Form of Work
Książki
(6)
Status
available
(4)
only on-site
(4)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(4)
Author
Oleś Piotr K
(2)
Czerniawska Ewa
(1)
Engle Randall W
(1)
Hecker Urlich von
(1)
McIntosh Daniel N
(1)
Steuden Stanisława
(1)
Sędek Grzegorz
(1)
Trempała Janusz
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Subject
Ludzie starzy
(6)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Ludzie w wieku średnim
(2)
Młodzież
(2)
Niemowlę
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Osobowość
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Starzenie się
(2)
Pamięć
(1)
Psychopatologia
(1)
7 results Filter
No cover
Book
In basket
(Nowe Tendencje w Psychologii / przewod. KR Jerzy Brzeziński ; Tom 12)
ISBN: 978-93-01-74934-5
Ograniczenia poznawcze w starzeniu się i psychopatologii: Wprowadzenie i krótki kur metod badawczych. I. Pamięć operacyjna i funkcje poznawcze: Pojemność pamięci operacyjnej w gorącym i zimnym poznaniu; Różnice w funkcjach poznawczych z wiekiem i cechami indywidualnymi; Stres i pamięć operacyjna: związki międzyosobnicze i wewnątrzosobnicze. II. Starzenie się i psychopatologia kontroli poznawczej: Starzenie się kontroli poznawczej: badania nad przetwarzaniem konfliktu, zaniedbywaniem celu i monitorowaniem błędów; Kontrola poznawcze i schizofrenia: mechanizmy psychologiczne i neuronalne; Starzenie się i różne rodzaje kontroli poznawczej: przegląd metaanaliz odporności na interferencję, koordynacji i przełączania się między zadaniami oraz eksperymentalne poszukiwania nad związaną z wiekiem wrażliwością w niedawni zidentyfikowanym procesie przerzucania uwagi; Podejście ekologiczne do badań nad starzeniem się i wykonywaniem podwójnych zadań; Funkcjonowanie poznawcze po wcześniejszej ekspozycji na niekontrolowaność i w stanie depresji: prostszy "plan B". III. Procesy uwagi, hamowania i rozumowania: Natura tendencyjności uwagi w ludzkim lęku; Hamowanie, luminacja i regulacja nastroju w depresji; Starzenie się i procesy hamowania w zadaniach pamięciowych, uwagowych i motorycznych; Zaburzenia pamięci i rozumowania u pacjentów cierpiących na schorzenia neuropsychiatryczne: zakłócenia dynamicznego wiązania; Wpływ depresji, starzenia się, zagrożenia stereotypem i uprzedzeń na rozumowanie generatywne
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia człowieka dorosłego : ciągłość - zmiana - integracja / Piotr K. Oleś. - Wyd. 1 - 2 dodruk - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2015. - 356 s. : rys., tab. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-01-18112-3
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Dorosłość – zarys zagadnień, założenia: 1.1. Granice dorosłości; 1.2.W kierunku zdefiniowania dorosłości; 1.3.Rozwój człowieka dorosłego; 1.4. Czas w życiu człowieka; 1.5. Charakter zmian na przestrzeni życia; 1.6. Procesy asymilacji i akomodacji; 1.7. Zmiana a model rozwoju; 1.8. Modele rozwoju człowieka dorosłego; 1.9. Ciągłość i zmiana według psychologii biegu życia; 1.10. Podstawowe założenia. Rozdział 2. Wyzwania życia dorosłego: 2.1. Dorosłość – w aspekcie zysków i strat; 2.2. Specyfika wieku średniego; 2.3. Wczesne propozycje teoretyczne a współczesne wyzwania; 2.4. Postrzeganie punktualności zadań i zdarzeń; 2.5. Normatywność i punktualność a przemiany kulturowe; 2.6. Ważniejsze trendy rozwojowe; 2.7. Czas i perspektywa temporalna; 2.8. Kontrola i optymalizacja rozwoju w biegu życia; 2.9. Znaczenie przemian emocjonalnych; 2.10. Czy myślenie pomaga w adaptacji do zmian?; 2.11. Znaczenie niektórych wydarzeń. Rozdział 3. Zmiany osobowości w okresie życia dorosłego: 3.1. Zmiana osobowości; 3.2. Zmiany osobowości na przestrzeni życia: geneza i znaczenie; 3.3. Zmiany struktury osobowości – perspektywa teorii cech; 3.4. Zmiany charakterystycznych przystosowań; 3.5. Zmiany systemu znaczeń osobistych i autonarracji; 3.6. Co wiemy, a czego nie wiemy o zmianach osobowości. Rozdział 4. Specyfika przemian w biegu życia: 4.1. Tożsamość – wyzwanie u progu dorosłości; 4.2. Wczesna dorosłość – wybór celów i procesy optymalizacji; 4.3. Selekcja–optymalizacja–kompensacja we wczesnej i średniej dorosłości; 4.4. Późna dorosłość i starość – znaczenie kompensacji; 4.5. Starość: śmierć i żałoba. Rozdział 5. Przełom połowy życia: 5.1. Zmiany w połowie życia: kryzys, przełom, czy przejście?; 5.2. Kryzys połowy życia; 5.3. Kryzys połowy życia – mit, czy prawda?; 5.4. Teorie zjawiska; 5.5. Niektóre weryfikacje empiryczne; 5.6. O co chodzi w kryzysie połowy życia. Rozdział 6. Nietypowe zjawiska w biegu życia: 6.1. Trudna dorosłość?; 6.2. Syndrom Paula Gauguina; 6.3. Choroba i starość– zjawiska pozytywne? Rozdział 7. Dojrzałość – mądrość – bilans życia: 7.1. Dojrzałość osobowości; 7.2. Mądrość; 7.3. Bilans życia. Rozdział 8. Satysfakcja i sens życia: 8.1. Satysfakcja z życia i jej wyznaczniki; 8.2. Satysfakcja, czy sens?. Rozdział 9. Osobowość w procesie rozwoju: 9.1. Osobowość – zmiana – rozwój; 9.2. Kierunki i ogólne tendencje w rozwoju osobowości; 9.3. Rozwój osobowości – aspekty temporalne i strukturalne. Zakończenie. Bibliografia. Indeks osób. Indeks rzeczowy. Wykaz ramek. Wykaz rysunków i tabel.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-16554-3
1. Dorosłość- zarys zagadnień, założenia; 2. Wyzwania życia dorosłego; 3. Zmiany osobowości w okresie życia dorosłego; 4. Specyfika przemian w biegu życia; 5. Przełom połowy życia; 6. Nietypowe zjawiska w biegu życia; 7. Dojrzałość- mądrość- bilans życia; 8. Satysfakcja i sens życia; 9. Osobowość w procesie rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-16394-5
I.: Podstawy psychologii rozwoju człowieka: 1. Kształtowanie się naukowej psychologii rozwoju człowieka , 2. Natura rozwoju psychicznego , 3. Mechanizm zmiany rozwojowej , 4. Teorie rozwoju psychicznego , 5. Badanie rozwoju psychicznego człowieka ; II.: Rozwój psychiczny człowieka w poszczególnych okresach życia : 6. Okres prenatalny , 7. Wczesne dzieciństwo , 8. Średnie dzieciństwo - wiek przedszkolny , 9. Późne dzieciństwo - młodszy wiek szkolny , 10. Dorastanie , 11. Wczesna dorosłość , 12. Średnia dorosłość , 13. Późna dorosłość ; III. : Stosowana psychologia rozwojowa : wybrane zagadnienia : 14. Prawidłowości rozwoju sfery metapoznawczej w teorii i praktyce nauczania , 15. Praktyczne implikacje wiedzy o rozwoju społeczno-moralnym , 16. Zarządzanie edukacją wspierającą rozwój indywidualny uczniów , 17. Praktyczna wiedza o rozwoju życia rodzinnego , 18. Wspieranie młodzieży w zakresie samopoznania, planowania własnego życia oraz podejmowania decyzji dotyczących własnej przyszłości , 19. Wspomaganie funkcjonowania ludzi starzejących się , 20. Wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną , 21. Wspomaganie osób z zaburzeniami należącymi do autystycznego spektrum w perspektywie psychopatologii rozwojowej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia rozwoju człowieka : podręcznik akademicki / red. nauk. Janusz Trempała. - Wyd. 1 - 4 dodr. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2016. - XVI, 542 s. : rys., tab. ; 29 cm.
ISBN: 978-83-01-16394-5
I.: Podstawy psychologii rozwoju człowieka: 1. Kształtowanie się naukowej psychologii rozwoju człowieka , 2. Natura rozwoju psychicznego , 3. Mechanizm zmiany rozwojowej , 4. Teorie rozwoju psychicznego , 5. Badanie rozwoju psychicznego człowieka ; II.: Rozwój psychiczny człowieka w poszczególnych okresach życia : 6. Okres prenatalny , 7. Wczesne dzieciństwo , 8. Średnie dzieciństwo - wiek przedszkolny , 9. Późne dzieciństwo - młodszy wiek szkolny , 10. Dorastanie , 11. Wczesna dorosłość , 12. Średnia dorosłość , 13. Późna dorosłość ; III. : Stosowana psychologia rozwojowa : wybrane zagadnienia : 14. Prawidłowości rozwoju sfery metapoznawczej w teorii i praktyce nauczania , 15. Praktyczne implikacje wiedzy o rozwoju społeczno-moralnym , 16. Zarządzanie edukacją wspierającą rozwój indywidualny uczniów , 17. Praktyczna wiedza o rozwoju życia rodzinnego , 18. Wspieranie młodzieży w zakresie samopoznania, planowania własnego życia oraz podejmowania decyzji dotyczących własnej przyszłości , 19. Wspomaganie funkcjonowania ludzi starzejących się , 20. Wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną , 21. Wspomaganie osób z zaburzeniami należącymi do autystycznego spektrum w perspektywie psychopatologii rozwojowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-16566-6
1. Wprowadzenie w problematykę starzenia się i starości, 2. Starzenie się fizjologiczne, 3. Starzenie się patologiczne, 4. Teorie przystosowania do starości, 5. Aktywność osób starszych, 6. Psychobiograficzne podejście do starości, 7. Mądrość życiowa ludzi w podeszłym wieku, 8. Człowiek stary w rodzinie i społeczeństwie, 9. Różne wymiary doświadczania starości, 10. Egzystencjalny wymiar starości.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again