Source
Książki
(33)
IBUK Libra
(1)
Form of Work
Książki
(31)
Czasopisma
(2)
E-booki
(1)
Status
only on-site
(29)
available
(18)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(20)
Czytelnia
(29)
Author
Sokołowski Marek
(3)
Michalczyk Stanisław
(2)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława
(2)
Wojcik Krystyna
(2)
Acuff Daniel S
(1)
Adamowski Janusz
(1)
Albigowski Marek
(1)
Aouil Bassam
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Bendyk Edwin
(1)
Białobłocki Tomasz
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Cieślikowa Agnieszka J
(1)
Dijak Jan van
(1)
Dobrzycki Jarosław
(1)
Dziedzic Beata
(1)
Dzierżyńska Jolanta
(1)
Dąbrowski Jarosław Filip
(1)
Gierula Joanna
(1)
Gierula Marian
(1)
Gogołek Włodziemierz
(1)
Griszanina Anastazja
(1)
Grzenia Jan
(1)
Gumkowska Anna
(1)
Guzek Damian
(1)
Izdebski Paweł
(1)
Jakubowska Urszula
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Jas Marta
(1)
Jaskiernia Alicja
(1)
Jaworska Aleksandra
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kardaras Nicholas
(1)
Kobylińska Dorota
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Korkonosenko Siergiey
(1)
Kornilova Eugenia E
(1)
Korniłowa Jewgienija
(1)
Korochensky Aleksandr P
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Kozłowska Anna
(1)
Lipiec-Szafarczyk Monika
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Mielczarek Tomasz
(1)
Mielnik Galina
(1)
Moroz Janusz
(1)
Morreale Sherwyn P
(1)
Mucha Janusz
(1)
Nowina Konopka Maria
(1)
Oniszczuk Zbigiew
(1)
Ostaszewski Aleksander
(1)
Paluchowski Władysław J
(1)
Piekorz Maria
(1)
Polińska Karolina
(1)
Reiher Robert H
(1)
Ruta Przemysław
(1)
Sarna Paweł
(1)
Scott David Meerman
(1)
Seitel Fraser P
(1)
Spitzberg Brian H
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Szmigielska Barbara
(1)
Szpor Franciszek
(1)
Tiepliaszina Ałła
(1)
Turzańska Sylwia
(1)
Walotek Katarzyna
(1)
Werbanowska Marta
(1)
Zacher Lech W
(1)
Zasępa Tadeusz
(1)
Łuczyński Jurij W
(1)
Święch Andrzej
(1)
Żabicki Piotr
(1)
Year
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(34)
Language
Polish
(33)
English
(1)
Subject
Internet
(25)
Komunikacja społeczna
(24)
Środki masowego przekazu
(12)
Public relations
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Dziecko
(3)
Dziennikarstwo
(3)
Dziennikarze
(3)
Język
(3)
Opinia publiczna
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Public relations w internecie
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Demokracja
(2)
Edukacja medialna
(2)
Grupy społeczne
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Kultura
(2)
Kultura masowa
(2)
Reklama
(2)
Socjotechnika
(2)
Telewizja
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Banki internetowe
(1)
Blogi
(1)
Chorzy
(1)
Czasopisma
(1)
Edukacja
(1)
Fotografia prasowa
(1)
Globalizacja
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hipertekst i hipermedia
(1)
Intrnet
(1)
Język Polski
(1)
Kobieta
(1)
Komputery
(1)
Komuniakcja społeczna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Komunikacja społeczna- internet
(1)
Komunkacja społeczna
(1)
Kłamstwo
(1)
Ludzie starzy
(1)
Marketing
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marketing polityczny
(1)
Marketing sieciowy
(1)
Media społecznościowe
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nałóg
(1)
Perswazja
(1)
Polityka
(1)
Polityka społeczna
(1)
Prasa (wydawnictwa)
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przestępstwo komputerowe
(1)
Przywództwo
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Retoryka
(1)
Rzecznicy prasowi
(1)
Sieć komputerowa
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Strony WWW
(1)
Technika
(1)
Tekst
(1)
Uzależnienia medialne
(1)
Wychowanie
(1)
Wyszukiwarki internetowe
(1)
Wywiady
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo prasoznawcze
(2)
Literatura
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Media i komunikacja społeczna
(2)
34 results Filter
Book
In basket
ISBN: 83-7414-020-8
1. Życiodajny impuls, 2. śmierć odległości, 3. Język i społeczeństwo, 4.Świt społeczeństwa sieciowego, 5. Imperium sieciowe, 6. Mały świat kolesiów, 7. Niebezpieczne wirusy, 8. Tragedia wspólnego pastwiska, 9. Państwo nadzoru, 10. Na początku był algorytm, 11. sieciowa wojna, 12. Adaptuj albo giń, 13. I stała się ciemność, 14. Biologia systemów, 15. Nowa nauka sieci, 16. Koniec człowieka?, 17. Niezapowiedziane rewolucje
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
E-book
In basket
Form of Work
Genre/Form

PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
No cover
Book
In basket
Całe życie w Sieci / red. Barbara Szmigielska. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2008. - 313 s. : tab., wykr. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-2559-8
Rola Internetu w biegu życia ludzkiego; Wiedza dziecka na temat komputera i Internetu; Aktywność w Internecie podejmowana przez dzieci w wieku przedszkolnym; Analiza stron internetowych dla najmłodszych z punktu widzenia ich rozwoju; Cyberedukacja seksualna i cyberseks młodzieży; Edukacja moralna młodzieży w przestrzeni Internetu; Rola Internetu w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych w ocenie maturzystów; Wirtualne wspólnoty kobiet na forach internetowych jako źródło wsparcia w przygotowaniu do macierzyństwa; Komunikacja polskich emigrantów z rodzina za pośrednictwem Internetu; Wirtualny seks i zdrada w ocenie osób dorosłych; Internet z perspektywy rozwoju w wieku starczym; Ludzie starzy w świecie wirtualnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89964-26-0
Demokracja w sieci, Polityka w Internecie-populizm jako konsekwencja zaburzeń dialogu, Technologia i demokracja, Demokracja a nowe technologie, Polityka społeczna i nowe media, Rola Internetu wobec procesów demokratyzacji w stosunkach międzynarodowych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8102-133-3
Zawiera: Podziękowania; Wstęp: Problem z technologia; Rozdział 1. Inwazja Dzieci ekranu; Rozdział 2. Nowy wspaniały e-świat; Rozdział 3. Cyfrowe narkotyki a mózg; Rozdział 4. Wywiad z doktorem Doanem: neurobiologiem i osoba uzależnioną od gier wideo na odwyku; Rozdział 5. Wielkie odcięcie – wysyłanie wiadomości tekstowych i media społecznościowe; Rozdział 6. Zaburzenia kliniczne i efekt Dzieci ekranu; Rozdział 7. Małpowanie od innych – wpływy mass mediów; Rozdział 8. Gry wideo a agresja badania; Rozdział 9. Wyrwane z nagłówków – prawdziwe przypadki przemocy pod wpływem gier wideo; Rozdział 10. Masakra w Newtown – psychoza spowodowana grami wideo; Rozdział 11. Etan Patz i Koniec Niewinności – oraz zabaw na powietrzu; Rozdział 12. W pogoni za pieniędzmi: ekrany a kompleks edukacyjno-industrialny; Rozdział 13. Żyjemy w e-świecie; Rozdział 14. Rozwiązanie: ucieczka z jaskini Platona; Załącznik: Czy moje dziecko ma problem z uzależnieniem od ekranu lub technologii?; Bibliografia; O Autorze.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Internet : fenomen społeczeństwa informacyjnego / pod red. Tadeusz Zasępa. - Częstochowa : Święty Paweł, 2001. - 636, [1] s. : rys., tab. ; 22 cm.
ISBN: 83-7168-446-0
Kultura; Społeczeństwo wiedzy; Społeczeństwo informacyjne; Prawo; Nowa ekonomia: Marketing i zarządzanie; Przestępczość komputerowa i bezpieczeństwo systemów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
(Nowe Tendencje w Psychologii / przewod. KR Jerzy Brzeziński ; Tom 16)
ISBN: 978-83-01-16080-7
1. Sieć jako środowisko działania: Internet a Zycie społeczne; Aktorzy, artefakty i procesy. Szkic społecznej psychologii cyberprzestrzeni; 2. Sieć jako medium komunikacji: Komunikacja za pośrednictwem komputera z punktu widzenia psychologii społecznej i poznawczej: teraźniejszość i przyszłość interakcji, opartych na technice; Cyber-atrakcyjność: rola komunikacji za pośrednictwem komputera w rozwoju relacji interpersonalnych; Przyczyny i skutki rozhamowanego zachowania w Internecie; Tworzenie się seksualności i tożsamości w młodzieżowych pogawędkach w sieci; Ja w sieciowych stronach domowych: gender, tożsamość i władza w cyberprzestrzeni; 3. Diagnozowanie i terapia w sieci: Od Elizy do Internetu: krótka historia diagnozowania za pomocą komputerów; Testowanie i diagnozowanie za pomocą Internetu; Cyberpsychologia spotyka psychologię kliniczną- pojawienie się e-terapii w opiece nad zdrowiem psychicznym; Interwencje dotyczące zaburzeń wynikających z nadużywania substancji psychoaktywnych za pomocą sieci: przegląd jakościowy; Mity i rzeczywistość pracy klinicznej w sieci (online); 4. Sieć zagrożeń: Gratyfikacja w Internecie a uzależnienia: korzystanie i nadużywanie nowych mediów; Poznawczo-behawioralny model patologicznego używania Internetu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-246-0343-3
1. Natura stanu bycia dzieckiem. 2. Klasyfikacja dobrych, neutralnych i niebezpiecznych produktów oraz programów. 3. Trzy wymiary rozwoju. 4. Wiek niewinności - o urodzenia do trzeciego roku życia. 5. Bezkrytyczne lata - od trzeciego do siódmego roku życia. 6. Etap rozwoju "dziel i rządź" - wiek od ośmiu do dwunastu lat. 7. Okres dojrzewania - wiek od trzynastu do piętnastu lat. 8. Późny okres dojrzewania - wiek od szesnastu do dziewiętnastu lat. 9. Zastosowanie wiedzy w praktyce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7164-095-1
Zawiera: Wprowadzenie; 1. Analiza podstawowych pojęć w komunikowaniu się człowieka z mediami; 2. Rodzaje komunikowania się, ich zasady i uwarunkowania; 3. Wielomedialna komunikacja; 4. Edukacja informacyjna w Polsce; 5. Nowoczesne technologie kształcenia; 6. Technologie informacyjne w polskiej szkole; 7. Komputer jako środek porozumiewania się ludzi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
Komunikacja językowa w Internecie / Jan Grzenia. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2006. - 214 s. : fot., tab. ; 21 cm.
ISBN: 978-83-01-14867-6
1. Komunikacja językowa w aspekcie technologicznym. 2. Komunikacja elektroniczna. 3. Język w Internecie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-14939-0
Wstęp; Cz. I podstawy komunikacji: 1. Wprowadzenie do komunikacji, 2. Model kompetencji komunikacyjnej, 3. Spostrzeganie, 4. Język, 5. Komunikacja niewerbalna, 6. Słuchanie, 7. Kompetencja w komunikacji internetowej, Cz.II Komunikacja interpersonalna: 8. Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej, 9. Związki międzyludzkie a wiedza, 10. Związki międzyludzkie a umiejętności. Cz. III Komunikacja w małej grupie, 11. Komunikacja w małej grupie a motywacja, 12. Podejmowanie decyzji, 13. Przywództwo, czyli zarządzanie relacjami w grupie. Cz. IV przemawianie publiczne, 14. Wprowadzenie do przemawiania publicznego, 15. Przygotowanie wystąpienia publicznego, 16. Prezentacja wystąpienia, 17. Wystąpienia informacyjne, 18. Wystąpienia perswazyjne. Dodatek: Kompetentne prowadzenie wywiadów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (2 egz.)
Book
In basket
(Media polskie / przewodniczący komitetu red. Marek Jabłonowski ; red. nauk. Alicja Jaskiernia ; Instytut Dziennikarstawa Uniwersytetu Warszawskiego ; Tom 4)
ISBN: 978-83-7545-131-3
1. Istota komunikacji sieciowej; 2. Podstawowe uwarunkowania komunikacji sieciowej; 3. Kategorie komunikacji sieciowej; 4. Bezpieczeństwo; 5. Paradoksy komunikacji sieciowej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Komunikacja społeczna w edukacji)
ISBN: 978-83-7611-114-8
Komunikowanie się w Internecie- narzędzia, specyfika i właściwości; Słowo to potęga?- komunikacja w edukacji na przestrzeni dziejów; Sposoby porozumiewania się w Internecie; Komunikacja wirtualna- możliwości i ograniczenia; Nowa gramatyka porozumiewania. Blisko monitora, daleko obrazu; Sieć 2.0 i Kultura 2.0- specyfika nowego podejścia do komunikacji w Internecie; Początek rewolucji w komunikacji lokalnej? Realne a wirtualne media lokalne; Wirtualna komunikacja z własnym narodem, czyli rola Internetu w podtrzymywaniu tożsamości narodowej emigrantów; Wykorzystanie Internetu w procesach komunikacji politycznej; Nowe obszary komunikacyjne- nowe wyzwania dla edukacji; Rola środków masowego przekazu w kształtowaniu świadomości ekologicznej studentów wyższych uczelni; Internet jako narzędzie w komunikowaniu się studentów Fizjoterapii Akademii Medycznej w Warszawie; Wirtualna komunikacja- realne efekty. Nowe trendy w komunikacji marketingowej; Reklama a komunikowanie się młodzieży; Blogi jako forma komunikacji w Internecie; Tożsamość sieciowa; Komunikowanie płci: konteksty i interpretacje; Związki uczuciowe w świecie wirtualnym- próba charakterystyki zjawiska; Obraz singli na podstawie artykułów opublikowanych w "Gazecie Wyborczej"; Plotka zawsze realna (i zawsze wirtualna)- o różnicach i podobieństwach w plotkowaniu w świecie realnym i wirtualnym; Flaming i rolling- kulturotwórcza rola konfliktu we wspólnocie wirtualnej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Mediów / red. nacz. Marek Furmanek)
ISBN: 83-7441-171-6
1. Komunikacja społeczna. Próba zawarcia znajomości. 2. Czy edukacja to komunikacja 3. Między pytaniem a odpowiedzią. O założeniach metodologicznych 4. Między widzianym a niewidzianym. O interakcji społecznej w przestrzeni wirtualnej. 5. Między pisanym a mówionym. O języku zapośredniczonego współprzeżywania. 6. Między anarchią a demokracją. O dyskursywnej praktyce sieciowej 7. Refleksja końcowa
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Komunikacja społeczna w edukacji)
ISBN: 978-83-7441-654-2
Media w promocji zdrowia i kreowania prozdrowotnego stylu życia : Media w obliczu kształtowania autorytetów u młodzieży - rozważania teoretyczne; Media a postawy prozdrowotne - metody i techniki wpływu mediów na zachowania człowieka w aspekcie jego zdrowia; Psychologia kobiety czy psychologia dla kobiet - specyfika wiedzy psychologicznej we współczesnej polskiej prasie kobiecej na podstawie analizy treści wybranych tytułów prasowych; Media a zachowania zdrowotne dzieci i młodzieży; O wykorzystaniu współczesnych mediów w promocji zdrowotnego stylu życia : " Pij mleko, będziesz wielki"; Telerecepta na zdrowie, czyli problem przekazu i odbioru komunikatów dotyczących zdrowia ( zdrowie dzieci ); Wykorzystanie Internetu dla potrzeb promocji zdrowia; Pomoc psychologiczna online w promocji zdrowia psychicznego jako nowa i łatwo dostępna forma poprawy zdrowia; II. Media i komunikacja w rozwiązywaniu problemów zdrowia fizycznego i psychicznego: Miejsce pomocy psychologicznej online w systemie pomocy i wsparcia młodzieży oraz młodych dorosłych korzystających z Poradni Zdrowia Psychicznego; Miejsce pomocy psychologicznej online w systemie pomocy i wsparcia osób uzależnionych od narkotyków; Miejsce pomocy psychologicznej online w systemie pomocy i wsparcia osób współuzależnionych; Zdrowie i zaburzenia seksualne w mediach ( Ta pominięta strona życia seksualnego ); Pomoc psychologiczna online w ocenie osób korzystających z jej usług; Cechy osobowościowe osób korzystających z pomocy psychologicznej online; Rola mediów w rozwiązywaniu problemów związanych z przemocą w rodzinie; Internetowe serwisy informacyjne dla rodzin wojskowych i ich zastosowanie w praktyce pedagogicznej; Zaspokajanie potrzeb a neurotyczne uzależnienie od Internetu III. Media - komunikacja społeczna a sytuacja osób chorych, niepełnosprawnych i innych potrzebujących wsparcia i pomocy : Obraz choroby nowotworowej w świetle artykułów prasowych; Treści przekazywane w mediach wobec potrzeb osób z niepełnosprawnością intelektualną; " Głód informacyjny " - człowiek z wadą słuchu a środki masowego przekazu: równouprawnienie czy dyskryminacja?; Udział multmimediów w podnoszeniu jakości życia osób z wadą słuchu; Miejsce Internetu w procesie rehabilitacji psychologicznej, zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Komunikacja interpersonalna w rodzinach zastępczych - ujęcie systemowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89275-82-1
1. Od mówcy do rozmówcy. Perswazja czy spotkanie? Rewizja klasycznych modeli komunikacji. 2. Dziennikarstwo w społeczeństwie informacyjnym (krótkie wprowadzenie do problemu). 3. Publiczna rola mediów. Teoria Waltera Lippmana. 4. Międzynarodowa aktywność koncernów medialnych. 5. Media relations czyli relacje między public relations a mass mediami. 6. Dziennikarze współczesnej prasy lokalnej. 7. Dziennikarze śląscy w świetle badań empirycznych. Studium socjologiczno-prasoznawcze. 8. Poezja i prasa. 9. Rzecznicy prasowi jako element procesu komunikacji społecznej urzędów. instytucji publicznych oraz firm komercyjnych. 10. Demokracja medialna: między wizją a rzeczywistością. 11. Telewizyjne debaty prezydenckie na przykładzie USA i Polski. 12. Media elektroniczne jako środek komunikowania politycznego. 13. Marketing polityczny w Internecie. 14. Informacje o Polonii i emigrantach na lamach prasy polskiej wydawanej w Niemczech. bibliografia zawartości czasopism na przykladzie wydawanych tytułów (1989-2003).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7688-029-7
Cz. I : Internet i jego wykorzystywanie w przestrzeni społecznej : Kultura Internetu . Technologia komunikacji i problem integracji społecznej ; Internet w języku jako źródło nadawania znaczeń codzienności ; McLuhanowska retrybalizacja na przykładzie na przykładzie Internetu ; Wirtualne państwa - zabawa , nostalgia , utopia ; Cyberbullying - nowe technologie jako narzędzia stosowania przemocy psychicznej ; Wpływ Internetu na przemiany w muzyce rozrywkowej ; Wirtualizacja pamięci i żałoby w dobie późnej nowoczesności ; Internet nową przestrzenią publiczną , czy nową sferą publiczną ? Analiza serwisów dziennikarstwa obywatelskiego w Polsce ; Współczesne formy autokreacji - blogi publicystyczne , serwisy społecznościowe , czaty ; Blogi - indywidualna ekspresja , światowe forum , kreowanie marek ? ; Portale społecznościowe . Czy są miejscem występowania zjawisk społecznych ? ; Oczekiwania użytkowników Sieci wobec Internetu ; Sieciowa (nie) codzienność . Antropologiczne konteksty (nie) korzystania z Internetu ; Prawo do prywatności a rozwój nowych technologii informatycznych . Szanse i zagrożenia ; Cz. II : Nowe technologie i nowa kultura - kultury symulacji : " Jestem jak spot , co przerywa taką sygnitywną ciszę " - poezja i nowe media ; Nowe media a przestrzeń sztuki . Twórca , odbiorca i dzieło ; Sztuka w procesie cybernetyzacji . O możliwościach realizacji nowej twórczości akademickiej ; Pokolenie 160 znaków , czyli wpływ nowych technologii na relacje międzyludzkie ; Mediatyzacja kultury - zagrożenie czy wyzwanie przyszłości ? Refleksja w kontekście opinii przyszłych pedagogów ; Społeczeństwo w kulturze symulacji ; Kultura symulacji w ujęciu temporalnym . Jean Baudrillarda koncepcja "czasu rzeczywistego " ; Tryumf symulacji nad rzeczywistością ? Wpływ gier komputerowych na zachowania komunikacyjne graczy ; Prezentacja multimedialne - komunikacja czy sztuka ; Cz. III : Świat przyrody , świat techniki - społeczeństwo w środowisku przyrodniczym : Wpływ kryzysów klimatycznych na przeszłe i przyszłe zachowania ludzkich populacji . Technologie przetrwania ; Konceptualizacja zagrożeń biotechnologicznych w kulturze audiowizualnej ; Implant ślimakowy : on / off - słyszę / nie słyszę ; Terminologia nauk ścisłych w tekstach wyznaniowych nowych ruchów religijnych ; Technika . Między magią a religią . Czy nowa mitologia ? ; Nowoczesne technologie a jakość umierania w dzisiejszych czasach ; Czy współczesne łowiectwo jest społeczną technologią ? ; Humanizm jako kategoria łącząca nauki przyrodnicze i nauki społeczne ; Cz. IV : " Technologie społeczne " w społeczeństwie opartym na wiedzy : Uczyć się innowacyjności . Społeczeństwo i kultura w wieku globalnej konkurencji ; Intelektualiści , eksperci i profesjonaliści w okresie budowania społeczeństwa wiedzy . Przemiany ról społecznych absolwentów uczelni ; Gospodarka oparta na wiedzy - wzrost , ugruntowanie i kryzys ; Między betonem a bitem . Rola kapitału ludzkiego i społecznego w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego ; Wpływ nowoczesnych środków przekazu , łączności i komunikacji na życie społeczne w wiejskiej społeczności lokalnej ; Konsumpcja wyrzeczeń - problem bezrobocia w społeczeństwie ponowoczesnym ; Organizacja ucząca się . Sposoby nabywania i zarządzania wiedzą . Wybrane aspekty ; Estetyka jako inspiracja rozwoju nauk o zarządzaniu ; Efektywność a reprezentatywność współczesnych systemów demokratycznych . Technokracja a demokracja . Polskie dylematy na tle sytuacji V Republiki Francuskiej ; Slogan polityczny jako językowy środek technik perswazyjnych w komunikacji ze społeczeństwem podczas kampanii wyborczej ; Arytmia czy przeplatanie ? Ponowoczesny wzór przebiegu życia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7601-566-8
I. Jak Internet zmienił zasady marketingu i PR: Stare zasady marketingu i PR są nieskuteczne w dobie Internetu; Nowe zasady marketingu i PR; Bezpośrednie docieranie do nabywcy. II. Komunikacja internetowa - sposób na bezpośrednie dotarcie do nabywcy: Blogi - pozyskaj miliony propagatorów dla swojego przekazu; Nowe zasady komunikatów prasowych; Przekazywanie treści audio za pomocą podcastingu; Fora internetowe, strony typu Wiki i docelowi odbiorcy; Marketing wirusowy - gorączka rozprzestrzenia się w sieci; Bogata w treść strona internetowa. III. Plan działania - wykorzystanie potęgi nowych zasad: Jesteś tym, co publikujesz - budowanie planu marketingowego i PR; Internetowe przywództwo ideowe czyni twoją organizację wiarygodnym źródłem; Jak pisać dla nabywców; Jak treści internetowe wpływają na proces nabywczy; Jak korzystać z komunikatów informacyjnych w celu bezpośredniego dotarcia do nabywcy; Internetowy pokój medialny - drzwi otwierające drogę nie tylko do mediów; Nowe zasady komunikacji z mediami; Blogowanie jako sposób komunikacji z nabywcą; Podcasting i wideo - jak najprościej; Serwisy społecznościowe a marketing; Serach Engine Marketing - marketing wyszukiwarek internetowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.138 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-915484-1-4
1. Definiowanie cyberprzestrzeni, 2. Cyberkomunikacja, język, kultura w Internecie, 3. Pedagogiczny i edukacyjny aspekt sieci, 4. Ciemna strona Internetu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-925213-2-7
Część I: Internet jako medium globalne. Szanse i zagrożenia rozwoju. O potrzebie etyki informatycznej; Internet jako medium edukacyjne - szanse oraz zagrożenia; Charakterystyka problematycznego używania Internetu wśród polskich internautów; Kreowanie społeczności informacyjnej poprzez listę mailingową; Szanse i zagrożenia rozwoju handlu elektronicznego w Polsce. Część II: W stronę socjologii internetu. Analizy i interpretacje. Wolność słowa a zjawisko inwigilacji przekazu internetowego; Alienacja i samotność w sieci vs grupowość i kapitał społeczny w Internecie; Internet i jego wpływ na kontakty społeczne; Internetowe nieposłuszeństwo obywatelskie. Szansa dla rozwoju społeczeństwa obywatelskiego; Etyka publikacji stron WWW; Wizerunek polskich ekologów w Internecie; E-learning. O co tak właściwie chodzi? "www.kobieta.pl" Socjologiczna analiza aktywności kobiet w Sieci oraz stron internetowych dla kobiet; Dziecko w Internecie - przestrzeń zagrożeń, szans i rozwoju. Część III: Ku społeczeństwu sieciowemu. Internet jako źródło przeobrażeń socjokulturowych. Web 2.0 - współczesny paradygmat internetu; "Nowa społeczność" i "stare wartości". Kulturowe i społeczne wymiary strony internetowej, zbudowanej w oparciu o nazwisko. Odbiór społeczny; Library 2.0. Nowe wyzwanie dla polskich bibliotek. Część IV: Wirtualna (nie)rzeczywistość internetu. Kulturowe i językowe kody sieci. Psychologiczne determinanty uzależnienia od internetu; Wielojęzyczność tekstów kultury a sieciowe przemiany komunikacyjne (na przykładzie dramatu Krzysztofa Rudowskiego "Cz@t"); Cyberprzestrzeń a rzeczywistość wirtualna; Netografia Universalis. Nowe oblicze bibliografii; Uczestnicy listy dyskusyjnej internetowego serwisu giełdowego Parkiet jako przykład społeczności wirtualnej oraz ich sposób komunikacji. Część V: Technologiczne subkultury internetu. Społeczno-kulturowe zróżnicowanie użytkowników Internetu; Odbiorca zniewolony czyli o czytaniu literackiego hipertekstu; Blogosfera czy "błogosfera" - słów kilka o naturalnej sztuczności blogów; Triobriandczycy XXI wieku. O wymianie książek audio przez społeczność peer-to-peer. Część VI: Technologie i zastosowania internetu. Internet w badaniach psychologicznych; Wyszukiwanie informacji multimedialnych w Internecie; Szyfrowanie informacji w Internecie; Katalogowanie Internetu na przykładzie polkiego subject gateway'a nauki o informacji; Podpis elektroniczny w Internecie; Internet jako podstawa tworzenia wartości dla firm i ich klientów; Bankowość elektroniczna; Internet jako narzędzie komunikacji polskich producentów odzieży dziecięcej; Wykorzystanie Internetu w bankowości; Elektroniczny system informacji i komunikacji w samorządzie terytorialnym; Wykorzystanie Internetu na rynku usług transportowych - na podstawie badań przeprowadzonych wśród firm transportowych, spedycyjnych oraz transportowo-spedycyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again