Form of Work
Książki
(7)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Status
only on-site
(6)
available
(5)
Branch
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(6)
Author
Akmajian Adrian
(1)
Davies Norman
(1)
Demers Richard A
(1)
Farmer Ann K
(1)
Gałajda Dagmara
(1)
Harnish Robert M
(1)
Kijak Artur
(1)
Marsden Emma
(1)
McMahon April M. S
(1)
Mitchell Rosamond
(1)
Myles Florence
(1)
Nosowicz Jan Franciszek
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Tabakowska Elżbieta
(1)
Ur Penny
(1)
Wysocka Maria
(1)
Zakrajewski Paweł
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(7)
Kiribati
(1)
Language
Polish
(7)
English
(1)
Subject
Język angielski
(4)
Językoznawstwo
(4)
Języki
(3)
Przekłady
(2)
Historiografia
(1)
Historiografia angielska
(1)
Przekłady polskie
(1)
Subject: time
1901-
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
Genre/Form
Dramat amerykański
(1)
Literatura angielska
(1)
8 results Filter
No cover
Book
In basket
A course in language teaching : practice and theory / Penny Ur. - 19th ed. - Cambridge : Cambridge University Press, 2011. - 375, [3] s. : il. ; 25 cm.
(Cambridge Teacher Training and Development)
ISBN: 978-0-521-44994-6
1. The teaching process; 2. Teaching the language: The "what"; 3. Teaching the language: The "how"; 4. Course content; 5. Lessons; 6. Learner differences; Trainer's notes.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87256-90-0
Cz.I Literaturoznawstwo i translatoryka: 1. I ty zostaniesz Frankensteinem: Frankenstein Mary Shelley w interpretacji psychoanalitycznej, feministycznej i marksistowskiej, 2. Współczesne tłumaczenia białoruskiego "Tristana" jako środek edukacji międzykulturowej, 3. Dokumentacja Unii Europejskiej - wyzwanie dla tłumaczy, 4. Kilka uwag o kształceniu tłumaczy języków obcych w Polsce, 5. Problemy nieprzekładalności tekstów urzędowych. Cz.II Językoznawstwo: 1. Zapożyczenia niderlandzkie w rosyjskich żargonach i złodziejskim argot, 2. Zapożyczenia w grupach leksykalno-semantycznych i gniazdach derywacyjnych, 3. Rola terminu w referencjalnej i tematycznej organizacji dyskursu akademickiego, 4. Język rosyjski we współczesnej Europie. Cz.III Glotodydaktyka: 1. Językowy obszar świata w glottodydaktyce, 2. Kształcenie języków obcych w kontekście przemian społecznych i kulturowych w Europie, CZ.IV Edukacja ustawiczna wirtualnych nauczycieli logopedów
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-0-262-51370-8
Zawiera: 1. What is Linguistics?; 2. Morphology: The Study of the Structure of Words; 3. Phonetics and Phonemic Transcription; 4. Phonology: The Study of Sound Structure; 5. Syntax: The Study of Sentence Structure; 6. Semantic: The Study of Linguistic Meaning; 7. Language Variation; 8. Language Change; 9. Pragmatics: The Study of Language Use and Communication; 10. Psychology of Language: Speech Production and Comprehension; 11. Language Acquisition in Children; 12. Language and the Brain.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 811 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-240-0993-0
1. Truskawki bez śmietany , 2. Strategia i detale , 3. Słowniki i encyklopedia , 4. Encyklopedia anglosaska , 5. Encyklopedia powszechna , 6. Wizje i rewizje , 7. Poszukiwania , 8. "europejska" wieża Babel , 9. Politycal correctness , 10. Dyskretny urok anachronizmu , 11. Frazes , frazeologizm i metafora , 12. Gramatyka a perspektywa , 13. Krótkie jest trudne , 14. Słowo , obraz i dźwięk , 15. Marcepaneria i inne utwory , 16. Cena i oceny
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 811 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811 (1 egz.)
Book
In basket
Second language learning theories / Rosamond Mitchell, Florence Myles, Emma Mardsen. - 3rd ed. - London ; New York : Routledge , 2013. - 379, [3] s. : rys., tab. ; 24 cm.
ISBN: 978-1-4441-6310-0
1. Second language learning: key concepts and issues; 2. The recent history of second language learning research; 3. Linguistics and language learning: the Universal Grammar approach; 4. Cognitive approaches to second language learning (1): general, implicit learning mechanisms; 5. Cognitive approaches (2): the role of memory systems and conscious learning; 6. Interaction in language learning; 7. Meaning-based perspectives on second language learning; 8. Sociocultural perspectives on second language learning; 9. Sociolinguistic perspectives; 10. Conclusion.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 811 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Understanding language change / April M. S. McMahon. - reprinted. - Cambridge : Cambridge University Press, 1999. - 361 s. ; 24 cm.
ISBN: 978-0-521-44119-3
1. Introdution , 2. Three views of sound change , 3. Sound change 2 : the implementation problem , 4. Morphological change , 5. Syntatctic change 1: the Transparency Principle , 6. Word order change and grammaticalisation : language change and general laws , 7. Semantic and lexical change , 8. Language contact , 9. Linguistic variation , 10. Pidgins and creoles , 11. Language death , 12. Linguistic evolution ?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811.11 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-65682-42-0
Part I. Focus: Discourse Studies: Some Remarks on the Language of Success - A Study of Selected Success Texts; Hipsters and Coffee Houses in the Post-Modern Times - Polish Fashionistas Influenced by English; Application of Plain English Guidelines to Polish Writing - A Case Study; A Polish Migrant in the United Kingdom. The Phenomenon of Migration in Linguistic Research with the Example of Discursive Representations of Polish Migrants in the British Press. Part II. Focus: Translation Studies: Speech Acts: Expressives. The Ambiguity of Chinese-Polish Translation Performed by University Students of Chinese Translation Program in Poland; Between the Original and a Translation: The Possibilities of Translating Poetry; (Re)discovering the Identity of Slavs in the20 th Century: an Attempt to Analyse the Original Text and the Translation of Proglas; Light Verb Constructions in English-Polish Translation; Anna Wierzbicka’s Natural Semantic Metalanguage. A New Approach towards Lexicography and Translation; Senses and Expressions of Sensory Experience in English Binomials. Part III. Focus: Applied Linguistics; Foreign language teachers’ priorities in developing learners’ speaking skills; Interlanguage Stretching. Processing form through Meaningful Input
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 811 (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again