Form of Work
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(2)
available
(1)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(2)
Author
Czopek Jakub
(1)
Dusza Bożena
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gurba Ewa
(1)
Hallada Marek
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocór Maria
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Musiał Emilia
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Urbańska Magda
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wierzchosławska Agnieszka
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Subject
Inteligencja emocjonalna
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Fonoholizm
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Poczucie własnej skuteczności
(1)
Pokolenie Z
(1)
Postawy
(1)
Praca socjalna
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samokształcenie
(1)
Sport
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Wdzięczność
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zarządzanie oświatą
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Subject: work
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Subject: place
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Polska
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7523-779-5 (całość)
Temat: Nowa Sztuka (czasopismo) ; Edukacja medialna ; Kształcenie ; Młodzi dorośli ; Nauczanie zintegrowane ; Wychowanie przedszkolne ; Szkolnictwo ; Nauczyciele ; Egalitaryzm ; Dostęp do oświaty ; Mediacja szkolna ; Konflikt szkolny ; Poczucie własnej skuteczności ; Uczniowie ; Metoda projektów ; Współdziałanie ; Zarządzanie oświatą ; Czasopismo pedagogiczne ; Historia wychowania ; Innowacje pedagogiczne ; Badania naukowe ; Zmiana społeczna ; Komunikacja werbalna ; Komunikacja interpersonalna ; Wsparcie społeczne ; Rodzice ; Komunikacja niewerbalna ; Dziecko w wieku wczesnoszkolnym ; Nauczanie początkowe ; Wsparcie edukacyjne ; Rozwój psychofizyczny dziecka ; Twórczość dzieci i młodzieży ; Dyscyplina szkolna ; Metody wychowawcze ; Wychowanie estetyczne ; Kryzys edukacji ; Edukacja informacyjna ; Społeczeństwo informacyjne ; Rozwój emocjonalny ; Fonoholizm ; Terapia uzależnień ; Profilaktyka szkolna ; Komunikacja internetowa ; Informacja ; Studenci ; Komunikacja wizualna ; Barwy ; E-learning ; Hermeneutyka ; Motywacja uczenia się ; Samokształcenie ; Praca socjalna ; Wdzięczność ; Pokolenie Z ; Postawy ; Inteligencja emocjonalna ; Kształcenie nauczycieli ; Przydatność zawodowa ; Aktywność fizyczna ; Wychowanie w rodzinie ; Sport ; Radzenie sobie ze stresem ; Województwo podkarpackie (1999- ) ; Rzeszów (woj. podkarpackie) ; Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie) ; Polska ; Węgry ; Kraków (woj. małopolskie ; okolice) ; Opole (woj. opolskie) ; Praca zbiorowa
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Metody badania emocji i motywacji / red. nauk. Henryk Gasiul. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 392, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-8085-678-3
Zawiera: Cz. I Metody badania emocji. R. 1. Wprowadzenie do sposobu pojmowania emocji i możliwości ich pomiaru: Pojęcie emocji; Perspektywa spojrzenia na emocje; Komponentowa interpretacja emocji; Kategorie i rodzaje zjawiska afektywnych - próba uporządkowania; Podsumowanie - uogólnienia. R. 2. Kategorialne i dymensjonalne podejście do interpretacji emocji i ich metodologiczne konsekwencje. Możliwości pomiaru fenomenologicznego komponentu emocji: Emocje jako odrębne kategorie; Wybrane sposoby pomiaru kategorii emocji podsystemowych; Pomiar innych kategorii doświadczanych emocji; Kontrowersje wokół pomiaru emocji z perspektywy doświadczającego je podmiotu; Podejście dymensjonalne i modele kołowe; Podsumowanie. R. 3. Emocje samoświadomościowe - podstawowe rozróżnienia i narzędzia pomiaru: Podstawy teoretyczne; Pomiar dumy i pychy, poczucia winy, wstydu; Podsumowanie. R. 4. Komponent ekspresywno-społeczny emocji i sposoby jego pomiaru: Biologiczne programy emocji - wskaźniki uniwersalności emocji; Znaczenie kontekstu kulturowego i społecznego w kształtowaniu oraz rozpoznawaniu emocji na podstawie jej ekspresji; Oszacowanie jako podstawa oceny ekspresji emocji; Możliwości pomiaru emocji na podstawie ekspresji. R. 5. Neurofizjologiczny składnik emocji - mózgowe podłoże emocji oraz strategie pomiaru: Wprowadzenie; Metody obrazowania mózgu; Percepcja twarzy; Mózgowa organizacja emocji - badania pacjentów z uszkodzeniami mózgu; Związek poszczególnych struktur mózgowych z rodzajem emocji: badania neuroobrazowe; Rola dynamiki w percepcji emocji. R. 6. Sposoby pomiaru inteligencji emocjonalnej: Wprowadzenie; Pomiar inteligencji emocjonalnej u osób dorosłych; Pomiar inteligencji emocjonalnej u dzieci; Podsumowanie. Cz. II Metody badania motywacji. R. 7. Motywacja ludzka i jej źródła: Pojęcie motywacji i motywu; Podstawowe właściwości ludzkiej motywacji; Źródła i rodzaje motywów. R. 8. Wybrane sposoby pomiaru motywacji osiągnięć: Wprowadzenie; Wybrane modele interpretacji motywacji osiągnięć; Możliwości pomiaru. R. 9. Style przywiązania jako jednostkowe dyspozycje motywacyjne: Przywiązanie i jego style - teoretyczne podstawy; Wybrane narzędzia do pomiaru stylów przywiązania. R. 10. Zachowania transgresyjne: Pojęcie transgresji; Transgresja w teoriach psychologicznych; Zachowania transgresyjne i ochronne w ujęciu J. Kozieleckiego; Kwestionariusz do badania zachowań transgresyjnych i ochronnych - lista zachowań alternatywnych (LIZA). R. 11. Wartości jako dyspozycje motywacyjno-transgresyjne. Pomiar wartości w kołowym modelu Schwartza: Wprowadzenie; Klasyczne modele wartości; Współczesne ujęcie wartości: kołowy model S.W. Schwartza; Praktyczne rekomendacje dla badaczy stosujących PVQ. R. 12. Motywy tożsamościowe - sposób pomiaru w ujęciu teorii motywowanego konstruowaniem tożsamości: Integrująca perspektywa teorii motywowanego konstruowania tożsamości; Nowa metodologia badania motywów. R. 13. Motywy Ja i możliwości ich pomiaru: Pojęcie motywów Ja - wprowadzenie ogólne; Kategoria motywów Ja - model SCENT; Funkcje motywów Ja oraz mechanizmy ich aktywizacji - kontrowersje; Pomiar motywów Ja - kwestionariusz motywów Ja (motywy samowartościowania): Skala Lubienia siebie/Kompetencji siebie (Self liking/Self-competence Scale) R.W. Tafarodi, W.B. Swanna, Jr.; Perspektywa personalistyczna propozycją uporządkowania motywów Ja; Kołowy Model Motywów Ja i ich pomiar w ujęciu H. Gasiula i W. Strusa; Podsumowanie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again