Form of Work
Książki
(5)
Status
only on-site
(4)
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(4)
Author
Bogdanowicz Marta
(1)
Delaney Tara
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Podolska Beatrix
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Subject
Gry i zabawy ruchowe
(5)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Dogoterapia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Mowa
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Rytmika
(1)
Terapia zabawą
(1)
Umuzykalnianie
(1)
5 results Filter
Book
In basket
(Biblioteka SI)
ISBN: 978-83-7744-109-1
Zawiera: Wstęp; 1. Jakość zaangażowania; 2. Rozwój sensoryczny; 3. Ćwiczenia w zakresie motoryki dużej; 4. Ćwiczenia usprawniające motorykę małą; 5. Komunikacja; 6. Zmysł społeczny; 7. Przygotowujemy się do szkoły; 8. Czynności w domu; 9. Zabawy na dworze; 10. Wykorzystanie gotowych gier i zabawek; Słowniczek najważniejszych pojęć; Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-89275-14-1
Cz. I. Nauczyciel i uczeń w edukacji artystycznej i twórczej; Cz. II. Wstęp do części praktycznej; 1. Zabawy rozwijające ekspresję muzyczno-ruchową dziecka; Propozycje zabaw integracyjnych i muzyczno-ruchowych; 2. Zabawy rozwijające twórczość plastyczną dziecka; Propozycje zabaw plastyczno-technicznych; 3. Zabawy słowne rozwijające myślenie i postawę twórczą dziecka; Zabawy słowem malowane; Cz. III. Metodologiczne podstawy badań; Analiza wyników badań
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Rytmika dla dzieci / Beatrix Podolska. - Wyd. 5. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2018. - 90, [12] stron : ilustracje ; 24 cm.
ISBN: 978-83-8095-454-0
Zawiera: 1. Dźwięki i czary muzyczne. 2. Sygnał muzyczny. 3. Przerwa w muzyce. 4. Marsz i bieg w dwóch grupach. 5. Ćwierć nuty i ósemki, formowanie koła. 6. Obraz graficzny. 7. Spostrzeganie zmian dynamicznych (głośności dźwięku). 8. Wyrabianie wyczucia ruchu miarowych ćwierć nut. 9. Słuchanie śpiewu nauczyciela; osłuchanie z piosenką. 10. Reagowanie na znaną melodię. 11. Rozpoznawanie ćwierć nut. 12. Rysowanie nut. 13. Zabawa w dwóch grupach. 14. Rysowanie nut. 15. Opowiadanie bajek, słuchanie muzyki. Pytania nauczyciela. 16. Rejestr wysoki i niski. 17. Kształtowanie wyobraźni działaniem dźwięków. 18. Skojarzenia z muzyką (rejestr wysoki). 19. Skojarzenia z muzyką (rejestr niski). 20. Stopniowa zmiana wysokości dźwięków. 21. Reagowanie na zmiany kierunku melodii. 22. Wykres wysokości gestem ręki lub kreską. 23. Wprowadzenie II- zwrotki piosenki „Piłka”. 24. Pojęcia: wyżej, niżej, w lewo, w prawo. 25. Sylwetki nut, reagowanie na zmianę wysokości dźwięków. 26. Liczenie ilości dźwięków, wprowadzenie do ćwiczeń metrycznych. 27. Klaskanie określoną ilość razy na wywołaną cyfrę. 28 Ruch po promieniu koła w przód i w tył. 29. Akcent. 30 Liczenie nut z zaznaczeniem akcentu. 31. Akcentowanie. Takty 2/4, 3/4, 4/4. 32. Ćwiczenia metryczne. Figury. 33. Reakcja na pojawienie się ósemek. 34. Ósemka pojedyncza. 35. Głośno czy cicho? 36. Zabawa ruchowa w dwóch grupach. 37. Gra na instrumentach. 38. Dyrygowanie grupami instrumentów. 39. Rysowanie instrumentów. 40. Zróżnicowanie dynamiczne. 41. Głośno czy cicho? 42. Dyrygowanie ze zmianami dynamicznymi. 43. Objaśnienia znaków f, p, przyswojenie nazw włoskich. 44. Koordynacja wzroku, słuchu i dotyku. 45. Realizacja ruchowa muzyki głośnej i cichej. 46. Spostrzeganie znaków f i p w nutach drukowanych. 47. Przykłady zabawy uwrażliwiającej na zmianę dynamiki. 48. Wprowadzenie całej nuty; demonstracja brzmienia trójkąta( triangla). 49. Reagowanie na pojawienie się całej nuty, ćwierć nuty i ósemki. 50. Dyrygowanie wartościami nut. 51. Realizowanie wartości nut w ruchu. 52. ”Pokoiki”(takty) i „Krzesełka” ( miejsca ćwierciowe). 53. Zabawa w nutki. 54. Rozmieszczenie nut na miejscach ćwierć nutowych. 55.Wprowadzenie pauzy ćwierćnutowej. Wyklaskanie rytmu. 56. Cymbałki; rozwijanie wyobraźni. 57. Glissando i staccato. 58. Ćwiczenia metryczne. 59. Gra zespołowa na cymbałkach. 60. Wprowadzenie III zwrotki piosenki „Piłka” J. Wasowskiego. 61. Zmiany tempa. 62. Zabawa w pociągi. 63. Zmiany tempa. 64. Karuzela II cz. 65. Incytacje i inhibicje – zabawy pobudzające i hamujące ruch. 66. Dzieci same dobierają do swoich grup instrumenty perkusyjne. 67. Zmiany tempa, zatrzymanie się na sygnał. 68. Wprowadzenie piosenki „Pociąg”. 69. Zagadki słuchowe. Opowiadania dzieci. 70. Crescendo i diminuendo. 71. Słuchanie muzyki, opowiadania, bajki. 72. Plastyczne wyobrażenie bajki muzycznej. 73. Improwizacje na cymbałkach. Estetyka dźwięku. 74. Pan Bas i Pani Wiolin. 75. Dzieci próbują odnaleźć głosy zwierząt. 76. Plastyczne przedstawienie Pani Violin i Pana Basa. 77. Zagadki słuchowe. 78. Wysoko, nisko czy w środku? 79. Dźwięki wysokie, średnie i niskie. Zabawa piłkami. 80. Wprowadzenie pół nuty. 81. Zagranie pół nuty na różnych instrumentach. 82. Zabawa w cztery domki. Rozpoznanie wartości nut. 83. Zapamiętanie rytmu. 84. Dzieci poruszają się podskokami. 85. W podobny sposób nauczyciel stosuje inne, coraz trudniejsze rytmy. 86. Echo melodyczne i rytmiczne. 87. Gra na instrumentach perkusyjnych. 88. Rysowanie nut. 89. Orkiestra perkusyjna. Dyrygowanie wartościami nut. 90. Ćwiczenie bez instrumentów. 91. Pobudzanie wyobraźni, ekspresja ruchowa. 92. Graficzne przedstawienie muzyki. 93. Ilustracja muzyczna opowiadania. Improwizacja na instrumentach. 94. Dzieci interpretują słownie opowieści muzyczne. 95. Kształcenie pamięci rytmicznej, wymyślanie tekstów do rytmu. 96. Rozpoznawanie znanego rytmu. 97. Dyrygowanie tematami rytmicznymi. 98. Wyrabianie pamięci rytmicznej i poczucia rytmu. 99. Improwizowanie melodii do podanego tekstu. 100. Słuchanie wiolinu lub basu. Ćwiczenie w dwóch grupach. 101. Reagowanie na sygnał muzyczny. 102. Granie rytmów w wiolinie i w basie. 103. Słuchanie dwugłosu. Realizacja ósemki i ćwierć nuty. 104. Incytacje i inhibicje w takcie 4/4. 105. Rozmieszczanie nut w taktach. 106. Ćwiczenie słuchowe: ile słychać dźwięków? 107. Spostrzeganie sygnału, zmiany kierunku ruchu. 108. Własne melodie do podanego tekstu. 109. Wyrabianie pamięci rytmicznej. 110. Korelacja wyobrażenia słuchowego z wizualnym. 111. Muzyka smutna i wesoła. 112. Zabawa z piłkami :„wesoło i smutno”. 113. Dzieci słuchają muzyki i malują w blokach. 114. Rozmieszczenie nut w taktach. 115. Wprowadzenie do dwugłosowości. 116. Zabawa „Kot i myszki”. 117. Improwizacja rytmów. 118. Dzieci klaszczą kolejno własne rytmy. 119. Rozpoznanie barwy dźwięku instrumentów perkusyjnych. 120. Równoczesne realizowanie wartości rytmicznych przez 4 grupy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-597-3
Psychoterapeutyczne wartości zajęć z udziałem zwierząt- rys historyczny; Pies terapeuta; Wspomaganie rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych: 1. Organizacja i przebieg zajęć; 2. Ćwiczenia wspomagające rozwój apercepcji; 3. Ćwiczenia kształtujące orientację przestrzenną; 4. Ćwiczenia rozwijające samodzielność; 5. Ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową i koordynację ruchowo-wzrokową; 6. Ćwiczenia doskonalące umiejętność liczenia; 7. Ćwiczenia wspomagające umiejętność syntezy i analizy; 8. Ćwiczenia wspomagające umiejętność klasyfikacji; 9. Ćwiczenia wspomagające umiejętność rozpoznawania i nazywania kolorów; 10. Ćwiczenia wspomagające myślenie przyczynowo-skutkowe i rozwój umiejętności przewidywania; 11. Ćwiczenia wspomagające rozwój mowy; Rytmy w rozwoju dziecka; Elementy dogoterapii w organizowaniu zabaw dziecięcych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again