Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(25)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(15)
dostępne
(12)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(15)
Autor
Gasparski Wojciech (1936-2022)
(8)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(4)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(2)
Lewicka-Strzałecka Anna
(2)
Rok Bolesław
(2)
Bakalarz Dariusz
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Bąk Dariusz
(1)
Chryssides George D
(1)
Gazda Zbigniew
(1)
Havel Václav
(1)
Hoc Stanisław (1948- )
(1)
Jabłońska-Bonca Jolanta (1953- )
(1)
Kaczocha Włodzimierz
(1)
Kaler John H
(1)
Kamińska-Radomska Irena
(1)
Karolak Stefan J
(1)
Kietliński Krzysztof
(1)
Kleszcz Paweł
(1)
Masewicz Walery
(1)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(1)
Ostasiewicz Walenty
(1)
Pietrzkiewicz Tadeusz (1911-2005)
(1)
Prusak Feliks (1939- )
(1)
Przyłębski Andrzej
(1)
Reyes Victor Martinez
(1)
Sedláček Tomáš
(1)
Sikora Jan (1947- )
(1)
Sikołowska Julita
(1)
Simbierowicz Hanna
(1)
Simmel Georg (1858-1918)
(1)
Sroka Robert
(1)
Szulczewski Grzegorz
(1)
Wartecka-Ważyńska Agnieszka
(1)
Wasilkowski Andrzej
(1)
Wiankowska-Ładyka Zofia
(1)
Wielomski Adam
(1)
Wojtczak-Szyszkowski Jerzy Andrzej
(1)
Zajadło Jerzy
(1)
Łuczka Dagmara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Temat
Etyka biznesu
(14)
Ekonomia
(5)
Ryzyko
(4)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(4)
Zarządzanie ryzykiem
(4)
Cyberprzestępczość
(3)
Etyka zawodowa
(3)
Gospodarka kapitalistyczna
(3)
Ryzyko gospodarcze
(3)
Informacja gospodarcza
(2)
Menedżerowie
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Ryzyko finansowe
(2)
Savoir-vivre
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Zarządzanie
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Ekologia
(1)
Etyka
(1)
Finanse
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka okrężna
(1)
Grupy nacisku
(1)
Historia
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Język łaciński
(1)
Konstytucja
(1)
Kultura
(1)
Kultura materialna
(1)
Medycyna
(1)
Międzynarodowy Trybunał Karny
(1)
Nauczanie
(1)
Pieniądz
(1)
Polityka
(1)
Praca
(1)
Pranie pieniędzy
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawo
(1)
Prawo bankowe
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Prawo rzymskie
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przestępczość gospodarcza
(1)
Religia
(1)
Ryzyko prawne
(1)
Społeczeństwo
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Tajemnica służbowa
(1)
Turystyka
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Wartość
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Związki zawodowe
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Opracowanie
(5)
Materiały konferencyjne
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(21)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(21)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Aksjologiczne podstawy gospodarowania i etyki biznesu; 2. Audyt etyczny organizacji; 3. Bogactwo i ubóstwo jako problem etyczny; 4. Etos ludzi i instytucji biznesu; 5. Etyczne aspekty działań marketingowych; 6. Etyka biznesu; 7. Etyka biznesu w warunkach globalizacji; 8. Etyka ekonomii; 9. Etyka gospodarcza; 10. Etyka powinności- deontologizm; 11. Etyka pożytku- utylitaryzm; 12. Etyka w komunikowaniu społecznym przedsiębiorstwa; 13. Etyka w public relations; 14. Etyka w sferze finansów; 15. Fuzje i przejęcia- analiza etyczna; 16. Geneza etyki działalności gospodarczej; 17. Infrastruktura etyczna biznesu; 18. Kodeksy i programy etyczne; 19. Konflikt interesów; 20. Konsumenci: prawa i obowiązki; 21. Korupcja; 22. Ład korporacyjny; 23. Menedżer- deontologia zawodu; 24. Oceny i decyzje moralne; 25. Odpowiedzialność wobec pracowników; 26. Podstawy odpowiedzialnej konkurencyjności; 27. Polskie tradycje etyki życia gospodarczego; 28. Raportowanie i ocena społecznej odpowiedzialności; 29. Religia i biznes; 30. Społeczna odpowiedzialność biznesu; 31. Standardy odpowiedzialnego inwestowania; 32. Teoria cnót; 33. Teorie oraz dylematy etyczne i prakseologiczne; 34. Trwały i zróżnicowany rozwój; 35. Umowa społeczna; 36. Whistleblowing; 37. Zasada podwójnego skutki w działalności gospodarczej; 38. Zaufanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zagadnienia podstawowe: Biznes, prawo, etyka; Prawo i etyka w teorii i w opiniach polskich przedsiębiorców; Compliance-Management. Charakterystyka i warunki powodzenia; Rola prawa i etyki w kształtowaniu modelu gospodarczego; Od etyki w polityce do etyki w biznesie. Standardy a rzeczywistość; Konflikt w działalności gospodarczej - aspekt prawny i etyczny; Gospodarka jako czysta konstrukcja?; Zasada podwójnego skutku w etyce, prawie i biznesie; Etyka biznesu w świetle encyklik papieskich; Człowiek jako podmiot naturalnego prawa do pracy a kwestia społeczna w nauczaniu Jana Pawła II. Z doświadczeń biznesu: Problematyka integralności etycznej w zarządzaniu przedsiębiorstwami w kontekście globalnego kryzysu gospodarczego; Corporate governance - jak to robimy BRE Banku; Kodeks etyczny - pierwszy krok na krętej drodze ku stworzeniu etycznej kultury organizacji. Spilit & Lester - kodek etyczny korporacji GE. Z doświadczeń administracji publicznej: Obowiązywanie i słuszność. O roli etyki gospodarczej w zagospodarowaniu sfery publicznej; Kodeksy etyczne w jednostkach terenowej administracji publicznej - czy to konieczne?; Doskonalenie etyczne pracowników służby cywilnej w ramach służby przygotowawczej. Z doświadczeń innych krajów: Odpowiedzialność korporacji za łamanie praw człowieka w prawie amerykańskim na podstawie Alien Tort claims Act. Pro domo sua: Rola i znacznie ekonomicznej szkoły wyższej w propagowaniu wiedzy dotyczącej społecznej odpowiedzialności biznesu (raport z badan)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Etyczne abecadło. 2. Etyczny wymiar lobbingu. 3. Czas na etykę biznesu. 4. Etyka zachowań społecznych. 5. Rak korupcji. 6. Etyczne decydowanie. 7. Polska, świat i etyka; Zamiast zakończenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1. Epos o Gilgameszu; O skuteczności, nieśmiertelności i ekonomii przyjaźni; Naturalna natura; 2. Stary testament: Doczesność i boskość; Pochwała mądrości i ładu; Dobro i zło w ekonomii; Abstrakcyjne pieniądze, zakazane odsetki i nasza epoka zadłużenia; 3. Starożytna Grecja; Mit jako model, model jako mit; Arystoteles; 4. Chrześcijaństwo; Nowy Testament a dobro i zło w ekonomii; Późniejszy rozwój. Ascetyzm Augustyna i doczesność Akwinaty; 5. Mechanik Kartezjusz; 6. Ul łajdaków Bernarda Mandevill'ea; 7. Adam Smith. Kowal ekonomi; Das Adam Smith Problem; 8. Bluźniercze myśli; Need for greed, czyli potrzeba chciwości: dzieje pragnienia; 9. Postęp. Nowy Adam i szabasowa ekonomia; Nie mogę znieść niedosytu, tylko jeszcze nie wiem czego pragnę; 10. Oś dobra i zła i ekonomiczne biblie; 11. Dzieje niewidzialnej ręki rynku i homo economicus; 12. Historia zwierzęcych instynktów; 13,. Matematyka; 14. Władcy prawdy: nauka mity i wara; 14. Teoria kognitywnej sieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
O etyce biznesu; Bizens i jego etos; Zarządzanie i jego etos; Zastosowania i refleksje etyczne; Etyka biznesu jako przedmiot nauczania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Standardy etyczne jednoczącej się Europy; Etyczne zasady tworzenia bogactwa; Etyczny wymiar życia gospo- darczego w świetle badań empirycznych; Etyka w organizacjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Religijne, historyczne i kulturowe uwarunkowania etyki biznesu: Etyka gospodarowania z punktu widzenia wielkich religii; Historyczne i kulturowe uwarunkowania etyki biznesu. Cz.II Etyka biznesu - wybrane kwestie: Etyka a teoria gier; odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw. Cz.III Zarządzający i zarządzanie: Funkcje zarządzania i ich kontekst etyczny; Etyczny kierownik, menedżer i lider; Role kierownicze i ich kontekst etyczny; Zarządzanie: misja (służba) społeczna czy kosztowna usługa; Misja, wizja i cele organizacji - kontekst etyczny; Zarządzanie w organizacjach biurokratycznych i związane z tym problemy etyczne; Organizacje postbiurokratyczne w globalizującej się gospodarce; Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I ETYKA OPISOWO-NORMATYWNA W TURYSTYCE. Rozdział 1. Turystyka - jej funkcje oraz czynniki rozwoju: 1.1. Uwagi wstępne; 1.2. Pojęcie turystyki i ruchu turystycznego; 1.3. Charakterystyka usług turystycznych; 1.4. Typologie turystów; 1.5. Podziały turystyki i jej funkcje; 1.5.1. Turystyka aktywnością gospodarczą; 1.5.2. Turystyka aktywnością wypoczynkowo-rekreacyjną; 1.5.3. Turystyka aktywnością zdrowotną; 1.5.4. Turystyka aktywnością kulturowo-poznawczą; 1.5.5. Turystyka aktywnością religijno-pielgrzymkową; 1.5.6. Turystyka aktywnością wychowawczo-edukacyjną; 1.6. Czynniki rozwoju współczesnej turystyki. Rozdział 2. Podstawowe pojęcia oraz zagadnienia i problemy etyki: 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Sokrates jako twórca i nauczyciel etyki; 2.3. Sokratejskie rozumienie cnoty oraz sumienia; 2.4. Arystoteles - pojęcie etyki oraz etyka „złotego środka" i „trzy formy przyjaźni; 2.5. Etos (gr. ethos - obyczaj, zwyczaj); 2.6. Dylemat etyczny (gr. dilemma - podwójna przesłanka); 2.7. Doktryna etyczna - koncepcja etyczna - zawodowy kodeks etyczny; 2.8. Pojęcie etyki - podział etyki - moralność; 2.9. Rozumienie wartości; 2.9.1. Istnienie wartości; 2.9.2. Urzeczywistnianie wartości; 2.10. Normy moralne; 2.11. Relatywizm etyczny; 2.12. Oceny moralne; 2.13. Czy za świadczone dobro należy się nagroda?; 2.14. Znaczenie etyki - czy możliwy jest ład (porządek) etyczny?. Rozdział 3. Etyczne relacje turystów z mieszkańcami oraz mieszkańców z turystami: 3.1. Uwagi wstępne; 3.2. Etyczne aspekty relacji społecznych w turystyce; 3.3. Etyka turysty wobec siebie; 3.4. Etyka turysty wobec mieszkańców i innych turystów; 3.5. Etyka mieszkańców wobec turystów; 3.6. Etyka mieszkańców wobec innych mieszkańców. Rozdział 4. Zasady etyczno-zawodowe dla pracowników samorządu terytorialnego tworzących politykę turystyczną: 4.1. Uwagi wstępne; 4.2. Samorządy terytorialne jako podmioty kształtujące regionalną i lokalną politykę turystyczną; 4.3. Normy etyczno-zawodowe dla pracowników administracji samorządowej kształtujących politykę turystyczną. Rozdział 5. Etyka osób zajmujących się promocją turystyczną: 5.1. Uwagi wstępne; 5.2. Promocja w turystyce i jej instrumenty; 5.3. Etyczne aspekty w promocji turystycznej. Rozdział 6. Etyka w zrównoważonym rozwoju turystyki: 6.1. Uwagi wstępne; 6.2. Istota idei zrównoważonego rozwoju; 6.3. Etyczne aspekty zrównoważonej turystyki. Rozdział 7. Turystyka odpowiedzialna etycznie: 7.1. Uwagi wstępne; 7.2. Koncepcja turystyki odpowiedzialnej etycznie; 7.3. Praktyczne aspekty turystyki odpowiedzialnej etycznie w kodeksach etycznych - wybrane przykłady; 7.4. Turystyka odpowiedzialna etycznie - potrzeba dyskusji; 7.5. Turystyka odpowiedzialna etycznie - dylematy edukacji. CZĘŚĆ II ETYKA NORMATYWNA W TURYSTYCE - PROJEKT. Rozdział 8. Koncepcja etyczna w odniesieniu do działalności turystycznej: 8.1. Uwagi wstępne; 8.2. Wartość naczelna - osoba ludzka oraz „norma personalistyczna". Wartość osoby ludzkiej; 8.3. Inne wartości i normy komponujące się z wartością naczelną; 8.3.1. Wartość Innego; 8.3.2. Wartość oraz norma tolerancji; 8.3.3. Wartość pracy oraz „godność ludzkiej pracy"; 8.3.4. Człowieczeństwo jako wartość etyczna oraz jej normy moralne; 8.3.5. Wartość prawdy (gr. aletheia, łac. veritas) i norma prawdomówności; 8.3.6. Klasyczne cnoty etyczne; 8.3.7. Turystyka jako kulturowo-etyczna podstawa urzeczywistniania wartości oraz wartości Innego i tolerancji; 8.4. Etyka przekonań, powinności, obowiązków i odpowiedzialności. Rozdział 9. Zasady etyczno-zawodowe dla właścicieli oraz menedżerów przedsiębiorstw turystycznych w zakresie polityki kadrowej: 9.1. Uwagi wstępne; 9.2. Zasady etycznej konkurencji na wolnym rynku; 9.3. Zasady etyczne świadczonej płacy - płacy sprawiedliwej; 9.4. Zasady etyczne i zawodowe zatrudniania pracowników; 9.5. Zasady etyczno-zawodowe nagradzania pracowników; 9.6. Zasady etyczno-zawodowe karania pracowników. Rozdział 10. Etos zawodowy właścicieli i menedżerów przedsiębiorstw oraz szefów instytucji i organizacji turystycznych: 10.1. Uwagi wstępne; 10.2. Wartości osobowe jako podstawy urzeczywistniania etosów; 10.3. Przypomnienie i rozwinięcie pojęcia etosu; 10.4. Etos właścicieli przedsiębiorstw turystycznych; 10.5. Etos menedżerów przedsiębiorstw turystycznych; 10.6. Etos szefów instytucji oraz organizacji turystycznych; 10.7. Etos przedsiębiorcy - menedżera w agroturystyce; 10.8. Dylematy etyczne przedsiębiorcy i menedżera; 10.9. Normy etyczno-zawodowe dla pracowników przedsiębiorstw, organizacji i instytucji turystycznych. Rozdział 11. Zasady etyczno-zawodowe oraz etos zawodowy dla przewodników i pilotów turystycznych: 11.1. Uwagi wstępne; 11.2. Dylematy etyczne przewodników oraz pilotów; 11.3. Zasady etyczno-zawodowe pracy przewodników oraz pilotów; 11.4. Etos zawodowy przewodników oraz pilotów turystycznych. Rozdział 12. Urzeczywistnianie etyki w zespole pracowniczym a kodeksy etyczne: 12.1. Uwagi wstępne; 12.2. Techniczne metody urzeczywistniania etyki w zespole pracowniczym; 12.3. Kodeks etyczny. Racje uzasadniające przyjęcie kodeksu; 12.4. Jak opracować kodeks etyczny; 12.5. Wartości i normy moralne oraz zasady etyczno-zawodowe w kodeksie. Rozdział 13. Społeczna odpowiedzialność biznesu - w tym biznesu turystycznego: 13.1. Uwagi wstępne; 13.2. Przedmiotowy zakres odpowiedzialności biznesu oraz zasady (i normy) powszechnych obowiązków; 13.3. Podmiotowy zakres odpowiedzialności oraz zasady (i normy) indywidualnych zobowiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Standardy w Europie i na świecie: Społeczna odpowiedzialność korporacji - wyzwania stojące przed uniwersalnymi standardami korporacyjnej uczciwości; Europejskie i światowe standardy etyki oraz społecznej odpowiedzialności w działalności gospodarczej. Cz.II Znaczenie norm i zasad: Partykularność czy uniwersalność europejskich standardów etycznych?; Stan przygotowań prawno-administracyjnych do wprowadzenia europejskich standardów odpowiedzialności społecznej funkcjonariuszy publicznych; Zmiana roli Polski z kraju dostosowującego się w kraj pomagającym innym we wprowadzeniu europejskich standardów etyki i społecznej odpowiedzialności; Etyka biznesu a konsumenci; Standardy nadzoru korporacyjnego; Zasady etycznego postępowania w firmie; Czy należy ukrywać strategiczny wymiar etyki? Cz.III Badania i zastosowania: Sześćdziesiąt zasad etycznych w społecznej encyklice Centesimus annus wkładem do europejskich standardów; Etyczne implikacje jakości; Inicjatywy tworzenia zasad ładu korporacyjne go w wybranych krajach postsocjalistycznych; Standardy etyczne w kontekście wielokulturowości, zmiennego otoczenia i wirtualnej rzeczywistości; Etyka zawodowa badaczy; Europejskie standardy wykonywania wolnych zawodów; Usługi turystyczne w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu; Sygnalizowanie zachowań nieetycznych w organizacjach w perspektywie europejskich standardów etyki biznesu; Europejskie standardy reklam.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Prawo kontra prawo, 2. Prawo kontra moralność, 3. Prawo kontra obyczajowość, 4. Prawo kontra religia, 5. Prawo kontra nauka, 6. Prawo kontra medycyna, 7. Prawo kontra fistoria, 8. Prawo kontra polityka, 9. Prawo kontra media, 10. Prawo kontra ekonomia, 11. Prawo kontra ekologia, 12. Prawo kontra etyka prawnicza, 13. Prawo kontra zdrowy rozsądek, 14. Prawo kontra człowiek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część analityczna: Wartość a pieniądz; Substancjalna wartość pieniądza; Pieniądz w szeregach celów; Część syntetyczna: Wolność indywidualna; Ekwiwalent pieniężny wartości osobowych; Styl życia; Posłowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (3 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Etykieta - po co? komu? i dlaczego? 1.1. Etykieta w biznesie - przeżytek czy pomocna wiedza? 1.2. Charakterystyka polskiej kultury narodowej 1.3. Etykieta towarzyska vs etykieta służbowa 1.4. Główne zasady etykiety biznesu Rozdział 2. Precedencja w relacjach służbowych 2.1. Powitanie i przedstawianie się 2.2. Pożegnanie a zasady precedencji 2.3. Zapoznawanie ze sobą osób 2.4. Tytułowanie 2.5. Wymiana wizytówek - jak to robić dobrze? 2.6. Pierwszeństwo w codziennych sytuacjach Rozdział 3. Przyjmowanie gości 3.1. Precedencja stanowisk publicznych w Polsce 3.2. Usadzanie gości przy stole konferencyjnym 3.3. Przyjmowanie gości w gabinecie 3.4. Witanie gości z mównicy Rozdział 4. Netykieta 4.1. Ogólne zasady korespondencji e-mailowej 4.2. Zwroty grzecznościowe w korespondencji e-mailowej 4.3. Prawo autorskie a korespondencja e-mailowa 4.4. Media społecznościowe Rozdział 5. Etykieta telefoniczna 5.1. Podstawowe zasady etykiety telefonicznej 5.2. Często popełniane błędy Rozdział 6. Etykieta podczas przyjęć 6.1. Spotkania służbowe w restauracji 6.2. Przyjęcia na stojąco 6.3. Przyjęcia zasiadane 6.4. Usadzanie gości Rozdział 7. Autoprezentacja w biznesie 7.1. Efekt pierwszego wrażenia 7.2. Komunikacja niewerbalna 7.3. Komunikacja werbalna 7.4. Wygląd zewnętrzny 7.5. Dress Code 7.6. Kolory w garderobie służbowej - „Orły są szare, a papugi kolorowe" 7.7. Umiejętności interpersonalne Rozdział 8. Różnice kulturowe w biznesie. Co kraj to biznesowy obyczaj 8.1. Kultury świata 8.2. Różnice kulturowe w wybranych krajach; Zakończenie; Bibliografia; Odpowiedzi do testów; O Autorce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biznes)
(Etyka)
Dedykacja; Wprowadzenie; Rozdział 1. Aktualne wyzwania rynkowe i społeczne dla etyki biznesu: Megatrendy społeczno-gospodarcze i ich wpływ na sposób wyznaczania standardów etyki biznesu; Sztuczna inteligencja i przemysł 4.0; Znikające i pojawiające się zawody oraz związane z tym zjawiskiem dylematy moralne; Problemy z nowymi modelami biznesowymi; Gospodarka w obiegu zamkniętym i zmiany klimatyczne; Nierozwiązane problemy z outsourcingiem; Odpowiedzialne inwestowanie; Elektromobilność i smog; Wpływ zmian w postrzeganiu koncepcji państwa narodowego na etykę biznesu; Podsumowanie. Rozdział 2. Branże i orga­nizacje branżowe: Organizacje branżowe oraz samoregulacja biznesowa w literaturze międzynarodowej; Metoda prowadzenia badań; Poziomy gospodarki; Teoria struktury i definicja branży; Podstawy prawne i charakterystyka orga­nizacji branżowych; Etyka biznesu w dokumentach formalnych organizacji pracodawców; Zagadnienia etyczne w pozostałych zrzeszeniach biznesowych; Podsumowanie. Rozdział 3. Zasada pomocniczości jako fundament definiujący powinności i możliwości organizacji branżowych: Zasada pomocniczości i orga­nizacje branżowe – uwagi wstępne; Historia zasady subsydiarności; Powrót do idei subsydiarności; Rozumienie pomocniczości; Społeczna rola zasady subsydiarności; Znaczenie zasady pomocniczości w Unii Europejskiej i w Polsce; Personalistyczne ramy dla stosowania zasady pomocniczości na rynku; Problem precyzji zasady pomocniczości; Zasada pomocniczości a rola orga­nizacji branżowych. Rozdział 4. Organizacje branżowe jako krytyk społeczny i zbiorowy przywódca: Krytyka społeczna; Znaczenie wspólnoty dla krytyki społecznej; Problem różnicy, pluralizmu i relatywizmu w krytyce społecznej; Model krytyka społecznego Michaela Walzera; Metoda interpretacji; Uwagi na temat filozofii hermeneutycznej; Aspekty metody interpretacji Michaela Walzera; Ograniczenia orga­nizacji branżowych jako krytyka społecznego; Główne argumenty za organizacjami branżowymi jako krytykiem społecznym. Rozdział 5. Samoregulacja branżowa narzędziem do wyznaczania standardów etyki biznesu: Samoregulacja – uwagi wstępne; Psychologiczne aspekty samoregulacji; Samoregulacja zawodowa inspiracją samoregulacji branżowej; Definicje i klasyfikacje samoregulacji; Samoregulacja w polityce Unii Europejskiej; Cechy skutecznej samoregulacji; Motywy i korzyści wdrażania samoregulacji; Samoregulacja jako przejaw realizacji soft law w gospodarce? Rozdział 6. Model samoregulacji branżowej: Etap 1 – Identyfikacja wyzwania moralnego będącego przedmiotem samoregulacji; Etap 2 – Ocena możliwości realizacji skutecznej samoregulacji; Etap 3 – Zaangażowanie interesariuszy; Etap 4 – Kodeks etyki; Etap 5 – Infrastruktura samoregulacji etycznej; Etap 6 – Rewizja samoregulacji; Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Statystyka i Ryzyko)
1.Badanie jakości życia z perspektywy historycznej, 2. Jakość, jakość życia oraz pojęcia i relacje pochodne, 3.Dobrobyt ekonomiczny, 4.Zarządzanie jakością, 5.Do brobyt ekonomiczny gospodarstw domowych, 6.Problemy ba dań sondażowych, 7.Analiza niepełnych danych w bada niach ankietowych, 8.LISREL w analizie jakości życia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie. Prawo ; Zeszyt 3)
Artykuły: - Prawo drogowskazem życia człowieka; - O sympatii, czyli o poszukiwaniu natury prawa rzymskiego; - Prawo międzynarodowe i stosunki z zagranicą w nowej Konstytucji Polskiej z 2 kwietnia 1997 r.; - Przemiany ubezpieczenia społecznego; - Położenie prawne związków zawodowych w świetle nowych regulacji prawnych; - Koncepcje neofeudalne w osiemnastowiecznej Francji; - Karnoprawna ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa. Recenzje; Sprawozdania naukowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ryzyko i zarządzanie ryzykiem : ujęcie interdyscyplinarne / Tadeusz T. Kaczmarek. - Wyd. 3 rozszerz. - Warszawa : Difin, 2008. - 395, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
I. Filozofia ryzyka - Nowe tendencje: Z historii badań nad ryzykiem; metodologia badań naukowych; Istota nauki opartej na doświadczeniu; Nowe tendencje i kierunki badań nad ryzykiem. II. Pojęcie, taksonomia i semantyka zdywersyfikowanego ryzyka: Stan zagadnienia; Pojęcie ryzyka; Taksonomia i typologia ryzyka; Prawo podejmowania działań obciążonych ryzykiem. III. Generalne zasady interdyscyplinarnego zarządzania ryzykiem: Określenie zasad procesu zarządzania ryzykiem; Przeciwdziałanie zdywersyfikowanemu ryzyku; Problemy związane z zarządzaniem ryzykiem w małych i średnich przedsiębiorstwach; Inne sposoby radzenia sobie wybranym rodzajem ryzyka - na przykładzie ryzyka eksportowego. IV. Zintegrowane zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie: Sprzężenie zwrotne pomiędzy zarządzaniem ryzykiem i kierowaniem przedsiębiorstwem; Identyfikacja ryzyka w tworzonym systemie celów przedsiębiorstwa; Rola analizy ryzyka w identyfikowaniu problemów przedsiębiorstwa; Uwzględnianie ryzyka przy poszukiwaniu odpowiednich rozwiązań; Ryzyko i wybór instrumentów zarządzania ryzykiem; Kontrola jako istotny element zarządzania ryzykiem; Symptomy przedsiębiorstwa zagrożonego zdywersyfikowanym ryzykiem; Ryzyko upadłości przedsiębiorstwa - regulacje prawne. V. Rola informacji w zarządzaniu gospodarką. Społeczeństwo informacyjne: Istota współczesnej rewolucji informacyjnej; Informacja jako narzędzie diagnostyczne w gospodarce; Wiedza i informacja - paradygmat trzeciej cywilizacji; Cel gospodarczy inicjatywy "Europe" - An Information Society for All; Internet i jego znaczenie dla obywateli i państwa. VI. Ryzyko oraz przestępczość komputerowa: Wprowadzenie; Rodzaje ryzyka i przestępstw komputerowych; Analiza zagrożeń komputerowych; analiza słabych miejsc w przedsiębiorstwie; Zarządzanie ryzykiem komputerowym oraz środki zapobiegawcze; Prawo informatyczne i odpowiedzialność karna. VII. Źródła informacji ekonomicznych oraz danych o wiarygodności finansowej partnerów biznesowych: Rodzaje informacji i ich znaczenie; Podstawowe źródła informacji ekonomicznych i finansowych; Wywiadownie gospodarcze jako źródło informacji; Inne źródła informacji ekonomicznych; Źródła informacji ekonomicznych w wybranych krajach Unii Europejskiej. VIII. Metody i kryteria oceny wiarygodności finansowej i ekonomicznej podmiotów gospodarczych - stosowane przez agencje ratingowe: Przyczyny zapotrzebowania na rating; Pojęcie ratingu; Globalne i lokalne agencje ratingowe; Podstawowe zadania agencji ratingowych; Dane liczbowe, wskaźniki i obszary działalności badane przy ocenie stanu gospodarki państwa oraz zależnych podmiotów gospodarczych; Rodzaje ryzyka uwzględniane przy formułowaniu ratingów; Procedura nadawania ratingów; Zasady funkcjonowania komitetów ratingowych; Oznaczenia literowe stosowane w ratingach. IX. Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie produkcyjnym: Specyficzne rodzaj ryzyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym; Ryzyko produkcyjne; Ryzyko logistyczne; Ryzyko w badaniach i rozwoju; Proces zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie. X. Zarządzanie ryzykiem finansowym przedsiębiorstwa: Taksonomia metod pomiaru i oceny finansowej przedsiębiorstwa; Badanie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa przy zastosowaniu analizy wskaźnikowej; Modelowanie finansowe i zestawy wskaźników finansowych; Kryteria analizy finansowej; Zasady posługiwania się wskaźnikami w analizie finansowej; Wybrane metody oceny kondycji finansowej spółki; XI. Nowe obszary ryzyka w globalnej gospodarce: Ryzyko w globalnej gospodarce; Korporacje transnarodowe źródłem zdywersyfikowanego ryzyka; Mafijne struktury przestępcze w Europie; Nowe rodzaje ryzyka w globalnym handlu międzynarodowym. XII. Metody przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy: Pojęcie procederu prania pieniędzy; Regulacje międzynarodowe; Zagrożenie dla obrotu finansowego ; Metody prania brudnych pieniędzy; Funkcjonowanie zorganizowanej przestępczości kryminalnej; Zwalczanie procederu prania pieniędzy; Rola państwa w zwalczaniu prania pieniędzy; Sankcje karne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Filozofia ryzyka - nowe tendencje, 2. Pojęcie, taksonomia i semantyka zdywersyfikowanego ryzyka, 3. Generalne zasady interdyscyplinarnego zarządzania ryzykiem, 4. Zintegrowane zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie, 5. Rola informacji w zarządzaniu gospodarką. Społeczeństwo informacyjne, 6. Ryzyko oraz przestępczość komputerowa, 7. Źródła informacji ekonomicznych oraz danych o wiarygodności finansowej partnerów biznesowych, 8. Metody i kryteria oceny wiarygodności finansowej i ekonomicznej podmiotów gospodarczych - stosowane przez agencje ratingowe, 9. Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie produkcyjnym, 10. Zarządzanie ryzykiem finansowym przedsiębiorstwa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Filozofia ryzyka - nowe tendencje, 2. Pojęcie, taksonomia i semantyka zdywersyfikowanego ryzyka, 3. Generalne zasady interdyscyplinarnego zarządzania ryzykiem, 4. Zintegrowane zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie, 5.Rola informacji w zarządzaniu gospodarką. Społeczeństwo informacyjne,6. Ryzyko oraz przestępczość komputerowa, 7. Źródła informacji ekonomicznych oraz danych o wiarygodności finansowej partnerów biznesowych, 8. Metody i kryteria oceny wiarygodności finansowej i ekonomicznej podmiotów gospodarczych - stosowane przez agencje ratingowe, 9. Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie produkcyjnym, 10. Zarządzanie ryzykiem finansowym przedsiębiorstwa. 11. Nowe obszary ryzyka w globalnej gospodarce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ogólna periodyzacja dziejów myśli ekonomicznej. 2. Pismo Święte jako praźródło dla historii myśli ekonomicznej. 3. Myśl ekonomiczna starożytnej Grecji i Rzymu. 4. Patrystyka i kanonistyka w myśli ekonomicznej. 5. Społeczno-gospodarcze uwarunkowania rozwoju myśli ekonomicznej doby preindustrializacji. 6. Merkantylizm w historii myśli ekonomicznej. 7. Doktryna społeczno-gospodarcza fizjokratyzmu. 8. Prekursorzy szkoły klasycznej. 9. Adam Smith "ojciec" ekonomii klasycznej. 10. Pastor Malthus i jego teoria ludnościowa. 11. David Ricardo i jego wkład do nauki ekonomii. 12. John Stuart Mill - filozof i ekonomista przełomu epok. 13. Kierunek marksowski w ekonomii. 14. Szkoły kierunku historycznego w ekonomii. 15. Instytucjonalizm w myśli ekonomicznej. 16. Nurt katolicki w polskiej myśli ekonomicznej. 17. Marginalizm a rozwój najnowszej ekonomii. 18. Keynesizm czy kaleckizm? 19. "Szkoła z Chicago" - monetaryzm. 20. Zarys ewolucji rodzimej myśli ekonomicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej