Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(4)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(1)
Autor
Banaś Jarosław
(2)
Lutek Wojciech
(2)
Pastuszak Zbigniew
(2)
Banaszyk Piotr
(1)
Dziedzic Dorota
(1)
Kauf Sabina
(1)
Scherer Magdalena
(1)
Szołtysek Jacek
(1)
Ziółko Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Logistyka zwrotna
(4)
Gospodarka odpadami
(2)
Inteligentne miasta i wsie
(2)
Satysfakcja konsumentów
(2)
Dobrostan psychiczny
(1)
Gospodarka okrężna
(1)
Jakość życia
(1)
Kaucja
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Narzędzia
(1)
Obsługa klienta
(1)
Zarządzanie finansami
(1)
Łańcuch dostaw
(1)
Śmieci
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Transport i logistyka
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Psychologia
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wstęp; ROZDZIAŁ 1. Tradycyjne i nowoczesne postrzeganie logistyki: Logistyka w ujęciu koncepcyjnym; Logistyka w ujęciu pragmatycznym; Współczesne rozumienie paradygmatu; Logistyka w ujęciu paradygmatycznym; ROZDZIAŁ 2. Istota i wymiary dobrostanu: Mieć czy być? Zagadnienie filozoficzne; Wzrost gospodarczy i produkt krajowy; Negatywne skutki ekonomii opartej na wzroście i zalecenie odwzrostowienia; Arkadia dobrostanu, czyli od mieć do być; ROZDZIAŁ 3. Wymiar dostępności: logistyka w tworzeniu użyteczności miejsca i czasu: Dostępność produktów jako wyznacznik dobrostanu subiektywnego; Rola mobilności w kreowaniu dobrostanu; Konsumeryzm czy współdzielenie – co daje szczęście?; ROZDZIAŁ 4. Wymiar finansowy: rola logistyki: Finanse łańcucha dostaw; Wpływ finansów łańcucha dostaw na satysfakcję nabywcy i dobrostan subiektywny; Sprawne zarządzanie finansami łańcucha dostaw jako kluczowy determinant dobrostanu subiektywnego; ROZDZIAŁ 5. Logistyka a gospodarka pętli zamkniętej: Ekonomia cyrkularna a gospodarka pętli zamkniętej; Logistyka a kryzys środowiskowy; Logistyka zwrotna w łańcuchach dostaw; Użyteczność logistyki zwrotnej w zarządzaniu łańcuchami dostaw; Logistyka zwrotna a dobrostan; Zakończenie; Spis rysunków i tabel; Indeks nazwisk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Obsługa klientów w logistyce zwrotów: Koncepcja obsługi klientów w logistyce zwrotów; Jakość obsługi klienta w logistyce zwrotów. Rozdział 2. Gospodarka o obiegu zamkniętym jako element funkcjonowania miasta w ramach idei smart city: Przegląd literatury; Metodyka badań; Analiza studium przypadku. Rozdział 3. Instrumenty wdrażania gospodarki o obiegu zamkniętym w Gminie Miejskiej Kraków: Gospodarka o obiegu zamkniętym jako wyzwanie; Instrumenty kształtujące gospodarkę o obiegu zamkniętym w Gminie Miejskiej Kraków. Rozdział 4. System kaucyjny w Europie: Istota systemu kaucyjnego w krajach europejskich; Funkcjonowanie systemu kaucyjnego na przykładzie Islandii; System kaucyjny w Polsce; Metodyka badań; Wyniki badań. Rozdział 5. Postrzeganie systemu kaucyjnego w Polsce przez konsumentów: Charakterystyka systemu kaucyjnego w Polsce; Metodyka badań; Wyniki badań. Rozdział 6. Analiza logistyki zwrotnej butelek po piwie w Polsce: Charakterystyka rynku piwa w Polsce; Opakowania stosowane na polskim rynku piwa; Polski system kaucyjny; Problemy logistyki zwrotnej butelek szklanych; Proponowane rozwiązania. Rozdział 7. Butelkomaty jako narzędzie logistyki zwrotnej: Charakterystyka butelkomatów; Butelkomaty w ujęciu światowym oraz z perspektywy Polski; Projekt butelkomatu. Rozdział 8. Opinia konsumentów na temat refillomatów w świetle przeprowadzonych badań: Przegląd literatury; Metodyka badań; Wyniki badań. Rozdział 9. Opakowania zwrotne w branży kosmetycznej: Funkcje opakowań produktów kosmetycznych; Rodzaje opakowań z tworzyw sztucznych dla produktów kosmetycznych; Regulacje prawne dotyczące opakowań w branży kosmetycznej; Ekologiczne opakowania w branży kosmetycznej; Opakowania zwrotne w branży kosmetycznej; Droga opakowania zwrotnego produktu kosmetycznego. Rozdział 10. Nowoczesne opakowania zwrotne stosowane w modelu B2C: Opakowania zwrotne w Polsce i za granicą; Metodyka badań; Wyniki badań dotyczących opakowania transportowego EkoBox od firmy InPost.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Zrównoważony rozwój miast 1.1. Koncepcja i geneza zrównoważonego rozwoju 1.2. Idea zrównoważonego rozwoju miasta 1.3. Logistyka miasta 1.4. Smart city - inteligentne miasto 1.5. System gospodarki odpadami komunalnymi w kontekście zrównoważonego rozwoju 2. Gospodarka odpadami 2.1. Pojęcie odpadów we współczesnej gospodarce 2.2. Uwarunkowania prawne w gospodarce odpadami komunalnymi 2.3. Definicja i klasyfikacja odpadów komunalnych 2.4. Źródła powstawania, skład i cechy odpadów komunalnych 2.5. Strategia gospodarowania odpadami komunalnymi 3. Istota logistyki zwrotnej 3.1. Definicja i rodzaje logistyki zwrotnej 3.2. Przedmiot, cele, zadania logistyki zwrotnej 3.3. System logistyki zwrotnej w gospodarce odpadami komunalnymi 3.3.1. Zadania logistyki zwrotnej w systemach gospodarki odpadami komunalnymi 3.3.2. Podsystem gromadzenia odpadów 3.3.3. Podsystem zbierania i transportu odpadów 3.3.4. Podsystem magazynowania odpadów 3.3.5. Podsystem przetwarzania i odzyskiwania odpadów 3.3.6. Podsystem unieszkodliwiania odpadów 3.4. Modele logistyki zwrotnej 3.5. Korzyści z wdrażania logistyki zwrotnej 3.6. Bariery wdrażania logistyki zwrotnej 4. Gotowość polskich miast do realizacji zasad smart city w kontekście logistyki zwrotnej odpadów - ogólne wyniki badań 4.1. Metodyka Waste Management Readiness w logistyce zwrotnej 4.1.1. Wprowadzenie i charakterystyka modelu badawczego 4.1.2. Autorska metodyka Waste Management Readiness w logistyce zwrotnej 4.2. Ocena gotowości do wprowadzenia WMR - zbiorcze wyniki badań 4.2.1. Przywództwo w zakresie gotowości do zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.2.2. Styl zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.2.3. Kompetencje w zakresie zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.2.4. Technologia w systemie zagospodarowania odpadów 4.3. Ocena gotowości do wprowadzenia WMR - podział według charakteru jednostki samorządu terytorialnego 4.3.1. Przywództwo w zakresie WMR 4.3.2. Styl zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.3.3. Kompetencje w zakresie systemu zarządzania odpadami 4.3.4. Technologia w systemie zarządzania odpadami 4.3.5. Uogólnienie wyników badań WMR 5. Innowacyjny system gospodarki odpadami komunalnymi w Polsce 5.1. Uwagi wprowadzające 5.2. Rola jednostek samorządu terytorialnego w gospodarce odpadami komunalnymi 5.3. Główne czynniki wpływające na kształt systemu 5.4. Model gospodarki odpadami komunalnymi po zmianach legislacyjnych 5.5. Ocena efektywności funkcjonującego systemu; Zakończenie; Literatura; Biografie autorów; Wykaz tabel i rysunków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Procesy zarządzania w samorządzie terytorialnym 1.1. Istota, struktura, funkcje i zadania samorządu terytorialnego 1.2. Zarządzanie publiczne w teorii nauk o zarządzaniu 1.3. Koncepcja tradycyjnego modelu administracji 1.4. Nowe zarządzanie publiczne {Mew Public Management) 2. Odpady komunalne 2.1. Definicja i klasyfikacja odpadów komunalnych 2.2. Źródło powstawania, skład i cechy odpadów komunalnych 2.3. Uwarunkowania prawne w gospodarce odpadami komunalnymi 2.4. Gospodarowanie odpadami komunalnymi jako usługa publiczna 3. Ujednolicony system logistyki zwrotnej odpadów komunalnych 3.1. Definicja, rodzaje, cele i zadania logistyki zwrotnej 3.2. Modele logistyki zwrotnej 3.3. Korzyści i bariery logistyki zwrotnej 3.4. Logistyka zwrotna w systemach gospodarki odpadami komunalnymi 4. Satysfakcja konsumentów usług publicznych 4.1. Definicja pojęcia satysfakcji konsumenta 4.2. Modele satysfakcji konsumenta 4.3. Proces i fazy pomiaru satysfakcji klientów 5. Charakterystyka problemu badawczego i próby badawczej 5.1. Cel i zakres badań 5.2. Budowa ankiety badawczej 5.3. Metody i techniki badawcze 5.4. Charakterystyka próby badawczej 5.4.1. Płeć i wiek respondentów 5.4.2. Wykształcenie, aktywność zawodowa i dochody respondentów. 5.4.3. Charakter JST i okres zamieszkiwania respondentów na terenie gminy 5.4.4. Charakter zabudowy i wykorzystywany system grzewczy 5.4.5. Dotychczasowy rodzaj segregacji odpadów 6. Analiza wyników badań satysfakcji mieszkańców JST 6.1. Stan czystości na terenie miasta lub gminy 6.1.1. Ważność 6.1.2. Ocena stopnia realizacji 6.1.3. Analizy dodatkowe 6.2. Dostęp do edukacji w zakresie selektywnej zbiórki odpadów 6.2.1. Ważność 6.2.2. Ocena stopnia realizacji 6.2.3. Analizy dodatkowe 6.3. Dostęp i czytelność informacji przekazywanej mieszkańcom przez JST 6.3.1. Ważność 6.3.2. Ocena stopnia realizacji 6.3.3. Analizy dodatkowe 6.4. Łatwość kontaktu z pracownikami urzędu gminy i firmy odbierającej odpady komunalne 6.4.1. Ważność 6.4.2. Ocena stopnia realizacji 6.4.3. Analizy dodatkowe 6.5. Dostępność miejsc służących gromadzeniu odpadów oraz Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) 6.5.1. Ważność 6.5.2. Ocena stopnia realizacji 6.5.3. Analizy dodatkowe 6.6. Czystość miejsc lokalizacji pojemników oraz estetyka pojemników, pojazdów i pracowników realizujących usługę odbierania i transportu odpadów 6.6.1. Ważność 6.6.2. Ocena stopnia realizacji 6.6.3. Analizy dodatkowe 6.7. Dostępność usług w zakresie odbioru zużytego sprzętu elektrycznegt i elektronicznego, odpadów pobudowlanych oraz wielkogabarytowych 6.7.1. Ważność 6.7.2. Ocena stopnia realizacji 6.7.3. Analizy dodatkowe 6.8. Czas oczekiwania na realizację usług dodatkowych (odpady wielkogabarytowe, odpady pobudowlane, zużyty sprzęt elektryczno-elektroniczny) 6.8.1. Ważność 6.8.2. Ocena stopnia realizacji 6.8.3. Analizy dodatkowe 6.9. Terminowość świadczenia usług podstawowych i czas reakcji na zgłoszoną reklamację 6.9.1. Ważność ! 6.9.2. Ocena stopnia realizacji 6.9.3. Analizy dodatkowe 6.10. Zwiększony ruch pojazdów odbierających odpady 6.10.1. Ważność 6.10.2. Ocena stopnia realizacji 6.10.3. Analizy dodatkowe 6.11. Stopień przystosowania mieszkań do nowego modelu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych 6.11.1. Ważność 6.11.2. Ocena stopnia realizacji 6.11.3. Analizy dodatkowe 6.12. Czystość terenów ogólnodostępnych leżących na terenie gminy 6.12.1. Ważność 6.12.2. Ocena stopnia realizacji 6.12.3. Analizy dodatkowe 6.13. Odpłatność za świadczone usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy 6.13.1. Ważność 6.13.2. Ocena stopnia realizacji 6.13.3. Analizy dodatkowe 7. Wnioski i rekomendacje dla jednostek samorządu terytorialnego 7.1. Ważność i stopień realizacji w gminie - oceny ogólne 7.1.1. Sposób zestawienia ogólnych ocen 7.1.2. Ogólny poziom ważności systemu gospodarowania odpadami komunalnymi 7.1.3. Ocena stopnia realizacji elementów składowych systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w gminie 7.2. Najwyższe i najniższe oceny ważności oraz stopnia realizacji 7.3. Współzależności pomiędzy ważnością a oceną stopnia realizacji 7.4. Rekomendacje 7.4.1. Rekomendacje dla samorządów 7.4.2. Rekomendacje dla firm odbierających i transportujących odpady komunalne; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel; Noty o Autorach; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Odpady, szczególnie produkcyjne, są poważnym problemem współczesnej gospodarki. Stanowią duże zagrożenie dla środowiska naturalnego, a społeczność międzynarodowa uznała je za priorytetowy problem globalny. Choć generowania odpadów nie da się zupełnie wyeliminować, pojawiają się coraz nowsze rozwiązania, które minimalizują ich skutki. Z pomocą przychodzi tutaj logistyka zwrotna. Jej głównym celem jest ponowne wprowadzenie do systemu gospodarczego odpadów, które po odpowiednim przetworzeniu mogą stać się surowcami lub półproduktami.

W niniejszej monografii podjęto próbę stworzenia rozwiązań informatycznych wspomagających logistykę zwrotną w tym zakresie. Trzy pierwsze rozdziały tworzą część teoretyczną monografii, natomiast rozdział czwarty obejmuje opracowanie i wnioski z części empirycznej. Założono, że inteligentne przewidywanie wielkości jej strumieni stanowi determinantę skutecznego zarządzania strumieniami odpadowymi. Przeprowadzono szereg eksperymentów polegających na tworzeniu i trenowaniu systemów rozmyto-neuronowych. Badania wykazały, że zastosowanie uczenia maszynowego może przyczynić się do usprawnienia procesów zarządzania logistyką zwrotną w przedsiębiorstwie produkcyjnym i przełożyć się na skuteczniejsze zarządzanie strumieniami odpadów.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej