Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(76)
IBUK Libra
(12)
ebookpoint BIBLIO
(7)
Forma i typ
Książki
(75)
E-booki
(19)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(60)
dostępne
(40)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(42)
Czytelnia
(62)
Autor
Rymarczyk Jan
(4)
Domiter Małgorzata
(3)
Gruchman Bohdan
(3)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(3)
Ludwikowski Rett R. (1943- )
(3)
Małuszyńska Ewa
(3)
Białecki Klemens Paweł (1929-2021)
(2)
Domański Tomasz
(2)
Dudziński Jerzy
(2)
Glinkowska Beata
(2)
Gorynia Marian
(2)
Grzegorczyk Wojciech
(2)
Haliżak Edward
(2)
Jeliński Bohdan
(2)
Kamiński Tomasz
(2)
Kawecka-Wyrzykowska Elżbieta (1950- )
(2)
Kuna-Marszałek Anetta
(2)
Kłysik-Uryszek Agnieszka
(2)
Marciniak-Neider Danuta
(2)
Michalczyk Wawrzyniec
(2)
Neider Janusz (1947- )
(2)
Rosińska-Bukowska Magdalena
(2)
Stępień Beata
(2)
Wdowiński Piotr
(2)
Wieloch Justyna
(2)
Zielińska-Lont Klaudia
(2)
Baran Beata
(1)
Bednarczyk Teresa Hanna
(1)
Begg David
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Bożyk Paweł (1939-2021)
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Burżacka-Majcher Monika
(1)
Chlipała Paweł
(1)
Chojna Janusz
(1)
Chunyan Zhang
(1)
Cieślik Andrzej
(1)
Cieślik Jerzy
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Czermińska Małgorzata
(1)
Dobroczyński Michał
(1)
Dornbusch Rudiger
(1)
Drelich-Skulska Bogusława
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Fierla Irena
(1)
Fischer Stanley
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Folfas Paweł
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Garbacz Weronika
(1)
Garlińska-Bielawska Joanna
(1)
Gołba Łukasz
(1)
Gołębiowski Grzegorz
(1)
Grosse Tomasz Grzegorz
(1)
Grygutis Jakub
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Górniewicz Grzegorz
(1)
Hall Robert E
(1)
Hermanowski Jarosław
(1)
Jakubowski Jerzy
(1)
Januszkiewicz Włodzimierz (1944- )
(1)
Jurewicz Marcin
(1)
Kaczurba Janusz (1938- )
(1)
Kamosiński Sławomir
(1)
Karasiński Edward
(1)
Kosztowniak Aneta
(1)
Kotyński Juliusz
(1)
Kozioł Waldemar
(1)
Koładkiewicz Izabela
(1)
Kołtuniak Michał
(1)
Kruczalak Kazimierz (1934-2002)
(1)
Kubies Wacław
(1)
Kuś Artur
(1)
Kuźnar Andżelika
(1)
Lityński Adam (1940- )
(1)
Lubiński Marek
(1)
Maksimczuk Aleksander
(1)
Menkes Jerzy
(1)
Michalski Ryszard
(1)
Michałowska Grażyna
(1)
Miklaszewski Stanisław (1947-2011)
(1)
Misztal Piotr
(1)
Modrzejewska Katarzyna
(1)
Mroczek Wojciech
(1)
Mucha-Leszko Bogumiła
(1)
Napierała Jacek (1947- )
(1)
Narękiewicz Jarosław
(1)
Niedźwiecki Arkadiusz
(1)
Niemczyk Józef
(1)
Odrobina Anna
(1)
Olczyk Magdalena
(1)
Oręziak Leokadia (1954- )
(1)
Pera Bożena
(1)
Pera Jacek
(1)
Pochylska Anna
(1)
Pokora Andrzej
(1)
Proniewski Marek
(1)
Przybyliński Michał
(1)
Pszczółka Ireneusz
(1)
Ptaszyńska Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(63)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(95)
Język
polski
(95)
Temat
Handel zagraniczny
(63)
Handel międzynarodowy
(19)
Unia Europejska
(12)
Gospodarka
(8)
Inwestycje zagraniczne
(8)
Polska
(8)
Umowy międzynarodowe gospodarcze
(7)
Przedsiębiorstwo
(6)
Rozliczenia międzynarodowe
(6)
Transport
(6)
Transport międzynarodowy
(6)
Umowa
(6)
Cło
(5)
Handel
(5)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(5)
Polityka handlowa
(5)
Polityka zagraniczna
(5)
Prawo handlowe
(5)
Światowa Organizacja Handlu (WTO)
(5)
Bezrobocie
(4)
Globalizacja
(4)
Integracja europejska
(4)
Konsumenci (ekon.)
(4)
Rynek
(4)
Unia Europejska (UE)
(4)
Wspólnota Europejska
(4)
Decyzje
(3)
Eksport
(3)
Gospodarka narodowa
(3)
Instytucje europejskie
(3)
Integracja gospodarcza
(3)
Jednolity rynek UE
(3)
Marketing międzynarodowy
(3)
Marketing strategiczny
(3)
Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju
(3)
Międzynarodowy Fundusz Walutowy
(3)
Monopol
(3)
Obrót towarowy
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Organizacje gospodarcze międzynarodowe
(3)
Prawo gospodarcze międzynarodowe
(3)
Ryzyko handlowe
(3)
Strefa wolnego handlu
(3)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(3)
Wspólna Polityka Rolna UE
(3)
Ekonomika transportu
(2)
Factoring
(2)
Finanse międzynarodowe
(2)
Konkurencyjność
(2)
Makroekonomia
(2)
Marketing
(2)
Odpowiedzialność cywilna
(2)
Pieniądz
(2)
Podatek od towarów i usług
(2)
Polityka gospodarcza
(2)
Popyt
(2)
Produkcja
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Przedsiębiorstwo transportowe
(2)
Przemysł
(2)
Rynek finansowy
(2)
Rynek pracy
(2)
Substancje niebezpieczne i szkodliwe
(2)
Służba celna
(2)
Wolność ekonomiczna
(2)
Współpraca gospodarcza
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Analiza Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli (HACCP)
(1)
Antyterroryzm
(1)
Arbitraż handlowy międzynarodowy
(1)
Banki
(1)
Benchmarking
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Brexit
(1)
Ceny
(1)
Czek
(1)
Darowizna
(1)
Diagnostyka prenatalna
(1)
Dochód
(1)
Dochód narodowy
(1)
Dokumentacja
(1)
Dokumenty
(1)
Dzielnicowi
(1)
Dług państwowy
(1)
Dłużnicy
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomia
(1)
Emerytura
(1)
Finanse publiczne
(1)
Forfaiting
(1)
Geografia gospodarcza
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarka światowa
(1)
Granice
(1)
Hanel międzynarodwy
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Kraje Unii Europejskiej
(5)
Chiny
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Afryka Zachodnia
(1)
Azja
(1)
Azja Wschodnia
(1)
Czechy
(1)
Japonia
(1)
Kanada
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Niemcy
(1)
Rosja
(1)
Słowacja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Opracowanie
(6)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Encyklopedia
(1)
Komentarz prawny
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Wzory umów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(19)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Zarządzanie i marketing
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Transport i logistyka
(3)
95 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie)
1.Aktywność międzynarodowa przedsiębiorstw w warunkach transformacji ustrojowej; 2. Aktywność eksportowa w wydaniu polskich eksporterów z sektora MŚP; 3.: Aktywność eksportowa polskich przedsiębiorstw z sektora MŚP- dominujące praktyki; 4. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw w sektorze MŚP po 20 latach od rozpoczęcia transformacji ustrojowej - próba podsumowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Roczniki Administracji i Prawa : teoria i praktyka , ISSN 1644-9126 ; Rok XVII. Zeszyt 2)
Półrocznik, 2014-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2000-2013
Temat
Trump, Donald (1946- ) NAFTA (organizacja) Unia Europejska (UE) Wspólnota Gospodarcza Państw Afryki Zachodniej (ECOWAS) Izolacjonizm (politologia) Polityka zagraniczna Polityka międzynarodowa Brexit Eksport Konkurencyjność Gospodarka narodowa Handel zagraniczny Integracja gospodarcza Handel międzynarodowy Umowy międzynarodowe gospodarcze Polityka migracyjna Prawa i obowiązki obywatelskie Polityka gospodarcza Przemysł motoryzacyjny Wartość dodana Jednolity rynek Unii Europejskiej Rynek finansowy Prace badawczo-rozwojowe Innowacje Polityka naukowa Nanotechnologia Prawo wspólnotowe europejskie Pracownicy samorządowi Kampania wyborcza samorządowa Odpowiedzialność dyscyplinarna Prawo urzędnicze Straż graniczna Postępowanie dyscyplinarne Prawo do sądu Przetwarzanie danych Ochrona danych osobowych Prawo cywilne Dzielnicowi Poczucie bezpieczeństwa Bezpieczeństwo publiczne Antyterroryzm Bezpieczeństwo narodowe Strajki Służba zdrowia Zbiorowe stosunki pracy Adaptacja zawodowa Spółdzielnia pracy Spółdzielczość rolnicza Spółdzielczość produkcyjna Prawo spółdzielcze Dłużnicy Wyjawienie majątku Postępowanie egzekucyjne Wierzyciele Odpowiedzialność cywilna Diagnostyka prenatalna Prawo do ochrony zdrowia Płód Zdolność prawna Prekariat Zatrudnienie elastyczne Umowa o pracę na czas nieokreślony Bezpieczeństwo społeczne Azja Chiny Stany Zjednoczone (USA) Kanada Czechy Niemcy Słowacja Węgry Wielka Brytania Kraje rozwijające się Afryka Zachodnia Kraje Unii Europejskiej Azja Wschodnia Polska
Zawiera: THE INSTITUTIONALIZATION OF COOPERATION IN THE TRANSATLANTIC AREA: USA-Asia Relations in the Time of Trump's Administration; Will the Atlantic Bridge Withstand Shocks?; Changes in the export competitiveness of the Visegrad Group and Germany in years 2004-2014 - Is there convergence?. LEGAL-ECONOMIC ASPECTS OF THE EU OPERATION: Brexit and its Potential Effects on Trade Between the European Union and Selected Countries; The European Union's and Great Britain's Trade Relations with Selected Developing Countries in the Context of Brexit; European Union - West Africa Trade Relations: with or without Economi Partnership Agreement (EPA); Debate on Issues Concerning the EU Citizens' Rights after Brexit; The economic position of the European Union in the contemporary world. The risk-based perspective; Poland in International Production Networks of Automotive Industry; Integration of Financial Markets in the European Union after 2018; The European Union in Globsl Research and Development. The balance and prospects; The Precautionary Principle as the Basis fo Legal Regulations in the Field of Nanotechnology. PUBLIC LAW ISSEUES: Effects of Involvement of Self-Government Employees in Local Election Campaigns; Selected Problems of Disciplinary Proceedings in the Case of Border Guard Officers in the Perspctive of Standards of Human Rights; Consent for Personal Data Processing in Digital Environment According to GDPR; The Characteristics of an Institution of a Police Community Support Officer (PCSO) in the Light of Legal and Political Changes; Statutory Regulations in the Field of Anti-terrorist Activities in Poland. Notes on the Special Use of Weapons. PRIVATE LAW ISSUES: The Right to Strike in Health Service; Candidate Internship in Cooperatives and Agricultural Cooperatives; Ways of Obtaining Information about the Debtor's Assets in Court Enforcement Proceedings; Liability for Prenatal Injuries in the Context of the Protection of the Rights of Conceived Children; Employment Security under Polish Law - Consderations Based on the Concept of Precariat by G. Standing. REPORTS: A Report on the "Legal Standards - Social and Cultural Standards. Case Studies" Conference in Cracow, 16-17 September 2017; A Report from the "Europe in the World: The Time of Breaktrough"Scientific Conference, Warsaw, 6 October, 2017; Report on the Internationa; Scientific Conference of the 2nd Central European Forum on Law and Administration "Judicial Protection of Individual Rights in Central European Countries - Current Experience and Trends". REVIEWS: Arkadiusz Bereza. The Supreme Court 1917-2017. Presidents, Judges, Prosecutors of the Supreme Court. Published by: The Supreme Court in Warsaw. Wasaw 2017, pp.671; Marcin Łysko. The Works on the Codification of the Substantive Misdemeanors Law in People's Poland (1960-1971), Wydawnictwo Temida2, Białystok 2016, pp.351. CHRONICLE: On the Activity of the Faculty of Administation and Law at Humanitas University.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Badania marketingowe rynków zagranicznych / Jerzy Schroeder. - Wyd.5 zm. - Poznań : Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2007. - 210 s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Pojęcie i zasady prowadzenia badań marketingowych. 2. Zakres badań marketingowych. 3. Informacje wtórne w badaniach marketingowych rynków zagranicznych. 4. Wykorzystanie metod pomiaru pierwotnych źródeł informacji marketingowych. 5. Badania strukturalne rynków zagranicznych. 6. Badanie elementów rynku. 7. Badanie elementów marketingu. 8. Organizowanie badań marketingowych w przedsiębiorstwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Współcześnie przedsiębiorcy coraz odważniej definiują swoje cele biznesowe w skali międzynarodowej. Aby je skutecznie realizować, a także sprostać potrzebom i oczekiwaniom konsumentów, muszą dokładnie rozpoznać zarówno własne zasoby i możliwości, jak i otoczenie zewnętrzne – zjawiska oraz procesy, które mają wpływ na realizowanie podstawowych funkcji przedsiębiorstwa. Do podjęcia decyzji o kierunku umiędzynarodowienia kluczowe są informacje o strukturze i cechach charakterystycznych potencjalnego rynku, a także umiejętność przetwarzania i analizowania takiej wiedzy. Konieczna wydaje się zatem znajomość wachlarza metod i technik badawczych, dzięki którym firma poznaje otoczenie międzynarodowe, staje się elastyczna i otwarta na podejmowanie ciągłych wyzwań. Głównym celem monografii jest prezentacja wybranych zasad prowadzenia międzynarodowych badań rynkowych i marketingowych ułatwiających rozpoznanie makro- i mikrootoczenia firmy oraz podjęcie decyzji o ekspansji zagranicznej. Publikacja zawiera nie tylko typowo akademickie rozważania, ale pokazuje także, jak wyglądają badania zagranicznego otoczenia firmy, oparte na źródłach wtórnych, na przykładzie rynku niemieckiego. Odbiorcami książki mogą być m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menadżerska. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Współcześnie przedsiębiorcy coraz odważniej definiują swoje cele biznesowe w skali międzynarodowej. Aby je skutecznie realizować, a także sprostać potrzebom i oczekiwaniom konsumentów, muszą dokładnie rozpoznać zarówno własne zasoby i możliwości, jak i otoczenie zewnętrzne – zjawiska oraz procesy, które mają wpływ na realizowanie podstawowych funkcji przedsiębiorstwa. Do podjęcia decyzji o kierunku umiędzynarodowienia kluczowe są informacje o strukturze i cechach charakterystycznych potencjalnego rynku, a także umiejętność przetwarzania i analizowania takiej wiedzy. Konieczna wydaje się zatem znajomość wachlarza metod i technik badawczych, dzięki którym firma poznaje otoczenie międzynarodowe, staje się elastyczna i otwarta na podejmowanie ciągłych wyzwań.

Głównym celem monografii jest prezentacja wybranych zasad prowadzenia międzynarodowych badań rynkowych i marketingowych ułatwiających rozpoznanie makro- i mikrootoczenia firmy oraz podjęcie decyzji o ekspansji zagranicznej. Publikacja zawiera nie tylko typowo akademickie rozważania, ale pokazuje także, jak wyglądają badania zagranicznego otoczenia firmy, oparte na źródłach wtórnych, na przykładzie rynku niemieckiego. Odbiorcami książki mogą być m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menadżerska.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Punktem wyjścia rozważań autorki jest stwierdzenie, że podstawową przyczynę braku sukcesu eksportowego stanowi zbyt mała świadomość roli, jaką eksport odgrywa we współczesnych gospodarkach. Jest to związane z tradycyjnym pojmowaniem roli eksportu w naukach ekonomicznych i w polityce gospodarczej. W pracy przedstawiono kompleksowo podstawy definicyjne i systemowe reguł i narzędzi polityki proeksportowej. Zastosowano rozszerzającą interpretację pojęcia polityki proeksportowej poprzez odniesienie jej do całokształtu działań zmierzających do uzyskania maksymalnych korzyści z uczestnictwa kraju w wymianie międzynarodowej. Podejście to pozwoliło rozszerzyć zakres badań na relacje z otoczeniem międzynarodowym oraz na zmiany zachodzące w teorii i polityce gospodarczej. W książce wskazano, że mechanizmy i procesy integracyjne i liberalizacyjne wywołują konieczność stosowania polityki proeksportowej, mającej umożliwić czerpanie jak największych korzyści z międzynarodowego podziału pracy. Mechanizmy te wpływają z kolei na założenia i narzędzia polityki proeksportowej, co znacznie ogranicza narodową suwerenność w jej kształtowaniu. Zidentyfikowano więc i zbadano wpływ procesów integracyjnych i liberalizacyjnych na polską makropolitykę proeksportową. Wskazano również, że dla gospodarek niedostatecznie jeszcze zintegrowanych z systemem światowym, jak gospodarka Polski, makropolityka proeksportowa oznacza konieczność integracji z gospodarką światową na jej warunkach, czyli w ramach liberalizacji światowego systemu handlu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Wprowadzenie; Rozdział 1. Strategia marketingowa w eksporcie 1.1. Struktura eksportu jako uwarunkowanie działań marketingowych 1.2. Segmentacja rynku zagranicznego 1.3. Wybór strategii w zakresie produktu, ceny i logistyki marketingowej 1.4. Strategia działań promocyjnych za granicą 1.5. Strategia kreowania wizerunku przedsiębiorstwa eksportującego 1.6. Organizacja i budżetowanie działań marketingowych na rynku zagranicznym Rozdział 2. Analiza rynków eksportowych i wybór metody wejścia 2.1. Ustalanie sytuacji rynkowej 2.2. Metody wejścia na rynek zagraniczny 2.3. Badanie zachowań nabywców za granicą 2.4. Analiza uwarunkowań prawnych, kulturowych i politycznych Rozdział 3. Zarządzanie ryzykiem w eksporcie 3.1. Niepewność i ryzyko w odniesieniu do rynku zagranicznego 3.2. Sposoby ograniczania ryzyka eksportowego 3.3. Gwarancje bankowe jako forma przeniesienia ryzyka na bank 3.4. Ubezpieczenia w działalności eksportowej 3.5. Międzynarodowe procedury bezpieczeństwa dostaw Rozdział 4. Specyfika sporządzania oferty eksportowej 4.1. Prawne aspekty ofert w handlu zagranicznym 4.2. Elementy ofert zgodnych z wymaganiami rynków zagranicznych 4.3. Kalkulacja ceny ofertowej 4.4. Cykl zawierania umów w eksporcie za pomocą oferty 4.5. Postępowanie eksportera z zapytaniem i zamówieniem Rozdział 5. Kulturowe aspekty negocjacji z kupcami z różnych krajów 5.1. Etapy negocjacji w handlu zagranicznym 5.2. Taktyki negocjowania umów w eksporcie 5.3. Wykorzystanie przez eksportera taktyk obrony ceny 5.4. Specyfika negocjowania umów z kupcami z różnych kultur narodowych Rozdział 6. Zabezpieczanie interesów eksportera w kontrakcie handlowym 6.1. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe kontraktów zagranicznych 6.2. Konwencja NZ o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów 6.3. Formułowanie klauzul podstawowych w kontrakcie 6.4. Posługiwanie się warunkami ogólnymi umów eksportowych 6.5. Zasady ustalania kar umownych i postępowania reklamacyjnego Rozdział 7. Etapy realizacji transakcji eksportowej 7.1. Cykl transakcji eksportowej i związane z nim czynności 7.2. Działania eksportera w zakresie dokumentacji 7.3. Kontrola przedwysyłkowa i wysyłka towaru 7.4. Załatwianie reklamacji towaru przez eksportera Rozdział 8. Warunki dostaw w transakcjach eksportowych 8.1. Uzanse międzynarodowe w zakresie bazy dostawy 8.2. Szczegółowa wykładnia uniwersalnych terminów Incoterms 2010 8.3. Postanowienia terminów Incoterms 2010 dla transportu morskiego 8.4. Nowe zwyczaje Combiterms 2011 dla dostaw kontenerowych 8.5. Amerykańskie formuły RAFTD Rozdział 9. Dobór finansowych zabezpieczeń i rozliczanie dostaw w eksporcie 9.1. Akredytywa dokumentowa jako tradycyjny sposób rozliczeń 9.2. Zwyczaje dotyczące akredytyw dokumentowych UCP 600 9.3. Zabezpieczenia przed odrzucaniem dokumentów eksportowych przez banki 9.4. Bankowe zobowiązanie płatnicze (BPO) jako najnowszy sposób rozliczeń 9.5. Rachunek zastrzeżony jako alternatywa akredytywy 9.6. Inkaso dokumentowe i jego negocjowanie przez eksportera 9.7. Analiza sposobu płatności z punktu widzenia eksportera Rozdział 10. Dokumenty w transakcjach eksportowych 10.1. Faktura handlowa jako jeden z dokumentów podstawowych 10.2. Dokumenty przewozowe, składowe i ubezpieczeniowe 10.3. Dokumenty kontroli i pochodzenia jako uzupełniające 10.4. Kwestie zgodności dokumentacji w zwyczajach UCP 600 Rozdział 11. Transport i spedycja w transakcjach eksportowych 11.1. Współpraca eksportera z przewoźnikiem i spedytorem 11.2. Umowa przewozu i list przewozowy w transporcie drogowym 11.3. Posługiwanie się konosamentem i dokumentami multimodalnymi w transporcie morskim 11.4. Wykorzystanie transportu kolejowego i lotniczego w eksporcie 11.5. Dokumenty spedycyjne FIATA Rozdział 12. Dochodzenie spraw spornych w eksporcie 12.1. Arbitraż instytucjonalny i ad hoc 12.2. Wzorcowe klauzule arbitrażowe w różnych sądach 12.3. Procedury arbitrażowe i sądy ponadnarodowe 12.4. Dochodzenie roszczeń przed sądami państwowymi 12.5. Porozumienia międzynarodowe o uznawaniu orzeczeń; Zakończenie; Załącznik 1. Konwencja CISG (wyciąg); Załącznik 2. Status Konwencji CISG; Literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Jakie korzyści przynosi firmom eksport: Bezpośrednie korzyści osiągane przez eksportera; Możliwość uzyskania dodatkowych środków na rozwój firmy z Unii Europejskiej; Porównywanie własnych produktów z produktami konkurencji; Korzyści powstające dla firmy eksportującej z eksportu pośredniego; Znaczenie kwestii podatkowych związanych z eksportem; Przeszkody w prowadzeniu działalności eksportowej; Miejsce i znaczenie Polski w handlu międzynarodowym; Obowiązek przekazywania danych statystycznych o obrotach towarowych. 2. Konsekwencje podjęcia decyzji o samodzielnej działalności eksportowej: Rejestracja działalności - ewentualne staranie się o koncesje; Poszukiwanie personelu; Analiza dotychczasowego profilu działalności wytówrczej, usługowej) z punktu widzenia możliwości eksportowych; Rejestracja patentu, znaku patentowego.3. Gromadzenie informacji nabywcach, pośrednicy na rynkach zbytu organizacje wspomagające działalność eksportową: Badania rynków zbytu; Korzystanie z pośrednich ogniw sprzedaży za granica; Inne formy pośrednictwa w handlu zagranicznym; Pośrednictwo zawodowych eksporterów w Polsce; Organizowanie sprzedaży przez własne biura i oddziały; Przedsiębiorstwa zajmujące się obsługą eksportu. 4. Działalność promocyjna na rynkach importowych: Reklama; Personel sprzedaży, czyli akwizytorzy; Zagadnienie wykorzystania niektórych form public relations; Popieranie sprzedaży (promocja pomocnicza); Działalność sponsoringowa; Uczestnictwo w międzynarodowych imprezach targowych (targowo-wystawienniczych). 5. Opracowanie oferty eksportowej: Pojęcie oferty i rodzaje ofert; Elementy oferty; Forma oferty; Ewidencja ofert; Akceptacja oferty i kontroferta; Negocjacje kontraktowe; Podpisanie kontraktu. 6. Analiza klauzul (warunków) kontraktowych: Dane formalno-porządkowe kontraktu; Towar jako przedmiot kontraktu; Kontraktowa ilość towaru; Cena kontraktowa (umowna) towaru i opusty cenowe; Waluta ceny i waluta płatności; Kontrola i odbiór towaru; Klauzule specjalne (uzupełniające) kontraktu; Ogólne warunki sprzedaży i dostawy. 7. Realizacja transakcji eksportowej: Pozwolenie wywozu, Zlecenie spedycyjne; Czynności związane z otwarciem akredytywy; Czynności związane z wysyłką towaru; Ubezpieczenie eksportowanych towarów; Dokumenty pomocnicze; Instrukcja wysyłkowa; Awizo wysyłkowe; Kompletacja dokumentów; Rozliczenie transakcji ; Kontrola likwidacyjna transakcji; Reklamacje i postępowanie reklamacyjne; Postępowanie reklamacyjne; Postępowanie sporne. 8. Ryzyko kontaktowe i sposoby jego ograniczania: Podejmowanie działalności eksportowej w warunkach ryzyka; Rodzaje ryzyka występujące w wymianie międzynarodowej; Sposoby minimalizowania i ograniczania ryzyka; Ubezpieczenia w eksporcie; Warunki zapłaty za towar a ryzyko. 9. Rozliczenia finansowe i formy płatności w transakcji eksportowej: Uwarunkowane sposoby zapłaty handlu międzynarodowym; Praktyczne wskazówki związane z realizacją inkasa dokumentowego; Wybór sposobu zapłaty warunków płatności; Gwarancje bankowe; Kredyty w handlu zagranicznym. 10. Zwyczaje i uzanse obowiązujące w handlu międzynarodowym: Uregulowania w formułach INCOTERMS; Amerykańskie znowelizowane definicje handlu zagranicznego z 1941 r.; COMBITERMS 2000 - warunki dostaw towarów w kontenerach; Konwencja dotycząca zasad sprzedaży i kupna w handlu międzynarodowym. 11. Nietypowe formy kontraktów w handlu międzynarodowym: Ogólna charakterystyka podstawowych technik handlu wzajemnie uwarunkowanego; Transakcje barterowe; Transakcja samospłaty; Zakup wzajemny towarów; Transakcje typu offset.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Finanse / C.H.Beck. Finanse międzynarodowe)
I. Finanse międzynarodowe: 1. Kursy walut i transakcje na rynku walutowym; 2. Podstawowe teorie kształtowania się kursu walutowego; 3. Wymienność walut; 4. Systemy kursów walutowych; 5. Rachunek dochodu narodowego i bilans płatniczy; 6. Międzynarodowy system walutowy; 7. Międzynarodowy rynek walutowy; 8. Międzynarodowe i regionalne instytucje finansowe; 9. Zadłużenie międzynarodowe; 10. Ewolucja zadłużenia zagranicznego Polski w latach 1982-2007; II. Międzynarodowe finanse przedsiębiorstw: 11. Ryzyko kursowe w działalności przedsiębiorstw; 12. Rozliczenia w obrocie międzynarodowym; 13. Finansowanie operacji zagranicznych przedsiębiorstw; 14. Inwestycje międzynarodowe przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Procesy integracyjne w Europie. 2. Dynamika i struktura gospodarki. 3. Przyrodnicze uwarunkowania działalności gospodarczej. 4. Ludność. 5. Rolnictwo i rybołówstwo. 6. Przemysł. 7. Turystyka. 8. Infrastruktura transportowa. 9. Handel zagraniczny. 10. Regiony ekonomiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Monografia pt. Gospodarka międzynarodowa w ujęciu regionalnym. Wybrane case studies państw z Europy, Ameryk i Azji to druga część serii publikacji, dotyczących gospodarki międzynarodowej, autorstwa Magdaleny Rosińskiej- -Bukowskiej i Klaudii Zielińskiej-Lont. Pierwsza, pt. Gospodarka międzynarodowa. Rys teoretyczny, została wydana na początku 2024 roku także nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego. W niniejszej monografii podjęto próbę przybliżenia złożoności pojęcia "gospodarka międzynarodowa" poprzez analizę wybranych jego aspektów jako studiów przypadków dziewięciu wiodących gospodarek z różnych regionów świata (case studies: Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Meksyk, Stany Zjednoczone, Brazylia, Chiny, Japonia, Indie). Celem Autorek jest ułatwienie Czytelnikom, w tym studentom kierunków ekonomicznych, dogłębnego zrozumienia złożoności relacji w gospodarce międzynarodowej, ich natury i implikacji dla rozwoju gospodarczego poszczególnych państw. Prezentowane w monografii wyniki badań to egzemplifikacja mająca poprawić zrozumienie zagadnień teoretycznych z zakresu gospodarki międzynarodowej. Ma ona uwypuklić konieczność holistycznego i strategicznego podejścia do badań nad rozwojem poszczególnych państw i ich koncepcji kreowania konkurencyjności międzynarodowej. Wyniki badań obrazują kierunki zmian w analizowanych gospodarkach, ich specyfiki i przewagi, pozwalając na ocenę poziomu i dynamiki ich rozwoju społeczno- gospodarczego, a w konsekwencji wnioskowanie odnośnie do podstaw ich długookresowej konkurencyjności. Zwrócono uwagę zarówno na indywidualne cechy badanych gospodarek, jak i na wpływ uwarunkowań oraz czynników ponadnarodowych, w tym procesu globalizacji, regionalnych trendów inwestycyjnych, kierunków przemian społeczno-gospodarczych w związku z poszukiwaniem równowagi między współpracą a konkurencją państw i regionów czy konieczność odpowiedzi na wyzwania zrównoważonego rozwoju. Dla każdego podmiotu zastosowano identyczny schemat badania uwzględniający parametry ilościowe i jakościowe. W publikacji odwołano się do różnorodnych teorii i obszarów badań, m.in. metod pomiaru tempa rozwoju gospodarczego i otwartości gospodarczej, teorii handlu międzynarodowego, rodzajów i znaczenia inwestycji zagranicznych, jak również badań związanych z rosnącym znaczeniem korporacji transnarodowych w gospodarce światowej. Czytelników, którzy chcieliby pogłębić swoją wiedzę teoretyczną dotyczącą tych zagadnień, Autorki zachęcają do lektury części pierwszej niniejszego badania, opublikowanej w monografii pt. Gospodarka międzynarodowa. Rys teoretyczny (https://doi.org/10.18778/8331-328-3), w której szczegółowo omawiają wykorzystane teorie i narzędzia.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Logika i przejrzystość wywodu to zalety tej pracy [...]. Ujęcie problemów jest twórcze, oryginalne, a także ciekawe, dlatego monografię czyta się z przyjemnością.

Z recenzji prof. J. Garlińskiej-Bielawskiej

*

Monografia pt. Gospodarka międzynarodowa. Rys teoretyczny Magdaleny Rosińskiej-Bukowskiej i Klaudii Zielińskiej-Lont to pierwsza część publikacji dotyczących gospodarki międzynarodowej. Autorki przedstawiły w możliwie syntetycznej formie zasób podstawowych definicji, klasyfikacji, informacji o strukturach i mechanizmach, kluczowych teoriach i koncepcjach, najważniejszych organizacjach i podmiotach gospodarki światowej, czyli wiedzę bazową, niezbędną do realizacji pogłębionych badań w tym obszarze.

Opracowanie stanowi prezentację najistotniejszych zagadnień o kluczowym znaczeniu dla budowania międzynarodowej konkurencyjności gospodarek, w tym dotyczących handlu międzynarodowego, przepływów kapitału, rozwoju korporacji transnarodowych. Czytelnik uzyskuje dostęp do syntetycznego, przystępnie zaprezentowanego zasobu wiedzy na temat podstawowych wskaźników i metod wykorzystywanych do analiz konkurencyjności na poziomie makroekonomicznym. Publikacja to rodzaj wprowadzenia do pogłębionych badań empirycznych z zakresu gospodarki międzynarodowej, źródeł konkurencyjności międzynarodowej konkretnych państw, jak również analiz systemu powiązań handlowych, inwestycyjnych i biznesowych w gospodarce światowej.

Monografia jako pierwsza część szeroko zakrojonego badania nad gospodarką międzynarodową XXI wieku to swoisty fundament teoretyczny, prezentujący definicje, miary, podmioty i teorie, następnie handel, inwestycje i biznes, a na koniec konkurencyjność - miary, determinanty, bariery, modele oceny. Ukazany teoremat konkurencyjności międzynarodowej gospodarek wskazuje obszary i sposoby analiz, które są kluczowe, aby wyjaśnić źródła przewag oraz ocenić perspektywy rozwojowe zróżnicowanych podmiotów gospodarki międzynarodowej (konkretnych państw, regionów, ugrupowań).

Na bazie teoretycznej niniejszej książki, w kolejnej empirycznej części pt. Gospodarka międzynarodowa w ujęciu regionalnym. Wybrane case studies państw z Europy, Ameryk i Azji, Autorki przedstawiają analizy dotyczące takich państw, jak Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Meksyk, Brazylia, Chiny, Japonia, Indie.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Cz. I Gospodarka światowa - problemy globalne i regionalne: Rozwój powiązań w gospodarce światowej- etapy globalizacji i regionalizacji procesów gospodarczych; Rozszerzenie Unii Europejskiej na Wschód- realia i perspektywy; Geograficzna struktura zagranicznych inwestycji bezpośrednich w latach 1998-99; The ASEM process from Bangkok to Seoul. Reflections after the third meeting. With particular reference to the Investment Promotion Action Plan (IPAP); Gospodarka Szwecji w latach 90-tych; Rola Banku Rozrachunków Międzynarodowych w Bazylei jako instytucji współpracy międzynarodowej. Cz. I I Handel zagraniczny i polityka handlowa: Próba określenia lidera na rynku światowym na podstawie analizy sytuacji w wybranych branżach; Stosunki handlowe Stanów Zjednoczonych i Unii Europejskiej w ostatniej dekadzie XX w.; Handel zagraniczny Szwecji na tle Unii Europejskiej i świata; Instrumenty polityki handlowej UE stosowane w dziedzinie artykułów rolno-spożywczych; System wspierania eksportu brytyjskiego. Cz. III Wybrane przykłady działalności marketingowej: Strategie marketingowe wybranych firm i instytucji irlandzkich na rynkach międzynarodowych; Czy składanie reklamacji przez klienta może być "darem" dla firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Handel międzynarodowy / Rett R. Ludwikowski. - Warszawa : C.H.Beck, 2006. - XVII, [3], 488 s. ; 21 cm.
(Podręczniki Prawnicze)
Część I: Polityka handlowa. 1. Istota handlu międzynarodowego. 2. Wolny handel (free trade), handel zgodny z zasadami wolnorynkowymi (fair trade), protekcjonizm (protectionism). 3. Globalizacja i regionalizacja handlu światowego. Część II: Podstawowe mechanizmy kontroli handlu zagranicznego. 1. Cła i taryfy celne. 2. Nie-celne bariery importowe. Kwoty lub limity importowe. Część III: Struktury handlu światowego. 1. Międzynarodowy Fundusz Walutowy i Bank Światowy. 2. Ogólny Układ o Cłach i Handlu (GATT) i Światowej Organizacji Handlowej (WTO). Część IV: Struktury handlu regionalnego. 1. Międzynarodowe Bloki Handlowe, Unie Celne i Strefy Wolnego Handlu. 2. Unia Celna Wspólnoty Europejskiej. 3. Północnoamerykańska Umowa o Wolnym Handlu (NAFTA - North American Free Trade Agreement). 4. Inne ważniejsze regionalne porozumienia handlowe. 5. Regionalne instytucje wspierające handel międzynarodowy. Część V: Regulacja importu i eksportu. 1. Klauzule ucieczki od skutków importu zgodnego z zasadami wolnej konkurencji. 2. Handel niezgodny z zasadami konkurencji (unfair trade). 3. Handel subsydiowany i cła ochronne (countervalling duties). 4. Kontrola eksportu. 5. Środki odwetowe za nieprzestrzeganie reguł handlowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Handel międzynarodowy : z wyborem źródeł / Rett R. Ludwikowski. - Wyd. 2. - Warszawa : C.H.Beck, 2009. - XXI, [1], 527 s. ; 21 cm.
(Podręczniki Prawnicze)
Część I: Polityka handlowa. 1. Istota handlu międzynarodowego. 2. Wolny handel (free trade), handel zgodny z zasadami wolnorynkowymi (fair trade), protekcjonizm (protectionism). 3. Globalizacja i regionalizacja handlu światowego. Część II: Podstawowe mechanizmy kontroli handlu zagranicznego. 1. Cła i taryfy celne. 2. Nie-celne bariery importowe. Kwoty lub limity importowe. Część III: Struktury handlu światowego. 1. Międzynarodowy Fundusz Walutowy i Bank Światowy. 2. Ogólny Układ o Cłach i Handlu (GATT) i Światowej Organizacji Handlowej (WTO). Część IV: Struktury handlu regionalnego. 1. Międzynarodowe Bloki Handlowe, Unie Celne i Strefy Wolnego Handlu. 2. Unia Celna Wspólnoty Europejskiej. 3. Północnoamerykańska Umowa o Wolnym Handlu (NAFTA - North American Free Trade Agreement). 4. Inne ważniejsze regionalne porozumienia handlowe. 5. Regionalne instytucje wspierające handel międzynarodowy. Część V: Regulacja importu i eksportu. 1. Klauzule ucieczki od skutków importu zgodnego z zasadami wolnej konkurencji. 2. Handel niezgodny z zasadami konkurencji (unfair trade). 3. Handel subsydiowany i cła ochronne (countervalling duties). 4. Kontrola eksportu. 5. Środki odwetowe za nieprzestrzeganie reguł handlowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Handel międzynarodowy : z wyborem źródeł / Rett R. Ludwikowski. - Wyd. 3. - Warszawa : C.H.Beck, 2012. - XXI, [1], 541 s. ; 21 cm.
(Podręczniki Prawnicze)
Część I: Polityka handlowa. 1. Istota handlu międzynarodowego. 2. Wolny handel (free trade), handel zgodny z zasadami wolnorynkowymi (fair trade), protekcjonizm (protectionism). 3. Globalizacja i regionalizacja handlu światowego. Część II: Podstawowe mechanizmy kontroli handlu zagranicznego. 1. Cła i taryfy celne. 2. Nie-celne bariery importowe. Kwoty lub limity importowe. Część III: Struktury handlu światowego. 1. Międzynarodowy Fundusz Walutowy i Bank Światowy. 2. Ogólny Układ o Cłach i Handlu (GATT) i Światowej Organizacji Handlowej (WTO). Część IV: Struktury handlu regionalnego. 1. Międzynarodowe Bloki Handlowe, Unie Celne i Strefy Wolnego Handlu. 2. Unia Celna Wspólnoty Europejskiej. 3. Północnoamerykańska Umowa o Wolnym Handlu (NAFTA - North American Free Trade Agreement). 4. Inne ważniejsze regionalne porozumienia handlowe. 5. Regionalne instytucje wspierające handel międzynarodowy. Część V: Regulacja importu i eksportu. 1. Klauzule ucieczki od skutków importu zgodnego z zasadami wolnej konkurencji. 2. Handel niezgodny z zasadami konkurencji (unfair trade). 3. Handel subsydiowany i cła ochronne (countervalling duties). 4. Kontrola eksportu. 5. Środki odwetowe za nieprzestrzeganie reguł handlowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Formy handlu zagranicznego, 2.Pośrednicy w handlu zagranicznym, 3.Zwyczaje i formuły najczęściej stosowane w handlu zagranciznym, 4.Dokumenty stosowane w obrocie towarowym z zagranicą, 5.Formy rozliczeń i techniki finansowania handlu zagranicznego, 6.Finansowanie handlu zagranicznego, 7.Cło. Prawa celne i procedury celne, 8.Przygotowanie i realizacja tranbsakcji eksportowej i importowej, 9.Kontrakt w handlu zagranicznym, 10.Realizacja kontraktu eksportowego i importowego, 11.Ryzyko w handlu zagranicznym, 12.Ubezpieczenie w handlu zagranicznym, 13.Rozstrzyganie sporów w handlu międzyanrodowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Handel zagraniczny : organizacja i technika / pod red. Jan Rymarczyk. - Wyd.2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2000. - 309,[1] s. : tab.,wykr. ; 24 cm + aneks.
Formy handlu zagranicznego, Handel tranzytowy, Franchising, Leasing, Transakcje wiązane, kompensacyjne i barterowe; Pośrednicy w handlu zagranicznym, Makler handlowy, Komisant i konsygnmator Instytucje regulujące i wspierające handel zagraniczny Narzędzia regulacji w handlu zagranicznym, Organizacja handlu zagranicznego w przedsiębiorstwie, Nawiązywanie kontaktów z partnerem zagranicznym, Oferta i zapytanie ofertowe w handlu zagranicznym, Charakterystyka transakcji w handlu zagranicznym, Międzynarodowe zwyczaje, uzanse i formuły handlowe; Ogólne warunki dostaw RWPG-OWD RWPG; Rozliczenia w handlu zagranicznym; Cła i procedury celne; Finansowanie handlu zagranicznego; Transport i spedycja towarów w obrocie międzynarodowym; Ubezpieczenia a handlu zagranicznym; Ryzyka w handlu zagranicznym; Rozstrzyganie sporów w handlu zagranicznym; Korzyści z wymiany międzynarodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Handel zagraniczny : organizacja i technika / pod red. Jan Rymarczyk. - Wyd.3 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2002. - 317 s. : tab., wykresy, tab. ; 24 cm + aneks.
Formy handlu zagranicznego, Handel tranzytowy, Franchising, Leasing, Transakcje wiązane, kompensacyjne i barterowe; Pośrednicy w handlu zagranicznym, Makler handlowy, Komisant i konsygnmator Instytucje regulujące i wspierające handel zagraniczny Narzędzia regulacji w handlu zagranicznym, Organizacja handlu zagranicznego w przedsiębiorstwie, Nawiązywanie kontaktów z partnerem zagranicznym, Oferta i zapytanie ofertowe w handlu zagranicznym, Charakterystyka transakcji w handlu zagranicznym, Międzynarodowe zwyczaje, uzanse i formuły handlowe; Ogólne warunki dostaw RWPG-OWD RWPG; Rozliczenia w handlu zagranicznym; Cła i procedury celne; Finansowanie handlu zagranicznego; Transport i spedycja towarów w obrocie międzynarodowym; Ubezpieczenia a handlu zagranicznym; Ryzyka w handlu zagranicznym; Rozstrzyganie sporów w handlu zagranicznym; Korzyści z wymiany międzynarodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Formy handlu zagranicznego, Handel tranzytowy, Franchising, Leasing, Transakcje wiązane, kompensacyjne i barterowe; Pośrednicy w handlu zagranicznym, Makler handlowy, Komisant i konsygnmator Instytucje regulujące i wspierające handel zagraniczny Narzędzia regulacji w handlu zagranicznym, Organizacja handlu zagranicznego w przedsiębiorstwie, Nawiązywanie kontaktów z partnerem zagranicznym, Oferta i zapytanie ofertowe w handlu zagranicznym, Charakterystyka transakcji w handlu zagranicznym, Międzynarodowe zwyczaje, uzanse i formuły handlowe; Ogólne warunki dostaw RWPG-OWD RWPG; Rozliczenia w handlu zagranicznym; Cła i procedury celne; Finansowanie handlu zagranicznego; Transport i spedycja towarów w obrocie międzynarodowym; Ubezpieczenia a handlu zagranicznym; Ryzyka w handlu zagranicznym; Rozstrzyganie sporów w handlu zagranicznym; Korzyści z wymiany międzynarodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej