Form of Work
Książki
(4)
Status
available
(3)
only on-site
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(3)
Author
Mroziewicz Krzysztof
(2)
Bauer Zbigniew
(1)
Chudziński Edward
(1)
Rajewski Maciej
(1)
Stępnik Krzysztof
(1)
Year
2000 - 2009
(4)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Subject
Dziennikarstwo
(4)
Komunikacja społeczna
(2)
Publicystyka
(2)
Sztuka pisania
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Czasopisma
(1)
Dziennikarze
(1)
Prasa (wydawnictwa)
(1)
5 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-242-0969-9
CZ.I Z teorii i historii mediów; Komunikowanie i media; System medialny. Struktura i zasady działania, Rozwój środków komunikowania, Kalendarium rozwoju mediów, Radio. Narodziny - ewolucja - perspektywy, Telewizja dla dziennikarzy - telewizja dla widzów, Internet. Medium, środowisko, społeczność, Internet. Medium, środowisko, społeczność, Nowe technologie w mediach, Rynek mediów w Polsce, Prasa regionalna i lokalna (do roku 1989), Regiony periodycznej komunikacji medialnej, Media za granicą. Cz.II Genologia i retoryka dziennikarska: Gatunki dziennikarskie, Genologia telewizyjna, Radio - "Świat z dźwięków", Reportaż, Gatunek i metoda, Geneza i ewolucja gatunku, Podstawy retoryki dziennikarskiej, Język w mediach. Medialność języka. Cz.III Zagadnienia warsztatu dziennikarskiego: Technologia pracy. Wybrane aspekty, Technologia programu telewizyjnego, Dziennikarstwo on-line, Korespondent zagraniczny, Rzecznik prasowy w przestrzeni medialnej. Cz.IV Konteksty dziennikarstwa: Dziennikarstwo - zawód czy wyzwanie?, Public relations, Dokąd zmierza reklama, Prawo prasowe, Media a prawo autorskie, Granice wolności mediów. Wolność mediów - od kogo i od czego?, Kodeksy etyki dziennikarskiej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja medialna. Podręcznik akademicki / komitet red. Janusz Adamowski, Edward Chudziński, Tomasz Goban-Klas, Krzysztof Mroziewicz, Walery Pisarek)
ISBN: 83-02-09145-6
1. Instrumenty, 2. Umiejętność pisania, 3. Jak to robią mistrzowie, 4. Warsztat dziennikarza, 5. Szkoła pisania, 6. Gatunki medialne po 11 września
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Book
In basket
Dziennikarz w globalnej wiosce / Krzysztof Mroziewicz. - Wyd. 2 poszerz. i uzupeł. - Warszawa : Oficyna Wydaw. BRANTA, 2006. - 287 s. : fot. ; 24 cm.
ISBN: 83-60186-29-4
O książce Krzysztofa Mroziewicza "Dziennikarz w globalnej wiosce". Wstęp. Opis wioski globalnej. Instrumenty: Depesza. Reportaż. Korespondencja wojenna. Wywiad. Felieton. Publicystyka. Artykuł wstępny. Komentarz. Esej. Książka. Fotoreportaż. Film dokumentalny. Arcydzieła dziennikarstwa. Umiejętność pisania - kryterium prawdy ostatecznej. Jak to robią mistrzowie: Pierwsze kroki Hemingwaya. Gabriel García Márquez. Kim jest Mario Vargas LLosa. Przeciwko populizmowi. "Pisanie to rzecz niemęska". Wizytantki. Kadeci. Diabli. Miłość do Magdy i Sartre`a. Instant literatura. Katorga. Piętnastu goryli. Przesąd. Druga Japonia. Opowiadanie różnych rozmiarów. Długonoga ciotka. Doświadczenie ponad granicami. Wyrzuty sumienia. Bezradność. W czym?: Gazeta. Agencja. Archiwum. Podręczniki dziennikarstwa i literatury. Rola ucha. Jak zacząć pisać. Jak nie zaczynać. Jak nie kończyć. Tytuły. Śródtytuły. Skrót. Przypisy. Język. Plagiat. Powtórzenia. Powtarzalność tematów. Erudycja. Miachałki. Wpadki, gafy. dziennikarstwo śledcze. Metody i skutki zdobywania informacji. dziennikarstwo a szpiegostwo. Sztuka słuchania. Korupcja. gatunki medialne po 11 września. Zakończenie. About the book "Journalist in a global village"
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2769-0
Cz.I Medaia a komunikacja: 1. Media studies a antropologia środków przekazu - próba charakterystyki, 2. Pragmatyczna równość komunikacyjna w mediach - fakty, mity, perspektywy, 3. Kanały informacyjne a medialne światoobrazy, 4. Komunikowanie z punktu widzenia kognitywistyki, 5. Model efektu bezpośredniego, model wykorzystania i gratyfikacji oraz model ratyfiakcji kulturowej jako narzędzia analizy mediów masowych. Cz.II Media wobec wartości: 1. Współczesne mass media wobec wartości, 2. Kształtowanie opinii publicznej: kilka uwag o wolności i odpowiedzialności mediów, 3. Janusowe oblicze mediów. Cz.III Perswazja i manipulacja w mediach: 1. Problemy ananlizy dyskursu perswazyjnego, 2. Określanie preferencji grup perswazyjnych, 3. Manipulacja w wywiadzie telewizyjnym, 4. Różne obliczna dezinformacji w prasie codzinnej. Cz.IV Dynamiczny świat mediów, gatunków i przekazów medialnych: 1. Gatunki prasowe w humorystycznych i satyrycznych transformacjach, 2. Talk show - gatunek rozmowy telewizyjnej (na przykładzie "Rozmów w toku" w Telewizji tVN), 3. Raport- problem dla genologa, 4. Monitoring rynku odbiorców a formuła przekazu radiowego, 5. Czasopisma i książki w świecie mediów XXI wieku, 6. Perspektywy rozwoju czytelnictwa prasy on-line, 6. Wzajemne relacje przekazów medialnych i literatury (na przykładzie prasy opinii), 7. Wpływ internetu na prasę na przykładzie "Dziennika Łódzkiego", 8. Dydaktyka w radiu niepublicznym. Cz.V Media a świat polityki: 1. Rola mediów wilna i Lwowa w integracji międzywojennej Polski, 2. Aktualna debata pokoleniowa w niemieckich mediach, 3. Media a wojna w Iraku, 4. O dziennikarstwie poszukującym, czyli "Podróże z Milewiczem", 5. Marion Grafin Donhoff i jje rola w "Die Zeit". Cz.VI Medialne obrazy świata: 1. Wizja społeczeństwa i prawa kreowania w środkach masowego przekazu, 2. Językowy obraz polskiego sportu (na podstawie materiałów z codziennej prasy ogólnopolskiej i lokalnej), 3. "Reportaż to gra uczuć i emocji". O reportażach radiowych wybitnych współczesnych twórców Polskiego Radia, 4. O estetyce i etyce w reportażach Janiny Jankowskiej, 5. "Wielki Niewidomy", czyli słuchowaisko w postmodernistycznej kulturze audialnej i audiowizualnej. Cz.VII Prasa w okresach przemian: 1. Prasa wielkopolska- historai i stan obecny w świetle dotychczasowych badań, 2. Charakterystyka rynku lubelskiej prasy (1989-2005) Zmiany organizacyjne, marketing, środowisko dziennikarskie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again