Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(1)
Książki
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Borys Tadeusz
(1)
Duszak Anna (1950-2015)
(1)
Pawlak Nina (1950- )
(1)
Rogala Piotr
(1)
Skowron Paweł
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Antropologia społeczna
(1)
Filozofia
(1)
Hedonizm
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura
(1)
Optymizm
(1)
Szczęście
(1)
Uczucia
(1)
Życie codzienne
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Psychologia
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. W poszukiwaniu definicji szczęścia; Pojęcie szczęścia w kulturze starożytnej Grecji; Szczęście po indyjsku; Szczęście jako życie w harmonii ze wspólnotą. Koncepcja szczęścia wśród wybranych ludów sudańskich; O potrzebie komunikacji udanej; Pojęcie szczęścia w neuropsychologii procesu; Część II. Leksykony szczęścia; Pragnienie szczęścia w Rygwedzie. Pojęcie kama; W poszukiwaniu miary szczęścia. Zdrowie/spokój/szczęście czyli lafiya w języku i kulturze Hausa; Szczęście po szwedzku – leksem lycka w języku szwedzkim; O szczęściu w przysłowiach rosyjskich; Saudade, czyli portugalska tęsknota za czymś, co być mogło, a nie było; Krótki błogostan między głodem a przesytem. Kulinarna metafora szczęścia w powiedzeniach angielskich i polskich; Serce w języku polskim i moyo w suahili w metaforach wyrażających emocje; Część III. Krainy szczęśliwości; Beatitudo coelestis. Szczęście po śmierci w polskiej eschatologicznej literaturze dawnej; Koncepcja szczęśliwego społeczeństwa w pismach Andrzeja Frycza Modrzewskiego; „Miejsca szczęśliwe” w wybranych intermediach staropolskich; Koncepcje szczęścia w staropolskich adaptacjach Horacjuszowej epody Beatus ille qui procul negotiis; Część IV. Kulturowe wyznaczniki szczęścia; O radości nie z serca, lecz z konwencji (grzecznościowej); Happy, happy people, czyli o gramatyce komunikacyjnej skryptów kulturowo-językowych współczesnego Europejczyka; Koncepcja szczęścia w egipskich serialach telewizyjnych; Kulturowe wyznaczniki szczęścia w angielskiej korespondencji prywatnej XVI-XVIII wieku; Część V. Semiotyka szczęścia; Paradoks szczęścia w nieszczęśliwej miłości beduińskiej w poezji arabskiej końca VII wieku; Miłosna Arkadia w japońskiej kulturze i literaturze dworskiej; Rola stroju kobiecego w angielskiej barokowej poezji miłosnej i erotycznej; Muzyka w kulturze perskiej jako „szczęście i radość” duszy; W krainie łagodności. Obraz szczęścia w poezji Salomei Kapuścińskiej; Część VI. Szczęście w społeczeństwie medialnym; Generacja golfa pokoleniem szczęśliwym? Kulturowe wyznaczniki szczęścia i ich odzwierciedlenie we współczesnym języku niemieckim; Szczęście i przyjemność w Internecie. Nowe perspektywy badawcze; Glück/szczęście w dubbingu. Implikacje fonetycznego parametru inwariantu w translacji aktów audiowizualnych; Stosowanie technik autoprezentacyjnych a poczucie szczęścia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Od lat w środowiskach naukowych i wśród praktyków toczą się dyskusje nad koncepcją zrównoważonego rozwoju. Liczne kontrowersje występujące w tych dyskusjach związane są przede wszystkim z: • po pierwsze: występującym nadal w teorii i w praktyce zbyt wąskim traktowaniem tej koncepcji niemal wyłącznie w kategoriach ochrony środowiska oraz z coraz śmielszymi próbami ujmowania zrównoważonego rozwoju jako pełnowartościowego paradygmatu rozwoju, który oparty jest na równoważeniu jego aspektów ekonomicznych, społecznych i środowiskowych przy wyraźnym artykułowaniu fundamentów aksjologicznych; • po drugie: relatywnie słabym rozpoznaniem koncepcji zrównoważonego rozwoju na poziomie mikroekonomicznym, na poziomie organizacji. Zrównoważony rozwój organizacji coraz częściej wiązany jest z problematyką jej odpowiedzialności przejawiającej się w różnych obszarach działalności: ekonomiczno-finansowym, prawnym, środowiskowym i społecznym, dla których wspólną płaszczyzną powinna być etyka i moralność. Obecnie odpowiedzialne zarządzanie jest fundamentalną kategorią wspomagającą podstawowe funkcje i cele organizacji. Jest także przejawem dojrzałości organizacji w sensie aksjologicznym. Odpowiedzialność organizacji nie może przejawiać się tylko w wizerunku organizacji, często PR-owskim i sztucznym, ale powinna wyrażać się w trwałym i konsekwentnym działaniu zarówno zarządzających, jak i poszczególnych pracowników na rzecz budowania prawidłowych relacji ze wszystkimi kluczowymi interesariuszami. Podejście to nabiera szczególnego znaczenia w kontekście: • pojawienia się konsumentów coraz częściej zwracających uwagę w swoich decyzjach zakupowych na kwestie etyczne w zakresie środowiska przyrodniczego, praw człowieka, czy praw pracowniczych, • konieczności budowania pozytywnych, etycznych i autentycznych relacji z interesariuszami organizacji, • wzrostu świadomości konsumentów co do ich praw, a także sposobów korzystania przez nich z nabytych uprawnień, • powstawania nowych regulacji prawnych w zakresie ochrony praw pracowników i konsumentów, • coraz sprawniejszego przepływu informacji o nieetycznych zachowaniach organizacji wobec pracowników, klientów i pozostałych interesariuszy. Proces budowania odpowiedzialnego zarządzania wymaga od zarządzających organizacją przyjęcia określonej, aktywnej postawy, przyczyniającej się do dobra społecznego, przyrodniczego, ekonomicznego i instytucjonalnego. Jest to więc obywatelska postawa prowadząca do autentycznego harmonizowania celów organizacji z aksjologicznymi i etycznymi aspektami. Autorzy tej publikacji podjęli trud zaprezentowania wybranych aspektów związanych z odpowiedzialnym zarządzaniem organizacji w kontekście szerszej idei rozwoju zrównoważonego. Opracowanie składa się z trzech względnie jednorodnych modułów tematycznych, w których zamieszczono artykuły powiązane z główną problematyką tej książki. Dotyczą one kolejno: • różnych aspektów zrównoważonego rozwoju organizacji, w tym zintegrowanej odpowiedzialności, tworzenia doskonałości organizacyjnej, zrównoważonego marketingu czy roli kategorii ryzyka w równoważeniu rozwoju, • roli odpowiedzialności w procesach budowania relacji z interesariuszami, w tym problemów doboru partnerów, badania satysfakcji klientów czy orientacji na zaufanie i lojalność klienta, • doskonalenia zarządzania jakością jako przejawu odpowiedzialności organizacji, w tym dojrzałości procesowej, samooceny czy relacji między zarządzaniem jakością a teorią interesariuszy. Różnorodność prezentowanych treści i koncepcji pozwala redaktorom tej publikacji mieć nadzieję, że czytelnicy znajdą w niej myśli inspirujące do wdrażania w życie zasad odpowiedzialnego zarządzania, a przez to do implementacji koncepcji zrównoważonego rozwoju na poziomie organizacji. Projekty artykułów zamieszczone w tej publikacji były przedmiotem dyskusji naukowych podczas V Ogólnopolskiej Konferencji pn. Zrównoważony rozwój organizacji, która odbyła się w dniach 16-18 czerwca 2014 r. w Karpaczu. Redaktorzy tego zeszytu wyrażają wdzięczność uczestnikom konferencji za możliwość twórczej wymiany poglądów, recenzentom za inspirujące i krytyczne uwagi oraz autorom za przygotowanie artykułów tworzących ten zbiór.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej