Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(59)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(57)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(5)
Czasopisma
(2)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(43)
dostępne
(36)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(40)
Czytelnia
(43)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(9)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(6)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(5)
Gajdzica Zenon (1970- )
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Karpińska Anna
(3)
Wasylewicz Magdalena
(3)
Batiuk Anna
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kazanowski Zdzisław
(2)
Kocór Maria
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kozerska Agnieszka
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Musiał Emilia
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Urbańska Magda
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wrońska Marta
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Anielska Agnieszka
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bernat Rafał
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Budniak Alina
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Bęczkowska Anna
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Cichoń Kamil
(1)
Czopek Jakub
(1)
Derda Olga
(1)
Dohnal Tomás
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dudak Anna
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Feinberg Walter
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Furman Joanna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gawron Agata
(1)
Gerlach Ryszard (1955- )
(1)
Giddens Anthony (1938- )
(1)
Giza Teresa
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Gutowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Głażewski Michał
(1)
Hasińska Zofia
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Iłendo-Milewska Agnieszka
(1)
Jakimiuk Beata
(1)
Jandová Soňa
(1)
Jankowska Danuta
(1)
Jarzombek-Ziemiańska Sonia
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kalinowska Agata
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kantor Halina
(1)
Karasowska Aleksandra
(1)
Kańczukowska-Stadnik Agnieszk
(1)
Kielak Józefa
(1)
Klimas-Kuchtowa Ewa
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Klinik Anna
(1)
Knasiecka-Falbierska Karina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(61)
Język
polski
(61)
Temat
Kształcenie
(32)
Szkolnictwo
(16)
Nauczyciele
(13)
Kształcenie integracyjne
(11)
Wychowanie
(9)
Kształcenie ustawiczne
(8)
Rodzina
(7)
Integracja społeczna
(6)
Nauczanie
(6)
Młodzież
(5)
Socjalizacja
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Kształcenie podyplomowe
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Praca
(4)
Uczniowie
(4)
Dorosłość
(3)
Ludzie starzy
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Oświata
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika pracy
(3)
Postawy
(3)
Rynek pracy
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Studenci
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wychowanie do wartości
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Andragogika
(2)
Antypedagogika
(2)
Aspiracje
(2)
Autyzm
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Globalizacja
(2)
Historia wychowania
(2)
Internet
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Opieka społeczna
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Socjologia
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Starzenie się
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Ubóstwo
(2)
Uczenie się
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wartość
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wybór kierunku kształcenia
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Życie codzienne
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Altruizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Bednarski, Henryk (1934- )
(1)
Bezdomność
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Cele kształcenia
(1)
Cele wychowania
(1)
Cele życiowe
(1)
Choroby ludzi
(1)
Coaching
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Demografia
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(4)
1989-
(3)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(18)
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Monografia
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Encyklopedia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Socjologia i społeczeństwo
(25)
Psychologia
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
61 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. zmiany demograficzne a zmiany na rynku pracy Polsce 2. Koncepcja projektu: Aktywność zawodowa i edukacyjna a obowiązki rodzinne" 3. Alokacja czasu: praca zawodowa i edukacja versus funkcje opiekuńcze i prace domowe 4. Aktywność ekonomiczna ludności 5. Zatrudnienie i bezrobocie kobiet i mężczyzn 6. Aktywność edukacyjna 7. Regionalne zróżnicowanie aktywności ekonomicznej w Polsce na poziomie województw (NUTS2) 8. Zapotrzebowanie na opiekę 9. Świadczenie opieki 10. Transfery finansowe i opieki w nieformalnych sieciach wsparcia 11. Organizacja czasu pracy i opieki 12. Indywidualne przesłanki zwiększenia aktywności zawodowej 13. Poglądy i preferencje dotyczące ekonomicznych modeli rodziny 14. Decyzje prokreacyjne - preferencje a realizacja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Wyrównywanie szans osób z niepełnosprawnościami na polskim rynku pracy: Obowiązek pracodawcy zapewnienia niezbędnych racjonalnych usprawnień dla pracownika niepełnosprawnego; Status przedsiębiorstw na chronionym rynku pracy; Status prawny i zadania centrum integracji społecznej. Część II. Instytucjonalny system wsparcia osób z niepełnosprawnościami: Instytucjonalne przenikanie się kompetencji dotyczących publicznych ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych w Polsce; Rola PFRON w zabezpieczaniu ekonomicznych oraz społecznych potrzeb osób niepełnosprawnych na tle systemu wsparcia instytucjonalnego; Podmioty realizujące zadania powiatu w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych na przykładzie Miasta Tychy; Problem kognicji sądów administracyjnych w sprawach dotyczących orzekania o niepełnosprawności; Osoby niepełnosprawne w systemie edukacji. Część III. Likwidacja barier w przestrzeni publicznej: Głosowanie korespondencyjne jako mechanizm ograniczający przymusową absencję wyborczą osób niepełnosprawnych; Charakter preferencji podatkowych dla osób niepełnosprawnych na gruncie wybranych podatków; Preferencje podatkowe dla osób niepełnosprawnych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych; Ulgi przysługujące osobom niepełnosprawnym w opłatach abonamentowych za korzystanie z odbiorników radiowych i telewizyjnych; Ulgi i przywileje osób niepełnosprawnych w korzystaniu z przejazdów środkami transportu zbiorowego; Wybrane zagadnienia prawne i praktyka dostępności witryn internetowych dla osób niepełnosprawnych; Dostępność środowiska życia osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 342.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rozwój osobowy w świetle koncepcji psychologicznych, 2. Rozwojowe znaczenie zaburzeń zachowania, 3. Funkcjonowanie szkolne nastolatka, 4. Badania uczniów o różnym poziomie dysfunkcjonalności, 5. Analiza sytuacji szkolnej uczniów a różnym poziomie dysfunkcjonalności, 6. Analiza oraz dyskusja wyników badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele-Nauczycielom / red. nauk. Bronisława Dymara ; Tom 15)
1. Poszukiwanie ładu umysłu i serca, czyli życie według wartości; 2. Pedagogika serca jako podstawa życia według wartości; 3. Ziemia jako wartość w edukacji dziecka; 4. Media i świat informacji jako szansa i zagrożenie dla wartości dziecka; 5. Wartości w uczeniu się- nauczaniu kompleksowym- kruszenie stereotypów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Part I. Task of family in education of children and youth The area of pedagogical activity in holistic optic; Personality-based view on upbringing. Areas of humanism; Individual and social determinants of valuing in the world of a child; "Dadhood" - that is, the image of the modern father. Between biology and culture; Family home (not) a place of dwelling. An adult's perspective; Application of the Family Group Conference Method working with disabled and their families; 6 Education of Tomorrow - Since education in family to system aspects of education Part II. Education and its dangers in school of tomorrow Creative verbal activity of children Education for diversity Teachers' attitudes toward the "Others" and intercultural education Common area of the integrative school as perceived by fully-abled and disabled students Temperament as a determinant for strategy of coping with di!culty con"ict situation among junior high school students Aggression towards disabled children and youth in their peer environment Part III. Didactic aspects of education of tomorrow Teacher in the face of educational tasks at pre-school and school The ways of obtain information from the internet sources by the young people Educational context of contemporary computer games Student responsibility in deep learning Role of models in swimming education Mariola Wojciechowska, Monika Szpringer, Justyna Kosecka Health and physical activity awareness of young people - selected aspects Legal, organizational, and economic aspects of school tourism in Poland. Current trends and solutions Nutrition education and habits of pregnant women who attend antenatal clinics in Brno, Czech Republic Monika Szpringer, Mariola Wojciechowska, Justyna Kosecka, Ewa Barańska Knowledge of eating disorders related to bulimia among secondary school learners in Poland Part V. University as educational institution University as an educational environment of teachers Pedagogical studies seen in high school graduates opinions Systems approach as a methodology of training modern specialists of the quali!cation of "master" Selected problems in veri!cation of the e"ects of education of candidates for teachers in terms of social competence Innovations in teaching practice program. The accomplishment of "Through practice towards career - the program of teaching practice in Humanitas University's project" Part VI. Institutional aspects of education Consensus between the interests of a person, society and the state as a pledge of success in modernizing the national system of education When the discrimination knocks at the school door. The response of educational institutions to the situation of the local con#ict Varia The contribution of spiritual !gures to the development of the pedagogical thought of Halychyna in the 19th - beginning of the 20th centuries Methodologically oriented reform and improvement of the legal regulation of construction activity in Ukraine.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Autonomia i tożsamość osoby niepełnosprawnej: Autonomia niepełnosprawnych warunkiem ich pełnej rehabilitacji; Pytania dotyczące autonomii osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualna; Niepełnosprawność jako aksjologiczny problem tożsamości osobowej; Kształtowanie poczucia tożsamości u osób niepełnosprawnych intelektualnie; Sens życia a trud samostanowienia. Rozważania nad problemem wychowania młodzieży z deficytem intelektualnym do doświadczania sensu życia; Niepełnosprawność- konstytutywne doświadczanie osoby ludzkiej; Wizja osoby w ujęciu Karola Wojtyły a człowiek niepełnosprawny; Kategorie personalistyczne w myśleniu o osobach niepełnosprawnych intelektualnie; 2. Socjalizacja osób niepełnosprawnych: Człowiek stary w domu pomocy społecznej; Przystosowanie społeczne dzieci z astmą oskrzelową- zagadnieniem otwartym; Poczucie samotności dziecka przewlekle chorego jako problem pedagogiczny; Rola komunikacji w diagnozie, rozwoju i kontaktach społecznych dziecka niepełnosprawnego; Psychospołeczna etiologia ADHD; Poczucie osamotnienia a depresja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Koszty niepełnosprawności- indywidualny kontekst ekonomiczny; Rola mediów w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży; 3. Wokół edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: Możliwości a zaburzenia językowe i komunikacyjne dzieci z uszkodzonym słuchem; Norweskie media a edukacja niesłyszących; Komputer w edukacji dzieci o obniżonej sprawności intelektualnej; Podręcznik dla dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym- ucznia szkoły ogólnodostępnej; Jacy są uczniowie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych?; Aspekt społeczno-wychowawczy w integracji dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim z przejawami niedostosowania społecznego na przykładzie działań w Zespole Szkół Specjalnych nr 8 w Katowicach; Wybrane uwarunkowania i życiowe konsekwencje drugoroczności uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Prakseopedagogiczny wgląd w wybrane zagadnienia edukacji, gospodarki i globalizacji; Gospodarka i edukacja – relacje dawne i nowe. Perspektywa pedagogiczna; Ekonomiści w edukacji – perspektywa globalna. Zagrożenia i szanse; Kształcenie pod testy i neoliberalizm nie służą wzbogacaniu jego jakości; Wizje własnej przyszłości w zglobalizowanym świecie. Kilka refleksji socjologicznych; Teoria chaosu w kontekście problemów globalizacyjnych, gospodarczych i edukacyjnych; Edukacyjne wyzwania globalizacji; Socjalizacja w czasach podwójnego kryzysu transformacyjnego; Ideologia neoliberalizmu – wyzwania i zagrożenia dla edukacji polskiej; Technologie informacyjno-komunikacyjne a procesy globalizacyjne; Edukacja z perspektywy paradygmatu systemowego i globalizującego się świata; Światowa przestrzeń gospodarcza w warunkach kształtujących się procesów globalizacji; Nowa urbanistyczna koncepcja planowania przestrzeni miejskiej a asymetria w relacjach szkoła – środowisko; Globalizacja a pedagogika: wady i zalety; Wyzwania dla edukacji w zmieniającym się społeczeństwie; Edukacyjne obszary globalizacji – perspektywy i bariery; Kompetencje menedżerów przedsiębiorstw polskich, słowackich i czeskich w dobie globalizacji; Globalizacja a rozwój Internetu. Internet wszystkich rzeczy (Internet of Things) i nowoczesne sposoby komunikacji maszyn; Zaufanie w regionalnym ekosystemie innowacji; Rynek pracy a oferta edukacyjna wybranych powiatów Zagłębia Dąbrowskiego; Edukacja a współczesny rynek pracy; Miasto jako kreator relacji w sieci na poziomie lokalnym oraz element usieciowionego środowiska regionalnego; Turbulencja otoczenia szkół jako wynik globalizmu; Klastry w gospodarce opartej na wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Część I. Wartości universitas w opiniach członków wspólnoty akademickiej: Uniwersytet. Między tradycją a oczekiwaniami współczesności; Aksjologia relacji interpersonalnych w kształceniu akademickim studentów edukacji Muzycznej; Znaczenie edukacji w różnorodnych kontekstach a zadania ponadosobiste młodzieży akademickiej; Część II. Wpływ realiów społeczno-kulturowych na kształt edukacji: Edukacja wobec wyzwań demokracji; Sztuka podejmowania odpowiedzialnych decyzji w kulturze tymczasowości; Miejsce pseudowychowania w działalności wychowawczej; Część III. Wartości w kształtowaniu skutecznej edukacji: Aksjologiczne "pułapki" współczesnej edukacji; Wprowadzanie zmian w procesach i zjawiskach pedagogicznych w badaniach i praktyce edukacyjnej; Część IV. Kompetencje nauczyciela kluczowym komponentem współczesnej edukacji: Niepowodzenia szkolne w biografiach edukacyjnych studentów; Potrzeba współdziałania dydaktycznego w ocenie uczestników procesu kształcenia; Kompetencje hermeneutyczne jako komponenty profesjonalnych kompetencji pedagogów i nauczycieli; Część V. Różnorodność kulturowa jako wyzwanie dla edukacji jutra; Różnorodność kulturowa jako wyzwanie dla polskiej szkoły. Wybrane aspekty; Wybrane problemy wychowawcze w aspekcie wyzwań współczesnej szkoły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
1. Kapitał ludzki a edukacja jutra: Kształcenie poszkolne w rozwiązaniach systemowych; 2. Edukacyjne przygotowanie człowieka do funkcjonowania w wymiarze społecznym; 3. Edukacja dla bezpieczeństwa wybranych grup społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Konteksty funkcjonowania kobiet na rynku pracy; 2. Aktualne i perspektywiczne problemy edukacji pro zawodowej i zawodowej: Wartość pracy i otwartość na karierę międzynarodową młodych pedagogów; Przygotowanie uczniów do aktywności zawodowej w dobie globalizacji; Kształcenie zawodowe inżynierów budownictwa na przykładzie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie; Metodologiczne i organizacyjne aspekty badania losów zawodowych absolwentów szkół wyższych; 3. Edukacja a nowe technologie: Edukacja szkolna w obliczu nowych mediów; Możliwości użycia form i metod dydaktycznych społeczeństwa informacyjnego w szkoleniu SZ RP; Kognitywna rola przekazu wizualnego we współczesnej edukacji; 4. Edukacja rodzinna i aktywność pozalekcyjna: Indywidualne i społeczne konsekwencje rozwodów w świetle analiz teoretycznych i w perspektywie empirycznej; Kultura fizyczna jako płaszczyzna integracji rodziny; Wycieczki przyrodnicze jako zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne w edukacji jutra; 5. Edukacja otwarta: Rola fizjoterapeuty w edukacji seksualnej pacjentów kardiologicznych; Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo- dylematy diagnostyczne dla szkoły jutra; Behawioralne uwarunkowania zdrowia młodzieży a kapitał ludzki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
I. Problemy współczesnej edukacji: Rozważania wokół dydaktyki akademickiej Kazimierza Denka; Edukacyjne problemy zaufania, zwątpienia i nadziei; Dylematy metodologiczne w kontekście badań edukacyjnych; Nauczyciel jako sprawca i ofiara kryzysu oświatowego w Polsce; Obowiązek złożenia oświadczenia majątkowego przez dyrektorów szkół i przedszkoli jako instrument wpływający na kształt "Edukacji jutra"; II. System edukacyjny w obliczu potrzeb osób z deficytami rozwojowymi; Świat idealny - system wsparcia dla osób niepełnosprawnych; Uczeń z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego w szkole masowej; III. Animacja kulturalno-oświatowa w edukacji jutra; Akcja plastyczna w edukacji. Geneza i rozwój problematyki; Działalność animacyjna placówek kulturalno-oświatowych na pograniczu; IV. Aktywność ruchowa w środowisku wodnym; Aksjologiczne aspekty edukacji pływackiej i ratowniczej; Wartości w wychowaniu do aktywności ruchowej w środowisku wodnym V. Uniwersytet - obowiązki dydaktyczne a uczestnictwo w życiu społecznym: Obchody 650-lecia Uniwersytetu Jagiellońskiego jako przejaw silnej kultury organizacyjnej wyższej uczelni; Kształtowanie kompetencji badawczych studentów w toku studiów nauczycielskich -w kontekście dydaktyki szkoły wyższej; Praktyka zawodowa jako nieodzowny element kształcenia kompetencji pedagogicznych; Mobilność nauczycieli akademickich w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych; Varia. Jubileusz prof. dr hab. Krystyny Duraj-Nowakowej: Sylwetka prof. dr hab. Krystyny Duraj-Nowakowej; Biogram prof. dr hab. Krystyny Duraj-Nowakowa; Spis publikacji prof. dr hab. Krystyny Duraj-Nowakowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Strategie edukacyjne integrującej się Europy, 2. Edukacja wobec złożoności cywilizacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kształtowanie kultury pokoju - zobowiazaniem edukacyjnym na XXI wiek; Etos nauki i edukacji a etos społeczeństwa; Imperatyw etosowej i humanisty- cznej służby nauki na rzecz bezpiecznej i sprawiedli- wej przyszłości świata; Ekohumanizm jako aksjologiczna podstawa wychowania dla przyszłości; Imperatyw wykształcenia w społeczeństwie informatycznym; Człowieczeństwo jako wyzwanie edukacyjne; Edukacja wobec wyzwań aksjonormatywnego ładu społecznego; Osoba i wychowanie; Etos i kultura pedagogiczna nauczyciela i szkoły; Szkoła przygotowujaca i wspomagająca samoedukującego się ucznia; Etos środowiska akademickiego pedagogów czy rozwój; Pedagogika i pedagodzy wobec rzeczywistości edukacyjnej końca XX wieku; Pare pytań o treść etosu edukacji w XXI wieku; Etyczność pedagogiki personalistycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Organizacja edukacji dorosłych w Polsce i w Europie: historia i teraźniejszość w warunkach integracji: Wyjaśnienia terminologiczne; rys historyczny polskiej edukacji dorosłych na tle dokonań europejskich; Współczesne funkcje i cele edukacji ustawicznej dorosłych; Formy edukacji ustawicznej dorosłych Polaków, ze szczególnym uwzględnieniem studiów podyplomowych. R. 2 Wybrane czynniki sytuacji zawodowej: Pojęcie sytuacji zawodowej; Motywacja do pracy; Motywacja osiągnięć a decyzje edukacyjno-zawodowe; Postawy i ich struktura; Postawy zawodowe a decyzje edukacyjne; Satysfakcja zawodowa i czynniki warunkujące jej osiąganie; Satysfakcja zawodowa a aktywność edukacyjna pracowników; Wypalenie zawodowe i jego uwarunkowania; Zapobieganie ryzyku wypalenia zawodowego z uwzględnieniem decyzji edukacyjnych; Współzależność omawianych czynników sytuacji zawodowej. R. 3 Założenia metodologiczne badań własnych: Celem badań; Problemy badawcze; Metoda, techniki i narzędzia badawcze; Teren badań; Dobór i charakterystyka osób badanych. R. 4 Sytuacja zawodowa badanych osób studiujących w systemie komercyjnym i grantowym: Wprowadzenie; Forma realizowanych studiów podyplomowych a obiektywne czynniki sytuacji zawodowej; Forma realizowanych studiów podyplomowych a subiektywne czynniki sytuacji zawodowej; Forma realizowanych studiów podyplomowych a motywacja osiągnięć; Forma realizowanych studiów podyplomowych a postawy zawodowe; Forma realizowanych studiów podyplomowych a wypalenie zawodowe; Forma realizowanych studiów podyplomowych a satysfakcja z warunków pracy; Podsumowanie. R. 5 Staż pracy a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Staż pracy a motywacja osiągnięć; Staż pracy a postawy zawodowe; Staż pracy a wypalenie zawodowe; Staż pracy a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 6 Forma zatrudnienia a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Forma zatrudnienia a motywacja osiągnięć; Forma zatrudnienia a postawy zawodowe; Forma zatrudnienia a wypalenie zawodowe; Forma zatrudnienia a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 7 Funkcjonowanie badanych słuchaczy studiów podyplomowych w zawodach nauczycielskich i nienauczycielskich: Wprowadzenie; Charakter wykonywanego zawodu a motywacja osiągnięć; Charakter wykonywanego zawodu a postawy zawodowe; Charakter wykonywanego zawodu a wypalenie zawodowe; Charakter wykonywanego zawodu a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 8 Zajmowanie stanowisk kierowniczych a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a motywacja osiągnięć; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a postawy zawodowe; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a wypalenie zawodowe; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 9 Status zawodowy a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Status zawodowy a motywacja osiągnięć; Status zawodowy a postawy zawodowe; Status zawodowy a wypalenie zawodowe; Status zawodowy a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Idea integracji osób niepełnosprawnych - rozwiązania systemowe: 1. Refleksje nad barierami występującymi przy wdrażaniu integracji osób niepełnosprawnych w Polsce na początku nowego tysiąclecia; 2. Szanse i zagrożenia integracyjnego kształcenia i bytowania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 3. Problem integracji dziecka niepełnosprawnego pochodzącego z rodziny mieszkającej na wsi; 4. Nauczanie osób z uszkodzonym słuchem języka angielskiego jako języka obcego w Polsce i innych krajach; 5. Doświadczenia Lokalnych Władz Edukacyjnych w Anglii w zakresie kształcenia integracyjnego. Rozdział 2. Integracja osób niepełnosprawnych i ich rodzin w środowisku społecznym: 1. Podstawy wobec osób niepełnosprawnych jako wyznaczniki działań integracyjnych; 2. Integracja - to nas dotyczy; 3. Podstawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych ruchowo; 4. Językowy obraz niepełnosprawności (komunikat z badań); 5. Stosunek społeczeństwa do rodzin z dzieckiem autystycznym; 6. Społeczne i ekonomiczne funkcjonowanie rodzin dzieci z porażeniem mózgowym - barierą czy szansą ich integracji; 7. Postawy wobec rehabilitacji rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; 8. Rola rodziny w procesie reintegracji społecznej na przykładzie chorego po wypadku komunikacyjnym; 9. Obraz rodziców w percepcji młodzieży z cukrzycą; 10. Doświadczenia integracyjne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w kontaktach z własnym rodzeństwem. Rozdział 3. Przygotowanie osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie do integracji w społeczeństwie ludzi zdrowych: 1. Empatia a poziom osiągnięć szkolnych uczniów z dysleksją szkolną; 2. Kompetencja komunikacyjna i społeczna jako determinanty pełnej integracji podmiotowej - dynamika ich rozwoju u dziecka głębiej upośledzonego; 3. Samoocena a uczestnictwo w lokalnym środowisku młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 4. Z badań nad rozwojem sprawności fizycznej uczniów lekko upośledzonych umysłowo; 5. Osobowościowe uwarunkowania społecznej integracji młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 6. Determinanty poziomu asertywności i zaburzeń w zachowaniu młodzieży nieprzystosowanej społecznie; 7. Readaptacja społeczna skazanych - uwarunkowania i perspektywy; 8. Problemy edukacji estetycznej dzieci z wadą wzroku w warunkach integracji; 9. Rola pedagoga w realizacji wychowania estetycznego uczniów słabo widzących; 10. Integracyjna wartość twórczości niewidomych poetów. Biblioterapeutyczna analiza poezji Krystyny i Jacka Rosów; 11. Spędzanie czasu wolnego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie razem z pełnosprawnymi. Rozdział 4. Efekty edukacji integracyjnej: 1. Psychospołeczne aspekty efektywności edukacji dzieci w systemie integracyjnym; 2. Uczeń z wadą słuchu w środowisku słyszących rówieśników szkolnych; 3. Pozycja socjometryczna uczniów niepełnosprawnych a postawa nauczycieli wobec integracji; 4. Stosunek i zachowanie dzieci pełnosprawnych wobec dzieci niepełnosprawnych w klasach integracyjnych; 5. Funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych uczących się w integracji; 6. Społeczna gotowość dzieci niepełnosprawnych do integracji edukacyjnej; 7. Młodzież niepełnosprawna i jej rodzice wobec integracji edukacyjnej; 8. Postawy rodziców wobec możliwości integracji szkolnej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 9. Postrzeganie integracji przez rodziców dzieci sprawnych i niepełnosprawnych; 10. Poglądy rodziców dotyczące integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu. Rozdział 5. Uwarunkowania procesu edukacji integracyjnej: 1. Wybrane uwarunkowania procesu kształcenia ucznia z lekkim upośledzeniem umysłowym w niższych klasach szkoły podstawowej ogólnodostępnej; 2. Temperamentalne implikacje funkcjonowania ucznia niepełnosprawnego w szkole specjalnej i w szkole masowej; 3. Kontrowersje wokół problemu integracji osób z dysleksją z uwzględnieniem zaburzeń w ich kompetencji językowej; 4. Stan wiedzy nauczycieli na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kontakty integracyjne a wiedza dzieci 8-letnich na temat funkcjonowania osób niewidomych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
. Nauczyciele, uczniowie i rodzice; 2. Wychowanie do odpowiedzialności; 3. Czemu mają służyć narzędzia wychowawcze; 4. Jak powstrzymać zło szerzące się w szkole?; 5. Jak rozmawiać z rodzicami?; 6. Współpraca dla dobra dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.I : 1.Kirunki działań projakościowych na uczelni wyższej, 2.Edukacja menedżerska w wybrnaych krajach rozwiniętych, 3.Kształcenie zorientowane na studenta - sceptycznie o metaforze "student klinetem", 4.Ocena jakości kształcenia na studiach podyplomowych na przykładzie Polsko-Amerykańskiej Szkoły Biznesu, 5.Studia dwustopniowe na kierunku zarządzanie i marketing - zarys proponowanej koncepcji. R.II : 6.Programy nauczania na kierunku zarządzanie i marketing, 7.Oceny przydatkońsi i atrakcyjności przedmiotów nauczania, 8.Samoocena badanych pod względem przygotowania do zawodu przez studia, 9.Kontakty z otoczeniem gospodarczym w trakcie studiów (według opinii badanych), 10.Motywacje i satysfakcje z ukończenia studiów, 11.Uzyskane efekty studiów na kierunku zarządzanie i marketing według opinii dyplomatów, 12.Nauczyciele akademiccy w opinii studentów, 13.Ocena wiedzy studentów - informowanie, motywowanie czy wypłata?, 14.Nieuczciwe praktyki związane z pisaniem i obroną pracy magisterskiej, 15.Jakość administracyjnej obsługi studentów na badanym wydziale uczelni według ich opinii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 3)
Wstęp; 1 Porozmawiajmy o kompetencjach; Kompetencje przyszłości; Przyszłość należy do świadomych i aktywnych obywateli. Jakie kompetencje są im niezbędne? Jak skutecznie je kształtować? (Perspektywa aksjologiczna); Przedsiębiorczość jako kompetencja przyszłości; Kompetencje kluczowe uczniów w międzynarodowych raportach i badaniach; Mobilność edukacyjna sposobem na rozwijanie kompetencji potrzebnych na rynku pracy; Międzynarodowe projekty edukacyjne drogą do rozwoju kompetencji kluczowych; 2 Wyzwania współczesnej edukacji; Nowoczesne doradztwo w szkołach: predyspozycje uczniów a ich przyszłość zawodowa; Efektywna edukacja. W poszukiwaniu balansu między technologią, kulturą i naturą; Kreatywność a standaryzacja: pedagogika twórczości i jej postulaty pod adresem współczesnej szkoły; Wspieranie rozwoju kreatywności wśród uczniów; Racjonalne dostosowania i modyfikacje w edukacji uczniów mających specjalne potrzeby edukacyjne; Edukacja międzykulturowa w szkołach i jej znaczenie. Wyzwania współczesnej edukacji w ramach inicjatyw UE; Projekt eTwinning jako sposobność do rozwijania inteligencji wielorakich uczniów; 3 Kompetencje cyfrowe; Język programowania jako kompetencja XXI w.; Nowoczesne technologie w nauczaniu przedmiotów ścisłych; Jak zetrzeć kurz nieaktualności z dawnych tekstów kultury? Dziedzictwo kulturowe w dobie nowoczesnych mediów na przykładzie Mendla Gdańskiego Marii Konopnickiej; Cyberbezpieczeństwo w szkołach: skuteczne strategie działania; Wyzwania i zagrożenia przestrzeni cyfrowej dla edukacji i aktywności zawodowej; 4 Kompetencje społeczne nauczycieli; Od psychologii do edukacji: zasady podnoszenia skuteczności nauczania i wychowania; Znaczenie inteligencji emocjonalnej w funkcjonowaniu ucznia i nauczyciela; Coaching w edukacji. Innowacje na rzecz rozwoju; Prestiż zawodu a kompetencje nauczycieli; Kompetentny nauczyciel – przyszłość czy rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej