Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Kaczocha Włodzimierz
(1)
Sikora Jan (1947- )
(1)
Wartecka-Ważyńska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Etyka zawodowa
(1)
Turystyka
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I ETYKA OPISOWO-NORMATYWNA W TURYSTYCE. Rozdział 1. Turystyka - jej funkcje oraz czynniki rozwoju: 1.1. Uwagi wstępne; 1.2. Pojęcie turystyki i ruchu turystycznego; 1.3. Charakterystyka usług turystycznych; 1.4. Typologie turystów; 1.5. Podziały turystyki i jej funkcje; 1.5.1. Turystyka aktywnością gospodarczą; 1.5.2. Turystyka aktywnością wypoczynkowo-rekreacyjną; 1.5.3. Turystyka aktywnością zdrowotną; 1.5.4. Turystyka aktywnością kulturowo-poznawczą; 1.5.5. Turystyka aktywnością religijno-pielgrzymkową; 1.5.6. Turystyka aktywnością wychowawczo-edukacyjną; 1.6. Czynniki rozwoju współczesnej turystyki. Rozdział 2. Podstawowe pojęcia oraz zagadnienia i problemy etyki: 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Sokrates jako twórca i nauczyciel etyki; 2.3. Sokratejskie rozumienie cnoty oraz sumienia; 2.4. Arystoteles - pojęcie etyki oraz etyka „złotego środka" i „trzy formy przyjaźni; 2.5. Etos (gr. ethos - obyczaj, zwyczaj); 2.6. Dylemat etyczny (gr. dilemma - podwójna przesłanka); 2.7. Doktryna etyczna - koncepcja etyczna - zawodowy kodeks etyczny; 2.8. Pojęcie etyki - podział etyki - moralność; 2.9. Rozumienie wartości; 2.9.1. Istnienie wartości; 2.9.2. Urzeczywistnianie wartości; 2.10. Normy moralne; 2.11. Relatywizm etyczny; 2.12. Oceny moralne; 2.13. Czy za świadczone dobro należy się nagroda?; 2.14. Znaczenie etyki - czy możliwy jest ład (porządek) etyczny?. Rozdział 3. Etyczne relacje turystów z mieszkańcami oraz mieszkańców z turystami: 3.1. Uwagi wstępne; 3.2. Etyczne aspekty relacji społecznych w turystyce; 3.3. Etyka turysty wobec siebie; 3.4. Etyka turysty wobec mieszkańców i innych turystów; 3.5. Etyka mieszkańców wobec turystów; 3.6. Etyka mieszkańców wobec innych mieszkańców. Rozdział 4. Zasady etyczno-zawodowe dla pracowników samorządu terytorialnego tworzących politykę turystyczną: 4.1. Uwagi wstępne; 4.2. Samorządy terytorialne jako podmioty kształtujące regionalną i lokalną politykę turystyczną; 4.3. Normy etyczno-zawodowe dla pracowników administracji samorządowej kształtujących politykę turystyczną. Rozdział 5. Etyka osób zajmujących się promocją turystyczną: 5.1. Uwagi wstępne; 5.2. Promocja w turystyce i jej instrumenty; 5.3. Etyczne aspekty w promocji turystycznej. Rozdział 6. Etyka w zrównoważonym rozwoju turystyki: 6.1. Uwagi wstępne; 6.2. Istota idei zrównoważonego rozwoju; 6.3. Etyczne aspekty zrównoważonej turystyki. Rozdział 7. Turystyka odpowiedzialna etycznie: 7.1. Uwagi wstępne; 7.2. Koncepcja turystyki odpowiedzialnej etycznie; 7.3. Praktyczne aspekty turystyki odpowiedzialnej etycznie w kodeksach etycznych - wybrane przykłady; 7.4. Turystyka odpowiedzialna etycznie - potrzeba dyskusji; 7.5. Turystyka odpowiedzialna etycznie - dylematy edukacji. CZĘŚĆ II ETYKA NORMATYWNA W TURYSTYCE - PROJEKT. Rozdział 8. Koncepcja etyczna w odniesieniu do działalności turystycznej: 8.1. Uwagi wstępne; 8.2. Wartość naczelna - osoba ludzka oraz „norma personalistyczna". Wartość osoby ludzkiej; 8.3. Inne wartości i normy komponujące się z wartością naczelną; 8.3.1. Wartość Innego; 8.3.2. Wartość oraz norma tolerancji; 8.3.3. Wartość pracy oraz „godność ludzkiej pracy"; 8.3.4. Człowieczeństwo jako wartość etyczna oraz jej normy moralne; 8.3.5. Wartość prawdy (gr. aletheia, łac. veritas) i norma prawdomówności; 8.3.6. Klasyczne cnoty etyczne; 8.3.7. Turystyka jako kulturowo-etyczna podstawa urzeczywistniania wartości oraz wartości Innego i tolerancji; 8.4. Etyka przekonań, powinności, obowiązków i odpowiedzialności. Rozdział 9. Zasady etyczno-zawodowe dla właścicieli oraz menedżerów przedsiębiorstw turystycznych w zakresie polityki kadrowej: 9.1. Uwagi wstępne; 9.2. Zasady etycznej konkurencji na wolnym rynku; 9.3. Zasady etyczne świadczonej płacy - płacy sprawiedliwej; 9.4. Zasady etyczne i zawodowe zatrudniania pracowników; 9.5. Zasady etyczno-zawodowe nagradzania pracowników; 9.6. Zasady etyczno-zawodowe karania pracowników. Rozdział 10. Etos zawodowy właścicieli i menedżerów przedsiębiorstw oraz szefów instytucji i organizacji turystycznych: 10.1. Uwagi wstępne; 10.2. Wartości osobowe jako podstawy urzeczywistniania etosów; 10.3. Przypomnienie i rozwinięcie pojęcia etosu; 10.4. Etos właścicieli przedsiębiorstw turystycznych; 10.5. Etos menedżerów przedsiębiorstw turystycznych; 10.6. Etos szefów instytucji oraz organizacji turystycznych; 10.7. Etos przedsiębiorcy - menedżera w agroturystyce; 10.8. Dylematy etyczne przedsiębiorcy i menedżera; 10.9. Normy etyczno-zawodowe dla pracowników przedsiębiorstw, organizacji i instytucji turystycznych. Rozdział 11. Zasady etyczno-zawodowe oraz etos zawodowy dla przewodników i pilotów turystycznych: 11.1. Uwagi wstępne; 11.2. Dylematy etyczne przewodników oraz pilotów; 11.3. Zasady etyczno-zawodowe pracy przewodników oraz pilotów; 11.4. Etos zawodowy przewodników oraz pilotów turystycznych. Rozdział 12. Urzeczywistnianie etyki w zespole pracowniczym a kodeksy etyczne: 12.1. Uwagi wstępne; 12.2. Techniczne metody urzeczywistniania etyki w zespole pracowniczym; 12.3. Kodeks etyczny. Racje uzasadniające przyjęcie kodeksu; 12.4. Jak opracować kodeks etyczny; 12.5. Wartości i normy moralne oraz zasady etyczno-zawodowe w kodeksie. Rozdział 13. Społeczna odpowiedzialność biznesu - w tym biznesu turystycznego: 13.1. Uwagi wstępne; 13.2. Przedmiotowy zakres odpowiedzialności biznesu oraz zasady (i normy) powszechnych obowiązków; 13.3. Podmiotowy zakres odpowiedzialności oraz zasady (i normy) indywidualnych zobowiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej