Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(19)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(19)
Publikacje naukowe
(5)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(14)
tylko na miejscu
(10)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Czytelnia
(10)
Autor
Binder Marek
(3)
Jarmocik Anna
(3)
Kalat James W. (1946- )
(3)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kuniecki Michał
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Abgrall Jean-Marie (1950- )
(1)
Andruszko Robert
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Berryman Julia C
(1)
Bucki Piotr
(1)
Butcher James N
(1)
Byalick Marcia
(1)
Carson Robert C
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
DeYoung Patricia A
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Dzieża Wiesława
(1)
Ecker Bruce
(1)
Gulatowska Judyta
(1)
Harciarek Michał
(1)
Hargreaves David J
(1)
Herzyk Anna (1946- )
(1)
Howells Kevin
(1)
Hulley Laurel
(1)
Jankowski Andrzej
(1)
Jessel Dawid
(1)
Jodzio Krzysztof
(1)
Kancewicz-Hoffman Nina
(1)
Komorowska Krystyna
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
LeDoux Joseph
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewczuk Karol
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Miller Arkadiusz
(1)
Mineka Susan
(1)
Moir Anne
(1)
Naumczyk Patrycja
(1)
Ockleford Elisabeth M
(1)
Ostaszewski Paweł
(1)
Postek Slawomir
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Rostowski Jan (1935-2014)
(1)
Ruden Ronald A
(1)
Siegel Daniel J. (1957- )
(1)
Sikora Katarzyna
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szymańska Julia Małgorzata
(1)
Ticic Robin
(1)
Trojan Maciej
(1)
Tylikowska Anna
(1)
Wildbur Diane J
(1)
Witkowska Marta
(1)
Zaremba-Popławska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Temat
Mózg
(17)
Psychologia
(9)
Uczenie się
(8)
Uczucia
(8)
Neuropsychologia
(7)
Pamięć
(6)
Choroby psychiczne
(4)
Język
(4)
Osobowość
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Stres
(4)
Układ nerwowy
(4)
Umysł
(4)
Zachowanie
(4)
Zmysły
(4)
Fizjologia człowieka
(3)
Genetyka zachowania
(3)
Hormony
(3)
Narząd ruchu
(3)
Nałóg
(3)
Neurobiologia
(3)
Psychofizjologia
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Psychopatologia
(3)
Schizofrenia
(3)
Słuch
(3)
Wzrok
(3)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Fizjologia
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Kultura
(2)
Psychologia środowiskowa
(2)
Psychoterapia
(2)
Płeć
(2)
Sen
(2)
Alkohol
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Gwałt
(1)
Hipnoza
(1)
Kariera
(1)
Kazirodztwo
(1)
Kierownictwo duchowe
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konflikt
(1)
Lecznictwo
(1)
Lęk
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Medytacja
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie
(1)
Mózg a emocje
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Narkotyki
(1)
Negocjacje
(1)
Ontogeneza
(1)
Paranoja
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Pedofilia
(1)
Perswazja
(1)
Pranie mózgu
(1)
Przywiązanie (psychol.)
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Sekty i nowe ruchy religijne
(1)
Socjotechnika
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia psychodynamiczna
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Urojenia
(1)
Wstyd
(1)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zapobieganie
(1)
Zwalczanie
(1)
Świadomość
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(2)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Biologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Religia i duchowość
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
21 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Biologiczne podstawy psychologii / James W. Kalat ; przekł. Anna i Marek Binderowie ; red. nauk. polskiego wydania Michał Harciarek. - Wyd. 2 - 4 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2021. - XXIV, 749, [3] s. : fotografie, ilustracje, mapy, wykresy ; 29 cm.
Przedmowa; Podziękowania; Wprowadzenie; 1. Komórki; 2. Synapsy; 3. Anatomia i metody badawcze; 4. Genetyka, ewolucja, rozwój i plastyczność; 5. Wzrok; 6. Inne układy sensoryczne; 7. Ruch; 8. Sen i czuwanie; 9. Regulacja wewnętrzna; 10. Zachowania reprodukcyjne; 11. Zachowania emocjonalne; 12. Uczenie się, pamięć i inteligencja; 13. Funkcje poznawcze; 14. Zaburzenia psychiczne; A. Chemia w skrócie; B. Zasady postępowania w badaniach z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience; Bibliografia; Indeks rzeczowy/Słowniczek; Indeks nazwisk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia ogólne. 2. Komórki nerwowe i przewodnictwo nerwowe. 3. Wymiana informacji w synapsach. 4. Anatomia układu nerwowego. 5. Rozwój i plastyczność układu nerwowego. 6. Wzrok. 7. Inne układy sensoryczne i uwaga. 8. Ruch. 9. Sen i czuwanie. 10. Regulacja wewnętrzna. 11. Zachowania reprodukcyjne. 12. Zachowania emocjonalne. 13. Biologiczne aspekty uczenia się i pamięci. 14. Asymetria mózgu i język. 15. Zaburzenia psychiczne. A. Chemia w skrócie. B. Zasady postępowania w badaniach neurologicznych z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia ogólne. 2. Komórki nerwowe i przewodnictwo nerwowe. 3. Wymiana informacji w synapsach. 4. Anatomia układu nerwowego. 5. Rozwój i plastyczność układu nerwowego. 6. Wzrok. 7. Inne układy sensoryczne i uwaga. 8. Ruch. 9. Sen i czuwanie. 10. Regulacja wewnętrzna. 11. Zachowania reprodukcyjne. 12. Zachowania emocjonalne. 13. Biologiczne aspekty uczenia się i pamięci. 14. Asymetria mózgu i język. 15. Zaburzenia psychiczne. A. Chemia w skrócie. B. Zasady postępowania w badaniach neurologicznych z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W e-booku "Inteligencja emocjonalna. Jak zrozumieć emocji ludzi wokoło?" znajdziesz wyczerpujące informacje na temat inteligencji emocjonalnej (EQ). Dlaczego ten temat jest tak ważny? Ponieważ emocje są zawsze w Tobie! Towarzyszą Ci wszędzie, w każdym momencie coś odczuwasz. To emocje odpowiedzialne są za Twoją reakcję na dany temat, łączą lub dzielą Cię z ludźmi. I właśnie tym jest inteligencja emocjonalna; to rozpoznanie, zrozumienie i zarządzanie emocjami swoimi i ludzi wokoło. E-book "Inteligencja emocjonalna" zawiera 5 rozbudowanych rozdziałów, 15 ćwiczeń, sumując 10 podstawowych zagadnień. Cel: samopoznanie, samorozwój, a także jako wstęp do dalszych profesjonalnych szkoleń, podczas wykładów, seminariów z wyżej wymienionej tematyki. Możliwa nawet forma edukacyjnej rozrywki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Wykłady otwarte UMCS ; 32)
I. „To już nie ten Gage” - dlaczego tak się zmienił? Przyczynek do zrozumienia funkcji płatów czołowych; II. Działanie mózgowych systemów emocjonalnych i ich dysfunkcje; III. Mózgowa asymetria w regulacji emocji:: Prawa półkula - dominująca? IV. Mózg emocjonalny i mózg racjonalny:: struktura i funkcja; V. Schorzenia umysłu czy mózgu? Epilog - czy my mamy mózg czy mózg ma nas?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedmowa; 1. Co ma z tym wspólnego miłość; 2. Dusze na lodzie; 3. Krew, pot i łzy; 4. Święty Graal; 5. Jacy byliśmy; 6. Kilka stopni odległości; 7. Pamięć o dawnych emocjach; 8. Gdzie mieści się cała dzikość; 9. Raz jeszcze o emocjach; ale z uwzględnieniem uczuć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp – Jak korzystać z tej książki? Rozdział 1. Teoretyczne podstawy neuropedagogiki: Neuropedagogika, czyli co?; Teoretyczne podstawy badań pedagogicznych, czyli edukacja oparta na dowodach (Evidence Based Education). Rozdział 2. Elementy budowy układu nerwowego. Rozdział 3. Neuromity w edukacji dzieci: Z historii neuromitów; Teoria inteligencji wielorakich; Teoria stylów uczenia się; Kinezjologia edukacyjna; Specjalizacja półkul i używanie 10% mózgu; Okresy krytyczne w rozwoju i mit 3 lat; Wielozadaniowość. Rozdział 4. Neuro fakty w nauczaniu: Neurofakt, czyli co?; Mózg jest plastyczny przez całe życie człowieka i uczy się powoli; Mózg filtruje informacje – kluczem do sukcesu jest motywacja; Neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję; Płeć ma znaczenie – o różnicach mózgu kobiet i mężczyzn; Nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia; Cyfryzacja edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej nie jest koniecznością. Zamiast podsumowania. Spis rysunków i tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Koherencja emocjonalna: ujednolicona podstawa behawioralnej, emocjonalnej i synaptycznej zmiany. 1. Maksymalizacja efektywności i satysfakcji w praktyce klinicznej: Odblokowanie pamięci emocjonalnej; Uczenie się emocjonalne, koherencja i powstawanie objawów; Pejzaż koherencji emocjonalnej; Koherencja emocjonalna a postęp kliniczny; 2. Rekonsolidacja pamięci: jak oducza się mózg: Po 100 latach – przełom; Uporczywość niejawnej pamięci emocjonalnej; Odkrycie rekonsolidacji: od nieusuwalnych do wymazywalnych wspomnień; Jak działa rekonsolidacja; Behawioralny proces usuwania wiedzy nabytej emocjonalnie; Rekonsolidacja pamięci w praktyce klinicznej: terapeutyczny proces rekonsolidacji; Neuronauka psychoterapii: rekonsolidacja a regulacja emocjonalna; Współzależność znaczeń i molekuł: prognoza; 3. Skoncentrowana, głęboka psychoterapia emocjonalnego oduczania: Przeprowadzenie terapeutycznego procesu rekonsolidacji; Terapeutyczny proces rekonsolidacji w terapii koherencji: przypadek lękowej niskiej samooceny; Proces rekonsolidacji w skrócie; Oznaki usunięcia objawów u ich emocjonalnych źródeł; Powszechność sekwencji transformacji w głębokiej zmianie; 4. Momenty fundamentalnej zmiany: mapa i metody: Jak wybrać konstrukty w procesie oduczania; Źródła sprzecznej wiedzy; Omówienie przykładowych przypadków i technik; Podsumowanie sposobów odnajdywania sprzeczności; 5. Spójność emocjonalna i wielka dyskusja o przywiązaniu: Przywiązanie, inne obszary emocjonalnego uczenia się i temperament; Wiedza zależna od przywiązania; Warunki przywiązania; Optymalizacja terapii przywiązania: praca naprawcza w diadzie i poza nią; Rodzaje terapii przywiązania w praktyce: studia przypadków; 6. Ramy dla integracji systemów psychoterapii: Zmiana transformacyjna i czynniki specyficzne; Przyspieszona dynamiczna psychoterapia eksperymentalna (AEDP); Terapia skoncentrowana na emocjach (EFT); Terapia odwrażliwiania za pomocą ruchu gałek ocznych (EMDR); Neurobiologia interpersonalna (IPNB); Wizja integracji systemów psychoterapii poprzez terapeutyczny proces rekonsolidacji; Czynniki wspólne, czynniki specyficzne i badania nad procesem psychoterapii; Podsumowanie: odblokowanie mózgu emocjonalnego. Część II. Terapia koherencji w praktyce. 7. Dręczące poczucie winy: dogłębne rozwiązanie w siedmiu sesjach skoncentrowanych na spójności; 8. Na szczyt z głębokiego dna: zaprzestanie kompulsywnego picia dzięki terapii koherencji; 9. Bez bypassów: użycie koherencji emocjonalnej w celu oduczenia kompulsywnego jedzenia; 10. Wrogie głosy: usunięcie objawów psychozy u ich spójnego źródła.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Wstęp; Różnice; Narodziny różnicy; Płeć w mózgu; Odmienność dzieciństwa; Dojrzewanie mózgu; Różnica uzdolnień; Serca i umysły; Pod rządami mózgu; Małżeństwo dwóch umysłów; Dlaczego matki nie są ojcami; Kobieta i mężczyzna w pracy; Uprzedzenia w pracy; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologia wczoraj i dziś. 2. Proces badawczy: w jaki sposób prowadzimy nasze dociekania? 3. Biologia umysłu i zachowania. 4. Wrażenia i spostrzeganie: wkraczanie świata w umysł. 5. Świadomość. 6. Uczenie się. 7. Pamięć: życie dniem wczorajszym. 8. Język i myślenie. 9. Rodzaje inteligencji: co to znaczy być bystrym? 10. Emocje i motywacja: czucie i dążenie. 11. Osobowość: niech żyje różnorodność! 12. Psychologia biegu życia: dorastanie, starzenie się, nabywanie mądrości. 13. Stres, zdrowie i radzenie sobie ze stresem. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapia. 16. Psychologia społeczna: spotkanie umysłów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
11. Podstawy diagnozy psychologicznej: Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna; Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej; Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu; Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej; 12. Psychologia rozwoju człowieka: Co i jak bada psychologia rozwoju?; Zmiana a rozwój; Badania nad procesem i efektami rozwoju?; Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym; Rozwój w okresie dzieciństwa; Rozwój w okresie dorastania; Rozwój w okresie dorosłości; 13. Psychologia społeczna: Poznanie społeczne; Ja i samoocena; Postawy i ich zmiana; Relacje interpersonalne; Wpływ społeczny; Grupa społeczna; Relacje międzygrupowe; 14. Psychologia międzykulturowa: Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa; Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki; Psychologia akulturacji; 15. Psychologia środowiskowa: Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej- zaleta czy balast?; Obszary badań psychologii środowiskowej; Projektowanie partycypacyjne- rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska; Metoda badań psychologii środowiskowej; 16. Psychopatologia: Od objawu do systemu klasyfikacyjnego; Psychopatologia ogólna; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji; 17. Mózgowe mechanizmy funkcji psychicznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: Neuroanatomia w zarysie; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę; Neuronalne systemy pamięci; Język a mózg; Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych; Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji; 18. Podstawy psychofizjologii: Elektroencefalografia; Badania neuropsychologiczne; Sondowanie mózgu; Metody obrazowania czynności mózgu; Aktywność układu sercowo- naczyniowego; Aktywność mięśni szkieletowych; Aktywność elastyczna skóry; 19. Zdrowie i stres: Psychologia wobec problematyki zdrowia; Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie; Stres a zdrowie; 20. Podstawy pomocy psychologicznej: Pomoc i jej rodzaje; Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej; Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaj pomocy psychologicznej; Podstawowe umiejętności pomagania; Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne; 21. psychologia XXI wieku- wyzwania i zagrożenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 11 Podstawy diagnozy psychologicznej: 11.1. Wprowadzenie. 11.2. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. 11.3. Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej. 11.4. Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu. 11.5. Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej. 11.6. Podsumowanie. Rozdział 12 Psychologia rozwoju człowieka: 12.1. Wprowadzenie. 12.2. Co i jak bada psychologia rozwoju? 12.3. Zmiana a rozwój. 12.4. Badania nad procesem i efektami rozwoju. 12.5. Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym. 12.6. Rozwój w okresie dzieciństwa. 12.6.1. Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów. 12.7. Rozwój w okresie dorastania. 12.8. Rozwój w okresie dorosłości. Rozdział 13 Psychologia społeczna: 13.1. Wprowadzenie. 13.2. Poznanie społeczne. 13.3. Ja i samoocena. 13.4. Postawy i ich zmiana. 13.5. Relacje interpersonalne. 13.6. Wpływ społeczny. 13.7. Grupa społeczna. 13.8. Relacje międzygrupowe. Rozdział 14 Psychologia międzykulturowa: 14.1. Wprowadzenie. 14.2. Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa. 14.3. Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki. 14.4. Psychologia akulturacji. 14.4.1. Kontekst historyczny zjawiska akulturacji. 14.5. Podsumowanie. Rozdział 15 Psychologia środowiskowa: 15.1. Wprowadzenie. 15.2. Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej – zaleta czy balast? 15.3. Obszary badań psychologii środowiskowej. 15.4. Projektowanie partycypacyjne – rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska. 15.5. Metody badań psychologii środowiskowej. Rozdział 16 Psychopatologia: 16.1. Wprowadzenie. 16.2. Od objawu do systemu klasyfikacyjnego. 16.3. Psychopatologia ogólna. 16.4. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości. 16.5. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji. Rozdział 17 Mózgowe mechanizmy funkcji społecznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: 17.1. Wprowadzenie. 17.2. Neuroanatomia w zarysie. 17.3. Procesy mózgowe warunkujące percepcję. 17.4. Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę. 17.5. Neuronalne systemy pamięci. 17.6. Język a mózg. 17.7. Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych. 17.8. Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji. Rozdział 18 Podstawy psychofizjologii: 18.1. Wprowadzenie. 18.2. Elektroencefalografia. 18.3. Badania neuropsychologiczne. 18.4. Sondowanie mózgu. 18.5. Metody obrazowania czynności mózgu. 18.6. Aktywność układu sercowo-naczyniowego. 18.7. Aktywność mięśni szkieletowych. 18.8. Aktywność elektryczna skóry. Rozdział 19 Zdrowie i stres: 19.1. Wprowadzenie. 19.2. Psychologia wobec problematyki zdrowia. 19.3. Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie. 19.4. Stres a zdrowie. Rozdział 20 Podstawy pomocy psychologicznej: 20.1 Wprowadzenie. 20.2. Pomoc i jej rodzaje. 20.3. Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.4. Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.5. Podstawowe umiejętności pomagania. 20.6. Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne. Rozdział 21 Psychologia XXI wieku – wyzwania i zagrożenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jak człowiek zaczął rozumieć siebie?: Czym jest psychologia?; Psychologia a zdrowy rozsądek; Podejście psychologa; Czy psychologowie to podejrzani eksperymentatorzy; Eksperyment psychologiczny; To, czego oczekujemy, wpływa na to, co widzimy; Eksperymenty to nie wszystko; Co dalej?. 1. Język ciała: Czy język ciała to zjawisko naturalne?; Wyraz twarzy; Gesty i postawa; Zapachy jako element języka ciała; Dotyk; Kłamstwo i oszustwo; Trening umiejętności społecznych. 2. Twoja osobowość: Każdy ma osobowość; To zależy od punktu widzenia; Podejście oparte na pojęciu cechy; Teoria Eysencka - trzy wymiary osobowości; Od opisu do wyjaśnienia; "Czy jestem sobą, czy sytuacją" - problem konsekwencji; Perspektywa poznawcza - to zależy od punktu widzenia; Teoria konstruktów osobistych; Atrybucje i dystres psychiczny; Metody oceny osobowości. 3. Twoja płeć - o byciu mężczyzną i kobietą: Płeć czy rodzaj?; Wpływy biologiczne; Hormony i zachowanie; Płeć a tożsamość rodzajowa; Od narodzin do dojrzałości; Czy różnice płciowe się zmieniają; Różnice rodzajowe w szkole i po jej ukończeniu. 4. Ty i inni: Role społeczne; Co myślimy, a co robimy?; Stereotypy i uprzedzenia; Jak inni na nas wpływają; Konformizm; Posłuszeństwo i autorytet; Przemoc a środki masowego przekazu; Siła społecznego oddziaływania. 5. Twoje emocje: Miłość i przywiązanie; Natura miłości niemowlęcej; Przywiązanie i miłość osoby dorosłej; Natura miłości dojrzałej; Typy i style miłości; Gniew i agresja; Gorąca i zimna agresja; Natura gniewu; Czym jest prowokacja; Cechy gniewu; Czy możemy radzić z gniewem. 6. Twój mózg: Co znajduje się w twojej głowie; Skąd wiemy, za co odpowiadają poszczególne części mózgu?; Komórki w centralnym układzie nerwowym; Dwie półkule - jeden mózg; Odczuwanie emocji; Świadomość; Naprawianie uszkodzeń. 7. Twoje zdrowie: Psychologia; zdrowie i choroba; Być zdrowym; Profilaktyka zdrowotna; Bycie chorym; Leczenie. 8. Rozwój człowieka: Badania nad rozwojem; Rozwój w niemowlęctwie; Teoria umysłu - spostrzeganie emocji u innych; Rozwój języka; Poznanie społeczne u dzieci w wieku szkolnym; Adolescencja i dojrzałość. 9. Problemy psychologiczne: Lęk i związane z nim problemy; Założona natura strachu i lęku; Źródła fobii i lęków; Leczenie strachu i lęku; Lęk społeczny; Schizofrenia; zaburzenia osobowości; Krytyczna ocena metod klasyfikacji - niektóre ograniczenia diagnostycznych systemów wyróżniania zaburzeń osobowości. 10. Jak widzimy świat - spostrzeganie i myślenie: Spostrzeganie to coś więcej niż odczuwanie zmysłami; Uwaga oddziałuje na spostrzeganie; Mechanizmy pamięci; Myślenie i natura myśli; Różnice w sposobie myślenia i kreatywności. 11. Uczenie się o świecie: Uczenie się przez tworzenie powiązań; Uczenie się na podstawie skutków; Uczenie się przewidywania; Uczenie się od innych; Świadomość, inteligencja i uczenie się. 12. Człowiek i inne zwierzęta: Czy inne zwierzęta myślą?; Inteligencja, posługiwanie się narzędziami i kultura; Czy tylko ludzie mają swój język?; Wrażliwość zmysłów u zwierząt; Świadomość i przytomność; Jak człowiek wykorzystuje inne zwierzęta; Człowiek i inne zwierzęta. 13. Co psychologowie mogą zrobić dla Ciebie?: Jak zostać psychologiem; Wykładowcy i badacze; Psychologie kliniczni i psychoterapeuci; Psychologowie zdrowia; Psychologowie wychowawczy; Psychologowie sądowi; Psychologowie pracy; Psychologowie sportu; Psychologowie pracujący w innych dziedzinach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
11. Odmienność, dysfunkcje i wykorzystywanie seksualne, 12. Schizofrenia i zaburzenia urojeniowe, 13. Zaburzenia po uszkodzeniu mózgu i inne mechanizmy upośledzenia funkcji poznawczych, 14. Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, 15. Ocena kliniczna, 16. Biologiczne metody leczenia, 17. Terapie psychologiczne, 18. Współczesne problemy leczenia zaburzeń psychicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W numerze [Contents] Marta Witkowska, Patrycja Naumczyk, Krzysztof Jodzio: Nadciśnienie tętnicze w ujęciu neuropsychologicznym [Neuropsychology of hypertension], s. 7–22; Judyta Gulatowska, Paweł Ostaszewski, Maciej Trojan: Stabilność grupy społecznej jako czynnik wpływający na nasilenie wokalizacji 22 kHz u szczurów [Social group stability as a factor influencing 22 kHz ultrasound vocalizations in rats], s. 23–36; Karol Lewczuk: Dwie strony medalu? Impulsywność oraz skłonność do ryzyka w kontekście Regulacyjnej Teorii Temperamentu oraz efektywności podejmowania decyzji [Two sides of the same coin? Impulsivity and venturesomeness in the context of Regulative Theory of Temperament and decision making effectiveness], s. 37–54; Julia Małgorzata Szymańska: Osobowość a centralność wybranych aspektów religijności [Personality and centrality of chosen religiosity dimensions], s. 55–68; Sławomir Postek, Maria Ledzińska: Temperamentalne predyktory stresu informacyjnego w grupie menadżerów wysokiego szczebla [Temperamental predictors of information stress in high ranking managers], s. 69–87.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Wybrane zagadnienia z biologicznych podstaw psychiki: Budowa mózgu; Neuron- mechanizm funkcjonowania; Rola poszczególnych struktur mózgu; Płeć mózgu; Inne aspekty funkcjonowania mózgu człowieka; Biologia agresji; 2. Pamięć i uczenie się: Fazy procesów pamięciowych; Przykład zadania badającego pamięć; Rodzaje pamięci; Nadczynność pamięci; Zasady efektywnego wykorzystania pamięci; 3. Myślenie i rozwiązywanie problemów: Rodzaje myślenia; Operacje myślowe; Rozwiązywanie problemów; Zadania badające skuteczność rozwiązywania problemów; Czy urządzenia informatyczne są zdolne do myślenia?; 4. Emocje i stres: Charakterystyka emocji; Najważniejsze rodzaje i formy emocji; Stres; Asertywność; 5. Inteligencja i zdolności: Zdolności, ich specyfika i rodzaje; Zdolności- wrodzone czy nabyte?; Inteligencja ogólna; Testy inteligencji ogólnej; Teorie inteligencji ogólnej; Znaczenie badania inteligencji ogólnej; Inne rodzaje inteligencji; 6. osobowość: Różne sposoby rozumienia pojęcia "osobowość"; Teorie osobowości; 7. Negocjacja, manipulacja i konflikty: Pojęcie negocjacji; Konflikt i jego cechy; Negocjacje sposobem osiągania porozumienia; Typy i style negocjacji; Fazy negocjacji; Podmiotowe uwarunkowania skuteczności negocjacji; Manipulacja; Obrona przed manipulacją; 8. Kierowanie karierą: Fazy procesu kadrowego; Sposoby efektywnego poszukiwania pracy; 9. Człowieka w społeczeństwie informacyjnym: Geneza i historia Internetu; Człowiek w dobie Internetu; Psychologiczne zagrożenia w kształtującym się społeczeństwie informacyjnym; Kryteria diagnostyczne rozpoznania uzależnienia od Internetu; Krótka historia badań nad uzależnieniem od Internetu, czyli kto jest najbardziej zagrożony uzależnieniem?; Przykłady indywidualnych przypadków osób uzależnionych od Internetu, które zgłosiły się do Ośrodka Psychologiczno- Psychiatrycznego w Krakowie; Poszukiwanie przyczyn uzależnień komputerowych; Teoria uzależnień komputerowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. Rozwój mózgu w cyklu życia: 1. Rozwój mózgu w okresie prenatalnym 2. Postnatalny rozwój mózgu człowieka Część II. Neuronalne podłoże rozwoju psychomotorycznego w cyklu życia człowieka: 1. Neuronalne uwarunkowania aktywności ruchowej 2. Neuronalne uwarunkowania aktywności poznawczej i ruchowej Część III. Rozwój mózgu społecznego: 1. Rozwój mózgu społecznego i społecznego poznania 2. Neuronalne i hormonalne aspekty społecznego poznania i zachowania 3. Neurohormonalne uwarunkowania przywiązania i miłości w interpersonalnych relacjach; Zakończenie; Bibliografia; Lista ważniejszych skrótów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. Umysł, mózg i doświadczenie; 2. Pamięć; 3. Przywiązanie; 4. Emocje; 5. Reprezentacje. Tryby przetwarzania i konstruowanie rzeczywistości; 6. Stany umysłu. Spoistość, subiektywne doświadczenie i systemy złożone; 7. Samoregulacja; 8. Więzi interpersonalne; 9. Integracja; Bibliografia; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Sekty i manipulacje umysłowe. 2. Sekty wczoraj i dziś. 3. Guru. 4. Modele organizacji sekty. 5. Werbunek. 6. Perswazja przymuszająca. 7. Uzależnienie. 8. Psychologiczne techniki uzależniania. 9. Techniki uzależniania fizycznego. 10 Udowodnione metody uzależniania: Kościół scjentologii i Zakon Świątyni Słońca. 11. Patologie psychiczne występujące przed wstąpieniem do sekty. 12. Patologie wywołane manipulacją. 13. Leczenie patologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Część I. Zrozumieć chroniczny wstyd. 1. Wstyd: problem, o którym się nie mówi; 2. Wstyd jest relacyjny; 3. Wstyd i relacyjny mózg; 4. Relacyjne i neurobiologiczne narracje o wstydzie; 5. Rozpoznanie wstydu. Część II. Uleczyć chroniczny wstyd. 6. Wymagania do pracy z chronicznym wstydem; 7. Budowanie prawopółkulowego kontaktu; 8. Narracja jako integracja prawej półkuli mózgu; 9. Wyciąganie wstydu na światło i powietrze; 10. Praca ze zdysocjowanym wstydem; 11. Redukcja wstydu na przestrzeni życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej