Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(5)
IBUK Libra
(2)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(5)
E-booki
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(4)
Autor
Szołtysek Jacek
(2)
Kozar Łukasz Jarosław
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kulińska Ewa
(1)
Masłowski Dariusz
(1)
Matuszewska-Kubicz Agata
(1)
Nowakowska Aleksandra
(1)
Skowrońska Agnieszka
(1)
Szymczak Maciej
(1)
Tundys Blanka
(1)
Witkowski Jarosław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Komunikacja miejska
(5)
Logistyka miejska
(3)
Miasta
(3)
Logistyka gospodarcza
(2)
Przestrzeń publiczna (urbanistyka)
(2)
Transport
(2)
Architekci
(1)
Jakość życia
(1)
Logistyka
(1)
Ludność miejska
(1)
Ochrona dziedzictwa kulturowego
(1)
Polityka miejska
(1)
Styl życia
(1)
Urbanizacja
(1)
Zarządzanie
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Transport i logistyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
9 wyników Filtruj
E-book
W koszyku

Monografia porusza wybrane społeczne, gospodarcze i środowiskowe aspekty koncepcji zrównoważonego rozwoju w branży TSL. Wpisuje się w rozważania na temat takiego wychodzenia naprzeciw potrzebom współczesnych pokoleń, aby nie ograniczać możliwości ich zaspokojenia przez przyszłe generacje. Publikacja złożona jest z dziewięciu rozdziałów oraz suplementu. Zawiera rozwiązania ukierunkowane na zrównoważony rozwój, inicjowane oraz wdrażane w życie przez instytucje publiczne, a także przez przedsiębiorstwa związane z branżą TSL. Zamieszczono w niej również przekrojowe analizy dotyczące całej branży TSL.

Zaprezentowane wyniki badań pozwalają na sformułowanie wniosku, iż ze względu na strategiczne znaczenie branży TSL w gospodarce istnieje pilna potrzeba zaangażowania decydentów z tego sektora w inicjatywy ukierunkowane na zrównoważony rozwój. Transformacja podmiotów z branży TSL w kierunku zrównoważonego rozwoju jest jednak niemożliwa bez odpowiedniego, wielowymiarowego zaangażowani a w ten proces ich pracowników. Oprócz wdrażania wewnątrzorganizacyjnych regulacji prośrodowiskowych czy rozwiązań o charakterze technicznym oraz technologicznym istotne staje się zwrócenie uwagi na odpowiednie zarządzanie kapitałem ludzkim w poszczególnych organizacjach z branży TSL.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorzy książki EkoMiasto#Gospodarka koncentrują swoją uwagę na gospodarczym wymiarze trwałego i zrównoważonego rozwoju miasta. Rozważania ogniskują się wokół nowych czynników i uwarunkowań rozwoju współczesnych miast i osadzone są w kontekście globalnych przemian. Eksponowane są tu takie zjawiska, jak metropolizacja przestrzeni, zachowania przestrzenne użytkowników miast, znaczenie sektora publicznego czy rola wiedzy i kapitału ludzkiego w procesach rozwoju gospodarczego. Uwaga zwrócona została także na zagadnienia z zakresu logistyki miejskiej i transportu zrównoważonego, finansowania rozwoju miast oraz modelowania rozwoju gospodarczego. Całość pracy zamyka rozdział przygotowany w języku angielskim, analizujący podstawowe pojęcia z zakresu rynku pracy. W monografii rozważania teoretyczne ilustrowane są wieloma przykładami i odwołują się do praktycznych implikacji.
Publikacja adresowana jest zarówno do praktyków, jak i teoretyków zajmujących się kształtowaniem zrównoważonego rozwoju miast. Do lektury tej publikacji zachęcamy przede wszystkim studentów kierunków: ekonomia miasta zrównoważonego, gospodarka przestrzenna czy ekonomia sektora publicznego, ale także pracowników administracji publicznej, którzy swoimi decyzjami i aktywnością współtworzą zrównoważony rozwój miast.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Reagowanie na sytuacje kryzysowe związane z katastrofami naturalnymi, technicznymi i atakami terroryzmu jest domeną dynamicznie rozwijającej się w ostatnich latach logistyki w nietypowych zastosowaniach, w tym zwłaszcza logistyki humanitarnej i miejskiej. Niezależnie od chronicznego charakteru niektórych sytuacji kryzysowych w większości przypadków logistyka humanitarna polega na elastycznym reagowaniu na nagłe i trudne do przewidzenia zdarzenia, które wymagają podejmowania szeregu decyzji i działań o charakterze taktyczno-operacyjnym. Dodatkowym utrudnieniem przy podejmowaniu decyzji i działań logistycznych w nadzwyczajnych sytuacjach kryzysowych, poza presją czasu i ograniczeniami finansowymi, jest różnorodność interesariuszy akcji pomocowych, do których prócz organizacji humanitarnych należą: sponsorzy, rządy, media, służby mundurowe i wykonawcy usług logistycznych. Podobne trudności w procesie kształtowania i funkcjonowania logistyki miejskiej wynikają ze sprzeczności celów interesariuszy logistyki miejskiej, do których zalicza się mieszkańców, władze lokalne, wykonawców usług logistycznych oraz pozostałe podmioty gospodarcze. W wielu publikacjach słusznie zwraca się uwagę na brak profesjonalizacji decyzji i działań logistycznych podejmowanych przez władze miejskie oraz wolontariuszy z organizacji pomocowych, co wynika przede wszystkim z niedostatku odpowiednio przygotowanej kadry kierowniczej, ale również braku wypracowanych struktur organizacyjnych, procedur i nowoczesnych technologii teleinformatycznych, służących doskonaleniu systemów logistyki miejskiej i humanitarnej. Przewaga intuicyjnego sposobu podejmowania decyzji logistycznych i działanie w trudnych uwarunkowaniach infrastrukturalnych na obszarach zurbanizowanych lub dotkniętych katastrofami skutkuje często brakiem skuteczności i efektywności. Dlatego tematyka doskonalenia systemów logistyki miejskiej i humanitarnej z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju stała się jednym z głównych tematów obrad ogólnopolskiej konferencji naukowej, która po raz piąty została zorganizowana przez zespół pracowników Katedry Zarządzania Strategicznego i Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Treść artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie koncentruje się wokół dwóch obszarów tematycznych. Są nimi: 1. Logistyka miejska i usługi logistyczne w sektorze usług publicznych w warunkach ograniczeń budżetowych. 2. Zrównoważone łańcuchy dostaw i zielona logistyka w sytuacjach kryzysowych. W obszarze odnoszącym się do logistyki miejskiej i usług logistycznych realizowanych w sektorze publicznym szczególną uwagę zwrócono na: czynniki kształtujące poczucie jakości życia w mieście, które potraktowano jako przesłankę tworzenia polityki logistycznej miasta, innowacje w logistyce miejskiej, projekty logistyki miejskiej realizowane w warunkach ograniczeń budżetowych, zrównoważony transport publiczny, sposoby zarządzania miejskim transportem towarowym w kontekście budowania konsensusu pomiędzy zróżnicowanymi oczekiwaniami jego interesariuszy oraz kryteria kształtowania logistyki ostatniej mili i realne możliwości ich wykorzystania na obszarze największych aglomeracji w Polsce. W części pierwszej publikacji skoncentrowano się także na zagadnieniach związanych z zarządzaniem logistycznym w sytuacjach kryzysowych. Zaprezentowano istotę zarządzania zabezpieczeniem logistycznym w stanach nadzwyczajnych, metody zarządzania imprezami sportowymi w sytuacjach kryzysowych oraz outsourcing obsługi logistycznej szpitali w warunkach kryzysu. Globalizacja, dynamicznie zmieniające się otoczenie, nasilająca się fala kryzysów oraz towarzysząca tym zjawiskom wyczerpywalność zasobów naturalnych, a także degradacja środowiska powodują, że coraz większego znaczenia zaczynają nabierać koncepcje i działania koncentrujące się na osiąganiu celów ekonomicznych, przy jednoczesnym spełnieniu ograniczeń społecznych i środowiskowych. W części drugiej niniejszego tomu zwrócono uwagę na: rozwój ekologistycznych łańcuchów dostaw jako skutku kryzysów ekonomicznego i środowiskowego, zielony łańcuch dostaw w gospodarce o okrężnym obiegu, znaczenie zrównoważonej logistyki w redukcji kosztów i poprawie jakości obsługi klienta, kryteria optymalizacji przepływów zwrotnych w zielonych łańcuchach dostaw. W drugiej części publikacji zamieszczono także artykuły dotyczące logistyki i recyklingu tworzyw sztucznych, wartości rynku surowców wtórnych oraz działań związanych z wdrożeniem II dyrektywy antysiarkowej w portach morskich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Prolegomena. Miasto - człowiek - spotkanie - szczęście; Rozdział 1. Jakość życia w mieście jako kategoria interdyscyplinarna 1.1. Interdyscyplinarność w badaniu zjawisk 1.2. Miasto jako środowisko życia 1.3. Jakość życia w oglądzie badawczym 1.4. Co wynika z interdyscyplinarnego podejścia w poznawaniu jakości życia w mieście? Rozdział 2. Refleksje nad rozpoznawaniem zmiennej materii miast 2.1. O zawodzie urbanisty i ochronie dziedzictwa miast 2.2. O początkach badań miast 2.3. O badaczu miast 2.4. O języku przestrzeni 2.5. O czytaniu miasta 2.6. O wartości przestrzeni i mieszkańcach 2.7. Refleksja o trwaniu 2.8. Historia budowy miast i jej badacz 2.9. Miasto - od dzieła sztuki i dokumentu historii do systemu informacji o wartościach 2.10. „Znaki ziemi" i terytorium 2.11. Bliskie średniowiecze 2.12. Dziedzictwo miast i problem nieprzystosowania struktur dawnych 2.13. Miasto idealne. Model i wielkie kryzysy Rozdział 3. Psychologiczne konteksty jakości życia w mieście Rozdział 4. Jakość życia w przestrzeni zurbanizowanej w perspektywie nauk o zdrowiu 4.1. Jakość życia - kontekst nauk medycznych 4.2. Zdrowie i styl życia a jakość życia 4.3. O czym i w jakim zakresie prowadzone są badania jakości życia w kontekście nauk medycznych? 4.4. Miasto - jakość życia w kontekście nauk medycznych Rozdział 5. Jakość życia w mieście w poglądach ekonomisty 5.1. Ekonomiczna jakość życia - poglądy i interpretacje 5.2. Praca jako determinanta jakości życia 5.3. Determinanty jakości życia w mieście Rozdział 6. Miejski transport towarowy jako czynnik determinujący poziom jakości życia w mieście 6.1. Specyfika miejskiego transportu towarowego w kontekście kształtowania jakości życia w mieście 6.2. Miejski transport towarowy jako podsystem złożonych zależności między interesariuszami 6.3. Wyzwania dla decydentów w zakresie rozwoju zrównoważonej logistyki miejskiej 6.4. Problemy w zakresie funkcjonowania systemów logistyki miejskiej - studium przypadku 6.5. Rozwiązania w zakresie rozwoju zrównoważonej logistyki miejskiej sprzyjające podwyższaniu poziomu jakości życia w mieście Rozdział 7. Jakość życia w mieście w ujęciu demograficznym 7.1. Przemiany demograficzne 7.2. Ludność w miastach - urbanizacja 7.3. Audyt miejski a jakość życia w mieście Rozdział 8. W kierunku poprawy jakości życia w mieście. Czynniki konstytuujące jakość życia w świetle badań empirycznych 8.1. Pomiar jakości życia w mieście w doniesieniach literaturowych 8.2. Metodyka badań jakości życia w mieście w badaniach własnych 8.3 Subiektywna ocena jakości życia w miastach - wyniki badań 8.4. Identyfikacja determinant jakości życia w mieście 8.5. Hierarchizacja cech jakości życia 8.6. Preferencje jakości życia w mieście; Konkluzje. Przestrzeń publiczna jako narzędzie kreowania jakości życia w mieście; Przestrzeń publiczna jako element miejskości; Wspólnota versus indywidualizm a sprawa miasta; Przestrzeń publiczna jako inkubator szczęścia; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Miasto jako podmiot badań 1.1. Miasto jako kategoria logistyczna 1.2. Istota i charakter logistyki miejskiej 1.3. Przegląd infrastruktury miejskiej 1.4. Przejazd osób i ładunków na terenie miast Rozdział 2. Problemy logistyczne miast 2.1. Mobilność mieszkańców a funkcjonowanie miast 2.2. Kongestia transportowa 2.3. Bezpieczeństwo 2.4. Jakość usług a popyt 2.5. Świadczenie usług transportowych dla obszarów podmiejskich Rozdział 3. Jakość i bezpieczeństwo komunikacji w miastach 3.1. Regulacje prawne dotyczące bezpieczeństwa w miastach 3.2. Rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo drogowe w miastach 3.3. Systemy zarządzania ryzykiem w transporcie 3.4. Jakość komunikacji w aspekcie optymalizacji przepływów Rozdział 4. Kierunki poprawy problemów miast z wykorzystaniem narzędzi logistycznych 4.1. Zastosowanie inteligentnych systemów transportowych w miastach 4.1.1. Dynamiczna synchronizacja sygnalizacji świetlnej 4.1.2. System inteligentnego sterowania ruchem w miastach 4.1.3. Zmiany systemu taryfowego dla komunikacji publicznej 4.1.4. System dynamicznej informacji kierowców/pasażerów 4.2. Harmonogramowanie tras w miastach 4.3. Zastosowanie logistyki w celu rozwiązywania problemu kongestii Rozdział 5. Integracja działań w ramach szerszych obszarów 5.1. Optymalizacja tras obszarów podmiejskich 5.2. Wykorzystanie transportu rzecznego w mieście 5.3. Wsparcie komunikacji miejskiej komunikacją kolejową; Załącznik; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka miasta / Jacek Szołtysek. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2016. - 261, [1] s. : fot., rys., tab. ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Miasto i jego podatność na zarządzanie logistyczne 1.1. Miasto jako produkt urbanizacji 1.2. Miasto jako przestrzeń zajmowana przez społeczność 1.3. Konsekwencje przestrzenno-społeczne a dostępność 1.4. Miasto jako akcelerator innowacji 1.5. Jakość życia w mieście jako nadrzędny cel jego funkcjonowania Rozdział 2. Logistyka miasta jako koncepcja kształtowania przepływów osób, dóbr materialnych i kreowania przestrzeni miasta 2.1. Logistyka i jej uniwersalny cel 2.2. Logistyka miasta jako koncepcja osadzona w paradygmacie logistyki 2.3. Istota, przedmiot, cele i zadania logistyki miasta 2.4. Interdyscyplinarność a sposób podejmowania decyzji logistycznych 2.5. Mobilność i jej wymiary. Rola logistyki w realizacji mobilności Rozdział 3. Logistyka w kształtowaniu przepływów osób w miastach 3.1. Przemieszczenia osób w miastach 3.2. Potencjał logistyki w zarządzaniu przepływami osób 3.3. Potencjał infrastruktury transportu miejskiego w logistyce miasta 3.4. Założenia systemu zintegrowanych przemieszczeń osób w miastach 3.5. Projekty doskonalące przepływy osób w miastach oparte na narzędziach cenowych 3.6. Projekty doskonalące przepływy osób w miastach oparte na zmianach organizacyjnych i technologicznych Rozdział 4. Logistyka w kształtowaniu przepływów dóbr materialnych w miastach 4.1. Przepływy dóbr materialnych w miastach i ich wpływ na funkcjonowanie miasta 4.2. Potencjał logistyki w zarządzaniu przepływami dóbr materialnych w miastach 4.3. Wpływ logistycznej infrastruktury miejskiej na usprawnianie przepływów dóbr materialnych w miastach 4.4. Tworzenie systemów dostaw dóbr materialnych w miastach 4.5. Obsługa transportowa dostawców i odbiorców dóbr materialnych w miastach 4.6. Wdrożenia logistycznych projektów w zakresie dostaw dóbr materialnych w miastach i ich rezultaty Rozdział 5. Logistyka w kształtowaniu przestrzeni miasta 5.1. Mapy emocjonalne w ewaluacji przestrzeni miejskiej 5.2. Uwalnianie przestrzeni miejskiej 5.3. Dostosowanie miasta do potrzeb seniorów i osób niepełnosprawnych 5.4. Livability i walkability jako przykłady nowoczesnego myślenia o mobilności w miastach 5.5. Zanieczyszczenie hałasem i światłem w miastach 5.6. Smart city Rozdział 6. Zarządzanie logistyczne miastem 6.1. Miasto sukcesu 6.2. Założenia systemu zintegrowanego zarządzania przepływami osób i dóbr materialnych w miastach 6.3. Organizacja systemu zintegrowanego zarządzania przepływami osób i dóbr materialnych w miastach 6.4. Spodziewane efekty zarządzania przepływami osób i dóbr materialnych w miastach 6.5. Logistyka miasta a ambicje miasta 6.6. Kompetencje logistyków miejskich Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Powstawanie miast i ich rozwój: Definicja i funkcja miasta; Rozwój miast; 2. Logistyka miejska: geneza, istota, zakres: Potrzeba wprowadzania logistyki do miasta; Istota, zakres i cel logistyki miejskiej; System logistyczny miasta, infrastruktura logistyki miejskiej; Logistyka w systemie zarządzania miastem; 3. Organizacja transportu towarowego w mieście: Problemy transportu towarowego w mieście; Wykorzystanie transportu szynowego; Przyszłościowe formy transportu towarowego w miastach; Tranzyt towarowy przez miasto; 4. Miejskie centra logistyczne- ku lokalnej kooperacji: Organizacja zadań składowania dóbr na rzecz miasta; Logistyczne struktury kooperacyjne w miastach; Działalność centrów logistycznych a rozwój miast; 5. Przewozy osób i obsługa komunikacyjna miasta: Potrzeby komunikacyjne mieszkańców miasta; Wpływ komunikacji na rozwój miasta; Komunikacja miasta i zintegrowane systemy transportu zbiorowego; Wykorzystywanie kolei do obsługi komunikacyjnej miasta i aglomeracji. Zintegrowane systemy tramwajowo-kolejowe; 6. Zatłoczenia motoryzacyjne- reperkusje w systemie logistycznym miasta: Kongestia transportowa w mieście- przyczyny, skutki i metody ograniczania; Uwarunkowania racjonalizacji przewozu osób w obliczu zatłoczenia motoryzacyjnego; Zrównoważona koegzystencja i integracja transportu indywidualnego indywidualnego zbiorowego w mieście; Alternatywne wobec ruchu samochodowego samochodowego przyszłościowe środki komunikacji; 7. Systemy informatyczne i telematyka w logistyce miejskiej: Monitorowanie ruchu miejskiego, systemy identyfikacji pojazdów; Zintegrowane inteligentne systemy zarządzania ruchem. Telematyka transportu w mieście
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka miejska: koncepcje, systemy, rozwiązania / Blanka Tundys. - Warszawa : Difin, 2008. - 348 s. : rys., tab. ; 23 cm.
1. Wpływ procesów społeczno-gospodarczych na rozwój miast: Morfologiczne i fizjonomiczne przemiany struktur miejskich; Analiza struktury funkcjonalnej miast; Procesy urbanizacyjne jako determinanta rozwoju ośrodków miejskich; Miasto jako kategoria ekonomiczna; Polityka zarządzania systemem miejskim w Polsce. 2. Kryteria i warunki funkcjonowania systemu logistycznego miasta: Ogólna teoria systemu i nauk systemowych; Pojęcie, obszary i zakres oddziaływania systemu logistycznego; Zależność miedzy miastem a logistyką; system transportowy miasta w aspekcie funkcjonowania jednostki terytorialnej. 3. Logistyka miejska - narzędzie wspomagające zarządzanie systemem logistycznym miasta: Identyfikacja, analiza i charakterystyka pojęcia; Teoretyczna analiza rozwiązań i modeli logistyki miejskiej. 4. Wybrane rozwiązania z obszaru logistyki miejskiej ( na przykładzie Niemiec): Modele, rozwiązania, projekty. 5. Miasto Szczecin jako platforma realizacji koncepcyjnych założeń logistycznych: Charakterystyka społeczno-gospodarcza i przestrzenno-funkcjonalna miasta; Główne założenia i kierunki rozwoju miasta; Analiza systemu transportowego w mieście; Obszarowa identyfikacja problemów funkcjonowania miasta; Model logistyki miejskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W zbiorze artykułów składających się na ten kwartalnik zawarto wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Stanowią one rezultat badań podstawowych oraz wdrożeniowych prowadzonych w różnych ośrodkach akademickich takich przykładowo, jak: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Uniwersytet Zielonogórski, Akademia Zamojska, Akademia Leona Koźmińskiego Warszawie oraz Małopolska Wyższ Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Kwartalnik jest ukierunkowany na współczesną tematykę i wciąż pojawiające się nowe problemy, ze zwróceniem szczególnej uwagi na: wpływ pandemii koronawirusa na sytuację makroekonomiczną Polski, na kondycję finansową jednostek samorządu terytorialnego, czy na rentowność firm i stopę wypłaty dywidendy dla akcjonariuszy; na zagadnienie jakości i kosztów jakości w strategii przedsiębiorstwa, koszty jakości w systemie zarządzania przedsiębiorstwem w kontekście zróżnicowanego rozwoju, jak również na prezentację arkusza oceny zarządzania jakością w firmie, jako narzędzia koncepcyjnego badania jakości; na wyeksponowanie specyfiki zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach rodzinnych i społecznych; na skutki ekonomiczne i finansowe wprowadzenia nowych produktów na rynku finansowym, takich przykładowo jak kryptowaluty i inne. Autorzy w swych dziełach nie udzielają rad i nie przekazują stanowczych opinii, odpowiedzi, lecz prezentują własne rezultaty badań, spostrzeżenia, wyniki badań poprzedników oraz skromnie zadają fundamentalne pytania: Czym jest zarządzanie różnymi zasobami w nowych warunkach? Co stanowi jego treść? Jakie jest jego instrumentarium badawcze? Nie zawsze znajdujemy odpowiedzi na te pytania, za to pojawiają się inspiracje do głębszych rozważań na temat problemów zglobalizowanego świata i roli, jaką odgrywa w nim człowiek oraz jego praca.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej