Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(82)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(82)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(59)
dostępne
(50)
Placówka
Wypożyczalnia
(50)
Czytelnia
(59)
Autor
Kosikowski Cezary (1942- )
(5)
Obłój Krzysztof (1954- )
(4)
Begg David
(3)
Bossak Jan W
(3)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(3)
Olszewski Jan (1960- )
(3)
Romanowska Maria (1947- )
(3)
Blicharz Rafał
(2)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(2)
Dornbusch Rudiger
(2)
Fischer Stanley
(2)
Frejtag-Mika Eliza
(2)
Gronkiewicz-Waltz Hanna (1952- )
(2)
Powałowski Andrzej (1951- )
(2)
Rapacki Ryszard
(2)
Rosa Grażyna (1968- )
(2)
Szydło Marek (1977- )
(2)
Tkaczyk Tadeusz Paweł
(2)
Wierzbowski Marek (1946- )
(2)
Yip George S. (1947- )
(2)
Albigowski Marek
(1)
Allaire Yvan
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Anusz Jan
(1)
Bieńkowski Wojciech
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bowman Cliff
(1)
Bożyk Paweł (1939-2021)
(1)
Budzyńska Małgorzata
(1)
Byrt Agnieszka
(1)
Cieśliński Aleksander
(1)
Czarny Bogusław (1957- )
(1)
Czechowska Iwona Dorota (1962- )
(1)
Daszkiewicz Nelly
(1)
Domański Tomasz
(1)
Dornbusch Rudiger (1942-2002)
(1)
Drewniak Rafał
(1)
Duszczyk Maciej
(1)
Dzierżanowski Włodzimierz
(1)
Dzikiewicz-Gazda Urszula
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Eucken Edith
(1)
Eucken Walter
(1)
Faulkner David
(1)
Firsirotu Mihaela E
(1)
Fischer Stanley (1943- )
(1)
Gancarz Marcin
(1)
Gazda Zbigniew
(1)
Giedrewicz-Niewińska Aneta
(1)
Gieroczyńska Edyta
(1)
Goik Magdalena
(1)
Gorynia Marian
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Gracz Leszek
(1)
Grzybczyk Katarzyna
(1)
Hensel Paul K
(1)
Hoc Stanisław (1948- )
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jasiński Wojciech
(1)
Jatczak Marcin
(1)
Kay John
(1)
Kałużyńska Małgorzata
(1)
Kałążny Jerzy
(1)
Koroluk Sławomir
(1)
Kowalak Broinisława
(1)
Krupski Rafał
(1)
Kuciński Kazimierz
(1)
Kuczewska Lidia
(1)
Malawski Marcin
(1)
Malinowska Ewa
(1)
Marks Stephen G
(1)
Matwiejczuk Wiesław
(1)
Mering Leszek
(1)
Miklaszewski Stanisław (1947-2011)
(1)
Miśko Tomasz (1982- )
(1)
Mroczyński-Szmaj Łukasz (1986- )
(1)
Nowacki Robert
(1)
Pałasz Lech
(1)
Pietrzykowski Tomasz
(1)
Piszcz Anna
(1)
Porter Michael E. (1947- )
(1)
Prahalad C. K. (1941-2010)
(1)
Prusak Feliks (1939- )
(1)
Ramaswamy Venkat
(1)
Rotuska Adrianna
(1)
Rudolf Stanisław
(1)
Runiewicz Małgorzata
(1)
Rzemieniak Magdalena
(1)
Sagan Beata
(1)
Samuelson William F
(1)
Samul Joanna
(1)
Siciński Jędrzej
(1)
Sieradzka Katarzyna
(1)
Skawińska Eulalia (1943- )
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Sobczak Karol
(1)
Sosnowska Honorata
(1)
Steinach Peter
(1)
Szabłowski Józef
(1)
Szemborska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(55)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(84)
Język
polski
(84)
Temat
Konkurencja
(76)
Przedsiębiorstwo
(22)
Gospodarka
(21)
Prawo gospodarcze
(12)
Monopol
(8)
Rynek
(8)
Innowacje
(7)
Zarządzanie
(7)
Globalizacja
(6)
Konsumenci (ekon.)
(6)
Marketing
(6)
Przedsiębiorcy
(6)
Rynek pracy
(6)
Upadłość
(6)
Analiza strategiczna
(5)
Mikroekonomia
(5)
Umowa
(5)
Unia Europejska
(5)
Zarządzanie strategiczne
(5)
Decyzje
(4)
Ekonomia
(4)
Gospodarka narodowa
(4)
Handel
(4)
Konsumenci
(4)
Organizacja
(4)
Polska
(4)
Prawo antymonopolowe
(4)
Prawo konkurencji
(4)
Rynek finansowy
(4)
Ceny
(3)
Gospodarka komunalna
(3)
Państwo
(3)
Pieniądz
(3)
Planowanie strategiczne
(3)
Podatek
(3)
Produkcja
(3)
Prywatyzacja
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Rynek (ekonomia)
(3)
Ryzyko
(3)
Siła robocza
(3)
Spółki
(3)
Strategia
(3)
Zamówienia publiczne
(3)
Banki
(2)
Benchmarking
(2)
Branża TSL
(2)
Controlling
(2)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(2)
Etyka biznesu
(2)
Euro (pieniądz)
(2)
Finanse międzynarodowe
(2)
Gospodarka kapitalistyczna
(2)
Informacja gospodarcza
(2)
Integracja europejska
(2)
Internet
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(2)
Nieuczciwa konkurencja
(2)
Ochrona konkurencji
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Outsourcing
(2)
Papiery wartościowe
(2)
Planowanie gospodarcze
(2)
Polityka gospodarcza
(2)
Pomoc publiczna
(2)
Prawo autorskie
(2)
Prawo gospodarcze międzynarodowe
(2)
Prawo wspólnotowe europejskie
(2)
Prognozy
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(2)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(2)
Przedsiębiorstwo państwowe
(2)
Rynek kapitałowy
(2)
Samorzad zawodowy
(2)
Samorząd gospodarczy
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Usługi
(2)
Współpraca gospodarcza
(2)
Alians marketingowy
(1)
Alians strategiczny (ekon.)
(1)
Alians strategiczny (ekonomia)
(1)
Analiza SWOT
(1)
Bezrobocie
(1)
Bogactwo
(1)
Centra handlowe
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Cło
(1)
Dochód narodowy
(1)
E-konsumenci
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomia polityczna kapitalizmu
(1)
Ekonomia współpracy
(1)
Ekonomika transportu
(1)
Ekorozwój
(1)
Emerytura
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-
(2)
1989-2000
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Azja
(1)
Azja Wschodnia
(1)
Białoruś
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Francja
(1)
Niemcy
(1)
Region bałtycki
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(20)
Opracowanie
(9)
Praca zbiorowa
(8)
Monografia
(3)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(39)
Zarządzanie i marketing
(17)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
84 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka aliansów przedsiębiorstw i przyczyny ich rozwoju we współczesnej gospodarce; 2. Alianse marketingowe na tle innych rodzajów aliansów; 3. Zarządzanie aliansami marketingowymi jako zarządzanie projektami; 4. Sojusze marek (Brand Alliance) jako forma sojuszy strategicznych w marketingu; 5. Sojusze marek w ramach programów lojalnościowych; 6. Licencjonowanie i franczyza jako formy aliansów marketingowych; 7. Alianse marketingowe w sferze kultury i w marketingu terytorialnym; 8. Konwergencja mediów jako czynnik stymulujący alianse marketingowe; 9. Sposnoring- od formy promocji do aliansu marketingowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Finansowe ; nr 6)
Przewaga konkurencyjna - wyróżnik pozycji rynkowej przedsiębiorstwa; Czynniki kształtujące wyróżnik konkurencyjny przedsiębiorstwa; Metody poszukiwania przewagi konkurencyjnej; Projektowanie strategii marketingowej na podstawie wyróżnika konkurencyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział I. Generatory wartości przedsiębiorstwa w różnych fazach cyklu koniunkturalnego Rozdział II. Rozwój start-upu – uwarunkowania legislacyjne i prawne Rozdział III. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw funkcjonujących w specjalnych strefach ekonomicznych w Polsce Rozdział IV. Kondycja finansowa polskich przedsiębiorstw handlowych Rozdział V. Teoria agencji i polityka wypłat dywidend na przykładzie spółek indeksu WIG20 Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie Rozdział VI. Zintegrowany controlling finansowy w grupie kapitałowej Rozdział VII. Ujawnienia niefinansowe w obszarze pracowniczym na przykładzie sprawozdań spółek Respect Index Destruktory i kreatory wartości na poziomie sektora, przedsiębiorstwa, produktu i usługi Rozdział VIII. Polskie modele dyskryminacyjne w prognozowaniu zagrożenia upadłością spółek z rynku New Connect Rozdział IX. Ocena skuteczności modeli dyskryminacyjnych w prognozowaniu upadłości polskich sieci marketów i delikatesów Rozdział X. Zarządzanie przedsiębiorstwem komunalnym w warunkach kryzysowych Rozdział XI. Motywacja do służby publicznej pracowników organizacji publicznych na przykładzie urzędów gmin Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Rozdział XII. Innowacje w komunikacji miejskiej – rozwiązania w polskich miastach Rozdział XIII. Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw branży numizmatycznej w Polsce Rozdział XIV. Wpływ wdrażania innowacyjnych systemów bikesharingowych na przedsiębiorstwo na przykładzie Nextbike Polska Rozdział XV. Agile jako metoda tworzenia innowacyjnych projektów w banku - przykład ING Banku Destruktory i kreatory wartości na poziomie sektora, przedsiębiorstwa, produktu i usługi Rozdział XVI. Wykorzystanie zielonych obligacji przez przedsiębiorstwa w Polsce i we Francji Rozdział XVII. Ocena kontroli jakości instrumentem nadzoru realizacji projektów ERASMUS+.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I WPROWADZENIE: Narzędzia analizy ekonomicznej; Popyt, podaż i rynek; państwo w gospodarce mieszanej; CZĘŚĆ II MIKROEKONOMIA POZYTYWNA: Teoria wyboru konsumenta; Zachowanie i organizacja przedsiębiorstwa; Rozwinięcie teorii podaży; Konkurencja doskonała; Struktura rynku i konkurencja niedoskonała; Kapitał ludzki, dyskryminacja i związki zawodowe; Kapitał i ziemia; Ryzyko w działalności gospodarczej CZĘŚĆ III: EKONOMIA DOBROBYTU: Podatki i wydatki publiczne; Polityka ochrony konkurencji i polityka przemysłowa; Nacjonalizacja i prywatyzacja; Równowaga ogólna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do problematyki podejmowania decyzji gospodarczych; Cz.I Decyzje przedsiębiorstwa; Podejmowanie optymalnych decyzji na podstawie analizy marginalnej; Analiza popytu i optymalna polityka cenowa; Ocena popytu; prognozowanie; produkcja; Analiza kosztów; Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności; Konkurencja na różnych rynkach; Wartość informacji. Cz.II Konkurencja na różnych rynkach: Konkurencja doskonała; Monopol; Opigopol; Teoria gier a strategia konkurencji Regulacja, dobra publiczne oraz analiza kosztów i korzyści; Cz.III Zastosowania reguł i narzędzi decyzyjnych: Asymetria informacji a struktura organizacji; Negocjacje; Aukcje i przetargi; Programowanie liniowe; Planowanie i ocena przedsięwzięć inwestycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I WPROWADZENIE: Narzędzia analizy ekonomicznej; Popyt, podaż i rynek; państwo w gospodarce mieszanej; CZĘŚĆ II MIKROEKONOMIA POZYTYWNA: Teoria wyboru konsumenta; Zachowanie i organizacja przedsiębiorstwa; Rozwinięcie teorii podaży; Konkurencja doskonała; Struktura rynku i konkurencja niedoskonała; Kapitał ludzki, dyskryminacja i związki zawodowe; Kapitał i ziemia; Ryzyko w działalności gospodarczej CZĘŚĆ III: EKONOMIA DOBROBYTU: Podatki i wydatki publiczne; Polityka ochrony konkurencji i polityka przemysłowa; Nacjonalizacja i prywatyzacja; Równowaga ogólna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33O, 330 (4 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wpływ otoczenia na efektywność gospodarowania w przedsiębiorstwie; 2. Czynniki determinujące konkurencyjność przedsiębiorstwa; 3. Gospodarowanie aktywami trwałymi w przedsiębiorstwie; 4. Gospodarowanie aktywami obrotowymi w przedsiębiorstwie; 5. Gospodarowanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie; 6. Procesy inwestycyjne w przedsiębiorstwie; 7. Gospodarowanie kapitałami własnymi w przedsiębiorstwie; 8. Wartość przedsiębiorstwa; 9. Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw; 10. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa jako wyzwanie współczesnego otoczenia biznesu; 11. Formy współdziałania przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.I Charakterystyka ogólna europejskiego prawa gospodarczego: 1. Ogólna charakterystyka Instytucji europejskich i europejskiego prawa.;2. Pozycja i perspektywy Polski.;3. Prawo europejskie-europejskie prawo gospodarcze. R.II Przedsiębiorca w świetle europejskiego prawa gospodarczego; 1. Pojęcie przedsiębiorstwa w prawie europejskim.;2.Podstawowe prawa i obowiązki przedsiębiorcy.;3. Warunki przestrzenne działania przedsiębiorstwa. R.III Europejskie prawo przedsiębiorczości; 1. Wolność gospodarcza a funkcje regulacyjne pań stwa.;2. Swoboda i ograniczenia świadczenia usług w europejskim prawie gospodarczym. R.IV Europejskie prawo celne: 1.Kodeks celny UE.;2. Kodeks cywilny UE wprowadzenie towarów i przeznaczenie celne.;3. Odwoła nie od decyzji.;4. Warunki ważności i skutków dokument ów celnych w ramach Wspólnoty.;5. Skład i zakres kompetencji oraz procedura Komitetu.;6. Harmonizacja polskiego ustawodawstwa celnego z unijnym. R.V Europejskie prawo walutowe i rynku kapitałowego; 1. Podstawy prawne przepływu kapitału i płatności we Wspólnocie Europejskiej.;2. Europejskie prawo walutowe.;3. Europejska Unia Gospodarcza i Walutowa (EMU).;4. Europejskie prawo rynku kapitałowego. R.VI Europejskie Prawo Ochrony Konkurencji; 1.Europejskie reguły konkurencji; 2. Własność intelektualna a europejskie reguły konkurencji.;3. Prawo subwencyjne(pomoc publiczna).;4. Europejskie prawo podatkowe i jego harmonizacja.;5. Europejskie regulacje konsumenckie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota, funkcje, i znaczenie usług biznesowych w polskiej gospodarce; 2. Konkurencyjność przedsiębiorstw - przejawy, uwarunkowania, mierniki, instrumenty; 3. Innowacje jako narzędzie konkurowania w usługach; 4. Innowacyjność usług biznesowych w świetle wyników badań własnych; 5. Wykorzystanie innowacyjnych usług biznesowych w procesie konkurowania; 6. Współpraca przedsiębiorstw świadczących usługi biznesowe i ich klientów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Instytucje, rynki i konkurencja a systemy społeczno-gospodarcze państwa, Cz.II Europejskie systemy społeczno-gospodarcze: 1. Wprowadzenie, 2. Wielka Brytania. Od klasycznego do europejskiego modelu rynkowego, 2. Niemcy. Społeczna gospodarka rynkowe, 3. Francja. Od etatyzmu do społecznej gospodarki rynkowej, 5. Szwecja. Skandynawski model dobrobytu, 6. Iralndia. Cz.III Amerykański system gospodarczy, Cz.IV Japonia i Nowe Kraje Przemysłowe Azji: 1. Japonia. Od państwa rozwojowego do harmonii społeczno-ekonomicznej, 2. Nowe Kraje Przemysłowe Azji. Proeksportowe tygrysy, 2. Indie. Od kapitalizmu państwowego do rynkowego. Cz.V Chiny i Rosja. Prorynkowea transformacja gospodarcza: 1. Chiny. Czerwoni mandaryni, liberalizacja i dynamiczny rozwój, 2. Rosja. Liberalizacja, oligarchowie i rynek, Cz.VI Polska. Transformacja instytucjonalna, rynek i konkurencja na tle międzynarodowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Klastry - trochę teorii, 2.Unia Europejska i Organizacja Współpracy i Rozowju Gospodarczego wobec gron, 3.Wybrane przykłady klastrów na świecie, 4.klastry w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Korzenie konkurencyjności w ekonomii: 1. Koncepcja konkurencji w ekonomii, 2. Teoretyczne aspekty konkurencyjności. Cz.II Konkurencyjność na różnych poziomach systemów gospodarczych: 3. Konkurencyjność w ujęciu mikroekonomicznym, 4. Konkurencyjność w ujęciu mezoekonomicznym, 5. Konkurencyjność w ujęciu makroekonomicznym, 6. Konkurencyjność na poziomie lokalnym, 7. Konkurencyjność gospodarek w ujęciu regionalnym, Cz.III Studia nad międzynarodową konkurencyjnością gospodarek: 8. Wpływ polityki gospodarczej na konkurencyjność, 9. Konkurencyjność a uwarunkowania prawne polityki konkurencji w Unii Europejskiej, 10. Metodologia badań konkurencyjności gospodarek narodowych - rankingi konkurencyjności, 11. konkurencyjność Unii europejskiej na tle założeń Strategii Lizbońskiej, 12. Miejsce Polski w rankingach konkurencyjności i ocena gospodarki polskiej przez pryzmat różnych mierników ekonomicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Konkurencyjność a transformacja i polityka gospodarcza Polski: Założenia opracowania; Metodologia; Podstawowe pojęcia; Metody badania konkurencyjności; Oceny konkurencyjności Polski przygotowane w wyspecjalizowanych ośrodkach; Zastrzeżenia, jakie budzą oceny, i ich ewolucja; Transformacja a konkurencyjność; Konkurencyjność - cecha krótkookresowa czy zjawisko perspektywiczne; Wnioski. Cz. II Konkurencyjność w warunkach globalizacji między państwami, branżami, firmami w pomiarach statystycznych w latach 1997-2010: O metodologii i celach; Wprowadzenie do projekcji pomiaru konkurencyjności w gospodarce globalnej; Pojęcie i mechanizmy konkurencji; Badania statystyczne pomiarów konkurencyjności między państwami; Badania konkurencyjności między produktami lub branżami gospodarki; Badania konkurencyjności między firmami; Dotychczasowe badania konkurencyjności a zarysowujące się potrzeby badań; Zwięzły opis metody statystycznego badania konkurencyjności globalnej; Konkurencyjność mierzona wymianą międzynarodową towarów dla 35 krajów w 2010 r. ze szczególnym uwzględnieniem Polski; Postulaty poprawy konkurencyjności gospodarki Polski na podstawie uzyskanej analizy (czynniki widzialne); Postulaty usprawnienia kultury konkurencyjności w polskich mechanizmach gospodarczych (czynniki niewidzialne)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowe pojęcia, 2. Drzewo : postać rozwinięta, 3. Informacja i strategia, 4. Gry macierzowe czyli prehistoria, 5. O równowagach po raz pierwszy, 6. Przykład rozwiązania gry : NIM czyli zapałki, 7. Ile równowag i które?, 8. O żonach matematyków, stonodze i wspólnej wiedzy, 9. Preferencje i użyteczność, 10. Użyteczność a ryzyko, 11. Dylematy eksploatacji zasobów : racjonalność
czyli optymalność, 12.Podatki : sposób wymuszania "właściwych" zachowań, 13.Nowy towar na rynku : gra przedsiębiorców, 14.Duopol Cournota : gra wyznacza wie lkość produkcji, 15.Powtarzanie tej samej gry, 16. Czy warto być liderem?, 17.O piwie i kefirze : gry z nikompletną informacją, 18.Kiedy sprawdzić przeciwnika ? Jeszcze raz indukcja wsteczna, 19.Atakować czy broni ć?, 20.Gry a ewolucja, 21.eksperymenty i teoria gier, 22.Gry różniczkowe, 23.Przetargi, 24.Aukcje, 25.Ryzyko i uczciwość : jak skonstruować optymalny kontrakt?, 26 .Działanie w zespole : ile warta jest informacja?, 27. Gry kooperacyjne : tworzenie koalicji, 28.Zbiór stabil ny : norma zachowania społecznego, 29.Wartość Shapleya , 30.Spółka akcyjna : przykład gry kooperacyjnej, 31.G ry parlamentarne : rezprezentacje i stowarzyszenia, 32 .Kto za to zapłąci : zastosowanie wartości Shapleya, 33.Handel wymienny : gry bez wypłat ubocznych, 34.Gry a progrmaowanie liniowe, 35.Produkcja i gry, 36.Gry a programowanie wypukłe, 37.Co zrobili Arrow i Debreu?, 38.Co to jest punkt stały i do czego służy?, 38.Jak "po omacku" dojść do równowagi, 40.Jak się mają gry do teorii zbiorów?, 41.Mało graczy, czy wielu?, 42.Krótko
o historii i perspektywach teorii gier
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Stan badań nad innowacyjnością jako czynnikiem poprawy konkurencyjności gospodarki: Główne pojęcia konkurenycjności. Dostosowanie do zmian strukturalnych - trwała cecha konkurencyjności. Innowacje- czynnik wzrostu konkurencyjności. Instytucjonalna teoria polityki przemysłowej. Metody pomiaru oparta na klastrach. 2.Wzrost znaczenia innowacji w polityce zwiększania konkurencyjności. Parki przemysłowe, naukowo-technologiczne i klastry. 3.Polityka zwiększania konkurencyjności w Polsce: Założenia polityki przemysłowej. Polityka wobec małych i średnich przedsiebiortsw. Polityka proinnowacyjna. Programy restrukturyzacji przemysłu - przykłady. Ocena Komisjii Europejskiej i OECD. Sektorowy program operacyjny - wzrost konkurencyjności przedsiebiorstw, lata 2004-2006 (SPO-WKP). 4.Innowacyjność jako czynnik poprawy konkurencyjności polskiej gospodarki: Reformy strukturalne lat 90. POmoc publiczna jako czynnik zmian konkurencyjności polskiej gospodarki. Pozycja konkurencyjna Polski na przełomie XX i XXI w. Uwarunkowania wzrostu innowacyjności w pOlsce. Stan przygotowania Polski do rozwoju gospdarki opartej na wiedzy (GOW). Szanse zwiększenia konkurencyjności gospodarki w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Konkurencyjność podmiotów- ujęcie teoretyczne; 2. Technologie informacyjne i komunikacyjne jako czynnik kształtujący makroekonomiczną konkurencyjność gospodarki; 3. Społeczeństwo informacyjne i jego rola w podnoszeniu konkurencyjności makroekonomicznej gospodarki; 4. Cenowa konkurencyjność w ujęciu międzynarodowym; 5. Konkurencyjność polskiego eksportu artykułów przemysłowych na rynku unijnym w latach 1995-2003- analiza na poziomie mezo; 6. Konkurencyjność MSP w procesie internacjonalizacji; 7. Sieci małych przedsiębiorstw a utrzymanie konkurencyjności; 8. Symptomy spadku konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Pojęcie konkurencyjności międzynarodowej i jej mierniki : 1. Miary konkurencyjności międzynarodowej w warunkach globalizacji, 2. Konkurencyjność polskiej gospodarki w ocenie zagranicznych ośrodków badawczych, 3. Znaczenie postępu technicznego w kształtowaniu międzynarodowej konkurencyjności gospodarki Polski. II. Pozaekonomiczne uwarunkowania wzrostu konkurencyjności polskiej gospodarki : 4. Wpływ zmian instytucjonalnych w Unii Europejskiej na konkurencyjność polskiej gospodarki, 5. Międzynarodowe otoczenie polityczne a członkostwo Polski w Unii Europejskiej, 6. Wpływ członkostwa w Unii europejskiej na system sprawowania władzy w Polsce. III. Wpływ czynników walutowo-finansowych na konkurencyjność polskiej gospodarki : 7. Dwa podejścia do unifikacji polskiego obszaru pieniężnego, 8. Warunki nominalnej i realnej integracji walutowej Polski z euro, 9. Polski system bankowy w obliczu integracji z euro, 10. Korzysci i koszty integracji walutowej Polski z euro, 11. Jeszcze raz o korzyściach i zagrożeniach związanych z wejściem Polski do strefy euro. IV. Konkurencyjność polskiej informatyki na tle Unii Europejskiej : 12. Atuty polskiej informatyki w przededniu wstąpienia Polski do Unii europejskiej, 13. Zasady kształcenia informatyków w warunkach członkostwa Polski w Unii europejskiej, 14. Charakterystyka i ocena wybranych księgarni internetowych w Polsce, 15. Rola elektronicznego monitoringu w zarządzaniu zasobami ludzkimi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kapitał intelektualny w rozwoju konkurencyjności przedsiębiorstw; 2. Konkurencyjność polskich mikroprzedsiębiorstw; 3. Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Stan aktualny i perspektywy rozwoju; 4. Wpływ marki na konkurencyjność przedsiębiorstw w sektorze rolniczym; 5. Czynniki sukcesu w kształtowaniu konkurencyjności małych przedsiębiorstw z perspektywy menedżerów; 6. Celowe spółki uczelniane jako sposób na wykorzystanie infrastruktury naukowo-badawczej - w kontekście konkurencyjności; 7. Analiza porównawcza instrumentów wsparcia finansowego wspólnej polityki rolnej z lat 2007-2013 w stosunku do lat 2014-2020; 8. Determinanty trwałej konkurencyjności łańcuchów rolno-żywnościowych. Ujęcie teoretyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Czynniki konkurencyjności regionów w dobie globalizacji i integracji regionalnej. Kluczowe znaczenie technologii informacyjnych. 2. Znaczenie e-administracji, e-zdrowia oraz e-edukacji dla konkurencyjności regionów. 3. Rola technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w rozwoju przedsiębiorczości regionalnej oraz międzynarodowej. 4. Czynniki wzrostu oraz źródła przewag konkurencyjnych regionów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lokowanie produktu : zagadnienia prawne / Katarzyna Grzybczyk. - Stan prawny na 15.03.2012 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. , 2012. - 221, [3] s. ; 21 cm.
1. Lokowanie produktu- zagadnienia ogólne; 2. Lokowanie produktu w dyrektywie o audiowizualnych usługach medialnych i w polskiej ustawie o radiofonii i telewizji; 3. Lokowanie produktu a nieuczciwa konkurencja; 4. Lokowanie produktu a prawo autorskie; 5. Lokowanie produktu a prawo prasowe; 6. Prawo właściwe dla lokowania produktu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej