Form of Work
Książki
(214)
E-booki
(42)
IBUK Libra
(39)
Czasopisma
(23)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
NASBI
(3)
Druki ulotne
(1)
Status
only on-site
(189)
available
(148)
unavailable
(2)
unknown
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(152)
Czytelnia
(189)
Author
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(23)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(22)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(13)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(11)
Matusek Beata (1975- )
(10)
Krzywoń Danuta (1973- )
(9)
Kaliszewska Małgorzata
(7)
Klasińska Barbara
(7)
Markiewicz-Patkowska Julita
(7)
Siemieniecki Bronisław
(7)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(6)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(6)
Lewowicki Tadeusz
(6)
Morańska Danuta (1963- )
(6)
Morbitzer Janusz
(6)
Plieth-Kalinowska Izabela
(6)
Widawski Krzysztof
(6)
Wrońska Marta
(6)
Białoszewski Dariusz
(5)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(5)
Gawlik Ewa
(5)
Grabowska Tatiana
(5)
Juszczyk Stanisław
(5)
Kabat Małgorzata
(5)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(5)
Kochanowska Ewa
(5)
Kocór Maria
(5)
Korabiewska Izabela
(5)
Kowalewski Michał
(5)
Lewandowska Monika
(5)
Wojciechowska Katarzyna
(5)
Cudak Sławomir
(4)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(4)
Czopek Jakub
(4)
Dobrakowski Paweł
(4)
Gajda Janusz
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(4)
Kopsztejn Maria
(4)
Kucyper Krzysztof
(4)
Majzner Rafał
(4)
Mastalski Janusz
(4)
Musiał Emilia
(4)
Nikitorowicz Jerzy
(4)
Parczewska Teresa
(4)
Pęczkowski Ryszard
(4)
zbiorowa Praca
(4)
Chowaniak Jolanta
(3)
Ciechanowska Dorota
(3)
Cudak Henryk
(3)
Durska Małgorzata
(3)
Dusza Bożena
(3)
Hallada Marek
(3)
Hetmańczyk Hewilia
(3)
Hofstede Geert
(3)
Jakubowicz-Bryx Anna
(3)
Jędrzejko Mariusz Z
(3)
Kaczmarek Żanetta
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kosek-Nita Bogumiła
(3)
Kozerska Agnieszka
(3)
Krajewska Anna
(3)
Kraus Ewa (1971- )
(3)
Kryk Gabriela
(3)
Kubinowski Dariusz
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Lorenc Joanna
(3)
Michalska Iwonna
(3)
Michalski Grzegorz
(3)
Nycz Edward
(3)
Ogrodnik Joanna
(3)
Przewoźnik Sylwia
(3)
Roguska Agnieszka
(3)
Rongies Witold
(3)
Urbańska Magda
(3)
Waloszek Danuta (1947- )
(3)
Wasylewicz Magdalena
(3)
Wąsiński Arkadiusz
(3)
Łabuz-Roszak Beata
(3)
Łuszczuk Władysława
(3)
Adamczyk Marta
(2)
Aszkiełowicz Aleksandra
(2)
Bartoszewski Jakub
(2)
Batiuk Anna
(2)
Bałachowicz Józefa
(2)
Bednarek Józef
(2)
Bernátová Renáta
(2)
Borowska Teresa
(2)
Bulzak Andrzej
(2)
Cibor Ryszard
(2)
Ciesielka Marta
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Forma Paulina
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzybowski Przemysław Paweł
(2)
Górniewicz Józef
(2)
Hofstede Gert Jan
(2)
Izdebska Jadwiga
(2)
Jandová Soňa
(2)
Year
2020 - 2021
(16)
2010 - 2019
(119)
2000 - 2009
(142)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(16)
Country
Poland
(279)
Language
Polish
(279)
Audience Group
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Edukacja medialna
(56)
Edukacja
(32)
Edukacja międzykulturowa
(26)
Środki masowego przekazu
(26)
Pedagogika
(25)
Edukacja zdrowotna
(23)
Nauczyciele
(23)
Nauczanie
(22)
Szkolnictwo
(22)
Wychowanie
(21)
Edukacja ekologiczna
(20)
Internet
(19)
Kształcenie
(19)
Dziecko
(15)
Nauczanie na odległość
(14)
Wychowanie przedszkolne
(14)
Nauczanie początkowe
(13)
Edukacja europejska
(12)
Edukacja regionalna
(12)
Kultura
(12)
Młodzież
(12)
Pedagogika medialna
(12)
Rodzina
(12)
Szkolnictwo wyższe
(12)
Oświata
(11)
Społeczeństwo informacyjne
(11)
Multimedia
(10)
Uczniowie
(10)
Komputery
(9)
Pluralizm społeczny
(9)
Promocja zdrowia
(9)
Telewizja
(9)
Unia Europejska
(9)
Ochrona środowiska
(8)
Praca
(7)
Studenci
(7)
Wychowanie estetyczne
(7)
Ekorozwój
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
Pedagogika kultury
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Sztuka
(6)
Wychowanie fizyczne
(6)
Zdrowie publiczne
(6)
Świadomość społeczna
(6)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(5)
Ekologia
(5)
Kształcenie ustawiczne
(5)
Ludzie starzy
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Oświata dorosłych
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Polska
(5)
Rodzice
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Wychowanie moralne
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Ścieżki edukacyjne
(5)
Środowisko człowieka
(5)
Agresywność
(4)
Arteterapia
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Informatyka
(4)
Integracja europejska
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Samokształcenie
(4)
Twórczość
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Wychowanie obywatelskie
(4)
Wychowanie patriotyczne
(4)
Wykluczenie społeczne
(4)
Bezrobocie
(3)
Choroby psychiczne
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Czas wolny od pracy
(3)
Dostęp do oświaty
(3)
Edukacja domowa
(3)
Edukacja ekonomiczna
(3)
Edukacja miedzykulturowa
(3)
Etnopsychologia
(3)
Globalizacja
(3)
Gry i zabawy
(3)
Innowacje
(3)
Kompetencje medialne
(3)
Kreatywność
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Kultura audiowizualna
(3)
Kultura fizyczna
(3)
Migracje
(3)
Muzyka
(3)
Muzykoterapia
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Organizacja
(3)
Organizacje
(3)
Pedagogika pracy
(3)
Polityka społeczna
(3)
Postawy
(3)
Socjalizacja
(3)
Subject: work
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Subject: time
2001-
(8)
1989-
(7)
1901-
(5)
1901-2000
(4)
2001-0
(3)
1801-1900
(2)
1989-2000
(2)
1801-
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(10)
Dąbrowskie, Zagłębie
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Będzin (woj. śląskie)
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pedagogika
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(23)
Czasopismo pedagogiczne
(22)
Praca zbiorowa
(11)
Monografia
(4)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(42)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Psychologia
(3)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
280 results Filter
No cover
Book
In basket
(Fundusze unijne dla oświaty)
1. Rezultaty jako część projektu: Dlaczego wskaźniki?; Cel projektu; Planowanie projektu; Monitorowanie projektu; Ewaluacja projektu; Podsumowanie. 2. Jak formułować efekty projektów?: Nowy wniosek o dofinansowanie projektu. 3. Jak mierzyć efekty projektu?: Rodzaje wskaźników; Wskaźniki a wskaźnik PO KL; Typy wskaźników; Wskaźniki zastępcze (proxy); Wybór właściwych wskaźników. 4. Źródła weryfikacji osiągania wskaźników: Opis wskaźnika; Jak często prowadzić pomiar wskaźników?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-7969-344-3
Niniejsza książka tematycznie wyrasta z podjętego kilka lat wcześniej projektu badawczego, którego rezultatem były wydane w 2010 r. trzy publikacje pt. Czasopiśmiennictwo XIX i początków XX wieku jako źródło do dziejów wychowania, poświęcone problemowi czasopiśmiennictwa jako źródła do historii edukacji i nawiązuje do niego. Jest ona trzecią z monografii, w których zostały zamieszczone artykuły, przedstawiające możliwości czerpania wiedzy z różnorodnych wydawnictw ciągłych, ukazujących się w XIX, XX i początkach wieku XXI. Wydawany tom należy traktować jako suplement poszerzający „listę” periodyków, których zawartość treściowa może służyć odkrywaniu edukacyjnej przeszłości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
ISBN: 978-83-7969-343-6
Z problemów teorii i praktyki wychowawczej Rozważania o szkolnictwie i instytucjach oświatowych Zagadnienia oświaty i opieki społecznej
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
ISBN: 978-83-7969-342-9
Niniejsza książka tematycznie wyrasta z podjętego kilka lat wcześniej projektu badawczego, którego rezultatem były wydane w 2010 r. trzy publikacje pt. Czasopiśmiennictwo XIX i początków XX wieku jako źródło do dziejów wychowania, poświęcone problemowi czasopiśmiennictwa jako źródła do historii edukacji i nawiązuje do niego. Jest ona pierwszą z kolejnych trzech monografii, w których zostały zamieszczone artykuły przedstawiające możliwości czerpania wiedzy z różnorodnych wydawnictw ciągłych, ukazujących się w XIX i początkach wieku XX. Wydawany tom należy traktować jako suplement poszerzający „listę” periodyków, których zawartość treściowa może służyć odkrywaniu edukacyjnej przeszłości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
ISBN: 978-83-8012-706-7
Publikacja stanowi analizę badań w zakresie realizowanego projektu w ramach programu Ministra pn. „Akademickie Centrum Kreatywności” w ramach projektu systemowego „Wsparcie systemu zarządzania badaniami naukowymi oraz ich wynikami” (Priorytet I, Działanie 1.1., Poddziałanie 1.1.3. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013). Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007–2013. Publikacja jest dystrybuowana bezpłatnie. Niniejsze opracowanie jest końcowym efektem projektu „Nauczanie języka niemieckiego metodą narracyjną w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym” zrealizowanego w 2015 roku w ramach programu „Akademickie Centrum Kreatywności”. Składa się z publikacji książkowej i płyty CD, przedstawiających różnorodne aspekty projektu oraz jego efektywność. Zawiera ono również istotne opinie studentów realizujących ten program w tzw. szkołach ćwiczeń oraz ich dyrektorów i opiekunów grup. Publikacja ta została w całości sfinansowana ze środków przeznaczonych na ten projekt. (Fragment Wstępu ). Wersja elektroniczna nie zawiera płyty CD
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88278-59-2
1. Pedagogika i jej problemy aksjologiczne w poglądach filozofów, 2. Etyka zawodowa a wartości pedagogiczne, 3. Wybrane zagadnienia z aksjologii edukacji, 4. Współczesne media i edukacja
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-7587-284-2
Z radością oddajemy do rąk Czytelników książkę, która w wielu szczegółowych kwestiach przybliża nas do granicy zrozumienia autyzmu. Przybliża do niej, ale jej nie przekracza. Prezentowane artykuły ukazują obecny stan wiedzy, prowadzone badania, jak i hipotezy potrzebujące weryfikacji w wielu wąskich zagadnieniach związanych ze spektrum autystycznym. Zagadnienia te mogą zainteresować nie tylko teoretyków, ale także diagnostów, terapeutów czy rodziców dzieci dotkniętych autyzmem. Świadomym zamierzeniem redaktorskim było pozostawienie Autorom swobody co do wyboru formularza czy struktury tekstów. Stąd niektóre z artykułów mają charakter przeglądowy, inne zaś oparte są na własnych badaniach.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
ISBN: 83-900042-9-1
Publikacja darmowa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
ISBN: 83-87629-48-0
Publikacja darmowa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
ISBN: 978-83-89163-50-9
1. Zdrowie i jego społeczno-środowiskowe uwarunkowania, 2. Znaczenie wybranych środowisk w budowaniu zdrowia człowieka, 3. Rola i kompetencje osób realizujących edukację zdrowotną, 4. Uczenie się - nauczanie w edukacji zdrowotnej, 5. Edukacja zdrowotna w profilakyce wybranych zagrożeń zdrowia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Całe życie w Sieci / red. Barbara Szmigielska. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2008. - 313 s. : tab., wykr. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-2559-8
Rola Internetu w biegu życia ludzkiego; Wiedza dziecka na temat komputera i Internetu; Aktywność w Internecie podejmowana przez dzieci w wieku przedszkolnym; Analiza stron internetowych dla najmłodszych z punktu widzenia ich rozwoju; Cyberedukacja seksualna i cyberseks młodzieży; Edukacja moralna młodzieży w przestrzeni Internetu; Rola Internetu w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych w ocenie maturzystów; Wirtualne wspólnoty kobiet na forach internetowych jako źródło wsparcia w przygotowaniu do macierzyństwa; Komunikacja polskich emigrantów z rodzina za pośrednictwem Internetu; Wirtualny seks i zdrada w ocenie osób dorosłych; Internet z perspektywy rozwoju w wieku starczym; Ludzie starzy w świecie wirtualnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7525-407-5
1. Uwikłanie edukacji w kontekst społeczny: Społeczeństwo wobec Szkoły- szkołą wobec przyszłości. Rozważania o polskiej polityce oświatowej; Ciągłość i zmiana czy bierność i niekontrolowane odruchy- w którym kierunku zmierza Szkoła?; Społeczne nierówności i ich wpływ na osiągnięcia szkolne- stary problem ze współczesnej perspektywy; Szkoła w doświadczeniach studentów I roku UAM (2005/2006)- pierwszego rocznika reformy edukacji. Zarys koncepcji badań i fragmenty wyników; Klimat Szkoły i jego pomiar w kontekście problemowych zachowań uczniów; Przestrzeń uczenia się nauczycieli- idea społecznej teorii uczenia się we wspólnocie projektów Etienne'a Wagnera; Model dialogowej edukacji jako propozycja procesu przekazywania wiedzy; Koncepcja multiprofesjonalnego wsparcia dziecka w środowisku Szkoły- szanse i bariery; Szkolna edukacja zdrowotna- stan obecny i perspektywy; Działalność profilaktyczna w szkole- rzeczywistość a wyobrażenia. Raport z badań przeprowadzonych wśród nauczycieli w Dąbrowie Górniczej; Profilaktyka krzywdzenia dziecka w rodzinie jako nowe zadanie Szkoły- propozycja działań; 2. Szkoła w międzykulturowej i lokalnej przestrzeni społecznej: Potrzeby edukacyjne w realiach społeczeństwa wielokulturowego; Między asymilacją i transgresją- funkcje i zadania edukacji szkolnej w społecznościach wielokulturowych; Wizja Szkoły dla autochtonicznych mniejszości narodowych w zmieniającej się Europie na początku XXI wieku; Odmienność kulturowa w klasie szkolnej na przykładzie uczniów czeczeńskich w Polsce- badania kompetencji kulturowych nauczycieli; Przykłady realizacji edukacji regionalnej w wybranych szkołach województwa kujawsko-pomorskiego; "Małe Szkoły" w środowisku lokalnym regionu kujawsko-pomorskiego- założenia badawcze; Nauczyciel sprzymierzeniec. Upiększanie miast, gentryfikacja i rewitalizacja jako wyzwania animacyjne dla Szkoły; 3. Innowacje w edukacji szkolnej- podnoszenie jakości kształcenia: Demitologizacja romantycznej wizji Szkoły twórczej- w trosce o świadome nauczania umiejętności twórczych; Funkcje zadań dydaktycznych w rozwijaniu kompetencji twórczych uczniów; Edukacja medialna w reformie programowej obowiązującej od września 2009 r.- refleksje o potrzebach współczesnej Szkoły; Wykorzystanie mediów w edukacji szkolnej jako źródła innowacji pedagogicznych- badania nauczycieli; Szkołą wobec uczniowskiego uwikłania w sieci; Źródła sukcesu szkolnego Finlandii w badaniach międzynarodowej oceny uczniów OECD; Szkoła codzienna?- pytanie o możliwości wyrównywania szans dzieci w edukacji na podstawie niemieckich doświadczeń; Pedagogika Planu Marchtalskiego- model nauczania w szkołach katolickich w Niemczech; Reformy systemu szkolnictwa we Włoszech jako wyraz dążenia do rozwoju edukacji; Co to znaczy dobra Szkoła?- rozważania o efektywności Szkoły; Na drodze do idealnej Szkoły- innowacja, rozwój i ocena jakości w świetle międzynarodowej literatury
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
In basket
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom IV Almanachu na temat Nauczyciel wartością w edukacji. W części recenzje omówiono publikację Elżbiety Marek Koncepcje kształcenia dzieci i nauczycieli w twórczości Ryszrda Więckowskiego (Piotrków Trybunalski 2013). Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom IV) jest skierowany do teoretyków i praktyków historii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, historii, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych problematyką pedagogiczną.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7271-615-6
Zawiera: 1.Moje warszawskie spotkania z Mistrzem – Profesorem Władysławem P. Zaczyńskim; 2.Terapia uzależnień komputerowych; 3.O natłoku informacji i związanym z nim przeciążeniu informacyjnym; 4.Chemia w portalu Microsoft „Partnerstwo dla przyszłości” – tworzenie, zasoby możliwości wykorzystania; 5.Formy dokształcania studentów – przyszłych nauczycieli z wykorzystaniem narzędzi TI; 6.Czy komputer pomaga w rozumieniu świata? 7.Edukacja medialna w Polsce XXI wieku ze szczególnym uwzględnieniem prac KRRiT w latach 2007-2010; 8.Urządzenia peryferyjne stanowiska komputerowego w pracy nauczyciela szkoły podstawowej; 9.Jak odnajdywać drogowskazy w społeczeństwie informacyjnym? 10.Elektroniczna teczka inżyniera-pedagoga. Analiza studium przypadku ePortfolio słuchaczy studium podyplomowego IT2EDU; 11.Szkoła w pułapce nowych technologii – wokół metodyki nauczania; 12.Mowa formuła sympozjum – nowe wyzwania; 13.Pragmalingwistyczny wymiar czasowników i rzeczowników w tomie „Komputer w edukacji” (Kraków 2008); 14.Nowa edukacja medialna w społeczeństwie ryzyka i katastrof; 15.Spolegliwość komputerów – personalizacja; 16.Eksperyment wirtualny czy realny? Nauczanie chemii w świetle nowej podstawy programowej; 17.Nickname jako podstawowy element wizerunku internauty; 18.Film dydaktyczny jako komponent materiałów edukacyjnych w systemie kształcenia na odległość; 19.Fascynacja młodzieży grami komputerowymi; 20.Twórczość życia codziennego w obliczu współczesnych mediów – aktualność i wyzwania przyszłości; 21.Pozyskiwanie i udostępnianie danych oświatowych w realiach polskiej szkoły – problemy i wyzwania; 22.Nowe możliwości technologii informacyjnej w rozwoju turystyki; 23.Graficzne systemy 3D w edukacji; 24.Collegium Futurum – szkoła ery postindustrialnej; 25.Po co komu technologia informacyjna w szkole? 26.Technologia informacyjno-komunikacyjna w edukacji matematycznej; 27.Człowiek wobec czasu i techniki – refleksje psychologiczne; 28.Reedukacja.pl – media w służbie edukacji, czyli budowanie społecznej świadomości o trudnościach w nauce; 29.Komputer w wyrównywaniu szans życiowych i rewalidacji dzieci i młodzieży z objawami fizycznej bądź intelektualnej niepełnosprawności; 30.Szkoła w pułapce Internetu; 31.Opening the Window; 32.Wybrane strategie uczenia się w epoce cyfrowej; 33.Kreatywna szkoła to twórczy uczeń – technologie informacyjne i Internet w nauczaniu przedmiotowym; 34.Czy multimedia spowodują powstanie nowej dydaktyki? 35.Od e-learningu do c-learningu – rozwój koncepcji nauczania na odległość w świetle badań psychologicznych i pedagogicznych; 36.Narzędzia nowoczesnej nauki na drodze do poznania rzeczywistości integralnej; 37.Personel Learning Environment w praktyce, czyli jak zaprojektować własne cyfrowe środowisko kształcenia; 38.Możliwości wykorzystania nauczania zdalnego do kształtowania społeczeństwa informacyjnego o wysokim poziomie świadomości ekologicznej; 39.Nowe media w pracy nauczyciela przedmiotów humanistycznych; 40.Prawne praktyki ustanowione przez technologię informacyjno-komunikacyjną na przykładzie reemisji utworu; 41.Wspomaganie nauczania w szkole średniej poprzez chat w ramach dodatkowej godziny pracy nauczyciela; 42.Doświadczenie percepcyjne i jego rola w uczeniu się dziecka; 43.Odbiór informacji a działanie w Internecie; 44.Metoda projektowa w dyskursie ponowoczesnym; 45.Co pozostaje w edukacji z przemijającej technologii?; 46.Media na lekcjach angielskiego w Australii; 47.Pedagogika wobec wyzwań technologicznych współczesności; 48.Wirtualność 3D i Second Life; 49.Nauczanie domowe wspomagane e-edukacją dla dzieci emigrantów polskich; 50.Edukacja w epoce cyfrowej; 51.Pomiary siły oddziaływania dystraktorów postrzeżeniowych w komunikacie wizualnym – przygotowanie badań; 52.Analiza wyników badań własnych pomiaru siły oddziaływania dystraktorów postrzeżeniowych w komunikatach wizualnych; 53.Internet – kognitywna proteza w edukacji; 54.Szkoła Toronto dawniej i dziś; 55.Media a szkoła – o ograniczeniach obudowy medialnej; 56.Postęp i nowoczesność w dydaktyce ogólnej; 57.Wpływ gier komputerowych na kształtowanie postaw i zachowań młodzieży – omówienie wyników badań; 58.Rola mediów w proceduralizacji wiedzy deklaratywnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
ISBN: 978-83-65621-29-0
Zawiera: Przedmowa; Relacje społeczne w przestrzeni cyfrowej; Infromation and Media Literacy (IML) w edukacji dla bezpieczeństwa; Wyzwania badań i edukacji dla potrzeb bezpiecznego korzystania z cyberprzestrzeni; „Cyfrowa” mądrość w meandrach informacji; Nauka programowania z użyciem otwartych platform sprzętowych i programowych; Technologie adaptacyjne w edukacji - oczekiwania i nieporozumienia; Gutenberg 2.0; Z badań nad komputerowym wspomaganiem nauczania; Twardy problem świadomości - implikacje pedagogiczne; Rozwijanie umiejętności uczenia się z zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w liceum - wyniki badań; Współczesny e-learning - problemy socjopedagogiczne; Sokrates odwrócony, czyli o internetowej głupocie; Przestrzeń uczenia się współczesnego ucznia; Aplikacje mobilne sposobem na ciekawe zajęcia lekcyjne; Otwarte zasoby edukacyjne tworzone społecznościowo - na przykładzie projektu Otwarte Lekcje; KHAN academy - platforma wspierająca proces nauczania i uczenia się; Miejsce edukacji medialnej w cyfrowych ramach umiejętności i potrzeb uczniów; Hipermedialny dialog w edukacji artystycznej; Wpływ technologii informacyjnej na zmianę paradygmatów dydaktyki; Smombie - plemię wyznające multitasking; Edukacja tradycyjna i cyfrowa w kontekście uczenia się przez całe życie; Zastosowanie techniki eyetrackingu w edukacji osób ze specjalnymi potrzebami; Zachowania autoagresywne w cyberprzestrzeni jako zagrożenie procesu adolescencji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89275-27-9
1.Wprowadzenie do gospodarki i ekonomii, 2.Funkcjonowanie rynku, 3.Konsument jako podmiot gospodarowania, 4.Teoria funkcjonowanie przedsiębiostwa, 5.Funkcjonowanie przedsiębiorstw w różnych strukturach rynkowych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 330 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 330 (1 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-01-17717-1
Pierwszy podręcznik z zakresu teorii diagnozy edukacyjnej! Książka prezentuje: koncepcję diagnostyki jako nauki o rozpoznawaniu warunków, przebiegu i wynikach uczenia się; główne pojęcia dyscypliny; analizę i ocenę narzędzi diagnozy; metody diagnostyczne oraz wyniki diagnozy osiągnięć ucznia i placówki edukacyjnej oraz poziomu edukacyjnego kraju; ewaluację w edukacji jako pochodną diagnozy; ćwiczenia ułatwiające wdrożenie stosowania pojęć i zaleceń. Podręcznik jest przeznaczony dla: studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich; pedagogów i nauczycieli pracujących w instytucjach edukacyjnych; dyrektorów szkół, doradców metodycznych, pracowników komisji egzaminacyjnych i nadzoru pedagogicznego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
ISBN: 978-83-62015-87-0
Zawiera: Wstęp. Rozdział I. Konteksty diagnostyczne: Globalna różnorodność „rodzin światowych” oraz kierunki ich postrzegania; Diagnoza psychopedagogiczna w warunkach między- i wielokulturowości; Kompetencje do komunikacji międzykulturowej wśród studentów kierunku pielęgniarstwo – rzeczywistość czy iluzja?; Ojcostwo w doświadczeniu międzypokoleniowym. Analiza przypadków; Poczucie koherencji młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym doświadczającej migracji rodzica. Rozdział II. Konteksty edukacyjne: Nauczyciel kreatorem wielokulturowego społeczeństwa jutra; Zmierzyć się z kulturą. Uczniowie cudzoziemscy w przestrzeni szkoły – doniesienie z badań; Wielokulturowe lekcje w gimnazjum na pograniczu kulturowym – na przykładzie szkół w województwie podlaskim; Wymiary przygotowania zawodowego nauczyciela i jego kompetencji w zakresie organizacji edukacji międzykulturowej w szkole. Rozdział III. Konteksty resocjalizacyjne: Kompetencje międzykulturowe w pracy profilaktyczno-resocjalizacyjnej; Złe dzielnice. Pedagogika miejsca w pracy profilaktyczno-resocjalizacyjnej; Wybrane aspekty diagnostyczne w praktyce resocjalizacyjnej; Kształcenie kompetencji międzykulturowych kadry instytucji penitencjarnych w Polsce – kontekst pracy z obcokrajowcami przebywającymi w izolacji więziennej. Rozdział IV. Konteksty metodyczne: O potrzebie uświadamiania studentom pedagogiki ich roli i zadań wobec grup mniejszościowych; Obcy, Inny, Swój – o budowaniu mostów na pograniczu kultur – warsztat z edukacji międzykulturowej; Edukacja międzykulturowa w młodszym wieku szkolnym. Relacja z warsztatów uwrażliwiających na odmienność; Innowacyjne formy pracy w edukacji międzykulturowej. Noty o autorach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-61084-42-6
1. Wykluczenie społeczne i długotrwało bezrobocie i ramy teoretyczne; 2. Wykluczenie społeczne w świetle badań empirycznych: Bezrobocie w województwie śląskim na tle sytuacji ogólnopolskiej - analiza źródeł wtórnych; Charakterystyka osób zagrożonych wykluczeniem objętych badaniem ilościowym; Historia zatrudnienia osób zagrożonych wykluczeniem społecznym; Ocena kwalifikacji zawodowych osób zagrożonych wykluczeniem społecznym; Aspiracje edukacyjne osób zagrożonych wykluczeniem społecznym; Postrzeganie bariery w znalezieniu zatrudnienia; Aktywność w poszukiwaniu pracy; Instrumenty aktywizacji społeczno-zawodowej a potrzeby osób zagrożonych wykluczeniem społecznym; Ekonomia społeczna w doświadczeniach respondentów; Rekomendacje wynikające z badan. 3. Narzędzia ekonomii społecznej jako sposób aktywizacji społeczno-zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym: Co to jest ekonomia społeczna?; Opis polskich przedsiębiorstw społecznych wyróżnionych na podstawie kryteriów formalno-prawnych. 4. Lokalne strategie rozwiązywania problemów społecznych: Uregulowania prawne; Struktura lokalnych strategii rozwiązywania problemów społecznych; Proces tworzenia strategii rozwiązywania problemów społecznych; Finansowanie działań wspierających lokalną strategię rozwiązywania problemów społecznych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7850-031-5
1. Terapia śmiechem a działalność doktorów klaunów: Podstawowe pojęcia wykorzystane w pracy; Założenia i praktyka terapii śmiechem; Placówka medyczna jako pogranicze kulturowe; Od terapii śmiechem do klaunowania; Działalność doktorów klaunów w kontekście instytucjonalnym; Doktor klaun jako wolontariusz; Uwagi i rady doświadczonych doktorów klaunów; Wolontariusze Fundacji "Dr Clown" o sobie i swojej pracy; 2. Niezbędnik wolontariusza.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again