Form of Work
Książki
(63)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Status
only on-site
(52)
available
(45)
unknown
(3)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(46)
Czytelnia
(55)
Author
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(7)
Rott Dariusz
(6)
Gierula Marian
(5)
Dobosz Izabela
(4)
Michalczyk Stanisław
(3)
Barta Janusz
(2)
Boczkowska Magdalena
(2)
Dzierżyńska Jolanta
(2)
Gierula Marian. Red
(2)
Grzesiok-Horosz Agnieszka
(2)
Markiewicz Ryszard
(2)
Matlak Andrzej
(2)
Mielczarek Anna
(2)
Mocek Stanisław
(2)
Notkowski Andrzej
(2)
Wojcik Krystyna
(2)
Adamowski Janusz
(1)
Andrews Phil
(1)
Bertrand Claude-Jean
(1)
Borkowski Igor
(1)
Budzyński Wojciech
(1)
Cieślak Tadeusz
(1)
Fikus Sebastian
(1)
Filas Ryszard
(1)
Furman Wojciech
(1)
Gawroński Sławomir
(1)
Gierula Joanna
(1)
Goban-Klas Tomasz
(1)
Guzek Damian
(1)
Hennessy Brendan
(1)
Hodalska Magdalena
(1)
Homola Irena
(1)
Horolets Anna
(1)
Ikonowicz Mirosław
(1)
Iłowiecki Maciej
(1)
Jabłoński Wojciech
(1)
Jachimowski Marek
(1)
Jakóbczyk Witold
(1)
Jarowiecki Jerzy
(1)
Jastrzębski Jerzy
(1)
Kalembka Sławomir
(1)
Kapuścińska Alicja
(1)
Kapuściński Ryszard
(1)
Kardaś Jarosław
(1)
Kaźmierczak Krzysztof M
(1)
Kornacka-Grzonka Monika
(1)
Kosmaty Piotr
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kowalczyk Ryszard
(1)
Krawczyk Dariusz
(1)
Lakomy Lilianna
(1)
Lakomy Mirosław
(1)
Laskowska Małgorzata
(1)
Lis Wojciech
(1)
Lorek Marta
(1)
Mich Włodzimierz
(1)
Mielczarek Tomasz
(1)
Mikułowski Pomorski Jerzy
(1)
Mroziewicz Krzysztof
(1)
Myśliński Jerzy
(1)
Nierenberg Bogusław
(1)
Niziołek Andrzej
(1)
Oskin Aleksander
(1)
Paczkowski Andrzej
(1)
Palczewski Marek
(1)
Paszek Jerzy
(1)
Piechota Magdalena
(1)
Pisarek Walery
(1)
Pleszczyński Jan
(1)
Pokrzycka Lidia
(1)
Polińska Karolina
(1)
Poręba Mira
(1)
Płaneta Paweł
(1)
Sadza Agata
(1)
Sarna Paweł
(1)
Siewierska-Chmaj Anna
(1)
Sitkowska Katarzyna
(1)
Skworz Andrzej
(1)
Socha Robert
(1)
Sokół Zofia
(1)
Spark David
(1)
Stępnik Krzysztof
(1)
Szostak Patrycja
(1)
Szostok Patrycja
(1)
Szpunar Magdalena
(1)
Szymański Tomasz
(1)
Szymków Magdalena
(1)
Tomaszewski Eugeniusz
(1)
Turska-Kawa Agnieszka
(1)
Tułupow Władimir
(1)
Waglewski Jerzy
(1)
Wajs Joanna
(1)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(1)
Warecki Marek
(1)
Warecki Wojciech
(1)
Wasilewski Krzysztof
(1)
Wielopolska-Szymura Mirosława
(1)
Wojewódzki Kuba (1963- )
(1)
Wolny-Zmorzyński Kazimierz
(1)
Worsowicz Monika
(1)
Year
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(45)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
Country
Poland
(65)
Language
Polish
(65)
Subject
Dziennikarze
(62)
Środki masowego przekazu
(35)
Dziennikarstwo
(26)
Komunikacja społeczna
(8)
Public relations
(8)
Prawo prasowe
(7)
Prasa (wydawnictwa)
(6)
Telewizja
(6)
Radiofonia
(5)
Publicystyka
(4)
Śląsk, Górny
(4)
Internet
(3)
Marketing polityczny
(3)
Opinia publiczna
(3)
Polityka
(3)
Reklama
(3)
Dobra osobiste
(2)
Dziennikarstwo śledcze
(2)
Dziennikarze sportowi
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Informacja
(2)
Komunikacja polityczna
(2)
Konwergencja mediów
(2)
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
(2)
Media społecznościowe
(2)
Pamiętniki polskie
(2)
Prasa
(2)
Prasa -- historia -- Polska -- 20 w
(2)
Prawo autorskie
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Public relations w internecie
(2)
Reportaż polski
(2)
Socjotechnika
(2)
Wydawnictwa
(2)
Autobiografia
(1)
Czasopisma
(1)
Czasopisma kobiece
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Czasopisma społeczno-kulturalne amerykańskie
(1)
Demokracja
(1)
Etyka
(1)
Głos Wielkopolski (czasop.)
(1)
Ikonowicz, Mirosław (1931- )
(1)
Informacja publiczna
(1)
Kapuściński, Ryszard (1932-2007)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Korespondenci wojenni
(1)
Korespondenci zagraniczni
(1)
Kruczkowski, Leon
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Menedżerowie
(1)
Miarka, Karol
(1)
Miarka, Karol (1825-1882)
(1)
Perswazja
(1)
Prasa (wydawnictwa) -- Polska -- 1918-1939 r.
(1)
Prasa (wydawnictwa) -- Polska -- 1939-1945 r.
(1)
Prawo do informacji publicznej
(1)
Prawo karne
(1)
Radiowe programy informacyjne
(1)
Rzecznicy prasowi
(1)
Sport
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Sztuka pisania
(1)
Terroryzm
(1)
Wojewódzki, Kuba (1963-)
(1)
Wolność słowa
(1)
Wybory prezydenckie
(1)
Wypler, Jan
(1)
Ćwierk, Konstanty
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Śląsk
(1)
Środki masowego przekazu regionalne
(1)
Śroski masowego przekazu
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Subject: work
The New York Times (czasopismo ; Stany Zjednoczone ; 1851- )
(1)
Subject: time
1901-
(4)
1989-
(4)
1801-
(3)
2001-0
(2)
1918-
(1)
Subject: place
Dąbrowskie, Zagłębie
(6)
Rosja
(1)
Genre/Form
Felieton
(1)
Kazachstan
(1)
Publicystyka
(1)
Recenzje
(1)
Reportaż
(1)
112 results Filter
Book
In basket
Aspekty karne działalności medialnej / Piotr Kosmaty. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 231 s. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-8085-536-6
Zawiera: Rozdział I. Rola prawa karnego w ograniczaniu wolności wypowiedzi: 1. Pojęcie wolności wypowiedzi; 2. Wolność wypowiedzi jako zasada ustrojowa; 3. Wolność prasy; 4. Ograniczenia wolności wypowiedzi oraz prasy; 5. Wolność wypowiedzi oraz prasy w świetle regulacji międzynarodowych; 6. Znaczenie prawa karnego materialnego w wytyczaniu granic swobody wypowiedzi i wolności prasy; 7. Ustanie reakcji karnej a wolność wypowiedzi. Rozdział II. Odpowiedzialność prawna dziennikarza: 1. Odpowiedzialność prawna dziennikarza; 2. Model postępowania w sprawach prasowych; 2.1. Postępowanie karne; 2.2. Postępowanie cywilne; 3. Prawo karne w relacji do odpowiedzialności dyscyplinarnej dziennikarza; 4. Prawo do sprostowania. Rozdział III. Przestępstwa prasowe właściwe: 1. Grupa pierwsza; 1.1. Nieoznaczenie materiałów prasowych (art. 49 w zw. z art. 27 PrPras); 1.2. Rozpowszechnianie programu radiowego lub telewizyjnego bez koncesji oraz rozprowadzanie programu radiowego lub telewizyjnego bez wpisu do rejestru; 2. Grupa druga; 2.1. Uchylanie się od opublikowania komunikatu urzędowego, ogłoszenia sądu lub innego organu państwowego albo listu gończego (art. 47 PrPras); 2.2. Prawnokarna ochrona organizacji działalności prasowej (art. 49 w zw. z art. 14 i 15 ust. 2 PrPras); 3. Grupa trzecia. Rozdział IV. Przestępstwa prasowe niewłaściwe (popełnione w treści materiału prasowego): 1. Zniesławienie prasowe (medialne); 2. Zniewaga prasowa (medialna); 3. Obraza uczuć religijnych przy użyciu prasy; 4. Publiczne propagowanie faszyzmu lub totalitaryzmu. Rozdział V. Przestępstwa przeciwko wolności prasy (szczególna ochrona dziennikarza): 1. Prawnokarna ochrona aktywności dziennikarskiej (art. 43); 2. Prawnokarna ochrona krytyki prasowej (art. 44); 3. Prawnokarna ochrona swobody drukowania, nabywania i rozpowszechniania informacji prasowych (art. 49 w zw. z art. 3); 4. Prawnokarna ochrona obowiązku informowania prasy (art. 49 w zw. z art. 11 ust. 2); 5. Odpowiedzialność redaktora za przestępstwo prasowe (art. 49a). Rozdział VI. Wykroczenia prasowe: 1. Ogólna charakterystyka wykroczeń; 2. Działalność zawodowa dziennikarza a Kodeks wykroczeń; 3. Wykroczenia prasowe właściwe (porządkowo-prasowe); 3.1. Nielegalne wydawanie dziennika lub czasopisma (art. 45 PrPras); 4. Wykroczenia prasowe niewłaściwe (popełniane w treści publikacji); 4.1. Nawoływanie do przestępstwa (art. 52a k.w.). Rozdział VII. Dostęp do akt postępowania karnego: 1. Prawo do informacji. Jawność wewnętrzna i zewnętrzna postępowania karnego; 2. Ograniczenia w dostępie do akt sprawy; 3. Zewnętrzna jawność postępowania karnego; 4. Udostępnienie informacji z postępowania przygotowawczego na mocy art. 12 Prawa o prokuraturze; 5. Kodeks postępowania karnego a przepisy innych ustaw; 6. Tajemnica postępowania przygotowawczego – między teorią a praktyką. Rozdział VIII. Sprawozdawczość sądowa w świetle prawa prasowego: 1. Wypowiadanie opinii w mediach co do rozstrzygnięć sądowych (przedsądy); 2. Problematyka publikowania w środkach masowego przekazu wizerunku i danych osobowych uczestników procesu; 3. Sprawozdawczość prasowa w kontekście art. 357 k.p.k. Rozdział IX. Dziennikarstwo śledcze, agresywne metody gromadzenia informacji, tajemnica dziennikarska: 1. Śledztwo dziennikarskie; 1.1. Wpływ zasad procesowych na śledztwo dziennikarskie; 1.2. Granice śledztwa dziennikarskiego; 1.3. Prowokacja dziennikarska; 2. Agresywne sposoby gromadzenia informacji; 3. Tajemnica dziennikarska. Podsumowanie. Wybrana bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 343
Book
In basket
Biblia dziennikarstwa / pod red. Andrzej Skworz, Andrzej Niziołek. - Kraków : Znak, 2010. - 774, [2] s. : il. ; 25 cm.
ISBN: 978-83-240-1357-9
I. Z terenu: 1. News; 2. Dziennikarstwo śledcze; 3. Dziennikarstwo ekonomiczne; 4. Dziennikarstwo sportowe; 5. Relacje; 6. Korespondencje; 7. Reportaż i dokument; 8. Dziennikarstwo fotograficzne, infografik, operator; 9. Dziennikarstwo specjalistyczne; 10. Dziennikarstwo jako sposób na życie; II. Z głowy: 11. Wywiad; 12. Recenzja; 13. Publicystyka; 14. Rysunek satyryczny; 15. Felieton; III. W redakcji: 16. Redaktorzy i wydawcy; 17. Fotoedytor; 18. Researcher; 19. Korektor; 20. Etyka dziennikarska
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88840-81-9
Część I: Czy skutek może być przyczyną? Przemiana myśli ( przez telewizję i dziennikarzy); Mass media w świecie; Jak mass media tworzą rzeczywistość?; Mass media - pytanie o wpływ; Ekspansja mediów; Aksjomaty medialnego świata; Manipulacja i mass media; Polityka i media. Część II: Jak oddzielić światło od cienia? Antymanipulator polityczny; Kto ulega perswazji?; Stereotypy, dziennikarze, politycy; Co wpływa na dziennikarzy?; Medialny terroryzm; Konsument wpływu; Lista Wildsteina - analiza na minus; Czwarta władza u łoża boleści - analiza na plus. Część III: Recepta na rzeczywistość - kreować czy opisywać? Rozmowa z Jackiem Żakowskim; Rozmowa z Rafałem Ziemkiewiczem; Rozmowa z Janem Pospieszalskim; Rozmowa z Kamilem Durczokiem; Rozmowa z Wojciechem Skowrońskim; Rozmowa z Antonim Dudkiem; Byłem "prześwietlany"... - krótki poradnik dla debiutantów. Zakończenie - teraz oni.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-240-0902-2
Dwa szczęśliwe dni, Dałem głos ubogim, Szalik z Alpaki, Zrozumieć innego by ocalić świat, Do portretu Ryszarda Kapuścińskiego, Bolzano, czyli chwila szczęśćia, Obrazy i poezja reportażu, Pięć zmysłów dziennikarza: być, patrzeć, słuchać, uczestniczyć, myśleć
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 82 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-211-1771-3
Cz.I Wiadomości wstępne: 1. Podstawowe rozróżnienia, 2. Zasady i wartości. Cz.II Deontologia: 1. Kodeksy: ich rodzaje i treść, 2. Czego brakuje w kodeksach, 3. Przykłady kodeksów. Cz.III Praktyka: 1. M*A*S - czyli jak sprawić by media przestrzegały przyjętych zasad, 2. Krytyka i przeszkody
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Media / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-2647-2
I. Doskonalenie umiejętności: Wprowadzenie; Organizacja pracy; Od pomysłu do publikacji; Różne pomysły; Badanie rynku prasowego; Tematy i sposoby ujęcia; Zamówienie i redakcja artykułu; Szukanie informacji; Szukanie informacji i dziennikarstwo internetowe; Układ informacji w tekście; Spójność tekstu; Techniki pisania; Zgodność stylu i celu; Sztuka ilustrowania. II. Poszerzenie horyzontów: Teksty reklamowe; Wywiady i sylwetki; Stały felietonista; Recenzent; Ekspert; Prasa zagraniczna; Prawo i etyka
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Media / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-2640-3
1. Najlepszy zawód na świecie; 2. Kontekst: świat mediów; 3. Redakcja sportowa; 4. Źródła; 5. Dziennikarstwo prasowe: relacjonowanie wydarzeń sportowych; 6. Dziennikarstwo prasowe: informacje sportowe i fotografia; 7. Dziennikarstwo prasowe: artykuły i teksty publicystyczne o tematyce sportowej; 8. Przeprowadzenie wywiadu; 9. Media elektroniczne; 10. Publikacje ogólne
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7405-222-1
Dziennikarstwo śledcze w USA. Powstanie, rozkwit, rozkład; Ujawnianie korupcji i nadużyć władzy w działalności amerykańskich muckrakerów; Niechciane głosy. Sylwetki wybranych rosyjskich dziennikarzy śledczych; Etyka dziennikarstwa śledczego; O problematyczności metod dziennikarstwa śledczego. Próba analizy na wybranych przykładach z USA i Polski; Rola dziennikarza śledczego w budowaniu demokracji i społeczeństwa obywatelskiego; Ogólne zasady odpowiedzialności dziennikarzy za naruszenia prawa popełnione na etapie gromadzenia informacji; Dziennikarstwo śledcze a prowokacja dziennikarska. Kwestia odpowiedzialności karnej; Pragmatyka tekstów śledczych. Wybrane zagadnienia; Radiowe dziennikarstwo śledcze. Prolegomena do przyszłej syntezy; Reporter - szpieg i artysta. Dziennikarstwo śledcze Hanny Bogoryja-Zakrzewskiej i Ernesta Zozunia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Media / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-2354-9
1. Czym jest dziennikarstwo śledcze? 2. Warunki powodzenia w dziennikarstwie śledczym. 3. "Insight" i techniki śledcze. 4. Znajdowanie tematów. 5. Prowadzenie dochodzenia - jak się do tego zabrać. 6. Prowadzenie dochodzenia - jak robić to prawidłowo? 7. Poszukiwanie właściwych ludzi. 8. Praca z dokumentami. 9. Przekonać ludzi do mówienia. 10. Pisanie: problemy i pułapki. 11. Dwa klasyczne dochodzenia. 12. Śledztwo w firmie. 13. Sprawa Maxwella. 14. Sprawy społeczne i konsumenckie. 15. Przestępstwa. 16. Sprzedajni gliniarze. 17. Wywiad i służby bezpieczeństwa. 18. Dochodzenie w samorządzie lokalnym. 19. Korupcja w polityce. 20. Przemoc i korupcja za granicą.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88490-71-0
CZ. I. Dziennikarstwo : od teorii do praktyki : 1.O futrzastych mrówkach i Księdzu Janie. Przyczynek do dziejów dziennikarstwa, 2. Dziennikarstwo jako narzędzie poznania, 3. Rola dziennikarza w dyskursie publicznym, 4. Czwarty stan - dziennikarz wobec wyzwań współczesnej sfery publicznej. CZ.II Dziennikarstwo a świat mediów : 1. Dziennikarz w postmodernistycznym świecie mediów,. 2. Zapasy z Golemem. Kłopoty z dziennikarskim sumieniem, 2. Dziennikarstwo i środki masowego przekazu w rynkowym społeczeństwie demokratycznym: krytyka modelu amerykańskiego,, 3.Łamiąc kod. media i dziennikarstwo a neoliberalny konsensus. Cz.III Dziennikarstwo w Polsce: historia i współczesność : 1. Dziennikarstwo w PRL, 2. Dziennikarstwo w demokratycznym ładzie medialnym, 3. Dziennikarz polski w procesie transformacji, 4. Tuzin przypadków dziennikarskich...które wstrząsnęły Polską, 5. Niezależność dziennikarska w Polsce: szanse i zagrożenia, Cz.IV Dziennikarstwo a świat społeczny : 1. Etos inteligencki, etos dziennikarski. Między misją a komercją, 2. Między misją a biznesem - niezależna prasa lokalna w Polsce po 1989 roku, 3. Ewangeliczny dialog i krytyczna współpraca. Kościół katolicki wobec mediów i dziennikarzy
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-630-4
1. Prawo powszechnie obowiązujące a prawo wewnętrznie obowiązujące (w kontekście prawnej regulacji wolnych zawodów i zawodów zaufania publicznego); 2. Zawody dziennikarza i doradcy public relations a normatywna regulacja wolnych zawodów i zawodów zaufania publicznego w polskim porządku prawnym; 3. Odpowiedzialność zawodowa i prawna dziennikarza; 4. Odpowiedzialność zawodowa i prawna doradcy public relations; 5. Zawód dziennikarza oraz doradcy public relations w świetle badań socjologicznych oraz ekonomiki mediów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 659
Book
In basket
Dziennikarz w globalnej wiosce / Krzysztof Mroziewicz. - Wyd. 2 poszerz. i uzupeł. - Warszawa : Oficyna Wydaw. BRANTA, 2006. - 287 s. : fot. ; 24 cm.
ISBN: 83-60186-29-4
O książce Krzysztofa Mroziewicza "Dziennikarz w globalnej wiosce". Wstęp. Opis wioski globalnej. Instrumenty: Depesza. Reportaż. Korespondencja wojenna. Wywiad. Felieton. Publicystyka. Artykuł wstępny. Komentarz. Esej. Książka. Fotoreportaż. Film dokumentalny. Arcydzieła dziennikarstwa. Umiejętność pisania - kryterium prawdy ostatecznej. Jak to robią mistrzowie: Pierwsze kroki Hemingwaya. Gabriel García Márquez. Kim jest Mario Vargas LLosa. Przeciwko populizmowi. "Pisanie to rzecz niemęska". Wizytantki. Kadeci. Diabli. Miłość do Magdy i Sartre`a. Instant literatura. Katorga. Piętnastu goryli. Przesąd. Druga Japonia. Opowiadanie różnych rozmiarów. Długonoga ciotka. Doświadczenie ponad granicami. Wyrzuty sumienia. Bezradność. W czym?: Gazeta. Agencja. Archiwum. Podręczniki dziennikarstwa i literatury. Rola ucha. Jak zacząć pisać. Jak nie zaczynać. Jak nie kończyć. Tytuły. Śródtytuły. Skrót. Przypisy. Język. Plagiat. Powtórzenia. Powtarzalność tematów. Erudycja. Miachałki. Wpadki, gafy. dziennikarstwo śledcze. Metody i skutki zdobywania informacji. dziennikarstwo a szpiegostwo. Sztuka słuchania. Korupcja. gatunki medialne po 11 września. Zakończenie. About the book "Journalist in a global village"
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7383-189-4
R.1 Dziennikarstwo jako kategoria socjologiczna i politologiczna; R.2 Dziennikarstwo w Polsce. Historia i tradycja; R.3 Dziennikarstwo w dobie demokratycznych przemian; R.4 Dziennikarze wobec społeczeństwa, społeczeństwo wobec dziennikarzy; R.5 Autonomia elity dziennikarskiej a niezależność dziennikarzy; R.6 Dylematy dziennikarzy i dziennikarskich środowisk; Zakończenie
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
Etyka dziennikarska / Jan Pleszczyński. - Warszawa : Difin, 2007. - 263 s. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-7251-776-0
1. Etyka dziennikarska a etyka mediów, 2. Etyka i wartości, 3. Media i dziennikarstwo, 4. Dziennikarze a społeczeństwo, 5. Dziennikarska etyka normatywna, 6. Dobre dziennikarstwo, 7. Wiedza jako warunek etycznego dziennikarstwa, 8. Prawda i obiektywność, 9. Odpowiedzialność mediów i dziennikarzy, 10. Etyka dziennikarska, 11. Przykłady z praktyki
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Kreatywność)
ISBN: 978-83-7277-250-3
1. Podstawowe fakty na temat dziennikarstwa, 2. Zalety i wady pracy dziennikarskiej, 3. Formy dziennikarskie - rodzaje i podstawowe zasady, 4. Dziennikarstwo prasowe, 5. Dziennikarstwo internetowe, 6. " Jadąc na materiał", czyli przygotowanie do pisania, 7. Pierwsze kroki w dziennikarstwie, 8. Podsumowanie, czyli o obiektywiźmie słów kilka
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-233-4130-7
Komunikacja społeczna a zarządzanie humanistyczne; Zarządzanie; Rola menedżera w procesie komunikacji. 1. Media w komunikacji: Radio i zarządzanie - wizerunek a odpowiedzialność; Widz telewizji - menedżer mimo woli; Fasady i maski - współdziałanie menedżerów i dziennikarzy. 2. Aspekty komunikacji w pracy menedżera: Anegdota w zarządzaniu; Dialog i solidarność; „Choć zdeptał mnie wielki, przysadzisty tur - ja stawiam”. Absurdalny humor jako przestrzeń heterotopii organizacyjnej; Najnowsze strategie komunikacji teatralnej jako źródło inspiracji dla zarządzania; Film. Na styku fikcji i rzeczywistości organizacyjnej; Poezja i zarządzanie - inspiracje dla menadżera humanisty. 3. Obszary i narzędzia komunikacji: Piksel czy litera? Obraz fotograficzny w komunikacji społecznej; Jak rozmawiać z przeszłością, by wzbogacić komunikację w teraźniejszości, czyli o porażkach z histografii organizacji; Tracking aktywności - obietnica i zagrożenie dla menedżerów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7164-432-9
1. Teoretyczne podstawy komunikowania politycznego 2. Aktorzy i instytucje komunikowania politycznego 3. Pierwotne funkcje polityczne mediów 4. Dziennikarstwo i dziennikarze w komunikowaniu politycznym 5. Polityczne public relations 6. Komunikowanie polityczne w przestrzeni lokalnej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 32 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 32 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-61975-84-7
1. Przepływ informacji w skali krajowej i międzynarodowej w dobie konwergencji mediów: Telewizja i Internet w Rosji: konwergencja technologii; Dziennikarstwo międzynarodowe w warunkach konwergencji środków masowego przekazu; Czy publikacje Wikileaks zmieniły dziennikarstwo?; Gazeta papierowa- witryna internetowa- e-gazeta w Polsce. Dokąd zmierza nasza prasa?; Rodzaje i zastosowanie konwergencji w aplikacjach polskiej prasy tabletowej; 2. Zmiana i transformacja krajowych systemów medialnych pod wpływem konwergencji mediów masowych: Konwergencja a społeczny odbiór mediów w Niemczech; Tygodniki społeczno-polityczne i biznesowe na rynku informacyjnym Rosji: konwergencja modeli wydawniczych; Postęp konwergencji mediów na przykładzie stron internetowych wybranych euroregionów; Konwergencja mediów na przykładzie funkcjonowania miejskich i gminnych portali internetowych w województwie śląskim; Czy radio może być telewizją, a telewizja radiem? Analiza zjawiska konwergencji mediów na przykładzie Programu IV Polskiego Radia i stacji TVN24; Konwergencja mediów, a stan współczesnej radiofonii studenckiej w Polsce; Współczesne formy rozrywki w polskim radiu komercyjnym; Wortal RMF24.PL jako przykład konwergencji audycji radiowych i treści portalu informacyjnego; Konwergencja mediów katolickich w Polsce; 3. Dziennikarz w dobie konwergencji mediów masowych: Informacja dziennikarska we współczesnej Rosji, albo dlaczego nie ma światełka na końcu tunelu; Postrzeganie prestiżu zawodu dziennikarza wobec zjawiska konwergencji mediów; Pack Journalism jako skutek globalizacji treści - analiza na wybranych przykładach; Konwergencja a dziennikarstwo polityczne- rozkwit internetowej publicystyki politycznej czy zaangażowanego sieciowego "pseudodziennikarstwa"? Na przykładzie wybranych politycznych wortali internetowych; Blogi przykładem dziennikarstwa internetowego w dobie konwergencji mediów; Dziennikarze w reklamach. Miedzy etyka a praktyka; 4. Problemy prawne mediów masowych i dziennikarstwa w dobie konwergencji mediów; Dziennikarze w reklamach. Między etyką a praktyką; 4. Problemy prawne mediów masowych i dziennikarstwa w dobie konwergencji: Konwergencja w prawne ramy działalności Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Urzędu Komunikacji elektronicznej; Europejskie teorie prawnicze a praktyka w rosyjskiej przestrzeni medialnej: historia i współczesność; Wybrane aspekty nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, a konwergencja mediów; Wpływ krajowej rady radiofonii i telewizji na proces wprowadzania naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce; Wpływ prawa europejskiego na polskie prawo mediów; Zjawisko konwergencji mediów w odniesieniu do działalności, komunikowania i promocji podmiotów politycznych- w następstwie nowych uregulowań prawnych dotyczących prowadzenia i finansowania kampanii wyborczych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
Kreowanie informacji : media relations / Wojciech Jabłoński. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2006. - 179 s. : rys., tab. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-01-14819-5
1. Media relations jako kluczowa dziedzina PR. 2. Ustalenie modelu relacji: specjalista w dziedzinie politycznego public relations-dziennikarz. 3. Rola mediów we współczesnym systemie demokratycznym. 4. News a pseudowydarzenie. 5. Zasadnicze uwarunkowania politycznych media relations. 6. Narzędzia i techniki komunikowania stosowane przez specjalistów w dziedzinie politycznych media relations. 7. Studium przypadku - pierwsza wojna w Zatoce Perskiej - rok 1991. 8. Studiom przypadku: druga wojna w Zatoce Perskiej - rok 2003. 9. Polityczne media relations w Polsce - ocena skuteczności.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8017-190-9
Zawiera: WSTĘP. CZĘŚĆ PIERWSZA. ETYCZNE WYZWANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH I EDUKACJI DZIENNIKARSKIEJ Rozdział 1. Media społecznościowe w przestrzeni medialnej: 1.1. Zdefiniowanie mediów społecznościowych; 1.2. Media społecznościowe w pracy dziennikarza; 1.3. Informacyjna funkcja Facebooka i Twittera; 1.4. Komunikacyjna funkcja Facebooka i Twittera. Rozdział 2. Deontologia i edukacja dziennikarska: 2.1. Etyka dziennikarska jako etyka zawodowa; 2.2. Etyka dziennikarska jako przedmiot akademicki; 2.3. Etyka informacji i komunikacji. Rozdział 3. Dylematy etyczne dziennikarzy w mediach społecznościowych: 3.1. Problematyka etyczna mediów społecznościowych; 3.2. Zagrożenia dla dziennikarskich standardów etycznych na Facebooku; 3.3. Zagrożenia dla dziennikarskich standardów etycznych na Twitterze. CZĘŚĆ DRUGA. OCENA ZAJĘĆ Z ETYKI DZIENNIKARSKIEJ I DYLEMATY ETYCZNE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH W PRACY DZIENNIKARSKIEJ W OPINII STUDENTÓW DZIENNIKARSTWA W POLSCE Rozdział 1. Wprowadzenie metodologiczne: 1.1. Podstawowe założenia badawcze; 1.2. Metody i techniki badawcze; 1.3. Organizacja i przebieg badań; 1.4. Charakterystyka badanej próby. Rozdział 2. Ocena etyki dziennikarskiej jako przedmiotu akademickiego przez studentów: 2.1. Podstawowa ocena zajęć z etyki dziennikarskiej; 2.1.1. Ocena zajęć a status zawodowy; 2.1.2. Ocena zajęć a płeć; 2.1.3. Ocena zajęć a uczelnia; 2.2. Metody kształcenia na zajęciach z etyki dziennikarskiej; 2.2.1. Metody kształcenia a status zawodowy; 2.2.2. Metody kształcenia a płeć; 2.2.3. Metody kształcenia a uczelnia; 2.2.4. Metody kształcenia a rok studiów; 2.3. Mocne strony zajęć z etyki dziennikarskiej; 2.3.1. Mocne strony zajęć a status zawodowy; 2.3.2. Mocne strony zajęć a płeć; 2.3.3. Mocne strony zajęć a uczelnia; 2.3.4. Mocne strony zajęć a rok studiów; 2.4. Słabe strony zajęć z etyki dziennikarskiej; 2.4.1. Słabe strony zajęć a status zawodowy; 2.4.2. Słabe strony zajęć a płeć; 2.4.3. Słabe strony zajęć a uczelnia; 2.4.4. Słabe strony zajęć a rok studiów; 2.5. Tematyka zajęć z etyki dziennikarskiej; 2.5.1. Zagadnienia, których zabrakło na zajęciach z etyki dziennikarskiej; 2.5.1.1. Uniwersytet Warszawski; 2.5.1.2. Uniwersytet Jagielloński; 2.5.1.3. Uniwersytet Wrocławski; 2.5.1.4. Uniwersytet Śląski w Katowicach; 2.5.1.5. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; 2.5.1.6. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie; 2.5.1.7. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie; 2.5.1.8. Uniwersytet Łódzki; 2.5.2. Aktywność dziennikarzy w mediach społecznościowych; w programie kształcenia w zakresie etyki dziennikarskiej; 2.5.3. Zagadnienia omawiane na zajęciach z etyki dziennikarskiej; 2.5.3.1. Zagadnienia omawiane a status zawodowy; 2.5.3.2. Zagadnienia omawiane a płeć; 2.5.3.3. Zagadnienia omawiane a uczelnia; 2.5.3.4. Zagadnienia omawiane a rok studiów; 2.5.4. Stopień omawiania zagadnień z etyki dziennikarskiej; 2.5.4.1. Stopień omawiania zagadnień a status zawodowy; 2.5.4.2. Stopień omawiania zagadnień a płeć; 2.5.4.3. Stopień omawiania zagadnień a uczelnia; 2.5.4.4. Stopień omawiania zagadnień a rok studiów; 2.5.5. Propozycje rozbudowy programu kształcenia a współczesne wyzwania pracy dziennikarskiej; 2.5.5.1. Uniwersytet Warszawski; 2.5.5.2. Uniwersytet Jagielloński; 2.5.5.3. Uniwersytet Wrocławski; 2.5.5.4. Uniwersytet Śląski w Katowicach; 2.5.5.5. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; 2.5.5.6. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie; 2.5.5.7. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie; 2.5.5.8. Uniwersytet Łódzki; 2.6. Ponowny udział w zajęciach z etyki dziennikarskiej. Rozdział 3. Dylematy etyczne w użytkowaniu mediów społecznościowych w pracy dziennikarza w opinii studentów: 3.1. Rozwój mediów społecznościowych a dylematy etyczne w pracy dziennikarza; 3.2. Rodzaje współczesnych dylematów etycznych; 3.2.1. Uniwersytet Warszawski; 3.2.2. Uniwersytet Jagielloński; 3.2.3. Uniwersytet Wrocławski; 3.2.4. Uniwersytet Śląski w Katowicach; 3.2.5. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; 3.2.6. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie; 3.2.7. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie; 3.2.8. Uniwersytet Łódzki; 3.3. Zawód dziennikarza i dylematy etyczne - przeszłe i aktualne; 3.4. Sposoby przestrzegania etyki dziennikarskiej; 3.4.1. Sposoby przestrzegania a status zawodowy; 3.4.2. Sposoby przestrzegania a płeć; 3.4.3. Sposoby przestrzegania a uczelnia; 3.4.4. Sposoby przestrzegania a rok studiów. CZĘŚĆ TRZECIA. OCENA I DYLEMATY ETYKI DZIENNIKARSKIEJ W UJĘCIU STUDENTÓW DZIENNIKARSTWA - WNIOSKI Z BADAŃ Rozdział 1. Ocena zajęć z etyki dziennikarskiej przez studentów: 1.1. Postawa studentów wobec zajęć; 1.2. Stosunek studentów do omawianych zagadnień; 1.3. Zagadnienia, których zabrakło na zajęciach; 1.4. Propozycje rozbudowy programu kształcenia; 1.5. Wpływ zmiennych niezależnych na ocenę zajęć; 1.5.1. Ocena zajęć a płeć; 1.5.2. Ocena zajęć a status zawodowy; 1.5.3. Ocena zajęć a uczelnia; 1.5.4. Ocena zajęć a rok studiów. Rozdział 2. Świadomość dylematów etycznych mediów społecznościowych w pracy dziennikarza. ZAKOŃCZENIE. CONCLUSION. Bibliografia. Aneksy: Aneks 1. Jak media społecznościowe wpływają na etykę dziennikarską?; Aneks 2. Podręcznik etyki NPR - media społecznościowe; Aneks 3. Kwestionariusz ankiety; Aneks 4. Wyniki testów statystycznych oraz poziomy istotności dla kluczowych analiz związków statystycznych. Wykaz wykresów, tabel i rysunków.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again