Rola badań w procesie projektowania user experience rozwiązań interaktywnych; Przygotowanie do badań z użytkownikami; Badania potrzeb w projektowaniu produktów; Ewaluacja, czyli jak sprawdzić user experience projektu; Optymalizacja, czyli jak doskonalić projekt; Analiza danych i raportowanie.
Wprowadzenie do trzeciego wydania. 1. Projektowanie dla ludzi. Kontekst. Badania: sposób na poznanie kontekstu i celów. Wzorce - procesy poznawcze i zachowania związane z projektem interfejsu. Podsumowanie. 2. Organizacja treści: architektura informacji i struktura aplikacji. Cel. Definicja. Podejście. Zasada MECE. Sposoby organizacji i kategoryzacji treści. Projektowanie na potrzeby aplikacji zorientowanych na zadaniowość i obieg pracy. Projektowanie systemu typów ekranów. Ogląd - pokazanie listy lub siatki elementów. Skupienie - pokazanie jednego elementu. Tworzenie - udostępnienie narzędzi kreatywnych. Działanie - umożliwienie wykonania czynności. Wzorce. Podsumowanie. 3. Tam i z powrotem: nawigacja, drogowskazy i orientacja. Przestrzeń informacji i czynności. Drogowskazy. Orientacja. Nawigacja. Konwencje projektowania nawigacji. Modele nawigacyjne. Wzorce. Podsumowanie. 4. Układ elementów. Podstawy tworzenia layoutu. Wzorce. 5. Styl wizualny i estetyka. Podstawy projektowania graficznego. Co to oznacza dla aplikacji biznesowych. Rodzaje stylów wizualnych. Podsumowanie. 6. Urządzenia mobilne. Wyzwania i szanse towarzyszące projektowaniu na urządzenia mobilne. Niewielki rozmiar ekranu. Zróżnicowana szerokość ekranu. Ekrany dotykowe. Trudność w pisaniu. Problemy związane z otoczeniem. Lokalizacja. Kontekst społeczny i ograniczona uwaga. Jak podejść do projektowania dla urządzeń przenośnych. Wzorce. Zadbaj o interfejs mobilny. 7. Listy. Scenariusze korzystania z list. Architektura informacji. Co chcesz pokazać? Wzorce. Podsumowanie. 8. Jak to się robi: czynności i polecenia. Dotykanie, przeciąganie i szczypanie. Obracanie i potrząsanie. Przyciski. Paski menu. Menu kontekstowe. Rozwijane menu. Paski narzędzi. Odnośniki. Panele poleceń. Ukryte narzędzia. Pojedyncze i dwukrotne kliknięcia. Polecenia klawiszowe. Przeciągnij i upuść. Wpisywane polecenia. Afordancja. Bezpośrednia manipulacja obiektami. Wzorce. Podsumowanie. 9. Prezentowanie złożonych danych. Podstawy infografik. Wzorce. Moc wizualizacji danych. 10. Dane wejściowe: formularze i kontrolki. Podstawy projektowania formularzy. Wzorce. Podsumowanie. 11. Systemy interfejsów użytkownika i Atomic Design. Systemy UI. Atomic Design - metodyka projektowania systemów. Frameworki UI. Podsumowanie. 12. Poza ekranem. Inteligentne systemy - części składowe. Podsumowanie.
JavaScript jest obecnie pełnowartościowym językiem programowania - wszechstronnym, elastycznym i pozwalającym na tworzenie wydajnego kodu. Społeczność skupiona wokół JavaScriptu udostępniła wiele przydatnych frameworków i bibliotek. Wśród nich wyjątkowo ciekawą propozycją jest React - popularna biblioteka przeznaczona do tworzenia nowoczesnych, dynamicznych aplikacji. To narzędzie, które w stosunkowo prosty sposób pozwala na pełne wykorzystanie możliwości nowoczesnych przeglądarek i urządzeń mobilnych - wystarczy wiedzieć, jak technologie JavaScript, CSS i HTML działają w przeglądarce WWW.
W tej przystępnej, zajmująco napisanej książce znajdziesz nie tylko dokładne omówienie biblioteki React, ale też podstawowe koncepcje JavaScriptu, testowania i debugowania oraz zarządzania informacjami o stanie. Przedstawiono tu aktualne i wnikliwe informacje o najlepszych praktykach i wzorcach stosowanych podczas tworzenia nowoczesnego kodu Reacta. Pokazano, jak budować interfejs użytkownika pozwalający na zmianę treści strony bez jej odświeżania. Zaprezentowano również podstawy programowania funkcyjnego z użyciem najnowszych funkcji oferowanych przez ECMAScript. Dzięki temu przewodnikowi dowiesz się, jak tworzyć komponenty Reacta, korzystać z routera Reacta, a także generować i testować serwery. Poszczególne informacje zostały uporządkowane i podane w sposób ułatwiający natychmiastowe rozpoczęcie pracy z tą świetną biblioteką.
W książce między innymi:
kluczowe koncepcje programowania funkcyjnego w JavaScripcie
działanie Reacta w przeglądarce WWW
tworzenie warstwy prezentacji aplikacji
debugowanie aplikacji Reacta
zaczepy Reacta i korzystanie z routingu
aplikacja Reacta klient-serwer
React: śmiało sięgaj po efektywność i nowoczesność!