawodowej nauczycieli liceów ogólnokształcących w Zamościu (stan i perspektywy - sondaż diagnostyczny); Syndrom wypalenia zawodowego nauczycieli - badania porównawcze (główne tezy referatu); Cz. III Uczeń w procesie edukacji: Interakcje nauczyciela i ucznia a obraz nauczyciela w oczach ucznia; Pułapki i zagrożenia stwarzane młodzieży przez świat dorosłych przyczyną narastającej patologii społecznej. Implikacje edukacyjne; Diagnoza bezradności intelektualnej uczniów klas VI; Twórczy wymiar funkcjonowania nauczyciela i ucznia w kontekście wyzwań współczesnej edukacji; Myślenie dialogiczne a możliwość przekroczenia subiektywizmu w relacji nauczyciel - uczeń; Komunikacja między nauczycielem a uczniem; O potrzebie kształcenia umiejętności niewerbalnego komunikowania się nauczyciela z uczniami (komunikat z badań); Rola wzmocnień pozytywnych i negatywnych w edukacji szkolnej; Unisex zachowań społecznych - wybór czy konieczność w procesie socjalizacji; Sytuacje stresowe w szkole - próba diagnozy i propozycje działań profilaktycznych; Przemoc wśród dzieci jako realne zagrożenie dla współczesnej szkoły podstawowej - możliwości profilaktycznych oddziaływań; Zagrożenia dzieci i młodzieży agresją i przemocą; Przeciwdziałanie zagrożeniom młodzieży na przykładzie Centrum Kompetencyjnego Młodzieżowego Ośrodka Wczesnej Terapii "Maraton" w Głogowie; Tożsamość młodzieży w sytuacji pogranicza; Wpływ środków masowego przekazu na rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży w świetle Konwencji o Prawach Dziecka; Możliwości i ograniczenia terapii psychopedagogicznej uczestników procesu edukacyjnego (nauczyciele, uczniowie, rodzice); Współpraca szkoły z rodzicami w świetle reformy systemu oświatowego; Możliwości i bariery współpracy szkoły z rodziną; Wychowawcze i społeczne konsekwencje niektórych zaburzeń rozwojowych dziecka we współczesnej rodzinie; Pedagogizacja rodziców - szansą nowej edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Indywidualizm i kolektywizm w perspektywie teoretycznej: 1. Indywidualizm i kolektywizm a przemiany więzi; Indywidualizm i kolektywizm w aspekcie ideologicznym; Indywidualizm i kolektywizm jako wzorce kulturowe; Indywidualizm i kolektywizm jako orientacje psychologiczne; Wartości a indywidualizm i kolektywizm; Indywidualizm i kolektywizm jako wymiar mentalności i tożsamości. II. Indywidualizm i kolektywizm młodzieży w świetle badań empirycznych: Założenia teoretyczno-metodologiczne badania indywidualizmu i kolektywizmu młodzieży; Indywidualizm i kolektywizm w kontekście przekonana o tożsamości i relacjach z innymi ludźmi; Wartości życiowe młodzieży; Pożądany przez młodzież ład polityczny i gospodarczy; Składniki modelowych orientacji psychologicznych; Determinanty psychologiczne indywidualizmu i kolektywizmu; Psychologiczna orientacja indywidualistyczna i kolektywistyczna; Między indywidualizmem a kolektywizmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Socjologia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 38)
Cz.I Teoretyczna problematyka relacji międzypokoleniowych: 1. Pokolenie, 2. Rodzina a pokolenie, 3. Młodzież - kultura młodzieżowa - pokolenie, 4. Pokolenie Końca Wieku, 5. Pokolenie a jakość życia. Cz.II Charkaterystyka relacji międzypokoleniowych w rodzinach pochodzenia Pokolenia Końca Wieku: 6. Założenia metodologiczne, 7. Charkaterystyka badanej populacji, 8. Rodzina jako sposób bycia dwóch pokoleń w świecie życia codziennego, 9. Cechy systemu napięć pomiędzy pokoleniami w rodzinie, 10. Dynamika relacji międzypokoleniowych a jakość życia rodzinnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ku dobrej edukacji / Kazimierz Denek. - Toruń, Leszno : Wydawnictwo Edukacyjne "AKAPIT", 2005. - 243, [1] s. : ryc.; tab. ; 24 cm.
(Studia i Monografie Wyższej Szkoły Humanitycznej w Lesznie / przewodniczący Aleksander Zandecki)
1. Reforma systemu edukacji; 2. Wspieranie i doskonalenie reformy systemu edukacji; 3. W stronę dobrej szkoły; 4. Podmiotowość uczestników procesu kształcenia; 5. Edukacja z perspektywy kapitału ludzkiego; 6. Czas wolny i związana z nim edukacja; 7. Wartości edukacji szkolnej; 8. Teologiczne aspekty edukacji szkolnej; 9. Metody dydaktyczne a aktywność i kreatywność uczniów; 10. Ewaluacja uczniowskich postępów w nauce; 11. Decydują nauczyciele
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rozwój mikrosystemów wychowawczych w instytucjach resocjalizacji zakładowej, 2. Pedeutologiczne uwarunkowania oddziaływań resocjalizacyjnych w mikrosystemach wychowawczych, 3. Metodologiczne podstawy badań własnych, 4. Autopercepcja wychowawcza pedagogów specjalnych, 5. Sposoby wywierania wpływu wychowawczego w zakładowych mikrosystemach resocjalizacyjnych, 6. Organizacja i skuteczność oddziaływań w zakładowych mikrosystemach wychowawczych w ocenie badanych pedagogów specjalnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przestrzenie życia społecznego / Andrzej Kaleta, Wojciech Muszyński, Marek Sokołowski, Paweł Śpiewak, Paweł Woroniecki, Andrzej Wójtowicz)
Rozdział 1: Idee - poglądy - wartości. Postmodernizm w podróży do granic rodziny; Etos rodziny a postmodernistyczna filozofia; Katolicki model rodziny a wierność jego zasadom; Małżeństwo i rodzina w nauczaniu społecznym Benedykta XVI; Działalność destrukcyjnych sekt jako zagrożenie dla współczesnej polskiej rodziny; Koncepcja demokratycznej rodziny Anthony'ego Giddensa; Czemo "winien" jest feminizm? Dylematy związane z redefinicją ról rodzinnych i społecznych kobiety; Rodzina - czy jest jeszcze wartością dla młodzieży?; Współczesne wartości a plany małżeńsko-rodzinne mlodzieży; Edukacja regionalna w rodzinie wiejskiej (na przykładzie rodziny bukowskiej). Rozdział 2: Kobieta - mężczyzna - dziecko. Czy kobiety potrzebują małżeństwa?; Kobieta jako podmiot, kobieta jako przredmiot. Role społeczne kobiety we współczesnej rodzinie; "Nowe ojcostwo" w kontekście przemian męskości w kulturze współczesnej; Przemiany relacji ojciec-córka w ujęciu bibliograficznym. Komunikat z badań; Rodzicielstwo nastolatków życiowym sukcesem czy porażką? Subiektywne znaczenie wczesnego macierzyństwa i ojcostwa (doniesienie z badań); Męska kobieta czy kobiecy mężczyzna - role małżeńsko-rodzinne we współczesnej rodzinie polskiej; Społeczne uwarunkowania dobrowolnej bezdzietności w opinii młodych bezdzietnych Polaków; Dar miłości i tyrania daru. O społeczno-kulturowych uwarunkowaniach przeszczepów rodzinnych; Trzeci do pary? Redefinicja wartości i norm społecznych w związkach późnonowoczesnych. Rozdział 3: Kształty - modele - realia. O konflikcie pokoleń w rodzinie; Transformacja czy kryzys rodzinny?; Rodzina egalitarna - zmierzch hierarchii?; Postpamięć w przestrzeni życia rodziny. Refleksje antropologiczne; Społeczne oczekiwania wobec związku i partnera życiowego - kierunki zmian; "Od zaręczyn do wesela". Okres przedmałżeński w środowisku wiejskim w świetle aktualnych badań; Przemiany w sferze prokreacji w rodzinie wiejskiej; Rozwód jako punkt zwrotny w życiu rodziny; Rodzina jako przedmiot zainteresowań naukowo-profesjonalnych pracy socjalnej; Mętlik i baby-boom czli rodzina ma się dobrze - model skandynawski; Rodzina muzułmańska wczoraj i dziś. Ciągłość tradycji i współczesne zmiany na podstawie Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Rozdział 4: Współczesne alternatywy. Alternatywne kształty rodziny współczesnej. Tendencje przemian w początkach XXI wieku; Kohabitacja - droga do małżeństwa czy jego alternatywa?; Czas wolny singli - pomiędzy rodziną a przyjaciółmi; Relacje rodzinne lesbijek i gejów w świetle badań empirycznych z 2007 rku; Małżeństwo eksperymentalne Alicji Iwańskiej i Jana Gralewskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I. W poszukiwaniu specyfiki zachowań społecznych młodzieży: 1. Potencjał młodzieżowego buntu- uwarunkowania i funkcje społeczne; 2. Pokolenia młodzieży polskiej w badaniach ilościowych- tropy i rozczarowania socjologa; 3. Glossy do ankiet: bluzgi; 4. Ustanawianie wiedzy o młodzieży. Metanarracje w europejskiej socjologii młodzieży; 5. Semiologiczna analiza treści perswazyjnych w prasie młodzieżowej; 6. Prostytucja nieletnich w świetle badań pracowników instytucji pomocy na Dolnym Śląsku; 7. Gimnazjaliści wobec własnej przyszłości. Różnice i podobieństwa z perspektywy strategii społecznego uczestnictwa; 8. Postawy młodzieży wobec wybranych kategorii osób marginalizowanych. Na tle innych reprezentantów wiekowych; 9. Badania nad młodzieżą w socjologii Śląska Opolskiego; 10. Zaangażowanie a neutralność- postawy obywatelskie młodzieży. W poszukiwaniu pola badawczego; Cz. II. Edukacja w dziurawych reformach: 1. Krajobraz po reformie. Opinie nauczycieli na temat reformy edukacji z 1999 roku; 2. Segmentacja społeczna na wyjściu ze szkoły średniej; 3. Między parafią a szkoła- edukacja religijna w procesie przemian; 4. Kompetencje intelektualne i emocjonalne studentów; 6. Między edukacja a rynkiem pracy. Praktyka doradztwa zawodowego na przykładzie województwa warmińsko-mazurskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Transformacja rynkowa w Polsce. 2. Pojęcie i uwarunkowania zachowań konsumentów na rynku. 3. Marketingowa aktywność firm w kształtowaniu zachowań rynkowych młodych konsumentów. 4. Zachowania młodych konsumentów na rynku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy Uniwersytetu Warszawskiego / Uniwersytet Warszawski ; 452)
1. Wiedza i postawy obywatelskie nastolatków - opis badania. 2. Opis próby, procedur i narzędzi badawczych. 3. Zakres, poziom i uwarunkowania wiedzy obywatelskiej polskich nastolatków. 4. Koncepcje obywatelstwa i planowana przez nastolatki aktywność w sferze publicznej. 5. Opinie nastolatków o zadaniach ekonomicznych i socjalnych państwa. 6. Zaufanie nastolatków do instytucji życia publicznego. 7. Postawy nastolatków wobec narodu. 8. Postawy nastolatków wobec imigrantów. 9. Postawy nastolatków wobec równouprawnienia kobiet. 10. Ocena zmian ustrojowych przez polskie nastolatki na tle wyników w innych krajach postkomunistycznych. 11. Młodzi obywatele - podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Młodzież a procesy cywilizacyjne, 2. Młodzież wobec wybranych wartości kultury polskiej, 3. Społeczno-pedagogiczne konteksty udziału młodzieży w kulturze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I: Młodzież i paradoksy kultury współczesnej. Młodzież a przemiany kultury współczesnej; Kampanie społeczne w mediach - doświadczenia polskie; Poznawanie rzeczywistości w przenikających się światach - realnym i wirtualnym; Dyplom akademicki i społeczne kariery kobiet. De(kon)strukcje przestrzeni emancypacji; Temporalne wzory organizacji życia młodzieży w szkole, czyli o poczuciu niedogodności w czasie; (Re)socjalizacja a edukacja w rodzinie o równoległych karierach rodziców (dual-career family); Młodzież, kapitał kulturowy i sukces życiowy, czyli o kilku paradoksach nierówności społecznej. II: (Re)konstrukcje tożsamości młodzieży współczesnej. Tożsamość młodzieży w społeczeństwie naśladowczym; O niezaspokojonym głodzie miejsca; Dylematy tożsamościowe młodzieży w sytuacji zmiany kulturowej; Zachowania ekshibicjonistyczno-narcystyczne młodzieży jako forma poszukiwania własnej podmiotowości; Blogowanie jako próba oswojenia niegościnnej przyszłości; Tożsamość jako obietnica. Zmaganie (coping) młodzieży z krytycznymi wydarzeniami życiowymi; Refleksywny akcjonizm - ku postradycyjnej konstrukcji tożsamości; Wschodnioniemiecka młodzież w czasach transformacji systemowej - doświadczenie "podwójnego rozczarowania". III: Edukacyjne wybory i perspektywy życiowe młodzieży. Edukacyjno-zawodowe wybory nastolatków w "społeczeństwie ryzyka"; Młodzież wobec edukacyjno-zawodowej przyszłości - kontekst transformacji kulturowych; Planowanie kariery przez młodych dorosłych w niejednoznacznej rzeczywistości; Edukacyjne kredencjały i sukces życiowy młodzieży współczesnej; Drugoroczność w europejskich systemach szkolnych - szansa czy zagrożenie?; Różnicowanie perspektyw edukacyjnych, czyli "cztery stopnie budowania przewagi". Zakres praktyk dyskryminacyjnych stosowanych względem studentów zaocznych gdańskiej politologii; Młody pracownik na nowym rynku pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 397)
1. Typy postaw wobec osób postrzeganych jako one, 2. Determinanty procesu społecznego i poznawania ludzi, 3. Komponenty postaw nietolerancyjnych, 4. Metodologiczne podstawy badań własnych, 5. Kierunki badań empirycznych nad postawami wobec osób postrzeganych jako inne, 6. Postawy młodzieży licealnej wobec osób postrzeganych jako inne w świetle badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Seksualność jako płaszczyzna relacji międzyosobowych i odniesień aksjologicznych, 2. Przemiany obyczajowości seksualnej w XX wieku, 3. Młodzieżowa prasa polska lat dziewięćdziesiątych nośnikiem nowej obyczajowości seksualnej, 4. Metodologiczne podstawy badań, 5. Propagowane przez magazyny młodzieżowe modele zachowań seksualnych, 6. Nastolatki o ich związkach uczuciowych, 7. Opinie o życiu seksualnym rówieśników i własnym, 8. Nastolatki wobec konsekwencji aktywności seksualnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Polska młodzież - zaburzenia w rozwoju biopsychospołecznym (etiologia, fenomenologia, skutki i szanse optymalnego rozwoju): Style życia preferowane przez młodzież niepełnosprawną w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-ekonomicznej ostatniego dziesięciolecia; Wybrane aspekty wczesnej stymulacji dziecka z upośledzeniem umysłowym a przystosowanie psychospołeczne do realizacji obowiązku szkolnego; Aktywne uczestnictwo w życiu społecznym młodzieży i dorosłych upośledzonych umysłowo; Pozycja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w rodzinie jako wyznacznik ich społecznej integracji; Formy agresji ujawniające się w relacjach społecznych młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym; Integracja dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym z rówieśnikami ze szkół masowych; Zadania, kompetencje i gotowość nauczyciela klas integracyjnych do pomocy uczniom w kształtowaniu poczucia własnej wartości; Utrudnienia w procesach integracji młodego pokolenia z zaburzeniami wzroku - uwagi krytyczne i propozycje zmian; Scenariusz dnia mieszkańców domów pomocy społecznej dla osób z niepełnosprawnością umysłową; Doświadczanie siebie przez dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną żyjące w Domu Pomocy Społecznej; Status a jakość życia osób z niepełnosprawnością intelektualną - mity i fakty; Zainteresowania zawodowe uczniów szkół zawodowych specjalnych; Obraz samego siebie a aspiracje młodzieży z uszkodzonym słuchem na tle integracji edukacyjnej i społecznej; Niektóre trudności w uzyskiwaniu samodzielności przez młodzież głuchoniewidomą; Szanse rozwoju młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Cz. II Polska młodzież - zaburzenia w zachowaniu (etiologia, fenomenologia, skutki, szanse rozwoju): Aspiracje życiowe współczesnej młodzieży licealnej w aspekcie przemian ustrojowych i środowiska rodzinnego; Decyzje zawodowo-edukacyjne i ich uwarunkowania u młodzieży sprawnej i niepełnosprawnej; Poczucie alienacji u maturzystów; Aspiracje kształcenia uczniów szkół podstawowych. Czynniki ograniczające; Zaburzenia socjalizacji dzieci w rodzinach o osłabionych więziach rodzinnych; Typ kontroli rodzicielskiej i modele oddziaływań środowiska a zaburzenia w zachowaniu młodzieży; Socjalizacja i wychowanie dzieci w rodzinach z ubóstwem materialnym; Rola czynników osobowościowo-rodzinnych w rozwoju zaburzonych form zachowania młodzieży w trudnej sytuacji interakcji społecznej; Zjawisko używania środków odurzających i psychotropowych przez młodzież szkolną; Używanie alkoholu i środków odurzających przez studentów; Psychologiczno-etyczne aspekty nikotynizmu wśród młodzieży; Zachowania dewiacyjne młodzieży i ich niektóre uwarunkowania w świetle badań porównawczych; Postawy młodocianych więźniów wobec norm i rygoryzmu moralnego; Przestępczość młodzieży - rozmiary i charakterystyka zjawiska; Społeczne uwarunkowania przestępczości młodzieży; Alkohol w etiologii desocjalizacji i wykolejenia przestępczego młodocianych mężczyzn; Więź emocjonalna w rodzinach nieletnich prostytutek; Koncepcja życia, śmierci i śmierci samobójczej w percepcji dziecka; Psychospołeczne uwarunkowania zamachów samobójczych dzieci i młodzieży; Przemoc widziana oczami dziecka; Niektóre uwarunkowania przemocy wobec młodego pokolenia w rodzinie (doniesienia z badań); Młodzież wobec represji karnej nowego Kodeksu Karnego; Projektowanie programów profilaktycznych w środowisku lokalnym - potrzeby a rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Wprowadzenie, 2. Rozmiary, dynamika i struktura przestępczości nieletnich, 3. Geografia przestępczości nieletnich, 4. Płeć, wiek i poziom inteligencji nieletnich, 5. Stan rodziny nieletnich i opieka nad nimi, 6. Stosunek nieletnich do nauki szkolnej, 7. Alkoholizm i narkomania u nieletnich, 8. Nieletni popełniający przestępstwa indywidualne i w grupie, 9. Przestępczość nieletnich a przestępczość dorosłych, Podsumowanie i wnioski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Sytuacja społeczno-wychowawcza współczesnych rodzin: Problemy społeczne radomskich rodzin - klientów MOPS; Sytuacja życiowa rodzin dotkniętych bezrobociem; Opiekuńczo-wychowawcze konsekwencje bezrobocia w rodzinie - przegląd bada; Sytuacja wychowawcza w rodzinie dotkniętej chorobą; Rodziny monoparentalne wyzwaniem dla współczesnej pedagogiki; Zaspokajanie potrzeb biologicznych dziecka w rodzinie samotnego ojca; Funkcjonowanie rodzeństwa dziecka z autyzmem. 2. Skutki nieprawidłowego funkcjonowania rodzin: Zachowania dewiacyjne jako przejaw nieprzystosowania społecznego; Cechy środowiska społecznego nieletnich (na przykładzie analizy opinii ROD-K w Zawierciu); Sytuacja dzieci rodzin patologicznych kierowanych przez sąd do ROD-K w Kielcach (na przykładzie badań przeprowadzonych na przełomie 2003/2004 roku); Rodzaje i rozmiary zachowań dewiacyjnych młodzieży w świetle policyjnych statystyk; Zjawisko trudności wychowawczych - ważny problem w aspekcie patologii społecznych; Przemoc wśród gimnazjalistów (na przykładzie badań w Gimnazjum w Lublinie); Nadmierne korzystanie z komputera i Internetu - zagrożeniem współczesnej młodzieży; Dysfunkcjonalność rodziny [Rzyczyną kierowania dzieci do placówek socjalizacyjnych. 3. Przeciwdziałanie zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży: Przemoc w rodzinie a możliwość jej przeciwdziałania; Szkoła wobec rodzin dysfunkcyjnych - z doświadczeń Zespołu Szkół w Puchaczowie; Zapobieganie agresji i przemocy wśród młodzieży (na przykładzie jednego z krakowskich gimnazjów); Przeciwdziałanie zachowaniom ryzykownym młodzieży (na przykładzie Specjalistycznej Poradni Profilaktyczno-Terapeutycznej w Tarnobrzegu); Katecheza wobec patologii społecznych; Pedagogika wobec problemów socjalnych i patologii społecznych - z doświadczeń ośrodka Oratorium św. Jana Bosko w Soli; Metody i strategie pomocy uzależnionym od sekt. 4. Rodzina wobec umierania i śmierci: Trudne obszary ludzkiego życia - starość, umieranie, śmierć; Opieka szpitalna nad dzieckiem terminalnym; Postawy młodzieży wobec opieki paliatywnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej