Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
IBUK Libra
(2)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
E-booki
(4)
Książki
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(2)
Autor
Makowska-Iskierka Marzena
(3)
Wojciechowska Jolanta
(3)
Frąckowiak Tadeusz
(1)
Kameduła Eugeniusz
(1)
Kuźniak Ignacy
(1)
Partyka Józef
(1)
Pawelski. Leszek
(1)
Piotrowski Eugeniusz
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Urbanek Bogdan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Krajoznawstwo
(3)
Denek, Kazimierz (1932- )
(1)
Denek, Kazimierz (1932-2016)
(1)
Krakowsko-Częstochowska, Wyżyna
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Olkusz (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Polskie Towarzystwo Krajoznawcze
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Turystyka
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografia Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych ; nr 10)
Zawiera: Profesor zw. dr hab. dr h.c. Kazimierz Denek - wybitny pedagog, krajoznawca, twórca polskiej szkoły nauczycieli; Prace doktorskie, których promotorem był prof. zw. dr hab. dr h.c. Kazimierz Denek; Kazimierz Denek jako uczony oraz pasjonat krajoznawstwa i turystyki; Moje małe ojczyzny; W zadumie nad filozofią życia Profesora Kazimierza Denka; Pedagodzy-animatorzy wobec wyzwań współczesnej cywilizacji i świata wartości; W trosce o małą i wielką Ojczyznę w teorii i praktyce edukacyjnej; Wypalenie zawodowe u nauczycieli; Walory wycieczek w edukacji wczesnoszkolnej; Zajęcia pozalekcyjne w wybranych szkołach średnich województwa wielkopolskiego; Nauczyciele wobec konfliktów interpersonalnych dzieci; Nauczyciel kraju ojczystego - Kazimierza Twardowskiego dydaktyka wychowawcza w konteście myśli pedagogicznej Kazimierza Denka; Perspektywy życiowe młodzieży - kierunki działań; Edukacja włączająca czyli inkluzyjna wyzwaniem edukacji jutra; Rola autorytetu w kształtowaniu tożsamości nauczyciela; Prawda w edukacji refleksyjnej; Efektywność kształcenia; Rozwijanie kapitału ludzkiego dla potrzeb tworzenia społeczeństwa i gospodarki informacyjnej; Mała Ojczyzna w edukacji regionalnej; Funkcjonowanie szkół wyższych w Polsce w świetle oczekiwań społecznych; Wypalenie zawodowe nauczycieli - fikcja czy rzeczywistość?; Mistrz wzór osobowy mojego nauczyciela akademickiego; Krajoznawstwo jako czynnik w urzeczywistnieniu wielostronnego kształcenia; Metody wychowania preferowane w S.O.S. Wioskach Dziecięcych; Wychowanie do wartości. Znaczenie rodziny i szkoły w rozwoju aksjologicznym człowieka; Recencja książki Kazimierza Denka: Uniwerystet w perspektywie społeczeństwa wiedzy. Dydaktyka akademicka i jej efekty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Aleksander Janowski w Sosnowcu, 2. Polskie Towarzystwo Krajoznawcze - "Ministerstwo polskości", 3. Ludomir Sawicki (1884-1928), geograf, wydawca, krajoznawca, założyciel i pierwszy prezes Oddziału PTK w Krakowie, 4. Aleksander Kazimierz Patkowski (Kartka z dziejów krajoznawstwa w Olkuskiem), 5. Romantycy, pozytywiści i młodzi archeolodzy odkrywają Jurę, 5. Krajobraz kulturowy jako "genius Loci" Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej, 6. Odznaki Polskiego Towarzystwa Krajoznawczego, 7. Wyżyna Krakowsko-Częstochowska - pół wieku ochrony, 8. Tradycje poznawania małej ojczyzny w Sosnowcu, 9. Zarys ewolucji przestrzeni przyrodniczo-kulturowej Będzina, 10. Szlaki turystyczne na Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej i ich zmiany w latach 1966-2005, 11. Krajoznawstwo wczoraj - dziś - jutro, 12. Ochrona przyrody i krajoznawstwo - ewolucja i trwałość (na 100-lecie Poslkiego Towarzystwa Krajoznawczego), 13. Jak zostałem historykiem sztuki, czyli o działalności kół naukowych w Krakowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Proces kształcenia i jego uwarunkowania: 1. W stronę szkoły jako organizacji uczącej się, 2. Wyzwania edukacyjnej współczesności, 3. Wpływ standardów kwalifikacji zawodowych na cele kształcenia w systemie szkolnym, 4. Priorytetowe cele edukacji w procesie integracji europejskiej, 5. Cząstkowe i finalne cele kształcenia. Rzeczywiste kwalifikacje zawodowe, 6. W kręgu powodzeń i niepowodzeń edukacyjnych- "kręgi" inspirowane refleksją i namysłem pedagogicznym Jubilata, 7. Kapitał kulturowy Polski w przededniu integracji europejskiej- wnioski dla edukacji, 8. Transgresyjne podejście do procesu kształcenia, 9. Aktualne uwarunkowania procesu kształcenia w uczelniach akademickich, 10. Refleksie nad edukacją nauczycielską, 11. Autorytet współczesnego nauczyciela i jego uwarunkowania, 12. Reforma edukacji a nauczyciel (refleksje metodologiczne), 13. Skuteczność procesu kształcenia nauczycieli, 14. Zmiany w polskim szkolnictwie na tle cywilizacji informatycznej, 15. Media wyznacznikiem zmian organizacji procesu kształcenia, 16. Edukacyjna perspektywa alfabetyzacji medialnej, 17. Edukacja wobec poliparadygmatyczności nauk o niej, 18. Udział technik komputerowych w aktywizowaniu metod kształcenia, 19. Aplikacyjna wartość metod stosowanych podczas nauczania uczenia się czynności motorycznych, 20. Kształcenie zintegrowane w świetle opinii nauczycieli, uczniów i rodziców, 21. O niektórych kompetencjach przyszłych nauczycieli- głos w dyskusji, 22. O re-kreację profesjonalizmu pedagoga, 23. Internaty szkół podstawowych w prcesie kształcenia dzieci wiejskich, 24. Zastosowanie koncepcji " e-learning" w edukacji dorosłych, 25. Kształcenie formalne wobec zadania wzbudzania i wspomagania autoedukacji, 26. Model asynchronicznego uczenia się w sieci globalnej, 27. Studenci bilingwalni w procesie kształcenia pedagogicznego w Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 27. Samodzielność uczenia w procesie kształcenia w świetle podejścia interakcjonistycznego, 28. Postawy wobec kultury fizycznej młodzieży szkolnej kończącej edukację na poziomie gimnazjalnym, 29. Czy właściwości osobowościowe, temperamentalne i motywacyjne ucznia wpływają na jego osiągnięcia w samoregulowanym uczeniu się motorycznym?, 30. Co się dziej z pracami domowymi uczniów ?, 31. O źródłach autorytetu nauczyciela refleksji kilka, 32. Funkcja motywacyjna oceny szkolnej w opinii uczniów, 33. Wymiar twórczości pedagogicznej, 34. Czym jest dzisiaj edukacja kulturalna, 35. Aktywizująca strategia kształcenia w edukacji najmłodszych, Cz. II Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji: 1. Praca i naród u Norwida, 2. Ku humanistycznej edukacji, 3. W poszukiwaniu pedagogicznej wizji przekształcenia świata- zderzenie tradycji z wartościami społeczeństwa ponowoczesnego, 4. wartości dialogu w edukacji, 5. Wartości w koncepcji wielostronnego życia i bycia, 6. Edukacja a zagrożenia i ochrona człowieka, 7. Rola wartości w wychowaniu, 7. Systemy i hierarchie wartości edukacyjnych, 8. Preferowane wartości współczesnej młodzieży, 9. O arystotelesowskiej tradycji rozwoju filozofii nauki i edukacji w kulturze europejskiej, 10. Cnota wyrozumiałości jako współczesna wartość hodegetyczna, 11. Spotkania z Profesorem Kazimierzem Denkiem na ścieżkach nauki, oświaty i dydaktyki, 12. Funkcje poznawcze kształcenia a prawda jako kategoria aksjologiczna pedagogiki, 13. Sens życia według wartości wyzwaniem dla współczesnej pedagogiki, 14. Komunikacja w sztuce, 15. Edukacja aksjologiczna warunkiem humanizmu we współczesnej szkole, 16. Nauczycielski autorytet w patriotycznej edukacji młodzieży, 17. Nauczyciele nauczycieli- sztuka kształcenia i kształtowania z pozycji chrześcijaństwa, Cz. III Pedagogiczne aspekty krajoznawstwa i turystyki w szkole: 1. "Wpisany" w krajobrazy, 2. Szkolne krajoznawstwo i turystyka wobec wyzwań współczesności, 3. Kadry dla turystyki, czyli przypomnienie działalności Podyplomowego Studium Kultury i Turystyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 4. Miejsce turystyki w autorozwoju, 5. Zajęcia pozalekcyjne we współczesnej szkole, 6. Edukacja regionalna a eurointegracja, 7. Edukacja leśna zintegrowana, 8. Egzotyka polskiego pogranicza. Reminiscencje krajoznawczo- turystyczne, 9. Wycieczki w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, 10. Wspólnie z Profesorem Kazimierzem Denkiem Nagórskich szlakach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Niniejszy tom zatytułowany „Turystyka i krajoznawstwo” jest kolejnym wspólnym przedsięwzięciem dotyczącym publikowania prac zgłoszonych na VII Kongres Krajoznawstwa Polskiego, podjętym w 2020 r. przez Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze oraz Instytut Geografii Miast, Turyzmu i Geoinformacji Wydziału Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego. Z uwagi na duże zainteresowanie Kongresem i zgłoszenie bardzo wielu artykułów postanowiono, aby dwa tomy (10. i 11.) monografii Wydawnictwa Łódzkiego poświęcić właśnie temu wydarzeniu.

Wszystkie prace zawarte w tomie 11. przedstawiają oryginalne wyniki badań w zakresie różnych form turystyki i typów krajobrazów, przekształceń środowiska przyrodniczego i antropogenicznego, turystyki zrównoważonej na obszarach chronionych, preferencji i oczekiwań turystów, a także aspektów andragogiki i osób niepełnosprawnych w krajoznawstwie i turystyce oraz zmian jakie wywołała w turystyce pandemia spowodowana koronawirusem Covid-19. Prace pokazują ścisły związek między krajoznawstwem a turystyką, zachodzący na płaszczyznach poznawczo-dydaktycznej oraz badawczej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Publikacja jest dziesiątym tomem w serii „Warsztaty z Geografii Turyzmu” wydawanej przez Wydział Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego. Zawiera teksty z zakresu trzech działów wiedzy: krajobrazu, krajoznawstwa i turystyki. Lektura tych prac uzmysławia wielość relacji, jakie zachodzą między wymienionymi dziedzinami - zarówno w obszarze poznawczym, dydaktycznym, jak i badawczym. Duża część artykułów zaprezentowanych w tej monografii (z działów: krajobraz i krajoznawstwo) została przygotowana na VII Kongres Krajoznawstwa Polskiego, który miał się odbyć w 2020 roku w Łodzi, ale z powodu pandemii wywołanej koronawirusem został przeniesiony na rok 2022. Opublikowane tutaj prace stanowią więc jedną z form upamiętnienia tego wydarzenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Publikacja jest dziesiątym tomem w serii „Warsztaty z Geografii Turyzmu” wydawanej przez Wydział Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego. Zawiera teksty z zakresu trzech działów wiedzy: krajobrazu, krajoznawstwa i turystyki. Lektura tych prac uzmysławia wielość relacji, jakie zachodzą między wymienionymi dziedzinami - zarówno w obszarze poznawczym, dydaktycznym, jak i badawczym. Duża część artykułów zaprezentowanych w tej monografii (z działów: krajobraz i krajoznawstwo) została przygotowana na VII Kongres Krajoznawstwa Polskiego, który miał się odbyć w 2020 roku w Łodzi, ale z powodu pandemii wywołanej koronawirusem został przeniesiony na rok 2022. Opublikowane tutaj prace stanowią więc jedną z form upamiętnienia tego wydarzenia.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej