Form of Work
Książki
(52)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(41)
available
(29)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(30)
Czytelnia
(41)
Author
Kosikowski Cezary (1942- )
(4)
Begg David
(3)
Bossak Jan W
(3)
Dornbusch Rudiger
(3)
Fischer Stanley
(3)
Olszewski Jan (1960- )
(3)
Gronkiewicz-Waltz Hanna (1952- )
(2)
Rapacki Ryszard
(2)
Szydło Marek (1977- )
(2)
Tkaczyk Tadeusz Paweł
(2)
Wierzbowski Marek (1946- )
(2)
Albigowski Marek
(1)
Allaire Yvan
(1)
Anusz Jan
(1)
Bieńkowski Wojciech
(1)
Blicharz Rafał
(1)
Bowman Cliff
(1)
Bożyk Paweł
(1)
Budzyńska Małgorzata
(1)
Byrt Agnieszka
(1)
Cieśliński Aleksander
(1)
Daszkiewicz Nelly
(1)
Domański Tomasz
(1)
Drewniak Rafał
(1)
Duszczyk Maciej
(1)
Dzikiewicz-Gazda Urszula
(1)
Eucken Edith
(1)
Eucken Walter
(1)
Faulkner David
(1)
Firsirotu Mihaela E
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gancarz Marcin
(1)
Gazda Zbigniew
(1)
Gieroczyńska Edyta
(1)
Goik Magdalena
(1)
Gorynia Marian
(1)
Hensel Paul K
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jatczak Marcin
(1)
Kałużyńska Małgorzata
(1)
Kałążny Jerzy
(1)
Koroluk Sławomir
(1)
Kosiec Krzysztof
(1)
Kowalak Broinisława
(1)
Krupski Rafał
(1)
Kuciński Kazimierz
(1)
Malawski Marcin
(1)
Marks Stephen G
(1)
Mering Leszek
(1)
Ogiegło Leszek
(1)
Pałasz Lech
(1)
Pietrzykowski Tomasz
(1)
Popiołek Wojciech
(1)
Powałowski Andrzej (1951- )
(1)
Raczyński Mirosław
(1)
Romanowska Maria
(1)
Rotuska Adrianna
(1)
Rudolf Stanisław
(1)
Runiewicz Małgorzata
(1)
Samuelson William F
(1)
Sobczak Karol
(1)
Sosnowska Honorata
(1)
Steinach Peter
(1)
Szabłowski Józef
(1)
Szpringer Włodzimierz
(1)
Szpunar Maciej
(1)
Szultka Stanisław
(1)
Teichmann Eufemia
(1)
Wieczorek Andrzej
(1)
Wójcik Karolina
(1)
Zbiorowa Praca
(1)
Ziemiecki Jacek
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Łaźniewska Ewa
(1)
Żukrowska Katarzyna
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(44)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(54)
Language
Polish
(54)
Subject
Konkurencja
(48)
Gospodarka
(22)
Przedsiębiorstwo
(12)
Prawo gospodarcze
(11)
Rynek
(10)
Konsumenci (ekon.)
(9)
Monopol
(6)
Polska
(6)
Unia Europejska
(6)
Mikroekonomia
(5)
Przedsiębiorcy
(5)
Rynek pracy
(5)
Umowa
(5)
Upadłość
(5)
Ekonomia
(4)
Gospodarka narodowa
(4)
Innowacje
(4)
Ceny
(3)
Globalizacja
(3)
Gospodarka komunalna
(3)
Handel
(3)
Państwo
(3)
Pieniądz
(3)
Podatek
(3)
Produkcja
(3)
Prywatyzacja
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Ryzyko
(3)
Siła robocza
(3)
Spółki
(3)
Zarządzanie
(3)
Benchmarking
(2)
Decyzje
(2)
Gospodarka kapitalistyczna
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Jednolity rynek UE
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Marketing
(2)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(2)
Prawo autorskie
(2)
Prawo gospodarcze międzynarodowe
(2)
Prawo wspólnotowe europejskie
(2)
Samorzad zawodowy
(2)
Samorząd gospodarczy
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Zamówienia publiczne
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Adopcja
(1)
Alians strategiczny (ekon.)
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Arbitraż handlowy międzynarodowy
(1)
Bezrobocie
(1)
Bogactwo
(1)
Centra handlowe
(1)
Controlling
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Cło
(1)
Dochód narodowy
(1)
Dumping
(1)
Ekonomia polityczna kapitalizmu
(1)
Ekonomia współpracy
(1)
Ekorozwój
(1)
Emerytura
(1)
Etyka biznesu
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Finanse
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Francja
(1)
Fundusz powierniczy
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Gospodarka centralnie sterowana
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Harmonizacja prawa
(1)
IKEA
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Informatyka
(1)
Infrastruktura społeczna
(1)
Infrastruktura techniczna
(1)
Integracja europejska
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Internet
(1)
Inwestycje
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Irlandia
(1)
Japonia
(1)
Kanada
(1)
Konosament
(1)
Leseferyzm
(1)
Liberalizm gospodarczy
(1)
Marka*
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Małżeństwo
(1)
Małżeństwo międzywyznaniowe
(1)
Medycyna
(1)
Miasta
(1)
Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju
(1)
Subject: time
1901-
(2)
1989-
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Azja
(1)
Azja Wschodnia
(1)
Bałtycki, region
(1)
Białoruś
(1)
Chiny
(1)
Polska
(1)
Wielka Brytania
(1)
Genre/Form
Monografia
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
54 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-1776-8
Wprowadzenie do problematyki podejmowania decyzji gospodarczych; Cz.I Decyzje przedsiębiorstwa; Podejmowanie optymalnych decyzji na podstawie analizy marginalnej; Analiza popytu i optymalna polityka cenowa; Ocena popytu; prognozowanie; produkcja; Analiza kosztów; Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności; Konkurencja na różnych rynkach; Wartość informacji. Cz.II Konkurencja na różnych rynkach: Konkurencja doskonała; Monopol; Opigopol; Teoria gier a strategia konkurencji Regulacja, dobra publiczne oraz analiza kosztów i korzyści; Cz.III Zastosowania reguł i narzędzi decyzyjnych: Asymetria informacji a struktura organizacji; Negocjacje; Aukcje i przetargi; Programowanie liniowe; Planowanie i ocena przedsięwzięć inwestycyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-208-1436-7
Zawiera: CZĘŚĆ I WPROWADZENIE: Narzędzia analizy ekonomicznej; Popyt, podaż i rynek; państwo w gospodarce mieszanej; CZĘŚĆ II MIKROEKONOMIA POZYTYWNA: Teoria wyboru konsumenta; Zachowanie i organizacja przedsiębiorstwa; Rozwinięcie teorii podaży; Konkurencja doskonała; Struktura rynku i konkurencja niedoskonała; Kapitał ludzki, dyskryminacja i związki zawodowe; Kapitał i ziemia; Ryzyko w działalności gospodarczej CZĘŚĆ III: EKONOMIA DOBROBYTU: Podatki i wydatki publiczne; Polityka ochrony konkurencji i polityka przemysłowa; Nacjonalizacja i prywatyzacja; Równowaga ogólna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33O, 330 (4 egz.)
Book
In basket
Ekonomia: mikroekonomia / David Begg, Stanley Fischer, Rudiger Dornbusch. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 1998. - 570 s. : rys., tab., wykr. ; 23 cm.
ISBN: 83-208-1134-1
Zawiera: CZĘŚĆ I WPROWADZENIE: Narzędzia analizy ekonomicznej; Popyt, podaż i rynek; państwo w gospodarce mieszanej; CZĘŚĆ II MIKROEKONOMIA POZYTYWNA: Teoria wyboru konsumenta; Zachowanie i organizacja przedsiębiorstwa; Rozwinięcie teorii podaży; Konkurencja doskonała; Struktura rynku i konkurencja niedoskonała; Kapitał ludzki, dyskryminacja i związki zawodowe; Kapitał i ziemia; Ryzyko w działalności gospodarczej CZĘŚĆ III: EKONOMIA DOBROBYTU: Podatki i wydatki publiczne; Polityka ochrony konkurencji i polityka przemysłowa; Nacjonalizacja i prywatyzacja; Równowaga ogólna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 330 (2 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7251-276-0
R.I Charakterystyka ogólna europejskiego prawa gospodarczego: 1. Ogólna charakterystyka Instytucji europejskich i europejskiego prawa.;2. Pozycja i perspektywy Polski.;3. Prawo europejskie-europejskie prawo gospodarcze. R.II Przedsiębiorca w świetle europejskiego prawa gospodarczego; 1. Pojęcie przedsiębiorstwa w prawie europejskim.;2.Podstawowe prawa i obowiązki przedsiębiorcy.;3. Warunki przestrzenne działania przedsiębiorstwa. R.III Europejskie prawo przedsiębiorczości; 1. Wolność gospodarcza a funkcje regulacyjne pań stwa.;2. Swoboda i ograniczenia świadczenia usług w europejskim prawie gospodarczym. R.IV Europejskie prawo celne: 1.Kodeks celny UE.;2. Kodeks cywilny UE wprowadzenie towarów i przeznaczenie celne.;3. Odwoła nie od decyzji.;4. Warunki ważności i skutków dokument ów celnych w ramach Wspólnoty.;5. Skład i zakres kompetencji oraz procedura Komitetu.;6. Harmonizacja polskiego ustawodawstwa celnego z unijnym. R.V Europejskie prawo walutowe i rynku kapitałowego; 1. Podstawy prawne przepływu kapitału i płatności we Wspólnocie Europejskiej.;2. Europejskie prawo walutowe.;3. Europejska Unia Gospodarcza i Walutowa (EMU).;4. Europejskie prawo rynku kapitałowego. R.VI Europejskie Prawo Ochrony Konkurencji; 1.Europejskie reguły konkurencji; 2. Własność intelektualna a europejskie reguły konkurencji.;3. Prawo subwencyjne(pomoc publiczna).;4. Europejskie prawo podatkowe i jego harmonizacja.;5. Europejskie regulacje konsumenckie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 341 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 341 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7378-321-8
Cz.I Instytucje, rynki i konkurencja a systemy społeczno-gospodarcze państwa, Cz.II Europejskie systemy społeczno-gospodarcze: 1. Wprowadzenie, 2. Wielka Brytania. Od klasycznego do europejskiego modelu rynkowego, 2. Niemcy. Społeczna gospodarka rynkowe, 3. Francja. Od etatyzmu do społecznej gospodarki rynkowej, 5. Szwecja. Skandynawski model dobrobytu, 6. Iralndia. Cz.III Amerykański system gospodarczy, Cz.IV Japonia i Nowe Kraje Przemysłowe Azji: 1. Japonia. Od państwa rozwojowego do harmonii społeczno-ekonomicznej, 2. Nowe Kraje Przemysłowe Azji. Proeksportowe tygrysy, 2. Indie. Od kapitalizmu państwowego do rynkowego. Cz.V Chiny i Rosja. Prorynkowea transformacja gospodarcza: 1. Chiny. Czerwoni mandaryni, liberalizacja i dynamiczny rozwój, 2. Rosja. Liberalizacja, oligarchowie i rynek, Cz.VI Polska. Transformacja instytucjonalna, rynek i konkurencja na tle międzynarodowym
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89443-17-1
1.Klastry - trochę teorii, 2.Unia Europejska i Organizacja Współpracy i Rozowju Gospodarczego wobec gron, 3.Wybrane przykłady klastrów na świecie, 4.klastry w Polsce
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15914-6
Cz.I Korzenie konkurencyjności w ekonomii: 1. Koncepcja konkurencji w ekonomii, 2. Teoretyczne aspekty konkurencyjności. Cz.II Konkurencyjność na różnych poziomach systemów gospodarczych: 3. Konkurencyjność w ujęciu mikroekonomicznym, 4. Konkurencyjność w ujęciu mezoekonomicznym, 5. Konkurencyjność w ujęciu makroekonomicznym, 6. Konkurencyjność na poziomie lokalnym, 7. Konkurencyjność gospodarek w ujęciu regionalnym, Cz.III Studia nad międzynarodową konkurencyjnością gospodarek: 8. Wpływ polityki gospodarczej na konkurencyjność, 9. Konkurencyjność a uwarunkowania prawne polityki konkurencji w Unii Europejskiej, 10. Metodologia badań konkurencyjności gospodarek narodowych - rankingi konkurencyjności, 11. konkurencyjność Unii europejskiej na tle założeń Strategii Lizbońskiej, 12. Miejsce Polski w rankingach konkurencyjności i ocena gospodarki polskiej przez pryzmat różnych mierników ekonomicznych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7378-034-3
Cz. I Konkurencyjność a transformacja i polityka gospodarcza Polski: Założenia opracowania; Metodologia; Podstawowe pojęcia; Metody badania konkurencyjności; Oceny konkurencyjności Polski przygotowane w wyspecjalizowanych ośrodkach; Zastrzeżenia, jakie budzą oceny, i ich ewolucja; Transformacja a konkurencyjność; Konkurencyjność - cecha krótkookresowa czy zjawisko perspektywiczne; Wnioski. Cz. II Konkurencyjność w warunkach globalizacji między państwami, branżami, firmami w pomiarach statystycznych w latach 1997-2010: O metodologii i celach; Wprowadzenie do projekcji pomiaru konkurencyjności w gospodarce globalnej; Pojęcie i mechanizmy konkurencji; Badania statystyczne pomiarów konkurencyjności między państwami; Badania konkurencyjności między produktami lub branżami gospodarki; Badania konkurencyjności między firmami; Dotychczasowe badania konkurencyjności a zarysowujące się potrzeby badań; Zwięzły opis metody statystycznego badania konkurencyjności globalnej; Konkurencyjność mierzona wymianą międzynarodową towarów dla 35 krajów w 2010 r. ze szczególnym uwzględnieniem Polski; Postulaty poprawy konkurencyjności gospodarki Polski na podstawie uzyskanej analizy (czynniki widzialne); Postulaty usprawnienia kultury konkurencyjności w polskich mechanizmach gospodarczych (czynniki niewidzialne)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-01-14143-3
1. Podstawowe pojęcia, 2. Drzewo : postać rozwinięta, 3. Informacja i strategia, 4. Gry macierzowe czyli prehistoria, 5. O równowagach po raz pierwszy, 6. Przykład rozwiązania gry : NIM czyli zapałki, 7. Ile równowag i które?, 8. O żonach matematyków, stonodze i wspólnej wiedzy, 9. Preferencje i użyteczność, 10. Użyteczność a ryzyko, 11. Dylematy eksploatacji zasobów : racjonalność
czyli optymalność, 12.Podatki : sposób wymuszania "właściwych" zachowań, 13.Nowy towar na rynku : gra przedsiębiorców, 14.Duopol Cournota : gra wyznacza wie lkość produkcji, 15.Powtarzanie tej samej gry, 16. Czy warto być liderem?, 17.O piwie i kefirze : gry z nikompletną informacją, 18.Kiedy sprawdzić przeciwnika ? Jeszcze raz indukcja wsteczna, 19.Atakować czy broni ć?, 20.Gry a ewolucja, 21.eksperymenty i teoria gier, 22.Gry różniczkowe, 23.Przetargi, 24.Aukcje, 25.Ryzyko i uczciwość : jak skonstruować optymalny kontrakt?, 26 .Działanie w zespole : ile warta jest informacja?, 27. Gry kooperacyjne : tworzenie koalicji, 28.Zbiór stabil ny : norma zachowania społecznego, 29.Wartość Shapleya , 30.Spółka akcyjna : przykład gry kooperacyjnej, 31.G ry parlamentarne : rezprezentacje i stowarzyszenia, 32 .Kto za to zapłąci : zastosowanie wartości Shapleya, 33.Handel wymienny : gry bez wypłat ubocznych, 34.Gry a progrmaowanie liniowe, 35.Produkcja i gry, 36.Gry a programowanie wypukłe, 37.Co zrobili Arrow i Debreu?, 38.Co to jest punkt stały i do czego służy?, 38.Jak "po omacku" dojść do równowagi, 40.Jak się mają gry do teorii zbiorów?, 41.Mało graczy, czy wielu?, 42.Krótko
o historii i perspektywach teorii gier
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 330 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 330 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 93-7204-497-X
1.Stan badań nad innowacyjnością jako czynnikiem poprawy konkurencyjności gospodarki: Główne pojęcia konkurenycjności. Dostosowanie do zmian strukturalnych - trwała cecha konkurencyjności. Innowacje- czynnik wzrostu konkurencyjności. Instytucjonalna teoria polityki przemysłowej. Metody pomiaru oparta na klastrach. 2.Wzrost znaczenia innowacji w polityce zwiększania konkurencyjności. Parki przemysłowe, naukowo-technologiczne i klastry. 3.Polityka zwiększania konkurencyjności w Polsce: Założenia polityki przemysłowej. Polityka wobec małych i średnich przedsiebiortsw. Polityka proinnowacyjna. Programy restrukturyzacji przemysłu - przykłady. Ocena Komisjii Europejskiej i OECD. Sektorowy program operacyjny - wzrost konkurencyjności przedsiebiorstw, lata 2004-2006 (SPO-WKP). 4.Innowacyjność jako czynnik poprawy konkurencyjności polskiej gospodarki: Reformy strukturalne lat 90. POmoc publiczna jako czynnik zmian konkurencyjności polskiej gospodarki. Pozycja konkurencyjna Polski na przełomie XX i XXI w. Uwarunkowania wzrostu innowacyjności w pOlsce. Stan przygotowania Polski do rozwoju gospdarki opartej na wiedzy (GOW). Szanse zwiększenia konkurencyjności gospodarki w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15681-7
1. Konkurencyjność podmiotów- ujęcie teoretyczne; 2. Technologie informacyjne i komunikacyjne jako czynnik kształtujący makroekonomiczną konkurencyjność gospodarki; 3. Społeczeństwo informacyjne i jego rola w podnoszeniu konkurencyjności makroekonomicznej gospodarki; 4. Cenowa konkurencyjność w ujęciu międzynarodowym; 5. Konkurencyjność polskiego eksportu artykułów przemysłowych na rynku unijnym w latach 1995-2003- analiza na poziomie mezo; 6. Konkurencyjność MSP w procesie internacjonalizacji; 7. Sieci małych przedsiębiorstw a utrzymanie konkurencyjności; 8. Symptomy spadku konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87444-86-3
I. Pojęcie konkurencyjności międzynarodowej i jej mierniki : 1.Miary konkurencyjności międzynarodowej w warunkach globalizacji, 2.Konkurencyjność polskiej gospodarki w ocenie zagranicznych ośrodków badawczych, 3.Znaczenie postępu technicznego w kształtowaniu międzynarodowej konkurencyjności gospodarki Polski. II. Pozaekonomiczne uwarunkowania wzrostu konkurencyjności polskiej gospodarki : 4.Wpływ zmian instytucjonalnych w Unii Europejskiej na konkurencyjność polskiej gospodarki, 5.Międzynarodowe otoczenie polityczne a członkostwo Polski w Unii Europejskiej, 6.Wpływ członkostwa w Unii europejskiej na system sprawowania władzy w Polsce. III. Wpływ czynników walutowo-finansowych na konkurencyjność polskiej gospodarki : 7.Dwa podejścia do unifikacji polskiego obszaru pieniężnego, 8.Warunki nominalnej i realnej integracji walutowej Polski z euro, 9.Polski system bankowy w obliczu integracji z euro, 10.Korzysci i koszty integracji walutowej Polski z euro, 11.Jeszcze raz o korzyściach i zagrożeniach związanych z wejściem Polski do strefy euro. IV. Konkurencyjność polskiej informatyki na tle Unii Europejskiej : 12.Atuty polskiej informatyki w przededniu wstąpienia Polski do Unii europejskiej, 13.Zasady kształcenia informatyków w warunkach członkostwa Polski w Unii europejskiej, 15.Charakterystyka i ocena wybranych księgarni internetowych w Polsce, 15.Rola elektronicznego monitoringu w zarządzaniu zasobami ludzkimi
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89437-61-9
1. Czynniki konkurencyjności regionów w dobie globalizacji i integracji regionalnej. Kluczowe znaczenie technologii informacyjnych. 2. Znaczenie e-administracji, e-zdrowia oraz e-edukacji dla konkurencyjności regionów. 3. Rola technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w rozwoju przedsiębiorczości regionalnej oraz międzynarodowej. 4. Czynniki wzrostu oraz źródła przewag konkurencyjnych regionów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7011-735-X
1.Treść i uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej, 2.Funcje zarządzania marketingiem, 3.Klasyczne metody zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej, 4.Współczesne metody zarządzania przedsiębiorstem w przestrzeni marketingowej, 5.Wybrne problemy zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej. Metody współpracy z klientami
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.138 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7378-080-7
CZ.I Teoria i metodologia : 1. Pozycja konkurencyjna, konkurencyjność i zdolność konkurencyjna gospodarki, 2.Pozycja konkurencyjna, konkurencyjność i zdolność konkurencyjna przedsiębiorstwa, 3.Metody i miary. Cz. II Systemy i polityka gospodarcza a konkurencyjność : 4.Tendencje zmian w pozycji konkurencyjnej Stanów Zjednoczonych, krajów Unii europejskiej i Japonii, 5.Stany Zjednoczone we współczesnej gospodarce światowej - źródła dominacji, 6.Międzynarodowa zdolność konkurencyjna krajów Unii Europejskiej, 7.Międzynarodowa zdolność konkurencyjna krajów Azji Wschodniej. Cz. III Strategia budowy zdolności konkurencyjnej Polski : 8.Diagnoza zdolności konkurencyjnej gospodarki Polski, 9.Strategia rozwoju atrakcyjnej i konkurencyjnej gospodarki Polski
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-1641-6
Cz.I Wprowadzenie: 1. Ekonomia a polityka, 2. Narzędzia analizy ekonomicznej, 3. Popyt, podaż i rynek. Cz.II Mikroekonomia pozytywna: 4. Elastyczność popytu i podaży, 5. Decyzje konsumenta, 6. Decyzje o podaży - wprowadzenie, 7. Koszty a wielkość podaży, 8. Konkurencja doskonała i czysty monopol, 9. Struktura rynku i konkurencja niedoskonała, 10. Rynek pracy, 11. Różne rodzaje pracy, 12 .Rynki czynników produkcji i podział dochodu, 13. Ryzyko i informacja, 14. Gospodarka oparta na informacji. Cz.III Ekonomia dobrobytu: 15. Ekonomia dobrobytu, 16. Wydatki i dochody publiczne, 17. Polityka przemysłowa i polityka ochrony konkurencji, 18. Czy warto sprywatyzować monopol naturalny?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 330 (1 egz.)
Book
In basket
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
ISBN: 83-01-13232-9
Przedsiębiorstwo a tworzenie wartości ekonomicznej; Dynamika kosztów: ekonomiczne i technologiczne impera- tywy firmy; Dynamika rynków i konkurencji; Dynamika strategiczna: systemy strategiczne i strategie rynkowe Dynamika społeczna i psychologiczna organizacji; Zarządzanie ryzykiem i niepewnością. Metoda technokra- tyczna, polityczna i strukturalna.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
(Podręczniki / Stowarzyszenie Naukowe Instytut Gospodarki i Rynku ; 3)
ISBN: 83-89393-90-5
1.Rynek - jego pojęcie i istota, 2.Podstawowe rodzaje i elementy rynku, 3.Zakres i segmenty rynku, 4.Rola i funkcjonowanie rynku, 5.Podmiot i przedmiot rynku, 6.Miejsce rynku w gospodarce i mechanizmy jego funkcjonowania, 7.Procesy negocjacyjne i konkurencyjne, 8.Strategie i instrumenty konkurencji, 9.Funkcje i formy intensywności konkurencji, 10.Intensywność konkurencji, 11.Monopol w funkcjonowaniu rynku, 12.Marketing rynkowy, 13.Marka oraz opakowanie i oznakowanie produktu na rynku, 14.Popyt na dobra i usługi, 15.Podaż dóbr i usług na rynku, 16.Równowaga rynkowa, 17.Interwencjonizm państwa na rynku, 18.Ceny w analizie gospodarki rynkowej, 19.Funkcje pieniądza i inflacja, 20.Podstawy analizy rynku, 21.Analiza rynku, 22.Obrót towarowy, 23.Przebiegi towarowe na rynku, 24.Normalizacja towarów, 25.Rynki giełdowe, 26.Rynki terminowe, 27.Promocja oraz reklama, 28.Rynek wobec integracji z unią Europejską
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 330 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 330 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8175-204-6
Wykaz skrótów; Wprowadzenie; 1. Platformy cyfrowe – problemy koncepcyjne 1.1. Problemy definiowania platform cyfrowych 1.2. Ekonomia sieci jako płaszczyzna badania platform cyfrowych 1.3. Pozytywne aspekty konkurencji wokół osi innowacji 1.4. Korzyści ze współpracy i konkurencji innych firm z platformami cyfrowymi (pętla wartości) 1.5. Platforma jako infrastruktura (problem otwartości platformy) 1.6. Platformy społecznościowe 1.7. Platformy oferujące treści 2. Platformy cyfrowe a gospodarka współdzielenia 2.1. Regulowanie gospodarki współdzielenia 2.2. Ekosystem gospodarki współdzielenia – innowacyjne modele biznesowe 2.3. Platformy gospodarki współdzielenia – przykłady modeli biznesowych 2.4. Modele gospodarki współdzielenia a problem zaufania (blockchain) 2.5. Platformy cyfrowe a DLT blockchain (czy nowy etap odpośredniczenia?) 2.6. Blockchain – kierunek rozwoju gospodarki współdzielenia (peer-to-peer) 2.7. Gospodarka współdzielenia a Big Data 3. Platformy cyfrowe na rynku finansowym 3.1. BigTechy (TechFiny) na rynku usług finansowych 3.2. Gospodarka wspóldzielenia na rynku finansowym (open banking) 3.3. BigTechy – FinTechy na rynku finansowym (perspektywa DLT blockchain) 3.4. Platformy cyfrowe na rynku finansowym – bankowość jako usługa (finansjalizacja) 3.5. Platformy crowdfundingu 3.6. Platformy kryptowalutowe ICO/STO 3.7. Zdecentralizowane finanse oparte na blockchain – czy to realna wizja rozwoju rynku finansowego? 4. Platformy cyfrowe – perspektywa społeczna 4.1. Ambiwalentne oceny koncepcji gospodarki współdzielenia z perspektywy społecznej 4.2. Problem badania uczciwości algorytmicznej platform 4.3. Platformy cyfrowe a koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu 4.4. Platformy cyfrowe a koncepcja zrównoważonego rozwoju 4.5. Problem stronniczości (tendencyjności) pośrednictwa platform cyfrowych 4.6. Platformy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego 5. Platformy cyfrowe – problematyka prawna 5.1. Platformy cyfrowe – w kierunku trójkątnych relacji prawnych 5.2. Od sklepu internetowego do platformy cyfrowej 5.3. Regulacja form pośrednictwa ze strony platform cyfrowych (analogia do sytuacji konsumenta?) 5.4. Rynki dwu- i wielostronne – wyzwaniem dla prawa konkurencji 5.5. „Rynek uwagi” jako przykład rynku dwustronnego 5.6. Platformy cyfrowe – czy potrzeba nowego prawa konkurencji? 6. Platformy cyfrowe a prawo konkurencji 6.1. Rola danych dla platform cyfrowych a prawo konkurencji 6.2. Gospodarka cyfrowa. Polityka technologiczna a polityka konkurencji 6.3. Platformy cyfrowe na pograniczu prawa własności intelektualnej i przemysłowej oraz prawa konkurencji 6.4. Prawa autorskie i patentowe na platformie – ludzie a maszyny 6.5. Poszerzone możliwości wiązania produktów na platformie cyfrowej (Google Android) 6.6. Postulat badania konkurencji wzdłuż łańcucha (pętli) wartości 6.7. Kluczowe problemy kontroli platform cyfrowych 6.8. Postulat integralnego podejścia do platform cyfrowych; Zakończenie; Słowniczek najważniejszych terminów; Bibliografia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 338
Book
In basket
(Poznańska Biblioteka Niemiecka / pod red. Hubert Orłowski, Christoph KleBmann)
ISBN: 83-7177-216-5
Cz.I Pierwsze przybliżenie zagadnień ustrojowych, Cz.II Doświadczenie i praktyka : 1.Polityka gospodarcza leseferyzmu, 2.Eksperymentalna polityka gospodarcza, 3.Polityka centralnego kierowania procesem gospodarczym - wprowadzenie, 4.Proces gospodarczy w gospodarce centralnie sterowanej (teoria gospodarki centralnie sterowanej), 5.Polityka gospodarcza oparta na centralnym sterowaniu : krytyka, 6.Polityka wybierania dróg pośrednich w gospodarce, 7.Eksperymentalna polityka gospodarcza: rezultat. Cz.III Wolność i ustrój : 1.Problem raz jeszcze, 2.Mit nieuchronności rozwoju, 3.Historyczy san faktyczny - konsekwencje dla polityki gospodarczej, 4.Technika, koncentracja i ustrój gospodarczy. Cz.IV Ustrój oparty na konkurencji i jego wprowadzenie w życie : 1.Polityka ustroju opartego na konkurencji - wprowadzenie, 2.Polityka ustroju opartego na konkurencji - zasady konstytuujące, 3.Polityka ustroju opartego na konkurencji - zasady regulujące, 4.Polityka ustroju opartego na konkurencji - współzależność polityki ustroju gospodarczego. Cz.V Siły nośne : 1.Siłu porządkujące, 2.Egoizm, zasada gospodarności i dobro ogólne,
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again