Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(3)
Autor
Horbowski Adam
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Potoczny Jerzy
(1)
Stankiewicz Ryszard
(1)
Szlosek Franciszek
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Kształcenie ustawiczne
(3)
Nauczyciele
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Pedagogika
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Wychowawstwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I. Współczesna edukacja dorosłych- tendencje, przemiany i propozycje teoretyczno-praktyczne: Pozaszkolna edukacja ustawiczna wobec wyzwań i problemów polskiej transformacji oraz gospodarki opartej na wiedzy; Pedagogika językowa i kulturalna młodzieży oraz osób dorosłych w świecie cywilizacji technicznej; Poziom kompetencji językowej społeczeństwa polskiego i jego uwarunkowania; Autokreacja zawodowa jako przedmiot badań andragogiki pracy; Wychowanie społeczne dla tożsamości wspólnoty i wielokulturowości; Spór o status metodologiczny inteligencji; Symptomy cywilizacji początku XXI wieku; Cz. II. Współczesny nauczyciel i uczeń dorosły w teorii i praktyce oświatowej: Dorosły uczeń wobec tendencji edukacyjnych; Uwarunkowania aktywności osób dorosłych w procesie kształcenia w świetle wyników hospitacji diagnozującej w Policealnym Studium Zawodowym; Motywy i potrzeby kształcenia ludzi dorosłych; Proces boloński wyznacznikiem rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra; Efektywność doskonalenia zawodowego nauczycieli; Nauczyciel wobec wyzwań cywilizacji informacyjnej i społeczeństwa wiedzy; Kulturowe uwarunkowania postaw w procesie edukacji studentów; Rozwój kompetencji pedagogicznych nauczycieli w teorii i praktyce; Nauczyciel w edukacji ustawicznej i pozaszkolnym kształceniu dorosłych; Rola nauczyciela w edukacji dorosłych; Metody narracyjne w edukacji psychologicznej dorosłych; Cz. III. Zagrożenia rozwoju człowieka dorosłego: Andragogika wobec problemów społecznej marginalizacji; Społeczne aspekty edukacji kandydatów na opiekunów zastępczych; Obraz starzenia się, postawy wobec starości i ocena jakości życia osób starszych w percepcji młodzieży szkół średnich; Moralna powinność pracowników domów pomocy społecznej w aspekcie poczucia sensu życia jej mieszkańców; Niestandardowe formy zatrudnienia jako jedna z dróg walki z bezrobociem; Problemy wieku senioralnego na przykładzie syndromu opuszczonego gniazda- refleksje psychologiczno-socjologiczne; Analfabetyzm cywilizacyjny dorosłych skutkiem wykluczenia społecznego; Ocena stymulatorem społecznej aktywności młodocianych przestępców. Aspekty teoretyczne i zastosowanie; Rola wychowawcy penitencjarnego w systemie resocjalizacji skazanych; Samotność osób starszych jako czynnik ryzyka nadużyć strukturalnych; Przyjaźń wartością człowieka dorosłego; Wolność i sprawiedliwość w edukacji dorosłych; Cz. IV. Animacja społeczno-kulturalna i jej miejsce w społecznościach lokalnych: Dziedzictwo kulturowe w edukacji regionalnej pogranicza; Animacja społeczno-kulturalna człowieka dorosłego wobec uwarunkowań ponowoczesności; Znaczenie systemu wczesnej pomocy dla rodziców dziecka z trudnościami w rozwoju; Edukacja estetyczna w koncepcjach andragogicznych; Czytelnicze "potwory" czyli literatura dziecięca w recepcji dorosłych; Kształcenie muzyczno-ruchowe animatorów społeczno-kulturowych; kulturalne młodzieży- założenia a rzeczywistość; Kształcenie animatorów kultury w Uniwersytecie Rzeszowskim; Rola animatora kultury w promowani sztuki; Cz. V. Tradycja, potrzeby i rzeczywistość kształcenia dorosłych: Edukacja dorosłych. Teorie i doświadczenia przeszłości. Perspektywy przyszłości; Potrzeby edukacyjne ludzi starszych; Edukacja zawodowa dorosłych- konieczność czy wolny wybór?; Znaczenie Uniwersytetu Trzeciego Wieku dla poczucia jakości życia ludzi w wieku senioralnym- na przykładzie UTW w Częstochowie; Działalność edukacyjna w Arboretum Bolestraszyce; Internat i bursa szkolna jako środowisko wychowawcze dla dorosłej młodzieży; Alfabetyzacja społeczeństwa powiatu tarnowskiego w Galicji doby autonomicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 220)
1. Wielokulturowość i edukacja- zagadnienia ogólne, ujęcia porównawcze: Wielokulturowość i edukacja; Oświata e środowisku polietnicznym- kształtowanie obywatelskiej tożsamości w Ukrainie; Integracyjna funkcja oświaty wielokulturowej; Kształcenie ogólne a edukacja do wielokulturowości- wzajemne relacje i inspiracje; Edukacja międzykulturowa w kontekście badań pedagogiki porównawczej; Wielokulturowy kontekst poradnictwa zawodowego; Kształcenie dla wspólnej przyszłości; 2. Edukacja ustawiczna w warunkach wielokulturowych: doświadczenia i propozycje ukraińskie: Edukacja ustawiczna mniejszości narodowych w Ukrainie w warunkach społeczeństwa wielokulturowego; Narodowe ramy kwalifikacji- podstawowy sposób rozwiązania problemu edukacji ustawicznej; Edukacja przez całe życie- aspekt wielokulturowy; Kształcenie informatyczne w systemie edukacji ustawicznej- w warunkach polikulturowych; Rozwój kształcenia ustawicznego w warunkach wielokulturowego zglobalizowanego świata; Rozwój kulturowy człowieka w systemie edukacji ustawicznej Ukrainy; Miejsce i rola klasycznego uniwersytetu Ukrainy w organizacji edukacji dorosłych; Edukacja ustawiczna dorosłych: problematyka i perspektywy; 3. Edukacja ustawiczna na rzecz wielokulturowości- doświadczenia i propozycje polskie: Ku pograniczu i człowiekowi pogranicza w warunkach wielokulturowości- nowa idea edukacji ustawicznej; Kształcenie międzykulturowe w szkole z perspektywy pedagogiki religii; Edukacja ustawiczna dorosłych na pograniczu polsko-czeskim w kontekście wielokulturowości; Młodzież jako uczestnik kształcenia ustawicznego- aktualne doświadczenia edukacji międzykulturowej na pograniczu polsko-czeskim; Tożsamość Śląska a jego wielokulturowość; Edukacja do dialogu międzyreligijnego jako edukacja permanentna; Inteligencja lokalna na rzecz zbliżenia narodów; Pedagogika dialogu kultur w wychowaniu estetycznym w warunkach ponowoczesności; 4. Globalizacja- integracja europejska, wielokulturowość w edukacja zawodowa, pedagogika pracy i rozwój człowieka: Pedagogika pracy a globalizacja; Wolność duchowa człowieka jako determinanta jego stałego rozwoju; Kształcenie do wielokulturowości- wyzwanie w kontekście realizowania karier zawodowych; Kulturologiczne zasady kształcenia zawodowego we współczesnej szkole zawodowej; Wielokulturowy paradygmat oceny jakości działalności wykładowcy w szkole wyższej; Filozoficzne aspekty kształcenia inżynierów w środowisku wielokulturowym; Wpływ procesów eurointegracyjnych na rozwój oświaty zawodowej w Bułgarii i Polsce; 5. Współpraca polskich i ukraińskich pedagogów: Pedagogika Polski i Ukrainy w rozleglejszych wymiarach; Wychowanie a rozwiązywanie problemów z przeszłości Polski i Ukrainy; Wzbogacanie współpracy pedagogów Polski i Ukrainy; Współpraca międzynarodowa jako czynnik dialogu wielokulturowego w warunkach komunikacji interaktywnej: polski kierunek w działalności Narodowego Uniwersytetu im. I. Ogienki w Kamieńcu Podolskim; Współpraca polskich i ukraińskich pedagogów: próba bilansu; 6. Kształcenie, dokształcanie i praca zawodowa nauczycieli w szerokim kontekście wielokulturowości: Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli w warunkach wielokulturowości- studium z pogranicza polsko-czeskiego; Motywacja do pracy w zawodzie nauczyciela w warunkach wielokulturowości; Kształcenie u kandydatów na nauczycieli gotowości do edukacyjnej wymiany kulturowej; Refleksja w działalności pedagogicznej współczesnego nauczyciela-wychowawcy; Indywidualność nauczyciela a pedagogiczna technologia; Rola nauczyciela w świetle wyzwań integrującej się Europy- przemiany i dylematy; Rozwój kompetencji pedagogicznych nauczyciela zwodu w warunkach społeczeństwa wielokulturowego; Tworzenie polikulturowego światopoglądu w kształceniu podyplomowym nauczycieli; Aspekt kulturologiczny przygotowania językowego nauczyciela-filologa; 7. Problemy edukacji i kształcenia (się) oraz tożsamości w warunkach wielokulturowości: Wpływ kultur epokowych na rozwój systemu oświaty we Francji; Tożsamość kulturowa młodzieży studenckiej Ukrainy i Polski; E-pedagogika a współczesne systemy nauczania na odległości; Zapewnienie więzi kulturowych- zadaniem edukacji; Wybrane aspekty edukacji w wielokulturowym społeczeństwie; Problematyka zapewnienia ciągłości oświaty we współczesnych warunkach; Edukacja w zakresie powsz4echnej samoobrony- przymus czy powinność? Dylematy edukacji do wielokulturowości; Paradygmat nauki i sztuki. Metodologiczny punkt widzenia rozwoju oświaty w społeczeństwie wielokulturowym; Kształcenie w warunkach wielokulturowości wyzwaniem współczesnej szkoły; Koncepcyjne ujęcie kształcenia środowiska oświatowego w edukacji ustawicznej; Dialog z kulturowo Innym drogą do określenia własnej tożsamości; Motywy kształcenia osobistej odpowiedzialności; Miejsce i rozwój pedagogiki społecznej w przygotowaniu zawodowym studiujących w systemie szkolnictwa wyższego Ukrainy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Nauczyciel: 1. Nauczyciel w czasach II Rzeczypospolitej: Edukacja nauczycieli szkół powszechnych, Edukacja nauczycieli szkół średnich, Pozycja społeczno-zawodowa nauczycieli, 2. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej w Polsce (1945-2000), 3. Doskonalenie nauczycieli w Polsce (1945-2000). Cz. II Opiekun-Wychowawca; 1. O tradycyjnym i nowym pojmowaniu roli opiekuna - wychowawcy w Polsce (od przełomu XII/XIII do końca XX wieku), 2. Oczekiwania wobec opiekunów - wychowawców dzieci osieroconych a ich kształcenie, dokształcanie i doskonalenie w Polsce (1945-2000). Cz. III Pracownik socjalny; 1. Pracownicy socjalni w służbie pomocy społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej