Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(19)
IBUK Libra
(10)
ebookpoint BIBLIO
(5)
Forma i typ
Książki
(17)
E-booki
(15)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
tylko na miejscu
(13)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(13)
Autor
Achtelik Aleksandra
(2)
Bańka-Orłowska Katarzyna
(2)
Borski Maciej (1975- )
(2)
Bońkowski Robert
(2)
Cudak Romuald
(2)
Krzyżyk Danuta
(2)
Lukić Milica
(2)
Mazur Jan
(2)
Miodunka Władysław
(2)
Mićanović Krešimir
(2)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(2)
Ożóg Kazimierz
(2)
Pawłowski Adam
(2)
Praszałowicz Dorota
(2)
Pycia-Košćak Paulina
(2)
Seretny Anna
(2)
Smereczniak Małgorzata
(2)
Szul Roman
(2)
Tambor Agnieszka
(2)
Tambor Jolanta
(2)
Weseliński Andrzej
(2)
Zgółka Tadeusz
(2)
Zubčić Sanja
(2)
Andruszko Ewa
(1)
Arabski Janusz
(1)
Baldwin Elaine
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Barthes Roland (1915-1980)
(1)
Bochnakowa Anna
(1)
Będkowska-Obłąk Marzena
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dobrowolski Grzegorz
(1)
Dziadek Adam (1965- )
(1)
Gałajda Dagmara
(1)
Germain Juliette
(1)
Gibińska-Marzec Marta
(1)
Graboń Karolina
(1)
Graboń współudz. Karolina
(1)
Groblińska Justyna
(1)
Gronkiewicz Anna
(1)
Jacyno Małgorzata
(1)
Jadacka Hanna
(1)
Jakimowicz Wojciech
(1)
Jaskiernia Alicja
(1)
Jaworski Bogdan
(1)
Kabaj Krzysztof
(1)
Kaczyński Maciej
(1)
Kamińska-Szmaj Irena
(1)
Kijak Artur
(1)
Kil Jan (1991- )
(1)
Kiszluk Krzysztof
(1)
Kobylska Dominika
(1)
Koczanowicz Leszek
(1)
Koczur Sebastian
(1)
Konieczny Marcin
(1)
Kowalik Katarzyna
(1)
Koźbiał Jan
(1)
Krauze Katarzyna
(1)
Kubas Ewa
(1)
Kuczkowska Ewelina
(1)
Kwaśniak Aleksander (1983- )
(1)
Larrandaburu Iban
(1)
Longhurst Brian
(1)
Maggi-Germain Nicole
(1)
Majchrowska Elżbieta
(1)
Majer Anna
(1)
Malinowski Marek J
(1)
Manovich Lev
(1)
Markowski Andrzej (1948- )
(1)
Markowski Michał Paweł (1962- )
(1)
McCracken Scott
(1)
Mickus Francis
(1)
Misztal Mariusz
(1)
Miłkowski Tomasz (1970- )
(1)
Nayagom Olivier Antoine
(1)
Ogborn Miles
(1)
Ożarowski Rafał
(1)
Piechowiak Marek
(1)
Pisarek Walery
(1)
Porawska Joanna
(1)
Przeklasa Dorota
(1)
Przeklasa Paweł
(1)
Pychowska Joanna
(1)
Rejman Zofia
(1)
Rosiński Tomasz
(1)
Rozmus Dariusz (1961- )
(1)
Sagan-Martko Marta
(1)
Schmitt Mélanie
(1)
Schramm Tomasz
(1)
Smith Greg
(1)
Sobol Michał
(1)
Staniszewski Michał
(1)
Szopski Marek
(1)
Szyszkowski Artur
(1)
Umińska-Tytoń Elżbieta
(1)
Wagner Anne Catherine
(1)
Widłak Stanisław
(1)
Wysocka Maria
(1)
Zadworna Sylwia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(32)
Kiribati
(1)
Język
polski
(30)
angielski
(3)
Temat
Język
(7)
Kultura
(6)
Język polski
(5)
Kultura języka
(3)
Polityka
(3)
Język angielski
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Prawo administracyjne
(2)
Społeczeństwo obywatelskie
(2)
Adres e-mail
(1)
Antyterroryzm
(1)
Arystokracja
(1)
Bezpieczeństwo wewnętrzne
(1)
Biegli sądowi
(1)
Budżet państwa
(1)
Błędy językowe
(1)
Czas
(1)
Decentralizacja (administracja)
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dobro wspólne
(1)
Dowody (prawo)
(1)
Dyskusja
(1)
Dziedzictwo naturalne
(1)
Ekspertyza (prawo)
(1)
Elektroniczne dostarczanie dokumentów
(1)
Etyka społeczna
(1)
Feminizm
(1)
Fleksja
(1)
Godność ludzka
(1)
Gospodarowanie nieruchomościami
(1)
Grafologia
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia
(1)
Hodowcy psów
(1)
Informacja
(1)
Instytut Rozwoju i Języka Polskiego im. Świętego Maksymiliana Marii Kolbego
(1)
Integracja pracowników
(1)
Interes prawny
(1)
Interes prywatny
(1)
Interes społeczny
(1)
Interfejs użytkownika
(1)
Islam
(1)
Język a kultura
(1)
Język arabski
(1)
Język francuski
(1)
Język japoński
(1)
Język rumuński
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kalendarz
(1)
Kolektywizm (psychologia)
(1)
Kompetencja (prawo)
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Konferencje
(1)
Kostiumologia
(1)
Kostiumy teatralne i filmowe
(1)
Kradzież dóbr kultury
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura masowa
(1)
Kwesta
(1)
Ligne, Charles Joseph de (1735-1814)
(1)
Literatura francuska
(1)
Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP)
(1)
Natura
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciel
(1)
Nielegalne przekroczenie granicy
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Nieważność czynności prawnej
(1)
Norma językowa
(1)
Ochrona przyrody
(1)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Partenon (Ateny)
(1)
Pisarze francuscy
(1)
Poczucie wspólnoty
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Policja administracyjna
(1)
Poligynia (etnogr.)
(1)
Polityka bezpieczeństwa
(1)
Polityka mieszkaniowa
(1)
Polityka zatrudnienia
(1)
Polska
(1)
Populizm (ideologia)
(1)
Postawy -- a środki masowego przekazu
(1)
Postępowanie administracyjne
(1)
Postępowanie dyscyplinarne
(1)
Pośrednicy w obrocie nieruchomościami
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawa i obowiązki pracownika
(1)
Prawo
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Prawo cywilne procesowe
(1)
Prawo do mieszkania
(1)
Prawo do pracy
(1)
Prawo do sądu
(1)
Prawo konkurencji
(1)
Prawo pracy
(1)
Propadanda
(1)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Wielka Brytania
(2)
Arabskie, kraje
(1)
Bliski Wschód
(1)
Grecja
(1)
Japonia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Obwód ługański (Ukraina)
(1)
Rumunia
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo prawnicze
(2)
Podręcznik
(2)
Biografia
(1)
Daramat
(1)
Dramat angielsk i
(1)
Dramat angielski
(1)
Esej
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2957)
Część I: Język agresji w komunikacji politycznej. 1. Język w komunikacji politycznej. 2. Inwektywa polityczna. Część II: Leksykon inwektyw politycznych (1918-2000).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Anglica. An International Journal of English Studies is a peer-reviewed journal published since 1988 under the auspices of the Institute of English Studies, University of Warsaw. Anglica is an annual print in two volumes. The literary volume contains articles addressing various aspects of Anglophone culture ranging from the medieval period to the twenty-first century, with specific emphasis on literature, film, theatre, music, and visual arts. The contributions represent a diversity of theoretical approaches (historical, philosophical, post-colonial, trauma theory, or gender studies). The linguistic volume contains submissions focusing on language synchrony and diachrony, sociolinguistics, cognitive linguistics and language contact. The journal provides research in a variety of areas, encompassing different theoretical approaches.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Anglica. An International Journal of English Studies is a peer-reviewed journal published since 1988 under the auspices of the Institute of English Studies, University of Warsaw. Anglica is an annual print in two volumes. The literary volume contains articles addressing various aspects of Anglophone culture ranging from the medieval period to the twenty-first century, with specific emphasis on literature, film, theatre, music, and visual arts. The contributions represent a diversity of theoretical approaches (historical, philosophical, post-colonial, trauma theory, or gender studies). The linguistic volume contains submissions focusing on language synchrony and diachrony, sociolinguistics, cognitive linguistics and language contact. The journal provides research in a variety of areas, encompassing different theoretical approaches.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
R. 1 Dziś i jutro edukacji: Oświata, nauka i szkolnictwo wyższe w Polsce znajduje się w kryzysie; Przeszkody w reformowaniu oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Ostrze krytyki skierowanie pod adresem edukacji; Prognozowanie oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Dostosowywanie edukacji do społeczeństwa wiedzy; Zamiast podsumowania. R. 2 Dążenie ku szkole jutra: Jaka jest polska szkoła?; Tocząca się reforma szkoły; Szkoła jutra; Oczekiwania w stosunku do szkoły jutra. R. 3 Edukacja procesem komunikowania się: Logosfera i dewastacja potęgi słowa; Teoria racjonalnego działania komunikacyjnego; Funkcje języka w procesie edukacji; Istotny wyznacznik tożsamości narodowej; Czy nieuleczalne okaleczenie?; Wulgaryzacja języka; Inwazja nowomowy do edukacji; Co przeszkadza szkole w byciu źródłem poprawnej polszczyzny? Sprzężenie zwrotne między językiem teorii i praktyki i edukacji; Kultura języka i troska o nią; Przesłanie. R. 4 Uniwersytet w poszukiwaniu misji adekwatnej do wyzwań społeczeństwa wiedzy: Istota uniwersytetu i jego systemowa transformacja; uczestnicy uniwersyteckiej dydaktyki i wzajemne oczekiwania wobec siebie; Równorzędne podmioty w procesie dydaktyki akademickiej i badań naukowych; etos uniwersytecki; Wyraz stałego zainteresowania i trosk; Uniwersytet w kontekście kapitału ludzkiego; Określanie edukacyjnej jakości pracy uniwersytetu; Niepokój o dydaktykę akademicką i jego przezwyciężanie; Krajowe Ramy Kwalifikacji; Parametryzacja; konkluzje. R. 5 Sens wartości w edukacji: Pojęcie wartości; Podstawowe przyczyny wzrostu zainteresowania wartościami; Zasadnicze kwestie związane z wartościami i ich funkcje; Wartości poznawcze i uniwersalne; Wartości ogólnoludzkie (ponadczasowe, uniwersalne); Praca jako wartość; Taksonomia wartości; Wartości patriotyczne; Rola wartości w edukacji; Relacje między wartościami; Ukąszenie neoliberalizmu i postmodernizmu; Klasyfikacja wartości i jej techniki; Państwo na straży systemy wartości; Wartości społeczne w świetle badań; Ojczyzna; Patriotyzm. R. 6 Cele kształcenia w kategoriach funkcji, czynności i zdań: Kiedy możemy mówić o efektywności systemu edukacji?; Pojęcie celów kształcenia i ich źródła; Wartość, siła regulacyjna i funkcje celów procesu kształcenia; Europejski horyzont celów edukacji w Polsce i ich klasyfikacja; Kontekst ekonomiczny celów kształcenia; Źródła celów edukacji; ustalenie celów procesu kształcenia; Operacjonalizacja celów kształcenia według R.H. Daviesa, L.T. Alexandra i S.L. Yelona; Operacjonalizacja celów edukacji w ujęciu J.J. Guilberta; Istotne momenty realizacji celów edukacyjnych; Projektowanie celów procesu edukacji. R. 7 Uczyć w duchu mądrości i wiedzy: By mogły służyć edukacji refleksyjnej; Dostosowywanie metod dydaktycznych do potrzeb społeczeństwa w drodze do wiedzy; Troska o wysoki poziom zajęć dydaktyczno-wychowawczych; Aktywność, kreatywność ucznia/studenta i metody dydaktyczne; Kategoryzacja metod dydaktycznych i ich wpływ na aktywność kreatywną uczniów/studentów. R. 8 Kwalifikowanie postępów w nauce: Nowy wymiar ewaluacji postępów uczniów w nauce; Funkcje i rodzaje oceniania uczniowskich osiągnięć szkolnych; Wewnątrzszkolna ewaluacja osiągnięć uczniów; Ocenianie zewnętrzne; Sprawdziany, egzaminy gimnazjalne, matura, testy PISA i nowy ranking dydaktyczny OECD; Testowa ewaluacja wiedzy uczniów; Typy zadań testowych; Etapy opracowywania testów; Określanie wyników kształcenia za pomocą testów; Wpływ oceniania na jakość edukacji. R. 9 Przede wszystkim nauczyciel: Właściwości edukacji nauczycieli; Tożsamość nauczyciela; Jak przygotować nauczycieli do wymagań społeczeństwa wiedzy?; Role i funkcje nauczyciela; Kompetencje nauczyciela; Doskonalenie zawodowe nauczycieli w miejscu ich pracy; Europejski drogowskaz kształcenia nauczycieli w Polsce; Konkluzje. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
E-book
W koszyku

Recenzowanym tomem mogą być zainteresowani badacze zajmujący się zagadnieniami z zakresu italianistyki, studenci i doktoranci filologii włoskiej, a także wszyscy pasjonaci języka włoskiego.

Il volume recensito puo interessare sia studiosi italianisti, sia studenti e dottorandi d'italianistica, come anche tutti gli appassionati della lingua italiana.

DR HAB. PROF. UMK KAROL KARP

Obszar badań italianistycznych jest dość skromnie prezentowany i promowany w Polsce [...], dlatego też należy podkreślić znaczenie serii ItaliAMO, dzięki której mogą wypowiedzieć się zarówno młodzi italianiści, jak i badacze bardziej doświadczeni.

Il campo delle ricerche italianistiche e rappresentato e promosso in Polonia piuttosto modestamente [...], percio bisogna sottolineare il significato della serie ItaliAMO, che da voce sia agli italianisti giovani sia agli studiosi con gia piu esperienza.

DR HAB. PROF. UMK MARTA KALISKA

Teksty są niezwykle ciekawe, bogate w treść, oparte na badaniach i odkryciach autorów, których celem było pogłębienie i promowanie wiedzy o wy branych aspektach włoskiej kultury, począwszy od tradycji artystycznych po twórczość wielkich pisarzy z przeszłości.

I testi sono estremamente interessanti, ricchi di contenuto, basati sulle ricerche e scoperte degli autori, il cui obiettivo era quello di approfondire e diffondere il sapere su determinati aspetti della cultura italiana, dalle tradizioni artistiche alla pro duzione dei grandi scrittori del passato.

DR HAB. PROF. UG DOROTA KARWACKA-PASTOR

Zaprezentowane w monografii artykuły, zarówno językoznawcze, literaturoznawcze jak i kulturoznawcze, ukazują niewątpliwie naukową i osobistą pasję związaną z odkrywaniem zjawisk w języku i kulturze włoskiej w kontekście akademickim, a także pozaakademickim.

Gli articoli presentati nel volume, che si estendono da argomenti di linguistica a temi di letteratura, mostrano senza dubbio una passione scientifica e personale per la scoperta dei fenomeni legati alla lingua e alla cultura italiana, nel contesto accademico e non accademico.

DR DOMINIKA DYKTA

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
1. Czy są nowe media?, 2. Interfejs, 3. Operacje, 4. Iluzje, 5. Formy, 6. Czym jest kino?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Czym jest kultura?, 2.CZym jest komunikowanie, 3.Tożsamość a komunikowanie, 4.Percepcja a komunikowanie, 4.Kultura a zachowanie, 6.Niechęć do innych/obcych, 7.Język a komunikowanie, 8.Komunikowanie niewerbalne, 9.Instytucje społeczne, 10.Kompetentne komunikowanie międzykulturowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Fleksja: Deklinacja; Koniugacja; 2.Słowotwórstwo: Kryteria oceny neologizmów słowotwórczych; Odbicie współczesnych tendencji słowotwórczych w najnowszej warstwie słownictwa; Żeńskie formy tytułów, stanowisk oraz nazwisk; Tworzenie przymiotników od nazw miejscowych; 3. Składnia: Poprawność w zakresie związków zgody; Poprawność w związkach rządu; Forma gramatyczna orzecznika rzeczownikowego i przymiotnikowego; Szyk wyrazów w zdaniu; Struktura zdania złożonego; Użycie imiesłowowych równoważników zdań; Składnia liczebników; Dobór pomocniczych wyrazów gramatycznych (przymiotników, spójników, zaimków).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kultura języka polskiego : teoria, zagadnienia leksykalne / Andrzej Markowski. - [7 dodruk]. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2012. - 293, [1] s. : tab. ; 24 cm.
1. Teoria kultury języka: Język i jego funkcje; Język jako wartość; Kultura języka; Podstawowe pojęcia teoretyczne kultury języka. Teksty, uzus, norma, system; Norma językowa- dyskusje zagadnienia z nią związane. Poziomy i typy normy współczesnej polszczyzny; 6. Warianty w norie i ich typy; Innowacje językowe a błędy językowe. Kryteria oceny innowacji: zasady wydzielania, istota poszczególnych kryteriów i ich hierarchizacja; Typy błędów językowych; Kodyfikacja normy językowej; Podstawy działalności kulturalno językowej. Polityka językowa; Upowszechnianie opisu i kodyfikacji współczesnej polszczyzny. Poradnictwo językowe; Warunki właściwego użycia języka. Nowomowa; Estetyka słowa. Brutalizacja języka publicznego. Grzeczność językowa; Sprawność językowa. Zróżnicowanie współczesnej polszczyzny. Pojęcie stylu językowego, cechy dobrego stylu. Stylizacja językowa i jej rodzaje; Świadomość językowa współczesnych Polaków; Postawy Polaków wobec języka- od puryzmu do leseferyzmu; Polszczyzna przełomu CXX i XXI wieku: charakterystyczne zjawiska, procesy i tendencje; 2. Zagadnienia poprawności leksykalnej- najważniejsze kwestie: Leksyka jako podsystem języka; Leksyka współczesnej polszczyzny; Sposoby wzbogacania leksyki; Kwestie normatywne związane z leksyką współczesnej polszczyzny; Wyrazy i związki frazeologiczne zbędne; Wyrazy i frazeologizmy źle rozumiane; Wyrazy mylone; Rozszerzenie znaczenia jako przyczyna błędów leksykalnych; Wyrazy i związki frazeologiczne o zmienionej formie; Wyrazy i związki frazeologiczne użyte w złym kontekście; Podstawowe współczesne tendencje rozwojowe w obrębie słownictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pojęcia podstawowe / Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Poznaniu ; Część pierwsza)
1. Przeciw esencjalizacji kultury. O języku antropologicznym, 2. Język akademicki, 3. Ciężar piórka, czyli lżejsze refleksje o reklamie, 4. Hermeneutyka językowej manipulacji, 5. Płaca jako cena równowagi na rynku pracy w świetle rozwoju poglądów (i języka) w teorii ekonomii, 6. W stronę mediacyjnej koncepcji konsumpcji, 7. Język - komunikacja interpersonalna - zarządzanie, 8. Reductio retoryki a hermeneutyka, 9. Język prawa i jego znaczenie dla współczesnego człoweika, 10. Polityczna endialność, 11. Język teologii: słowo i doświadczenie, 12. Plotki o gender. O kilku strategiach dyskursu feministycznego, 13. Kolokwialny klasycyzm. Kilka uwag o języku najnowszej poezji polskiej, 14. Filozofia i marketing - małżeństwo z rozsądku czy mezalians?, 15. Postmodernizm kontra marketing, czyliz powrotem do Rzeczy, 16. Korporacje i marki - czy świat może bez nich istnieć?, 17. Jak (nie) czytać No Logo?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
E-book
W koszyku
„Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy” to pozycja obowiązkowa na półkach nauczycieli, wykładowców, lektorów, działaczy polonijnych, animatorów kultury, dziennikarzy, dyplomatów – jednym słowem wszystkich, którym prestiż języka polskiego w świecie leży na sercu i od których los i status języka polskiego na świecie zależy. Publikację stworzył zespół autorski w składzie: Władysław Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzyżyk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz Ożóg, Adam Pawłowski, Dorota Praszałowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zgółka (współpraca: Małgorzata Smereczniak, Karolina Graboń). Autorzy to jednocześnie zespół ekspertów powołany przez JM Rektora UŚ na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji języka polskiego w świecie, która miała uwzględniać: - nauczanie języka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zarówno w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, jak i w innych formach; - promocję języka polskiego w świecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunków geograficznych i obszarów merytorycznych oraz narzędzi promocji; - koordynację działań oraz określenie zadań poszczególnych instytucji; - wskazanie zakresu niezbędnych zmian legislacyjnych i sposobów finansowania. Prace nad strategią ukończono w lipcu 2017 roku, książka ukazuje się w lipcu 2018 roku. Odległość czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w październiku 2017 roku została powołana do życia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, która przejęła zadania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynrodowej, ale też kilku innych działów, wydziałów i departamentów resortowych. Przed publikacją autorzy starali się wprowadzić konieczne zmiany, uwzględniające nową sytuację, choć nie zawsze było to możliwe. Autorzy diagnozują aktualny stan nauczania i promocji języka polskiego w świecie i sugerują najlepsze sposoby rozwikłania problemów, podpowiadają najlepsze rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że szybka realizacja niektórych proponowanych zmian nie jest możliwa, gdyż wymagałaby ogromnych zmian systemowych – są to jednak plany maksimum, które pokazują bolączki i rzeczy ważne dla nauczycieli, uczniów, studentów, rodziców dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemców z różnych powodów uczących się języka polskiego (np. migrantów, uchodźców, ale też reemigrantów, którzy wchodzą w polski system edukacyjny), ważne także dla miłośników polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywających za granicą, gdzie dostęp do dóbr kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turystów, podróżników, pasażerów, którzy próżno oczekują polskich zapowiedzi w samolotach, polskojęzycznej obsługi w pociągach czy polskich napisów na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji będą przydatne na specjalnościach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kształcących przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego. Powinni po nią sięgnąć nauczyciele i wykładowcy, ale też studenci. Inspirację z tego opracowania winni czerpać ci, od których pewne zmiany, decyzje, możliwości wcielenia w życie proponowanych rozwiązań zależą. Opracowanie pokazuje stan na przełomie lat 2017 i 2018 – stan, który systemowo wciąż jest taki sam. Daje podstawę do przemyślenia, wskazuje, co można naprawić szybko i łatwo, a co wymaga o wiele większego wysiłku. Chcemy zdecydowanie podkreślić – a to bardzo ważne – że opracowanie pokazuje też wszystkie dotychczasowe osiągnięcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

„Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy” to pozycja obowiązkowa na półkach nauczycieli, wykładowców, lektorów, działaczy polonijnych, animatorów kultury, dziennikarzy, dyplomatów – jednym słowem wszystkich, którym prestiż języka polskiego w świecie leży na sercu i od których los i status języka polskiego na świecie zależy. Publikację stworzył zespół autorski w składzie: Władysław Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzyżyk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz Ożóg, Adam Pawłowski, Dorota Praszałowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zgółka (współpraca: Małgorzata Smereczniak, Karolina Graboń). Autorzy to jednocześnie zespół ekspertów powołany przez JM Rektora UŚ na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji języka polskiego w świecie, która miała uwzględniać:

  • nauczanie języka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zarówno w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, jak i w innych formach;
  • promocję języka polskiego w świecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunków geograficznych i obszarów merytorycznych oraz narzędzi promocji;
  • koordynację działań oraz określenie zadań poszczególnych instytucji;
  • wskazanie zakresu niezbędnych zmian legislacyjnych i sposobów finansowania.

Prace nad strategią ukończono w lipcu 2017 roku, książka ukazuje się w lipcu 2018 roku. Odległość czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w październiku 2017 roku została powołana do życia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, która przejęła zadania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynrodowej, ale też kilku innych działów, wydziałów i departamentów resortowych. Przed publikacją autorzy starali się wprowadzić konieczne zmiany, uwzględniające nową sytuację, choć nie zawsze było to możliwe.

Autorzy diagnozują aktualny stan nauczania i promocji języka polskiego w świecie i sugerują najlepsze sposoby rozwikłania problemów, podpowiadają najlepsze rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że szybka realizacja niektórych proponowanych zmian nie jest możliwa, gdyż wymagałaby ogromnych zmian systemowych – są to jednak plany maksimum, które pokazują bolączki i rzeczy ważne dla nauczycieli, uczniów, studentów, rodziców dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemców z różnych powodów uczących się języka polskiego (np. migrantów, uchodźców, ale też reemigrantów, którzy wchodzą w polski system edukacyjny), ważne także dla miłośników polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywających za granicą, gdzie dostęp do dóbr kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turystów, podróżników, pasażerów, którzy próżno oczekują polskich zapowiedzi w samolotach, polskojęzycznej obsługi w pociągach czy polskich napisów na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji będą przydatne na specjalnościach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kształcących przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego. Powinni po nią sięgnąć nauczyciele i wykładowcy, ale też studenci. Inspirację z tego opracowania winni czerpać ci, od których pewne zmiany, decyzje, możliwości wcielenia w życie proponowanych rozwiązań zależą.

Opracowanie pokazuje stan na przełomie lat 2017 i 2018 – stan, który systemowo wciąż jest taki sam. Daje podstawę do przemyślenia, wskazuje, co można naprawić szybko i łatwo, a co wymaga o wiele większego wysiłku. Chcemy zdecydowanie podkreślić – a to bardzo ważne – że opracowanie pokazuje też wszystkie dotychczasowe osiągnięcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i języka polskiego.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
(Językoznawstwo / Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach ; 10)
Zawiera: Przedmowa; Językowy obraz świata a ‘memowy’ obraz płci; Język płci w nowych mediach – analiza porównawcza na podstawie portalu społecznościowego Facebook; Wizerunek kobiety w czasopismach rosyjskojęzycznych; Językowy obraz kobiety i mężczyzny w literaturze rosyjskiej; „Mężczyzna to słowo, kobieta cały słownik”. Wizerunek kobiety i mężczyzny w niemieckich idiomach i zwrotach frazeologicznych; Środki językowe stosowane do rozróżnienia płci istot żywych w języku niemieckim i polskim; Klęska urodzaju gramatycznego. Rodzaj i równouprawnienie płci; Wyrażanie płci w języku chińskim. Analiza porównawcza rodzaju oraz występowania wskaźników płciowych w języku polskim i chińskim na wybranych przykładach; Chłopcy tego nie słyszą! Oraz inne opinie na temat percepcji głosek w J2; Konstrukcja płci kulturowej w nekrologach ludzi nauki; Kobiece wychodzenie z szafy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (4 egz.)
E-book
W koszyku

Niniejszy tom stanowi rezultat interdyscyplinarnej konferencji naukowej OMIS, organizowanej corocznie przez Instytut Językoznawstwa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Dzięki różnorodnej tematyce oraz przystępnemu językowi publikacja stanowi doskonałe źródło wiedzy, nie tylko dla specjalistów. Opublikowane teksty poświęcone są językowi, kulturze, społeczeństwu czy sytuacji politycznej wielu krajów Azji, m.in. Japonii, Chin, Indii i Arabii Saudyjskiej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Niniejszy tom stanowi rezultat interdyscyplinarnej konferencji naukowej OMIS, organizowanej corocznie przez Instytut Językoznawstwa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Dzięki różnorodnej tematyce oraz przystępnemu językowi publikacja stanowi doskonałe źródło wiedzy, nie tylko dla specjalistów. Opublikowane teksty poświęcone są językowi, kulturze, społeczeństwu czy sytuacji politycznej wielu krajów Azji, m.in. Japonii, Chin, Indii i Arabii Saudyjskiej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Oxford Guide to British and American Culture for learners of English. - 2nd ed. - Oxford, New York : Oxford University Press, 2009. - VIII, 533, [3] s. ; 24 cm.
Zawiera: Inside front cover. Abbreviations, symbols and labels used in The Guide. Key to entries. Acknowledgements. The Guide. Suggestions for further reading. Color pages on history and institutions. British. Map of the British Isle. Timeline of British History. Roman Britain. The Celts. The UK Constitution and Government. Political Parties. Local Government. The Legal System. Education. The British Empire. Northern Ireland. The USA. Map of the USA. Timeline of US History. The American Revolution. The Civil War. The Constitution. The Federal Government. Law-making. The Legal System. Political Parties. Elections. Education. Native Americans. Immigration. The English Language. Inside back cover. Pronunciation and phonetic symbols.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.111 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.111 (2 egz.)
E-book
W koszyku

Tom Peryferie w języku chorwackim, kulturze i społeczeństwie jest drugim zbiorem artykułów, które są rezultatem spotkania kroatystów na międzynarodowej konferencji naukowej, która odbyła się w Katowicach w 2019 r.

Na pierwszy i najobszerniejszy rozdział tomu pod tytułem „Chorwacki język standardowy i dialekty” składają się artykuły, w których peryferia i peryferyjność pojawiają się najczęściej w odniesieniu do marginalnego miejsca określonych zjawisk językowych w chorwackim języku standardowym i w wariantach regionalnych.

W drugiej części zatytułowanej „Język chorwacki w nauczaniu i przekładzie” znajdują się teksty, w których peryferia i peryferyjność są związane z glottodydaktyką języka chorwackiego i traduktologią.

Trzeci rozdział tomu, „Język chorwacki poza granicami kraju”, obejmuje prace, w których peryferia i peryferyjność są najbliższe swojemu pierwotnemu, geograficznemu znaczeniu, tj. odnoszą się do miejsca oddalonego od centrum, które w tym konkretnym przypadku stanowi Chorwacja.

Perspektywa diachroniczna w badaniach peryferii i peryferyjności widoczna jest w tekstach zebranych w czwartym rozdziale tomu zatytułowanym „Chorwacki język i chorwackie pismo na przestrzeni wieków”.

Ostatni rozdział, „Kulturoznawcze i socjologiczne konteksty peryferii”, prezentuje wyniki badań, które odbiegają od problematyki czysto językoznawczej, ale analizowane w nich peryferie i peryferyjność wpisują się w główny temat projektu.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Tom "Peryferie w języku chorwackim, kulturze i społeczeństwie" jest drugim zbiorem artykułów, które są rezultatem spotkania kroatystów na międzynarodowej konferencji naukowej, która odbyła się w Katowicach w 2019 r. Na pierwszy i najobszerniejszy rozdział tomu pod tytułem „Chorwacki język standardowy i dialekty” składają się artykuły, w których peryferia i peryferyjność pojawiają się najczęściej w odniesieniu do marginalnego miejsca określonych zjawisk językowych w chorwackim języku standardowym i w wariantach regionalnych. W drugiej części zatytułowanej „Język chorwacki w nauczaniu i przekładzie” znajdują się teksty, w których peryferia i peryferyjność są związane z glottodydaktyką języka chorwackiego i traduktologią. Trzeci rozdział tomu, „Język chorwacki poza granicami kraju”, obejmuje prace, w których peryferia i peryferyjność są najbliższe swojemu pierwotnemu, geograficznemu znaczeniu, tj. odnoszą się do miejsca oddalonego od centrum, które w tym konkretnym przypadku stanowi Chorwacja. Perspektywa diachroniczna w badaniach peryferii i peryferyjności widoczna jest w tekstach zebranych w czwartym rozdziale tomu zatytułowanym „Chorwacki język i chorwackie pismo na przestrzeni wieków”. Ostatni rozdział, „Kulturoznawcze i socjologiczne konteksty peryferii”, prezentuje wyniki badań, które odbiegają od problematyki czysto językoznawczej, ale analizowane w nich peryferie i peryferyjność wpisują się w główny temat projektu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Publikacja ukazuje etykietę językową dziewiętnastowiecznych salonów polskich. Materia językowa usytuowana została na szerszym tle kulturowym epoki, co rozszerza krąg odbiorców o czytelników niejęzykoznawców, a tym samym propaguje wiedzę o języku jako integralnym składniku przestrzeni społecznej określonej epoki.

Salon był miejscem, gdzie kształtowano i stosowano wyższe formy zachowania, także językowego. Służyło to poczuciu elitarności, podkreślało dystans dzielący grupę osób bywałych na salonach od reszty społeczeństwa. Wyszukane formy grzeczności były ważnym sposobem tego wyróżnienia. Niemniej istotną rolę pełniło słownictwo. Jak wiadomo, jest to warstwa języka, która najlepiej odzwierciedla strukturę społeczną jego użytkowników. Zatem swoista leksyka charakterystyczna dla komunikacji salonowej, będzie także przedmiotem opisu.

Opis polszczyzny salonowej wydaje się potrzebny z kilku powodów:

1. Brak w dotychczasowych badaniach nad językiem XIX w. prac zajmujących się jego ówczesnym zróżnicowaniem społecznym. W ogóle opisowi stylistycznych i socjalnych odmian języka polskiego w XIX w. poświęcono dotąd niewiele miejsca. W polu zainteresowań językoznawców znalazły się jedynie gwary miejskie (warszawska i krakowska) oraz – w różnym zakresie – styl potoczny. Język elit tamtych czasów nie doczekał się dotąd opracowania.

2. Badany typ kontaktu ukazuje bogactwo stylistyczne naszego języka, który dziś coraz silniej ulega naporowi wszechogarniającej potoczności.

3. Zamierzony opis utrwala odchodzący w przeszłość sposób posługiwania się językiem wyszukanym, eleganckim, dbałym o formy.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej