Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(30)
IBUK Libra
(4)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(8)
E-booki
(5)
Czasopisma
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(21)
tylko na miejscu
(21)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(22)
Autor
Grabiec Olimpia (1975- )
(5)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(4)
Penc Józef (1939-2017)
(4)
Dzieńdziora Joanna
(3)
Huczek Marian (1939-2023)
(3)
Pachura Aneta
(3)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(3)
Gregorczyk Sylwester
(2)
Kostera Monika
(2)
Kowalska Sylwia
(2)
Lis Marcin
(2)
Podgórska-Rykała Joanna (1987- )
(2)
Szulgina Ludmiła
(2)
Urbanek Grzegorz
(2)
Wojtaszek Henryk
(2)
Wolniak Radosław
(2)
Zawadzka Anna Maria
(2)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Andrews Tim G
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Artemenko Lina
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Beech Nic
(1)
Berniak-Woźny Justyna
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Broda Jerzy
(1)
Bryke Mariusz
(1)
Chorób Roman
(1)
Cichy Diana
(1)
Coop Tomasz
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Danylenko Olena
(1)
Detyna Beata
(1)
Drews Agnieszka
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Dudzic Ewa
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Evans Christina
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Francik Kamila
(1)
Fronczak Iwona
(1)
Gajda Waldemar
(1)
Gajdzik Bożena
(1)
Gorzeń-Mitka Iwona
(1)
Gosik Blanka
(1)
Grajewski Piotr
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Górka-Chowanie Agnieszka
(1)
Górska Joanna
(1)
Głuszek Ewa
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Hyjek Katarzyna
(1)
Illiashenko Nataliia
(1)
Illiashenko Sergii
(1)
Jamka Beata
(1)
Joachimiak Izabela
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Jędrzeja Bogusław
(1)
Kaczmarska-Krawczak Jadwiga
(1)
Kamińska Barbara
(1)
Kamiński Robert
(1)
Karpińska Marzena Edyta
(1)
Kempa Ewa
(1)
Khozhylo Irina
(1)
Klimek Jan (1952- )
(1)
Kobis Paweł
(1)
Koliński Adam
(1)
Korombel Anna
(1)
Kosendiak Jan
(1)
Kosendiak Maria
(1)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(1)
Kozłowski Marek (1951- )
(1)
Krystyna Olszewska
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kulhánek Lumír
(1)
Kurowska-Pysz Joanna
(1)
Leśniewski Michała Adam
(1)
Macełko Marta
(1)
Makowski Kazimierz
(1)
Malarski Stanisław
(1)
Masiukiewicz Piotr
(1)
Mazurek-Czarnecka Agnieszka
(1)
Małecka Małgorzata
(1)
McKenna Eugene F
(1)
Mead Richard
(1)
Minochkina Olga
(1)
Miąsek Dagmara
(1)
Musiał Aldona
(1)
Mycielska Maria
(1)
Myszak Justyna Maria
(1)
Niemczal Łukasz
(1)
Nowak Agnieszka
(1)
Okręglicka Małgorzata
(1)
Olejniczak-Szuster Katarzyna
(1)
Pawnik Wojciech
(1)
Petrivna Irina Krinichnaya
(1)
Pełszyński Jacek
(1)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Temat
Kultura organizacyjna
(30)
Przedsiębiorstwo
(16)
Zarządzanie
(14)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(6)
Kadry
(5)
Menedżerowie
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(5)
Zarządzanie wiedzą
(5)
Organizacja
(4)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(4)
Konkurencyjność
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Otoczenie firmy
(3)
Public relations
(3)
Szczupłe zarządzanie
(3)
Zarządzanie projektami
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Banki
(2)
Innowacje
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Klaster (ekonomia)
(2)
Konsumenci
(2)
Motywacja pracy
(2)
Ocena pracowników
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Siła robocza
(2)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Audyt zewnętrzny
(1)
Automatyzacja procesów biznesowych
(1)
BPMS (informatyka)
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Bezrobocie
(1)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
Budżety gminne
(1)
Catalyst (rynek obligacji)
(1)
Decyzje
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Faktoring
(1)
Filozofia
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy nacisku
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Integracja europejska
(1)
Jakość
(1)
Job crafting
(1)
KION Polska
(1)
Kaizen
(1)
Kapitał własny przedsiębiorstwa
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Konflikt
(1)
Kreowanie wizerunku
(1)
Kultura pracy
(1)
Logistyka
(1)
Marketing
(1)
Marketing personalny
(1)
Miasta
(1)
Mobbing
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muda (zarządzanie)
(1)
Następstwo prawne
(1)
Nieruchomości
(1)
Obligacje korporacyjne
(1)
Osobowość
(1)
Pośrednicy w obrocie nieruchomościami
(1)
Prace badawczo-rozwojowe
(1)
Pracownicy umysłowi
(1)
Prawo antymonopolowe
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorczość akademicka
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Przetwarzanie w chmurze
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia pracy
(1)
Płaca minimalna
(1)
Reklama internetowa
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rynek nieruchomości
(1)
Rynek pracy
(1)
Ryzyko finansowe
(1)
Równouprawnienie płci
(1)
Równowaga ekonomiczna
(1)
Socjologia organizacji
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Transformacja cyfrowa
(1)
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)
(1)
Wartość ekonomiczna
(1)
Warunki pracy
(1)
Zaangażowanie pracowników
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Czasopismo ekonomiczne
(4)
Czasopismo naukowe
(4)
Opracowanie
(4)
Artykuły
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(20)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
35 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Zarządzanie organizacją i praca menedżera; Elementy struktury organizacyjnej; Strategia organizacji i zarządzanie strategiczne; Kultura organizacji i jej rola w zarządzaniu; Motywowanie; Przywództwo; Komunikowanie się w organizacji; Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji; Grupy pracownicze i ich dynamika; Zarządzanie konfliktami; Kontrolowanie zasobów i procesów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Wprowadzenie do idei employer brandingu; 2. Ujęcie employer brandingu w strategii organizacji; 3. Najważniejsze obszary employer brandingu wewnątrz przedsiębiorstwa; 4. Employer branding zewnętrzny; 5. CSR- wymiar pracowniczy społecznej odpowiedzialności biznesu; 6. Wsparcie głównego biznesu firmy jako kluczowy element działań employer brandingowych; 7. Studia przypadków. Opisy dobrych praktyk prowadzonych przez firmy na polskim rynku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nowe warunki działania biznesu, 2. Programowanie przyszłości biznesu, 3. Pracownicy jako kapitał organizacji, 4. Strategiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi, 5. Zachowania ludzi w organizacji, 6. Nowe zasady współdziałania ludzi w organizacji, 7. Wprowadzanie zmian i doskonalenie kultury organizacji, 8. Nowe zasady prowadzenia biznesu, 9. Nowe zadania i kryteria oceny menedżerów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne ujęcie tożsamości organizacyjnej; 2. Praktyczne ujęcie tożsamości organizacyjnej - zarządzanie tożsamością organizacyjną; 3. Identyfikacja i pomiar tożsamości organizacyjnej; 4. Koncepcja modelu badawczego; 5. Rozwijanie obszaru zarządzania tożsamością organizacyjną w przedsiębiorstwach - zalecenia. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zamiast wstępu czyli o potrzebie filozofii organizacji; 2. Ontologia organizacji; 3. Problem treści pojęcia "filozofia organizacji"; 4. Nauki o zarządzaniu a klasyfikacja nauk; 5. Globalizacja, podmiotowość, wiedza. Uwagi o filozofii organizacji; 6. Decyzje- rozwiązania i decyzje- wybory (obiektywny i subiektywny punkt widzenia); 7. Zarządzanie- rządzenie- demokracja jako elementy organizacji społeczeństw (w perspektywie przyszłości); 8. Jak istnieje wiedza o organizacji?; 9. Filozofia organizacji- perspektywa etyczna; 10. Czy socjobiologia może stać się nauką podstawową dla filozofii organizacji? 11. Prakseologia Tadeusza Kotarbińskiego jako filozofia organizacji; 12. Prakseologia a ogólna teoria organizacji; 13. Zygmunt Bauman- przyczynek do krytyki rozumu organizacyjnego; 14. Kultura organizacji; 15. Jak możliwa jest teoria negocjacji?; 16. Narzędzia analityczne wspomagające metody badań struktur organizacyjnych; 17. Narzędzia budowania wizerunku pomocne w przekazywaniu filozofii organizacji jej otoczeniu; 18. Społeczne struktury pośredniczące . Studium przypadku organizacji pozarządowej; 19. Parametry globalizacji i czynniki procesu bolońskiego; 20. Współczesna biblioteka naukowa jako organizacja; 21. Stosunki pracy i kontrakt psychologiczny jako wyraz filozofii organizacji w obszarze zasobów ludzkich; 22. Współczesne podejście do realizacji funkcji personalnej w organizacjach; 23. Ewolucja organizacji w odniesieniu do dwóch zmiennych- techniki i kultury; 24. Czynniki i miary skłonności do podejmowania ryzyka finansowego w jednostkach służby zdrowia; 25. Zespół wirtualny jako przykład zmiany sposobu realizacji zadań pracowniczych; 26. Język - źródło błędów i odkryć filozoficznych; 27. O filozofii grup literackich; 28. Technika współczesna według Neila Postmana
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Człowiek w Firmie)
R.1 Budowanie potencjału konkurencyjności; R.2 Zarządzanie kapitałem ludzkim a kluczowe kompetencje; R.3 Ocena efektywności rozwoju ludzkiego kapitału; R.4 Kształtowanie elastycznej struktury kapitału ludzkiego; R.5 Kierowanie karierą pracowników instrumentem stabilizacji kadr; R.6 Prokuonkurencyjne instrumenty motywowania; R.7 Kreacja kapitału ludzkiego przez kulturę; R.8 Narzędzia inter-, intra- i ekstranetowe w realizacji ZZL.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konkurencyjność miękka przedsiębiorstw / Michał Adam Leśniewski. - Warszawa : Difin , 2015. - 252, [5] s. : tab., rys. ; 23 cm.
1. Konkurencja procesem rozwoju przedsiębiorstw; 2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa; 3. Zasoby ludzkie w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa; 4. Menedżer kadra zarządzającą przedsiębiorstwem; Motywacja funkcją zarządzania przedsiębiorstwem; 6. Kultura organizacyjna w procesie miękkiego zarządzania przedsiębiorstwem; 7. Wiedza zasobem przedsiębiorstwa; 8. Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa; 9. Zaufanie w rozwoju przedsiębiorstwa; 10. Model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Wstęp; Źródła pochodzenia kultury, koncepcje, orientacje; Charakterystyka kultury w organizacji - funkcje, przejawy; Profile kultur; Kreowanie wartości w misji i wizji firmy; Zmiana kultury; Przykłady firm znanych z identyfikacji kultur; Polskie firmy w poszukiwaniu tożsamości kulturowej; Ekologia nowym budulcem kultury - Kultura ekologiczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Niniejszy numer Management Forum obejmuje szeroki przegląd problemów współczesnego zarządzania – od zagadnień doskonałości i odnowy strategicznej poprzez poszukiwanie źródeł konkurencyjności aż po narzędzia jej budowania. Pierwszy artykuł, autorstwa Katarzyny Bratnickiej, porusza tematykę charakterystyk kontekstualnych ukierunkowujących odnowę strategiczną. Autorka argumentuje, że wielkość i wiek przedsiębiorstwa są ważnymi elementami kontekstu, pozytywnie powiązanymi z odnową strategiczną oraz że wpływają one na wybór dotyczący odnowy strategicznej, tworząc zależność krzywoliniową. Następny artykuł, autorstwa Mikołaja Pindelskiego i Rafała Mrówki, dotyczy zagadnienia big data, czyli dużych zbiorów danych, które można potencjalnie wykorzystywać w tworzeniu przewag konkurencyjnych, rozwijaniu nowych obszarów konkurowania czy zmianie paradygmatów w myśleniu o organizacji i strategii. Zdaniem autorów dynamiczne obrazowanie dużych zbiorów danych może być istotnym wsparciem w zarządzaniu, a zwłaszcza w identyfikacji problemów organizacji oraz w podejmowaniu decyzji. Kolejny artykuł porusza problem niepowodzeń we wdrażaniu projektów organizacyjnych. Jego autor Jan Skalik uważa, że wynikają one z nieznajomości specyfiki projektów organizacyjnych, zasad zarządzania projektami i niedocenianiem roli wymogów jakościowych, które powinny być spełnione w całym procesie zmieniania organizacji. Proponuje on określenie istoty i warunków osiągania doskonałości w zarządzaniu projektami organizacyjnymi oraz jej oceny przy pomocy modelu IPMA Project Excellence. Kolejny artykuł, napisany przez Sylwię Stańczyk, dotyczy zagadnienia rutyn organizacyjnych. Autorka wskazuje w nim zależności między kulturą organizacyjną a rutynami organizacyjnymi, dochodząc do wniosku, że na poziomie artefaktów są one częścią kultury organizacyjnej, a ich przejawy stanowią podzbiór artefaktów kulturowych. W następnym artykule Ewa Stańczyk-Hugiet inwentaryzuje dotychczasowy dorobek badań dotyczących selekcji będącej głównym mechanizmem ewolucyjnym, aby odnaleźć mocne podstawy dla przyjętego założenia, że selekcja nie odnosi się wyłącznie do sił zewnętrznych (selekcja przez otoczenie), ale ma charakter złożony, warunkowany wielopoziomową perspektywą patrzenia na ten mechanizm. Autorka uważa, że rozpoznanie tego mechanizmu na poziomie mikro pozwoli lepiej zrozumieć i wyjaśnić proces ewolucji organizacji. W kolejnym artykule Łukasz Wawrzynek prezentuje koncepcję wykorzystania narzędzia wieloczynnikowej analizy DEMATEL, która może zostać wykorzystana do identyfikowania w sposób wymierny czynników kształtujących przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa. Autor zauważa, że szczególnym obszarem poszukiwania konkurencyjności staje się dla organizacji czas zmian, zwłaszcza w kontekście odnowy organizacyjnej, która wymaga dodatkowego skupienia się na czynnikach kształtujących przyszłą konkurencyjność. W ostatnim artykule Agnieszka Zakrzewska-Bielawska porusza tematykę koopetycji, czyli jednoczesnej współpracy i konkurencji między tymi samymi organizacjami, która daje im obopólne korzyści. Na podstawie przeprowadzonych badań autorka stwierdza, że skala i rodzaj korzyści uzyskiwanych z koopetycji zależy od jej zakresu i intensywności relacji składowych, proponuje również wzorce relacji koopetycyjnych w odniesieniu do osiąganych korzyści i atrybutów konkurencyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Doskonalenie zarządzania projektami, metodyka myślenia sieciowego, czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową oraz uwarunkowania i wdrożenie innowacyjności w organizacji są tematem kolejnego numeru czasopisma „Management Forum”. Proponowane artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne i rozważania modelowe, ale również badania empiryczne – ilościowe i jakościowe. W niniejszym numerze omówiono m.in. koncepcję wykorzystania metody oceny stopnia dojrzałości w zarządzaniu projektami w celu ich doskonalenia w takich obszarach, jak metody i narzędzia, zasoby ludzkie, środowisko projektowe oraz obszar zarządzania wiedzą w projekcie. Badania zostały przeprowadzone w 256 przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych. Celem kolejnego opracowania jest ukazanie możliwości modelowania sytuacji problemowej za pomocą metodyki myślenia sieciowego. Przedstawiona metoda, na podstawie przykładów, umożliwia zrozumienie, jak funkcjonują systemy kompleksowe. Pokazano także korzyści wynikające z modelowania sieciowego dla pobudzania innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Kompetencje i luka kompetencyjna organizacji 2. Wymagania rynku globalnego 3. Lokalne przedsiębiorstwa na rynkach globalnych 4. Kompetencje menedżerskie i kultura organizacyjna a luka kompetencyjna 5. Luka kompetencyjna w procesie tworzenia i implementacji strategii przedsiębiorstwa 6. Wpływ luki kompetencyjnej na osiąganie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej 7. Luka kompetencyjna a równowaga organizacji 8. Rola wiedzy we współczesnym zarządzaniu 9. Kapitał intelektualny a luka kompetencyjna 10. Kapitał relacyjny w identyfikowaniu luki kompetencyjnej przedsiębiorstwa 11. Zarządzanie relacjami z klientem a luka kompetencyjna 12. Poziom innowacyjności przedsiębiorstw jako skutek luki kompetencyjnej 13. Luka kompetencyjna w strukturach kapitałowych 14. Metody i sposoby identyfikowania luki kompetencyjnej 15. Studium przypadków 16. Pragmatyka identyfikacji i likwidacji luki kompetencyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Cz. I Rynek pracy i stosunki przemysłowe w procesie integracji europejskiej: Europejska strategia zatrudnienia a aktywna polityka rynku pracy; Wspólnotowe ramy instytucjonalne działań na polskim rynku pracy; HRM a zbiorowe stosunki w procesie przemian; Współpraca i zaangażowanie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi - stosunki przemysłowe w okresie przemian; Przeciwdziałanie dyskryminacji w zatrudnieniu. Rzeczywistość polska a standardy europejskie; Przeciwdziałanie mobbingowi w miejscu pracy - doświadczenia wybranych krajów Unii Europejskiej oraz praktyczne wskazówki dla polskich pracodawców; Doświadczenia europejskie a rozwój partycypacji pracowniczej w Polsce; Pracownik upodmiotowiony - partner społecznie odpowiedzialny; Bezrobocie wśród ludzi młodych i jego wpływ na motywację do działań; Wspomaganie studenckiej przedsiębiorczości: perspektywa europejska; Aktywna polityka rynku pracy w krajach Unii Europejskiej. Ewolucja koncepcji - instrumenty i finansowanie; Wczesna identyfikacja osób zagrożonych długookresowym bezrobociem w krajach Unii Europejskiej; Deregulacja rynku pracy jako sposób ograniczania bezrobocia; Między rynkiem pracy a konkurencyjnym rynkiem przedsiębiorstw; Rynek pracy jako uwarunkowanie zarządzania kapitałem ludzkim; Koszty kształcenia w państwowych szkołach wyższych w Polsce w latach 1997-2002. Cz. II Strategie i metody zarządzania kapitałem ludzkim: Problemy kształtowania polityki personalnej w grupach kapitałowych; Marketing personalny - logistyka personalna (nowe trendy ZZL); Zarządzanie personelem w projektach; Różnorodność kulturowa a budowanie zaufania w organizacji; Doświadczenia firm amerykańskich w zarządzaniu różnorodnością i uwagi na temat możliwości wykorzystania ich w warunkach polskich; Zróżnicowanie kultur narodowych a systemy wynagrodzeń w wybranych krajach Unii Europejskiej; Wynagrodzenia w spółkach z udziałem kapitału zagranicznego w Polsce (na przykładzie podmiotów z Listy 500); Wynagrodzenia jako instrument zarządzania strategicznego w dużych przedsiębiorstwach przemysłowych; Kształtowanie kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwach produkcyjnych w świetle badań; Kultura narodowa a profil przywódcy w wybranych krajach europejskich; Doskonalenie menedżerów w organizacji; Kapitał ludzki w procesie zarządzanie wiedzą - doświadczenia europejskich organizacji; Zarządzanie wiedzą a psychomanipulacja w przedsiębiorstwach polskich i francuskich; Nowe tendencje w kształtowaniu rozwoju zawodowego pracowników wobec integracji Polski z Unią Europejską; Zarządzanie kompetencjami w praktyce; Wykorzystanie coachingu w zarządzaniu rozwojem zawodowym pracowników; Zmiana w organizacji - w kierunku organizacji uczącej się; Zastosowanie analizy "5 sił Portera" do tworzenia strategii personalnej; Koherencja strategii personalnych i marketingowych w warunkach umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw; Motywowanie pracowników w warunkach niepewności zatrudnienia; Proces motywowania w przedsiębiorstwach - przesłanki i kierunki zmian; Ocenianie motywacji pracowników i satysfakcji z pracy. Analiza przypadku; Oceniani pracowników - problemy i wyzwania w świetle integracji Polski z Unią Europejską; Praktyka pozyskiwania kadry kierowniczej do przedsiębiorstw międzynarodowych; Komunikacja transkoporacyjna i jej główne determinanty; Doskonalenie warunków pracy jako długofalowa inwestycja w potencjał społeczny firmy; Doświadczenia europejskie w obszarze ZZL w procesie restrukturyzacji; Wykorzystanie audytu wiedzy w restrukturyzacji zatrudnienia; Wewnętrzny kontekst zarządzania zasobami ludzkimi w procesach międzynarodowych fuzji i przejęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zmiana myślenia o organizacji 1.1. Zmiana otoczenia 1.2. Zmiana potrzeb i oczekiwać pracowników 1.3. Zmiana świadomości organizacyjnej 2. Dlaczego kultura ma znaczenie 2.1. Zainteresowanie kulturą w biznesie 2.2. Co to jest kultura organizacyjna 2.3. Kultura a klimat organizacyjny 2.4. Wpływ na wyniki 3. Powody transformacji kulturowej 3.1. Główne powody na świecie 3.2. Jak to wyglądało w Polsce? 3.3. Stopień zaangażowania zarządu 4. Początek procesu zarządzania kulturą 4.1. Na czym polega proces zarządzania kulturą organizacyjną? 4.2. Ustalenie kierunku – misja, wizja i filozofia zarządzania 4.3. Wartości 4.4. Zespół projektowy 4.5. Ustalenie profilu kultury pożądanej 4.6. Praktyczne kroki projektu 4.7 Komunikacja w organizacji 5. Diagnoza kultury obecnej 5.1. Dlaczego diagnoza jest ważna? 5.2. Podejście jakościowe a ilościowe 5.3. Podejście ilościowe 5.4. Dołączenie badan klimatu 6. Analiza luki kulturowej 6.1. Kluczowe wnioski 6.2. Kogo włączyć w interpretację profilu kultury obecnej? 6.3. Ustalenie priorytetów 6.4. Ustatenie pierwszych projektów 7. Kluczowe czynniki zmiany 7.1. Gdzie szukać przyczyn obecnego profile kultury 7.2. Usuwanie barier organizacyjnych. 7.3. Czynniki sukcesu zmiany kulturowej 7.4. Przykładowe działania firm w Polsce. 8. Zmiana myślenia liderów.. 8.1. Wpływ liderów na kulturę organizacji 8.2. Badania wpływu liderów na kulturę 8.3. Proces zmiany indywidualnej liderów.. 8.4. Badania 360 oparte na wartościach 9. Sukcesy i porażki 9.1. Ryzyko, koszty i monitorowanie efektów 9.2. Co „zabija” zarządzanie kulturą? 9.3. Zakończenie lub początek; Dodatek. Doświadczenia kulturowe kilku firm w Polsce; ORBIS S.A.; Bank Gospodarstwa Krajowego; Unity Group; Bank Credit Agricole; Epilog – Kultura w kryzysie; Opis 12 stylów kultury mierzonych przez OCI; Najczęściej zadawane pytania; Wykaz źródeł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przesłanki podejścia procesowego do zarządzania organizacją; 2. Projektowanie procesów w organizacji; 3. Zarządzanie organizacją poprzez kreatywne kształtowanie procesów; 4. Organizacja procesowa i jej determinanty; 5. Zarządzanie wiedzą w organizacji procesowej; 6. Kultura w organizacji procesowej; 7. Struktury wspierające wdrażanie dynamicznych systemów zarządzania procesami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kształtowanie kultury organizacyjnej- trendy: Kształtowanie marki organizacji przez kulturę organizacyjną firmy; Wielokulturowość w organizacji- wyzwania dla zarządzania; 2. Rozwijanie systemów zarządzania potencjałem społecznym- kierunki: Zarządzanie kompetencjami zawodowymi pracowników w nowoczesnych organizacjach; Nowe tendencje w podejściu do szkoleń w organizacji; 2. Jednostka w organizacji- nowe zagadnienia: Zaangażowanie w pracy i organizacji- przegląd problematyki i narządzi pomiaru; Strategie pomocy emocjonalnej- konstrukcja i trafność Skali Pracy Emocjami; 4. Kształtowanie wizerunku organizacji i marki- nowe możliwości i metody: Wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa- przegląd pojęć i metod pomiaru; O roli i znaczeniach marki produktu w kontekście nowoczesnych organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia zarządzania w organizacji / red. nauk. Anna Maria Zawadzka. - Wyd. 1 - 1 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2014. - 303, [1] s. : rys. , tab. ; 21 cm.
1. Kształtowanie kultury organizacyjnej- trendy: Kształtowanie marki organizacji przez kulturę organizacyjną firmy; Wielokulturowość w organizacji- wyzwania dla zarządzania; 2. Rozwijanie systemów zarządzania potencjałem społecznym- kierunki: Zarządzanie kompetencjami zawodowymi pracowników w nowoczesnych organizacjach; Nowe tendencje w podejściu do szkoleń w organizacji; 2. Jednostka w organizacji- nowe zagadnienia: Zaangażowanie w pracy i organizacji- przegląd problematyki i narządzi pomiaru; Strategie pomocy emocjonalnej- konstrukcja i trafność Skali Pracy Emocjami; 4. Kształtowanie wizerunku organizacji i marki- nowe możliwości i metody: Wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa- przegląd pojęć i metod pomiaru; O roli i znaczeniach marki produktu w kontekście nowoczesnych organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nowoczesna organizacja i jej atrybuty, 2. Menedżerowie w nowoczesnej organizacji, 3. Umiejętności podejmowania trafnych decyzji, 4. Umiejętności tworzenia przyszłości firmy, 5. Umiejętności współdziałania z ludźmi, 6. Umiejętności doskonalenia kultury, wizerunku i reputacji firmy, 7. Samodoskonalenie menedżera i kreowanie kariery
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota organizacyjnego uczenia się; 2. Czynniki kształtujące zdolności uczenia się przedsiębiorstwa; 3. Model zdolności uczenia się przedsiębiorstwa w świetle badań empirycznych; 4. Kształtowanie zdolności uczenia się przedsiębiorstwa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Koncepcja dynamicznych zdolności odzwierciedla charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy przechodzenie od podejścia klasycznego do działań przedsiębiorczych, zapewniających względną trwałość przewagi konkurencyjnej. Koncepcja ta odpowiada najwyższym wymaganiom stawianym nowym paradygmatom zarządzania strategicznego. Prezentowana książka uzupełnia i porządkuje wiedzę dotyczącą poszczególnych aspektów tej koncepcji (dynamiczne zdolności jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, atrybuty i przejawy dynamicznych zdolności w procesach zarządzania przedsiębiorstwami, dynamiczne zdolności jako podstawa generowania wartości, procesy i mechanizmy kształtowania dynamicznych zdolności) oraz przynosi interesujące wyniki badań empirycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Transformacja cyfrowa jako nowe wyzwanie dla organizacji i jej otoczenia; 2. Strategia jako kultura zarządzania – od strategii do działania; 3. Sukcesja i Kaizen. Przypadek firmy wielorodzinnej w firmie rodzinnej; 4. Wsparcie transformacji cyfrowej firm małych i średnich poprzez klastry i huby innowacji cyfrowych; 5. Rola Lean Management w strategicznym podejściu do zarządzania przedsiębiorstwem; 6. Budowanie kultury Kaizen w firmie usługowej na przykładzie studium przypadku firmy PROFES; 7. Job crafting a Kaizen w procesie ciągłego doskonalenia; 8. Ewolucja wskaźnika pomiaru efektywności w obliczu transformacji Kaizen; 9. Transformacja Kaizen – jak zrobić to dobrze? 10. Budowanie kultury lean oraz Kaizen w firmie produkcyjnej na przykładzie studium przypadku Flextronics International Poland Sp. z o. o. w Tczewie; 11. KION League w działaniu; 12. Transformacja Lean w siedmiu krokach Model transformacji Lean/Kaizen – całościowe praktyczne podejście.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej