Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(4)
Autor
Grzegorczyk Filip (1978- )
(1)
Jaroszek Agata
(1)
Szpringer Włodzimierz
(1)
Włodarska-Dziurzyńska Karolina
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Konsumenci (ekon.)
(4)
Umowa
(2)
Banki
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Harmonizacja prawa
(1)
Internet
(1)
Konkurencja
(1)
Odpowiedzialność cywilna
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Sprzedaż konsumencka
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie)
1. Prawo konsumencie w Unii Europejskiej - aspekty systemowe: Regulacje konsumenckie w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Rys historyczny polityki konsumenckiej i regulacji konsumenckiej we Wspólnocie Europejskiej (Unii Europejskiej); Problem istnienia wspólnotowego prawa konsumenckiego; Najważniejsze instrumenty oraz cechy prawa konsumenckiego; Dyrektywa jako instrument realizacji polityki konsumenckiej ; 2. Harmonizacja umów konsumenckich w prawie Unii Europejskiej: Wprowadzenie do problematyki prawa umów w porządkach prawnych państw członkowskich Unii Europejskiej; Konsument i profesjonalista jako strony umowy konsumenckiej; Niedozwolone postanowienia umowne jako zakazany element umów konsumenckich; 3. Harmonizacja umów o usługi finansowe w prawie Unii Europejskiej: Uwagi ogólne; Finansowe dyrektywy konsumenckie; Akty prawa pochodnego regulujące usługi finansowe, chroniące także konsumenta; 4. Dyrektywy konsumenckie dotyczące między innymi usług finansowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie)
1. Wprowadzenie do problematyki handlu elektronicznego. 2. Wybór prawa dla zobowiązań umownych. 3. Wspólnotowe i polskie rozwiązania kolizyjne w zakresie wskazania prawa właściwego dla zobowiązań umownych zawieranych z udziałem konsumentów przez Internet.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i funkcje sankcji w prawie cywilnym; Pojęcie sankcja; Sankcje w prawie konsumenckim; Tradycyjne sankcje cywilnoprawne jako instrument ochrony konsumenta; Funkcje sankcji; 2. Problematyka ochrony konsumenta w prawie polskim i w prawie wspólnotowym- uwagi ogólne: Przyczyny szczególnej ochrony konsumenta; Problematyka ochrony konsumenta w Unii Europejskiej; 3. Sankcje mające zapewnić efektywną realizację obowiązków informacyjnych i ochronę konsumenta na wypadek ich niedopełnienia: O obowiązkach informacyjnych w ogólności; Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym jako instrument ochrony konsumenta przed naruszeniem przez przedsiębiorców obowiązków informacyjnych; Konsekwencje niedochowania obowiązków informacyjnych w przypadku umów o imprezę turystyczną; Konsekwencje niedochowania obowiązków informacyjnych w przypadku umów timesharingu; ; Konsekwencje niedochowania obowiązków informacyjnych w przypadku umowy sprzedaży konsumenckiej; Konsekwencje niedochowania obowiązków informacyjnych w umowie o kredyt konsumencki; 4. Instrumenty zapewniające realizację praw konsumenta, charakterystyczne dla poszczególnych umów: Problem realnego wykonania zobowiązania i pełnej rekompensaty szkody w przypadku umów o imprezę turystyczną; Umowa timesharingu; Sankcje na wypadek niezgodności towaru z umową sprzedaży konsumenckiej; 5. Wnioski końcowe: Przyczyny deficytu realności sankcji; Działania na poziomie prawodawczym w celu zmniejszenia deficytu realności sankcji; Granice swobody działań państw członkowskich w zakresie konstruowania sankcji; Instrumenty ochrony interesów konsumenta na etapie wykonania umowy; Problem rekompensaty uszczerbku niemajątkowego, doznanego przez konsument w przypadku nienależytego wykonania zadania przed przedsiębiorcę; Działania zwiększające świadomość prawa przedsiębiorcę.8. Wykorzystanie sankcji innych niż sankcje
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie)
1. Konkurencja a regulacja na rynku consumer finance; 2. Łagodzenie asymetrii informacyjnej na rynku consumer finance (władza- umiejętność- zaufanie); 3. Ochrona konsumenta- tendencje rozwojowe; 4. Społeczna odpowiedzialność banków a bankowość socjalna; 5. Rachunek bankowy jako usługa powszechna; 6. Dyrektywa o kredycie konsumenckim a rozwój rynku; 7. Regulacje antylichwiarskie a nadmierne zadłużenie; 8. Kredyt związany- pułapki regulacji. Jak daleko powinna sięgać ochrona konsumenta?; 9. Instytucja upadłości konsumenckiej- ochrona konsumenta czy osłona socjalna?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej