Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(95)
IBUK Libra
(25)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(93)
E-booki
(27)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(64)
dostępne
(55)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(59)
Czytelnia
(64)
Autor
Müller-Siekierska Diana
(3)
Sęk Helena (1938- )
(3)
Braithwaite Dominika
(2)
Butcher James N
(2)
Carson Robert C
(2)
Cekiera Czesław
(2)
Chybicka Alicja
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Dietrich Włodzimierz
(2)
Golec Danuta
(2)
Grabowska Anna
(2)
Gromadzka-Ostrowska Joanna
(2)
Górska Teresa
(2)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(2)
Johnson Robert Lee (1941- )
(2)
Kazanowska Bernarda
(2)
Kierkuś Jarosław
(2)
Kowalczewska Joanna
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
McCann Vivian
(2)
Mineka Susan
(2)
Niewiadomska Iwona
(2)
Ratkowska-Pasikowska Justyna
(2)
Rozwadowska Anna
(2)
Sawicz-Birkowska Krystyna
(2)
Walczak-Człapińska Karolina
(2)
Wilkin-Day Aleksandra
(2)
Zagrodzka Jolanta
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Adryjanek Anna
(1)
Anczyk Adam
(1)
Andrews R. Torrance
(1)
Andruszko Robert
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Arntz Arnoud
(1)
Atkinson Sue
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Banach Maciej
(1)
Barbaro Bogdan de
(1)
Barcikowska-Kotowicz Maria
(1)
Barczak Anna
(1)
Barczak-Oplustil Agnieszka
(1)
Beck Aaron T
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Blaylock Russell L
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borysowski Jan
(1)
Bosek Leszek
(1)
Brodie Mark F
(1)
Bręborowicz Grzegorz H. (1948- )
(1)
Béjar Sylvia de
(1)
Bączyk-Rozwadowska Kinga (1975- )
(1)
Błasiak-Tytuła Marzena
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Chrzanowska Beata
(1)
Chwalisz Kristof
(1)
Chwaszcz Joanna
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Ciborowska Helena
(1)
Ciborowski Artur
(1)
Cohen Stephen
(1)
Colman Andrew M
(1)
Connors Gerard Joseph (1952- )
(1)
Coyle Brenda
(1)
Daniluk Beata
(1)
Depko Andrzej
(1)
Dera Anna
(1)
Derda Aneta
(1)
DiClemente Carlo C
(1)
Dodziuk Anna
(1)
Donovan Denis M
(1)
Drozdowska Urszula
(1)
Dziąsko Anna
(1)
Elliott Julian
(1)
Englander Meridith
(1)
Estivill Eduard
(1)
Fan Cheih-Min
(1)
Fife Bruce
(1)
Gabryelewicz Tomasz
(1)
Gacka Patryk
(1)
Gałązka Małgorzata (1975- )
(1)
Gaździk Tadeusz Sz
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gilliland Burl E
(1)
Gitta Jacob
(1)
Goldberg Jay
(1)
Golzarian Jafar
(1)
Gordic Bonnie
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Gralak Anna
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Gruca-Stryjek Karolina
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(58)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(122)
Język
polski
(122)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Leczenie
(26)
Psychoterapia
(16)
Osobowość
(14)
Nałóg
(12)
Depresja psychiczna
(11)
Dziecko
(11)
Alkoholizm
(10)
Autyzm
(9)
Choroby psychiczne
(9)
Narkomania
(9)
Odżywianie
(9)
Schizofrenia
(8)
Stres
(8)
Służba zdrowia
(8)
Młodzież
(7)
Psychopatologia
(7)
Anoreksja
(6)
Bulimia
(6)
Lęk
(6)
Mózg
(6)
Psychologia
(6)
Mowa
(5)
Układ nerwowy
(5)
Zespół ADHD
(5)
Ból
(4)
Lekozależność
(4)
Nerwice
(4)
Rodzina
(4)
Samobójstwo
(4)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(4)
Zachowanie
(4)
Choroba Alzheimera
(3)
Choroby
(3)
Choroby afektywne
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Jakość życia
(3)
Narkotyki
(3)
Paranoja
(3)
Patologia społeczna
(3)
Psychiatria
(3)
Psychologia stosowana
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Rehabilitacja (med.)
(3)
Sen
(3)
Substancje uzależniające
(3)
Szpitale
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Uzależnienie (nałóg)
(3)
Zaburzenia psychiczne
(3)
Zapobieganie
(3)
AIDS
(2)
Akceptacja choroby
(2)
Biologia molekularna
(2)
Choroby dziecięce
(2)
Choroby ludzi
(2)
Chorzy
(2)
Dyslekcja i dysgrafia
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Erotomania
(2)
Internet
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Lecznictwo
(2)
Lekarze a pacjenci
(2)
Ludzie starzy
(2)
Motywacja leczenia się
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie
(2)
Neuropsychologia
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Nowotwory
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Palenie tytoniu
(2)
Pamięć
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Prawa pacjenta
(2)
Prawo medyczne
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Psychologia osobowości
(2)
Psychologia stresu
(2)
Psychologia zdrowia
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Psychoterapia grupowa
(2)
Psychozy
(2)
Seksuologia
(2)
Starzenie się
(2)
Szkolnictwo
(2)
Terapia poznawcza
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Urazy
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Wcześniak
(2)
Wychowanie
(2)
Wzrok
(2)
Temat: czas
2001-
(7)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Francja
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Poradnik
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Raport z badań
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(14)
Psychologia
(13)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
122 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Integracja sensoryczna: Wybór odpowiednich zajęć sensorycznych; Dwanaście oznak przeciążenia sensorycznego; Sport to nie wszystko! Pięćdziesiąt sposobów, by rozruszać dzieci; Nauka i zabawa na świeżym powietrzu; Bransoletka na spacer; Zabawa latem, zabawa zimą; Cały świat w domu; Stolik-piaskownica; Zabawy przy stoliku-piaskownicy; Trochę większy pająk; Tuzin pomysłów na zabawę z kartonem; Zabawy sensoryczne w łazience; Wszędzie pełno wody; Malowanie palcami; Dotykanie jedzenia; Zjedz mnie: przepisy na jadalną plastelinę; Patrz, jak się turlam!; Bujanie się i wirowanie; Czynności rozwijające motorykę dużą; Zabawy typu „Szymon mówi”; Zabawy kontaktowe przyjazne dzieciom; Czynności rozwijające motorykę małą; Kredki dla każdego; Kosz pełen zabawek; Ręcznie robione zabawki; Czy to szczotka do włosów?; Czynności rozwijające motorykę ust; Balonomania; Zabawy z bańkami; Podłoga jest za twarda! Widzenie a wzrok; Świat pod lupą; Spostrzeganie figury i tła; Pierwsza pomoc sensoryczna; Nauka samoregulacji; Radzenie sobie z nieprzyjemnymi dźwiękami; Słuchawki – zalety i wady; Chodzenie na palcach; Co tak fajnie pachnie? Czy czujesz to, co ja? To takie ciężkie! Człowiek hamburger; Ściskający szal; Kryjówka; Poduszki z fasolą; Przede wszystkim wygoda; Preferencje odzieżowe; Jeszcze kilka słów o ubraniach; Prześpij się z tym; Spanie w obcym miejscu; Działania profilaktyczne; Dieta sensoryczna dla dzieci z podwrażliwością; Jak odróżnić nagradzanie od zaspokajania potrzeb; Nauka przez dotyk; Głęboki nacisk podczas siedzenia w ławce; Zostań na swoim miejscu; Teraz możesz spacerować po klasie; Czynności samostymulujące w klasie; Cele sensoryczne a indywidualny program edukacyjny (IEP); Znów ten zapach szkoły; Zajęcia pozalekcyjne; Niebezpieczne, społecznie niewłaściwe czy tylko irytujące? Rozdział 2. Komunikacja i język: Dociekliwi pytają; Pytanie o odwrotność; Cztery ważne słowa: „Jestem tu dla ciebie”; Czy ono słyszy to, co ty? Po pierwsze i najważniejsze: zwróć jego uwagę; Między myślami; Przypominaj słowa, ucz języka; Zatrzymanie rozwoju mowy; Hierarchia praktycznych czynności, które pomagają dzieciom z autyzmem i zespołem Aspergera uczyć się mówienia; Więcej niż pojedyncze słowa; Nie zrażaj się chwilowymi zanikami mowy; Strategie wizualne; Przed skorzystaniem z harmonogramu; Kiedy używać harmonogramu graficznego? Czy pomoc wizualna nadal jest potrzebna? Dopasuj pomoc wizualną do stylu uczenia się dziecka; Jak używać harmonogramu graficznego? Ekspresywne czy receptywne? Technologia pomocnicza (AT) to więcej niż klawiatura; Wpływ środowiska na rozwój mowy; Odpowiednie środowisko językowe; Zasada dwóch minut; Dwusekundowa przerwa przed odpowiedzią; Podwieczorek: Nie chodzi tylko o jedzenie; Czas się pożegnać; Książki bez słów; Lektury dla dzieci myślących konkretnie; Opowiadania z powtarzającymi się frazami; Niech czytanie będzie zabawą; Wychowaj czytelnika: Co mogą zrobić rodzice; Mów to, co myślisz, myśl to, co mówisz; Jeśli podobał wam się film, przeczytajcie książkę; Uwaga na idiomy; Łowienie idiomów; Czasowniki frazowe; Homofony; Fiszki – zalety i wady; Nie tylko dla tygrysków: Zabawa na trampolinie; Wulgaryzmy; Prawie tak proste jak dwa razy dwa; Projektuj pracę dziecka; Zabawa z krzyżówkami; Kiedy niedostępność jest dobra; Pałeczka mówcy; Gra w obserwatora; Język w ruchu; W domowym kinie; Dzień i noc; Cele IEP związane z komunikacją; Zmniejsz tremę ucznia; Pomóż uczniom zrozumieć trudności językowe; Dlaczego mówimy; Zadawanie pytań i komentowanie; Komplementy; Cztery etapy komunikacji. Rozdział 3. Zachowanie: Mocne strony i słabości; Nie pytaj, dlaczego; Co się „chowa” w zachowaniu; Zachowanie a osobowość: Bierz pod uwagę jedno i drugie; Współpraca i dyscyplina; Nauka przez konsekwencje; „Jestem zły!”; Język znaków: Nie tylko dla baseballistów; Podkreślaj pozytywne zachowania; Skonstruuj barierę wizualną; Koncentracja w dwóch krokach; Strach przed łazienką = strach przed ciemnością; Opór/unikanie; Wrogość i agresja; Co robić w chwili załamania; Oby nie było gorzej: Jak uniknąć eskalacji kryzysu; Pomoc rówieśników i ostrzeżenia; Nauka elastyczności; Przyjemne sposoby na naukę elastycznego myślenia; Nie tylko przed lustrem: Pamiętniki i albumy z podróży; Jak pomóc dziecku, które się gryzie; Siedź na swoim miejscu; Sposoby na łagodną krytykę; Koniec dyskusji; Słyszę cię – koniec dyskusji; Systemy żetonowe; Umowy; Uważaj, jakie zachowanie wzmacniasz; Bliska pochwała; Sezonowe zainteresowania przez cały rok; Pukanie do drzwi; „Nie umiem” – kapsuła czasu; Akcja i reakcja; Poprawa własnego zachowania; Umożliwianie niewłaściwych zachowań; Tylko fakty! To był dobry dzień. Rozdział 4. Życie codzienne: Kwestie wyboru; Wygrana to nie wszystko; Jeszcze chwilę? Rozwój umiejętności przez zabawę; Nie krępuj się – rysuj na ścianie; Sposoby na zmniejszenie lęku separacyjnego; Jak przetrwać wizytę u fryzjera; Nie taki szampon straszny; Obcinanie paznokci; Zjedz chociaż trochę; Pomocne przystosowania żywieniowe; Wąskie preferencje żywieniowe; Kooperatywy spożywcze a specjalne diety; Jak skłonić dziecko do mycia zębów; Twój przyjaciel dentysta; Rany, zadrapania, siniaki; Wizyta w szpitalu; Sposoby na katar; Korzystanie z toalety; Korzystanie z toalet publicznych; Zapinanie ubrań; Wychodzenie z domu; Błyskotliwe riposty; Jedzenie w restauracji a autyzm; Przeprowadzka do nowego miejsca; Kiedy rodzic jest daleko; Próba stroju na ważną okazję; Przytulać czy nie przytulać; Wspólne zajęcia rodzeństwa; Czas dla rodzeństwa; Gazeta – okno na świat; Udane przyjęcie urodzinowe; Niekoniecznie tort; Niezwykłe prezenty dla niezwykłych dzieci; Przyjmowanie prezentów; Znaczenie ram; Autyzm a bezpieczeństwo; Bezpieczeństwo w ogrodzie; Bezpieczeństwo w domu dla kaskaderów i akrobatów; Kiedy dziecko nie śpi; Relaks przez oddychanie; Jak rozmawiać o śmierci z dzieckiem autystycznym; Zmieniaj tylko jedną rzecz naraz; Jak to przełknąć; Pomoc finansowa; Witaminy w aerozolu; Pozbądź się alergenów, zapobiegaj infekcjom uszu; Leki: Zachowaj ostrożność; Koło czytelników książek na temat autyzmu; Tak wiele książek, tak mało czasu; Robię to sam – okres przedszkolny; Umiem więcej – kiedy dziecko rośnie; Jestem bardzo samodzielny – starsze dziecko; Możesz zrobić to sam – niechęć do działania; Droga dziecka z autyzmem do dorosłości; Rozdział 5. Myślenie społeczne, życie w społeczności: Porównywanie społeczne; Dzielenie uwagi; Historyjki społeczne; Poproś o lekcję; Relacje ze światem zewnętrznym; Przyjaźnie z młodszymi dziećmi; Jak rozwijać umiejętność zabawy; Kontakty z rówieśnikami; Interakcje na placu zabaw; Pierwszy w kolejce – nie bez powodu; Tworzenie gry planszowej; Przystosowania gier planszowych; Zabawka idealna; Moje! Moje! Moje! Nauka współpracy przez zabawę; Nauka współpracy przez jedzenie; Teoria umysłu; Przyjmowanie cudzej perspektywy; Rozumienie emocji; Rozpoznawanie emocji; Intensywność emocji; Oddzielanie uczuć od działań; Czym jest uprzejmość; Kontrolowanie złości; Szukanie rozwiązań; Nie wypada; Potrzebuję przerwy; Gdy najtrudniej powiedzieć „przepraszam”; Czy to sprawiedliwe? Jak protestować; Przewidywanie; Proszenie o pomoc; Ucz szczerości, dając przykład; Każdy popełnia błędy; Kilka słów o „normalności”. Rozdział 6. Nauczyciele i uczniowie: To dobre dla wszystkich dzieci; Szanuj dziecko; Postaraj się mnie zrozumieć; Szukaj prawdziwej przyczyny; Nie ucz posłuszeństwa; Wyznaczony nauczyciel; Zajęcia w małej grupie; Wykorzystuj zainteresowania dziecka; Karta społeczna Shreka; Parawan pomaga w koncentracji; Miejsce do stania; Zmęczenie rąk; Rozgrzewka przed lekcją; Houston, nie mamy problemu ze zmianami; Most do zabawy w kółku; Udana zabawa w kółku – wskazówki; Grupy zabawy integracyjnej; Gotowe czy nie? Pierwszy dzień w przedszkolu? Zaplanuj go wcześniej; Początki i zakończenia; Rzeczy do zrobienia później; Czynniki kulturowe i społeczne; Partnerstwo; Wybór specjalisty; Wybór programu edukacyjnego; Testy umiejętności; Bezpieczeństwo w szkolnym autobusie; Trudności z przetwarzaniem informacji dźwiękowych; Alarm przeciwpożarowy; Jedna umiejętność naraz; Zmniejsz odblask papieru; Oczy szeroko otwarte; Plan uczestnictwa; Nauka koncentracji; Wskazówki czy podpowiedzi? Skuteczne podpowiadanie; Czy to okazja do nauki? Zaangażowanie; Zatrzymaj się i stwórz plan; Wybór kroju pisma; Jak było w szkole? Nowe tematy dla dziecka o wąskich zainteresowaniach; Rodzic, nauczyciel, klasa; Natura w klasie; Pokochaj swoją klasę; Usuń zbędne rzeczy; Ogranicz fluorescencyjne oświetlenie; Cała klasa; Niech gazetki ścienne coś znaczą; „Najpierw…, a potem…”, a nie „jeśli,…, to…”; Ucz płynności/precyzji; Widzenie czasu; Przystosowania i modyfikacje programu; Prace domowe; Odpowiednie cele IEP; Żargon IEP; Asystent edukacyjny; Pomoc dla zastępcy nauczyciela; Prawa nauczycieli a edukacja specjalna; Wykształcona kadra; Moc rówieśników; Terapia przez sztukę; Nauka rysunku dla miłośników zdjęć; Uczeń nauczycielem; Kolorowy spacer; W poszukiwaniu dźwięków; Tak/Nie – gra językowa; Kto to jest? Przypomnienia fotograficzne; Połącz ulubione zajęcie z mniej lubianym; Tworzenie pojęć; Idziemy na polowanie; Jak masz na imię? Lustereczko powiedz przecie; Ucz sukcesu; Czy odwiedzać dziecko w szkole? Zaprojektowane z myślą o dziecku z zespołem Aspergera; Kiedy, kiedy, kiedy? Trening czyni mistrza; Czym rysować; Łatwe przystosowania na lekcjach wychowania fizycznego; Niekoniecznie rowerek; Przyzwyczajanie do pracy w grupie; Sposoby na udaną adaptację; Kontrola perseweracji; Natura biegacza; Rozbrajanie; Nie pocieszaj; Nie pozwalaj na poniżanie; Idealne warunki do nauki; Zmniejsz odległość między szkołą a „prawdziwym życiem”; Wykorzystaj indywidualne zainteresowania do nauki matematyki; Kinestetyczne uczenie matematyki; Więcej matematycznych sztuczek; Kinestetyczne uczenie alfabetu; Sprawozdanie dla nauczyciela; Koniec wakacji: Jak wrócić do szkoły; Skuteczny rzecznik; Potrzebna mediacja! Zadawaj ważne pytania; Pozytywne partnerstwo; Przypisy; Indeks; O autorkach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Afazjologia to bogate i inspirujące kompendium wiedzy o zaburzeniach mowy. W monografii przedstawiono szerokie ujęcie afazjologii, której zakres obejmuje zarówno zaburzenia mowy pochodzenia organicznego (afazja, dyzartria, dysglosja, oligofazja), jak i trudności w porozumiewaniu się osób dorosłych z ADHD, laryngektomowanych oraz wybudzonych ze śpiączki. W publikacji omówiono najnowszą wiedzę na temat dysfunkcji werbalnych, stanowiących barierę komunikacyjną wyraźnie obniżającą jakość życia pacjentów. Autorzy opisali również kryteria diagnozy dyferencjalnej organicznych zaburzeń mowy oraz nowoczesne strategie i metody ich terapii, a także wymiar społeczny. Ciekawe opisy przypadków i propozycje narzędzi diagnostycznych będą przydatne w codziennej praktyce osób zajmujących się zaburzeniami mowy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Aktywny senior / Aneta Derda. - Wyd. 2. - Warszawa : Edgard , 2014. - 212 s ; 24 cm.
(Samo Sedno)
1. Więzi, związki i relacje; 2. Pamięć, "zawsze wierna jak kamień..."; 3. Relaks, sport i rekreacja; 4. Możliwości aktywnego spędzania czasu; 5. Podróże małe i duże; 6. Jak zadbać o siebie; 7. Prawo i finanse; 8. Dodatek. Zdrowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Opis projektu; 2. Stan zdrowia i sprawność osób starszych: Ocena stanu funkcjonalnego u osób w starszym wieku; Stan wzroku i słuchu u osób w wieku podeszłym; Zaburzenia funkcji poznawczych u osób w starszym wieku; Występowanie objawów depresyjnych u osób starszych; Rozpowszechnianie wybranych chorób neurologicznych w wieku podeszłym; Rozpowszechnianie, świadomość i skuteczność leczenia nadciśnienia tętniczego u osób powyżej 65 roku życia w Polsce; Cukrzyca i jej powikłania w podeszłym wieku; Choroby nowotworowe w polskiej populacji osób w podeszłym wieku; Choroby układu oddechowego u osób w wieku podeszłym; Częstość wstępowania chorób wątroby u osób w wieku podeszłym w Polsce; Zaburzenia czynności tarczycy w populacji osób w podeszłym wieku; Występowanie niedokrwistości w populacji starszych Polaków; Gospodarka wapniowo-fosforanowa u osób w wieku podeszłym w Polsce; Upadki i ich następstwa w populacji osób starszych w Polsce. Złamania bliższego końca kości udowej i endoprotezo plastyka stawów biodrowych; Analiza występowania bólu przewlekłego u osób starszych w Polsce; Indeks wolnych androgenów i wolnego estradiolu jako czynnika ryzyka chorób układu krążenia u Polaków po 55 roku życia; Choroby gruczołu krokowego u osób w wieku podeszłym w Polsce; Stan odżywienia i uzębienia u osób w wieku podeszłym w Polsce; Zwyczaje żywieniowe osób w wieku podeszłym; Farmakoterapia u osób starszych w Polsce; 3. Zagadnienia społeczno-ekonomiczne: Sytuacja materialna osób starszych; Aktywność zawodowa; Sytuacja rodzinna i więzi rodzinne ludzi starych i osób na przedpolu starości; potrzeby opiekuńcze osób starszych; Dostępność i poziom satysfakcji z opieki medycznej; Przemoc w stosunku do osób starszych; Warunki zamieszkiwania seniorów- główne ustalenia badawcze; Aktywność fizyczna Polaków wieku podeszłym; Ocena jakości życia Polaków w wieku podeszłym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Lekarza Praktyka)
Zawiera: Dział I Diagnostyka kliniczna i postępowanie w otępieniach: Choroba Alzheimera: istota, klasyfikacja, miejsce wśród innych chorób; Mechanizmy neurowyzdrowienia. Dział II Aktualne problemy terapeutyczne w psychogeriatrii. Możliwości i ograniczenia: Farmakoterapia wieku senioralnego; Uzależnienie od leków nasennych. Dział III Leczenie choroby Alzheimera: Leczenie choroby Alzheimera; Zaburzenia zachowania i objawy psychiatryczne towarzyszące choroby Alzheimera. Możliwości farmakoterapii. Dział IV Wybrane możliwości prewencji choroby Alzheimera: Dietoprofilaktyka choroby Alzheimera; Rola aktywności fizycznej i umysłowej w opóźnieniu rozwoju otępienia. Dział V Aspekty medyczno-społeczno-prawne otępień: Niektóre problemy psychiatrii sądowej w kontekście zaburzeń otępiennych; Organizacja pomocy w opiece nad pacjentem z chorobą Alzheimera w Polsce; Narodowy program badań chorób mózgu. Prezentacja założeń Polskiego Planu Alzheimerowskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nowe spojrzenie na depresje; 2. Samoobwinianie; 3. Problemy emocjonalne; 4. Litowanie się nad sobą; 5. Litowanie się nad innymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podręcznik stanowi kompendium najnowszej wiedzy z zakresu dietetyki, leczenia żywieniowego i żywienia klinicznego. Autorami są specjaliści różnych dziedzin medycyny i nauk żywieniowych, którzy w przystępny sposób omówili zagadnienia dotyczące fizjologii przewodu pokarmowego oraz kontroli pobierania pokarmów, żywienia w różnych grupach populacyjnych i stanach fizjologicznych (żywienie niemowląt, dzieci i młodzieży, kobiet ciężarnych i karmiących, osób starszych), leczenia żywieniowego w chorobach metabolicznych (cukrzyca, otyłość, dyslipidemie), układu pokarmowego (choroby górnego odcinka przewodu pokarmowego, marskość wątroby, przewlekłe i ostre zapalenie trzustki, nieswoiste choroby zapalne jelit, SIBOS), nerek, chorobach nowotworowych, chorobach układu krążenia, alergiach i nietolerancjach pokarmowych, schorzeniach dermatologicznych oraz wybranych chorobach wieku dziecięcego (mukowiscydoza, fenyloketonuria). W książce zawiera również podstawy żywienia klinicznego. Skierowana jest do studentów dietetyki, dietetyków, lekarzy praktyków oraz wszystkich zainteresowanych racjonalizacją żywienia i leczeniem żywieniowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Podręcznik Dietetyka w chorobach nowotworowych to kompendium wiedzy poruszające cały kompleks zagadnień związanych z szeroko pojętą problematyką dieta-nowotwory. Stanowi niezbędne w codziennej praktyce wytyczne dotyczące dietoterapii u chorych na nowotwory, będąc zbiorem przydatnych wskazówek do udzielania porad dietetycznych, które z jednej strony pozwolą zminimalizować ryzyko wystąpienia nowotworu (dietoprofilaktyka pierwotna), a z drugiej strony pozwolą na udzielenie porad dotyczących właściwego odżywiania po leczeniu onkologicznym (dietoprofilaktyka wtórna) . Książkę kierujemy do wszystkich lekarzy różnych specjalizacji, oraz dietetyków i pielęgniarek, a więc personelu wchodzącego w skład zespołów leczniczych pacjentów chorych na nowotwory.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dietetyka. Kompendium to podręcznik zawierający aktualną wiedzę o żywieniu człowieka zarówno zdrowego, jak i chorego, w różnych grupach wiekowych i stanach fizjolo¬gicznych, zwracający uwagę na ważne problemy współczesnej dietetyki. W książce przedstawiono poglądy naukowe na temat różnych diet niekonwencjonalnych, w tym weganizmu i wegetarianizmu, omówiono wady i zalety tych diet, a także współczesne możliwości zastosowania ich u pacjenta. Omówiono zalecenia naukowe w dietach sportowców, zasady żywienia kobiety ciężarnej i karmiącej piersią, osób starszych, pacjentów chorych psychicznie. Publikacja zawiera również aktualną wiedzę dotyczącą żywienia dzieci i młodzieży, zaburzeń odżywiania w różnych grupach wiekowych, zasady postępowania z pacjentami leczonymi chirurgicznie jak również problemy żywieniowe pacjentów chorujących onkologicznie. Książkę kierujemy do studentów Uniwersytetów Medycznych, zarówno wy¬działów lekarskich, jak i kierunku dietetyka, dietetyków, a także lekarzy wielu specjal¬ności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Dietetyka. Żywienie zdrowego i chorego człowieka to już piąte wydanie cenionego przez studentów i adeptów dietetyki podręcznika. Zawiera aktualną wiedzę o żywieniu człowieka zarówno zdrowego, jak i chorego, w różnych grupach wiekowych i stanach fizjologicznych, zwracający uwagę na ważne problemy współczesnej dietetyki. W książce omówiono podstawy żywienia człowieka – od znaczenia składników odżywczych przez unormowania prawne, po zagadnienia związane z innowacjami w naukach biologicznych. Przedstawiono aktualną klasyfikację diet z ich szczegółową charakterystyką, wadami i zaletami tych diet, a także współczesne możliwości zastosowania ich u pacjenta. Omówiono również zasady żywienia w wybranych stanach patologicznych, pacjentów chorych neurologicznie, kardiologicznie, pacjentów z chorobami metabolicznymi, pacjentów po zabiegach chirurgicznych, czy pacjentów chorujących onkologicznie. Publikacja zawiera również aktualną wiedzę dotyczącą żywienia dzieci i młodzieży, zaburzeń odżywiania w różnych grupach wiekowych w różnych sytuacjach klinicznych. Podręcznik odpowiada obowiązującemu programowi nauczania dietetyki, został całkowicie zaktualizowany i wzbogacony w nowe treści dotyczące nowoczesnych zasad żywienia człowieka zdrowego i chorego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Misja Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym; Całościowe zaburzenia rozwojowe w ujęciu DSM-5; Nauka zabawy jako element wspierania rozwoju społecznego dzieci z autyzmem; Komunikacja alternatywna i wspomagająca w życiu osób autystycznych; Zaburzenia integracji sensorycznej u osób z autyzmem, w tym ze sprzężoną niepełnosprawnością; Rehabilitacja społeczna i zawodowa osób z niepełnosprawnością intelektualną i z niepełnosprawnościami sprzężonymi - z doświadczeń Polski i innych krajów europejskich; Osoba z autyzmem - to co ją wspiera w rozwoju ku dorosłości; Terapia czaszkowo-krzyżowa wspierająca rozwój osób z autyzmem i innymi zaburzeniami sprzężonymi,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Część I: Postęp w rokowaniach dotyczących ASD mity, fakty, wczesne objawy oraz nowa podbudowa teoretyczna. 1: Zmiana definicji autyzmu i sposoby jego postrzegania; 2: Mity dotyczące ASD, w tym zespołu Aspergera, i ich błędne diagnozowanie; 3: Wczesne i trwałe objawy ASD; 4: Nowe cele stawiane dzieciom z ASD. Część II: Przede wszystkim rodzina. Jak rodzina może wykorzystywać model DIR, aby ułatwić nawiązywanie relacji, komunikację i myślenie. 5: Inicjatywa „Przede wszystkim rodzina”; 6: Wykorzystywanie uwagi i zaangażowania; 7: Zachęcanie do naprzemiennej komunikacji i wspólnego rozwiązywania problemów; 8: Symbole, pojęcia i słowa; 9: Logiczne myślenie i świat rzeczywisty; 10: Wyższe poziomy myślenia abstrakcyjnego i refleksyjnego; 11: Niepowtarzalne profile biologiczne I; 12: Niepowtarzalne profile biologiczne II. Część III: Floortime. 13: Floortime jako podejście rodzinne; 14: Floortime; 15: Metoda Floortime zawsze i wszędzie; 16: Najtrudniejszy element metody Floortime; 17: Praca ze starszymi dziećmi, nastolatkami i dorosłymi z ASD I; Praca ze starszymi dziećmi nastolatkami i dorosłymi ze spektrum autyzmu II. Część IV: Ekspertyza i sposoby terapii. 19: Ekspertyza; 20. Kompleksowy program terapii wykorzystujący podejście DIR/Floortime; 21: Programy edukacyjne przyjające myśleniu, komunikacji i postępom w nauce. Część V: Radzenie sobie z trudnymi objawami. 22: Język wyuczony i echolalia; 23: Samostymulacja, potrzeba bodźców zmysłowych, nadpobudliwość i zachowania unikające; 24: Posiłki, korzystanie z toalety, ubieranie się i radzenie sobie z nowymi wyzwaniami; 25. Problemy z zachowaniem; 26: Radzenie sobie z uczuciami; 27: Załamania i regresje; 28: Rozwój umiejętności społecznych. Załącznik A; Załącznik B; Załącznik C.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania; Wstęp: Problem z technologia; Rozdział 1. Inwazja Dzieci ekranu; Rozdział 2. Nowy wspaniały e-świat; Rozdział 3. Cyfrowe narkotyki a mózg; Rozdział 4. Wywiad z doktorem Doanem: neurobiologiem i osoba uzależnioną od gier wideo na odwyku; Rozdział 5. Wielkie odcięcie – wysyłanie wiadomości tekstowych i media społecznościowe; Rozdział 6. Zaburzenia kliniczne i efekt Dzieci ekranu; Rozdział 7. Małpowanie od innych – wpływy mass mediów; Rozdział 8. Gry wideo a agresja badania; Rozdział 9. Wyrwane z nagłówków – prawdziwe przypadki przemocy pod wpływem gier wideo; Rozdział 10. Masakra w Newtown – psychoza spowodowana grami wideo; Rozdział 11. Etan Patz i Koniec Niewinności – oraz zabaw na powietrzu; Rozdział 12. W pogoni za pieniędzmi: ekrany a kompleks edukacyjno-industrialny; Rozdział 13. Żyjemy w e-świecie; Rozdział 14. Rozwiązanie: ucieczka z jaskini Platona; Załącznik: Czy moje dziecko ma problem z uzależnieniem od ekranu lub technologii?; Bibliografia; O Autorze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. 1. Udzielanie pomocy - podstawy. 3. Odmowa chodzenia do szkoły. 4. Zaburzenia uwagi i nadmierna aktywność ruchowa. 5. Zaburzenia łaknienia. 6. Sytuacje traumatyczne i stresowe. 7. Nieposłuszeństwo i sprzeciw dzieci. 8. Zachowania destrukcyjne w klasie i szkole. 9. Nadużywanie narkotyków. 10. Depresja u dzieci. 11. Dysleksja. Słowniczek. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Czy wcześniaki potrzebują wczesnego wspomagania rozwoju?; Rozdział 2 Anastazja, czyli „405 gramów szczęścia”. Studium przypadku od leżenia do chodzenia; Rozdział 3 Wspomaganie więzi fizycznej i uczuciowej między dzieckiem przedwcześnie urodzonym a opiekunem; Rozdział 4 Zaburzenia przetwarzania sensorycznego w percepcji rodziców i specjalistów – możliwości diagnozy i pomocy dzieciom przedwcześnie urodzonym; Rozdział 5 Diagnoza i planowanie pracy terapeutycznej z dzieckiem przedwcześnie urodzonym, z zaburzeniami i deficytami rozwoju, w wieku przedszkolnym; Rozdział 6 Zabawy werbalne i komunikacyjne z wykorzystaniem Logodogo – od wyrazu do zdania, od litery do czytania; Rozdział 7 Trening uwagi jako metoda wspomagania rozwoju poznawczego dzieci; Rozdział 8 Problem gotowości szkolnej dzieci przedwcześnie urodzonych; Notki o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Profilaktyka porodów przedwczesnych, 3. Profilaktyka hipotrofii płodowej i wcześniactwa jako aktywna forma realizacji praw dziecka, 4. Profilaktyka zakażeń wewnątrzmacicznych, 5. Konflikt matczyno-płodowy, profilaktyka konfliktu serologicznego w zakresie czynnika RH-, 6. Optymalne warunki rozwoju wcześniaków w środowisku domowym jako profilkatyka zaburzeń rozwojowych, 7. Kiła wrodzona - aspekty medyczne, prawne i statystczne, 8. Neurodiagnostyka w pediatrii - zdrowy styl życia dzieci, 9. Profilaktyka chorób atopowych, 10. Rozwój mowy u dziecka i sposoby jego stymulacji - profilaktyka wady wymowy, 11. Amputacje i cieżkie wielotkankowe uszkodzenia kończyn u dzieci - problemy lecznicze, 12. Profilkatyka chorów zębów i przyznebia - dlaczego nigdy nie jest za wcześnie, 13. Grypy i jej powikłania szczególnie u dzieci - zarys profilkatyki grypy, 14. Szczepania ochronne - znaczenie profilkatyki zakeżeń HPV, 15. Zaburzenia zachowania u dzieci i młodzieży, 16. Profilaktyka i wykrywanie uzależnień wśród dzieci i młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zebranie założycielskie. Refleksje z udziału w Stowarzyszeniu Krótkoterminowej Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu; Reakcja studentki na spotkania szkoleniowe KTSR: przyszłość rysuje się jasno. Stosowanie krótkoterminowej terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Grupowa terapia skoncentrowana na rozwiązaniach; Praca z wieloma stronami; Mini-mapa krótkoterminowej terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach; Ćwiczenie "Trójkąt PCM"; "Głosy"; Negocjowanie celów terapii par i rodzin: od praktyki wirtualnej do rzeczywistej; Przez komplementy do zaangażowania. Ćwiczenia do szkoleń. Warsztaty szkoleniowe. Szkolenie i superwizja w krótkoterminowej terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Koncepcja i realizacja Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej. 1. Szkoła Terapeutyczna - projekt autorski. 2. Specjalne potrzeby edukacyjne. 3. Program wychowawczy Szkoły Terapeutycznej. 4. Edukacja terapeutyczna. 5. Dyrektor Szkoły Terapeutycznej. Część II: Działalność edukacyjna. 6. Podstawy edukacji wczesnoszkolnej. 7. Praktyka edukacji wczesnoszkolnej. 8. Edukacja polonistyczna. 9. Historia i społeczeństwo. 10. Przyroda. 11. Język angielski. 12. Matematyka. 13. Terapia wychowawcza. 14. Wychowanie fizyczne. 15. Edukacja techniczna. 16. Edukacja muzyczna. 17. Edukacja plastyczna. 18. Katecheza. 19. Ścieżki edukacyjne - założenia i realizacja. 20. Ścieżki edukacyjne realizowane w Toruńskiej Szkole Terapeutycznej. Część III: Działalność terapeutyczna. 21. Terapia logopedyczna. 22. Terapia dysleksji, dysgrafii i dysortografii. 23. Terapia matematyczna. 24. "Dziecięca matematyka" w terapii matematycznej. 25. Socjoterapia. 26. Szkoła dla rodziców. Część IV: Działalność wspomagająca rozwój i wychowanie. 27. Baza Szkoły Terapeutycznej. 28. Działalność pedagoga i psychologa szkolnego oraz opieka medyczna. 29. Szkolna świetlica terapeutyczna. 30. Biblioteka szkolna i czytelnictwo uczniów. 31. Formy aktywności pozalekcyjnej. 32. Wybrane scenariusze szczególnych wydarzeń szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Trudności w uczeniu się, 2. Trudności w uczeniu się a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci, 3. terapia pedagogiczna, 4. Założenia metodologiczne, 5. Ustępowanie trudności w uczeniu się, 6. Zmiany w funkcjonowaniu psychospołecznym dzieci z trudnościami w uczeniu się w wyniku terapii pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej