Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(5)
Autor
Rymarczyk Jan
(2)
Adamczyk Jan
(1)
Krugman Paul R
(1)
Michałek Jan Jakub
(1)
Obstfeld Maurice
(1)
Oziewicz Ewa
(1)
Siwiński Włodzimierz
(1)
Treder Hanna
(1)
Witek Lucyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Handel międzynarodowy
(5)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(4)
Ceny
(3)
Bilans płatniczy
(2)
Instytucje finansowe międzynarodowe
(2)
Integracja gospodarcza
(2)
Kursy walutowe
(2)
Ogranizacje międzynarodowe
(2)
Rynek walutowy
(2)
Cło
(1)
Handel miedzynarodowy
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Marketing międzynarodowy
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Promocja handlowa
(1)
Rozliczenia międzynarodowe
(1)
Transport międzynarodowy
(1)
Usługi
(1)
Współpraca gospodarcza
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Cz. I Teoria wymiany międzynarodowej: 2. Handel na świecie: przegląd, 3.Wydajność pracy i przewaga komparatywna: Model Davida Ricardo, 4. Zasoby, przewaga komparatywna i podział dochodu, 5. Standardowy model handlu, 6. Korzyści skali, niedoskonała konkurencja i handel międzynarodowy, 7. Międzynarodowe przepływy czynników produkcji. Cz. II Polityka handlowa: 8. Narzędzia polityki handlowej, 9. Ekonomia polityczna i polityka handlowa, 10. Polityka handlowa w krajach rozwijających się, 11. Dylematy polityki handlowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota i znaczenie marketingu międzyanrodowego, 2. Determinanty internacjonalizacji działań marketingowych przedsiębiorstwa, 3. Strategie wejścia i konkurencji na rynku międzynarodowym, 4. Kształtowanie produktu międzynarodowego, 5. Strategie cenowe na rynku międzynarodowym, 6. Dystrybucja na rynku międzynarodowym, 7. Promocja na rynku międzynarodowym, 8. Komunikacja w biznesie na rynku międzynarodowym, 9. kierunki rozowju marketingu międzynarodowego, 10. Studium przypadków: Strategia produktu koncernu Nestle; Zarządzanie marką globalną w Coca-Coli; Produkty firmy Johnson w Europie; Reklama w krajach muzułmańskich; Globalna strategia IKEI; Strategia marketingowa w Coca-Coli i jej efekty; Strategia marketingowa McDonald'sa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Teoretyczne podstawy wymiany międzynarodowej : 1.Doktryna słusznej ceny, 2.Merkantylizm - usystematyzowana teoria protekcjonizmu, 3.Klasyczne teorie wymainy - rozwój teorii wolnego handlu, 4.Poklasyczne teorie wymiany międzynarodowej, 5.Alternatywne teorie handlu międzynarodowego, 6.Współczesny handel międzynarodowy. Cz.II Polityka wymiany międzynarodowej : 1.Polityka handlowa - definicja i rodzaje, 2.Narzędzie polityki handlowej. Cz.III Międzynarodowe przepływy czynników produkcji : 1.Międzynarodowe przepływy kapitału, 2.Nielegalne przepływy kapitałowe, 3.Transfer technologii, 4.Międzynarodowe przepływy ludności. Cz.IV Kurs walutowy i rynek walutowy : 1.Kurs walutowy, 2.Rynek walutowy, 3.Kształtowanie się kursów walutowych w długim i krótekim okresie. Cz.V Międzynarodowy system walutowy : 1.Pojęcie międzynarodwego systemu walutowego. Klasyfikacja systemów walutowych, 2.Czynniki determinujące wybór systemu walutowego, 3.Kurs sztywny czy kurs płynny, 4.Historia międzynarodwego systemu walutowego. Cz.VI Stabilizacja i kryzysy na globalnych rynkach finansowych : 1.Rozwój rynków finansowych, 2.Handel derywatami, 3.Inwestorzy instytucjonalni, 4.Fundusze hedgingowe, 5.Kryzysy finansowe, 6.Globalna architektura finansowa, 7.Forum Stabilizacji Finansowej, 8.Reforma instytucyji z Bretton Woods, 9.Stabilizacja kursów walutowych, 10.Korzyści i zagrożenia globalizacji rynków finansowych, Cz.VII Dochód narodowy, bilans płatniczy i nadlowy : 1.Dochód narodowy w gospodarce otwartej, 2.Bilasn płatniczy, 3.Problem równowagi bilasnu płatniczego. Cz.VIII Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstw i gospodarek : 1.Międzynarodowa konkurencyjność gospodarek, 2.Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstw, 3.Zasady konkurencyjności. CZ.IX Teoria i praktyka międzynarodowej integracji gospodarczej : 1.Pojęcie i istota międzynarodwoej integracji gospodarczej, 2.Przebieg międzynarodwej integracji gospodarczej, 3.Integracja walutowa jako etap integracji gospodarczej, 4.Ugrupowania integracyjne na świecie. CZ.X Międzynarodowe organizacje gospodarcze : 1.Bank światowy, 2.Międzynarodowy Fundusz Walutowy, 3.Krytyka działalności MFW i Banku Światowego, 4.Światowa Organziacja Handlu, 5.Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, 6.Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, 7.Konferencja Narodów Zjednoczonych do Spraw Handlu i Rozwoju. CZ.XI Problem rozwoju i wymainy międzynarodwej krajów rozwijających się : 1.Charkaterystyka krajów rozwijających się, 2.Problem rozwoju krajów rozwijających się - ujęcie teoretyczne, 3.Różnice w rozwoju pomiędzy krajami rozwiniętymi a rozwijającymi się, 4.Integracja gospodarcza jako sposób wzmocnienia pozycji krajów rozwijających się, 5.Pomoc dla krajów rozwijających się, 6.Kryzys zadłużeniowy jako zjawisko globalne. Cz.XII Korporacje międzyanrodowe w gospodarce światowej : 1.Rozwój przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, 2.Otoczenie przedsiębiorstwa międzynarodowego, 3.Pozytywne i negatywne znaczenie korporacji międzyanrodowych, 4.Praktyka zarządzania korporacjami międzynarodowymi, Cz.XIII Globalizacja stosunków międzynarodowych : 1.Pojęcie i charkaterystyka procesu globalizacji, 2.Przyczyny globalizacji stosunków międzynarodowych, 3.Skutki globalizacji stosunków międzynarodowych, 4.Zagrożenia związane z procesem globalizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Teoretyczne podstawy wymiany międzynarodowej : 1.Doktryna słusznej ceny, 2.Merkantylizm - usystematyzowana teoria protekcjonizmu, 3.Klasyczne teorie wymainy - rozwój teorii wolnego handlu, 4.Poklasyczne teorie wymiany międzynarodowej, 5.Alternatywne teorie handlu międzynarodowego, 6.Współczesny handel międzynarodowy. Cz.II Polityka wymiany międzynarodowej : 1.Polityka handlowa - definicja i rodzaje, 2.Narzędzie polityki handlowej. Cz.III Międzynarodowe przepływy czynników produkcji : 1.Międzynarodowe przepływy kapitału, 2.Nielegalne przepływy kapitałowe, 3.Transfer technologii, 4.Międzynarodowe przepływy ludności. Cz.IV Kurs walutowy i rynek walutowy : 1.Kurs walutowy, 2.Rynek walutowy, 3.Kształtowanie się kursów walutowych w długim i krótekim okresie. Cz.V Międzynarodowy system walutowy : 1.Pojęcie międzynarodwego systemu walutowego. Klasyfikacja systemów walutowych, 2.Czynniki determinujące wybór systemu walutowego, 3.Kurs sztywny czy kurs płynny, 4.Historia międzynarodwego systemu walutowego. Cz.VI Stabilizacja i kryzysy na globalnych rynkach finansowych : 1.Rozwój rynków finansowych, 2.Handel derywatami, 3.Inwestorzy instytucjonalni, 4.Fundusze hedgingowe, 5.Kryzysy finansowe, 6.Globalna architektura finansowa, 7.Forum Stabilizacji Finansowej, 8.Reforma instytucyji z Bretton Woods, 9.Stabilizacja kursów walutowych, 10.Korzyści i zagrożenia globalizacji rynków finansowych, Cz.VII Dochód narodowy, bilans płatniczy i nadlowy : 1.Dochód narodowy w gospodarce otwartej, 2.Bilasn płatniczy, 3.Problem równowagi bilasnu płatniczego. Cz.VIII Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstw i gospodarek : 1.Międzynarodowa konkurencyjność gospodarek, 2.Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstw, 3.Zasady konkurencyjności. CZ.IX Teoria i praktyka międzynarodowej integracji gospodarczej : 1.Pojęcie i istota międzynarodwoej integracji gospodarczej, 2.Przebieg międzynarodwej integracji gospodarczej, 3.Integracja walutowa jako etap integracji gospodarczej, 4.Ugrupowania integracyjne na świecie. CZ.X Międzynarodowe organizacje gospodarcze : 1.Bank światowy, 2.Międzynarodowy Fundusz Walutowy, 3.Krytyka działalności MFW i Banku Światowego, 4.Światowa Organziacja Handlu, 5.Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, 6.Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, 7.Konferencja Narodów Zjednoczonych do Spraw Handlu i Rozwoju. CZ.XI Problem rozwoju i wymainy międzynarodwej krajów rozwijających się : 1.Charkaterystyka krajów rozwijających się, 2.Problem rozwoju krajów rozwijających się - ujęcie teoretyczne, 3.Różnice w rozwoju pomiędzy krajami rozwiniętymi a rozwijającymi się, 4.Integracja gospodarcza jako sposób wzmocnienia pozycji krajów rozwijających się, 5.Pomoc dla krajów rozwijających się, 6.Kryzys zadłużeniowy jako zjawisko globalne. Cz.XII Korporacje międzyanrodowe w gospodarce światowej : 1.Rozwój przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, 2.Otoczenie przedsiębiorstwa międzynarodowego, 3.Pozytywne i negatywne znaczenie korporacji międzyanrodowych, 4.Praktyka zarządzania korporacjami międzynarodowymi, Cz.XIII Globalizacja stosunków międzynarodowych : 1.Pojęcie i charkaterystyka procesu globalizacji, 2.Przyczyny globalizacji stosunków międzynarodowych, 3.Skutki globalizacji stosunków międzynarodowych, 4.Zagrożenia związane z procesem globalizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy handlu zagranicznego / pod red. Hanna Treder. - Gdańsk : Uniwersytet Gdański, 2003. - 355 s. : tab., rys. ; 24 cm.
Przedmowa; 1. Rola handlu zagranicznego w rozwoju gospodarczym kraju; 2. Funkcjonowanie sfery handlu zagranicznego; 3. System regulacji obrotów z zagranicą 4. Polityka wspierania eksportu; 5. Instrumenty polityki celnej; 6. Organizacja działalności handlowej na rynkach zagranicznych; 7. Zwyczaje i formuły w handlu zagranicznym; 8. Transakcja w handlu zagranicznym; 9. Finansowe aspekty transakcji handlu zagranicznego; 10. Transportowa obsługa transakcji handlu zagranicznego; 11. Ubezpieczenia ładunków w przewozach międzynarodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Współczesna gospodarka światowa. Jej istota i struktura, 2.Międzynarodowy handel towarowy, 3.Międzynarodowy handel usługami, 4.Kształtowanie się cen we współczesnym handlu światowym, 5.Zagraniczna i międzyanrodowa polityka handlowa, 6.Międzynarodowe przepływy kapitałowe we współczesnej gospodarce światowej, 7.Migracja zasobów pracy w skali międzynarodowej, 8.Międzynarodowy transfer technologii i wiedzy naukowo-technicznej, 10.Współczesny międzynarodowy rynek finansowy, 11.Wahania koniunkturalne we współczesnej gospodarce światowej, 12.Procesy międzynarodowej integracji gospodarczej i ich znaczenie dla współczesnej gospodarki światowej, 13.Globalizacja ws współczesnej gospodarce światowej i jej skutki, 14.Probhlemy globalne współczesnego swiata, Międzynarodowe organizacje i ugrupowania gospodarcze wywierające największy wpływ na współczesną gospodarkę światową i jej funkcjonowanie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej