Form of Work
Książki
(7)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Status
only on-site
(7)
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(7)
Author
Kacprzak Elżbieta
(3)
Bogdańska Katarzyna
(2)
Bruchnalski Marcin
(2)
Graboś Anita
(2)
Samojlik Tomasz
(2)
Dudoń Joanna
(1)
Gabryś-Barker Danuta
(1)
Grozdew Elżbieta
(1)
Krzanowska Aleksandra
(1)
Marsden Emma
(1)
Mitchell Rosamond
(1)
Myles Florence
(1)
Nosowicz Jan Franciszek
(1)
Politowicz Maria
(1)
Prucha Jan
(1)
Trzepałka Maciej
(1)
Ur Penny
(1)
Wielbut Anna
(1)
Wojtaszek Adam
(1)
Łepkowska Maria
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Year
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(7)
English
(1)
Subject
Język polski
(3)
Języki
(3)
Pisanie
(3)
Język angielski
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kształcenie
(1)
Nauczanie -- język
(1)
Nauczanie -- teoria -- podręcznik akademicki
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika porównawcza -- podręcznik akademicki
(1)
Przekłady
(1)
Subject: time
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
Genre/Form
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(3)
Dramat amerykański
(1)
Literatura angielska
(1)
8 results Filter
E-book
In basket
Theory and Practice of Second Language Acquisition, Volume 4, Issue 2 to siódmy numer powstałego w 2015 roku czasopisma (półrocznik) poświęconego pracom teoretycznym oraz badaniom empirycznym zajmującym się przyswajaniem języka drugiego oraz uczeniem się języka obcego. Jest czasopismem o zasięgu międzynarodowym, gromadzi bowiem autorów z wielu środowisk akademickich poza Polską. Tegoroczny drugi numer kontynuuje kwestie podejmowane w poprzednim, związane ze wpływem szeroko pojętego środowiska uczenia się i przyswajania języka na osiągane rezultaty. Omawiane są badania nad profilem nauczania określanym jako Positive Language Education (Pozytywne Kształcenie Językowe), które łączy nauczanie języka z ogólnymi treściami edukacyjnymi skupiającymi się na dobrym egzystowaniu w społeczeństwie i dbaniem o rozwój własnej osobowości. Temu tematowi poświęcone są dwa pierwsze artykuły. Trzeci artykuł oferuje spojrzenie na środowisko przyswajania języka z perspektywy uczących się, natomiast w czwartym tekście przedstawione są korzyści wynikające z integracji trzech języków w środowisku klasowym dla rozwoju kompetencji w każdym z nich. Piąty tekst podejmuje problematykę kształcenia językowego online, prezentując ciekawe rozwiązania organizacyjno-metodyczne pozwalające na optymalizację procesu nauczania języka poprzez łączenie metod tradycyjnych z kształceniem na odległość. W ostatnim artykule naukowym prezentowane są możliwości zaadoptowania nowego modelu teoretycznego Complex Dynamic Systems Theory (Teoria Złożonych Układów Dynamicznych) dla potrzeb nauczania języka, wskazując zarówno na korzyści, jak i problemy z tym związane. W tomie zawarte są także dwie recenzje niedawno opublikowanych książek: Personality and Emotional Intelligence in Second Language Learning Katarzyny Ożańskiej-Ponikwii (recenzja autorstwa Danuty Gabryś-Barker) oraz Avialinguistics. The Study of Language for Aviation Purposes Anny Borowskiej (recenzja przygotowana przez Adama Wojtaszka). Tak jak poprzednie, obecny numer kierowany jest zarówno do badaczy procesów przyswajania języków, jak i do praktykujących glottodydaktyków.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Book
In basket
A course in language teaching : practice and theory / Penny Ur. - 19th ed. - Cambridge : Cambridge University Press, 2011. - 375, [3] s. : il. ; 25 cm.
(Cambridge Teacher Training and Development)
ISBN: 978-0-521-44994-6
1. The teaching process; 2. Teaching the language: The "what"; 3. Teaching the language: The "how"; 4. Course content; 5. Lessons; 6. Learner differences; Trainer's notes.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87256-90-0
Cz.I Literaturoznawstwo i translatoryka: 1. I ty zostaniesz Frankensteinem: Frankenstein Mary Shelley w interpretacji psychoanalitycznej, feministycznej i marksistowskiej, 2. Współczesne tłumaczenia białoruskiego "Tristana" jako środek edukacji międzykulturowej, 3. Dokumentacja Unii Europejskiej - wyzwanie dla tłumaczy, 4. Kilka uwag o kształceniu tłumaczy języków obcych w Polsce, 5. Problemy nieprzekładalności tekstów urzędowych. Cz.II Językoznawstwo: 1. Zapożyczenia niderlandzkie w rosyjskich żargonach i złodziejskim argot, 2. Zapożyczenia w grupach leksykalno-semantycznych i gniazdach derywacyjnych, 3. Rola terminu w referencjalnej i tematycznej organizacji dyskursu akademickiego, 4. Język rosyjski we współczesnej Europie. Cz.III Glotodydaktyka: 1. Językowy obszar świata w glottodydaktyce, 2. Kształcenie języków obcych w kontekście przemian społecznych i kulturowych w Europie, CZ.IV Edukacja ustawiczna wirtualnych nauczycieli logopedów
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-01-14331-2
Cz. I Naukowe podstawy pedagogiki porównawczej; 1. Do czego służą międzynarodowe badania porównawcze systemów kształcenia, 2. Pedagogika porównawcza: teoria i praktyka. Cz. II Struktury i funkcjonowanie systemów oświatowych; 3. Wychowanie przedszkole, 4. Kształcenie początkowe (elementarne) i podstawowe, 5. Kształcenie średnie drugiego stopnia, 6. Kształcenie uniwersyteckie i nieuniwersyteckie, 7. Kształcenie dorosłych i edukacja na odległość. Cz. III Trendy, problemy i perspektywy edukacji w kontekście międzynarodowym; 8. Edukacja i stratyfikacja społeczne, 9. Kształcenie a rynek pracy, 10. Niepowodzenia szkolne w międzynarodowych badaniach porównawczych, 11. Rodzice a szkoła; problemy i tendencje we współpracy, 12. Języki obce w szkolnictwie czeskim i europejskim, 13. Polski system oświatowy
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Second language learning theories / Rosamond Mitchell, Florence Myles, Emma Mardsen. - 3rd ed. - London ; New York : Routledge , 2013. - 379, [3] s. : rys., tab. ; 24 cm.
ISBN: 978-1-4441-6310-0
1. Second language learning: key concepts and issues; 2. The recent history of second language learning research; 3. Linguistics and language learning: the Universal Grammar approach; 4. Cognitive approaches to second language learning (1): general, implicit learning mechanisms; 5. Cognitive approaches (2): the role of memory systems and conscious learning; 6. Interaction in language learning; 7. Meaning-based perspectives on second language learning; 8. Sociocultural perspectives on second language learning; 9. Sociolinguistic perspectives; 10. Conclusion.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 811 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again