Światowa Organizacja Handlu - geneza, cele, struktura; Procedura aplikacyjna w Światowej Organizacji Handlu - przypadek Federacji Rosyjskiej; Praktyka rozstrzygania sporów na forum WTO; Realizacja porozumienia antydumpingowego WTO; Polityka konkurnecji na forum WTO; Porozumienie w sprawach handlowych aspektów praw własności intelektualnej (TRIPs); Środki polityki inwestycyjnej oddziałujce na handel - Porozumienie TRIMS; Porozumienie ITA w ramach Światowej Organizacji Handlu; Liberalizacja handlu artykułami rolnymi na forum WTO; Liberalizacja rynków tekstyliów i odzieży na forum WTO - studium przypadku; Pomoc dla państw rozwijających sie i transformujących gospodarki; Porozumienie regionalne w świetle zasad WTO; Współpraca z innymi organizacjami mięzynarodowymi: cele i formy współpracy - studium przypadku; Zagadnienia ochrony środowiska w regulacjach Światowej Organizacji Handlu (WTO); Umowa o zamówieniach publicznych GPA, jako narzędzie liberalizacji międzynarodowych rynków zamówień publicznych; Konsekwencje przystapienia chińskiej republiki ludowej do WTO - analiza wymiany towarowej; WTO - bilans dziesięciolecia.
Cz.I Natura systemu, 2.Najważniejsze problemy związane z WTO : 1.Środowisko naturalne, 2.rolnictwo, żywność i zdrowie ludności, 3.Kultura, 4.Prawa własności intelektualnej, 4.Finanse i działaność inwestycyjna,
"Acta Archaeologica Lodziensia" to najstarsza w łódzkim ośrodku naukowym archeologiczna seria wydawnicza, istniejąca już od ponad pół wieku. Charakteryzują ją i wyróżniają na polskim rynku wydawnictw archeologicznych szczególnie dwa aspekty: integracyjny charakter i szeroki zakres tematyczny. Publikowane w niej prace są autorstwa pracowników różnych instytucji głównie środkowopolskiego środowiska naukowego: Uniwersytetu Łódzkiego, Polskiej Akademii Nauk, muzeów regionu. Różnorodność tematyczna obrazuje możliwości badawcze i aktualne trendy nowoczesnej, szeroko pojętej archeologii. Ramy chronologiczne obejmują bardzo szeroki zakres czasowy od epoki kamienia po współczesność. Liczne prace, które się dotychczas w niej ukazały, poświęcone były nie tylko archeologii sensu stricto, ale, co szczególnie ważne dla łódzkiego ośrodka archeologicznego, chlubiącego się szkołą archeologii pogranicza, także i problematykom styku archeologii z innymi dyscyplinami naukowymi: historią, historią nauki i techniki, architekturą, bronioznawstwem historycznym, historią sztuki. Zdecydowana większość opublikowanych pozycji to nie schematyczne, proste sprawozdania z realizowanych przez autorów badań, lecz opracowania powstałe w wyniku wieloletnich studiów nad tematem. Nie dziwi więc że są to najczęściej jedne z najważniejszych pozycji w dorobku wielu autorów, które zaważyły na ich karierze naukowej.
R.I. Wprowadzenie: 1. Geneza i znaczenie umowy agencyjnej, 2. Umowa agencyjna w ujęciu porównawczym. R.II Harmonizacja prawa w zakresie umowy agencyjnej:1. Uwagi wstępne, 2. Prace nad harmonizacją prawa w zakresie umowy agencyjnej, 3. Reżim agenta handlowego w świetle dyrektywy nr 86/653, 4. Umowy agencyjne a prawo antymonopolowe. R.III Unifikacja prawa w zakresie umowy agencyjnej: 1. Unifikacja prawa materialnego, 2. Unifikacja prawa kolizyjnego dotyczącego agencji, 3. Wzorzec umowy agencyjnej Międzynarodowej Izby Handlowej w Paryżu. R.IV Reżim agenta handlowego w prawie polskim: 1. Dostosowanie prawa polskiego do wymagań dyrektywy Rady EWG nr 86/653, 2. Definicja umowy agencyjnej, 3. Strony umowy agencyjnej i ich kwalifikacja, 4. Postacie umowy agencyjnej, 5. Zawarcie umowy agencyjnej, 6. Prawa i obowiązki stron umowy agencyjnej, 7. Wynagrodzenie agenta, 8. Agencja wyłączna, 9. Agencja del credere, 10. Zakończenie umowy agencyjnej, 11. Świadczenie wyrównawcze, 12. Ograniczenie działalności konkurencyjnej po zakończeniu umowy, 13. Przedawnienie i zabezpieczenie roszczeń z umowy agencyjnej, 14. Ogólna ocena nowelizacji przepisów o umowie agencyjnej. R.V Załączniki
1.Aktywność międzynarodowa przedsiębiorstw w warunkach transformacji ustrojowej; 2. Aktywność eksportowa w wydaniu polskich eksporterów z sektora MŚP; 3.: Aktywność eksportowa polskich przedsiębiorstw z sektora MŚP- dominujące praktyki; 4. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw w sektorze MŚP po 20 latach od rozpoczęcia transformacji ustrojowej - próba podsumowania.
1. Dlaczego właśnie aukcje?, 2. Zaczynamy, 3. Ustalamy strategię cenową, 4. szacujemy zyski, 5. Pierwsze kroki z Allegro, 6. Ustalamy zasady obowiązujące na naszych aukcjach, 7. Tworzymy stronę aukcji, 8. Strona "o mnie", 9. Przygotowujemy list do klientów, 10. Wystawiamy pierwsze aukcje, 11. zwiększamy sprzedaż na naszych aukcjach, 12. Obsługa klienta, 13. Płatoności, 14. Wysyłka, 16. Obsługa posprzedażowa, 16. Zdobywamy stałych klientów, 17. Kreujemy marke na aukacjach, 18. Jak nie dać się konkurencji?,
Zawiera: THE INSTITUTIONALIZATION OF COOPERATION IN THE TRANSATLANTIC AREA: USA-Asia Relations in the Time of Trump's Administration; Will the Atlantic Bridge Withstand Shocks?; Changes in the export competitiveness of the Visegrad Group and Germany in years 2004-2014 - Is there convergence?. LEGAL-ECONOMIC ASPECTS OF THE EU OPERATION: Brexit and its Potential Effects on Trade Between the European Union and Selected Countries; The European Union's and Great Britain's Trade Relations with Selected Developing Countries in the Context of Brexit; European Union - West Africa Trade Relations: with or without Economi Partnership Agreement (EPA); Debate on Issues Concerning the EU Citizens' Rights after Brexit; The economic position of the European Union in the contemporary world. The risk-based perspective; Poland in International Production Networks of Automotive Industry; Integration of Financial Markets in the European Union after 2018; The European Union in Globsl Research and Development. The balance and prospects; The Precautionary Principle as the Basis fo Legal Regulations in the Field of Nanotechnology. PUBLIC LAW ISSEUES: Effects of Involvement of Self-Government Employees in Local Election Campaigns; Selected Problems of Disciplinary Proceedings in the Case of Border Guard Officers in the Perspctive of Standards of Human Rights; Consent for Personal Data Processing in Digital Environment According to GDPR; The Characteristics of an Institution of a Police Community Support Officer (PCSO) in the Light of Legal and Political Changes; Statutory Regulations in the Field of Anti-terrorist Activities in Poland. Notes on the Special Use of Weapons. PRIVATE LAW ISSUES: The Right to Strike in Health Service; Candidate Internship in Cooperatives and Agricultural Cooperatives; Ways of Obtaining Information about the Debtor's Assets in Court Enforcement Proceedings; Liability for Prenatal Injuries in the Context of the Protection of the Rights of Conceived Children; Employment Security under Polish Law - Consderations Based on the Concept of Precariat by G. Standing. REPORTS: A Report on the "Legal Standards - Social and Cultural Standards. Case Studies" Conference in Cracow, 16-17 September 2017; A Report from the "Europe in the World: The Time of Breaktrough"Scientific Conference, Warsaw, 6 October, 2017; Report on the Internationa; Scientific Conference of the 2nd Central European Forum on Law and Administration "Judicial Protection of Individual Rights in Central European Countries - Current Experience and Trends". REVIEWS: Arkadiusz Bereza. The Supreme Court 1917-2017. Presidents, Judges, Prosecutors of the Supreme Court. Published by: The Supreme Court in Warsaw. Wasaw 2017, pp.671; Marcin Łysko. The Works on the Codification of the Substantive Misdemeanors Law in People's Poland (1960-1971), Wydawnictwo Temida2, Białystok 2016, pp.351. CHRONICLE: On the Activity of the Faculty of Administation and Law at Humanitas University.
Celem atlasu jest przybliżenie czytelnikowi podstawowych zagadnień teoretycznych związanych z globalnymi łańcuchami wartości i handlem wartością dodaną oraz prezentacja danych statystycznych dotyczących polskiego eksportu w formie graficznej. Najnowsza historia gospodarcza Polski stanowi wręcz modelowy przykład tego, jak transformacja, liberalizacja gospodarki oraz procesy integracji regionalnej (przystąpienie do wspólnego rynku UE) wpływają na zmianę struktury i obrotów handlowych. Czynnikiem, który może szczególnie zniechęcać do pogłębionych studiów nad handlem międzynarodowym w ujęciu brutto czy wartości dodanej, jest zawiłość dostępnych danych. Dlatego atlas zawiera szereg map, które ilustrują ewolucję zjawisk związanych z wymianą międzynarodową i pozwalają przedstawić informacje zarówno o zasięgu, jak i intensywności eksportu Polski. Ponadto, w odniesieniu do każdej z gałęzi, zaprezentowane zostały dane o udziale i pozycji Polski w globalnych łańcuchach wartości. „Przygotowana publikacja stanowi bardzo wartościowe uzupełnienie wiedzy na temat ewolucji polskiego handlu (eksportu) w latach 1995-2011, ze szczególnym uwzględnieniem tendencji w handlu wartością dodaną. Jej głównym walorem jest graficzna postać przedstawienia najważniejszych wyników”. Z recenzji dr. hab. Bartosza Michalskiego
Celem atlasu jest przybliżenie czytelnikowi podstawowych zagadnień teoretycznych związanych z globalnymi łańcuchami wartości i handlem wartością dodaną oraz prezentacja danych statystycznych dotyczących polskiego eksportu w formie graficznej. Najnowsza historia gospodarcza Polski stanowi wręcz modelowy przykład tego, jak transformacja, liberalizacja gospodarki oraz procesy integracji regionalnej (przystąpienie do wspólnego rynku UE) wpływają na zmianę struktury i obrotów handlowych. Czynnikiem, który może szczególnie zniechęcać do pogłębionych studiów nad handlem międzynarodowym w ujęciu brutto czy wartości dodanej, jest zawiłość dostępnych danych. Dlatego atlas zawiera szereg map, które ilustrują ewolucję zjawisk związanych z wymianą międzynarodową i pozwalają przedstawić informacje zarówno o zasięgu, jak i intensywności eksportu Polski. Ponadto, w odniesieniu do każdej z gałęzi, zaprezentowane zostały dane o udziale i pozycji Polski w globalnych łańcuchach wartości.
„Przygotowana publikacja stanowi bardzo wartościowe uzupełnienie wiedzy na temat ewolucji polskiego handlu (eksportu) w latach 1995-2011, ze szczególnym uwzględnieniem tendencji w handlu wartością dodaną. Jej głównym walorem jest graficzna postać przedstawienia najważniejszych wyników”.
1. Dajemy im to, czego chcą, 2. Koncentrujemy się, 3. Zatrudniamy najlepszych ludzi, 4. Przekazuejmy włądzę konsultantkom, 5. Motywujemy konsultantki, 6. Ciągła innowacyjność, 7. Nadążamy za nowymi czasami, 8. Mówimy we wszystkich językach, 9. Korzystamy z ztechnologii, 10. Kontakt z klientami, 11. stawiamy na kreatywność, 12. Odnowa wizerunku moze być kwestią piękna, 13. Oddajemy
1. Pojęcie i zasady prowadzenia badań marketingowych. 2. Zakres badań marketingowych. 3. Informacje wtórne w badaniach marketingowych rynków zagranicznych. 4. Wykorzystanie metod pomiaru pierwotnych źródeł informacji marketingowych. 5. Badania strukturalne rynków zagranicznych. 6. Badanie elementów rynku. 7. Badanie elementów marketingu. 8. Organizowanie badań marketingowych w przedsiębiorstwie.
Współcześnie przedsiębiorcy coraz odważniej definiują swoje cele biznesowe w skali międzynarodowej. Aby je skutecznie realizować, a także sprostać potrzebom i oczekiwaniom konsumentów, muszą dokładnie rozpoznać zarówno własne zasoby i możliwości, jak i otoczenie zewnętrzne – zjawiska oraz procesy, które mają wpływ na realizowanie podstawowych funkcji przedsiębiorstwa. Do podjęcia decyzji o kierunku umiędzynarodowienia kluczowe są informacje o strukturze i cechach charakterystycznych potencjalnego rynku, a także umiejętność przetwarzania i analizowania takiej wiedzy. Konieczna wydaje się zatem znajomość wachlarza metod i technik badawczych, dzięki którym firma poznaje otoczenie międzynarodowe, staje się elastyczna i otwarta na podejmowanie ciągłych wyzwań. Głównym celem monografii jest prezentacja wybranych zasad prowadzenia międzynarodowych badań rynkowych i marketingowych ułatwiających rozpoznanie makro- i mikrootoczenia firmy oraz podjęcie decyzji o ekspansji zagranicznej. Publikacja zawiera nie tylko typowo akademickie rozważania, ale pokazuje także, jak wyglądają badania zagranicznego otoczenia firmy, oparte na źródłach wtórnych, na przykładzie rynku niemieckiego. Odbiorcami książki mogą być m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menadżerska. '
Współcześnie przedsiębiorcy coraz odważniej definiują swoje cele biznesowe w skali międzynarodowej. Aby je skutecznie realizować, a także sprostać potrzebom i oczekiwaniom konsumentów, muszą dokładnie rozpoznać zarówno własne zasoby i możliwości, jak i otoczenie zewnętrzne – zjawiska oraz procesy, które mają wpływ na realizowanie podstawowych funkcji przedsiębiorstwa. Do podjęcia decyzji o kierunku umiędzynarodowienia kluczowe są informacje o strukturze i cechach charakterystycznych potencjalnego rynku, a także umiejętność przetwarzania i analizowania takiej wiedzy. Konieczna wydaje się zatem znajomość wachlarza metod i technik badawczych, dzięki którym firma poznaje otoczenie międzynarodowe, staje się elastyczna i otwarta na podejmowanie ciągłych wyzwań.
Głównym celem monografii jest prezentacja wybranych zasad prowadzenia międzynarodowych badań rynkowych i marketingowych ułatwiających rozpoznanie makro- i mikrootoczenia firmy oraz podjęcie decyzji o ekspansji zagranicznej. Publikacja zawiera nie tylko typowo akademickie rozważania, ale pokazuje także, jak wyglądają badania zagranicznego otoczenia firmy, oparte na źródłach wtórnych, na przykładzie rynku niemieckiego. Odbiorcami książki mogą być m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menadżerska.
Co nowego, czyli spory wstęp. Jak to się zaczęło. "Biblia e-biznesu" w liczbach. Świat się zmienia, czyli co nowego w branży. "Trójka" od kuchni, czyli garść ciekawostek. Rozdział 1. Cele, modele i strategie e-biznesu. 1.1. Specyfika biznesu w internecie. 1.2. Nisza i unikalność - podejście strategiczne. 1.3. Nowe rynki e-biznesu. 1.4. Startup w internecie. 1.5. Wstępna analiza rynku. 1.6. E-biznesplan. 1.7. Nazwa i domena dla e-biznesu. 1.8. Dywersyfikacja w e-biznesie. 1.9. Strategie cenowe. 1.10. Błędy początkujących e-sprzedawców. 1.11. Finansowanie e-biznesu. 1.12. Crowdfunding - finansowanie i testowanie w jednym. 1.13. Crowdinvesting/equity crowdfunding - finansowanie udziałowe. 1.14. Tokenizacja e-biznesu. 1.15. IPO, czyli wprowadzenie firmy na giełdę. Rozdział 2. Sklep internetowy. 2.1. Sklep w internecie - pierwsze kroki. 2.2. Typy platform e-sklepowych. 2.3. Struktura i użyteczność sklepu internetowego. 2.4. Przegląd aplikacji e-sklepowych. 2.5. Wdrożenie e-sklepu. 2.6. Hosting dla e-sklepu. 2.7. Audyt przedwdrożeniowy. Rozdział 3. Platformy aukcyjne, serwisy ogłoszeniowe i inne marketplace'y. 3.1. Allegro dziś. 3.2. Trafność Allegro - zasady "pozycjonowania" ofert. 3.3. Zwiększanie efektywności handlu na Allegro - Strefa Marek, Strefa Okazji, Allegro Ads. 3.4. Sprzedaż na Amazon, 3.5. Sprzedaż na eBayu. 3.6. Sprzedaż w serwisach AliExpress i Alibaba. 3.7. Alternatywne platformy e-sprzedażowe - OLX, Gumtree, Marketplace Facebooka, Allegro Lokalnie. Rozdział 4. Usługi online. 4.1. E-usługi. 4.2. E-sprzedaż wiedzy. 4.3. Podcasty - wiedza w formie audio. 4.4. Webinar - sprzedaż wiedzy i dźwignia sprzedażowa. 4.5. Personal branding w e-usługach. 4.6. Programy partnerskie (afiliacyjne). 4.7. Usługi hybrydowe: on- & offline. Rozdział 5. E-marketing. 5.1. Podstawy marketingu online. 5.2. Wprowadzenie do brandingu. 5.3. Budowanie marki online. 5.4. Google Moja Firma. 5.5. Skuteczna oferta sprzedażowa. 5.6. Dziesięć największych błędów w e-ofertach. 5.7. Wybór właściwej kategorii sprzedażowej. 5.8. Storytelling - sprzedaż przez opowiadanie historii. 5.9. Reklama porównawcza w e-handlu. 5.10. Zdjęcia w ofertach sprzedażowych - główne zasady i aspekty techniczne. 5.11. Zdjęcia kontekstowe, korzyściowe i kontrastowe, fotografia 360°. 5.12. Tagline - slogan jako dźwignia marki. 5.13. Marketing wirusowy. 5.14. Growth hacking marketing. 5.15. Social media i marketing społecznościowy. 5.16. Skuteczny marketing na Facebooku. 5.17. "Lajwy" sprzedażowe. 5.18. Analiza big data, marketing predyktywny i automatyzacja kampanii. 5.19. Twitter, czyli "marketing ćwierkany". 5.20. LinkedIn w biznesie. 5.21. Instagram - obrazy na służbie biznesu. 5.22. Dlaczego Twoja firma powinna mieć kanał na YouTubie. 5.23. Wideo marketing - możliwości i zasady. 5.24. Angażowanie odbiorców w mediach społecznościowych. 5.25. E-mail marketing. 5.26. Efektywny newsletter. 5.27. Pozyskiwanie leadów i tworzenie stron docelowych (landing pages). 5.28. Systemy do e-mail marketingu. 5.29. Marketing automation. 5.30. SEO - pozycjonowanie i optymalizacja. 5.31. Analiza efektywności słów kluczowych. 5.32. Content marketing - marketing treści. 5.33. Utylizacja treści jako dźwignia w procesach e-sprzedażowych. 5.34. Blog jako dźwignia dla firmy. 5.35. Sposoby zarabiania na blogu (i nie tylko). 5.36. Google Ads - reklama płatna w wyszukiwarce. 5.37. Remarketing i retargeting - reklama, która wraca. Rozdział 6. Komunikacja z e-klientem. 6.1. Profil e-klienta. 6.2. Komunikacja z e-klientem. 6.3. Dewirtualizacja oferty a poprawa e-sprzedaży. 6.4. Budowanie zaufania klienta. 6.5. Customer experience - optymalizacja doświadczeń internautów. 6.6. CRM - automatyzacja obsługi e-klienta. 6.7. Automatyzacja komunikacji z e-klientami. 6.8. Feedback konsumencki. 6.9. Rekomendacja konsumencka. 6.10. Monitoring opinii w internecie. 6.11. Alerty Google w e-biznesie i w brandingu. 6.12. Niezadowolenie klienta - przyczyny i sposoby neutralizacji. 6.13. Negocjacje w e-biznesie. 6.14. Recykling klienta, czyli wyciąganie transakcji. Rozdział 7. Optymalizacja i logistyka. 7.1. Płatności w internecie. 7.2. Logistyka e-sklepu: magazynowanie, pakowanie, wysyłka, zwroty. 7.3. Automaty paczkowe. 7.4. Firmy i brokerzy usług kurierskich. 7.5. Dropshipping i fulfillment - outsourcing procesów logistycznych. 7.6. Automatyzacja w e-biznesie. 7.7. Aplikacje dla e-biznesu. 7.8. Narzędzia wspomagające sprzedaż w e-sklepie – przegląd. Rozdział 8. Poprawa efektywności sprzedaży. 8.1. Outsourcing w e-biznesie. 8.2. Analiza konkurencji. 8.3. Omnichannel - strategia sprzedaży różnymi kanałami. 8.4. Co-surfing - e-zakupy z asystentem. 8.5. Rzeczywistość rozszerzona w e-biznesie. 8.6. Porównywarki cen. 8.7. Czym są Google Zakupy. 8.8. Długi ogon w e-biznesie. 8.9. Google Analytics - optymalizacja przez analizę efektów. 8.10. Testowanie w e-biznesie a optymalizacja sprzedaży. 8.11. E-merchandising - strategie zarządzania asortymentem. 8.12. Cross-selling, up-selling, down-selling - optymalizacja koszyka zakupowego. 8.13. Telemarketing jako przedłużenie e-sprzedaży. 8.14. M-biznes - zasady i aplikacje. 8.15. Optymalizacja kosztów. 8.16. Mity psujące e-sprzedaż. 8.17. Dwanaście najczęstszych błędów małych i średnich e-sprzedawców. 8.18. Skalowanie biznesu poprzez ekspansję zagraniczną. 8.19. E-biznes ponad granicami - metody globalizacji sprzedaży. 8.20. Biznes nomadyczny, czyli firma w plecaku. Rozdział 9. E-biznes a prawo. 9.1. Wybór formy podatkowo-prawnej e-biznesu. 9.2. Rejestracja firmy pod kątem e-biznesu. 9.3. Optymalizacja form działalności gospodarczej. 9.4. Optymalizacja georezydencji firmy. 9.5. Dokumentacja e-sprzedaży. 9.6. Specyfika podatku VAT w e-biznesie. 9.7. E-biznes a kontrola skarbowa - jak się przygotować. 9.8. Prawa konsumenta a obowiązki e-sprzedawcy. 9.9. Redukowanie zwrotów w e-handlu. 9.10. Regulamin sklepu internetowego 9.11. Klauzule niedozwolone w regulaminach e-sklepów. 9.12. Ochrona danych osobowych. 9.13. Specyfika prawna handlu na Allegro. 9.14. Mailing a spam. 9.15. Częste błędy prawne w e-biznesie. 9.16. Legalny marketing i sprzedaż w mediach społecznościowych - zasady i pułapki. 9.17. Nieuczciwa konkurencja. 9.18. Ochrona znaków towarowych. 9.19. Ochrona wzorów przemysłowych. 9.20. Tajemnica przedsiębiorstwa i zakaz konkurencji - ochrona know-how, klientów, pomysłów na biznes. 9.21. Prawo autorskie w e-biznesie. 9.22. Transfer własności intelektualnej. 9.23. Sprzedaż e-firmy - aspekty prawne. 9.24. Mity prawne w e-commersie. Rozdział 10. BHP w e-biznesie. 10.1. Osobowość przedsiębiorcy. 10.2. Zagrożenia psychologiczne dla e-przedsiębiorcy. 10.3. Kobieta w e-biznesie. 10.4. Zarządzanie ludźmi w e-przedsiębiorstwie. 10.5. Procedury w e-biznesie. 10.6. Telepraca i telepracownicy. 10.7. Zarządzanie kryzysem w firmie - kryzys wewnętrzny. 10.8. Zarządzanie firmą w kryzysie (kryzys zewnętrzny). 10.9. Hejt, krytyka, negatywne opinie i kryzysy. 10.10. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów. 10.11. Dobre i złe praktyki w e-handlu. 10.12. Bezpieczeństwo e-biznesu. 10.13. Zdrowie e-przedsiębiorcy. 10.14. Reinwestowanie zysków z e-biznesu. 10.15. Sprzedaż firmy - aspekty strategiczne. 10.16. Porażka w biznesie. 10.17. Jak przygotować firmę na bankructwo. 10.18. Sukcesja e-biznesu. Posłowie. Epokalipsa... czy efektyka?
1.Zmieniająca się istota biznesu międzynarodowego. Podstawowe pojęcia, 2.Teorie biznesu międzynarodowego, 3.Niepewność w międzynarodowym otoczeniu przedsiębiorstw, 4.Międzynarodowe regulacje handlu światowego, 5.Przem,iany w korporacjach transnarodowych, 6.Międzyanrodwe sieci przedsiębiorstw handlowych, 7.Przedsiębiorstwa wirtualne, 8.Małe i średnie przedsiębiorstwa, 9.Podmioty z udziałem kapitału zagranicznego, 10.Zarządzanie międzynarodowe, 11. B+R. Produkcja międzynarodowa (rozwój technologii i produkcja międzynarodowa), 12.Marketing na rynkach zagranicznych, 13.Logistyka międzynarodowa, 14.Finansowanie w biznesie międzynarodowym, 15.Ryzyko kursowe w działalności gospodarczej i metody jego minimalizowania - zarządzanie przepływami środków walutowych w firmie międzynarodowej, 16.Euro jako katalizator rozwoju, 17.Międzyanrodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej
Część I: Biznes międzynarodowy - formy i metody działania w zróżnicowanych warunkach konkurencji międzynarodowej. Międzynarodowa konkurencyjność gospodarki Polski i jej pomiar przy zastosowaniu analizy czynnikowej; Dylematy polityk i konkurencji Unii Europejskiej; Konkurencyjność, atrakcyjność i ryzyko inwestycyjne Polski na tle innych krajów Europy Środkowowschodniej; Rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 1919-2002 i jego wkład w handel zagraniczny; Determinanty rozwoju regionalnego i globalnego. Przypadek energii; Analiza rynku wyrobów mleczarskich w Polsce w obliczu przystąpienia do Unii Europejskiej; Międzynarodowa wymiana handlowa produktami technologii informatycznych - specyfikacja i implikacje; Technologiczne aspekty funkcjonowania łańcuchów dostaw - ujęcie międzynarodowe; Logistyka międzynarodowa w biznesie międzynarodowym; Uwarunkowania rozwoju transportu w krajach alpejskich; Żegluga morska bliskiego zasięgu. Część II: Zróżnicowanie współczesnej polityki gospodarczej i zagranicznej z perspektywy rozwoju globalizacji. Globalizacja a handel międzynarodowy - uwagi ogólne; Globalizacja - szansa czy zagrożenia dla przedsiębiorstw i gospodarstw domowych - wyniki badań ekspertów; Globalizacja a polityka przemysłowa; Perspektywy delokalizacji działalności produkcyjnej poza Europę w opinii europejskich ekspertów; Wpływ procesów integracji i globalizacji rynków finansowych na usługi bankowości inwestycyjnej; Wpływ japońskiego kryzysu gospodarczego na reformy strukturalne w Japonii; Polityka wspierania wymiany gospodarczej krajów ASEAN. Część III: Procesy internacjonalizacji - korporacje międzynarodowe - strategie przedsiębiorstw - konkurencyjność międzynarodowa. Korporacje transnarodowe jako podmioty współczesnej gospodarki światowej; Struktury przedsiębiorstw międzynarodowych w świetle nowego instytucjonalizmu w teorii organizacji; Zarządzanie wiedzą w korporacjach transnarodowych; Przeciwdziałanie kryzysom - wnioski dla przedsiębiorców międzynarodowych; Teoretyczny model funkcjonowania konsorcjum eksportowego; Sieci biznesowe jako forma integracji w celu optymalizacji warunków działania na rynku globalnym - ujęcie teoretyczne; Typologia oraz kierunki przepływu wiedzy wewnątrz powiązania sieciowego działającego na rynku zagranicznym; Możliwości czołowej rywalizacji polskich przedsiębiorstw z korporacjami międzynarodowymi; Wpływ konkurencji na strategie przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych; Determinanty strategii internacjonalizacji przedsiębiorstwa na etapie wyboru rynku zagranicznej ekspansji; Inwestycje jako forma wejścia przedsiębiorstw na rynek Federacji Rosyjskiej; Rozwój rynku fuzji i przejęć w Europie Środkowowschodniej - determinanty szóstej fali fuzji i przejęć; Cele i strategie działania polskich przedsiębiorców w perspektywie roku 2008 - wyniki badań; Kształtowanie polityki cenowej na rynkach międzynarodowych; Zagadnienia kadrowe w kontekście internacjonalizacji rynków pracy; Wpływ pomocy publicznej na konkurencyjność przedsiębiorstw; Dominujące postawy strategiczne firm polskich wobec ekspansji inwestorów zagranicznych; Wpływa nowoczesnych technologii na działalność firm fonograficznych; Internacjonalizacja polskiej branży meblarskiej. Część IV: Międzynarodowe rynki finansowe. Rozwój globalnych rynków finansowych na przełomie wieków; Ryzyko kraju i instrumenty jego ograniczania; Ocena skuteczności tzw. pośrednich reżimów kursowych; Problematyka uwarunkowania pomocy kredytowej MFW oraz efektywności programów dostosowywania tej organizacji; Wpływ globalizacji rynków finansowych na politykę pozyskiwania kapitału przez przedsiębiorstwa; Ocena stabilności deficytu na rachunku obrotów bieżących - podejście bezpośrednie i pośrednie; Liberalizacja przepływów kapitału w krajach Unii Europejskiej na tle ewolucji światowego systemu walutowego; Sektor finansowy w nowych krajach Unii Europejskiej i jego znaczenie w finansowej intermediacji i transmisji impulsów polityki pieniężnej; Integracja rynku papierów wartościowych w Unii Europejskiej; Kontrowersje wokół polityki fiskalnej w strefie euro; Perspektywy integracji walutowej Polski w ramach Europejskiego Systemu Walutowego; Rozwój detalicznego rynku usług bankowych po akcesji Polski do Unii Europejskiej na przykładzie małych i średnich przedsiębiorstw; Rozwój światowego rynku kwitów depozytowych w latach 1993-2004.