Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(113)
IBUK Libra
(22)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(105)
Publikacje naukowe
(35)
E-booki
(23)
Czasopisma
(7)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(83)
tylko na miejscu
(79)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(89)
Czytelnia
(79)
Autor
Rozmus Dariusz (1961- )
(6)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(5)
Borski Maciej (1975- )
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(4)
Durska Małgorzata
(3)
Hofstede Geert
(3)
Huczek Marian (1939-2023)
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Sikorski Czesław (1943- )
(3)
Sułkowski Łukasz
(3)
Sypień Jacek
(3)
Aniszewska Grażyna
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Bieńkowska Jolanta
(2)
Chodyński Andrzej
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Godzic Wiesław (1953- )
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Gredka-Ligarska Iwona
(2)
Hofstede Gert Jan
(2)
Jabłonowska Lidia
(2)
Jedlewska Barbara
(2)
Juchnowicz Marta (1948- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kil Jan (1991- )
(2)
Konieczny Marcin
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Kuczkowska Ewelina
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Majewska Patrycja
(2)
Majewski Kamil
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(2)
Myśliwiec Grzegorz
(2)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Rams Adrian
(2)
Sajkiewicz Alicja
(2)
Sitko-Lutek Agnieszka
(2)
Urbańska Magda
(2)
Warston Anna
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Wrońska Marta
(2)
Żmuda-Matan Kamila
(2)
Adamczyk-Marchewka Justyna
(1)
Adamiec Sabina
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Appelo Jurgen
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Barkov Sergej Aleksandrovič
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Berniak-Woźny Justyna
(1)
Białopiotrowicz Grażyna
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Blanchard Marjorie (1940- )
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bogusz Kamil Krzysztof
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Bryke Mariusz
(1)
Budnik Monika
(1)
Burszta Wojciech J. (1957-2021)
(1)
Bąk Krystyna
(1)
Chałubińska-Jentkiewicz Katarzyna
(1)
Chorób Roman
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cichy Diana
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Arkadiusz
(1)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Olga
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Dobrowolski Grzegorz
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Doroszczak Jan
(1)
Drews Agnieszka
(1)
Dudzic Ewa
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Edington D.W
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Filipiak Marian (1935- )
(1)
Fobel Pavel
(1)
Fobelová Daniela
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Fronczak Iwona
(1)
Frątczak Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(60)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
Kraj wydania
Polska
(135)
Rosja
(1)
Język
polski
(134)
angielski
(1)
rosyjski
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Kultura organizacyjna
(35)
Organizacja
(22)
Praca
(22)
Kultura
(17)
Motywacja pracy
(14)
Kadry
(12)
Przywództwo
(12)
Zarządzanie
(11)
Kultura pracy
(9)
Menedżerowie
(9)
Przedsiębiorstwo
(8)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(8)
Młodzież
(7)
Rynek pracy
(7)
Czas wolny od pracy
(6)
Ochrona zabytków
(6)
Praca kulturalno-oświatowa
(6)
Zachowanie organizacyjne
(6)
Zarządzanie jakością
(6)
Zatrudnienie
(5)
Innowacje
(4)
Instytucje nonprofit
(4)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kultura fizyczna
(4)
Organizacja ucząca się
(4)
Socjologia kultury
(4)
Studenci
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Decyzje
(3)
Dziecko
(3)
Edukacja miedzykulturowa
(3)
Etnopsychologia
(3)
Etyka biznesu
(3)
Instytucje kultury
(3)
Kapitał ludzki
(3)
Kapitał społeczny
(3)
Kształcenie
(3)
Muzealnictwo
(3)
Nauczyciele
(3)
Obyczaje towarzyskie
(3)
Organizacje
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Pluralizm społeczny
(3)
Polska
(3)
Praca zespołowa
(3)
Prawo pracy
(3)
Psychologia pracy
(3)
Public relations
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zaangażowanie pracowników
(3)
Zabytki kultury
(3)
Zarządzanie publiczne
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Agresywność
(2)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Animacja kultury
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Biblioteki
(2)
COVID-19
(2)
Cyberbezpieczeństwo
(2)
Cyberprzestępczość
(2)
Digitalizacja
(2)
Dziedzictwo kulturowe
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Estetyka
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Europejska Konwencja Praw Człowieka
(2)
Godność ludzka
(2)
Humanizacja pracy
(2)
Klaster (ekonomia)
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konflikt
(2)
Konkurencyjność
(2)
Konsumpcja (ekonomia)
(2)
Kradzież dóbr kultury
(2)
Kultura języka
(2)
Kultura masowa
(2)
Ludzie starzy
(2)
Mobbing
(2)
Multimedia
(2)
Muzyka
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Ocena pracowników
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Temat: dzieło
Big Brother
(1)
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(24)
1901-2000
(14)
1989-2000
(8)
1945-1989
(4)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1918-1939
(2)
2001-0
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1901-
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(29)
Kraje Unii Europejskiej
(5)
Europa
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Czechy
(1)
Finlandia
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Kosowo
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Niemcy
(1)
Obwód ługański (Ukraina)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(63)
Podręcznik
(11)
Czasopismo naukowe
(7)
Monografia
(5)
Czasopismo prawnicze
(4)
Opracowanie
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Poradnik
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Esej
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(33)
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Kultura i sztuka
(14)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(13)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(11)
Edukacja i pedagogika
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(9)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(4)
Historia
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Psychologia
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Językoznawstwo
(2)
Religia i duchowość
(2)
Archeologia
(1)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
136 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Tomasz Kurasiński, Kalina Skóra Słowo wstępne ........5 Marcin S. Przybyła Społeczne hierarchie i archeologiczne rankingi grobów. Dyskusja w oparciu o analizy dwóch cmentarzysk z końca epoki brązu w Polsce południowej .....7 Jacek Woźny Przestrzeń cmentarzysk pradziejowych w teorii i praktyce archeologicznej ...............29 Katarzyna Czarnecka W środku paradnej tarczy. Ciekawy grób z cmentarzyska kultury przeworskiej w Czersku, pow. piaseczyński ...................35 Kalina Skóra Trup nieobecny?... czyli o brakujących szczątkach kostnych w grobach kultury wielbarskiej ........45 Joanna Zagórska-Telega, Jacek Pikulski Uwagi na temat rozplanowania przestrzennego cmentarzyska w Michałowicach. Możliwości interpretacji funkcji obiektów rowkowych .................69 Elżbieta Dąbrowska W kościele czy poza kościołem – lokalizacja pochówków w Polsce piastowskiej .............81 Michał Dzik Uwagi o funkcji i symbolice konstrukcji wczesnośredniowiecznych grobów w obudowach kamiennych .............87 Leszek Gardeła, Kamil Kajkowski Groby podwójne w Polsce wczesnośredniowiecznej. Próba rewaluacji ..................103 Andrzej Janowski Przestrzeń rozświetlona. Znaleziska świec i wosku w grobach komorowych na terenie Europy Środkowowschodniej.........................121 Joanna Kalaga Groby z płytami na cmentarzysku przy kościele pod wezwaniem św. Mikołaja w Wiślicy. Aspekt archeologiczny i społeczny ..............131 Andrzej Krzyszowski Naczynia ceramiczne i wiaderka klepkowe z wczesnopiastowskiego cmentarzyska w Sowinkach k. Poznania ..............137 Tomasz Kurasiński Grotem w dół, grotem w górę. Deponowanie włóczni w grobach wczesnośredniowiecznych na ziemiach polskich .....................159 Marian Rębkowski Cmentarz w chrześcijańskiej przestrzeni średniowiecza........................191 Anna Wrzesińska, Jacek Wrzesiński Kto się nie leni, zrobi złoto z kamieni – osełki w grobach wczesnego średniowiecza ......................197 Paweł Duma Groby przestępców na Śląsku w świetle najnowszych badań archeologicznych ..............225
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Prekursorką badań interdyscyplinarnych w łódzkim ośrodku geomorfologicznym była Profesor Anna Dylikowa. Współpraca badaczy reprezentujących różne obszary nauki została nawiązana pod-czas archeologicznych badań obozowisk ludności późnopaleolitycznej, które stwierdzono na po-wszechnie znanym stanowisku w Witowie, także w Skaratkach oraz w innych miejscach położonych w pradolinie warszawsko-berlińskiej. W badaniach interdyscyplinarnych, zwanych przez Prof. A. Dy-likową „badaniami zespołowymi”, następował samoistny podział ról, adekwatny do zakresu proble-matyki pojawiającej się na danym stanowisku. Geomorfolog analizował morfologię i strukturę wydm na których bytowali późnopaleolityczni myśliwi i zbieracze, archeolog badał odnalezione artefakty i obiekty, zaś paleobotanik studiował ewolucję roślinności w otoczeniu stanowiska na podstawie ko-palnych sporomorf. Trójosobowy zespół badaczy wydawał się w latach 50. i 60-tych ubiegłego wieku wystarczającym do kompleksowego spojrzenia na paleogeografię badanego stanowiska. Podkreślić należy, że współpraca naukowa była w ośrodku łódzkim bardzo często inicjowana przez archeologów skupiających się w trzech instytucjach – Muzeum Archeologicznym i Etnograficznym w Łodzi, Instytu-cie Archeologii Uniwersytetu Łódzkiego oraz w Instytucie Historii Kultury Materialnej Polskiej Aka-demii Nauk. Taka organizacja badań utrzymywała się do końca XX wieku; analizy prowadzono ze zmienną intensywnością, w przeważnie niewielkich zespołach, niekiedy poszerzanych o innych specja-listów. Wielokrotnie konfrontowano świadectwa geomorfologiczne, archeologiczne, palinologiczne i wyniki radiometrycznych datowań osadów. Zazwyczaj ich wymowa była zbliżona, ale szczególnie wiele uczyły sytuacje, gdy geomorfolog, archeolog, paleobotanik i fizyk przedstawiali rozbieżne wyniki i wnioski. Sytuacje braku zgodności prowadzonych równolegle analiz specjalistycznych zmuszały do pogłębiania studiów literatury przedmiotu, sięgania do kolejnych źródeł i analiz, reinterpretacji da-nych. Paradoksalnie, rewizję panujących wówczas poglądów i postęp w paleogeografii udawało się uzyskać właśnie w sytuacji sprzeczności wyników poszczególnych analiz, która na początku badań wydawała się niemożliwa do pokonania, a później okazywała się jedynie pozorna. Istotny przełom w badaniach interdyscyplinarnych w ośrodku łódzkim nastąpił w pierwszej deka-dzie XXI wieku w związku z eksploracją unikalnego, małego torfowiska wysoczyznowego „Żabieniec”, położonego na Wzniesieniach Łódzkich w odległości kilku kilometrów na północ do podłódzkich Brze-zin. Tym razem inicjatywa badawcza była po stronie badaczy z Instytutu Nauk o Ziemi Uniwersytetu Łódzkiego, a obiekt torfowiskowy w którym zostały zbadane osady o miąższości blisko 16,5 m, dawał nadzieję na kompleksowe odtworzenie zmian środowiskowych obejmujących Wzniesienia Łódzkie po-między górnym plenivistulianem a współczesnością. Zespół badawczy uległ znacznemu poszerzeniu – oprócz geomorfologów, archeologa i paleobotanika w jego skład weszli także: geochemik i hydrochemik, hydrogeolog, diatomolg, torfoznawca, gleboznawca, fizyk, historyk oraz specjaliści prowadzący analizy makroszczątków roślinnych, a także analizy paleozoologiczne: kopalnych wioślarek, ameb skorupkowych i muchówek. Badania interdyscyplinarne torfowiska „Żabieniec” nie polegały na nie-uzasadnionym multiplikowaniu kolejnych analiz. Żadna analiza wykonana w oparciu o osady organo-geniczne z „Żabieńca” nie okazała się niepotrzebna. Szkoda jedynie, że własności ekosystemu jezior-no-torfowiskowego nie pozwoliły na rozwój niektórych spośród badanych mikroorganizmów przez całe minione 20 000 lat i nie udało się osiągnąć wyższej rozdzielczości analiz. Badania interdyscyplinarne miały na celu odtworzenie zmienności szeregu konkretnych parame-trów środowiska, w tym niektórych o charakterze ilościowym, uzyskanych z różnych źródeł za pomocą odpowiednich metod badawczych. Zbiór tak zgromadzonych danych, zwanych w literaturze danymi multi-proxy, obrazował ewolucję systemu torfowiskowego w funkcji czasu, odwzorowując tym samym zmiany środowiskowe. Osiągnięto dzięki temu m. in. ciągły obraz zmian roślinności, stosunków wodnych, zmian termicznych, wilgotnościowych, trofii, odczynu, denudacji mechanicznej i chemicznej oraz szeregu innych parametrów. Podstawę dla śledzenia zmian i ich analizy stanowił precyzyjnie sekwencjonowany rdzeń uzyskany z torfowiska, w którym wyróżniono łącznie 23 poziomy, z których 11 przypada na schyłek vistulianu, a 12 na holocen. Dzięki wykorzystaniu matematycznego modelu wiek-głębokość można było wyróżnione poziomy dokładnie ulokować w czasie. Tym razem na poziomie syntezy, jakościowy opis zmian środowiskowych, który jest zazwyczaj subiektywny ze swej natury, zo-stał zastąpiony interpretacją wyników ilościowych, zestawionych w kolejne diagramy, wykresy i krzy-we. Takie podejście umożliwi bardziej ścisłe odwoływanie się do uzyskanych wyników. Można zakła-dać, że w przyszłości badania interdyscyplinarne będą nabierały w coraz większym stopniu charakteru ilościowego, gdyż takie ujęcie gwarantuje tak potrzebny w nauce obiektywizm. W generalnie podobnym do wymienionego składzie specjalistów przeprowadzono badania inter-dyscyplinarne stanowiska Koźmin Las, przedstawiane w niniejszym tomie. W odróżnieniu od badań torfowiska „Żabieniec”, na którym analizowano miąższą serię organogeniczną, w Koźminie zetknęli-śmy się z problemem uzyskania maksimum informacji z serii biogenicznej o niewielkiej, zaledwie kil-kudziesięciocentymetrowej miąższości i innej genezie. Pozycja stratygraficzna analizowanej serii osa-dów organicznych i organiczno-mineralnych, a szczególnie jej znaczne rozprzestrzenienie i fakt, że zawiera ona dobrze zachowane i liczne świadectwa funkcjonowania późnovistuliańskiego lasu na dnie Kotliny Kolskiej, stanowią o jej unikalności. Występowanie grubego detrytusu organicznego pod po-stacią kilkuset pni powalonych in situ drzew oraz ich karp spowodowało konieczność włączenia do zespołu badawczego dendrochronologia, antrakologa oraz przedstawicieli z obszaru nauk leśnych. Wyrażamy nadzieję, że przedstawione w niniejszym tomie treści przyczynią się do postępu paleoge-ografii i pozwolą lepiej zrozumieć naturalne podłoże oraz kierunek, skalę i dynamikę zmian środowi-skowych, które nastąpiły w środowisku doliny stosunkowo dużej rzeki nizinnej z chwilą ostatecznego ustępowania warunków peryglacjalnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Narracje jako źródło wiedzy na temat agresji i przemocy – stan badań; O przemocy w filmie; Zjawisko patriotycznego rapu: Agresywna narracja w kontekście psychologii ewolucyjnej; „To nie ja jestem winien”. Narracje osadzonych; Przemoc ukryta i symboliczna w doświadczeniu osób z niepełnosprawnością; Małe wojny Farouka. Rysunek jako odbicie żołnierskich doświadczeń; Narracja na temat agresji u dzieci w rysunku projekcyjnym „Narysuj osobę w deszczu”; Biogramy autorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Koncepcja kształcenia animatorów i menedżerów kultury w konteście obecnych uwarunkowań i nowych wyzwań - dyskurs interdyscyplinarny. Kształcenie animatorów i menedżerów kultury w wybranych ośrodkach akademickich - tradycje, współczesny model i plany na przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Kultura - rozumienie pojęcia, wybrane konteksty: 1.1. Kultura i jej znaczenia; 1.2. Animacja społeczno-kulturalna – geneza, rozwój koncepcji, perspektywa pedagogiczna. 2. Uczestnictwo młodzieży w kulturze: 2.1. Uczestnictwo młodzieży w kulturze – konteksty teoretyczne; 2.2. Aktywność kulturalna młodego pokolenia – wybrane aspekty i konteksty; 2.3. Młodzież – (nie)uczestnicy kultury. 3. Wybranie przestrzenie aktywności seniorów: 3.1. Wybrane obszary optymalnego starzenia się człowieka w okresie późnej dorosłości; 3.2. Człowiek w podeszłym wieku w przestrzeni ekonomicznej; 3.3. Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość seniorów jako podstawa wyznaczania kierunków w animacji społeczno-kulturalnej. Zakończenie; Słownik pojęć; Bibliografia; Summary; Noty o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 930.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja i kultura - aktualne problemy i wyzwania, 2. Animacja społeczno-kulturalna jako metoda edukacji, 3. Animatorzy kultury lat'90: osobowość - kompetencje - działalność edukacyjna, 4. Projekt optymalizacji działań w zakresie edukacji kulturalnej środowisk lokalnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
I. Przestrzeń międzynarodowa a cyberbezpieczeństwo: Aktywność informacyjna zagrożeniem dla środowiska bezpieczeństwa międzynarodowego; Potencjalne zagrożenia bezzałogowych statków powietrznych w eksploatacji cywilnej; Aktywność Chińskiej Armii Ludowo-Wyzwoleńczej w cyberprzestrzeni; CIMIC w cyberprzestrzeni. II. Bezpieczeństwo państwa w cyberprzestrzeni: Bezpieczeństwo w środowisku sieciowym; Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni XXI wieku – zarys problemu; Świat w sieci – nowa jakość zagrożeń dla bezpieczeństwa państwa; Od Netykiety do CSIRT-ów. Geneza i rozwój regulacji prawnych i organizacyjnych powszechnego i krajowego systemy cyberbezpieczeństwa; Bezpieczeństwo Rzeczypospolitej Polskiej w cyberprzestrzeni; Inteligentne systemy transportowe (ITS) poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego; Infrastruktura krytyczna – technologie i systemy jakimi posługuje się Straż Miejska w Kielcach; Cyberprzestępczość – definicja, formy i ich społeczno-ekonomiczne skutki dla gospodarki. III. Bezpieczeństwo personalne w cyberprzestrzeni: Bezpieczeństwo w sieci – wybrane problemy; Dezinformacja i fake newsy w Internecie jako zagrożenia bezpieczeństwa w Unii Europejskiej; Deepfake jako jeden z elementów zagrożenia cybernetycznego; Bezpieczeństwo bankowości internetowej i mobilnej; Wpływ fonoholizmu ba bezpieczeństwo społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Rafał Zapłata: Cyfryzacja w naukach o przeszłości i ochronie zabytków - przekrojowo o projekcie, kształceniu oraz badaniach cyfryzacji i digitalizacji dziedzictwa kulturowego w Polsce. Anetta Kepczyńska-Walczak, Bartosz M. Walczak: Cyfrowe zasoby wiedzy o zabytkach - teoria i codzienna praktyka. Agnieszka Oniszczuk: Polityka europejska, dziedzictwo kulturowe i cyfryzacja. Andrzej Radomski: Wizualne analizy, interaktywne narracje. Marek Słoń: Słowo jako nośnik tożsamości, indeksy i bazy danych. Bartłomiej Gutowski: Digital Art History (DAH) 2016. Jacek Tomczyk: Cyfryzacja a problematyka ciała ludzkiego i szczątków ludzkich. Małgorzata Wrześniak, Mirosław Borusiewicz: Kiedy drukarki 3D wydrukują ramiona Wenus z Milo? - czyli multimedia w muzeach. Rafał Zapłata: Przeszłość, zabytki i technologie cyfrowe-o zagrożeniach słów kilka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Zaufanie 1.1. Pojęcie zaufania 1.2. Typologia zaufania 1.3. Kształtowanie się zaufania 1.4. Znaczenie zaufania w organizacjach 1.5. Zarządzanie zaufaniem i kultura zaufania Rozdział 2. Przywództwo 2.1. Pojęcie przywództwa 2.2. Typologia i paradygmaty przywództwa 2.3. Modele przywództwa i czynniki determinujące jego styl 2.4. Znaczenie przywództwa w rozwoju i doskonaleniu organizacji 2.5. Znaczenie przywództwa w rozwoju człowieka Rozdział 3. Innowacyjność i kreatywność 3.1. Pojęcie innowacyjności, kreatywności i postaw z nimi związanych 3.2. Typologia innowacji i kreatywności 3.3. Czynniki wpływające na innowacyjność, kreatywność 3.4. Bariery kreatywności i innowacyjności 3.5. Znaczenie innowacji w rozwoju człowieka i organizacji Rozdział 4. Praca zespołowa 4.1. Pojęcie zespołu oraz pracy zespołowej 4.2. Podstawowe typologie zespołów 4.3. Role w zespole 4.4. Organizacja pracy zespołowej 4.5. Praca zespołowa a efektywność 4.6. Pozytywne oraz negatywne aspekty związane z koncepcją pracy zespołowej 4.7. Znaczenie komunikacji w kontekście pracy zespołowej 4.8. Powołanie zespołu w sytuacji reklamacji klienta - studium przypadku Rozdział 5. Zaangażowanie w pracę 5.1. Pojęcie zaangażowania w pracę 5.2. Typologia form zaangażowania 5.3. Czynniki determinujące zaangażowanie w pracę i cechy zaangażowanego pracownika 5.4. Badanie zaangażowania pracowników 5.5. Zarządzanie przez zaangażowanie 5.6. Znaczenie zaangażowania pracowników w rozwoju organizacji 5.7. Znaczenie zaangażowania w pracę w rozwoju człowieka i jego samorealizacji Rozdział 6. Satysfakcja z pracy 6.1. Satysfakcja pracownika 6.2. Modele satysfakcji pracownika 6.3. Czynniki wpływające na satysfakcję pracownika 6.4. Satysfakcja jako ważny element budujący lojalność pracownika 6.5. Satysfakcja z pracy jako czynnik wpływający na proces i jakość pracy 6.6. Satysfakcja z pracy a jakość życia Rozdział 7. Kultura organizacyjna jako element wspierający człowieka w organizacji 7.1. Kultura w organizacji 7.2. Klasyfikacja kultur organizacyjnych 7.3. Elementy składowe kultury organizacyjnej 7.4. Funkcje kultury organizacyjnej 7.5. Krytyczne podejście do kultury organizacyjnej; Literatura; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Wykonywanie pracy jako klucz do zrozumienia efektów organizacyjnych 1.1. Wykonywanie pracy jako przedmiot badań na gruncie nauk o zarządzaniu 1.2. Problematyka wykonywania pracy - przegląd wybranych podejść badawczych 1.3. Wykonywanie pracy jako konstrukt wielowymiarowy 1.3A. Behawioralny wymiar wykonywania pracy 1.4. Wykonywanie pracy - konceptualizacja modelu teoretycznego 1.5. Wykonywanie pracy a efektywność, wydajność i produktywność pracy Rozdział 2. Organizacyjny kontekst wykonywania pracy 2.1. Uwarunkowania wykonywania pracy - refleksje wprowadzające 2.2. Wewnętrzny kontekst organizacyjny jako pryzmat do wyjaśniania procesów wykonywania pracy 2.3. Cechy destruktywnego kontekstu organizacyjnego - konceptualizacja modelu teoretycznego 3. Mechanizm tłumaczący oddziaływanie destruktywnego kontekstu organizacyjnego na wykonywanie pracy 3.1. Teoretyczne perspektywy tłumaczenia związków pomiędzy kontekstem organizacyjnym a wykonywaniem pracy 3.2. Rola postaw pracowniczych w wyjaśnianiu związków pomiędzy kontekstem organizacyjnym a procesami wykonywania pracy 3.3. Postawy wobec pracy jako mediator relacji pomiędzy destruktywnym kontekstem organizacyjnym a wykonywaniem pracy - konceptualizacja modelu teoretycznego 4. Założenia, cele i strategia badania wykonywania pracy w destruktywnym kontekście organizacji 4.1. Cele, problemy badawcze i ich uzasadnienie 4.2. Założenia dotyczące testowania modelu teoretycznego 4.3. Przyjęta strategia badawcza 4.4. Metodyka analizy danych i procedury kontroli jakości badań 5. Wykonywanie pracy - charakterystyka zjawiska w perspektywie badań własnych 5.1. Cele badania i problemy badawcze 5.2. Metoda i przebieg badania 5.3. Postrzeganie wykonywania pracy - wyniki badania jakościowego FGI 5.4. Estymacja modelu wykonywania pracy - wyniki badania ilościowego 6. Zasoby organizacyjne i indywidualne a wykonywanie pracy - weryfikacja modelu 1 6.1. Cele badania i teoretyczny model badawczy 6.2. Związek zasobów organizacyjnych i indywidualnych z wykonywaniem pracy w perspektywie badań ilościowych 6.3. Związek zasobów organizacyjnych i indywidualnych z wykonywaniem pracy w perspektywie badań jakościowych 7. Klimat pracy i przywództwo a wykonywanie pracy - weryfikacja modelu 2 7.1. Cele badania i teoretyczny model badawczy 7.2. Związek destruktywnego klimatu i przywództwa z wykonywaniem pracy w perspektywie badań ilościowych 7.3. Związek destruktywnego klimatu i przywództwa z wykonywaniem pracy w perspektywie badań jakościowych 8. Wnioski z badań i rekomendacje praktyczne w zakresie wiedzy o efektach zawodowych pracowników funkcjonujących w destruktywnych kontekstach organizacyjnych 8.1. Wnioski z badań w kontekście dotychczasowej wiedzy o efektach zawodowych 8.2. Rekomendacje praktyczne dla zarządzania pracownikami; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; ANEKSY; Aneks 1. Scenariusz wywiadu FGI z ekspertami ZZL. Aneks 2. Scenariusz wywiadu IDI z pracownikami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obecność krakowskich muzeów na portalu Wirtualne Muzea Małopolski. Pieniny a kreowanie marki turystycznej w cyberprzestrzeni. Nowe media jako narzędzie pracy reżysera widowisk masowych. Edukacyjna oferta on-line na przykładzie wybranych muzeów. Multi-kulti w sieci- próba analizy postaw polskich internautów wobec zagadnienia wielokulturowości. Strony internetowe śląskich muzeów w Polsce, Niemczech i Czechach - porównawcza analiza użyteczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia teoretyczne; 2. Badania nad dopasowaniem człowieka do środowiska pracy; 3. Modelowanie związków między zmiennymi społeczno-demograficznymi i dopasowaniem do organizacji a zdrowiem- badania własne; 4. Dopasowanie do pracy dla praktyków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Jubileusze)
Słowo wstępne. Wielowarstwowy świat myśli Romana Ingardena. Realność. Między realnością bytu a kruchością istnienia – metafizyka, aksjologia, filozofia człowieka: Ontologia i metafizyka. Fenomenologia i/czy metafizyka. Na marginesie sporu Ingardena z Husserlem. Dwaj uczniowie Husserla – Ingarden i Heidegger. Państwo jako przedmiot intencjonalny. Homo duplex. Filozofia człowieka Romana Ingardena: między socjologizmem Émile’a Durkheima a personalizmem Edith Stein. Fenomenologia analityczna Romana Ingardena. Szkic o metodzie analizy języka potocznego na przykładzie pracy O pytaniach esencjalnych. Niedookreśloność. „Okręty myśli na oceanach czasu” – filozofia literatury: O dziele literaturoznawczym Romana Ingardena. Poezja cyfrowa – „przypadek graniczny” literatury. Ingardenowska filozofia literatury w perspektywie kulturoznawczej. „Zstępowanie w praźródła bytu”. Ingardenowska koncepcja jakości metafizycznych. Kompozycyjne podstawy uobecniania się jakości metafizycznych w literaturze – prolegomena. Intencjonalność. „Bo piękno na to jest, by zachwycało” - filozofia kultury i sztuki: Roman Ingarden o wartościach i wartościowaniu dzieła sztuki. Intencjonalność a fikcja. Aktualność fenomenologicznych rozwiązań estetyki Romana Ingardena. Ślepota aksjologiczna. Niedookreśloność w kulturze. Zarys Ingardenowskiej koncepcji kultury. Roman Ingarden wobec problemu konkretyzacji malarstwa granicznego. Filozofia muzyki Romana Ingardena (z widokiem na nowości). Roman Ingarden i Hans-Georg Gadamer – o doświadczaniu kultury i sztuki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. PROBLEM UTRWALANIA DZIEDZICTWA KULTUROWEGO; ILONA COPIK: Praktyki restytucji dziedzictwa kulturowego Górnego Śląska w przestrzeni Internetu (na przykładzie działalności stowarzyszenia "Gliwickie Metamorfozy"); ANNA DŁUGOZIMA, IZABELA DYMITRYSZYN, EDYTA WINIARSKA-LISIECKA: Zapomniane dziedzictwo lasów mazurskich - cmentarze ewangelickie. Znaczenie dla współczesnych pokoleń; MARTA MUZIOŁ: Dziedzictwo kulturowe odzwierciedlone w językowej przestrzeni lokalnych cmentarzy; KATARZYNA NAJMROCKA: Kugiel - dziedzictwo kulturowe prowincji. Antropologiczne refleksje na temat lokalnych kulinariów; KONRAD KNOCH: Europejskie Centrum Solidarności a dziedzictwo kulturowe; JUSTYNA ŻYCHLIŃSKA: Percepcja dziedzictwa archeologicznego we współczesnym Społeczeństwie. CZĘŚĆ II. HISTORYCZNY WYMIAR DZIEDZICTWA KULTUROWEGO; PIOTR HUBNER: Fundamenty polskiej nauki akademickiej; KAZIMIERZ MALISZEWSKI: U źródeł polskiego dziedzictwa kulturowego. Próba ogólnej charakterystyki staropolskiego sarmatyzmu; MACIEJ WOJTYŃSKI: Zbiory programowe Telewizji Polskiej; MATEUSZ HUBNER: Sowietyzacja kultury polskiej - duchowe zniewolenie; AGNIESZKA LADDACH: Refleksje Janusza St. Pasierba na temat dziedzictwa chrześcijańskiego Europy - rekapitulacja z perspektywy trzech dekad; ŁUKASZ KUCZAŁA OSA: Genius loci krakowskiego klasztoru augustianów w kulturze polskiej. Część III. DZIEDZICTWO KULTUROWE W PROCESIE NAUCZANIA I WYCHOWANIA; RADOSŁAW GROSS: Spuścizna przeszłości źródłem wartości, instrumentem kreowania tożsamości politycznej, czy zbędnym balastem? Stosunek do przeszłości współczesnych olsztyńskich organizacji młodzieżowych; WERONIKA POKOJSKA: Do czego może służyć przeszłość - history marketing w koncernach Motoryzacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I O sztukach plastycznych: Edukacja plastyczna dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Inspiracje, metody, praktyka; Sztuka w życiu człowieka – dekoracja czy znak duchowości?; Idea wychowania przez sztukę/do sztuki a współczesne wychowanie plastyczne gimnazjalistów; Zagłada w obrazach – o „szkolnym” czytaniu ikonografii dotyczącej Holokaustu. Cz. II O sztukach muzycznych: dziecko w muzyce polskiej II połowy XX wieku; Muzyka i jej wychowawcze oraz edukacyjne oddziaływanie na dzieci w wieku szkolnym; Teatr muzyczny jako miejsce wychowania teatralnego dzieci w wieku przedszkolnym na przykładzie działalności Opery Śląskiej; Wychowanie muzyczno-ruchowe wobec mediomorfozy człowieka. Cz. III O sztukach literackich: Dylematy metodologii, teorii i zorientowanych na artyzm/mistrzostwo – pisarskich praktyk humanistów; Wybrane formy terapii kreatywnej wspierające procesy leczenia osób z różnych grup wiekowych; Kształtowanie świadomości metaforycznej uczniów klas I-III jako element edukacji literackiej; Edukacyjna rola obrazka dewocyjnego w kontekście walki ideologicznej o kształt kultury religijnej w Polsce po II wojnie światowej; Co (wy)myśli animator kultury o współczesnym nauczaniu? O metodycznych, dydaktycznych i twórczych inspiracjach w animacji kultury; Priorytety studenckie w obszarze edukacji literackiej podczas praktycznych działań pozalekcyjnych; Edukacja mądrościowa a edukacja artystyczna; Tomik poetycki – szansa na zintegrowane zajęcia artystyczne. Cz. IV O sztukach teatralnych: Kultura ludowa w edukacji teatralnej na przykładzie działalności Teatru Węgajty; Drama jako aktywizująca metoda pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym wpływająca na twórczość artystyczną oraz wzrost kompetencji emocjonalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Zawiera: Cz. I Cyfrowy świat we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej: Tożsamość i nastawienie do życia młodzieży akademickiej w dobie popkultury; Wspomaganie procesu nauczania i uczenia się - utrwalenie i sprawdzanie osiągnięć ucznia w epoce cyfrowej; Korzystanie z Internetu przez nauczycieli i uczniów w celach edukacyjnych; Nowe media w kształceniu medycznym. Cz. II Formalne i nieformalne wymiary edukacji artystycznej: Jakiej muzyki słuchasz? Preferencje muzyczne młodzieży akademickiej; Przygotowanie dzieci do uczestnictwa w świecie muzyki; Schola przyparafialna środowiskiem nieformalnego kształcenia muzycznego dzieci i młodzieży; Performans w edukacji chemicznej - teoria i praktyka; Koncepcja swobodnej ekspresji w sztuce i edukacji plastycznej w ujęciu Anny Trojanowskiej-Kaczmarskiej. Cz. III Zorganizowane formy edukacji fizycznej: O potrzebie pedagogiki sportu w edukacji jutra; Miejsce i rola edukacji fizycznej w działalności statutowej szkoły; Zespół Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego w Raciborzu - kultura fizyczna i edukacja w zmieniających się realiach społecznych. Cz. IV Znaczenie zdrowia w życiu współczesnego człowieka: Środowiskowe aspekty kształtowania nawyków żywieniowych dzieci w wieku przedszkolnym; Konwledge of pregnant women about nutririon of new-borns; Wiedza na temat bólów krzyża jako istotny element edukacji zdrowotnej młodzieży; Ergonomia pracy nauczyciela zawodu - na kierunku technik masażysta; Wiedza na temat udaru mózgu wśród studentów uczelni medycznej i niemedycznej - potrzeba edukacji prozdrowotnej w społeczeństwie polskim. Cz. V Wielowymiarowość współczesnej edukacji: Obraz kariery zawodowej z perspektywy młodzieży akademickiej z wybranych kierunków studiów uczelni wrocławskich wchodzącej na rynek pracy; Możliwość wykorzystania kształcenia przez badanie w edukacji na rzecz równoważnego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
I. Wychowanie do czasu wolnego: Tworzenie więzi z miejscem jako przeciwdziałanie procesowi zanikania tożsamości lokalnej i regionalnej; Wychowanie do czasu wolnego współczesnego pedagoga; II. Szkolne i pozaszkolne formy aktywności fizycznej; Aktywność fizyczna uczniów pierwszego etapu edukacyjnego; Zajęcia pozaszkolne w praktyce edukacyjnej; Organizacja czasu wolnego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (doniesienie z badań pilotażowych); III. Wkład osób i organizacji w kształtowanie form spędzania czasu wolnego: Wkład Henryka Jordana w rozwój pozaszkolnej edukacji fizycznej w Polsce; Doświadczenia i problemy harcerskiego systemu wychowawczego w kontekście współczesnego systemu edukacyjnego; IV. Aspekty edukacji zdrowotnej; Wybrane teoretyczne i praktyczne konteksty szkolnej edukacji zdrowotnej; Potrzeby zdrowotne uczniów młodszych w zakresie edukacji żywieniowej; Zachowania zdrowotne studentów warszawskich uczelni; V. Profilaktyka zdrowotna w edukacji jutra; Wady postawy a aktywność fizyczna dzieci w wieku wczesnoszkolnym; Ocena wiedzy wybranych grup zawodowych na temat profilaktyki przewlekłych bólów krzyża.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Człowiek - Środowisko Życia - Edukacja / red. Wiesław Theiss)
Cz.I Edukacja wielokulturowa - koncepcje i formy: 1. Wielokulturowość jako kategoria pedagogiczna, 2. Edukacja wielokulturowa - implkajce dla systemu oświaty. Cz.II Instytucja kultury w środowisku lokalnym: 1. Instytucja kultury w środowisku lokalnym - wyzwania aksjologiczne, programowe i organizacyjne, 2. Edukacja wielokulturowa w programach instytucji kultury. Cz.III Edukacja środowiskowa - obszary i formy: 1. Pamięź i dziedzictwo w pracy społeczno-kulturalnej, 2. Miejsca - przestrzenny wymiar animacji i edukacji, 3. Obecność - edukacja i animacja w środowisku loklanym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej