Cz. I Proces kształcenia i jego uwarunkowania: 1. W stronę szkoły jako organizacji uczącej się, 2. Wyzwania edukacyjnej współczesności, 3. Wpływ standardów kwalifikacji zawodowych na cele kształcenia w systemie szkolnym, 4. Priorytetowe cele edukacji w procesie integracji europejskiej, 5. Cząstkowe i finalne cele kształcenia. Rzeczywiste kwalifikacje zawodowe, 6. W kręgu powodzeń i niepowodzeń edukacyjnych- "kręgi" inspirowane refleksją i namysłem pedagogicznym Jubilata, 7. Kapitał kulturowy Polski w przededniu integracji europejskiej- wnioski dla edukacji, 8. Transgresyjne podejście do procesu kształcenia, 9. Aktualne uwarunkowania procesu kształcenia w uczelniach akademickich, 10. Refleksie nad edukacją nauczycielską, 11. Autorytet współczesnego nauczyciela i jego uwarunkowania, 12. Reforma edukacji a nauczyciel (refleksje metodologiczne), 13. Skuteczność procesu kształcenia nauczycieli, 14. Zmiany w polskim szkolnictwie na tle cywilizacji informatycznej, 15. Media wyznacznikiem zmian organizacji procesu kształcenia, 16. Edukacyjna perspektywa alfabetyzacji medialnej, 17. Edukacja wobec poliparadygmatyczności nauk o niej, 18. Udział technik komputerowych w aktywizowaniu metod kształcenia, 19. Aplikacyjna wartość metod stosowanych podczas nauczania uczenia się czynności motorycznych, 20. Kształcenie zintegrowane w świetle opinii nauczycieli, uczniów i rodziców, 21. O niektórych kompetencjach przyszłych nauczycieli- głos w dyskusji, 22. O re-kreację profesjonalizmu pedagoga, 23. Internaty szkół podstawowych w prcesie kształcenia dzieci wiejskich, 24. Zastosowanie koncepcji " e-learning" w edukacji dorosłych, 25. Kształcenie formalne wobec zadania wzbudzania i wspomagania autoedukacji, 26. Model asynchronicznego uczenia się w sieci globalnej, 27. Studenci bilingwalni w procesie kształcenia pedagogicznego w Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 27. Samodzielność uczenia w procesie kształcenia w świetle podejścia interakcjonistycznego, 28. Postawy wobec kultury fizycznej młodzieży szkolnej kończącej edukację na poziomie gimnazjalnym, 29. Czy właściwości osobowościowe, temperamentalne i motywacyjne ucznia wpływają na jego osiągnięcia w samoregulowanym uczeniu się motorycznym?, 30. Co się dziej z pracami domowymi uczniów ?, 31. O źródłach autorytetu nauczyciela refleksji kilka, 32. Funkcja motywacyjna oceny szkolnej w opinii uczniów, 33. Wymiar twórczości pedagogicznej, 34. Czym jest dzisiaj edukacja kulturalna, 35. Aktywizująca strategia kształcenia w edukacji najmłodszych, Cz. II Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji: 1. Praca i naród u Norwida, 2. Ku humanistycznej edukacji, 3. W poszukiwaniu pedagogicznej wizji przekształcenia świata- zderzenie tradycji z wartościami społeczeństwa ponowoczesnego, 4. wartości dialogu w edukacji, 5. Wartości w koncepcji wielostronnego życia i bycia, 6. Edukacja a zagrożenia i ochrona człowieka, 7. Rola wartości w wychowaniu, 7. Systemy i hierarchie wartości edukacyjnych, 8. Preferowane wartości współczesnej młodzieży, 9. O arystotelesowskiej tradycji rozwoju filozofii nauki i edukacji w kulturze europejskiej, 10. Cnota wyrozumiałości jako współczesna wartość hodegetyczna, 11. Spotkania z Profesorem Kazimierzem Denkiem na ścieżkach nauki, oświaty i dydaktyki, 12. Funkcje poznawcze kształcenia a prawda jako kategoria aksjologiczna pedagogiki, 13. Sens życia według wartości wyzwaniem dla współczesnej pedagogiki, 14. Komunikacja w sztuce, 15. Edukacja aksjologiczna warunkiem humanizmu we współczesnej szkole, 16. Nauczycielski autorytet w patriotycznej edukacji młodzieży, 17. Nauczyciele nauczycieli- sztuka kształcenia i kształtowania z pozycji chrześcijaństwa, Cz. III Pedagogiczne aspekty krajoznawstwa i turystyki w szkole: 1. "Wpisany" w krajobrazy, 2. Szkolne krajoznawstwo i turystyka wobec wyzwań współczesności, 3. Kadry dla turystyki, czyli przypomnienie działalności Podyplomowego Studium Kultury i Turystyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 4. Miejsce turystyki w autorozwoju, 5. Zajęcia pozalekcyjne we współczesnej szkole, 6. Edukacja regionalna a eurointegracja, 7. Edukacja leśna zintegrowana, 8. Egzotyka polskiego pogranicza. Reminiscencje krajoznawczo- turystyczne, 9. Wycieczki w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, 10. Wspólnie z Profesorem Kazimierzem Denkiem Nagórskich szlakach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.