Form of Work
Książki
(130)
Status
only on-site
(101)
available
(77)
unavailable
(5)
unknown
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(82)
Czytelnia
(103)
Author
Goban-Klas Tomasz
(9)
Dobek-Ostrowska Bogusława
(5)
Bauer Zbigniew
(3)
Chudziński Edward
(3)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(3)
Michalczyk Stanisław
(3)
Pisarek Walery
(3)
Sokołowski Marek
(3)
Woźny Aleksander
(3)
Aronson Elliot
(2)
Boczkowska Magdalena
(2)
Borkowski Igor
(2)
Celej Piotr (1981- )
(2)
Dudek Krystian
(2)
Gajda Janusz
(2)
Gierula Marian
(2)
Hopfinger Maryla
(2)
Mrozowski Maciej
(2)
Olędzki Jerzy
(2)
Piekot Tomasz
(2)
Pratkanis Anthony
(2)
Szczęsna Ewa
(2)
Szostok Patrycja
(2)
Szulżycka Alina
(2)
Wojcik Krystyna
(2)
Abramczyk Gerald S
(1)
Acuff Daniel S
(1)
Adamowski Janusz
(1)
Adamus-Matuszyńska Anna
(1)
Andrzejewski Piotr
(1)
Anuszewska Izabella
(1)
Aouil Bassam
(1)
Baran Stanley J
(1)
Barbaro Natalia de
(1)
Bartkowicz Anna
(1)
Baudrillard Jean
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Benedikt Antoni
(1)
Bezwińska-Walerjan Anna
(1)
Białobłocki Tomasz
(1)
Bodzioch-Bryła Bogusława
(1)
Briggs Asa
(1)
Bucholc Marta
(1)
Bugajski Marian
(1)
Bukowski Zbigniew
(1)
Burke Peter
(1)
Chmielewski Piotr
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Cianciara Jolanta
(1)
Czarnecki Adam
(1)
Czarny-Drożdżejko Elżbieta
(1)
Dankowska-Kosman Małgorzata
(1)
Davis Anthony
(1)
Davis Dennis K
(1)
Dijak Jan van
(1)
Dominick Joseph R
(1)
Duda Aneta
(1)
Duszak Anna
(1)
Dytman-Stasieńko Agnieszka
(1)
Dziedzic Beata
(1)
Dąbała Jacek
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Ehninger Douglas
(1)
Fairclough Norman
(1)
Filipiak Marian
(1)
Flew Terry
(1)
Francuz Piotr
(1)
Fras Janina
(1)
German Kathleen
(1)
Giddens Anthony
(1)
Gmerek-Rajchel Maria
(1)
Gorzeń-Mitka Iwona
(1)
Gołębiewska Maria
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Griffin Em
(1)
Gronbeck Bruce E
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Gębczyk Dagmara
(1)
Halawa Mateusz
(1)
Iłowiecki Maciej
(1)
Jakubowicz Karol
(1)
Jas Marta
(1)
Jaskiernia Alicja
(1)
Jedliński Jakub
(1)
Jegorow Dorota
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Kamińska-Szmaj Irena
(1)
Karłowicz Tadeusz
(1)
Kassay Štefan
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kopecka-Piech Katarzyna
(1)
Kopeć Katarzyna Dorota
(1)
Koszembar-Wiklik Małgorzata
(1)
Kot Wiesław
(1)
Kozłowska Anna
(1)
Kołak Przemysław
(1)
Kraus Ewa
(1)
Królak Sławomir
(1)
Year
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(99)
1990 - 1999
(4)
Country
Poland
(130)
Language
Polish
(130)
Subject
Środki masowego przekazu
(116)
Komunikacja społeczna
(107)
Dziennikarstwo
(20)
Public relations
(17)
Kultura masowa
(14)
Reklama
(13)
Internet
(10)
Polityka
(10)
Opinia publiczna
(8)
Dziennikarze
(7)
Język
(7)
Marketing polityczny
(7)
Społeczeństwo informacyjne
(7)
Kultura audiowizualna
(6)
Interakcje społeczne
(5)
Telewizja
(5)
Edukacja medialna
(4)
Globalizacja
(4)
Komunikacja
(4)
Komunikacja polityczna
(4)
Konwergencja mediów
(4)
Prasa (wydawnictwa)
(4)
Socjotechnika
(4)
Społeczeństwo
(4)
Demokracja
(3)
Komunikowanie marketingowe
(3)
Pedagogika medialna
(3)
Perswazja
(3)
Promocja handlowa
(3)
Propaganda
(3)
Wychowanie
(3)
Dyskurs (filoz.)
(2)
Etyka społeczna
(2)
Film
(2)
Instytucje nonprofit
(2)
Język polski
(2)
Kadry
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja społeczna -- a wychowanie
(2)
Kultura
(2)
Kultura masowa -- a wychowanie
(2)
Manipulacja (psychol.)
(2)
Marketing
(2)
Multimedia
(2)
Naród
(2)
Nieruchomości
(2)
Oświata
(2)
Promocja
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Public relations w internecie
(2)
Rzecznicy prasowi
(2)
Socjologia
(2)
Technika a kultura
(2)
Tekst
(2)
Administracja publiczna
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Blogi
(1)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
Budownictwo
(1)
Celebryci
(1)
Choroby
(1)
Chorzy
(1)
Controlling
(1)
Czasopisma
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Dubbing
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja
(1)
Ekorozwój
(1)
Elita władzy
(1)
Erotyzm
(1)
Ewidencja ludności
(1)
Gender
(1)
Geodezja
(1)
Grupy nacisku
(1)
Hotelarstwo
(1)
Informacja
(1)
Innowacje
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Klasy spoleczne
(1)
Kody
(1)
Komunikacja drogowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna -- psychologia
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kontrola społeczna (socjol.)
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Ludobójstwo
(1)
Marketing partnerski
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Media społecznościowe
(1)
Menedżerowie
(1)
Miasta
(1)
Migracje
(1)
Motywacja pracy
(1)
Subject: time
1901-
(1)
1989-
(1)
Subject: place
Arabskie, kraje
(1)
Iran
(1)
Rosja
(1)
Genre/Form
Film
(1)
Literatura polska
(1)
140 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-89964-26-0
Demokracja w sieci, Polityka w Internecie-populizm jako konsekwencja zaburzeń dialogu, Technologia i demokracja, Demokracja a nowe technologie, Polityka społeczna i nowe media, Rola Internetu wobec procesów demokratyzacji w stosunkach międzynarodowych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89405-41-5
Zamiast wstępu. O demontażu świadomości i świata przed stawionego; Człowiek w technologii. Benjamina szkic do portretu; Montaż i kultura atrakcji; Kultura medialna i wybór etyczny według Kierkegaarda; Postulaty odnowionej estetyki w kontekście antropologii i aksjologii; Kamp jako postawa estetyczna. O postmodernistycznych uwikłaniach; Telewizja jako sztuka postmodernistyczna; Pytania o estetykę obrazu cyfrowego; Pytania o postmodernistyczne kino; Znaczenia i wartości w reklamie. Analiza kulturologiczna; O samozwrotności tekstu reklamowego; Estetyka i anestetyka w reklamie społecznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-240-0589-7
1. Programowa naiwność. Etyczne dylematy kampanii wyborczej. Cz.I Poznać wyborców : 1. Jak decydują wyborcy. Podstawowe teorie, 2. Co warto myśleć o wyborcach. Podstawowe mechanizmy podejmowania decyzji wyborczych, 3. O tym czego nie wiem, czyli badania w kampanii wyborczej, 4. Targeting. Odpowiedź na pytanie "dla kogo". Cz.II Przekonać wyborców : 5. Przekaz. Odpowiedź na pytanie "co mówimy", 6. Media w kampanii. Jak pracować z dziennikarzami, 7. Kampania negatywna. Czy i jak atakować, czy i jak się bronić, 8. Praca w sztabie wyborczym. Kampania na co dzień
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Dyskurs polskich wiadomości prasowych / Tomasz Piekot. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, 2006. - 335 s., [3] k.tabl. : fot., rys., tab., wykr. ; 24 cm.
ISBN: 83-242-0792-9
1. Przedmiot badań: Podstawowe pojęcia: tekst, styl, gatunek, dyskurs. Superstruktury, makrostruktury i strategie dyskursu. Wiadomości dziennikarskie jako dyskurs. 2. Historia i stan badań: Perspektywa genologiczna. Perspektywa stylistyczna. Perspektywa strukturalna. Perspektywa tematyczna. Perspektywa aksjologiczna. 3.Norma gatunkowa wiadomości a współczesne procesy komunikacyjne: Tradycyjna koncepcja tekstów informacyjnych. Wiadomości - gatunek rozmyty czy autonomiczny dyskurs? Proces komunikowania w mediach informacyjnych. 4. Wiadomości tekstowe jako przekaz wizualno-werbalny: Fotografia jako komponent wiadomości. Obraz a tekst. Wizualna organizacja pierwszej strony. Wizualność wiadomości telewizyjnych. Wizualizacja jako strategia dyskursu. 5. Struktura wiadomości: Wiadomość jako odwrócona piramida. W stronę kategorii formalnych. Antropocentryzm struktury wiadomości...6. Ekspansja prywatności: Dwa punkty widzenia. Prywatność, oralność, potoczność. 7. Dwie próby weryfikacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Instytutu Prawa Własności Intelektualnej UJ / red. Janusz Barta ; Instytut Prawa Własności Intelektualnej UJ ; Zeszyt 90)
1. Konstytucyjna zasada wolności prasy i jej ograniczenia, 2. Dziennikarskie prawo do informacji jako środek dochodzenia prawdy, 3. Organizacja działalności prasowej, 4. Środki masowego komunikowania, 5. Przestępstwo prasowe jako skutek działalności dziennikarskiej, 6. Część jako dobro prawnie chronione, 7. Znamiona zniesławienia w środkach masowego komunikowania, 8. Odpowiedzialność za zniesławienie w środkach masowego komunikowania, 9. Okoliczności wyłączające odpowiedzialność za zniesławienie w środkach masowego komunikowania, 10. Kary i środki karne za zniesławienie popełnione w środkach masowego komunikowanie
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Studium Dziennikarskie Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie)
ISBN: 83-7252-804-X
Z teorii i historii mediów; Komunikowanie i media; Prasa w rozwoju historycznym; Narodziny - ewolucja - perspektywy; Telewizja. Ziemia jałowa czy pieszczota dla oczu; Rynek mediów w Polsce; Media za granicą. Agencje prasowe, dzienniki i tygodniki; Media lokalne i regionalne; Genologia i retoryka dziennikarska; Gatunki dziennikarskie; Reportaż; Wywiad prasowy. Gatunek i metoda; felieton. Geneza i ewolucja gatunku; Podstawy retoryki dziennikarskiej; O języku mediów; Manipulacja językowa; Zagadnienia warsztatu dziennikarskiego; Co to jest redagowanie; Technologia prasy; Radio - świat z dźwięków; Technologia programu telewizyjnego; Komputer w pracy redakcji i dziennikarza; Dziennikarz w globalnej wiosce; Konteksty dziennikarstwa; Dziennikarstwo - zawód czy wyzwanie; Public relations. Podstawowe pojęcia i nieco przykładów; Reklama w mediach; Prawo prasowe; Media a prawo autorskie; Granice wolności mediów; Kodeksy etyki dziennikarskiej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (5 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Studium Dziennikarskie Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie)
ISBN: 83-7252-804-X
Z teorii i historii mediów; Komunikowanie i media; Prasa w rozwoju historycznym; Narodziny - ewolucja - perspektywy; Telewizja. Ziemia jałowa czy pieszczota dla oczu; Rynek mediów w Polsce; Media za granicą. Agencje prasowe, dzienniki i tygodniki; Media lokalne i regionalne; Genologia i retoryka dziennikarska; Gatunki dziennikarskie; Reportaż; Wywiad prasowy. Gatunek i metoda; felieton. Geneza i ewolucja gatunku; Podstawy retoryki dziennikarskiej; O języku mediów; Manipulacja językowa; Zagadnienia warsztatu dziennikarskiego; Co to jest redagowanie; Technologia prasy; Radio - świat z dźwięków; Technologia programu telewizyjnego; Komputer w pracy redakcji i dziennikarza; Dziennikarz w globalnej wiosce; Konteksty dziennikarstwa; Dziennikarstwo - zawód czy wyzwanie; Public relations. Podstawowe pojęcia i nieco przykładów; Reklama w mediach; Prawo prasowe; Media a prawo autorskie; Granice wolności mediów; Kodeksy etyki dziennikarskiej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-242-0969-9
CZ.I Z teorii i historii mediów; Komunikowanie i media; System medialny. Struktura i zasady działania, Rozwój środków komunikowania, Kalendarium rozwoju mediów, Radio. Narodziny - ewolucja - perspektywy, Telewizja dla dziennikarzy - telewizja dla widzów, Internet. Medium, środowisko, społeczność, Internet. Medium, środowisko, społeczność, Nowe technologie w mediach, Rynek mediów w Polsce, Prasa regionalna i lokalna (do roku 1989), Regiony periodycznej komunikacji medialnej, Media za granicą. Cz.II Genologia i retoryka dziennikarska: Gatunki dziennikarskie, Genologia telewizyjna, Radio - "Świat z dźwięków", Reportaż, Gatunek i metoda, Geneza i ewolucja gatunku, Podstawy retoryki dziennikarskiej, Język w mediach. Medialność języka. Cz.III Zagadnienia warsztatu dziennikarskiego: Technologia pracy. Wybrane aspekty, Technologia programu telewizyjnego, Dziennikarstwo on-line, Korespondent zagraniczny, Rzecznik prasowy w przestrzeni medialnej. Cz.IV Konteksty dziennikarstwa: Dziennikarstwo - zawód czy wyzwanie?, Public relations, Dokąd zmierza reklama, Prawo prasowe, Media a prawo autorskie, Granice wolności mediów. Wolność mediów - od kogo i od czego?, Kodeksy etyki dziennikarskiej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 3170)
ISBN: 978-83-229-3053-3
1. Co to jest dziennikarstwo uczestniczące?; 2. Mediamorfoza- zarys teorii; 3. Wolne oprogramowanie- wolne publikowanie; 4. Zbiorowa inteligencja; 5. Indymedia.org i Wiadomości24.pl, czyli dziennikarstwo uczestniczące; 6. Konwergencja, czyli jak dziennikarstwo uczestniczące przenika dziennikarstwo tradycyjne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Media and Publuc Ralation)
ISBN: 978-83-61991-23-6
1.Public relations- pomiędzy rynkiem a sferą publiczną w kierunku koncepcji pr jako zarządzania zaufaniem; 2. Zastosowanie instrumentów marketingu w kryzysie bankowym; 3. Konwergencja komunikowania interpersonalnego i masowego w komunikacji marketingowej (casus bloga mbanku); 4. Kreowanie e-wizerunku samorządu terytorialnego; 5. Wybrane narzędzia komunikowania wewnętrznego i zewnętrznego w jednostkach samorządu terytorialnego; 6. Medialna autopromocja- próba klasyfikacji (rys teoretyczny); 7. Public relations a media lokalne; 8. Zarządzanie zmianą oraz komunikowanie w sytuacji kryzysowej na przykładzie redakcji prasowych; 9. Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji biznesowej; 10. Social media jako narzędzie promocji instytucji kultury na przykładzie Tarnowskiego Centrum Kultury; 12. Analiza kreacji wizerunku Alexa Jonesa na nowych mediach; 13. Komunikacja jako narzędzie strategiczne dla IT; 14. Multifatyczność komunikacji marketingowej; 15. System wizualizacji i marka jako instrumenty komunikacji marketingowej; 16. Lokowanie produktu w kontekście nieuczciwej konkurencji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 659
Book
In basket
Formatowanie radia lokalnego / Maria Gmerek-Rajchel. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2005. - 205 s. : tab., wykr. ; 23 cm.
ISBN: 83-7441-145-7
1. Radio lokalne a wspólnota lokalna w Polsce, 2. Charakterystyka wybranej społeczności, 3. Propozycja oferty medialnej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2097-1
1. Komunikowanie jako proces : podstawowe pojęcia, 2. Aspekty oddziaływania mass mediów jako przedmiot badań interdyscyplinarnych, 3. Oddziaływanie środków masowego komunikowania - teorie i kierunki badań, 4. Modele procesu komunikowania, 5. Społeczne funkcje środków masowego komunikowania, 6. Antropologiczne przesłanki skuteczności perswazyjnej mediów, 7. Środki masowego komunikowania jako środowisko wychowawcze, 8. Strategie interpersonalnego komunikowania się w układach zorganizowanych, 9. Komunikacja międzykulturowa, 10. Uzależnienie medialne
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2536-1
Część I: Komunikacja medialna - sztuka pisania i aksjologia w komunikacji medialnej. O twórczości w pisaniu; Pojęcie fabuły w poetyce i w teorii twórczego pisania; Wartość w teorii twórczego pisania ( preferencje aksjologiczne); Współczesne mass media wobec wartości. Część II: Film. Między " rejtanizmem" a " chwytem buldoga" (felieton filmowy); Nieśmiertelny ruch westernu; Zmysły w filmie. Część III: Literatura. Sacrum w poezji Czesława Miłosza w latach 1930-1980; "Nośność pierwo- słowa". Rzecz o Jerzym Pietrkiewiczu - tłumaczu poezji papieża; Perswazja u Tymona Terleckiego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2651)
ISBN: 83-229-2517-4
1. Wprowadzenie do komunikowania międzykulturowego. 2. Problemy polityczne neutralnej Szwajcarii. 3. Co oznacza wielokulturowość Szwajcarii? .4. Rynek prasowy w wielokulturowej Szwajcarii. 5. Znaczenie mediów elektronicznych w szwajcarskim społeczeństwie wielokulturowym. 6. Szwajcarzy - przykład wielojęzycznej publiczności europejskiej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89518-31-7
Rozdział 1. Nowa tekstualność, nowe gatunki, nowy język. Język, tekst, hipertekst - analiza czatów w Rowerze Błażeja; Telefonia cyfrowa - nowe zachowania komunikacyjne; Bazy danych - nowy gatunek pisarstwa?; Cybertekst, Nowa perspektywa postrzegania tekstualności; Sylwiczny i intymistyczny charakter blogów; Kncepcja hipertektstowego autora, czytelnika i dzieła na podstawie powieści " Patchwork Girl"; Perswazja w multimediach. Język aukcji internetowych jako przedmiot analizy retorycznej; Opowieści o raju: język nowych mediów, podróże i turyści (o perswazji w mediach). Rozdział 2: Stare media w multimediach. Aksjologia dziennikarska i dyskurs cybernetyczny; Ich Will. Czy odbiorcy wideoklipów Rammstein są bezbronni wobec " potęgi obrazu"? Analiza wizualności przekazu audiowizualnego; MTV i cylindry. Wideoklip jako druga młodość kina; Narracje interaktywne w telewizji; Język w książce i język książki; Bezpłatne magazyny kulturalne a Internet. Od papierowego City Magazine po multimedialne Klimmaty; Radio studenckie w Internecie; Początek a stan obecny funkcjonowania Radia Olsztyn w Internecie. Rozdział III: Multimedia komunikacja społeczna. Rozważania nad komunikacyjnym wykluczeniem, czyli jak rozwiązać problem cyfrowego podziału; ( Nowe) media a wojna - aktualna dyskusja i tendencje w badaniach; Culture jamming - walka o prawo do komunikowania się; Język uwięziony - koncepcja zamknięcia uniwersum dyskursu w Herberta Marcusego; Przemoc języka jako przemoc sensu - o wojnie podmiotu i świata znaczeń w nowych mediach; "Nam nie jest wszystko jedno... od kogo bierzemy" - o dekodowaniu przeciwstawnym w Internecie. Studium przypadku. Rozdział IV: Metodologiczne i definicyjne aspekty multimediów. Słowo w kulturze multimediów; "Język na nielegalu", czyli wpływ multimediów na komunikację werbalną młodego pokolenia. O nową metodologię badań; Formacja intelektualna pokolenia klawiatury, Internetu i SMS-ów; Komunikacja w świecie gier komputerowych; O nieistnieniu cyberprzestrzeni; Między samowiedzą a symulacją. Pytanie o podmiot przemian komunikacyjnych; Wizualizacja procesów przyrodniczych w portalach edukacyjnych a jej wpływ na wyobrażenia uczniów o mikroświecie; Multimedia jako jeden z wariantów kulturowej gry w historię. Metodologiczne problemy "przedstawiania" przeszłości w epoce ekranów; Modelowanie perspektywy badawczej na planie eksperimance'u; Transgresyjne podróże po paraprzestrzeniach wizualnych efektów specjalnych. Rozdział 5: Językowe oblicza zjawisk multimedialnych. Językowe właściwości tekstu elektronicznego. Analiza porównawcza angielskich i rosyjskich witryn internetowych; O niektórych problemach komunikacji językowej w Internecie; Język wirtualncych wspólnot na przykładzie Jargon File; Elementy socjolektu graczy komputerowych; O trollach i plonkach, czyli niektórych aspektach netykiety językowej w grupach dyskusyjnych; Słownictwo czatów na podstawie listy frekwencyjnej; Netspeak - nową hybrydą językową; Porównanie użycia ekspresywnych aktów mowy w rozmowach za pośrednictwem IRC w języku angielskim i polskim; Mowa pisana? Próba analizy etykiety językowej prywatnych e-maili; Pogawędka internetowa - między językiem mówionym a pisanym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Język a komunikacja ; 17)
ISBN: 978-83-925728-4-8
I. Zagadnienia ogólne: Konsiliencja, czyli o porozumieniu między naukami w trzecim tysiącleciu; Nazywanie emocji u młodych dorosłych użytkowników języka; Ikoniczność w gramatyce generatywnej; Minimalizm a polska terminologia językoznawcza; Struktura językowa narracyjnych gier fabularnych; Językowa i wizualna reprezentacja stereotypu (rekonesans badawczy); Porażka komunikacyjna i jej pragmatyczne uwarunkowania. II. Odmiany i rejestry języka: Odmiany polszczyzny, typy tekstów, rodzaje komunikacji: Rozmowa studentów - komunikat ekspresji i rytuału; O socjolekcie "komórkowców" (na przykładzie wariantów wyrażenia puścić komuś sygnał); Paralele zmian kolokacji w stylu publicystycznym i struktury potocznego obrazu świata; Wpływ reklamy na językowe zachowania dzieci i młodzieży; Analiza dyskursu CB radio: profesjolekt kierowców TIR-ów. Studium pilotażowe; O kilku strategiach dyskursowych w rozmowie handlowej; Funkcja języka W w języku sportu - próba analizy; Interakcyjność elektronicznych gatunków mowy: przykład internetowego dyskursu naukowego; Charakterystyka genologiczna i stylistyczna ulotki medycznej; Gatunkowa odrębność konsultacji lekarskiej w świetle wybranych nurtów genologii lingwistycznej; Język "komputerowców". Zagadnienia leksykalne: Nieścisłości w polskich słownikach obcych; Nowe wyrazy w języku najstarszych mieszkańców wsi południowo-wschodniej Rzeszowszczyzny; Formy apelatywne we współczesnym języku polskim; aktualne problemy z feminizacją nazewnictwa w języku polskim. Język prasy, telewizji i reklamy: Wartościowanie ksiązki w programie telewizyjnym "Książki z górnej półki"; Informacja i komentarz - dwa sposoby konceptualizowania wydarzeń w wiadomościach telewizyjnych; Reklamie czasopism w czasopismach; Dynamika reklamy jako stylu komunikacyjnego; Obraz jako element argumentacyjnej - kilka uwag na temat funkcji warstwy wizualnej przekazów reklamowych; Informacja czy argumentacja? Wpływ kultury na styl reklamy; Współdziałanie słowa i obrazu w prasie tabloidowej. Ujęcie semiotyczne; Najczęstsze przykłady normy językowej w prasie. Język polityki: Poselska gra na słowa - analiza perswazji w dyskursie sejmowym; Kreowanie wizerunku przeciwnika politycznego w rozmowie publicznej; Kampania wyborcza to wojna - o metaforach w tekstach prasowych w czasie kampanii wyborczej 2005; Językowa charakterystyka politycznych wypowiedzi Jana Marii Rokity
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
Język w komunikowaniu / Marian Bugajski. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2006. - 357 s. : rys. ; 21 cm.
ISBN: 978-83-01-14807-2
Część I: Zagadnienia ogólne. 1. Społeczne zadania językoznawstwa normatywnego. 2. Ważniejsze stanowiska w tradycji kultury języka. 3. Między kulturą języka a lingwistyką normatywną. Część II: Świadomość językowa. 3. Świadomość językowa a świadomość lingwistyczna. 5. Początki polskiej świadomości językowej. Część III: Rozwój polskiej myśli normatywnej. 6. W trosce o język ojczysty. 7. Kultura języka jako jeden z przejawów kultury. 8. Ku naukowości kultury języka. 9. Sprawność językowa. 10. Lapsologiczny nurt w kulturze języka. 11. Kultura języka a socjolingwistyka. 12. Zagadnienie nowomowy w językoznawstwie normatywnym. 13. Problemy aksjologiczne - kultura słowa. 14. Pragmatyczne aspekty kultury języka. 15. Kategoria oficjalności - nieoficjalności w kulturze języka. 16. Literatura a kultura języka. 17. Kultura języka dziś. Część IV: Normatywne aspekty języka. 18. Glottopolityka a kultura języka. 19. Warunki funkcjonowania języka. 20. Przeobrażenia języka. 21. Doskonalenie języka. 22. Realne możliwości oddziaływania na język. Część V: Komunikacyjne aspekty języka. 23. Język w interakcjach kulturowych. 24. Przejawy snobizmu w komunikacji językowej. 25. Niektóre przyczyny obecnego stanu polszczyzny. 26. Odbiorca i adresat w procesie komunikacji. 27. O niektórych aspektach perswazji językowej. 28. Sytuacyjne i kontekstowe uwarunkowania komunikacji językowej. 29. Uwagi o współczesnej komunikacji medialnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-246-0343-3
1. Natura stanu bycia dzieckiem. 2. Klasyfikacja dobrych, neutralnych i niebezpiecznych produktów oraz programów. 3. Trzy wymiary rozwoju. 4. Wiek niewinności - o urodzenia do trzeciego roku życia. 5. Bezkrytyczne lata - od trzeciego do siódmego roku życia. 6. Etap rozwoju "dziel i rządź" - wiek od ośmiu do dwunastu lat. 7. Okres dojrzewania - wiek od trzynastu do piętnastu lat. 8. Późny okres dojrzewania - wiek od szesnastu do dziewiętnastu lat. 9. Zastosowanie wiedzy w praktyce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7164-095-1
Zawiera: Wprowadzenie; 1. Analiza podstawowych pojęć w komunikowaniu się człowieka z mediami; 2. Rodzaje komunikowania się, ich zasady i uwarunkowania; 3. Wielomedialna komunikacja; 4. Edukacja informacyjna w Polsce; 5. Nowoczesne technologie kształcenia; 6. Technologie informacyjne w polskiej szkole; 7. Komputer jako środek porozumiewania się ludzi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7875-268-4
1. Media w komunikacji marketingowej organizacji usług publicznych; 2. Komunikacja medialna instytucji oświatowych - media tradycyjne; 3. Problematyka „Magazynu Szkolnego”; Internet public relations w placówkach oświatowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again