Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(3)
Autor
Kojs Wojciech (1940- )
(2)
Mrózek Robert (1942- )
(2)
Studenski Ryszard (1937-2023)
(2)
Leppert Roman
(1)
Melosik Zbyszko
(1)
Wojtasik Bożena
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Młodzież
(3)
Kultura
(2)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(2)
Aspiracje
(1)
Kultura masowa
(1)
Socjologia
(1)
Wybór kierunku kształcenia
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kształtowanie postaw przedsiębiorczości u młodzieży; Stymulowanie pro bezpiecznych zachowań dzieci i młodzieży; Czynniki wpływające na charakter interakcji między nauczycielami a młodzieżą; Wczesna preorientacja zawodowa jako czynnik kształtujący efektywne funkcjonowanie osobowości w społeczeństwie; Przeciwdziałanie sytuacjom ryzyka urazów niezamierzonych (album dla dzieci starszych i młodzieży); Osobowościowe przesłanki zaburzonych form zachowania młodzieży w trudnej sytuacji kontaktu społecznego; Manifestacje społeczno-obyczajowe slangu młodzieżowego w regionalnym graffiti; Kategorie opisująco-wartościujące młodzież; Temporalnomodalne aspekty procesów edukacyjnych; Osobista wiedza człowieka i jej funkcje regulacyjne; Postawy twórcze a problemy życiowe uczniów szkół średnich; Rodzinne i szkolne przyczyny powstawania syndromu nieadekwatnych osiągnięć; Kształtowanie człowieczeństwa odpowiedzialnym zadaniem edukacyjnym; Nauczanie integracyjne - próba spojrzenia w aspekcie przemian społeczno-gospodarczych; Źródła informacji użytkowanie w kształceniu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej umysłowo; Samoocena asertywności w interakcjach komunikacyjnych w opinii młodzieży licealnej; Świat wartości współczesnej młodzieży w świetle badań; Cele, funkcje i zadania kształcenia młodzieży w świetle nowych wymagań edukacyjnych; Konieczne kierunki zmian w pracy nauczyciela u progu trzeciego tysiąclecia; Kształtowanie się systemu wartości uczniów w szkołach o różnej koncepcji dydaktyczno-wychowawczej; Społeczny wymiar autodestrukcji u młodzieży jako czynnik ryzyka utraty szans rozwoju jej uzdolnień i osobowości (na przykładzie badań własnych); Rozwijanie umiejętności przydatnych w kontaktach społecznych - wyzwanie dla polskiej szkoły; O status filozofii w współczesnym kształceniu nauczycieli; Licealiści wobec problemów zdrowia i zdrowego stylu życia (raport z badań); Rola edukacji w przeciwdziałaniu bezrobociu młodzieży; Kształtowanie zachowań prozdrowotnych i probezpiecznych w młodszym wieku szkolnym jako przygotowanie do właściwej reakcji na przejawy patologii w najbliższym otoczeniu dziecka; Determinanty potrzeby osiągnięć i poziomu aspiracji uczniów z rodzin wiejskich rozpoczynających naukę na szczeblu kształcenia systematycznego; Styl atrybucyjny a sposoby radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych; Zjawisko inicjacji seksualnej nastolatków i wynikające z niej zagrożenia; Tożsamość młodzieży w sytuacji pogranicza; Między szansą a bezradnością wobec własnej przyszłości: o możliwości kształtowania strategii życiowych młodzieży wiejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Poglądy na wychowanie dorastającej młodzieży jako wynik akceptowanego systemu ocen; Udział aspiracji zawodowych młodzieży w poszukiwaniu etosu życia; Istota i sens oceniania dziecka w edukacji wczesnoszkolnej; Kształtowanie wrażliwości moralnej 10-11 latków; Poczucie odpowiedzialności dorastającej młodzieży; Rodzina jako środowisko wychowawcze w percepcji uczniów i studentów aktywnych twórczo; Orientacje życiowe młodzieży wiejskiej; Aksjologia rynku w systemie wychowawczym szkoły; Syndrom agresywności polskiej młodzieży; Problemy współczesnej deontologii nauczycielskiej; O konieczności reakcji na zjawisko przestrzeni informacyjnej; Obraz nauczyciela - jaki jest naprawdę?; Wiedza prawna nauczycieli jako niezbędny element kierowania przez nich właściwą adaptacją uczniów do nowej sytuacji społecznej, gospodarczej, politycznej; Nauczyciel i uczniowie w dobie przemian edukacyjnych; Podręcznik szkolny - źródło wiedzy czy narzędzie manipulacji; Młodzież w świecie chaosu wartości. Na przykładzie czasopism młodzieżowych; Pierwsza pomoc a zachowania agresywne u dzieci; Kształcenie charakteru młodzieży podstawowym zadaniem w procesie edukacji szkolnej i obywatelskiej; Nuda - fikcja - agresja. O przemocy jako przejawie kulturowej bezdomności - szkic z antropologii filozoficznej i filozofii wychowania; Psychologiczne korelaty "biernego bezrobocia" u absolwentów szkół ponadpodstawowych; Wartości i poczucie sensu życia współczesnej młodzieży w kontekście przemian cywilizacyjnych w Polsce; Niewłaściwe postawy rodzicielskie jako przyczyna trudności w nauce i patologicznych zachowań społecznych młodzieży; Nauczanie języków obcych dzieci w świetle zachodzących zmian gospodarczych edukacyjnych, społecznych i kulturowych; Strategie uczenia się w opanowywaniu i nauczaniu języków obcych; Zaburzenia jedzenia okresu adolescencji wyzwaniem dla współczesnej szkoły i rodziny polskiej; Znaczenie komunikacji interpersonalnej w funkcjonowaniu młodzieży; Punkty zamiast ocen - z badań młodzieży licealnej kwestionariuszem aktywności dydaktycznej; Selekcje szkolne w kontekście przemian społecznych, gospodarczych i edukacyjnych; Program Sokrates Comenius jako przykład współpracy międzynarodowej w zakresie kształcenia dzieci o specjalnych potrzebach; Osobowość młodzieży a funkcjonowanie w sytuacjach społecznych; Twórcze kształcenie jako przygotowanie do życia w zmieniającej się rzeczywistości; Częstotliwość i hierarchia kryteriów oceniania osiągnięć dydaktycznych w opiniach nauczycieli i ich uczniów; Nauczyciel przyszłości w świetle oczekiwań nowej rzeczywistości edukacyjnej; Kompetencje współczesnego wychowawcy szkolnego jako kreatora postaw obywatelskich młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I: Młodzież i paradoksy kultury współczesnej. Młodzież a przemiany kultury współczesnej; Kampanie społeczne w mediach - doświadczenia polskie; Poznawanie rzeczywistości w przenikających się światach - realnym i wirtualnym; Dyplom akademicki i społeczne kariery kobiet. De(kon)strukcje przestrzeni emancypacji; Temporalne wzory organizacji życia młodzieży w szkole, czyli o poczuciu niedogodności w czasie; (Re)socjalizacja a edukacja w rodzinie o równoległych karierach rodziców (dual-career family); Młodzież, kapitał kulturowy i sukces życiowy, czyli o kilku paradoksach nierówności społecznej. II: (Re)konstrukcje tożsamości młodzieży współczesnej. Tożsamość młodzieży w społeczeństwie naśladowczym; O niezaspokojonym głodzie miejsca; Dylematy tożsamościowe młodzieży w sytuacji zmiany kulturowej; Zachowania ekshibicjonistyczno-narcystyczne młodzieży jako forma poszukiwania własnej podmiotowości; Blogowanie jako próba oswojenia niegościnnej przyszłości; Tożsamość jako obietnica. Zmaganie (coping) młodzieży z krytycznymi wydarzeniami życiowymi; Refleksywny akcjonizm - ku postradycyjnej konstrukcji tożsamości; Wschodnioniemiecka młodzież w czasach transformacji systemowej - doświadczenie "podwójnego rozczarowania". III: Edukacyjne wybory i perspektywy życiowe młodzieży. Edukacyjno-zawodowe wybory nastolatków w "społeczeństwie ryzyka"; Młodzież wobec edukacyjno-zawodowej przyszłości - kontekst transformacji kulturowych; Planowanie kariery przez młodych dorosłych w niejednoznacznej rzeczywistości; Edukacyjne kredencjały i sukces życiowy młodzieży współczesnej; Drugoroczność w europejskich systemach szkolnych - szansa czy zagrożenie?; Różnicowanie perspektyw edukacyjnych, czyli "cztery stopnie budowania przewagi". Zakres praktyk dyskryminacyjnych stosowanych względem studentów zaocznych gdańskiej politologii; Młody pracownik na nowym rynku pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej