Form of Work
Książki
(12)
E-booki
(3)
IBUK Libra
(3)
Status
only on-site
(7)
available
(6)
unknown
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(9)
Author
Piotrowska Dorota
(2)
Płuska Katarzyna
(2)
Bauer Joachim
(1)
Byra Stanisława
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hansburg Freda
(1)
Hochschild Russell Arlie
(1)
Kets de Vries Manfred
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Neale Stephen
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Rogalińska Agnieszka
(1)
Silberman Mel
(1)
Spencer-Arnell Lisa
(1)
Strelau Jan
(1)
Szaban Jolanta
(1)
Werbanowska Marta
(1)
Wilson Liz
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Śmieja Magdalena
(1)
Year
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(7)
Country
Poland
(15)
Language
Polish
(15)
Subject
Inteligencja emocjonalna
(12)
Uczucia
(3)
Empatia
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Motywacja
(2)
Osobowość
(2)
Praca
(2)
Etyka zawodowa
(1)
Inteligencja społeczna
(1)
Kadry
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Neurony
(1)
Organizacja
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Pedagogika
(1)
Przywództwo
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Rodzina
(1)
Spostrzeganie interpersonalne
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Temperament
(1)
Wychowanie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zawód
(1)
19 results Filter
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 978-83-8124-757-3
Zawiera: 1.Czym jest inteligencja emocjonalna: Wszystko sprowadza się do wydajności; Inteligencja emocjonalna: co to jest?; Ile mamy mózgów?; Dwa aspekty inteligencji emocjonalnej; Czy można udoskonalić swoją inteligencję emocjonalną?; Pomiar inteligencji emocjonalnej; Trwałe zmiany nie zachodzą od razu; Różne podejścia do inteligencji emocjonalnej. 2.Czym jest coaching?: Co to jest coaching?; Dlaczego warto stosować coaching?; Czym charakteryzuje się dobry coaching?; Co dalej? Jak wygląda przyszłość coachingu? 3.Znaczenie inteligencji emocjonalnej dla coachingu: Co nie gra w coachingu?; Emocjonalnie inteligentny coach; Postawy życiowe: podstawy udanego coachingu. 4.Szybka droga do wydajności i rentowności: Wysoka cena negatywnego nastawienia; Równanie opisujące potencjał i wydajność; Wydajność indywidualna; Wydajność zespołowa; Wydajność organizacji; Dowody; Pomiar skuteczności: jaki jest twój wskaźnik ROI? 5.Udoskonalenie inteligencji emocjonalnej: Szacunek dla siebie; Szacunek dla innych; Świadomość siebie; Świadomość innych. 6.Zrozumieć i wykorzystać w praktyce wartości, przekonania i nastawienia: Wydajność bierze się z wewnątrz; Wartości; Wpływ wartości; Dlaczego wartości są ważne; Znaczenie wartości dla coachingu; Wartości w organizacjach w praktyce. 7.Podstawowe umiejętności coacha: Czy słyszysz to, co ja słyszę?; Zadawanie inteligentnych emocjonalnie pytań; Empatia inteligencji emocjonalnej; Nawiązywanie więzi; Modele coachingu. 8.Cele – od wartości do działania: Wszystko zaczyna się od pomysłu; Umysł ponad materią; Czy praca w mądrzejszy sposób to jedyne rozwiązanie?; Cele jako sposób na wcielenie wartości w życie; Mapa przepływów celów. 9.Podstawowe narzędzia coacha: Porozumienie i umowa; Modele coachingu; Pytania coachingowe. 10.Etyka i najlepsze praktyki coachingu: Co sprawia, że chcemy być coachami?; Czym, według ciebie, są najlepsze praktyki?; Opracować kodeks; Jakie są najlepsze praktyki inteligentnego emocjonalnie coacha?; Jak było?; Superwizja – widok z helikoptera.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
No availability information: sygn. 159.9
Book
In basket
(Psychologia Stosowana / PWN Wydawanictwo Naukowe)
ISBN: 978-83-01-15571-1
1. Zjawiska rezonansu dnia codziennego: czemu ja czuje to, co ty czujesz; 2. Odkrycie neurobiologiczne: co potrafią neurony lustrzane; 3. Jak dziecko dostraja się do świata i problem autyzmu; 4. Neurony lustrzane i pochodzenie języka; 5. Twój obraz we mnie, mój obraz w Tobie: odzwierciedlenie i tożsamość; 6. Namiętne układy lustrzane: flirt i miłość; 7. Międzyludzki obszar znaczeniowy: wspólnota społeczna i społeczna śmierć; 8. Środowisko dla młodzieży i szansa dla szkoły; 9. Neurony lustrzane w medycynie i psychoterapii. 10. Relacje dnia codziennego codziennego kierowanie własnym życiem: czego możemy się nauczyć od komórek lustrzanych; 11. Geny, mózg i kwestia wolnej woli; 12. Odzwierciedlenie jako motyw przewodni ewolucji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia Stosowana / PWN Wydawanictwo Naukowe)
ISBN: 978-83-01-15597-1
Cz. I. Teoria: 1. Inteligencja emocjonalna: fakty, mity, kontrowersje; 2. Do czego może być potrzebne pojęcie inteligencji emocjonalnej?; 3. Inteligencja emocjonalna- między sprawnością a mądrością; 4. Rozwój inteligencji emocjonalnej. Czego dowiedzieliśmy się do tej pory?; Cz. II. Badania:1. Pomiar inteligencji emocjonalnej skalą Mayer-Salovey-Caruso Emotional Intelligence Test; 2. Inteligencja emocjonalna- więcej niż IQ i osobowość? osobowość potrzebie i znaczeniu sprawdzania trafności dodanej narzędzi mierzących inteligencje emocjonalną; 3. O rozwoju modelu poznawczego podłoża inteligencji emocjonalnej; 4. W poszukiwaniu biologicznych podstaw inteligencji emocjonalnej; Cz. III. Praktyka: 1. Czym jest inteligencja emocjonalna i czemu służy? Konfrontacja dwóch światopoglądów; 2. Inteligencja emocjonalna w praktyce szkoleń biznesowych; 3.Inteligencja emocjonalna w zarządzaniu; 4. Inteligencja emocjonalna z perspektywy praktyki terapeutycznej, czyli próby ujęcia nieracjonalnych emocji w racjonalne ramy
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-953976-2-2
W e-booku "Inteligencja emocjonalna. Jak zrozumieć emocji ludzi wokoło?" znajdziesz wyczerpujące informacje na temat inteligencji emocjonalnej (EQ). Dlaczego ten temat jest tak ważny? Ponieważ emocje są zawsze w Tobie! Towarzyszą Ci wszędzie, w każdym momencie coś odczuwasz. To emocje odpowiedzialne są za Twoją reakcję na dany temat, łączą lub dzielą Cię z ludźmi. I właśnie tym jest inteligencja emocjonalna; to rozpoznanie, zrozumienie i zarządzanie emocjami swoimi i ludzi wokoło. E-book "Inteligencja emocjonalna" zawiera 5 rozbudowanych rozdziałów, 15 ćwiczeń, sumując 10 podstawowych zagadnień. Cel: samopoznanie, samorozwój, a także jako wstęp do dalszych profesjonalnych szkoleń, podczas wykładów, seminariów z wyżej wymienionej tematyki. Możliwa nawet forma edukacyjnej rozrywki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
ISBN: 978-83-62304-91-2
Zawiera: Wstęp. Co to znaczy „utrzymywać mądre relacje”. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych. Jak dobrze radzisz sobie w kontaktach z innymi?. Umiejętność interpersonalna 1. Rozumieć innych. Umiejętność interpersonalna 2. Jasne wyrażanie się. Umiejętność interpersonalna 3. Dbanie o własne potrzeby. Umiejętność interpersonalna 4. Wymiana opinii. Umiejętność interpersonalna 5. Wywieranie wpływu. Umiejętność interpersonalna 6. Rozwiązywanie konfliktów. Umiejętność interpersonalna 7. Gracz zespołowy. Umiejętność interpersonalna 8. „Zmiana biegów”. Podsumowanie. Lektury polecane. Index. O autorach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
No availability information: sygn. 316.6
Book
In basket
Metody badania emocji i motywacji / red. nauk. Henryk Gasiul. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 392, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-8085-678-3
Zawiera: Cz. I Metody badania emocji. R. 1. Wprowadzenie do sposobu pojmowania emocji i możliwości ich pomiaru: Pojęcie emocji; Perspektywa spojrzenia na emocje; Komponentowa interpretacja emocji; Kategorie i rodzaje zjawiska afektywnych - próba uporządkowania; Podsumowanie - uogólnienia. R. 2. Kategorialne i dymensjonalne podejście do interpretacji emocji i ich metodologiczne konsekwencje. Możliwości pomiaru fenomenologicznego komponentu emocji: Emocje jako odrębne kategorie; Wybrane sposoby pomiaru kategorii emocji podsystemowych; Pomiar innych kategorii doświadczanych emocji; Kontrowersje wokół pomiaru emocji z perspektywy doświadczającego je podmiotu; Podejście dymensjonalne i modele kołowe; Podsumowanie. R. 3. Emocje samoświadomościowe - podstawowe rozróżnienia i narzędzia pomiaru: Podstawy teoretyczne; Pomiar dumy i pychy, poczucia winy, wstydu; Podsumowanie. R. 4. Komponent ekspresywno-społeczny emocji i sposoby jego pomiaru: Biologiczne programy emocji - wskaźniki uniwersalności emocji; Znaczenie kontekstu kulturowego i społecznego w kształtowaniu oraz rozpoznawaniu emocji na podstawie jej ekspresji; Oszacowanie jako podstawa oceny ekspresji emocji; Możliwości pomiaru emocji na podstawie ekspresji. R. 5. Neurofizjologiczny składnik emocji - mózgowe podłoże emocji oraz strategie pomiaru: Wprowadzenie; Metody obrazowania mózgu; Percepcja twarzy; Mózgowa organizacja emocji - badania pacjentów z uszkodzeniami mózgu; Związek poszczególnych struktur mózgowych z rodzajem emocji: badania neuroobrazowe; Rola dynamiki w percepcji emocji. R. 6. Sposoby pomiaru inteligencji emocjonalnej: Wprowadzenie; Pomiar inteligencji emocjonalnej u osób dorosłych; Pomiar inteligencji emocjonalnej u dzieci; Podsumowanie. Cz. II Metody badania motywacji. R. 7. Motywacja ludzka i jej źródła: Pojęcie motywacji i motywu; Podstawowe właściwości ludzkiej motywacji; Źródła i rodzaje motywów. R. 8. Wybrane sposoby pomiaru motywacji osiągnięć: Wprowadzenie; Wybrane modele interpretacji motywacji osiągnięć; Możliwości pomiaru. R. 9. Style przywiązania jako jednostkowe dyspozycje motywacyjne: Przywiązanie i jego style - teoretyczne podstawy; Wybrane narzędzia do pomiaru stylów przywiązania. R. 10. Zachowania transgresyjne: Pojęcie transgresji; Transgresja w teoriach psychologicznych; Zachowania transgresyjne i ochronne w ujęciu J. Kozieleckiego; Kwestionariusz do badania zachowań transgresyjnych i ochronnych - lista zachowań alternatywnych (LIZA). R. 11. Wartości jako dyspozycje motywacyjno-transgresyjne. Pomiar wartości w kołowym modelu Schwartza: Wprowadzenie; Klasyczne modele wartości; Współczesne ujęcie wartości: kołowy model S.W. Schwartza; Praktyczne rekomendacje dla badaczy stosujących PVQ. R. 12. Motywy tożsamościowe - sposób pomiaru w ujęciu teorii motywowanego konstruowaniem tożsamości: Integrująca perspektywa teorii motywowanego konstruowania tożsamości; Nowa metodologia badania motywów. R. 13. Motywy Ja i możliwości ich pomiaru: Pojęcie motywów Ja - wprowadzenie ogólne; Kategoria motywów Ja - model SCENT; Funkcje motywów Ja oraz mechanizmy ich aktywizacji - kontrowersje; Pomiar motywów Ja - kwestionariusz motywów Ja (motywy samowartościowania): Skala Lubienia siebie/Kompetencji siebie (Self liking/Self-competence Scale) R.W. Tafarodi, W.B. Swanna, Jr.; Perspektywa personalistyczna propozycją uporządkowania motywów Ja; Kołowy Model Motywów Ja i ich pomiar w ujęciu H. Gasiula i W. Strusa; Podsumowanie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89437-01-5
R.1 Kultura organizacyjna: Koncepcja kultury organizacyjnej; Typy kultur; Kultura organizacyjna a jednostka - wzajemne relacje; Zarządzanie międzykulturowe. R.2 Zarządzanie wiedzą. Organizacja inteligentna. Organizacja ucząca się: Pojęcie wiedzy (definicje, typologie); Zarządzanie wiedzą - analiza zjawiska; Pracownicy wiedzy i firmy inteligentne/uczące się; Wiedza a efektywność funkcjonowania organizacji; Miejsce edukacji w tworzeniu organizacji inteligentnej i pracowników wiedzy; Fakty i mity związane z zarządzaniem wiedzą. R.3 Komunikowanie się w organizacji: Sposoby komunikowania się; Dostęp do informacji i style komunikowania się; Stereotypy i błędy w komunikowaniu się; Public relations (PR); Zarządzanie relacjami z klientami (Customers Relations Management - CRM). R.4 Kierownik i kierowanie: Role kierownicze - uwarunkowania i podstawowe koncepcje; Klasyczne koncepcje ról kierowniczych; Nowe role kierujących; Konflikt ról Władza w organizacji; Style kierowania; Zarządzanie zmianami; Zarządzanie kryzysem; Zarządzanie konfliktem Etyczne problemy kierowania. R.5 Motywowanie: Definicje i źródła motywacji; Modele i teorie motywacji; Sposoby motywowania. R.6 Zarządzanie czasem: Czas - istota i definicje; Umiejętności i techniki związane z zarządzaniem czasem Zarządzanie czasem a organizacja pracy własnej menedżera. R.7 Inteligencja emocjonalna (IE) w praktyce kierowania: Podstawowe definicje i pojęcia inteligencji emocjonalnej; Charakterystyka osób o wysokim i niskim wskaźniku EQ; Rodzaje emocji; Wpływ inteligencji emocjonalnej na osiąganie sukcesu. IE w kierowaniu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-88607-86-8
1. Odszyfrowując ludzką mistykę. Spojrzeie przez pryzmat klinicznego karadygmatu. 2. Inteligencja emocjonalna w świecie zawodowym. 3. Syndrom małża. 4. Czynnik porażki w przywództwie. 5. Fenomen Dilberta. 6. Zepsucie na górze. 7. Osiąganie zmiany osobistej i organizacyjnej. 8. Cechy skutecznego przywództwa. 9. Przywództwo w kontekście globalnym. 10. Role, jakie grają przywódcy. 11. Dynamika sukcesji. 12. Rozwój przywództwa. 13. Najlepsze miejsca do pracy: organizacje autentyzotyczne. 14. Końcowe przemyślenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2925-0
1.Radzenie sobie ze stresem studentów I roku: Stres w życiu studentów, Problematyka radzenia sobie ze stresem w funkcjonowaniu młodzieży studenckiej. 2. Wybrane zasoby radzenia sobie studentów ze stresem: Problematyka inteligencji emocjonalnej, Problematyka osobowości, Problematyka wsparcia społecznego, Problematyka postaw rodzicielskich. 3. Struktura zależności miedzy radzeniem sobie studentów pierwszego roku a wybranymi zmiennymi psychospołecznymi: Inteligencja emocjonalna badanych studentów a ich sposoby radzenia sobie ze stresem, Cechy osobowości badanych studentów a ich sposoby radzenia sobie ze stresem; Wsparcie społeczne badanych studentów a ich sposoby radzenia sobie ze stresem; Postawy rodzicielskie w percepcji studentów a ich sposoby radzenia sobie ze stresem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-656-4
1. Charakterystyka podstawowych stanów emocjonalnych człowieka w ujęciu interdyscyplinarnym; 2. Problematyka empatii i aleksytymii w literaturze przedmiotu; 3. Rodzinna dysfunkcyjna- zachowania rodziców i ich wpływ na dramatyczne i traumatyczne przeżycia emocjonalne dzieci i młodzieży; 4. Środowisko pracy a inteligencja emocjonalna pracowników; 5. Etapy sukcesów zawodowych i porażek emocjonalnych pracowników- od pasji, poprzez pracoholizm do wypalenia zawodowego i utraty zdrowia; 6. Empatia a wypalenie zawodowe w działalności wolontariuszy, pielęgniarek, lekarzy i ratowników medycznych oraz pracowników socjalnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-711-8
1. Wymyślmy to!, 2. Utopie i antyutopie jako źródła ambiwalencji pedagogicznej, 3. Pedagogika jako nauka praktyczna - konsekwencje metodologiczne, 4. Metajęzyk a formalne aspekty komparystyki pedagogicznej, 5. Alternatywność pedagogiki humanistycznej, 6. Uniwersalizm wartości jako źródło alternatywnych teorii wychowania, 7. Postulaty psychopedagogiki twórczości pod adresem edukacji alternatywnej, 8. Współwychowanie: przez postawę dialogu ku przyjaźni, 9. Gestalt. Filozoficzne i psychologiczne inspiracje dla pedagogiki, 10. Refleksy koncepcji rozumu transwersalnego Wolfganga Welscha w rozważaniach o edukacji w okresie przełomu formacyjnego: uwarunkowania, perspektywy, pytania, 11. Tożsamość kulturowa młodziezy polskiej u progu XXI wieku. Pedagogicze problemy recepcji kultury popularnej, 12. O wychowaniu do wstydu. Między pruderią a bezwstydem, 13. Dziecięce źródła wiedzy o inncyh, 14. Wkład historycznej pedagogiki reformy w aktualna dyskusję wokół szkoły i wychowania, 15. Nowatorstwo pedagogiczne w zakładach kształcenia nauczycieli lat międzywojennych na przykładzie Łodzi, 16. Kontrowersje wokół wspierania rozwoju ucznia w procesie ksztalcenia, 17. Inteligencja emocjonalna w edukacji alternatywnej, 18. Kształcenie transgresywne - nowa alternatywa edukacyjna, 19. Edukacyjne konteksty nowej sztuki (ekologicznej), 20. Koncepcja analizy jakosciowej M. B. Milesa i A. M. Hubermana w badaniach pedagogicznych, 21. Brameldowski rekonstrukcjonizm - zmiana społeczna przez edukację.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7383-676-1
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie do psychologii różnic indywidualnych: R. 1 Krótka historia psychologii różnic indywidualnych; R. 2 Różnice indywidualne i pojęcia służące do ich opisu; R. 3 Determinanty różnic indywidualnych. Cz. II Inteligencja: R. 4 Definicja i struktura inteligencji; R. 5 Mechanizmy poznawcze leżące u podstaw inteligencji psychometrycznej; R. 6 Korelaty biologiczne inteligencji; R. 7 Pomiar inteligencji: IQ - testy - charakterystyki demograficzne - kontrowersje i konsekwencje społeczne; R. 8 Funkcjonalne znaczenie inteligencji i jej rola w praktyce. Cz. III Temperament: R. 9 Pionierzy współczesnych badań nad temperamentem; R. 10 Teorie temperamentu skoncentrowane na dziecku; R. 11 Funkcjonalne znaczenie temperamentu dzieci; R. 12 Teorie temperamentu człowieka dorosłego; R. 13 Funkcjonalne znaczenie temperamentu i jego mechanizmów biologicznych u osób dorosłych. Cz. IV Osobowość: R. 14 Osobowość jako zespół cech: Od Allportu do modelu Wielkiej Piątki; R. 15 Rozwój osobowości w kontekście zmienności versus stałości i tendencja do sprowadzania jej struktury do jednego czynnika; R. 16 Funkcjonale znaczenie cech osobowości wchodzących w skład Wielkiej Piątki. Cz. V Styl jako konstrukt psychologiczny opisujący różnice indywidualne w sposobie funkcjonowania człowieka: R. 17 Pojęcie stylu i jego zastosowanie do charakterystyki różnic indywidualnych sposobie funkcjonowania poznawczego; R. 18 Style radzenia sobie ze stresem. Cz. VI Inteligencja emocjonalna: R. 19 Inteligencja emocjonalna: pojęcie, diagnoza i związek z innymi charakterystykami; R. 20 Funkcjonalne znaczenie inteligencji emocjonalnej. Cz. VII Kreatywność: R. 21 Pojęcie kreatywności i metody jej pomiaru; R. 22 Kreatywność i aktywność twórcza a inne charakterystyki indywidualne; R. 23 Funkcjonalne znaczenie kreatywności i aktywności twórczej. Cz. VIII Różnice indywidualne w zachowaniu zwierząt: R. 24 Czego możemy dowiedzieć się o osobowości i zdolnościach z badań nad zwierzętami?; R. 25 Cechy temperamentu/osobowości wybranych zwierząt domowych. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-232-3177-6
Współczesny świat przepełniony jest wydarzeniami wzbudzającymi emocje będącymi elementami sytuacji stresowych. Stres wpisany jest nie tylko w życie ludzi dorosłych, ale także często przepełnia dzieciństwo, które powinno kojarzyć się z radosnymi przeżyciami i doznaniami z okresem bezpiecznym, beztroskim, wypełnionym miłością, opieką najbliższych, zabawami z rodzicami i rówieśnikami. Ponowoczesność jako nowe zjawisko XXI wieku w samej swej istocie wprowadza w nasze życie stres, bowiem znamionuje je kategoria różnicy, wielkość dyskursów, występowania zróżnicowanych paradygmatów odmiennie definiujących świat, brak uniwersum akceptowanego przez wszystkich (brak podstawowych wartości), przeciążenie dopływem zbyt wielu informacji. Pluralizm i wielowymiarowość społeczno - kulturowej rzeczywistości powoduje wielopostaciowość dzieciństwa, jego kontrastowe - społeczne, środowiskowe, kulturowe - zróżnicowanie mogące stanowić źródło wielu dziecięcych stresów. W monografii podjęto próbę dokonania charakterystyki stresu dziecięcego: ukazania, na ile dziecięcy "świat" ma wymiar stresowy, jak on przedstawia się w relacjach dzieci kończących edukację wczesnoszkolną oraz w perspektywie matek badanych uczniów i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym omówiono wybrane aspekty problematyki stresu, w drugim ukazano emocjonalne ujęcie sytuacji stresowych, trzeci stanowi prezentację środowiskowych stresorów okresu dzieciństwa, natomiast czwarty ma wymiar metodologiczno - empiryczny przedstawiający wyniki badań własnych i ich analizy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
ISBN: 978-83-953-9764-6
E-book "Twoje kompetencje miękkie. Soft skills" to kompendium wiedzy, który dostarcza rzetelnych informacji z tematyki wybranych umiejętności miękkich. E-book zawiera VI rozbudowanych rozdziałów, porusza obszary tj. umiejętności osobisto – personalne, przywództwa i zarządzania, komunikacji międzyludzkiej, rozwiązywania problemów czy zarządzania sobą w czasie. Wszystkie wspomniane informacje możesz z powodzeniem wykorzystać w życiu codziennym i zawodowym. E-book “Twoje kompetencje miękkie. Soft skills” jest nieodzownym narzędziem pracy nad sobą, formą samorozwoju, poznania swoich mocnych i słabych stron, a wszystko po to, by otaczający świat był bardziej dla Ciebie, a nie przeciwko. Cel: samopoznanie, samorozwój, jako wstęp do dalszych profesjonalnych szkoleń, podczas wykładów, seminariów z wyżej wymienionej tematyki.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Book
In basket
(Socjologia współczesna)
ISBN: 978-83-15696-1
1. Życie prywatne: Badani zarządzania emocjami; Uczucie jako wskazówka; Zarządzanie uczuciem; Reguły odczuwania; Spłacenie długu emocjonalnego. Wymiary społeczne; 2. Życie publiczne: 6. Zarządzanie uczuciami- od zastosowań prywatnych do komercyjnych; 7. Między kijem a marchewką. Zawody wymagające pracy emocjonalnej; 8. Płeć, status i uczucie; 9. W poszukiwaniu autentyczności
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Authority data
Inteligencja emocjonalna (hasło przedmiotowe)
Authority data
Authority data
Authority data
Inteligencja emocjonalna - a stres (hasło przedmiotowe)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again