Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(7)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(5)
Autor
Jenkins Jennifer M
(2)
Oatley Keith
(2)
Forward Susan (1938- )
(1)
Frazier-Glynn Donna
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Imbir Kamil
(1)
Jasiukiewicz Marian
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Keltner Dacher
(1)
Lewicka Maria
(1)
Noelle-Neumann Elisabeth
(1)
Oczachowski Marian
(1)
Radzicki Józef
(1)
Soroka Józef Michał
(1)
Suchecki Jacek (1950- )
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Witek Lucyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Kontrola emocjonalna
(3)
Uczucia
(3)
Regulacja emocji
(2)
Decyzje
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kontrola (psychologia)
(1)
Kontrola społeczna (socjol.)
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Menedżerowie
(1)
Merchandising
(1)
Motywacja pracy
(1)
Muzycy
(1)
Negocjacje
(1)
Opinia publiczna
(1)
Organizacja
(1)
Promocja handlowa
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przywództwo
(1)
Psychologia muzyki
(1)
Psychologia sportu
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Trema
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Skrypty Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu)
1. Przedsiębiorstwo jako organizacja społeczna, 2. Kultura przedsiębiorstwa - uwarunkowania jednostkowe i organizacyjne, 3. Warunki pracy - struktura i zagrozenia, 4. Menedżerowie, 5. Przywództwo, 6. Dezycje i ich psychospołeczne uwarunkowania, 7. Komunikacja w organizacji, 8. Negocjowanie, 9. Problemy motywacji w organizacji, 10. Proces kontroli w organizacji, 11. Zmiany
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Vademecum Menedżera)
1. Istota i znaczenie merchandisingu, 2. Zachowania konsumentów w miejscu sprzedaży, 3. Zagospodarowanie przestrzeni sprzedażowej, 4. Sterowanie ruchem nabywców, 5. Atmosfera sklepu, 6. Ekspozycja towarów na półce, 7. Promocja w miejscu sprzedaży, 8. Tworzenie witryn sklepowych, 9. Psychologai w merchandisingu, 10. Efektywność i kontrola w merchandisingu, 11. Merchandising w małym sklepie, 12. Najczęściej popełniane błędy i szybkie działania zaradcze, 13. Kierunki i perspektywy rozwoju merchandisingu, 14. Merchandising wybranych produktów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Profil kwartalnika obejmuje problematykę szeroko rozumianej psychologii społecznej: obok eksperymentalnej ps, publikuje prace z pogranicza różnych dyscyplin traktujących o człowieku w środowisku społecznym, poczynając od socjologii i innych nauk społecznych, a kończąc na biologii, neuronauce i psychologii poznawczej. Czasopismo jest otwarte na polemiczne debaty między przedstawicielami różnych orientacji teoretycznych i metodologicznych o miejscu człowieka w środowisku społecznym. W numerze: Joanna Trzópek: Czy w psychologii społecznej jest miejsce na kategorię podmiotowości? [Does social psychology have room for the category of subjectivity?], s. 115–139; Romana Kadzikowska-Wrzosek: Determinizm i nieświadoma wola a podmiotowość [Determinism, “unconscious volition” and subjectivity], s. 140–150; Krzysztof Mudyń: Podmiotowość. Co to może znaczyć? [Subjectivity: What does it mean?], s. 151–157; Joanna Trzópek: Podmiot w psychologii: odpowiedzi na artykuły komentujące [Subject in psychology: Reply to commentaries], s. 158–161; Krystyna Skarżyńska, Kamil Henne: Studenci jako obywatele: kapitał ludzki i społeczny jako źródła akceptacji porządku politycznego i ekonomicznego oraz aktywności społecznej [Students as citizens: Human and social capital as sources of acceptance for political and economical order and social activity], s. 162–182; Joanna Roszak: Otwartość na doświadczenie i poglądy na role płciowe a oceny kobiet i mężczyzn nietypowych dla swojej płci [Openness to experience, attitudes to gender roles and evaluations of gender nonstereotypical males and females], s. 183–197.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Psychologia tremy : teoria i praktyka / Julia Kaleńska-Rodzaj. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2021. - X, [2], 241, [5] s. : rys., tab. ; 21 cm.
Wstęp; CZĘŚĆ I. Zjawisko tremy w opisach muzyków i psychologów muzyki Rozdział 1. Doświadczanie tremy 1.1. Trema w opisach doświadczeń znanych muzyków 1.2. Trema w opisach doświadczeń młodych muzyków 1.3. Trema jako specyficzny problem wykonawstwa muzycznego 1.4. Psychologiczne definicje tremy 1.5. Podsumowanie: porządkowanie terminologii – pobudzenie, stres, lęk, strach, trema CZĘŚĆ II. Trema z perspektywy psychologii sportu Rozdział 2. Trema jako wzrost pobudzenia 2.1. Optymalny stan koncertowy 2.2. Mechanizmy wyjaśniające powstawanie tremy – poziom pobudzenia a jakość wykonania; Temperament a pobudzenie; Temperament a efektywne działanie na scenie; 2.3. Podsumowanie: pobudzenie jako nieodłączny element występowania CZĘŚĆ III. Trema z perspektywy psychologii klinicznej Rozdział 3. Trema jako lęk 3.1. Perspektywa kliniczna: triada objawów lęku 3.2. Podsumowanie: współwystępowanie objawów Rozdział 4. Cechy zwiększające podatność na tremę 4.1. Czynniki osobowościowe 4.2. Czynniki moderujące: wiek i płeć 4.3. Czynniki motywacyjne 4.4. Podsumowanie: rozwojowy schemat powiązań Rozdział 5. Trema jako lęk społeczny 5.1. Trema a lęk społeczny: podobieństwa i różnice 5.2. Trema a inne zaburzenia kliniczne 5.3. Wieloczynnikowe modele wyjaśniające występowanie tremy 5.4. Podsumowanie: profilaktyka lęku scenicznego (tremy) CZĘŚĆ IV. Trema z perspektywy psychologii emocji Rozdział 6. Trema jako złożone zjawisko emocjonalne 6.1. Emocje przedkoncertowe z perspektywy psychologii emocji 6.2. Poszerzenie perspektywy: wyjście poza lęk 6.3. Trema jako złożony stan emocjonalny: wnioski z badań własnych 6.4. Optymalny stan koncertowy i optymalne emocje. Korzyści z ujmowania tremy jako złożonego stanu emocjonalnego 6.5. Podsumowanie: trema z perspektywy psychologii emocji CZĘŚĆ V. Radzenie sobie z tremą – regulacja emocji przedkoncertowych Rozdział 7. Radzenie sobie z tremą – zastosowanie teorii w praktyce 7.1. Ryzykowne strategie radzenia sobie z tremą 7.2. Adaptacyjne strategie radzenia sobie z tremą demobilizującą; Uwaga; Styl myślenia; Rozdział 8. Psychologiczne przygotowanie wykonawcy do występu publicznego 8.1. Budowanie tożsamości artysty – poczucie sensu 8.2. Wspierające środowisko – poczucie wspólnoty 8.3. Rozwijanie umiejętności dbania o kondycję psychiczną i fizyczną – poczucie skuteczności 8.4. Podsumowanie: dobrostan psychiczny muzyka; Bibliografia; Indeks rzeczowy; Indeks nazwisk; O Autorce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Stawiamy hipotezę milczenia, 2. Badanie narzędziami demoskopowymi, 3. Lęk przed izolacją jako motyw, 4. Czym jest opinia publiczna?, 5. Prawo opinii: John Locke, 6. Rządzenie opiera się na opinii: David Hume, James Madison, 7. Jan Jakub Rousseau wprowadza do obiegu pojęcie "opinia publiczna", 8. Opinia publiczna jako tyrania: Alexis de Tocqueville, 9. Rozszerzanie się pojęcia "kontrola publiczna" i rozpad pojęcia "opinia publiczna" : Edward Ross, 10. Chóralne wycie wilków, 11. Opinia publiczna u plemion afrykańskich i plemion regionu Pacyfiku, 12. Szturm na Bastylię, opinia publiczna i psychologia zachowań masowych, 13 .Moda też jest opinią publiczną, 14. Pręgier, 15. Prawo a opinia publiczna, 16. Opinia publiczna sprzyja integracji, 17. Heretycy, awangardziści, indywidualiści: prowokatorzy opinii publicznej, 18. Stareotyp jako środek przekazu opinii publicznej: Waletr Lippmann, 19. Tematyzacja jako osiągnięcie opinii publicznej: Niklas Luhmann, 20. Przywilej dziennikarzy: upublicznienia, 21. Opinia publiczna ma dwa źródła, jednym z nich są środki masowego przekazu, 22. Podwójny klimat opinii, 23. Funkcja artykulacyjna: kto z trudem odnajduje własne stanowisko w środkach masowego przekazu, ma zamknięte usta, 24. Vox Populi - vox dei, 25. Posłowie 1980, 26. Nowe odkrycia, 27. Na drodze do teorii opinii publicznej, 28. Jawne i ukryta funkcja opinii publicznej: podsumowanie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp: 1. Czym jest szantaż emocjonalny? 2. Zagubieni we MGLE 3. Zrozumieć sytuację 4. Do szantażu trzeba dwojga 5. Rola, jaką odgrywamy w emocjonalnym szantażu 6. Cena, jaką płacimy 7. Zrozumieć i przystąpić do działania 8. Nowy słownik wyborów. Część I. Zrozumieć transakcję szantażu Rozdział 1. Diagnoza: szantaż emocjonalny 1. Sześć śmiertelnych symptomów 2. Jeśli to jest tak wyraźne, dlaczego tego nie dostrzegamy? 3. Prawo do stawiania granic 4. Jeden konflikt, dwa rozwiązania 5. Jaki jest prawdziwy motyw? 6. Od elastyczności do zamrożenia. Rozdział 2. Cztery oblicza szantażu 1. „Prokurator” 2. „Biczownik” 3. „Cierpiętnik” 4. „Kusiciel” 5. Wszystko, co odnosi skutek. Rozdział 3. Wszechobecna MGŁA 1. Lęk 2. Poczucie obowiązku 3. Poczucie winy 4. Splątanie nici 5. Bez przedawnienia 6. Kiedy uzasadnione poczucie winy wymyka się spod kontroli 7. Zdezorientowani i zagubieni we mgle Rozdział 4. Narzędzia pracy szantażysty 1. Propaganda 2. Wmawianie choroby – patologizacja 3. Szukanie sprzymierzeńców 4. Negatywne porównania Rozdział 5. Wewnętrzny świat szantażysty 1. Z czym wiąże się frustracja 2. Od frustracji do utraty 3. Deprywacja i zależność 4. Mieszanina przyczyn 5. Kiedy kryzys staje się katalizatorem 6. Życie usłane różami 7. Obcy najbliżsi 8. Tylko oni się liczą 9. Z igły widły 10. Wygrać bitwę, przegrać wojnę 11. Korzyści z karania; 12. Zmniejszyć straty 13. Udzielić nam lekcji 14. Stara walka, nowe ofiary 15. Zacieśnienie związku 16. To nie chodzi o nas. Rozdział 6. Trzeba dwojga 1. „Wyzwalacze” 2. Cechy, które sprawiają, że jesteśmy podatni na szantaż 3. Uzależnienie od aprobaty 4. Unikanie złości i dążenie do zgody za wszelką cenę 5. Przyjmowanie oskarżeń 6. „Krwawiące serce” 7. Brak wiary w siebie 8. Kwestia równowagi 9. Szkolenie szantażysty 10. Szantażowanie samego siebie 11. Słowo ostrzeżenia Rozdział 7. Wpływ szantażu 1. Wpływ na nasz szacunek do samych siebie 2. Wpływ na nasze samopoczucie 3. Zdradzanie innych w celu ułagodzenia szantażysty 4. Wpływ na związek Część II. Przełożyć wiedzę na czyny; Wstęp: czas na zmianę Rozdział 8. Zanim zaczniesz 1. Pierwszy krok 2. Zmiana uległych zachowań 3. Sygnały SOS 4. Krok pierwszy: Stań 5. Krok drugi: Obserwuj Rozdział 9. Czas na decyzję 1. Trzy kategorie żądań 2. Niewielki problem 3. Kiedy stawka jest wyższa 4. Ważne życiowe decyzje: traktuj je z uwagą Rozdział 10. Strategia 1. Niedefensywna komunikacja 2. Zmienić szantażystę w sprzymierzeńca 3. Wymiana handlowa 4. Posłużenie się humorem 5. Ocena rezultatów 6. Będziesz silniejszy Rozdział 11. Przebić się przez MGŁĘ 1. Stare uczucia, nowe reakcje 2. Zacznijmy od uczuć 3. Wyłączyć „wyzwalacz” lęku 4. Wyłączyć „wyzwalacz” poczucia obowiązku 5. Wyłączyć „wyzwalacz” poczucia winy. Epilog: 1. Cud zmiany 2. Powrót do domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Podziękowania; CZĘŚĆ I. RÓŻNE SPOJRZENIA NA EMOCJE Rozdział 1. Podejścia do zrozumienia emocji: Wprowadzenie; Czym jest emocja? Pierwsze pomysły; Dziewiętnastowieczni myśliciele; Podejścia filozoficzne i literackie; Nauka o mózgu, psychologia, socjologia i antropologia; Empiryczne inspiracje nowej nauki o emocjach; Czym jest emocja? Ramy teoretyczne; Sfera emocji: emocje - nastroje – dyspozycje; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 2. Ewolucja emocji: Elementy podejścia ewolucyjnego; Ewolucyjna historia ludzkich emocji; Ewolucja reprezentacji symbolicznej i języka; Emocje jako podstawa relacji międzyludzkich; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Dodatkowa lektura uzupełniająca; Rozdział 3. Kulturowe rozumienie emocji: Społeczność wyspiarska; Międzykulturowe podejścia do emocji; Konstruowanie emocji na Zachodzie; Miłość seksualna na Zachodzie; Integracja podejść ewolucyjnych i kulturowych; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; CZĘŚĆ II. ELEMENTY EMOCJI Rozdział 4. Komunikowanie emocji: Pięć rodzajów zachowań niewerbalnych; Mimiczne ekspresje emocji; Wokalne komunikowanie emocji; Dotykowe komunikowanie emocji; Ekspresje emocjonalne i koordynowanie kontaktów międzyludzkich; Kulturowe zróżnicowanie ekspresji emocji; Komunikowanie emocji w sztuce; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 5. Zmiany cielesne i emocje: Wczesne teorie emocji i zmian cielesnych; Emocje i autonomiczny układ nerwowy; Emocje i układ neuroendokrynny; Emocje i układ odpornościowy; Zmiany cielesne i doświadczenia emocjonalne; Ucieleśnienie, poznanie i kontakty społeczne; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 6. Ocena, doświadczenie, regulacja: Ocena i emocje; Oceny pierwotne, pozytywność i negatywność; Oceny wtórne; Trzecia faza oceny: werbalne dzielenie się; Słowa i koncepcje; Doświadczenie emocjonalne; Regulacja emocji; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 7. Mechanizmy mózgowe i emocje: Historyczne podejścia do neuronauki emocji; Oceny i mózgowe procesy podkorowe; Świadomość ciała i subiektywne odczucia: przednia część kory wyspy; Od konceptualizacji do empatycznego zrozumienia: korowe procesy mózgowe; Poszukiwanie wzorców aktywacji mózgowej poszczególnych emocji; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; CZĘŚĆ III. EMOCJE I ŻYCIE SPOŁECZNE Rozdział 8. Rozwój emocji w dzieciństwie: Teorie rozwoju emocjonalnego; Ekspresja emocjonalna; Rozpoznawanie emocji; Regulacja emocji; Biologiczne uwarunkowania temperamentu; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 9. Emocje w relacjach społecznych: Emocje w bliskich związkach; Emocje w przyjaźni; Emocje w relacjach hierarchicznych; Emocje i dynamika grupowa; Inteligencja emocjonalna; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 10. Emocje i myślenie: Namiętności i rozum; Emocje nadają priorytet myślom, celom i działaniom; Emocje i nastroje w zachowaniach ekonomicznych; Infuzja afektu i afekt jako informacja; Style przetwarzania; Wpływ nastrojów i emocji na funkcjonowanie poznawcze; Moralność; Emocje i prawo; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; CZĘŚĆ IV. EMOCJE I CZŁOWIEK Rozdział 11. Różnice indywidualne w emocjonalności: Emocjonalność na przestrzeni życia; Przywiązanie i emocjonalność; Zachowania rodzicielskie wykraczające poza przywiązanie; Socjalizacja emocji w domu rodzinnym; Poza rodzicielstwem: wpływ rodzeństwa, rówieśników i szerszego kontekstu społecznego; Programy optymalizujące rozwój emocjonalny; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 12. Psychopatologia emocji w dzieciństwie: Emocje i psychopatologia; Częstość psychopatologii w dzieciństwie; Czynnik ryzyka a psychopatologia; Czynniki ryzyka; Trajektorie zaburzeń; Interwencje w psychopatologii dzieci i młodzieży; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 13. Zaburzenia emocjonalne w dorosłości: Depresja i lęk; Zaburzenia psychiczne: objawy i rozpowszechnienie; Jak powstają zaburzenia; Interakcje genotyp-środowisko; Predyspozycje emocjonalne i zaburzenia emocjonalne; Czynniki podatności; Nawroty, powrót do zdrowia i przedłużanie zaburzeń; Neurofizjologia depresji i lęku; Poza depresją i lękiem; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 14. Znaczące życie: Znaczące wydarzenie; Sens w życiu; Terapia psychologiczna prowadzona przez innych i autoterapia; Uważność w starożytności i współczesności; Świadome rozumienie emocji; Emocje w literaturze; Emocje i wolna wola; Emocje i sens w życiu społecznym; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Piśmiennictwo; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; O Autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Podejścia teoretyczne do emocji, R.2 Kulturowe interpretacje emocji, R.3 Ewolucja emocji, R.4 Czym jest emocja?, R.5 Mózgowe mechanizmy emocji, R.6 Rozwój emocji, R.7 Różnice indywidualne w rozwoju emocjonalności R.8 Emocja a psychopatologia w dzieciństwie, R.9 Funkcje emocji i ich wpływ na procesy poznawcze i perswazję R.10 Emocje w relacjach społecznych, R.11 Rola emocji w psychopatologii dorosłych, R.12 Psychoterapia, świadomość i narracja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej