Form of Work
Książki
(33)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Czasopisma
(2)
Status
only on-site
(30)
available
(19)
Branch
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(30)
Author
Półturzycki Józef
(4)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(3)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Kupisiewicz Czesław
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Malewski Mieczysław
(2)
Okoń Wincenty
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Barbier Jean-Marie
(1)
Batiuk Anna
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Feinberg Walter
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Giza Teresa
(1)
Głogowska Renata
(1)
Holt John
(1)
Illeris Knud
(1)
Jonkisz Julian
(1)
Jurgiel Alicja
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Karbowska Grażyna
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kincel Adam
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Konowrocka Dorota
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kurantowicz Ewa
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nizińska Adrianna
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Oleśniewicz Magdalena
(1)
Palka Stanisław
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Piwowarczyk Piotr
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Politowicz Maria
(1)
Prucha Jan
(1)
Pulinowa Maria Zofia
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rongies Witold
(1)
Smolec Bożena
(1)
Soltis Jonas F
(1)
Stachura Artur
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szewczyk-Kowalewska Irena
(1)
Szmitkowski Paweł
(1)
Szopiński Józef
(1)
Tylka Monika
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wrońska Marta
(1)
Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
(1)
Wójcik Michał Z
(1)
Zakrzewska Sylwia
(1)
Zarębski Tomasz
(1)
Zielińska Monika
(1)
Łopatkowa Maria
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Śliwerski Bogusław. Red
(1)
Żegnałek Kazimierz
(1)
Кучинська Ірина
(1)
Шевченко Владимир
(1)
Year
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(3)
Country
Poland
(38)
Language
Polish
(37)
English
(1)
Subject
Kształcenie
(31)
Nauczanie
(21)
Nauczyciele
(10)
Uczenie się
(10)
Pedagogika
(5)
Szkolnictwo
(5)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(4)
Dziecko
(3)
Nauczanie dorosłych
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Oceny szkolne
(3)
Oświata
(3)
Programy nauczania
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie
(3)
Edukacja
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie programowane
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Osobowość
(2)
Programy nauczania -- podręcznik
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Samokształcenie
(2)
Uczucia
(2)
Agresywność
(1)
Biblioterapia
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czyn
(1)
Domy dziecka
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Folklor
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hospicja
(1)
Innowacje
(1)
Instytucja totalna
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Ludzie starzy
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie -- język
(1)
Nauczanie -- teoria -- podręcznik akademicki
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Opieka społeczna
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika porównawcza -- podręcznik akademicki
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedeutologia
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Przysłowia
(1)
Rynek pracy
(1)
Samoobrona
(1)
Socjalizacja
(1)
Sporty wodne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Teatroterapia
(1)
Teoria poznania
(1)
Teoria systemów
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Towarzystwa naukowe
(1)
Twórczość
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowe szkół podstawowych
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wybór kierunku kształcenia
(1)
Wychowanie dorosłych
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zawód
(1)
Zdolności
(1)
Życie seksualne
(1)
Subject: time
1989-
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
38 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-905248-3-X
1. Wartości w edukacji szkolnej; 2. Projektowanie celów edukacji systematycznej w szkole podstawowej; 3. Treści kształcenia ogólnego na przełomie drugiego i trzeciego tysiąclecia; 4. Dylematy edukacji w Polsce i próby ich przezwyciężania; 5. Wybrane problemy przemian edukacyjnych; 6. Edukacja a rynek pracy. Między stagnacją a zaangażowaniem; 7. Rola języka w edukacji szkolnej; 8. Ojczyzna- podstawowa wartość edukacji, kultury, krajoznawstwa i regionalizmu; 9. Wycieczki w procesie dydaktyczno-wychowawczym; 10. Powodzenia i niepowodzenia szkolne w kontekście badan; 11. Edukacja nauczycieli wobec wyzwań XXI wieku: Edukacja nauczycieli; Pedagogiczne praktyki nauczycieli; Doskonalenie zawodowe nauczycieli
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Dydaktyka : podręcznik częściowo programowany / Czesław Kupisiewicz. - Wyd. 13 zm. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2012. - 356 : rys., tab. ; 21 cm.
ISBN: 978-83-7587-905-6
1. Pojecie i przedmiot dydaktyki: Dydaktyka jako nauka, Podstawowe pojęcia, Metody badań dydaktycznych. 2. Kształcenia: Cele kształcenia, Nowożytne systemy dydaktyczne, Zasady i reguły nauczania, Metody nauczania, Formy organizacyjne nauczania, Środki kształcenia. 3. Składniki procesu kształcenia: Uczeń, Nauczyciel, Treść kształcenia, Szkoła. 4. Dydaktyczne problemy współczesności: Niepowodzenia szkolne. Przyczyny i dydaktyczne środki zaradcze; Dydaktyczne aspekty nierówności, Próba dydaktycznego bilansu XX i pierwszej dekady XXI wieku.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88193-56-2
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7322-365-7
Cz. I Teologiczno-treściowa; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia. Cz. II Procesualna; 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu. Cz. III Wynikowa; 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7322-365-7
Wprowadzenie; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia, 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu, 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88278-49-5
1. Komplementarność poznania, 2. Materiał i struktura edukacji komplementarnej, 3. Podstawowe procesy rozwoju i kształcenia, 4. Cele edukacji komplementarnej, 5. Metoda rozwoju i kształcenia komplementarnego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7308-100-3
1. Przedmiot i zadania dydaktyki kształcenia ogólnego, 2. Wartości i cele kształcenia ogólnego, 2. Treści kształcenia ogólnego, 4. Proces kształcenia ogólnego, 5. Kształcenie wielostronne, 6.Proces samokształcenia, 7. Zasady kształcenia, 8. Metody kształcenia, 9. Formy organizacyjne kształcenia, 10. Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym, 11. Planowanie i organizacja pracy dydaktycznej, 12. Niepowodzenia w nauce szkolnej, 13. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia, 14. Problemy dydaktyki kształcenia ogólnego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (5 egz.)
No cover
Book
In basket
Dydaktyka kształcenia ogólnego / Franciszek Bereźnicki. - Wyd.2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2007. - 493 s. : rys., tab. ; 25 cm.
ISBN: 83-7308-100-3
1. Przedmiot i zadania dydaktyki kształcenia ogólnego, 2. Wartości i cele kształcenia ogólnego, 2. Treści kształcenia ogólnego, 4. Proces kształcenia ogólnego, 5. Kształcenie wielostronne, 6.Proces samokształcenia, 7. Zasady kształcenia, 8. Metody kształcenia, 9. Formy organizacyjne kształcenia, 10. Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym, 11. Planowanie i organizacja pracy dydaktycznej, 12. Niepowodzenia w nauce szkolnej, 13. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia, 14. Problemy dydaktyki kształcenia ogólnego
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88278-68-1
1. Dydaktyka ogólna jako nauka pedagogiczna. 2. Istota i charakterystyka współczesnego procesu kształcenia. 3. Cele kształcenia. 4. Treści kształcenia. 5. Zasady kształcenia. 6. Metody kształcenia. 7. Formy organizacyjne kształcenia. 8. Infrastruktura i środki dydaktyczne. 9. Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia. 10. Niepowodzenia szkolne. 11. Uczeń. 12. Nauczyciel we współczesnej edukacji. 13. Główne problemy edukacyjne XX i XXI wieku. 14. Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
ISBN: 978-83-7164-472-6
1. Nowe drogi profesjonalizacji, 2. Wiedza ogólna, zdolność, kompetencje, analiza pola konceptualnego, 3. Co "przedstawia" projekt? Objaśnienia pojęcia "projekt", 4. Proces ewaluacji. Podejście do aktu ewaluacji, 5. Jednostkowość działania: kilka narzędzie analizy, 6 .Konstruowanie sensu, nadanie znaczenia w podejściu do praktyki społecznej, 7. Preferencje zaangażowania, wyobrażenia finalizujące oraz wartości uznawane, 8. Stanowienie pola dyskursu praktyki w polu badania, 9. "Semantyka działania" i semantyka pojmowalności działań- przykład kształcenia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Nauczyciele-Nauczycielom / red. nauk. Bronisława Dymara ; Tom 15)
ISBN: 83-7308-000-7
1. Poszukiwanie ładu umysłu i serca, czyli życie według wartości; 2. Pedagogika serca jako podstawa życia według wartości; 3. Ziemia jako wartość w edukacji dziecka; 4. Media i świat informacji jako szansa i zagrożenie dla wartości dziecka; 5. Wartości w uczeniu się- nauczaniu kompleksowym- kruszenie stereotypów
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-64788-27-7
Part I. The organization of the education system: How to creatively manage a school. Leadership in a school management; Ethics of care in school organization; Part II. The role of the teacher in the education of tomorrow: Motivational factors hierarchy in the teaching profession Unravelling the paths of teaching and learning a teacher's fascination and illusions; Organization of free time for primary and secondary school students; Part III. Teaching aspects in integrated learning: Contemporary children's experiences in contacts with nature; The conditions of the pro-health education process regarding development of rational eating habits; Part IV. Forms of aid for children with disabilities and their families; Theoretical context of social exclusion of not fully abled people - selected areas; Weak support system for families with disabled children and its impact on the directions of family model modi!cations; The essence of occupational therapy and its application in the social rehabilitation of people with disabilities; Part V. The concept of diversity in the education of tomorrow: The essence of dialogue in upbringing process Education for children with foreign backgrounds in Sweden - a general view of the situation and a case.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-90-8
Część I. Istota uniwersytetu, jego tożsamość i dziedzictwo w realiach współczesności Uniwersytet na wirażu ; Nowoczesność w edukacji - rzecz o mobilności naukowców Część II. Jakość i efekty kształcenia w szkolnictwie wyższym Nowelizacja prawa o szkolnictwie wyższym a przygotowanie studentów do zawodu nauczyciela w praktyce uczelni niepublicznej ; Współdziałanie dydaktyczne nauczycieli i studentów w kontroli i ocenie procesu kształcenia oraz jego niektóre uwarunkowania - wyniki badań Ewaluacja jakości kształcenia akademickiego ; Edukacja Jutra - Tradycja i nowoczesność we współczesnej organizacji systemu kształcenia Część III. Polityka edukacyjna O konieczności i kierunkach zmian polskiej edukacji - zarys problematyki Kulturowe i historyczne uwarunkowania modernizacji pragmatyki systemu Edukacyjnego;Przemiany społeczne a potrzeba doskonalenia reformy systemu edukacji Lokalna polityka oświatowa i jej uwarunkowania - doświadczenia opolskie; Obrona cywilna w społeczeństwie jutra Część IV. Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra Andrzej Ćwikliński ;Edukacyjne znaczenie doświadczeń egzystencjalnych dziecka ; Wartościowanie wyrażone w narracji dziecka ; Wprowadzenie dziecka w świat wartości w edukacji wczesnoszkolnej; Hierarchia wartości Schelera u studentów Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu Część V. Metodologiczne problemy badań edukacyjnych Wiązanie orientacji poznawczych i metodologicznych w pedagogicznych badaniach edukacyjnych ; Problem wyjaśniania w pedagogicznych badaniach ilościowych i jakościowych; Pedagogika z punktu widzenia paradygmatu deterministyczno-naukowego oraz paradygmatu systemowego ; Kryteria oceny jakości "badań w działaniu" jako metodologiczne wyzwanie dla pedagogiki ;Uniwersalistyczność oraz swoistość u podstaw metodologii pedagogiki pracy w koncepcji Tadeusza W. Nowackiego Część VI. Humanizm i jego przemiany Metaforyzowanie a rozumienie sensów i znaczeń w procesie edukacji kulturalnej ;Sukcesy i niepowodzenia uczniów w kształceniu muzycznym ; Edukacja literacka i jej pomiar - o "wyuczonej bezradności" polonistów ; Rola edukacji wczesnoszkolnej w przygotowaniu do uczestnictwa w kulturze Część VII. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej Tradycje szkoły jako element budowy społeczności lokalnej; Humanistyczne aspekty podroży i podrożnikow w oparciu o wybrane utwory Jarosława Iwaszkiewicza ; Rola kultury organizacyjnej w polskiej edukacji Część I. Istota uniwersytetu, jego tożsamość i dziedzictwo w realiach współczesności Kazimierz Denek Uniwersytet na wirażu; Nowoczesność w edukacji - rzecz o mobilności naukowców Część II. Jakość i efekty kształcenia w szkolnictwie wyższym Nowelizacja prawa o szkolnictwie wyższym a przygotowanie studentów do zawodu nauczyciela w praktyce uczelni niepublicznej ; Współdziałanie dydaktyczne nauczycieli i studentów w kontroli i ocenie procesukształcenia oraz jego niektóre uwarunkowania - wyniki badań; Ewaluacja jakości kształcenia akademickiego Część III. Polityka edukacyjna O konieczności i kierunkach zmian polskiej edukacji - zarys problematyki Kulturowe i historyczne uwarunkowania modernizacji pragmatyki systemu edukacyjnego ;Przemiany społeczne a potrzeba doskonalenia reformy systemu edukacji ;Lokalna polityka oświatowa i jej uwarunkowania - doświadczenia opolskie ; Obrona cywilna w społeczeństwie jutra Część IV. Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra Wokół humanistycznych aspektów edukacji; Iwona Samborska Edukacyjne znaczenie doświadczeń egzystencjalnych dziecka Wartościowanie wyrażone w narracji dziecka Wprowadzenie dziecka w świat wartości w edukacji wczesnoszkolnej Hierarchia wartości Schelera u studentów Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu Część V. Metodologiczne problemy badań edukacyjnych Stanisław Palka Wiązanie orientacji poznawczych i metodologicznych w pedagogicznych badaniachedukacyjnych Problem wyjaśniania w pedagogicznych badaniach ilościowych i jakościowych Pedagogika z punktu widzenia paradygmatu deterministyczno-naukowego oraz paradygmatu systemowego Kryteria oceny jakości "badań w działaniu" jako metodologiczne wyzwanie dla pedagogiki Uniwersalistyczność oraz swoistość u podstaw metodologii pedagogiki pracy w koncepcji Tadeusza W. Nowackiego Część VI. Humanizm i jego przemiany Metaforyzowanie a rozumienie sensow i znaczeń w procesie edukacji kulturalnej Sukcesy i niepowodzenia uczniow w kształceniu muzycznym Edukacja literacka i jej pomiar - o "wyuczonej bezradności" polonistow Rola edukacji wczesnoszkolnej w przygotowaniu do uczestnictwa w kulturze Część VII. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej Tradycje szkoły jako element budowy społeczności lokalnej Humanistyczne aspekty podroży i podrożnikow w oparciu o wybrane utwory Jarosława Iwaszkiewicza 1.Rola kultury organizacyjnej w polskiej edukacji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-347-4
1. Znaczenie edukacji w przebiegu życia człowieka: Ontologia dzieciństwa; Edukacja całożyciowa człowieka w świetle zadań rozwojowych; Znaczenie edukacji w środowisku wiejskiej społeczności lokalnej; Edukacja muzyczna w przebiegu życia; Od kształcenia szkolnego do edukacji permanentnej. Społeczny wymiar sportu; 2. Media- nowe wyzwania dla edukacji w przebiegu życia: Kompetencje informacyjne i medialne nauczyciela/ucznia we współczesnym świecie; Technologie informacyjne w różnych fazach życia człowieka; Warsztaty fotograficzne jako forma edukacji wizualnej w resocjalizacji nieletnich; Nowe rozwiązania w dydaktyce programowania komputerów; 3. U początków drogi edukacyjnej człowieka: Edukacja przedszkolna inwestycją w rozwój jednostki i społeczeństwa; "Wyspa skarbów" czy "rafa koralowa"? Przedszkole w narracjach osób dorosłych; Przedszkole w Norwegii- Norsk Barnehage; Dziecko z klasy średniej jako przedmiot konsumpcji rodziców; Orientacja dzieci w czasie przeszłym, teraźniejszym i przyszłym. Ustalenia badawcze; 4. Wybrane problemy edukacji dzieci i młodzieży w wieku szkolnym: Współpraca szkoły z rodziną w świadomości nauczycieli i rodziców; O nowy model nauczyciela-wychowawcy; Nauczyciele klas początkowych a kwestia mniejszości narodowych i etnicznych w szkole; Proces wychowania wyzwaniem dla szkół gimnazjalnych; Występowanie i przyczyny utrzymywania się mowy sytuacyjnej oraz mowy gestów w wypowiedziach uczniów klasy pierwszej; Uzdolnienia uczniów jako osobowościowe determinanty osiągnięć szkolnych; Propedeutyka preorientacji i orientacji zawodowej dzieci w szkole; Znaczenie edukacji prozdrowotnej w profilaktyce otyłości u dzieci i jej wpływ na dalsze funkcjonowanie społeczne; Zachowania społeczne nabywane przez gimnazjalistów- na przykładzie gimnazjów "wirtualnych"; 5. Wybrane problemy edukacji dorosłych: "Moja droga do uczelni"- narracja studentek pedagogiki pochodzących ze środowisk wiejskich; Zadania wychowawcze w regulacjach prawno-organizacyjnych polskiego szkolnictwa wyższego w kontekście kros kulturowej refleksji pedagogicznej (2009 rok); Działalność kręgów seniorów jako odpowiedź na oczekiwania ich członków.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7789-235-0
1.Powody niepokoju o dydaktykę; 2. Niepokojące opracowania dydaktyki ogólnej; 3. Współczesna edukacja akademicka a standardy opracowane przez Radę Główną Nauki; 4. Wskazania dla dydaktyki w Raporcie Komisji Delorsa: Learning- the treasure within; 5. Aksjologia podstawą rozwoju teorii kształcenia; 6. Potrzeba prawdy w dydaktyce i wychowaniu; 7. Kształcenie ustawiczne nową wartością dydaktyki; 8. Modernizacja kształcenia w dobie przemian edukacyjnych; 9. Wartościowe propozycje dydaktyczne; 10. Nowe ujęcie zasad kształcenia; 11. Lekcja i jej kontynuacja w edukacji pozaszkolnej; 12. Lekcja Grunwaldu; 13. Podręczniki i środki dydaktyczne w procesie kształcenia; 14. Komputery w edukacji; 15. Kontrola i ocena w procesie kształcenia; 16. Badanie wyników nauczania; 17. Samokształcenie w dobie przemian oświatowych; 18. Kształcenie otwarte- założenia i doświadczenia; 19. Odbudowa systemu kształcenia zaocznego w ujęciu Elżbiety Zawadzkiej; 10. Potrzeby i kierunki doskonalenia dydaktyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
O systematyzacji treści kształcenia / Artur Stachura. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2012. - 193, [1] s. : tab., wykr. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-7850-066-7
1. Systemowa struktura umysłu jako podstawa planowania procesu kształcenia: Pojęcie systemu w świetle ogólnej teorii systemów i jego zastosowanie w pedagogice; Pojęcie jako kategoria epistemologiczna, psychologiczna i dydaktyczna; System pojęć w umyśle człowieka i jego reprezentacja; Operacje umysłowe na systemie pojęć- myślenie systemowe; Określenie celów kształcenia na statycznych i dynamicznych własnościach systemu pojęć; Zasada systemowości rozwoju człowieka; 2. Konstrukcja usystematyzowanych zasobów treści i ich wykorzystanie w procesie kształcenia: Systemowe rozumienie pojęć przez ucznia jako cel kształcenia; Treści kształcenia jako składnik warunków kształcenia; Warunki kształcenia związane z własnościami ucznia; sposób podawania usystematyzowanej treści kształcenia; Sposób diagnozy procesu kształtowania systemu pojęć; Prawidłowości przebiegu procesu przyswajania systemu pojęć; Wnioski z diagnozy procesu kształtowania systemu pojęć; Podsumowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-61991-56-4
1. Wybitni przedstawiciele nauk o wychowaniu; 2. Dydaktyka i jej obrzeża; 3. O szkole, jej misji i funkcjonowaniu; 4. Idee i zalecenia reporterów edukacyjnych a reformowanie edukacji w praktyce
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7271-185-2
Część pierwsza: Osoba jako podmiot edukacji. Rozwój osobowy czy uczenie sprawności? O wartości paradygmatów psychologicznych dla edukacji; Kultura indywidualistyczna a problem tożsamości jednostki; Implikacje poglądów na temat sensu życia do wychowania; Edukacja młodzieży a perspektywa integracji europejskiej; Tajemnica zawodowa psychologa szkolnego w kontekście psychologii osoby; Edukacyjna funkcja rodziny. Część druga: Miejsce dialogu w edukacji. Dialog w nauczaniu a perspektywy rozwoju; Podmiotowość, wolność i odpowiedzialność a dialog w edukacji; Dyskusja w edukacji współczesnej; Dialog między rodzicami a dziećmi jako ważna metoda wychowawcza; Paradoksy nauczania. Część trzecia: Osobowość jednostki w kontekście edukacji. Osobowościowe i społeczne uwarunkowania zachowań osób o wysokim i niskim poziomie self-esteem; Skuteczność a pozytywne i negatywne komponenty dobrostanu emocjonalnego jednostki; Samooceny dzieci w wieku wczesnoszkolnym; Inteligencja i płeć młodzieży a akceptacja obrazu samego siebie ("ja"); Niektóre wyznaczniki poziomu empatii u studentek pielęgniarstwa, psychologii i kierunków technicznych; Pogląd na świat a poczucie sensu i zadowolenie z życia; Systemy wartości w subkulturach młodzieżowych (na przykładzie skinów i rastamanów). Część czwarta: Rozwój jednostki a edukacja. Zaangażowanie młodzieży we własny rozwój i autokreację - czy utracone szanse?; Ocena rozwoju poznawczego przedszkolaka w koncepcji L. S. Wygotskiego; Stymulacja rozwoju rozumowania arytmetycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym oparta na pracy z zagadką (informacja o badaniach); Od thymosu do logosu. O wychowaniu do wyrażania uczuć.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7271-185-2
Część pierwsza: Style uczenia się i myślenia, ich struktura i konsekwencje edukacyjne; Determinanty i rozwój samoregulacji w uczeniu się; Pamięć a aktywność: strategie, prestrategie i ekwiwalenty strategii pamięciowych; Efekt kontekstu w pamięci; Rodzaje wnioskowania aktywizowane w procesie rozumienia tekstu; Predyktory powodzenia tekstu; Dylematy rekrutacji na studia psychologiczne - testy zdolności czy wiadomości szkolnych? Część druga: Zadania nauczycieli w procesie edukacji. Wczesna profilaktyka wypalenia zawodowego wśród przyszłych nauczycieli; Interpsychiczne i intrapsychiczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych; Dialogowe interakcje w procesie oceniania szkolnego; Perspektywy i ograniczenia metod psychoedukacyjnych. Część trzecia: Edukacja w perspektywie klinicznej. Zaburzenia zachowania u uczniów; Różnice między dziewczętami a chłopcami w strategiach radzenia sobie ze stresem; Wybrane cechy osobowości dzieci i młodzieży jąkających się w świetle badań psychologicznych; Edukacja młodych dorosłych z rozpoznaniem schizofrenii leczonych na oddziale otwartym; Wzór zachowania A jako czynnik ryzyka w chorobie niedokrwiennej serca. Część czwarta: Dzieci i młodzież ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. Rodzinne uwarunkowania psychologicznych i edukacyjnych problemów dzieci niepełnosprawnych; Logowertebrologiczne wskaźniki w obrazie klinicznym autyzmu wczesnodziecięcego; Przyczyny trudności w procesie nauczania osób z autyzmem; Oryginalność w rysunkach dzieci niesłyszących; Technika medialna w edukacji osób niepełnosprawnych. Szanse i wyzwania. Część piąta: Różne konteksty edukacji. Edukacja różnych warstw społecznych na Górnym Śląsku - koniec wieku XIX i XX. Analiza porównawcza; Pomiar wsparcia społecznego jako źródło wiedzy o relacjach interpersonalnych w okresie dorastania; Promowanie zdrowia w procesie edukacji; Udział mobilizacji i krytyki rodziców w funkcjonowaniu ucznia (III, IV klasa); Racjonalność komunikacyjna a dyskurs psychologii humanistycznej; Rozwojowa dynamika struktury czynnikowej Skali Poczucia Beznadziejności A. Becka: od szkoły podstawowej do szkoły wyższej; Niektóre uwarunkowania wiary w zjawiska paranormalne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again