Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(2)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(2)
Autor
Rolbiecki Ryszard (1966- )
(2)
Wojewódzka-Król Krystyna (1948- )
(2)
Stangel Michał
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Drogi
(2)
Lotniska
(2)
Porty
(2)
Drogi wodne
(1)
Infrastruktura kolejowa
(1)
Polityka transportowa
(1)
Polityka transportowa UE
(1)
Transeuropejska sieć transportowa
(1)
Transport
(1)
Transport międzynarodowy
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Transport i logistyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
3 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ

Porty lotnicze mają szczególne znaczenie dla współczesnych miast. Są nie tylko miejscami, w których startują i lądują samoloty, lecz także punktami węzłowymi, gdzie łączy się lokalność i globalność. Węzły transportowe zawsze pełniły istotną rolę w powstawaniu i rozwoju miast. Porty morskie, stacje kolejowe czy ważniejsze skrzyżowania dróg były miejscami intensywnych kontaktów, gdzie rozwijały się struktury osadnicze. Stawały się ośrodkami wzrostu gospodarczego, a jako uprzywilejowane lokalizacje przyciągały inwestycje i stawały się przedmiotem intensywnego zagospodarowania przestrzennego. Podobne zjawisko można zaobserwować w przypadku lotnisk, a wraz ze wzrostem ilości przewożonych pasażerów i ładunków terminal pasażerski obrasta szeregiem dodatkowych funkcji. Strefy okołolotniskowe to miejsca prestiżowe i dobrze skomunikowane, które przyciągają nowe funkcje komercyjne. Kolejne inwestycje powstają często na zasadzie „efektu kuli śnieżnej”, co prowadzi do tworzenia nowego typu obszarów zurbanizowanych, nazywanych „Airport City”. Są to miejsca, gdzie koncentruje się przepływ ludzi, dóbr i kapitału i gdzie ogniskują się współczesne procesy urbanizacji w globalnej gospodarce. Ale czy „Airport City” ma się tak do city, jak galeria handlowa do galerii albo park przemysłowy do parku? Czy w miejscach tych może powstać przestrzeń miejska, a jeśli tak, to jakiego rodzaju jest to miasto?

Na podkreślenie zasługuje nowatorskość (w polskich realiach) problemu badawczego podjętego przez Autora. Zagadnienie to, mimo realizacji rozmaitych studiów teoretycznych i projektowych, nie doczekało się jeszcze bowiem w polskim piśmiennictwie należytego opracowania.

Ujęcie tematu świadczy o dogłębnej znajomości zagadnienia przez Autora. Praca bazuje na współczesnej, aktualnej literaturze przedmiotu, co pozwoliło na przedstawienie najnowszego stanu wiedzy w odniesieniu do omawianych problemów.

Praca może stać się przedmiotem zainteresowania zarówno studentów szkół architektury i urbanistyki jak i geografii, gospodarki przestrzennej, ekonomii i zarządzania. Jednocześnie stanowić może ona cenna pozycje literatury dla praktykujących urbanistów i samorządowców.
Dr hab. inż. arch. Piotr Lorens, profesor Politechniki Gdańskiej

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
I.Infrastruktura transportu jako podstawa życia społeczno-gospodarczego: Istota infrastruktury transportu; Infrastruktura a rozwój gospodarczy; Infrastruktura transportu a środowisko; Współczesne tendencje w rozwoju infrastruktury transportu. II. Europejska infrastruktura transportu na świetle współczesnych wyzwań: Stan europejskiej infrastruktury transportu; Proces ujednolicania europejskiej infrastruktury transportu; Zrównoważony rozwój transportu; Finansowanie infrastruktury transportu w Unii Europejskiej. III. Problemy rozwoju infrastruktury transportu w Polsce: Stan infrastruktury transportu w Polsce; Kierunki i priorytety rozwoju infrastruktury transportu; Finansowanie rozwoju infrastruktury transportu w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. Infrastruktura transportu jako podstawa rozwoju społeczno-gospodarczego. Rozdział 1. Istota infrastruktury transportu: 1.1. Pojęcie infrastruktury; 1.2. Specyfika infrastruktury transportu; 1.3. Znaczenie czasu w procesie rozwoju współczesnej infrastruktury transportu. Rozdział 2. Infrastruktura transportu a rozwój gospodarczy: 2.1. Współzależność w rozwoju infrastruktury transportu; 2.2. Infrastruktura transportu a rozwój regionalny i międzynarodowa integracja; 2.3. Wielozadaniowość infrastruktury transportu wodnego śródlądowego; 2.4. Bariery w rozwoju infrastruktury transportu. Rozdział 3. Infrastruktura transportu a środowisko: 3.1. Oddziaływanie infrastruktury transportu na środowisko; 3.2. Infrastruktura a koszty zewnętrzne transportu; 3.3. Sposoby zmniejszania degradacyjnego wpływu infrastruktury transportu na środowisko; Rozdział 4. Efektywność i finansowanie inwestycji infrastrukturalnych: 4.1. Rachunek ekonomicznej efektywności inwestycji infrastrukturalnych; 4.2. Horyzont czasowy, stopa dyskontowa, wartość rezydualna; 4.3. Analiza opłacalności i ryzyka inwestycji infrastrukturalnych; 4.4. Metody i instrumenty finansowania. Część II. Infrastruktura transportu w Europie w świetle współczesnych wyzwań. Rozdział 5. Stan europejskiej infrastruktury transportu: 5.1. Współczesne wyzwania wobec transportu; 5.2. Struktura gałęziowa systemów transportowych; 5.3. Problem zróżnicowania europejskiej infrastruktury transportowej. Rozdział 6. Proces ujednolicenia europejskiej infrastruktury transportu: 6.1. Transeuropejskie sieci transportowe; 6.2. Korytarze transportowe; 6.3. Inteligentne systemy transportowe. Rozdział 7. Infrastruktura w zrównoważonym rozwoju transportu: 7.1. Wspieranie rozwoju infrastruktury transportu kombinowanego; 7.2. Rozwój sieci szybkich kolei pasażerskich; 7.3. Rozwój śródlądowych dróg wodnych; 7.4. Rozwój infrastruktury paliw alternatywnych. Rozdział 8. Współczesne tendencje w rozwoju infrastruktury transportu: 8.1. Infrastrukturalne uwarunkowania integracji gałęzi transportu; 8.2. Rozwój stałych połączeń sieci transportowych; 8.3. Architektoniczne walory infrastruktury transportu. Część III. Problemy rozwoju infrastruktury transportu w Polsce. Rozdział 9. Stan infrastruktury transportu w Polsce: 9.1. Ocena polityki rozwoju infrastruktury transportu w Polsce; 9.2. Stan infrastruktury liniowej transportu w świetle standardów unijnych; 9.3. Stan infrastruktury punktowej. Rozdział 10. Skutki dotychczasowego rozwoju infrastruktury transportu w Polsce: 10.1. Kongestia na drogach i jej skutki społeczno-ekonomiczne; 10.2. Dostępność transportowa regionów; 10.3. Bezpieczeństwo w transporcie; 10.4. Wpływ infrastruktury na konkurencyjność portów morskich. Rozdział 11. Kierunki i priorytety rozwoju infrastruktury transportu: 11.1. Infrastruktura drogowa; 11.2. Infrastruktura kolejowa; 11.3. Śródlądowe drogi wodne; 11.4. Infrastruktura punktowa. Rozdział 12. Aspekty ekonomiczne rozwoju i funkcjonowania infrastruktury transportu w Polsce: 12.1. Źródła finansowania rozwoju infrastruktury transportu w Polsce; 12.2. Wykorzystanie funduszy unijnych na infrastrukturę; 12.3. Opłaty za korzystanie z infrastruktury transportu. Spis tabel; Spis rysunków; Akty prawne i ważniejsze dokumenty urzędowe; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej