Form of Work
Książki
(14)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Status
available
(10)
only on-site
(9)
Branch
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(9)
Author
Achtelik Aleksandra
(1)
Andruszko Ewa
(1)
Arabski Janusz
(1)
Baldwin Elaine
(1)
Bochnakowa Anna
(1)
Będkowska-Obłąk Marzena
(1)
Cudak Romuald
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Gałajda Dagmara
(1)
Gibińska-Marzec Marta
(1)
Graboń Karolina
(1)
Jaskiernia Alicja
(1)
Kaczyński Maciej
(1)
Kamińska-Szmaj Irena
(1)
Kijak Artur
(1)
Koczanowicz Leszek
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Longhurst Brian
(1)
Malinowski Marek J
(1)
Manovich Lev
(1)
Mazur Jan
(1)
McCracken Scott
(1)
Miodunka Władysław
(1)
Misztal Mariusz
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(1)
Ogborn Miles
(1)
Ożarowski Rafał
(1)
Ożóg Kazimierz
(1)
Pawłowski Adam
(1)
Pisarek Walery
(1)
Porawska Joanna
(1)
Praszałowicz Dorota
(1)
Pychowska Joanna
(1)
Rosiński Tomasz
(1)
Seretny Anna
(1)
Smereczniak Małgorzata
(1)
Smith Greg
(1)
Staniszewski Michał
(1)
Szopski Marek
(1)
Szul Roman
(1)
Tambor Agnieszka
(1)
Tambor Jolanta
(1)
Widłak Stanisław
(1)
Wysocka Maria
(1)
Zakrajewski Paweł
(1)
Zgółka Tadeusz
(1)
Ziębka-Białożny Justyna
(1)
Łoziński Jerzy
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(11)
Country
Poland
(14)
Kiribati
(1)
Language
Polish
(15)
Subject
Język
(7)
Kultura
(4)
Polityka
(3)
Język angielski
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Arystokracja
(1)
Czas
(1)
Dyskusja
(1)
Etyka społeczna
(1)
Feminizm
(1)
Historia
(1)
Informacja
(1)
Interfejs użytkownika
(1)
Islam
(1)
Język a kultura
(1)
Język arabski
(1)
Język francuski
(1)
Język rumuński
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kalendarz
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Konferencje
(1)
Kostiumologia
(1)
Kostiumy teatralne i filmowe
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura masowa
(1)
Ligne, Charles Joseph de
(1)
Literatura francuska
(1)
Nauczyciel
(1)
Pisarze francuscy
(1)
Poligynia (etnogr.)
(1)
Polska
(1)
Postawy -- a środki masowego przekazu
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawo
(1)
Propadanda
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Płeć
(1)
Rada Europy -- a środki masowego przekazu
(1)
Reklama
(1)
Retoryka
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Solidarność (postawa)
(1)
Spostrzeganie interpersonalne
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Struktura społeczna
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Słuchanie
(1)
Teatr
(1)
Technika
(1)
Terroryzm
(1)
Uprzedzenia
(1)
Wartość
(1)
Wiktoria
(1)
Władcy
(1)
Władza
(1)
Zachowanie
(1)
Zemsta
(1)
Zgromadzenie Parlamentarne Rady Europy
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Środki masowego przekazu -- prawo międzynarodowe -- Europa -- stan na 2002
(1)
Życie
(1)
Życie codzienne
(1)
Subject: time
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Arabskie, kraje
(1)
Bliski Wschód
(1)
Rumunia
(1)
Wielka Brytania
(1)
Genre/Form
Biografia
(1)
Daramat
(1)
Dramat angielsk i
(1)
Dramat angielski
(1)
15 results Filter
Book
In basket
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2957)
ISBN: 978-83-229-2865-3
Część I: Język agresji w komunikacji politycznej. 1. Język w komunikacji politycznej. 2. Inwektywa polityczna. Część II: Leksykon inwektyw politycznych (1918-2000).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 32 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-64788-51-2
R. 1 Dziś i jutro edukacji: Oświata, nauka i szkolnictwo wyższe w Polsce znajduje się w kryzysie; Przeszkody w reformowaniu oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Ostrze krytyki skierowanie pod adresem edukacji; Prognozowanie oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Dostosowywanie edukacji do społeczeństwa wiedzy; Zamiast podsumowania. R. 2 Dążenie ku szkole jutra: Jaka jest polska szkoła?; Tocząca się reforma szkoły; Szkoła jutra; Oczekiwania w stosunku do szkoły jutra. R. 3 Edukacja procesem komunikowania się: Logosfera i dewastacja potęgi słowa; Teoria racjonalnego działania komunikacyjnego; Funkcje języka w procesie edukacji; Istotny wyznacznik tożsamości narodowej; Czy nieuleczalne okaleczenie?; Wulgaryzacja języka; Inwazja nowomowy do edukacji; Co przeszkadza szkole w byciu źródłem poprawnej polszczyzny? Sprzężenie zwrotne między językiem teorii i praktyki i edukacji; Kultura języka i troska o nią; Przesłanie. R. 4 Uniwersytet w poszukiwaniu misji adekwatnej do wyzwań społeczeństwa wiedzy: Istota uniwersytetu i jego systemowa transformacja; uczestnicy uniwersyteckiej dydaktyki i wzajemne oczekiwania wobec siebie; Równorzędne podmioty w procesie dydaktyki akademickiej i badań naukowych; etos uniwersytecki; Wyraz stałego zainteresowania i trosk; Uniwersytet w kontekście kapitału ludzkiego; Określanie edukacyjnej jakości pracy uniwersytetu; Niepokój o dydaktykę akademicką i jego przezwyciężanie; Krajowe Ramy Kwalifikacji; Parametryzacja; konkluzje. R. 5 Sens wartości w edukacji: Pojęcie wartości; Podstawowe przyczyny wzrostu zainteresowania wartościami; Zasadnicze kwestie związane z wartościami i ich funkcje; Wartości poznawcze i uniwersalne; Wartości ogólnoludzkie (ponadczasowe, uniwersalne); Praca jako wartość; Taksonomia wartości; Wartości patriotyczne; Rola wartości w edukacji; Relacje między wartościami; Ukąszenie neoliberalizmu i postmodernizmu; Klasyfikacja wartości i jej techniki; Państwo na straży systemy wartości; Wartości społeczne w świetle badań; Ojczyzna; Patriotyzm. R. 6 Cele kształcenia w kategoriach funkcji, czynności i zdań: Kiedy możemy mówić o efektywności systemu edukacji?; Pojęcie celów kształcenia i ich źródła; Wartość, siła regulacyjna i funkcje celów procesu kształcenia; Europejski horyzont celów edukacji w Polsce i ich klasyfikacja; Kontekst ekonomiczny celów kształcenia; Źródła celów edukacji; ustalenie celów procesu kształcenia; Operacjonalizacja celów kształcenia według R.H. Daviesa, L.T. Alexandra i S.L. Yelona; Operacjonalizacja celów edukacji w ujęciu J.J. Guilberta; Istotne momenty realizacji celów edukacyjnych; Projektowanie celów procesu edukacji. R. 7 Uczyć w duchu mądrości i wiedzy: By mogły służyć edukacji refleksyjnej; Dostosowywanie metod dydaktycznych do potrzeb społeczeństwa w drodze do wiedzy; Troska o wysoki poziom zajęć dydaktyczno-wychowawczych; Aktywność, kreatywność ucznia/studenta i metody dydaktyczne; Kategoryzacja metod dydaktycznych i ich wpływ na aktywność kreatywną uczniów/studentów. R. 8 Kwalifikowanie postępów w nauce: Nowy wymiar ewaluacji postępów uczniów w nauce; Funkcje i rodzaje oceniania uczniowskich osiągnięć szkolnych; Wewnątrzszkolna ewaluacja osiągnięć uczniów; Ocenianie zewnętrzne; Sprawdziany, egzaminy gimnazjalne, matura, testy PISA i nowy ranking dydaktyczny OECD; Testowa ewaluacja wiedzy uczniów; Typy zadań testowych; Etapy opracowywania testów; Określanie wyników kształcenia za pomocą testów; Wpływ oceniania na jakość edukacji. R. 9 Przede wszystkim nauczyciel: Właściwości edukacji nauczycieli; Tożsamość nauczyciela; Jak przygotować nauczycieli do wymagań społeczeństwa wiedzy?; Role i funkcje nauczyciela; Kompetencje nauczyciela; Doskonalenie zawodowe nauczycieli w miejscu ich pracy; Europejski drogowskaz kształcenia nauczycieli w Polsce; Konkluzje. Zakończenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
ISBN: 83-60501-02-5
1. Czy są nowe media?, 2. Interfejs, 3. Operacje, 4. Iluzje, 5. Formy, 6. Czym jest kino?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-02-09409-9
1.Czym jest kultura?, 2.CZym jest komunikowanie, 3.Tożsamość a komunikowanie, 4.Percepcja a komunikowanie, 4.Kultura a zachowanie, 6.Niechęć do innych/obcych, 7.Język a komunikowanie, 8.Komunikowanie niewerbalne, 9.Instytucje społeczne, 10.Kompetentne komunikowanie międzykulturowe
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Pojęcia podstawowe / Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Poznaniu ; Część pierwsza)
ISBN: 83-88544-48-9
1. Przeciw esencjalizacji kultury. O języku antropologicznym, 2. Język akademicki, 3. Ciężar piórka, czyli lżejsze refleksje o reklamie, 4. Hermeneutyka językowej manipulacji, 5. Płaca jako cena równowagi na rynku pracy w świetle rozwoju poglądów (i języka) w teorii ekonomii, 6. W stronę mediacyjnej koncepcji konsumpcji, 7. Język - komunikacja interpersonalna - zarządzanie, 8. Reductio retoryki a hermeneutyka, 9. Język prawa i jego znaczenie dla współczesnego człoweika, 10. Polityczna endialność, 11. Język teologii: słowo i doświadczenie, 12. Plotki o gender. O kilku strategiach dyskursu feministycznego, 13. Kolokwialny klasycyzm. Kilka uwag o języku najnowszej poezji polskiej, 14. Filozofia i marketing - małżeństwo z rozsądku czy mezalians?, 15. Postmodernizm kontra marketing, czyliz powrotem do Rzeczy, 16. Korporacje i marki - czy świat może bez nich istnieć?, 17. Jak (nie) czytać No Logo?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-226-3535-3
„Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy” to pozycja obowiązkowa na półkach nauczycieli, wykładowców, lektorów, działaczy polonijnych, animatorów kultury, dziennikarzy, dyplomatów – jednym słowem wszystkich, którym prestiż języka polskiego w świecie leży na sercu i od których los i status języka polskiego na świecie zależy. Publikację stworzył zespół autorski w składzie: Władysław Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzyżyk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz Ożóg, Adam Pawłowski, Dorota Praszałowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zgółka (współpraca: Małgorzata Smereczniak, Karolina Graboń). Autorzy to jednocześnie zespół ekspertów powołany przez JM Rektora UŚ na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji języka polskiego w świecie, która miała uwzględniać: - nauczanie języka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zarówno w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, jak i w innych formach; - promocję języka polskiego w świecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunków geograficznych i obszarów merytorycznych oraz narzędzi promocji; - koordynację działań oraz określenie zadań poszczególnych instytucji; - wskazanie zakresu niezbędnych zmian legislacyjnych i sposobów finansowania. Prace nad strategią ukończono w lipcu 2017 roku, książka ukazuje się w lipcu 2018 roku. Odległość czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w październiku 2017 roku została powołana do życia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, która przejęła zadania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynrodowej, ale też kilku innych działów, wydziałów i departamentów resortowych. Przed publikacją autorzy starali się wprowadzić konieczne zmiany, uwzględniające nową sytuację, choć nie zawsze było to możliwe. Autorzy diagnozują aktualny stan nauczania i promocji języka polskiego w świecie i sugerują najlepsze sposoby rozwikłania problemów, podpowiadają najlepsze rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że szybka realizacja niektórych proponowanych zmian nie jest możliwa, gdyż wymagałaby ogromnych zmian systemowych – są to jednak plany maksimum, które pokazują bolączki i rzeczy ważne dla nauczycieli, uczniów, studentów, rodziców dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemców z różnych powodów uczących się języka polskiego (np. migrantów, uchodźców, ale też reemigrantów, którzy wchodzą w polski system edukacyjny), ważne także dla miłośników polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywających za granicą, gdzie dostęp do dóbr kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turystów, podróżników, pasażerów, którzy próżno oczekują polskich zapowiedzi w samolotach, polskojęzycznej obsługi w pociągach czy polskich napisów na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji będą przydatne na specjalnościach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kształcących przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego. Powinni po nią sięgnąć nauczyciele i wykładowcy, ale też studenci. Inspirację z tego opracowania winni czerpać ci, od których pewne zmiany, decyzje, możliwości wcielenia w życie proponowanych rozwiązań zależą. Opracowanie pokazuje stan na przełomie lat 2017 i 2018 – stan, który systemowo wciąż jest taki sam. Daje podstawę do przemyślenia, wskazuje, co można naprawić szybko i łatwo, a co wymaga o wiele większego wysiłku. Chcemy zdecydowanie podkreślić – a to bardzo ważne – że opracowanie pokazuje też wszystkie dotychczasowe osiągnięcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i języka polskiego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
(Językoznawstwo / Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach ; 10)
ISBN: 978-83-87296-15-3
Zawiera: Przedmowa; Językowy obraz świata a ‘memowy’ obraz płci; Język płci w nowych mediach – analiza porównawcza na podstawie portalu społecznościowego Facebook; Wizerunek kobiety w czasopismach rosyjskojęzycznych; Językowy obraz kobiety i mężczyzny w literaturze rosyjskiej; „Mężczyzna to słowo, kobieta cały słownik”. Wizerunek kobiety i mężczyzny w niemieckich idiomach i zwrotach frazeologicznych; Środki językowe stosowane do rozróżnienia płci istot żywych w języku niemieckim i polskim; Klęska urodzaju gramatycznego. Rodzaj i równouprawnienie płci; Wyrażanie płci w języku chińskim. Analiza porównawcza rodzaju oraz występowania wskaźników płciowych w języku polskim i chińskim na wybranych przykładach; Chłopcy tego nie słyszą! Oraz inne opinie na temat percepcji głosek w J2; Konstrukcja płci kulturowej w nekrologach ludzi nauki; Kobiece wychodzenie z szafy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (4 egz.)
No cover
Book
In basket
Oxford Guide to British and American Culture for learners of English. - 2nd ed. - Oxford, New York : Oxford University Press, 2009. - VIII, 533, [3] s. ; 24 cm.
ISBN: 978-0-19-431129-8
Zawiera: Inside front cover. Abbreviations, symbols and labels used in The Guide. Key to entries. Acknowledgements. The Guide. Suggestions for further reading. Color pages on history and institutions. British. Map of the British Isle. Timeline of British History. Roman Britain. The Celts. The UK Constitution and Government. Political Parties. Local Government. The Legal System. Education. The British Empire. Northern Ireland. The USA. Map of the USA. Timeline of US History. The American Revolution. The Civil War. The Constitution. The Federal Government. Law-making. The Legal System. Political Parties. Elections. Education. Native Americans. Immigration. The English Language. Inside back cover. Pronunciation and phonetic symbols.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 811.111 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811.111 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 82 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88766-40-6
1. Ewolucja systemu aksjologicznego Rady Europy a kreowanie standardów w dziedzinie mediów masowych, 2. System kreowania standardów w obszarze mediów masowych przez Komitet Ministrów i na innych płaszczyznach współpracy międzyrządowej Rady Europy, 3. Standardy w obszarze mediów masowych wypracowane przez Komitet Ministrów i na innych płaszczyznach współpracy międzyrządowej Rady Europy oraz kontrola ich realizacji, 4. Kreowania standardów w dziedzinie mediów masowych przez Zgromadzenie Parlamentarne Rady Europy oraz kontrola ich realizacji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 341 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 341 (1 egz.)
Book
In basket
Słowa między ludźmi / Walery Pisarek. - Warszawa : TRIO Wydawnictwo, 2004. - 285, [1] s. ; 19 cm.
ISBN: 83-7436-001-1
1. Co nas łączy i dzieli?, 2. Pochwała milczenia, 3. Sztuka słuchania, 4. rytułał i sens słuchania, 5. Słowem i gestem, 6. Zasady skutecznego komunikowania, 7. O zaufaniu, przejrzystej konstrukcji i trudnym początku, 8. Umiejętność przekonywania czy sztuka porozumienia, 9. Kultura języka, 10. Grzechy i grzeszki naszej mowy (I), 11. Grzechy i grzeszki naszej mowy (II),
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89518-18-X
1. Źródła solidarności, 2. Kultura i polityka, 3. Język, społeczeństwo, hegemonia, 4.Bachin i Foucault o estetyzacji życia, 5. Rozum, konflikt, harmonia. Wizje życia społecznego w filozofii współczesnej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7326-400-0
1. Polityka Stanów Zjednoczonych wobec świata arabskiego w początkach XXI wieku, 2. Palestyna po śmierci Afarata, 3. Źródła terroryzmu na Bliskim Wschodzie (Casus konfliktu izraelsko-palestyńskiego), 4. USA wobec kryzysu w stosunkach arabsko-izraelskich w maju i czerwcu 1967 roku, 5. Stosunki Syrii z Jordanią - idea zjednoczenia i realna wrogość (1920-1952), 6 . Prawa człowieka w wybranych krajach arabskich. Teoria a rzeczywistość, 7. Kondycja gospodarcza i perspektywy rozwoju MENA, 8. "Allah-toni" - czyli rzecz o wymiarach islamofobii, 9. Wizerunek islamu i muzułumanów w Polsce w świetle badań socjologicznych, 10. O języku arabskim, 11. Poligynia w kulturze arabsko-muzułmańskiej, 12 .Lilit powróciła w poezji Joumany Haddad
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7506-079-9
Część I: Teoria kultury. 1. Kultura i badania nad kulturą. 2. Komunikacja i reprezentacja. 3. Kultura, władza i nierówność. Częć II: Wiedza o kulturze. 5. Kultura, czas i historia. 6. Kultura i polityka. 7. Kultura i ciało. 8. Subkultury: interpretacja, opór i podziały społeczne. 9. Kultura wizualna.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 0 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 0 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-65682-42-0
Part I. Focus: Discourse Studies: Some Remarks on the Language of Success - A Study of Selected Success Texts; Hipsters and Coffee Houses in the Post-Modern Times - Polish Fashionistas Influenced by English; Application of Plain English Guidelines to Polish Writing - A Case Study; A Polish Migrant in the United Kingdom. The Phenomenon of Migration in Linguistic Research with the Example of Discursive Representations of Polish Migrants in the British Press. Part II. Focus: Translation Studies: Speech Acts: Expressives. The Ambiguity of Chinese-Polish Translation Performed by University Students of Chinese Translation Program in Poland; Between the Original and a Translation: The Possibilities of Translating Poetry; (Re)discovering the Identity of Slavs in the20 th Century: an Attempt to Analyse the Original Text and the Translation of Proglas; Light Verb Constructions in English-Polish Translation; Anna Wierzbicka’s Natural Semantic Metalanguage. A New Approach towards Lexicography and Translation; Senses and Expressions of Sensory Experience in English Binomials. Part III. Focus: Applied Linguistics; Foreign language teachers’ priorities in developing learners’ speaking skills; Interlanguage Stretching. Processing form through Meaningful Input
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 811 (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again