Form of Work
Książki
(14)
Status
only on-site
(14)
available
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(14)
Author
Bożyk Paweł
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Gracz Leszek
(1)
Kowalak Broinisława
(1)
Nehring Anna
(1)
Plawgo Bogusław
(1)
Prusinowski Piotr
(1)
Rosa Grażyna
(1)
Rudolf Stanisław
(1)
Runiewicz Małgorzata
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Suknarowska-Drzewiecka Ewa
(1)
Szabłowski Józef
(1)
Szewc Andrzej
(1)
Szydło Marek (1977- )
(1)
Tkaczyk Tadeusz Paweł
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(10)
Country
Poland
(14)
Language
Polish
(14)
Subject
Konkurencja
(13)
Gospodarka
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Polska
(3)
Prawo pracy
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Innowacje
(2)
Nieuczciwa konkurencja
(2)
Unia Europejska
(2)
Benchmarking
(1)
Controlling
(1)
Ekonomia
(1)
Ekorozwój
(1)
Energetyka
(1)
Etyka biznesu
(1)
Finanse
(1)
Fundusz powierniczy
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Górnictwo
(1)
Informatyka
(1)
Internet
(1)
Kanada
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Marketing
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju
(1)
Nadużycie prawa
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odpowiedzialność cywilna
(1)
Państwo
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Polityka narodowościowa
(1)
Postęp techniczny
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Prawo antymonopolowe
(1)
Produktywność pracy
(1)
Protekcjonizm
(1)
Rachunkowość
(1)
Rada nadzorcza
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(1)
Rolnictwo
(1)
Rynek
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sieć komputerowa
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Swobodny przepływ kapitału
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Upadłość
(1)
Urzędnicy
(1)
Współpraca gospodarcza
(1)
Zakaz konkurencji (prawo pracy)
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
14 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 93-7204-497-X
1.Stan badań nad innowacyjnością jako czynnikiem poprawy konkurencyjności gospodarki: Główne pojęcia konkurenycjności. Dostosowanie do zmian strukturalnych - trwała cecha konkurencyjności. Innowacje- czynnik wzrostu konkurencyjności. Instytucjonalna teoria polityki przemysłowej. Metody pomiaru oparta na klastrach. 2.Wzrost znaczenia innowacji w polityce zwiększania konkurencyjności. Parki przemysłowe, naukowo-technologiczne i klastry. 3.Polityka zwiększania konkurencyjności w Polsce: Założenia polityki przemysłowej. Polityka wobec małych i średnich przedsiebiortsw. Polityka proinnowacyjna. Programy restrukturyzacji przemysłu - przykłady. Ocena Komisjii Europejskiej i OECD. Sektorowy program operacyjny - wzrost konkurencyjności przedsiebiorstw, lata 2004-2006 (SPO-WKP). 4.Innowacyjność jako czynnik poprawy konkurencyjności polskiej gospodarki: Reformy strukturalne lat 90. POmoc publiczna jako czynnik zmian konkurencyjności polskiej gospodarki. Pozycja konkurencyjna Polski na przełomie XX i XXI w. Uwarunkowania wzrostu innowacyjności w pOlsce. Stan przygotowania Polski do rozwoju gospdarki opartej na wiedzy (GOW). Szanse zwiększenia konkurencyjności gospodarki w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87444-86-3
I. Pojęcie konkurencyjności międzynarodowej i jej mierniki : 1.Miary konkurencyjności międzynarodowej w warunkach globalizacji, 2.Konkurencyjność polskiej gospodarki w ocenie zagranicznych ośrodków badawczych, 3.Znaczenie postępu technicznego w kształtowaniu międzynarodowej konkurencyjności gospodarki Polski. II. Pozaekonomiczne uwarunkowania wzrostu konkurencyjności polskiej gospodarki : 4.Wpływ zmian instytucjonalnych w Unii Europejskiej na konkurencyjność polskiej gospodarki, 5.Międzynarodowe otoczenie polityczne a członkostwo Polski w Unii Europejskiej, 6.Wpływ członkostwa w Unii europejskiej na system sprawowania władzy w Polsce. III. Wpływ czynników walutowo-finansowych na konkurencyjność polskiej gospodarki : 7.Dwa podejścia do unifikacji polskiego obszaru pieniężnego, 8.Warunki nominalnej i realnej integracji walutowej Polski z euro, 9.Polski system bankowy w obliczu integracji z euro, 10.Korzysci i koszty integracji walutowej Polski z euro, 11.Jeszcze raz o korzyściach i zagrożeniach związanych z wejściem Polski do strefy euro. IV. Konkurencyjność polskiej informatyki na tle Unii Europejskiej : 12.Atuty polskiej informatyki w przededniu wstąpienia Polski do Unii europejskiej, 13.Zasady kształcenia informatyków w warunkach członkostwa Polski w Unii europejskiej, 15.Charakterystyka i ocena wybranych księgarni internetowych w Polsce, 15.Rola elektronicznego monitoringu w zarządzaniu zasobami ludzkimi
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89437-61-9
1. Czynniki konkurencyjności regionów w dobie globalizacji i integracji regionalnej. Kluczowe znaczenie technologii informacyjnych. 2. Znaczenie e-administracji, e-zdrowia oraz e-edukacji dla konkurencyjności regionów. 3. Rola technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w rozwoju przedsiębiorczości regionalnej oraz międzynarodowej. 4. Czynniki wzrostu oraz źródła przewag konkurencyjnych regionów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X; Nr 55)
1. Konkurencyjność podmiotów na ewoluujących rynkach: Zachowania firm na rynku transportu morskiego w warunkach kryzysu gospodarczego; Oddziaływanie polityki pieniężnej na rynek samochodów osobowych w Polsce; Partnerstwo i komunikacja między podmiotami rynku pracy; Systemy informatyczne w tworzeniu wartości dodanej w usługach sektora TSL (transport-spedycja-logistyka); Źródła przewagi konkurencyjnej mikroprzedsiębiorstw rodzinnych; Wiedza marketera wobec konkurencji w przekształcającej się gospodarce; Uwarunkowania partnerstwa i współpracy w łańcuchach dostaw - wyniki badań; Opieka farmaceutyczna jako innowacyjny instrument konkurowania na rynku aptecznym; Źródła przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej w świetle badań; Uwarunkowania rozwoju systemów franchisingowych w handlu detalicznym w Polsce; Konkurencyjność podmiotów działających na rynku usług edukacyjnych; Niepewność i ryzyko w podejmowaniu decyzji; Instrumenty konkurowania stosowane przez MSP w dobie kryzysu finansowego; Intensywność konkurencji na rynku pracy codziennej w ocenach wydawców; 2. Rozwój działań marketingowych w organizacjach: Ocena jakości usług medycznych na przykładzie prywatnej placówki medycznej w Zielonej Górze; Znaczenie marketingu w rozwiązywaniu ekonomicznych problemów rolnictwa; Konsumencka ocena marketingowej oferty bezpośrednich kanałów dystrybucji żywności; Kształtowanie asortymentu jako determinanta sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw handlu detalicznego; Wybrane aspekty diagnozy wizerunku zakładu opieki zdrowotnej na przykładzie GPSK UM w Poznaniu; Kształtowanie marki przedsiębiorstwa na przykładzie Grupy PZU; Marketing a umiędzynarodowienie działalności usługowej; Rola marketingu w doskonaleniu usług komunalnych na przykładzie PGK sp. z o.o. Koszalin; Trendy w kampaniach marketingowych na polskim rynku cyfrowych aparatów fotograficznych; Lokowanie produktu w przekazach audiowizualnych w kontekście regulacji prawnych Unii Europejskiej; Znaczenie działalności marketingowej w procesach kooperacyjnych przedsiębiorstw; 3. Społeczna odpowiedzialność biznesu: Wykorzystanie koncepcji odpowiedzialności biznesu w działalności instytucji finansowych na rynku polskim; Percepcja działalności organizacji non-profit a religijność otoczenia - rekomendacje dla komunikacji; Komunikacja z klientem w ramach marketingu ekologicznego; Realizacji wewnętrznego aspektu społecznej odpowiedzialności biznesu; Ocena komunikacji marketingowej szkół wyższych przez studentów III stopnia w świetle badań; Odpowiedzialność społeczna biznesu jako element działań marketingowych; Ewolucja ekokonsumpcji i idei zrównoważonego rozwoju jako czynnik wpływający na zachowania podmiotów rynkowych; Dążenie do społecznej odpowiedzialności wobec środowiska naturalnego jako szansa na powodzenie przedsiębiorstw na rynku lubelskim; 4. Znaczenie komunikacji na globalnym rynku: Kodowanie przekazu w kontekście kulturowym - studium reklam społecznych w świetle kontinuum kultur narodowych Halla; Postawy Polaków wobec reklamy w latach 1992-2009 w świetle badań wtórnych; Promocja marek lokalnych przez firmy francuskie na polskim rynku; Modele komunikacji międzykulturowej; Formy i warianty stosowania marki w komunikacji marketingowej; Ewolucja strategii firm medialnych w dobie konwergencji; Wpływ czynników kulturowych na decyzje nabywcze turystów (przykład Polski i Hiszpanii); Znaczenie reklamy w procesach decyzyjnych konsumentów; Wpływ reklamy telewizyjnej na zachowania nabywców - wyniki badań; Wybrane aspekty komunikacji marketingowej w kontekście różnic kulturowych; Kultura narodowa i kultura organizacyjna - komunikacja w firmach z kapitałem zagranicznym; 5. Internet w komunikacji marketingowej: Możliwości i korzyści z wykorzystania Internetu w kontaktach firm ubezpieczonych z klientami; Konsument na rynku e-handlu w wybranych krajach Unii Europejskiej (świetle wyników badań); Czynniki sukcesu działań marketingowych w wirtualnych światach; Sponsorowane społeczności internetowe; Wykorzystanie innowacyjności społeczności internetowych jako sposób uzyskania przewagi konkurencyjnej; Funkcjonowanie e-handlu w Polsce; Profil konsumenta aukcji internetowych; Marketingowe aspekty Secondo Life; Rola społeczności internetowych w komunikacji marketingowej; Marketing społecznościowy czynnikiem przewagi konkurencyjnej na współczesnym rynku; Internet w handlu żywnością.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.138 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie)
ISBN: 978-83-264-0146-6
1. Przedsiębiorca dominujący na rynku; 2. Zakaz nadużywania pozycji dominującej na rynku; 3. Sankcje z tytułu nadużycia przez przedsiębiorcę posiadanej na rynku pozycji dominującej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 346 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Kielcach / Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji im.prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach ; Nr 4)
Cz. I Współczesne problemy ekonomii i polityki ekonomicznej: 1.Konkurencje jako podstawa systemu gospodarczego w doktrynie Fridricha Augusta von Hayeka, 2.Wybrane czynniki zmian wydajności pracy w sektorze publicznym i prywatnym, 3.Przedstawicielstwo pracownicze w polskich radach nadzorczych, 4.Zasada zrównoważonego rozwoju jako priorytet polskiej polityki społecznej i gospodarczej oraz jako zasada ogólna systemu prawa, 5.Przyczyny protekcjonizmu rolnego w Polsce w okresie transformacji systemowej. Cz. II Orientacja marketingowa : 1.Orienatacja marketingowa a rozumienie strategii marketingowej, 2.Pozycjonowanie przedsiębiorstwa poprzez kreatywne kształtowanie wizerunku rynkowego, 3.Znaczenie sektorowych procesów ewolucyjnych w strategicznych zachowaniach przedsiębiorców, 3.Idea tożsamości firmy - koncepcja Corporate Identity, 5.Pozyskiwanie inwestorów zagranicznych jako ważny element strategii rozwoju gospodarczego miasta Glasgow. Cz. III Analiza ekonomiczna przedsiębiorstw: 1.Różnice w krajowych systemach rachunkowości oraz jej harmonizacja i standaryzacja, 2.Analiza kosztów przedsiębiorstwa w układzie rodzajowym, 3.Ocena kondycji ekonomicznej przedsiębiorstw budowlanych określana za pomocą rozmytej metody analizy skupień, 4.Problem implementacji controllingu operatywnego i jego informatyzacja we współczesnym przedsiębiorstwie, 5.Analiza punktów krytycznych jako narzędzie wyboru optymalnej formy opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej. Cz.IV Problemy politologii: 1.O pojęciu potęgi państw (jednostek politycznych), 2.Grupy narodowe i etniczne a polityka multikulturalizmu w Kanadzie, 3.Altywne wykorzystanie Internetu w polityce
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Prawnicze)
ISBN: 978-83-7483-627-2
I. Obowiązki pracownika a interes gospodarczy pracodawcy jako przedmiot ochrony, II. Umowa o zakazie konkurencji w trakcie zatrudnienia jako instytucja prawa pracy służąca ochronie interesów pracodawcy, III. Klauzula konkurencyjna - ochrona interesów pracodawcy ze strony byłego pracownika, IV. Zagadnienie nieuczciwej konkurencji pracownika względem pracodawcy, V. Odpowiedzialność pracownicza a ochrona interesów gospodarczych pracodawcy
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 349 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7378-146-3
1.Teoria firmy a zmiany wynikające z procesu globalizacji i integracji, 2.Rola przedsiębiorstw w dostosowywaniu się gospodarki do warunków globalizacji i integracji, 3.Dostosowanie instytucjonalnych uwarunkowań konkurencji na polskim rynku do wyzwań integracji, 4.Wpływ globalizacji na finansowanie przedsiębiorstw. Konkurencyjność przedsiębiorstw, 5.Wpływ funduszy inwestycyjnych na zarządzanie polskich przedsiębiorstw i ich możliwość dostosowywanie się do standardów Unii Europejskiej, 6.Dostosowanie polskich przedsiębiorstw w zakresie ochrony środowiska do wymogów Unii europejskiej, 7.Niezbędne zmiany polskiego rynku rolno-spożywaczego w procesie dostosowywania się do integracji z Unią Europejską
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87256-75-7
1. Metodologiczne zagadnienia konkurencyjności, 2. Rola polityki państwa w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw, 3. Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, 4. Kapitał ludzki czynnik przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, 5. Poprawa konkurencyjności przedsiębiorstw w świetle doświadczeń
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88936-20-4
1. Przewaga konkurencyjna firmy: od lokalizacji do strategii globalnych, 2. Nieporozumienia wokół konkurencyjności, 3. Restrukturyzacja przedsiębiorstw jako warunek rozwoju, 4. Warunki konkurowania małych i średnich przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej, 5. Czynniki rozwoju MSP w Unii Europejskiej i w Polsce, 6. Projektowanie podjęcia i/lub rozszerzenia działalności gospodarczej przez małe i średnie przedsiębiorstwa, 7. Wybór optymalnego źródła finansowania przedsiębiorstwa w dobie wzmożonej konkurencyjności gospodarki, 8. Realizacja innowacji w przedsiębiorstwie produkcyjnym, 9. Wrażliwość przedsiębiorstwa na zmieniające się potrzeby klienta, 10. Efekty dostosowań strukturalnych w przemyśle Polski w okresie przedakcesyjnym do Unii Europejskiej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-86929-91-X
1. Międzynarodowa konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw a procesy internacjonalizacji, 2. Strategie internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw, 3. Zachowania eksportowe małych i średnich przedsiębiorstw, 4. Rozwój kooperacji jako kluczowa determinanta internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
Zakaz konkurencji w prawie pracy / Piotr Prusinowski. - Stan prawny na 31.03.2014 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. , 2014. - 256, [8] s. ; 25 cm.
(Biblioteka Prawa Pracy)
ISBN: 978-83-264-3311-5
1. Ograniczenia działalności konkurencyjnej; 2. Charakter prawny umów o zakazie konkurencji; 3. Zawarcie umowy o zakazie konkurencji; 4. Treść umowy o zakazie konkurencji; 5. Ustanie umowy o zakazie konkurencji; 6. Skutki naruszenia przez pracownika umowy o zakazie konkurencji zawartej na czas trwania stosunku pracy; 7. Niewykonanie lub nienależyte wykonanie klauzuli konkurencyjnej; 8. Umowy o zakazie konkurencji w aspekcie procesowym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 349 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Monitora Prawa Pracy)
ISBN: 978-83-255-0062-7
1. Ochrona interesu pracodawcy niezależna od zakazu konkurencji, 2. Umowa o zakazie konkurencji, 3. Przedmiotowy i terytorialny zakres umowy o zakazie konkurencji, 4. Zasady zawierania umowy o zakazie konkurencji, 5. Odpłatnośc za ustanowienie zakazu konkurencji, 6. Kara umowna, 7. Zmiany w umowie o zakazie konkurencji, 8. Zasięg czasowy zakazu konkurencji, 9. Naruszenie zakazu konkurencji, 10. Zakaz konkurencji w umowie cywilnoprawnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 349 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Prawnicze Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Bytomiu / Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Bytomiu ; Z. 12)
1. Odpowiedzialność pracownicza osób zatrudnionych w jednostkach samorządu terytorialnego na stanowiskach kierowniczych (cz. II); 2. Cywilna i finansowa odpowiedzialność członków korpusu służby cywilnej; 3. Ochrona baz danych; 4. Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym; 5. Charakter prawny propozycji układowych i układu w postępowaniu upadłościowym; 6. Rozwój programów oszczędzania energii na poziomie lokalnym- realna droga wyjścia Ukrainy z kryzysu energetycznego; 7. Autonomia prawa unijnego; 8. Racjonalizacja zatrudnienia w administracji publicznej i jej cele; 9. Europejskie Zgrupowanie Interesów Gospodarczych- specyfika i funkcjonowanie; 10. Transformacja ekonomiczna górnictwa węgla kamiennego w Polsce, jej efekty i perspektywy na przyszłość; 11. Księgi wieczyste w Polsce od XVI do XIX wieku; 12. O potrzebie i kierunkach doskonalenia prawa samorządu terytorialnego; 13. Aspekty prawo-organizacyjne kształtowania etycznych zachowań urzędników.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 349 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again