Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(8)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(8)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(7)
Autor
Pawlak Mirosław
(2)
Akmajian Adrian
(1)
Belczyk Arkadiusz
(1)
Davies Norman
(1)
Demers Richard A
(1)
Farmer Ann K
(1)
Gałajda Dagmara
(1)
Harnish Robert M
(1)
Kijak Artur
(1)
Marsden Emma
(1)
McMahon April M. S
(1)
Mitchell Rosamond
(1)
Myles Florence
(1)
Nosowicz Jan Franciszek
(1)
Tabakowska Elżbieta
(1)
Ur Penny
(1)
Wysocka Maria
(1)
Zakrajewski Paweł
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Kiribati
(1)
Język
polski
(9)
angielski
(1)
Temat
Język angielski
(5)
Językoznawstwo
(4)
Języki
(3)
Przekłady
(3)
Błędy tłumaczeniowe
(1)
Historiografia
(1)
Historiografia angielska
(1)
Przekłady polskie
(1)
Teoria przekładu
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
Gatunek
Dramat amerykański
(1)
Literatura angielska
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
A course in language teaching : practice and theory / Penny Ur. - 19th ed. - Cambridge : Cambridge University Press, 2011. - 375, [3] s. : il. ; 25 cm.
(Cambridge Teacher Training and Development)
1. The teaching process; 2. Teaching the language: The "what"; 3. Teaching the language: The "how"; 4. Course content; 5. Lessons; 6. Learner differences; Trainer's notes.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Literaturoznawstwo i translatoryka: 1. I ty zostaniesz Frankensteinem: Frankenstein Mary Shelley w interpretacji psychoanalitycznej, feministycznej i marksistowskiej, 2. Współczesne tłumaczenia białoruskiego "Tristana" jako środek edukacji międzykulturowej, 3. Dokumentacja Unii Europejskiej - wyzwanie dla tłumaczy, 4. Kilka uwag o kształceniu tłumaczy języków obcych w Polsce, 5. Problemy nieprzekładalności tekstów urzędowych. Cz.II Językoznawstwo: 1. Zapożyczenia niderlandzkie w rosyjskich żargonach i złodziejskim argot, 2. Zapożyczenia w grupach leksykalno-semantycznych i gniazdach derywacyjnych, 3. Rola terminu w referencjalnej i tematycznej organizacji dyskursu akademickiego, 4. Język rosyjski we współczesnej Europie. Cz.III Glotodydaktyka: 1. Językowy obszar świata w glottodydaktyce, 2. Kształcenie języków obcych w kontekście przemian społecznych i kulturowych w Europie, CZ.IV Edukacja ustawiczna wirtualnych nauczycieli logopedów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. What is Linguistics?; 2. Morphology: The Study of the Structure of Words; 3. Phonetics and Phonemic Transcription; 4. Phonology: The Study of Sound Structure; 5. Syntax: The Study of Sentence Structure; 6. Semantic: The Study of Linguistic Meaning; 7. Language Variation; 8. Language Change; 9. Pragmatics: The Study of Language Use and Communication; 10. Psychology of Language: Speech Production and Comprehension; 11. Language Acquisition in Children; 12. Language and the Brain.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Truskawki bez śmietany , 2. Strategia i detale , 3. Słowniki i encyklopedia , 4. Encyklopedia anglosaska , 5. Encyklopedia powszechna , 6. Wizje i rewizje , 7. Poszukiwania , 8. "europejska" wieża Babel , 9. Politycal correctness , 10. Dyskretny urok anachronizmu , 11. Frazes , frazeologizm i metafora , 12. Gramatyka a perspektywa , 13. Krótkie jest trudne , 14. Słowo , obraz i dźwięk , 15. Marcepaneria i inne utwory , 16. Cena i oceny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Poradnik tłumacza / Arkadiusz Belczyk. - Wyd. 2 popr., rozszerz. i uaktual. - Kraków : Wydawnictwo IDEA , 2009. - 318, [2] s. ; 21 cm.
1. Co to znaczy "tłumaczyć tekst"; 2. Arsenał tłumacza; 3. Pułapki oryginału, błędy tłumaczenia; 4. Szyk wyrazów; 5. Rzeczowniki w funkcji przydawki i przysłówki zdaniowe; 6. Nazwy własne; 7. Nagłówki, podpisy i tytułu; 8. Tło kulturowe; 9. Zapis; 10. Materiały pomocnicze i lektury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Second language learning theories / Rosamond Mitchell, Florence Myles, Emma Mardsen. - 3rd ed. - London ; New York : Routledge , 2013. - 379, [3] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Second language learning: key concepts and issues; 2. The recent history of second language learning research; 3. Linguistics and language learning: the Universal Grammar approach; 4. Cognitive approaches to second language learning (1): general, implicit learning mechanisms; 5. Cognitive approaches (2): the role of memory systems and conscious learning; 6. Interaction in language learning; 7. Meaning-based perspectives on second language learning; 8. Sociocultural perspectives on second language learning; 9. Sociolinguistic perspectives; 10. Conclusion.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Introdution , 2. Three views of sound change , 3. Sound change 2 : the implementation problem , 4. Morphological change , 5. Syntatctic change 1: the Transparency Principle , 6. Word order change and grammaticalisation : language change and general laws , 7. Semantic and lexical change , 8. Language contact , 9. Linguistic variation , 10. Pidgins and creoles , 11. Language death , 12. Linguistic evolution ?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.11 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Part I. Focus: Discourse Studies: Some Remarks on the Language of Success - A Study of Selected Success Texts; Hipsters and Coffee Houses in the Post-Modern Times - Polish Fashionistas Influenced by English; Application of Plain English Guidelines to Polish Writing - A Case Study; A Polish Migrant in the United Kingdom. The Phenomenon of Migration in Linguistic Research with the Example of Discursive Representations of Polish Migrants in the British Press. Part II. Focus: Translation Studies: Speech Acts: Expressives. The Ambiguity of Chinese-Polish Translation Performed by University Students of Chinese Translation Program in Poland; Between the Original and a Translation: The Possibilities of Translating Poetry; (Re)discovering the Identity of Slavs in the20 th Century: an Attempt to Analyse the Original Text and the Translation of Proglas; Light Verb Constructions in English-Polish Translation; Anna Wierzbicka’s Natural Semantic Metalanguage. A New Approach towards Lexicography and Translation; Senses and Expressions of Sensory Experience in English Binomials. Part III. Focus: Applied Linguistics; Foreign language teachers’ priorities in developing learners’ speaking skills; Interlanguage Stretching. Processing form through Meaningful Input
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej