Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(24)
IBUK Libra
(8)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(24)
E-booki
(10)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(13)
dostępne
(12)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Czytelnia
(13)
Autor
Wilkoszewska Krystyna
(6)
Bartczak Adam
(2)
Król Małgorzata
(2)
Pfeifer Kasper
(2)
Szawerna-Dyrszka Anna
(2)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(2)
Tramer Maciej
(2)
Więcek Aleksandra
(2)
Zalewska Monika
(2)
Bernacki Marek
(1)
Burszta Wojciech J. (1957-2021)
(1)
Bürger Peter
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Gołębiewska Maria
(1)
Gwóźdź Andrzej
(1)
Górski Tadeusz II P
(1)
Hartman Jan (1967- )
(1)
Kita-Huber Jadwiga
(1)
Koczanowicz Leszek
(1)
Komza Małgorzata
(1)
Korsmeyer Carolyn
(1)
Krajewski Marek
(1)
Kuczyńska Alicja (1937- )
(1)
Linder Burkhardt
(1)
Manovich Lev
(1)
Maślanka Tomasz
(1)
Nacher Anna
(1)
Nijakowski Lech M
(1)
Nikodemska-Wołowik Anna M
(1)
Ostrowicki Michał
(1)
Sawisz Anna
(1)
Schmitt Bernd (1957- )
(1)
Sekuła Elżbieta A
(1)
Simonson Alex
(1)
Strózewski Władysław
(1)
Vandendorpe Christian
(1)
Wołowik Mirosław
(1)
Zajda Katarzyna
(1)
Zemanek Adina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(33)
angielski
(1)
Temat
Estetyka
(16)
Sztuka
(7)
Reklama
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Haiku
(2)
Herbata
(2)
Internet
(2)
Japonia
(2)
Książka
(2)
Kultura
(2)
Kultura audiowizualna
(2)
Kultura masowa
(2)
Metafizyka
(2)
Multimedia
(2)
Piękno
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Sztuka ogrodowa japońska
(2)
Aksjologia
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Bioetyka
(1)
Budownictwo użyteczności publicznej
(1)
Bóg
(1)
Cztery żywioły
(1)
Digitalizacja
(1)
Doskonałość moralna
(1)
Edytorstwo
(1)
Etyka społeczna
(1)
Eutanazja
(1)
Feminizm
(1)
Film polski
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia kultury
(1)
Filozofia literatury
(1)
Filozofia polska
(1)
Filozofowie
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Forma
(1)
Historia sztuki
(1)
Indianie
(1)
Informacja
(1)
Informacja wizualna
(1)
Ingarden, Roman (1893-1970)
(1)
Interfejs użytkownika
(1)
Język
(1)
Kicz
(1)
Klonowanie
(1)
Kobieta
(1)
Kutz, Kazimierz (1929- )
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing
(1)
Metafilozofia
(1)
Miasta
(1)
Pismo
(1)
Polityka
(1)
Promocja handlowa
(1)
Przestrzeń publiczna (urban.)
(1)
Reżyseria
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Solidarność (postawa)
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Sztuka chińska
(1)
Sztuka indiańska
(1)
Sztuka kolumbijska
(1)
Sztuka ludów pierwotnych
(1)
Sztuka stosowana
(1)
Tatarkiewicz, Władysław (1886-1980)
(1)
Teatr polski
(1)
Technika
(1)
Tekst
(1)
Twórczość
(1)
Urbanistyka
(1)
Wartość
(1)
Znaki graficzne
(1)
Znaki towarowe
(1)
Śląsk
(1)
Życie
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Ameryka Południowa
(1)
Chiny
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Esej
(2)
Monografia
(2)
Literatura
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
34 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zamiast wstępu. O demontażu świadomości i świata przed stawionego; Człowiek w technologii. Benjamina szkic do portretu; Montaż i kultura atrakcji; Kultura medialna i wybór etyczny według Kierkegaarda; Postulaty odnowionej estetyki w kontekście antropologii i aksjologii; Kamp jako postawa estetyczna. O postmodernistycznych uwikłaniach; Telewizja jako sztuka postmodernistyczna; Pytania o estetykę obrazu cyfrowego; Pytania o postmodernistyczne kino; Znaczenia i wartości w reklamie. Analiza kulturologiczna; O samozwrotności tekstu reklamowego; Estetyka i anestetyka w reklamie społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Jubileusze)
Słowo wstępne. Wielowarstwowy świat myśli Romana Ingardena. Realność. Między realnością bytu a kruchością istnienia – metafizyka, aksjologia, filozofia człowieka: Ontologia i metafizyka. Fenomenologia i/czy metafizyka. Na marginesie sporu Ingardena z Husserlem. Dwaj uczniowie Husserla – Ingarden i Heidegger. Państwo jako przedmiot intencjonalny. Homo duplex. Filozofia człowieka Romana Ingardena: między socjologizmem Émile’a Durkheima a personalizmem Edith Stein. Fenomenologia analityczna Romana Ingardena. Szkic o metodzie analizy języka potocznego na przykładzie pracy O pytaniach esencjalnych. Niedookreśloność. „Okręty myśli na oceanach czasu” – filozofia literatury: O dziele literaturoznawczym Romana Ingardena. Poezja cyfrowa – „przypadek graniczny” literatury. Ingardenowska filozofia literatury w perspektywie kulturoznawczej. „Zstępowanie w praźródła bytu”. Ingardenowska koncepcja jakości metafizycznych. Kompozycyjne podstawy uobecniania się jakości metafizycznych w literaturze – prolegomena. Intencjonalność. „Bo piękno na to jest, by zachwycało” - filozofia kultury i sztuki: Roman Ingarden o wartościach i wartościowaniu dzieła sztuki. Intencjonalność a fikcja. Aktualność fenomenologicznych rozwiązań estetyki Romana Ingardena. Ślepota aksjologiczna. Niedookreśloność w kulturze. Zarys Ingardenowskiej koncepcji kultury. Roman Ingarden wobec problemu konkretyzacji malarstwa granicznego. Filozofia muzyki Romana Ingardena (z widokiem na nowości). Roman Ingarden i Hans-Georg Gadamer – o doświadczaniu kultury i sztuki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Sztuka: dzieje pojęcia, 2. Sztuka: dzieje klasyfikacji, 3. Sztuka: dzieje stosunku sztuki i poezji, 4. Piękno: dzieje pojęcia, 5. Piękno: dzieje kategorii, 6. Piękno: spór obiektywizmu i subiektywizmu, 7. Forma: dzieje jednego wyrazu i pięciu pojęć, 8. Twórczość: dzieje pojęcia, 9. Odtwórczość: dzieje stosunku sztuki do rzeczywistości, 10. Odtwórczość: dzieje stosunku sztuki do natury i prawdy, 11. Przeżycie estetyczne: dzieje pojęcia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Estetyki Świata)
Część I Teksty ogólne: 1. Ukształtowanie się estetyzującego stylu życia, 2. Wstepne rozważania na temat kluczowych pojęć hiostorii estetyki chińskiej. Część III Początki chińskiej myśli estetycznyej: 3. Xunzi. O muzyce, 4. Księga pieśni. Wielka przedmowa, 5. Dawna chińska muzyka a pochodzenie terminologii etsteycznej. Część III. Poezja: 6. Wzorcowe rozprawy. Rozprawa o literaturze, 7. Poemat o literaturze, 8. Umysł literacki i rzeźbienie smoków, 9. Poezja w tradycji chińskiej, 10. Chińska 'liryczna krytyka literacka" w okresie sześciu dynastii, 11. Chińska twórzcość poetycka. Część IV Kaligrafia i malarstwo: 12. O malowaniu pejzaży. Przedmowa, 13. Patrząc na sekretarza Zhanga malującego sosny i skały, 14. Zapiski o słynnych malarzch poprzez wieki, 15. Zapiski o sztuce pędzla, 16. Zapis tego, co widziałem i zasłyszałem o malarstwie, 17. Niedoścignione uroki lasów i strumieni, 18. Zapiski o malowaniu w świątyni Jingyin, 19. Kolofony malarskie Szerokiego Strumienia, 20. Cieg daszy o malarstwie, 21. tajemnica opisywania krajobrazu, 22. Słowa mistrza o malarstwie, 23. Łódź Gorczycy. O nauce malarstwa, 24. Poemat o tuszu i bambusach, 25. Zapiski o malarstwie bambusów tuszem, 26. Wzornik malarstwa śliw Huaguanga, 27. Wzornik malarstwa śliw z Sosnowego Studia, 28. Spokój duszy odzwierciedlony w chińskim malarstwie, 29. Pustka w chińskim malarstwie, 30. Świadomość przestrzeni wyrażana w chińskiej i zachodniej technice malarskiej. Część V Sztuka ogrodów: 31. O tworzeniu ogrodów, 32. Plony, idee i techniki, 33. Okiem malarza, 34. Znaczenia chińskiego ogrodu. Zakończenie: 35. Sztuka chińska i jej wpływ na Zachodzie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ziemia :Żywioły - korzenie wszechrzeczy; Ziemia - źródłowe motywy wyobraźni. Woda : Fenomenologia bezpośredniego doświadczenia wody; Symboliczno - estetyczne znaczenie wody. Ogień : Ogień Prometeusza i Hefajstosa; Temperatura i płomień; Światło i obrazy. Powietrze : Wprowadzenie
do mitu współczesnej estetyki; Powietrze filozofów; Powietrze, postać i ruch; Drogi onirytyków,czyli powie trze odrealnione; Atmosfera-emocje,żywioł,moc; Topos lotu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Estetyki Świata)
1. Pomiędzy maturą i wizją, 2. Kosmos i kod, 3. Obecność, 4. Magia, 5. Transformacja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Estetyki Świata)
T.1. Wymiary przestrzeni (273 s.: rysunki, fotografie).
1.Estetyka japońska.Wprowadzenie, 2.Makura no soshi.Ze szyty spod poduszki, czyli notatnik osobisty Pani Sei Shonagon. 3.Hojoki.Zapiski z pustelni. 4.Tsurezegusa. Zapiski dla zabicia czasu. 5.Estetyka japońska, 6.Ogól ne pojęcie piękna, 7.Metafizyczne tło teorii no.Analiz a "dziweięciu etapó" Zeamiego, 8.Realizam i nierzeczy wistość w teatrze japońskim, 9.Estetyczna struktura po ezji Waka, 10.Świat Poezji Hakai, 11.Haiku jako wyda rzeni egzystencjalne, 12.Sztuka herbaty, 13.Piekno w herbacie, 14.Droga herbaty.Sztuka świadomości przestrz ennej, 15.Japońskie pojęcie przestrzeni, 16.Natura i miasto, 17.Sztuka ogrodów, 18.Kwiaty Japonii
Książka
W koszyku
(Estetyki Świata)
. Estetyka japońska. Wprowadzenie , 2. Makura no Soski. Zeszyty spod poduszki, czyli notatnik osobisty pani Się Shonagon , 3. Hojki. Zapiski z pustelni. 4. Tsurezuregusa. Zapiski zabicia czasu , 5. Estetyka japońska , 6. Ogólne pojęcie piękna , 7. Metafizyczne tło No. Analiza "Dziewięciu etapów" Zeamiego , 8. Realizm i nierzeczywistość w teatrze japońskim , 9. Estetyczna struktura poezji waka , 10. Świat poezji haikai, 11. Haiku jako wydarzenie egzystencjonalne , 12. Sztuka herbaty , 13. Piękno w herbacie , 14. Droga herbaty. Sztuka świadomości przestrzennej, 15. Japońskie pojęcie przestrzeni , 16. Natura i miasto , 17. Sztuka ogrodów , 18. Kwiaty Japonii
1.Estetyka japońska.Wprowadzenie, 2.Makura no soshi.Ze szyty spod poduszki, czyli notatnik osobisty Pani Sei Shonagon. 3.Hojoki.Zapiski z pustelni. 4.Tsurezegusa. Zapiski dla zabicia czasu. 5.Estetyka japońska, 6.Ogól ne pojęcie piękna, 7.Metafizyczne tło teorii no.Analiz a "dziweięciu etapó" Zeamiego, 8.Realizam i nierzeczy wistość w teatrze japońskim, 9.Estetyczna struktura po ezji Waka, 10.Świat Poezji Hakai, 11.Haiku jako wyda rzeni egzystencjalne, 12.Sztuka herbaty, 13.Piekno w herbacie, 14.Droga herbaty.Sztuka świadomości przestrz ennej, 15.Japońskie pojęcie przestrzeni, 16.Natura i miasto, 17.Sztuka ogrodów, 18.Kwiaty Japonii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera)
Estetyka jako narzędzie strategii; Estetyka nowy paradygmat marketingu; tworzenie tożsamości i wizerunku a estetyka; Zarządzanie tożsamością a estetyka; Ekspresje firmy i marki; Style; tematy; Ogólne wrażenia klientów; Badania i ochrona estetyki; Badania i narzedzia badawcze w zarządzaniu estetyką; Ochrona estetyki i tożsamości; Globalne zarządzanie tożsamości; Zarządzanie tożsa- mością globalną; Miejsca i środowiska sprzedaży detalicznej; Tożsamość firmy i marki w Internecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krakowskie Spotkania Estetyczne / red. Krystyna Wilkoszewska)
1. Ontologia wirtualności : Światy możliwe - światy wirtualne - światy sztuki. Fragmenty teorii doświadczenia rzeczywistości wirtualnej; Wirtualny dotyk; Niepewność realnego: o nowoczesnym życiu w świecie iluzji; Podmiot w świecie pozoru; Fraktalna neuroestetyka chaosu a wirtualna iteracja rzeczywistości; Fenomenologia światów wirtualnych; Estetyczne aspekty teleobecności; Spojrzenie wirtualne; Fenomen kultury upozorowania; Czy do rzeczywistości wirtualnej stosuje się jeszcze teoria intencjonalności w sztuce?; Wirtualność jako rzeczywistość Realis sfery matryc cybernetycznych 2. Sztuka elektronicznej materii : Sztuka cyfrowa jako wyzwanie dla estetyki; Kazualny argument powstawania jakości estetycznych wobec wirtualności; Krytyczny wymiar sztuki interaktywnej; Podmiotowość dzieła sztuki interaktywnej; Byt sztuki w bicie informacji. Analogowe spojrzenie na cyfrową sztukę; Twórczość literacka w Sieci (wybrane zagadnienia); Andre Malraux fikcyjny świat sztuki a przestrzeń wirtualna; Wirtualne półtrwanie architektury; Interakcja czy sterowanie - polska sztuka przełomu XX i XXI wieku w dyskursie z odbiorcą; Sztuki postmediane albo o przyszłość sztuk w rzeczywistości wirtualnej. Na przykładzie prac wystawionych na Biennale w Kioto w roku 2003; Awangarda w cyberkulturze: między kontynuacją a zerwaniem; Teleobecność i anestetyka. "Schizopolis" Stevena Soderbergha; "Globalna wioska" jako technoutopijna fantazja; Wirtualność w porządku krystalicznym obrazu. Barok i filmowa wyobraźnia. 3. Życie w sieci : Globalizm versus universalizm, czyli techniczne usieciowienie połączeń w miejsce ich biologicznego i kulturowego kodowania (rozważania o technicznym rozpraszaniu pamięciowych kodyfikacji połączeń); Wyzwania hipertekstu - granice nieograniczonego; Maszyna człowieka Turinga; Podmiot i jego cyfrowa egzystencja; Postbiologiczne technociała: od ciała cyborga do ciałą wirtualnego; Net art - interaktywna sztuka w środowisku wirtualnym; Trwałe konwersacje. Wirtualna realis Sieci jako rzeczywistość w konwersacji; Kategoria odbiorcy "w Sieci". Internetowe linki jako potencjał kreacji nieskończonych przestrzeni wirtualnych; MorF? Płeć a Internet: nowe perspektywy badawcze; Egzystencja w sieci - bohaterowie wirtualnej samorealizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Artyści i sztuka. Krótka historia pojęć: Podstawy konceptualne; Idea artysty: starożytni poprzednicy; Mimesis złudzenie i rzeczywistość; Rozważania nad kreatywnością; Twórczość jad notki i grupy; Sztuki piękne a nowoczesna koncepcja artysty; Geniusz; Ekspresjonistyczne teorie sztuki. 2. Przyjemność estetyczna: Estetyczność; Smak i piękno; Burke o pięknie; Kant o sądach smaku; Czy smak? Teorie podstaw estetycznych; Feministyczna krytyka percepcji estetycznej. 3. Amatorzy i profesjonaliści: Edukacja i kształcenia: kto się uczy?; Muzyka; Występy publiczne; Kompozycja; Geniusz i podmiotowość; Literatura; [pisanie i sprzedaż; I znowu subiektywizm; Malarstwo; Patrzenie; Perspektywa linearna; Rewaloryzacja przeszłości. 4. Głęboka struktura rodzaju - zmysł smaku i jedzenie: Pięć zmysłów; Przyjemność zmysłowa i przyjemność estetyczna; Subiektywizm i obiektywizm; Obrona zmysłu smaku; Pokarm i/jako sztuka. 5. Czym jest sztuka?: Definicje i ich konteksty; Sztuka i anty-sztuka; Teoria instytucjonalna; Sztuka jako lustro: Arthur Danto; Prace feministyczne i zmieniające się koncepcje sztuki; Medium i przekaz: włókno i żywność; Ciała artystów. 6. Trudne przyjemności: Wzniosłość i wstręt: Umysł i ciało - drugie podejście; Ponownie wzniosłość; luce Irigaray: płciowa podmiotowość; Obrzydzenie jako forma odbioru estetycznego; Wy-miot o brzydzenie: Julia Kristeva; Wstręt: kontekst i dwuznaczność
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
1. Czy są nowe media?, 2. Interfejs, 3. Operacje, 4. Iluzje, 5. Formy, 6. Czym jest kino?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Dążenie do integracji zewnętrznej i wewnętrznej prawoznawstwa jest zjawiskiem ciągle aktualnym i powracającym w refleksji naukowej nad prawem. Jednakże w ślad za rozwojem nauki zmienia się zarówno obszar integracji, jak i jej zakres, a zatem zmienia się pole integracji. Można to zauważyć w piśmiennictwie, a także w niniejszym tomie. Prawoznawstwo stale poszukuje nowych punktów odniesienia i nowych metod badawczych, by lepiej poznać i zrozumieć zjawisko prawne, przyjmując za punkt wyjścia wielowymiarowość prawa. Pole integracji staje się obszarem coraz gęstszych, a jednocześnie zmiennych, relacji interdyscyplinarnych i transdyscyplinarnych, pozwalających korzystać z dorobku naukowego rozmaitych dyscyplin badawczych z pożytkiem dla integrujących się dyscyplin, w tym szeroko rozumianego prawoznawstwa. Wskazać można wiele odmiennych pól integracji wyznaczanych w różnym czasie przez poszczególnych badaczy.
Prawo ma ścisły związek z wieloma zjawiskami społecznymi, psychicznymi, etycznymi i językowymi, bo samo też jest takim zjawiskiem w wielu odsłonach. W opracowaniu poruszono bardzo wiele niezwykle interesujących oraz inspirujących badawczo i metodologicznie zagadnień z tego zakresu.
Książka może stanowić źródło inspiracji naukowej, wzbudzić żywą dyskusję i rozwinąć dalsze zainteresowanie zjawiskiem prawnym.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Dążenie do integracji zewnętrznej i wewnętrznej prawoznawstwa jest zjawiskiem ciągle aktualnym i powracającym w refleksji naukowej nad prawem. Jednakże w ślad za rozwojem nauki zmienia się zarówno obszar integracji, jak i jej zakres, a zatem zmienia się pole integracji. Można to zauważyć w piśmiennictwie, a także w niniejszym tomie. Prawoznawstwo stale poszukuje nowych punktów odniesienia i nowych metod badawczych, by lepiej poznać i zrozumieć zjawisko prawne, przyjmując za punkt wyjścia wielowymiarowość prawa. Pole integracji staje się obszarem coraz gęstszych, a jednocześnie zmiennych, relacji interdyscyplinarnych i transdyscyplinarnych, pozwalających korzystać z dorobku naukowego rozmaitych dyscyplin badawczych z pożytkiem dla integrujących się dyscyplin, w tym szeroko rozumianego prawoznawstwa. Wskazać można wiele odmiennych pól integracji wyznaczanych w różnym czasie przez poszczególnych badaczy. Prawo ma ścisły związek z wieloma zjawiskami społecznymi, psychicznymi, etycznymi i językowymi, bo samo też jest takim zjawiskiem w wielu odsłonach. W opracowaniu poruszono bardzo wiele niezwykle interesujących oraz inspirujących badawczo i metodologicznie zagadnień z tego zakresu. Książka może stanowić źródło inspiracji naukowej, wzbudzić żywą dyskusję i rozwinąć dalsze zainteresowanie zjawiskiem prawnym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Smacznego, 2. Kicz jako problem antropologiczny, 3. Kiczosfery muzyki popularnej, 4. Kicz jako źródełko radości, 5. Bez-granicze kiczu, 6. Wielokulturowość - nowy globalny folkloryzm, 7. Postać anioła w kulturze popularnej, 8. Cała prawda o białych kozaczkach, 9. Polityka, nacjonalizm i kicz. Marija Serifovi kontra Soni Malaj, 10. Prawi jak sztuka. O współczesnym kiczu wnętrzarskim, 11. Zbawienny wpływ kiczu, czyli jeszcze raz o związkach kiczu i religijności ludowej na przykładzie Sanktuarium Licheńskiego, 12. Gra w autentyczność. Rola indywidualności we współczesnej kulturze masowej, 13. So bad.. It's good - obcowanie z filmowym kiczem, 14. Kicz w przedogródkach wiejskich, 15. Kicz prawicowy rodem z pism Krasińskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przestrzenie etyczne filmów Kazimierza Kutza; Ekspresje powszedniości. Wokół " Milczenia " Kazimierza Kutza; Szopienicka legenda. Rzecz o " Soli ziemi czarnej "; Solidarni zawróceni. Refleksy "polskiej szkoły filmowej" w filmach Kazimierza Kutza z lat dziewięćdziesiątych; Paciorki śląskiego różańca. Historyczno - kulturowe zaplecze śląskich filmów Kazimierza Kutza; Śląska tradycja ludowa w twórczości Kazimierza Kutza: widziane z Rosji; Śląska strona świata. Znaki, symbole, realia kulturowe w filmach Kazimierza Kutza; Między ekranem a sceną. W teatrze Kutza; " Prawda jest zawsze trudna". O sztuce teatru telewizji Kazimierza Kutza; Kadry z polityką w tle; W chwilę po przeczytaniu...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.I Ewolucja całosciowej identyfikacji : 1.Historyczne źródła, 2.Początki znaków firmowych i towarowych, 3. Prekursor nowoczesnej CI, 4.Ewolucja współczesnej CI, 5.Rozwój CI w Polsce. R.II Dzisiejsze znaczenie CI : 1.Czym jest Całościowa Identyfikacja, 2.Przyczyny realizacji programu CI, 3. Korzysci wynikajace ze stosowania CI, 4.Zakres systemu wizualnego. R.III Program krok po kroku : 1.Etapy i znaczenie CI, 2.Strategia, 3.Projektowanie, 4.Audyt, 5.Organizacja, 6.Komunikacja, 7.Wdrożenie, 8.Skuteczność programu CI. R.IV Praktyczny poradnik : 1.Dlaczego nie konkurs, 2. Współpraca z konsultantem ds. CI, 3.Całościowe podej ście, 4.TVP-przykład zmiany systemu wizualnego CI
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338.139 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Poszczególne szkice, dotycząc twórców tak różnych jak Banksy i Bruno Schulz, Bruno Jasieński i Roman Dmowski, Vishal Bhardwaj i Mieczysław Berman, czy też Wacław Nałkowski i Alfred Döblin, ukazują to, co ich łączy – „obrazy nieobojętności” wobec spraw społecznych. Humanistyczna, wielowątkowa analiza tych obrazów dowodzi, że literatura, film, fotografia, reportaż, fotomontaż, teatr, sztuka uliczna bez względu na czas i przestrzeń, w jakich powstają, zawsze pozostają zaangażowane.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Poszczególne szkice, dotycząc twórców tak różnych jak Banksy i Bruno Schulz, Bruno Jasieński i Roman Dmowski, Vishal Bhardwaj i Mieczysław Berman, czy też Wacław Nałkowski i Alfred Döblin, ukazują to, co ich łączy – „obrazy nieobojętności” wobec spraw społecznych. Humanistyczna, wielowątkowa analiza tych obrazów dowodzi, że literatura, film, fotografia, reportaż, fotomontaż, teatr, sztuka uliczna bez względu na czas i przestrzeń, w jakich powstają, zawsze pozostają zaangażowane.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej