Form of Work
Książki
(15)
Status
only on-site
(14)
available
(6)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(15)
Author
Bieńkowski Wojciech
(1)
Bossak Jan W
(1)
Bożyk Paweł
(1)
Czechowska Iwona Dorota
(1)
Drewniak Rafał
(1)
Dziemianowicz Wojciech
(1)
Karaszewski Włodzimierz
(1)
Kowalak Broinisława
(1)
Nowacki Robert
(1)
Plawgo Bogusław
(1)
Romanowska Maria
(1)
Rudolf Stanisław
(1)
Runiewicz Małgorzata
(1)
Sobczyk Genowefa
(1)
Strużycki Marian
(1)
Szydło Marek
(1)
Ziemiecki Jacek
(1)
Żukrowska Katarzyna
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(13)
Country
Poland
(15)
Language
Polish
(15)
Subject
Konkurencja
(13)
Przedsiębiorstwo
(5)
Polska
(4)
Gospodarka
(3)
Innowacje
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Marketing
(2)
Regionalizacja gospodarcza
(2)
Alians strategiczny (ekon.)
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Banki
(1)
Controlling
(1)
Ekonomia
(1)
Ekorozwój
(1)
Etyka biznesu
(1)
Finanse
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Informatyka
(1)
Internet
(1)
Kanada
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju
(1)
Nadużycie prawa
(1)
Nieuczciwa konkurencja
(1)
Państwo
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Polityka narodowościowa
(1)
Postęp techniczny
(1)
Prawo antymonopolowe
(1)
Produktywność pracy
(1)
Protekcjonizm
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przedsiębuiorstwo
(1)
Rachunkowość
(1)
Rada nadzorcza
(1)
Reklama
(1)
Rolnictwo
(1)
Rynek finansowy
(1)
Rynek ubezpieczeniowy
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Transformacja systemu społeczno gospodarczego
(1)
Umowa
(1)
Unia Europejska
(1)
Współpraca gospodarcza
(1)
Subject: time
1901-
(1)
1989-
(1)
Subject: place
Azja Wschodnia
(1)
15 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-231-2114-5
1. Bezposrednie inwestycje zagraniczne a konkurencyjność przedsiębiorstw, 2. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne polskich przedsiębiorstw, 3. Uwarunkowania, motywy i skutki podejmowania bezpośrednich inwestycji zagranicznych przez polskie przedsiębiorstwa, 4. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne - wpływ na gospodarkę kraju przyjmującego, 5. Bezpośrednie inwestycej zagraniczne - aspekty regionalne
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7378-034-3
Cz. I Konkurencyjność a transformacja i polityka gospodarcza Polski: Założenia opracowania; Metodologia; Podstawowe pojęcia; Metody badania konkurencyjności; Oceny konkurencyjności Polski przygotowane w wyspecjalizowanych ośrodkach; Zastrzeżenia, jakie budzą oceny, i ich ewolucja; Transformacja a konkurencyjność; Konkurencyjność - cecha krótkookresowa czy zjawisko perspektywiczne; Wnioski. Cz. II Konkurencyjność w warunkach globalizacji między państwami, branżami, firmami w pomiarach statystycznych w latach 1997-2010: O metodologii i celach; Wprowadzenie do projekcji pomiaru konkurencyjności w gospodarce globalnej; Pojęcie i mechanizmy konkurencji; Badania statystyczne pomiarów konkurencyjności między państwami; Badania konkurencyjności między produktami lub branżami gospodarki; Badania konkurencyjności między firmami; Dotychczasowe badania konkurencyjności a zarysowujące się potrzeby badań; Zwięzły opis metody statystycznego badania konkurencyjności globalnej; Konkurencyjność mierzona wymianą międzynarodową towarów dla 35 krajów w 2010 r. ze szczególnym uwzględnieniem Polski; Postulaty poprawy konkurencyjności gospodarki Polski na podstawie uzyskanej analizy (czynniki widzialne); Postulaty usprawnienia kultury konkurencyjności w polskich mechanizmach gospodarczych (czynniki niewidzialne)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 93-7204-497-X
1.Stan badań nad innowacyjnością jako czynnikiem poprawy konkurencyjności gospodarki: Główne pojęcia konkurenycjności. Dostosowanie do zmian strukturalnych - trwała cecha konkurencyjności. Innowacje- czynnik wzrostu konkurencyjności. Instytucjonalna teoria polityki przemysłowej. Metody pomiaru oparta na klastrach. 2.Wzrost znaczenia innowacji w polityce zwiększania konkurencyjności. Parki przemysłowe, naukowo-technologiczne i klastry. 3.Polityka zwiększania konkurencyjności w Polsce: Założenia polityki przemysłowej. Polityka wobec małych i średnich przedsiebiortsw. Polityka proinnowacyjna. Programy restrukturyzacji przemysłu - przykłady. Ocena Komisjii Europejskiej i OECD. Sektorowy program operacyjny - wzrost konkurencyjności przedsiebiorstw, lata 2004-2006 (SPO-WKP). 4.Innowacyjność jako czynnik poprawy konkurencyjności polskiej gospodarki: Reformy strukturalne lat 90. POmoc publiczna jako czynnik zmian konkurencyjności polskiej gospodarki. Pozycja konkurencyjna Polski na przełomie XX i XXI w. Uwarunkowania wzrostu innowacyjności w pOlsce. Stan przygotowania Polski do rozwoju gospdarki opartej na wiedzy (GOW). Szanse zwiększenia konkurencyjności gospodarki w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-0480-1
1. Przestrzeń w kontekście władzy samorządowej i korporacyjnej: Pojęcie przestrzeni; Konkurencyjność gminy; Władza w kontekście przestrzeni. 2. Relacje władze samorządowe - inwestorzy w świetle wybranych teorii rozwoju regionalnego i lokalnego: Siła zasobów wewnętrznych; Siła popytu zewnętrznego; Siła dominacji; Siła sieci; Wnioski z przeglądu koncepcji rozwoju regionalnego i lokalnego. 3. Siły konkurencyjności w świetle wyników badań: Wskaźniki konkurencyjności gmin; Siły konkurencyjności gmin - wyniki analizy czynnikowej; Konkurencyjność hipoteza aglomeracyjna; Konkurencyjność hipoteza historyczna; Konkurencyjność a hipoteza transformacyjna; Konkurencyjność relacje władze lokalne - inwestorzy. 4. Relacje władze lokalne - inwestorzy - próba syntezy: Paradygmat konkurowania; Konkurencyjność gmin w Polsce; Konkurencyjność gminy versus kapitał zagraniczny; Diament konkurencyjności
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 352/354 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 352/354 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87444-86-3
I. Pojęcie konkurencyjności międzynarodowej i jej mierniki : 1.Miary konkurencyjności międzynarodowej w warunkach globalizacji, 2.Konkurencyjność polskiej gospodarki w ocenie zagranicznych ośrodków badawczych, 3.Znaczenie postępu technicznego w kształtowaniu międzynarodowej konkurencyjności gospodarki Polski. II. Pozaekonomiczne uwarunkowania wzrostu konkurencyjności polskiej gospodarki : 4.Wpływ zmian instytucjonalnych w Unii Europejskiej na konkurencyjność polskiej gospodarki, 5.Międzynarodowe otoczenie polityczne a członkostwo Polski w Unii Europejskiej, 6.Wpływ członkostwa w Unii europejskiej na system sprawowania władzy w Polsce. III. Wpływ czynników walutowo-finansowych na konkurencyjność polskiej gospodarki : 7.Dwa podejścia do unifikacji polskiego obszaru pieniężnego, 8.Warunki nominalnej i realnej integracji walutowej Polski z euro, 9.Polski system bankowy w obliczu integracji z euro, 10.Korzysci i koszty integracji walutowej Polski z euro, 11.Jeszcze raz o korzyściach i zagrożeniach związanych z wejściem Polski do strefy euro. IV. Konkurencyjność polskiej informatyki na tle Unii Europejskiej : 12.Atuty polskiej informatyki w przededniu wstąpienia Polski do Unii europejskiej, 13.Zasady kształcenia informatyków w warunkach członkostwa Polski w Unii europejskiej, 15.Charakterystyka i ocena wybranych księgarni internetowych w Polsce, 15.Rola elektronicznego monitoringu w zarządzaniu zasobami ludzkimi
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89437-61-9
1. Czynniki konkurencyjności regionów w dobie globalizacji i integracji regionalnej. Kluczowe znaczenie technologii informacyjnych. 2. Znaczenie e-administracji, e-zdrowia oraz e-edukacji dla konkurencyjności regionów. 3. Rola technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w rozwoju przedsiębiorczości regionalnej oraz międzynarodowej. 4. Czynniki wzrostu oraz źródła przewag konkurencyjnych regionów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7378-080-7
CZ.I Teoria i metodologia : 1. Pozycja konkurencyjna, konkurencyjność i zdolność konkurencyjna gospodarki, 2.Pozycja konkurencyjna, konkurencyjność i zdolność konkurencyjna przedsiębiorstwa, 3.Metody i miary. Cz. II Systemy i polityka gospodarcza a konkurencyjność : 4.Tendencje zmian w pozycji konkurencyjnej Stanów Zjednoczonych, krajów Unii europejskiej i Japonii, 5.Stany Zjednoczone we współczesnej gospodarce światowej - źródła dominacji, 6.Międzynarodowa zdolność konkurencyjna krajów Unii Europejskiej, 7.Międzynarodowa zdolność konkurencyjna krajów Azji Wschodniej. Cz. III Strategia budowy zdolności konkurencyjnej Polski : 8.Diagnoza zdolności konkurencyjnej gospodarki Polski, 9.Strategia rozwoju atrakcyjnej i konkurencyjnej gospodarki Polski
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie)
ISBN: 978-83-264-0146-6
1. Przedsiębiorca dominujący na rynku; 2. Zakaz nadużywania pozycji dominującej na rynku; 3. Sankcje z tytułu nadużycia przez przedsiębiorcę posiadanej na rynku pozycji dominującej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 346 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Kielcach / Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji im.prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach ; Nr 4)
Cz. I Współczesne problemy ekonomii i polityki ekonomicznej: 1.Konkurencje jako podstawa systemu gospodarczego w doktrynie Fridricha Augusta von Hayeka, 2.Wybrane czynniki zmian wydajności pracy w sektorze publicznym i prywatnym, 3.Przedstawicielstwo pracownicze w polskich radach nadzorczych, 4.Zasada zrównoważonego rozwoju jako priorytet polskiej polityki społecznej i gospodarczej oraz jako zasada ogólna systemu prawa, 5.Przyczyny protekcjonizmu rolnego w Polsce w okresie transformacji systemowej. Cz. II Orientacja marketingowa : 1.Orienatacja marketingowa a rozumienie strategii marketingowej, 2.Pozycjonowanie przedsiębiorstwa poprzez kreatywne kształtowanie wizerunku rynkowego, 3.Znaczenie sektorowych procesów ewolucyjnych w strategicznych zachowaniach przedsiębiorców, 3.Idea tożsamości firmy - koncepcja Corporate Identity, 5.Pozyskiwanie inwestorów zagranicznych jako ważny element strategii rozwoju gospodarczego miasta Glasgow. Cz. III Analiza ekonomiczna przedsiębiorstw: 1.Różnice w krajowych systemach rachunkowości oraz jej harmonizacja i standaryzacja, 2.Analiza kosztów przedsiębiorstwa w układzie rodzajowym, 3.Ocena kondycji ekonomicznej przedsiębiorstw budowlanych określana za pomocą rozmytej metody analizy skupień, 4.Problem implementacji controllingu operatywnego i jego informatyzacja we współczesnym przedsiębiorstwie, 5.Analiza punktów krytycznych jako narzędzie wyboru optymalnej formy opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej. Cz.IV Problemy politologii: 1.O pojęciu potęgi państw (jednostek politycznych), 2.Grupy narodowe i etniczne a polityka multikulturalizmu w Kanadzie, 3.Altywne wykorzystanie Internetu w polityce
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7171-797-0
I. Sektor bankowy i ubezpieczeniowy jako uczestnik rynku finansowego : 1. Rynek finansowy i jego struktura, 2. Sektor bankowy i ubezpieczeniowy na tle przeobrażeń systemowych, 3. Analiza porównawcza sektora bankowego i ubezpieczeniowego, cechy wspólne i różnice. II. Funkcjonowanie sektora bankowego i ubezpieczeniowego w warunkach konkurencji : 1. Specyfika konkurencji, 2. Transformacja roli sektora bankowego konsekwencją procesów konkurencji, 3. Konkurencja w sektorze ubezpieczeniowym, 4. Preferencje i oczekiwania klientów jako szanse i zagrożenia dla usług bankowo-ubezpieczeniowych. III. Przesłanki i formy integracji bankowo-ubezpieczeniowej : 1. Istota integracji miedzy sektorem bankowym i ubezpieczeniowym, 2. Społeczno-ekonomiczne czynniki sprawcze związków bankowo-ubezpieczeniowych, 3. Korzyści i niedogodności wynikające z integracji bankowo-ubezpieczeniowej, 4.Formy związków bankowo-ubezpieczeniowych, IV. Integracja bankowo-ubezpieczeniowa w praktyce : 1. Powiązania banków i firm ubezpieczeniowych w krajach Unii Europejskiej, 2. Współpraca bankowo-ubezpieczeniowa w warunkach polskich, 3. Konsekwencje dla banków wynikające z reformy emerytalnej, 4. Rola sektora ubezpieczeniowego w realizacji usług bankowych. V. Kształtowanie integracji bankowo-ubezpieczeniowej w Polsce : 1. Ilościowy i jakościowy charakter integracji bankowo-ubezpieczeniowej w Polsce w świetle badań ankietowych, próba oceny, 2.Budowa schematów integracji banków i podmiotów ubezpieczeniowych w Polsce, 3.Opracowanie schematów integracji banków i podmiotów ubezpieczeniowych w kontekście integracji Polski z Unią Europejską
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 336.71 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-76110395-2
1. Konkurencja jako obszar działań reklamowych- podstawy i uwarunkowania; 2. Internacjonalizacja przedsiębiorstw a ich konkurencyjność- kontekst skuteczności marketingowej; 3. Procesy zarządzania działalnością reklamową w przedsiębiorstwach; 4. Reklama jako narzędzie zmiany zachowań konsumpcyjnych; 5. Tendencje rozwojowe rynku reklamowego w Polsce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 659
Book
In basket
ISBN: 83-7285-204-9
1. Geneza, istota i typologia aliansów strategicznych przedsiębiorstw, 2. Uwarunkowania i następstwa powstawania aliansów strategicznych między przedsiębiorstwami, 3. Projektowanie współpracy i zarządzanie porozumieniem między przedsiębiorstwami - warunki powodzenia aliansu strategicznego, 4. Realizacja strategii rozwojowej poprzez zawieranie aliansów strategicznych i ich konsekwencje strategiczne dla polskich przedsiębiorstw
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7378-108-0
Cz. I Synteza badań nad transformacją polskich przedsiębiorstw: Wprowadzenie; Badania empiryczne strategii polskich przedsiębiorstw a teoria zarządzania strategicznego; Aspiracje rozwojowe polskich przedsiębiorstw; Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw; Innowacyjność polskich przedsiębiorstw w okresie transformacji gospodarczej; Rozwój zewnętrzny przedsiębiorstw w Polsce; Firmy zagraniczne w Polsce; Procesy prywatyzacji polskich przedsiębiorstw; Restrukturyzacja polskich przedsiębiorstw i przekształcenia kapitałowe; Grupy kapitałowe; Sylwetki polskich menedżerów; Kultura organizacyjna polskich organizacji w okresie transformacji; Nowoczesne techniki i koncepcje zarządzania; Zmiany struktur organizacyjnych; Ewolucja polskich przedsiębiorstw w latach 1989-2000 w świetle statystyk i rankingów. Cz. II Zachowania strategiczne polskich przedsiębiorstw w sektorach globalnych: Wprowadzenie: Założenia metodologiczne do badań empirycznych; Dywersyfikacja produktowa i branżowa; Zakres integracji pionowej polskich przedsiębiorstw; Strategia zarządzania dostawcami a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa; Strategie konkurencji polskich przedsiębiorstw; Sposoby rozwoju polskich przedsiębiorstw; Strategie przedsiębiorstw w sektorach dojrzałych na przykładzie sektora browarniczego; Strategie przedsiębiorstw w sektorach schyłkowych na przykładzie sektora stoczniowego; Zmiany struktur gospodarczych działalności; Ocena sukcesu przedsiębiorstw polskich w okresie transformacji; Empiryczny model strategii polskich przedsiębiorstw.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-86929-91-X
1. Międzynarodowa konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw a procesy internacjonalizacji, 2. Strategie internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw, 3. Zachowania eksportowe małych i średnich przedsiębiorstw, 4. Rozwój kooperacji jako kluczowa determinanta internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2588-4
I. Uwarunkowania konkurencyjności produktów i pośredników rynkowych: Innowacje operacyjne jako źródło przewagi konkurencyjnej. Proces świadczenia usług jako istotny element kształtowania przewagi konkurencyjnej w przedsiębiorstwach usługowych. System zarządzania jakością czynnikiem przewagi konukrencyjnej przedsiebiorstw na rynku. Instrumenty konukrowania na rynku usług szkoleniowych w Polsce. Uwarunkowania konkurencyjności dla nowych modeli biznesu (na przykładzie sektora odzieżowego).Konkurencyjnośc polskiego przemysłu stocznowego na rynku globalnym. Rola regionalnych i lokalnych organizacji wspierających rozwój gospodarki turystycznej w województwie śląskim. Odpowiedzialność sprzedawcy za towar konsumcyjny jako czynnik jego konkurencyjnośi w świetle prawa wspólnotowego i krajowego. II.Narzędzie marketingowe a rozwój technik informatycznych i komunikacyjnych: Współpraca producenta i detalisty w łańcuchu dostaw FMCG - jako czynnik przewagi konkurencyjnej. Strategie efektywnej obsługi klienta - ECR w swietle wyników badań. Centra handlowe kreujące nowe cechy konkurencyjności na rynku sprzedaży detalicznej. Relacja producent-konsument w aspekcie badań postępowania nabywców indywidualnych na polskim rynku IT. Rynek internetowy a uwarunkowania rynku doskonale konkurencyjnego. Pozycjonowanie witryn WWW innowacją w marketingu internetowym. Kierunki ewolucji marketingu partnerskiego na rynku B2B - w świetle badań. Nowoczesne formy komunikacji a procesy decyzyjne młodych konsumentów. III. Trendy w zachowaniach na rynku: Uwarunkowania i czynniki kształtujące zachowania konsumentów na rynku usług finansowych. Wpływ oczekiwań klientów na postrzeganie jakości usług świadczonych przez jednostki administracyji samorządowej. Wpływ reklamy na zachowania konsumentów na podstawie badań studentów Małopolski. Postawy konsumentów wobec różnych form reklamy. Zachowania konsumentów w sferze czasu wolnego i ich uwarunkowania. Gospodarstwa agrosturystyczne w opinii ich właściceli.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.138 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again