Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Sochacki Tomasz
(2)
Brown Ethan
(1)
Cowell John (1957- )
(1)
Flanagan David
(1)
Górczyńska Agnieszka
(1)
Lamża Aleksander
(1)
Moch Wojciech
(1)
Niederst Robbins Jennife
(1)
Synak Piotr
(1)
Trojan Anna
(1)
Watrak Andrzej
(1)
Zatorska Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
JavaScript
(6)
Języki programowania
(3)
Programowanie (informatyka)
(3)
Aplikacja internetowa
(2)
XHTML (język programowania)
(2)
HTML
(1)
Kaskadowe arkusze stylów
(1)
Node.js
(1)
Projektowanie stron WWW
(1)
Strony WWW
(1)
Gatunek
Podręcznik
(6)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Wprowadzenie do języka JavaScript; 1.1. Poznawanie JavaScriptu; 1.2. Witaj, świecie!; 1.3. Wycieczka po języku JavaScript; 1.4. Przykład: histogram częstości użycia znaków; 1.5. Podsumowanie; 2. Struktura leksykalna; 2.1. Tekst programu; 2.2. Komentarze; 2.3. Literały; 2.4. Identyfikatory i zarezerwowane słowa; 2.5. Unicode; 2.6. Opcjonalne średniki; 2.7. Podsumowanie; 3. Typy, wartości i zmienne; 3.1. Informacje ogólne i definicje; 3.2. Liczby; 3.3. Tekst; 3.4. Wartości logiczne; 3.5. Wartości null i undefined; 3.6. Symbole; 3.7. Obiekt globalny; 3.8. Niemutowalne prymitywne wartości i mutowalne odwołania do obiektu; 3.9. Konwersje typów; 3.10. Deklarowanie zmiennych i przypisywanie wartości; 3.11. Podsumowanie; 4. Wyrażenia i operatory; 4.1. Wyrażenia podstawowe; 4.2. Inicjatory obiektów i tablic; 4.3. Wyrażenia definiujące funkcje; 4.4. Wyrażenia dostępu do właściwości; 4.5. Wyrażenia wywołujące; 4.6. Wyrażenia tworzące obiekty; 4.7. Przegląd operatorów; 4.8. Operatory arytmetyczne; 4.9. Wyrażenia relacyjne; 4.10. Wyrażenia logiczne; 4.11. Wyrażenia przypisujące; 4.12. Wyrażenia interpretujące; 4.13. Inne operatory; 4.14. Podsumowanie; 5. Instrukcje; 5.1. Instrukcje wyrażeniowe; 5.2. Instrukcje złożone i puste; 5.3. Instrukcje warunkowe; 5.4. Pętle; 5.5. Skoki; 5.6. Inne instrukcje; 5.7. Deklaracje; 5.8. Podsumowanie instrukcji; 6. Obiekty; 6.1. Wprowadzenie do obiektów; 6.2. Tworzenie obiektów; 6.3. Odpytywanie i ustawianie właściwości; 6.4. Usuwanie właściwości; 6.5. Sprawdzanie właściwości; 6.6. Wyliczanie właściwości; 6.7. Rozszerzanie obiektów; 6.8. Serializacja obiektów; 6.9. Metody obiektów; 6.10. Udoskonalona składnia literału obiektowego; 6.11. Podsumowanie; 7. Tablice; 7.1. Tworzenie tablic; 7.2. Odczytywanie i zapisywanie elementów tablicy; 7.3. Rozrzedzone tablice; 7.4. Długość tablicy; 7.5. Dodawanie i usuwanie elementów tablicy; 7.6. Iterowanie tablic; 7.7. Tablice wielowymiarowe; 7.8. Metody tablicowe; 7.9. Obiekty podobne do tablic; 7.10. Ciągi znaków jako tablice; 7.11. Podsumowanie; 8. Funkcje; 8.1. Definiowanie funkcji; 8.2. Wywoływanie funkcji; 8.3. Argumenty i parametry funkcji; 8.4. Funkcje jako wartości; 8.5. Funkcje jako przestrzenie nazw; 8.6. Domknięcia; 8.7. Właściwości, metody i konstruktory funkcji; 8.8. Programowanie funkcyjne; 8.9. Podsumowanie; 9. Klasy; 9.1. Klasy i prototypy; 9.2. Klasy i konstruktory; 9.3. Słowo kluczowe class; 9.4. Dodawanie metod do istniejących klas; 9.5. Podklasy; 9.6. Podsumowanie; 10. Moduły; 10.1. Tworzenie modułów za pomocą klas, obiektów i domknięć; 10.2. Moduły w środowisku Node; 10.3. Moduły w języku ES6; 10.4. Podsumowanie; 11. Standardowa biblioteka JavaScript; 11.1. Zbiory i mapy; 11.2. Typowane tablice i dane binarne; 11.3. Wyszukiwanie wzorców i wyrażenia regularne; 11.4. Daty i czas; 11.5. Klasy błędów; 11.6. Format JSON, serializacja i analiza składni; 11.7. Internacjonalizacja aplikacji; 11.8. Interfejs API konsoli; 11.9. Interfejs API klasy URL; 11.10. Czasomierze; 11.11. Podsumowanie; 12. Iteratory i generatory; 12.1. Jak działają iteratory?; 12.2. Implementowanie obiektów iterowalnych; 12.3. Generatory; 12.4. Zaawansowane funkcjonalności generatorów; 12.5. Podsumowanie; 13. Asynchroniczność w języku JavaScript; 13.1. Programowanie asynchroniczne i funkcje zwrotne; 13.2. Promesy; 13.3. Słowa kluczowe async i await; 13.4. Iteracje asynchroniczne; 13.5. Podsumowanie; 14. Metaprogramowanie; 14.1. Atrybuty właściwości; 14.2. Rozszerzalność obiektów; 14.3. Atrybut prototype; 14.4. Popularne symbole; 14.5. Znaczniki szablonowe; 14.6. Obiekt Reflect; 14.7. Klasa Proxy; 14.8. Podsumowanie; 15. JavaScript w przeglądarkach; 15.1. Podstawy programowania stron WWW; 15.2. Zdarzenia; 15.3. Przetwarzanie dokumentów; 15.4. Przetwarzanie arkusza stylów; 15.5. Geometria i przewijanie dokumentu; 15.6. Komponenty WWW; 15.7. SVG: skalowalna grafika wektorowa; 15.8. Grafika w znaczniku; 15.9. Klasa Audio; 15.10. Lokalizacja, nawigacja i historia; 15.11. Sieć; 15.12. Magazynowanie danych; 15.13. Wątki robocze i komunikaty; 15.14. Przykład: zbiór Mandelbrota; 15.15. Podsumowanie i dalsza lektura; 16. Serwery w środowisku Node; 16.1. Podstawy programowania w środowisku Node; 16.2. Domyślna asynchroniczność; 16.3. Bufory; 16.4. Zdarzenia i klasa EventEmitter; 16.5. Strumienie; 16.6. Procesy, procesory i szczegóły systemu operacyjnego; 16.7. Operacje na plikach; 16.8. Klienty i serwery http; 16.9. Klienty i serwery inne niż http; 16.10. Procesy potomne; 16.11. Wątki robocze; 16.12. Podsumowanie; 17. Narzędzia i rozszerzenia; 17.1. Inspekcja kodu za pomocą narzędzia ESLint; 17.2. Formatowanie kodu za pomocą narzędzia Prettier; 17.3. Tworzenie testów jednostkowych za pomocą narzędzia Jest; 17.4. Zarządzanie pakietami za pomocą narzędzia npm; 17.5. Pakowanie kodu; 17.6. Transpilacja kodu za pomocą narzędzia Babel; 17.7. Rozszerzenie JSX: znaczniki w kodzie JavaScript; 17.8. Sprawdzanie typów danych za pomocą rozszerzenia Flow; 17.9. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
JavaScript : techniki zaawansowane / Tomasz Sochacki. - Gliwice : Helion S.A., cop. 2022. - 192 s. : il. ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp: Dla kogo przeznaczona jest książka?; Narzędzia do pracy z książką; Tematy omawiane w książce; Rozdział 1. Obiekty Map i Set: Wady standardowych obiektów; Podstawowe informacje o strukturach typu Map; Różne sposoby tworzenia struktur Map; Modyfikowanie elementów struktury Map; Sprawdzanie, czy struktura Map zawiera szukany klucz; Wyszukiwanie elementów w strukturze Map; Struktury WeakMap; Zbiory unikatowych elementów Set i WeakSet; Tworzymy własne rozszerzenia struktury Set; Podsumowanie; Rozdział 2. Iteratory i generatory: Czym są iteratory w JavaScripcie?; Interfejs iteratora; Domyślna implementacja metody next; Iteratory dostępne w pętlach for/for-of; Wykorzystanie iteratorów z operatorem destrukturyzacji; Niestandardowa implementacja metody next; Metody return oraz throw interfejsu Iterator; Podstawowe informacje o generatorach; Podstawowe informacje o wyrażeniu yield w generatorach; Zaawansowane użycie słowa yield (yield delegation); Przerywanie pracy generatorów; Jak utworzyć generator za pomocą zwykłej funkcji?; Przykłady zastosowania generatorów; Rozdział 3. Asynchroniczny JavaScript: Kolejki zdarzeń w języku JavaScript; Iteratory asynchroniczne; Konstrukcja async/await; Asynchroniczna pętla for-await-of; Składnia async/await i praca z wieloma obietnicami; Obsługa błędów w składni async/await; Czy zawsze trzeba używać await?; Generatory asynchroniczne; Rozdział 4. Wielowątkowy JavaScript: Wielowątkowość i asynchroniczność; Kiedy warto używać dodatkowych wątków?; Podstawowe informacje o wątkach w JavaScripcie; Co udostępnia nam Worker Global Scope?; Komunikacja wątku głównego i dodatkowego; Obsługa błędów i przerywanie pracy wątku; Złożona komunikacja między wątkami; Aplikacja PWA jako alternatywa dla aplikacji natywnych; Aplikacja PWA i ServiceWorker; Kontrola pobieranych zasobów w ServiceWorker; Wykorzystanie ServiceWorker do obsługi błędów w komunikacji client-server; Aktualizacja ServiceWorker i świadome czyszczenie zapisanych zasobów; Okresowa oraz ręczna synchronizacja danych; Plik manifestu dla aplikacji PWA; Rozdział 5. Zaawansowane operacje na obiektach: Gettery i setery; Deskryptory właściwości; Ograniczenie możliwości dodawania nowych pól w istniejącym obiekcie; Inne ograniczenia modyfikowalności obiektów; Zaawansowana destrukturyzacja obiektów; Destrukturyzacja tablic; Płytkie kopie tablic i obiektów; Głębokie kopie tablic i obiektów; Zaawansowane głębokie kopiowanie obiektów i tablic; Rozdział 6. Programowanie reaktywne: Tworzenie strumienia danych i subskrypcja konsumenta; Tworzenie strumieni danych Observable; Kontrolowanie czasu wysyłania strumieni danych; Tworzenie Observable na podstawie żądania HTTP; Czym są i jak wykorzystać operatory; Operatory filtrujące strumień danych; Operatory modyfikujące strumień danych; Inne przydatne operatory i metody obiektu Observable; Podstawowe rodzaje Observable; Rozdział 7. Praca z elementem canvas: Zaczynamy pracę z canvas; Rysowanie na canvas; Tworzenie tekstów; Dodatkowe możliwości nadawania stylów rysowanym elementom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Wstęp: Dlaczego JavaScript?; Historia rozwoju JavaScript; Dla kogo przeznaczona jest książka?; Przygotowujemy środowisko; Uruchamianie kodu w przeglądarce; Edytor kodu JavaScript; Praca w środowisku Node.js; Rozdział 2. Podstawy ECMAScript: Podstawowe elementy składni; Nawiasy; Komentarze; Deklarowanie zmiennych i stałych; Typy zmiennych; Zmienne vs stałe w JavaScript; Operatory przypisania i matematyczne; Konkatenacja ciągów znakowych; Operatory porównania; Operatory logiczne; Instrukcja warunkowa if-else; Instrukcja warunkowa switch; Pętla for; Pętle for-in oraz for-of; Pętle while oraz do-while; Konwersja typów zmiennych; Tryb ścisły strict mode; Konieczność deklarowania zmiennych; Duplikowanie parametrów funkcji; Rozdział 3. Funkcje i obiekty: Czym są funkcje?; Definiowanie i wywoływanie funkcji; Tworzymy funkcje; Wartość zwracana przez funkcję; Zakresy i domknięcia w JavaScript; Zakres globalny; Zakres funkcyjny; Zakres blokowy; Funkcje, które od razu się wykonują; Parametry domyślne funkcji; Definiowanie obiektów; Modyfikowanie obiektów; Operatory spread i rest; Prototypy i dziedziczenie; Czym jest dziedziczenie prototypowe?; Nadpisywanie metod z prototypu; Dziedziczenie i typy proste...; Czym jest wskaźnik this?; Wskaźnik this i funkcje strzałkowe; Czym są metody call i apply?; Dobre praktyki podczas tworzenia funkcji i obiektów; Używaj języka angielskiego; Twórz sensowne nazwy funkcji i zmiennych; Dziel kod na małe, proste fragmenty; Bądź ostrożny z wieloma parametrami funkcji; Unikaj zwracania różnych typów przez jedną funkcję; Unikaj dynamicznej zmiany typów; Rozdział 4. Klasy w języku JavaScript: Zacznijmy od funkcji...; Dodanie metod do prototypu; Definiowanie klas w JavaScript; Rozszerzanie klas - słowa extends i super; Rozszerzanie klas i nadpisywanie metod klasy bazowej; Metody statyczne; Klasy z wieloma metodami; Metody prywatne i publiczne; Rozdział 5. Operacje na ciągach znakowych; Tworzenie ciągów znakowych; Modyfikacje wielkości znaków; Wycinanie fragmentu ciągu; Sprawdzanie początku i końca ciągu znakowego; Przeszukiwanie ciągu znakowego; Metoda includes; Wyszukiwanie metodą indexOf; Metoda lastIndexOf do analizy ciągów znakowych; Podział ciągu na tablicę; Rozdział 6. Tablice w języku JavaScript: Podstawowe operacje na tablicach; Definiowanie tablic w JavaScript; Dodawanie elementów na końcu tablicy; Dodawanie elementów na początku tablicy; Dodawanie elementów wewnątrz tablicy; Usuwanie elementów z tablicy; Sprawdzanie czy obiekt jest tablicą; Konwertowanie tablic do ciągów znakowych; Iterowanie po tablicach; Pętla for; Pętla for-in; Pętla for-of; Metoda forEach; Przetwarzanie i filtrowanie tablic; Metoda map; Metoda map vs forEach; Metoda filter; Metody reduce i reduceRight; Metoda flat; Metoda reverse; Wyszukiwanie elementów w tablicy; Metoda indexOf i lastIndexOf; Metoda includes; Metoda find i findIndex; Metoda some i every; Sortowanie elementów tablicy; Rozdział 7. Liczby w JavaScript: Czym właściwie jest typ numer; Liczby i nie-liczby; Jak sprawdzić czy wartość to NaN?; Konwertowanie ciągów znakowych do typu numer; Operacje na liczbach zmiennoprzecinkowych; Metody toFixed i toPrecision; Obiekt globalny Math; Przydatne stałe obiektu Math; Szukanie wartości największej i najmniejszej; Zaokrąglanie liczb; Liczby losowe; Inne przydatne metody obiektu Math; Rozdział 8. Praca z datami w JavaScript: Tworzenie obiektu Date; Obiekt Date i znacznik czasu timestamp; Odczyt parametrów obiektu daty; Problem stref czasowych; Wyświetlanie daty dostosowanej do lokalnych ustawień przeglądarki; Modyfikowanie obiektu Date; Rozdział 9. Ćwiczenia praktyczne: Wyznaczenie sumy kolejnych N liczb; Tablica unikalnych elementów; Wyznaczenie przecięcia dwóch tablic; Wyznaczenie różnicy dwóch tablic; Częstość występowania elementów w tablicy; Sprawdzenie czy podany rok jest rokiem przestępnym; Obliczenie ilości dni w danym miesiącu; Określanie wieku w latach; Generator liczb losowych; Walidacja numeru NIP; Walidacja numeru REGON; Wyznaczenie n-tego wyrazu ciągu Fibonacciego; Sprawdzenie czy liczba jest liczbą pierwszą; Obliczanie średniej oceny bez znajomości wszystkich ocen cząstkowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. PODSTAWY. Rozdział 1. Rozpoczęcie projektowania witryn internetowych. Od czego zacząć? Role podczas tworzenia witryn internetowych. Co muszę kupić? Czego się nauczyłeś? Sprawdź się! Rozdział 2. Jak działa internet? Internet a Web. Dostarczanie informacji. Kilka słów o przeglądarkach. Adres strony internetowej (URL). Anatomia strony internetowej. Składanie wszystkiego w całość. Sprawdź się! Rozdział 3. Kilka ważnych spraw, o których musisz wiedzieć. Od przybytku głowa boli. Trzymanie się standardów. Stopniowe ulepszanie. Technika Responsive Web Design. Web dla wszystkich, czyli dostępność. Need for Speed - liczy się szybkość. Sprawdź się! CZĘŚĆ II. ZNACZNIKI HTML I STRUKTURA DOKUMENTU. Rozdział 4. Tworzenie prostej strony (przegląd języka HTML). Strona internetowa krok po kroku. Przed rozpoczęciem należy uruchomić edytor tekstu. Krok 1. Zaczynamy od zawartości. Krok 2. Nadajemy dokumentowi strukturę. Krok 3. Oznaczamy elementy tekstowe. Krok 4. Wstawiamy obrazek. Krok 5. Zmieniamy wygląd za pomocą arkusza stylów. Kiedy dobre strony nie działają dobrze. Walidacja dokumentów. Sprawdź się! Przegląd elementów HTML tworzących strukturę dokumentu. Rozdział 5. Znaczniki tekstowe. Akapity. Nagłówki. Rozdzielanie treści (pozioma linia). Listy. Inne elementy stosowane do treści. Struktura zawartości strony. Przegląd elementów liniowych. Ogólne elementy div oraz span. Poprawienie dostępności za pomocą technologii Aria. Znaki ucieczki. Zestawienie wszystkiego razem. Sprawdź się! Przegląd elementów tekstowych. Rozdział 6. Hiperłącza. Atrybut href. Tworzenie odsyłaczy do stron internetowych. Tworzenie odsyłaczy do stron z własnej witryny. Otwieranie stron docelowych w nowym oknie przeglądarki. Odsyłacze "pocztowe". Odsyłacze "telefoniczne". Sprawdź się! Przegląd elementów – odsyłacze. Rozdział 7. Grafika. Kilka słów o formatach obrazków. Element img. Dodawanie obrazków SVG. Kod znaczników responsywnych obrazków. Uff! To już koniec. Sprawdź się! Przegląd elementów – obrazki. Rozdział 8. Tabele. Jak używać tabel. Podstawowa struktura tabeli. Nagłówki tabel. Tworzenie zakresów komórek. Dostępność tabel. Grupy wierszy i kolumn. Podsumowanie zagadnień związanych z tabelami. Sprawdź się! Przegląd elementów HTML – tabele. Rozdział 9. Formularze. Jak działają formularze. Element form. Zmienne oraz zawartość. Wielkie podsumowanie kontrolek. Dostępność formularzy. Projekt i układ formularza. Sprawdź się! Formularze - przegląd elementów. Rozdział 10. Osadzone treści multimedialne. Okno w oknie (element iframe). Osadzanie różnych treści na stronie. Elementy video i audio. Element canvas. Sprawdź się! Osadzone treści multimedialne - przegląd elementów. CZĘŚĆ III. CSS I PREZENTACJA DOKUMENTU. Rozdział 11. Kaskadowe arkusze stylów. Zalety CSS-a. Jak działają arkusze stylów. Najważniejsze koncepcje. Jednostki miar w CSS-ie. Narzędzia programistyczne wbudowane w przeglądarkę WWW. Dalsza nauka CSS-a. Sprawdź się! Rozdział 12. Formatowanie tekstu (i jeszcze więcej selektorów). Podstawowe właściwości czcionek. Typografia zaawansowana wykorzystująca CSS3. Zmiana koloru tekstu. Więcej typów selektorów. Zmiana stylu wiersza tekstu. Podkreślenia oraz inne "dekoracje". Zmiana wielkości liter. Odstępy. Cienie pod tekstem. Zmiany wypunktowania i numeracji list. Sprawdź się! Przegląd CSS-a - właściwości dotyczące czcionki oraz tekstu. Rozdział 13. Kolory i tła. Określanie wartości koloru. Kolor pierwszego planu. Kolor tła. Wycinanie tła. Zabawy z przezroczystością. Wprowadzenie do selektorów pseudoklas. Selektory pseudoelementów. Selektory atrybutów. Obrazki tła. Skrótowa właściwość background. Prawie tęcza (gradienty). I wreszcie - zewnętrzne arkusze stylów. Zakończenie rozdziału. Sprawdź się! Przegląd CSS-a - właściwości dotyczące koloru oraz tła. Rozdział 14. Model pojemnika. Pojemnik elementu. Określanie wymiarów zawartości elementu. Dopełnienie. Obramowanie. Marginesy. Przypisywanie ról wyświetlania. Dodawanie cienia do elementów. Sprawdź się! Przegląd CSS-a - podstawowe właściwości modelu pojemnika. Rozdział 15. Pływanie oraz pozycjonowanie. Normalny układ dokumentu. Pływanie. Efektowne opływanie tekstu z użyciem kształtów CSS. Podstawy pozycjonowania. Pozycjonowanie względne. Pozycjonowanie bezwzględne. Pozycjonowanie sztywne. Sprawdź się! Przegląd CSS-a - właściwości dotyczące pływania i pozycjonowania. Rozdział 16. Układ CSS z użyciem modeli Flexbox i siatki. Elastyczne pojemniki w modelu CSS Flexbox. Układ oparty na siatce CSS. Sprawdź się! Przegląd CSS-a - właściwości układu. Rozdział 17. Responsywny układ strony. Dlaczego RWD? Przepis na układ responsywny. Wybieranie punktów granicznych. Tworzenie projektu responsywnego. Kilka słów o testowaniu. Więcej zasobów RWD. Sprawdź się! Rozdział 18. Przekształcenia, transformacje i animacje. Przejścia CSS. Transformacje CSS. Animacja klatkowa. Zakończenie. Sprawdź się! Przegląd właściwości CSS-a - przejścia, transformacje i animacje. Rozdział 19. Więcej technik CSS. Nadawanie stylów formularzom. Nadawanie stylów tabelom. Czysta strona (zerowanie stylów CSS i normalize.css). Techniki zastępowania tekstu obrazkiem. Technika CSS Sprites. Wykrywanie obsługiwanych funkcji CSS. Podsumowanie arkuszy stylów. Sprawdź się! Przegląd CSS-a - właściwości dotyczące tabel oraz list. Rozdział 20. Nowoczesne narzędzia do tworzenia witryn internetowych. Krótkie wprowadzenie do powłoki. Potężne narzędzia CSS-a (procesory). Narzędzia do kompilacji (Grunt i Gulp). System kontroli wersji za pomocą Git i GitHub. Podsumowanie. Sprawdź się! CZĘŚĆ IV. JAVASCRIPT. Rozdział 21. Wprowadzenie do JavaScriptu. Czym jest JavaScript? Dodawanie skryptów na stronę. Anatomia skryptu. Obiekt przeglądarki. Zdarzenia. Podsumowanie. Więcej informacji o JavaScripcie. Sprawdź się! Rozdział 22. Korzystanie z JavaScriptu i modelu obiektowego DOM. Poznaj model DOM. Wypełniacze. Javascriptowe biblioteki. Wielkie zakończenie. Sprawdź się! CZĘŚĆ V. TWORZENIE GRAFIKI STRON INTERNETOWYCH. Rozdział 23. Podstawy grafiki stron internetowych. Źródła obrazków. Poznaj formaty grafiki. Rozmiar oraz rozdzielczość grafiki. Strategia związana z obrazkami. Ikona favicon. Podsumowanie informacji dotyczących grafiki stron internetowych. Sprawdź się! Rozdział 24. Tworzenie obrazków na strony internetowe. Zapisywanie obrazka w formacie internetowym. Praca z przezroczystością. Wskazówki dotyczące tworzenia obrazków responsywnych. Optymalizacja obrazków. Sprawdź się! Rozdział 25. SVG. Rysowanie za pomocą języka XML. Funkcjonalność SVG jako XML. Narzędzia SVG. Wskazówki dotyczące tworzenia plików SVG. Responsywne obrazki SVG. Dalsza lektura. Sprawdź się! Gotowe! CZĘŚĆ VI. DODATKI. Dodatek A. Odpowiedzi do ćwiczeń. Dodatek B. Atrybuty globalne HTML5. Dodatek C. Selektory CSS Level 3 i Level 4. Dodatek D. Od HTML+ do HTML5.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do technologii Express. JavaScriptowa rewolucja. Wprowadzenie do technologii Express. Aplikacje działające po stronie serwera i aplikacje działające po stronie klienta. Krótka historia platformy Express. Node - nowy rodzaj serwera WWW. Ekosystem Node. Licencje. Podsumowanie. 2. Pierwsze kroki w Node. Pobieranie Node. Użycie terminala. Edytory. Npm. Prosty serwer WWW z użyciem Node. Przejdźmy do platformy Express. 3. Oszczędność czasu dzięki Expressowi. Tworzenie szkieletu aplikacji. Witryna WWW Meadowlark Travel. Wstępne kroki. Podsumowanie. 4. Porządki. Struktura plików i katalogów. Najlepsze praktyki. Kontrola wersji. Jak używać systemu Git wraz z tą książką? Pakiety npm. Metadane projektu. Moduły Node. Podsumowanie. 5. Zapewnienie jakości. Plan zapewnienia jakości. QA: czy warto? Logika kontra prezentacja. Rodzaje testów. Przegląd technik zapewniania jakości. Instalowanie i konfigurowanie platformy Jest. Testy jednostkowe. Testy integracyjne. Lintowanie. Ciągła integracja. Podsumowanie. 6. Obiekty żądania i odpowiedzi. Elementy URL. Metody żądania http. Nagłówki żądań. Nagłówki odpowiedzi. Internet Media Type. Ciało żądania. Obiekt żądania. Obiekt odpowiedzi. Znajdowanie dodatkowych informacji. Najważniejsze funkcje. Podsumowanie. 7. Tworzenie szablonów za pomocą silnika Handlebars. Nie ma absolutnych zasad z wyjątkiem tej jednej. Wybór silnika szablonów. Pug, czyli inne podejście. Podstawy silnika Handlebars. Podsumowanie. 8. Przetwarzanie formularzy. Wysyłanie danych klienta na serwer. Formularze HTML. Kodowanie. Inne sposoby obsługi formularzy. Przetwarzanie formularzy w platformie Express. Wysyłanie danych formularza za pomocą funkcji fetch. Przesyłanie plików. Ulepszamy interfejs użytkownika formularza do przesyłania plików. Podsumowanie. 9. Obiekty cookie i sesje. Przeniesienie danych dostępowych na zewnątrz. Obiekty cookie w Expressie. Sprawdzanie zawartości cookie. Sesje. Użycie sesji do implementowania wiadomości typu flash. Przeznaczenie sesji. Podsumowanie. 10. Oprogramowanie pośredniczące. Zasady dotyczące oprogramowania pośredniczącego. Przykłady oprogramowania pośredniczącego. Często wykorzystywane oprogramowanie pośredniczące. Oprogramowanie pośredniczące od zewnętrznych producentów. Podsumowanie. 11. Wysyłanie wiadomości e-mail. SMTP, MSA i MTA. Otrzymywanie poczty elektronicznej. Nagłówki poczty elektronicznej. Formaty wiadomości e-mail. E-mail w formacie HTML. Nodemailer. Lepsze opcje wysyłania masowych wiadomości. Wysyłanie poczty w formacie HTML. Podsumowanie. 12. Kwestie produkcyjne. Środowiska wykonywania. Konfiguracja specyficzna dla środowiska. Uruchamianie procesów Node. Skalowanie witryny WWW. Monitorowanie witryny WWW. Testy wytrzymałościowe. Podsumowanie. 13. Trwałość. Trwałość z wykorzystaniem systemu plików. Trwałość z wykorzystaniem chmury. Trwałość z wykorzystaniem baz danych. Baza danych jako magazyn sesji. Podsumowanie. 14. Trasowanie. Trasy i SEO. Subdomeny. Funkcje obsługi tras są elementami oprogramowania pośredniczącego. Ścieżki tras i wyrażenia regularne. Parametry trasy. Porządkowanie tras. Deklarowanie tras w module. Logiczne grupowanie funkcji obsługi tras. Automatyczne renderowanie widoków. Podsumowanie. 15. API typu REST i JSON. JSON i XML. Tworzenie API. Zgłaszanie błędów API. Mechanizm Cross-Origin Resource Sharing. Testy. Udostępnianie API za pomocą platformy Express. Podsumowanie. 16. Aplikacje jednostronicowe. Krótka historia tworzenia aplikacji WWW. Technologie SPA. Tworzenie aplikacji za pomocą Reacta. Podstawy aplikacji tworzonych za pomocą Reacta. Podsumowanie. 17. Treści statyczne. Kwestie wydajnościowe. Systemy dostarczania treści. Projektowanie z myślą o CDN. Zapisywanie zasobów statycznych w pamięci podręcznej. Zmiana treści statycznych. Podsumowanie. 18. Bezpieczeństwo. HTTPS. Ataki Cross-Site Request Forgery. Uwierzytelnianie. Podsumowanie. 19. Integracja z zewnętrznymi API. Serwisy społecznościowe. Geokodowanie. Dane o pogodzie. Podsumowanie. 20. Debugowanie. Pierwsza zasada debugowania. Wykorzystanie REPL i konsoli. Użycie wbudowanego debuggera Node. Klienty inspekcji Node. Debugowanie funkcji asynchronicznych. Debugowanie kodu platformy Express. Podsumowanie. 21. Publikacja. Rejestracja domeny i hosting. Podsumowanie. 22. Konserwacja. Zasady konserwacji. Ponowne wykorzystanie kodu i refaktoryzacja. Podsumowanie. 23. Dodatkowe zasoby. Dokumentacja online. Periodyki. Stack Overflow. Wkład w rozwój platformy Express. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee, metody i narzędzia informatyki)
1. Dlaczego potrzebujesz XHTML?, 2. XMLi XHTML, 3. Tworzenie dokumentów XHTML, 4. Formatowanie dokumentów, 5. Tworzenie odsyłaczy, 6. Tworzenie tabel, 7. Praca z ilustracjami, 8. Kaskadowe arkusze stylów, 9. Tworzenie ramek, 10. Tworzenie formularzy, 11. JavaScript i XHTML, 12. Język JavaScript, 13. Podstawowe obiekty JavaScript, 14. Obsługa zdarzeń, 15. Elemety obowiązujące oraz zdezaktualizowane,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej