Form of Work
Książki
(41)
Status
only on-site
(40)
available
(26)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(27)
Czytelnia
(40)
Author
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(6)
Boczkowska Magdalena
(3)
Dzierżyńska Jolanta
(3)
Gierula Marian
(3)
Michalczyk Stanisław
(3)
Mielczarek Tomasz
(3)
Fras Janina
(2)
Gierula Joanna
(2)
Kowalczyk Ryszard
(2)
Krawczyk Dariusz
(2)
Marszałek-Kawa Joanna
(2)
Mocek Stanisław
(2)
Polińska Karolina
(2)
Ruta Przemysław
(2)
Sarna Paweł
(2)
Stępnik Krzysztof
(2)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(2)
Bogołębska Barbara
(1)
Bonikowska Małgorzata
(1)
Błeszyńska Katarzyna
(1)
Chludziński Bartłomiej
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Ciborska Elżbieta
(1)
Cieślikowa Agnieszka J
(1)
Cisak Wojciech
(1)
Cyz Paweł
(1)
Czarny-Drożdżejko Elżbieta
(1)
Dobosz Izabela
(1)
Dobrzycki Jarosław
(1)
Fikus Sebastian
(1)
Filas Ryszard
(1)
Furman Wojciech
(1)
Gawroński Sławomir
(1)
Gierula Marian. Red
(1)
Gorzeń-Mitka Iwona
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Griszanina Anastazja
(1)
Grzesiok-Horosz Agnieszka
(1)
Guzek Damian
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Hofman Iwona
(1)
Jachimowski Marek
(1)
Jegorow Dorota
(1)
Jupowicz-Ginalska Anna
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Karbownik Karolina
(1)
Kardaś Jarosław
(1)
Kassay Štefan
(1)
Kopeć Katarzyna Dorota
(1)
Korkonosenko Siergiey
(1)
Kornacka-Grzonka Monika
(1)
Kornilova Eugenia E
(1)
Korniłowa Jewgienija
(1)
Korochensky Aleksandr P
(1)
Krukowski Józef
(1)
Kubik Jolanta
(1)
Laskowska Małgorzata
(1)
Malátek Vojtěch
(1)
Michajłow Siergiej
(1)
Mielczarek Anna
(1)
Mielnik Galina
(1)
Mikosz Joanna
(1)
Mlekodaj Anna
(1)
Nierenberg Bogusław
(1)
Oleksy Grzegorz
(1)
Olędzki Jerzy
(1)
Oniszczuk Zbigiew
(1)
Oskin Aleksander
(1)
Ostaszewski Aleksander
(1)
Palczewski Marek
(1)
Parkes Aneta
(1)
Pawłowska Ilona
(1)
Piechota Magdalena
(1)
Piekorz Maria
(1)
Piekot Tomasz
(1)
Piątkowska-Stepniak Wiesława
(1)
Pokrzycka Lidia
(1)
Popielec Dominika
(1)
Płaneta Paweł
(1)
Rajewski Maciej
(1)
Romiszewska Beata
(1)
Rosińska-Mamej Agnieszka
(1)
Rott Dariusz
(1)
Siewierska-Chmaj Anna
(1)
Sipa Monika
(1)
Sitek Marcin
(1)
Skibiński Andrzej
(1)
Skorus Piotr
(1)
Smól Joanna
(1)
Socha Robert
(1)
Staszewska Joanna
(1)
Szastak-Zięba Dagmara
(1)
Szostok Patrycja
(1)
Szpor Franciszek
(1)
Szpunar Magdalena
(1)
Theisen Otto
(1)
Tiepliaszina Ałła
(1)
Turska-Kawa Agnieszka
(1)
Turzańska Sylwia
(1)
Tułupow Władimir
(1)
Year
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(41)
Language
Polish
(41)
Subject
Dziennikarstwo
(38)
Środki masowego przekazu
(22)
Dziennikarze
(13)
Prasa (wydawnictwa)
(9)
Komunikacja społeczna
(5)
Reklama
(5)
Dziennikarstwo śledcze
(3)
Prawo prasowe
(3)
Public relations
(3)
Radiofonia
(3)
Telewizja
(3)
Czasopisma
(2)
Internet
(2)
Język polski
(2)
Komunikowanie marketingowe
(2)
Media społecznościowe
(2)
Polityka
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Wolność prasy
(2)
Wolność słowa
(2)
Cenzura
(1)
Controlling
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Czasopisma społeczno-kulturalne amerykańskie
(1)
E-mail marketing
(1)
Edukacja medialna
(1)
Fotografia prasowa
(1)
Głos Wielkopolski (czasop.)
(1)
Hotelarstwo
(1)
Informacja
(1)
Innowacje
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Język
(1)
Język Polski
(1)
Kadry
(1)
Komunikacja
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kultura masowa
(1)
Kłamstwo
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Menedżerowie
(1)
Motywacja pracy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Nieruchomości
(1)
Okładki czasopism
(1)
Opinia publiczna
(1)
Polska
(1)
Postawy -- a środki masowego przekazu
(1)
Prawo autorskie
(1)
Prawo autorskie -- Polska
(1)
Prawo do informacji
(1)
Prawo do informacji publicznej
(1)
Private equity
(1)
Promocja
(1)
Przedsiębiorstwo internetowe
(1)
Radiowe programy informacyjne
(1)
Reportaż polski
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Stylistyka
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Tekst
(1)
Transformacja systemu społecznego
(1)
Transmisja danych
(1)
Venture capital
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zarządzanie wiekiem
(1)
Zarządzanie zmianą
(1)
Zatrudnienie elastyczne
(1)
Śląsk
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Środki masowego przekazu regionalne
(1)
Subject: work
The New York Times (czasopismo ; Stany Zjednoczone ; 1851- )
(1)
Subject: time
1989-
(3)
1901-
(1)
1939-
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Genre/Form
Literatura polska
(2)
Kazachstan
(1)
Literatura
(1)
Publicystyka polska
(1)
Reportaż polski
(1)
59 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-62259-31-1
I. Kształcenie specjalistyczne dziennikarzy: 1. Specjalizacja jako standard profesjonalizmu w kształceniu dziennikarzy. Analiza na przykładzie dziennikarstwa sportowego; 2. Dziennikarstwo specjalistyczne czy multimedialne- kilka uwag na temat współczesnego kształcenia dziennikarzy; 3. Poszukiwanie złotego środka pomiędzy kreacją a warsztatem graficznym w nauczaniu projektowania graficznego na potrzeby mediów; 4. Metoda kształcenia na uczelniach artystycznych i możliwości jej zastosowania w procesie kształcenia dziennikarzy w zakresie fotografii; 5. Kształcenie grafików komputerowych na kierunkach dziennikarstwo i komunikacja społeczna; 6. Kształcenie dziennikarzy muzycznych w Polsce; II. Metodyka i treści kształcenia: 1. Mentoring- inspiracja, motywacja. Praktyczne aspekty kształcenia dziennikarzy- o niezbędnych kompetencjach i mapie kontekstów; 2. Filozofia jako przedmiot wykładowy na kierunkach dziennikarskich; 3. O nauczaniu prawa studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej; 4. Edukacja prawna dziennikarzy; 5. Błędy językowo-stylistyczne w pisemnych wypowiedziach studentów dziennikarstwa Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie; III. Studenci dziennikarstwa a wyzwania rynku pracy: 1. Różnorodne formy zatrudnienia dziennikarza; 2. Studenci i absolwenci dziennikarstwa WSIIZ w Rzeszowie wobec wyzwań rynku pracy; 3. System kształcenia dziennikarzy a media regionalne. Absolwent studiów dziennikarskich na rynku pracy; 4. Między dziennikarstwem a reklamą; IV. Kształcenie dziennikarzy- doświadczenia jednostek akademickich: 1. Od teologii środków masowego przekazu do dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Studia dziennikarskie na UKSW w Warszawie- historia i teraźniejszość; 2. Kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Uniwersytecie Łódzkim (komunikat); 3. Specyfika edukacji dziennikarskiej w programie, doświadczeniu i praktyce Warszawskiej Wższej Szkoły Humanistycznej im. Bolesława Prusa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Dyskurs polskich wiadomości prasowych / Tomasz Piekot. - Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, 2006. - 335 s., [3] k.tabl. : fot., rys., tab., wykr. ; 24 cm.
ISBN: 83-242-0792-9
1. Przedmiot badań: Podstawowe pojęcia: tekst, styl, gatunek, dyskurs. Superstruktury, makrostruktury i strategie dyskursu. Wiadomości dziennikarskie jako dyskurs. 2. Historia i stan badań: Perspektywa genologiczna. Perspektywa stylistyczna. Perspektywa strukturalna. Perspektywa tematyczna. Perspektywa aksjologiczna. 3.Norma gatunkowa wiadomości a współczesne procesy komunikacyjne: Tradycyjna koncepcja tekstów informacyjnych. Wiadomości - gatunek rozmyty czy autonomiczny dyskurs? Proces komunikowania w mediach informacyjnych. 4. Wiadomości tekstowe jako przekaz wizualno-werbalny: Fotografia jako komponent wiadomości. Obraz a tekst. Wizualna organizacja pierwszej strony. Wizualność wiadomości telewizyjnych. Wizualizacja jako strategia dyskursu. 5. Struktura wiadomości: Wiadomość jako odwrócona piramida. W stronę kategorii formalnych. Antropocentryzm struktury wiadomości...6. Ekspansja prywatności: Dwa punkty widzenia. Prywatność, oralność, potoczność. 7. Dwie próby weryfikacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-229-1898-4
1. Język i styl wypowiedzi dziennikarskiej, 2. Informacyjność tekstu dziennikarskiego. Język współczesnych tekstów prasowych, 3. Podstawy warsztatu pisarskiego, 4. Język podstawowych gatunków dziennikarskich, 5. Nagłówek tekstu dziennikarskiego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (6 egz.)
Book
In basket
Dziennikarski warsztat językowy / Janina Fras. - Wyd.2 popr. i uzupeł. - Wrocław : Uniwersytet Wrocławski, 2005. - 147 s. ; 24 cm.
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2816)
ISBN: 83-229-2667-7
1. Podstawy warsztatu pisarskiego. 2. Język i styl tekstu pisarskiego. 3. Obiektywizm i tendencyjność tekstu dziennikarskiego oraz środki ich wyrażania. 4. Język podstawowych gatunków dziennikarskich.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Instytutu Prawa Własności Intelektualnej UJ / red. Janusz Barta ; Instytut Prawa Własności Intelektualnej UJ ; Zeszyt 90)
1. Konstytucyjna zasada wolności prasy i jej ograniczenia, 2. Dziennikarskie prawo do informacji jako środek dochodzenia prawdy, 3. Organizacja działalności prasowej, 4. Środki masowego komunikowania, 5. Przestępstwo prasowe jako skutek działalności dziennikarskiej, 6. Część jako dobro prawnie chronione, 7. Znamiona zniesławienia w środkach masowego komunikowania, 8. Odpowiedzialność za zniesławienie w środkach masowego komunikowania, 9. Okoliczności wyłączające odpowiedzialność za zniesławienie w środkach masowego komunikowania, 10. Kary i środki karne za zniesławienie popełnione w środkach masowego komunikowanie
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7405-222-1
Dziennikarstwo śledcze w USA. Powstanie, rozkwit, rozkład; Ujawnianie korupcji i nadużyć władzy w działalności amerykańskich muckrakerów; Niechciane głosy. Sylwetki wybranych rosyjskich dziennikarzy śledczych; Etyka dziennikarstwa śledczego; O problematyczności metod dziennikarstwa śledczego. Próba analizy na wybranych przykładach z USA i Polski; Rola dziennikarza śledczego w budowaniu demokracji i społeczeństwa obywatelskiego; Ogólne zasady odpowiedzialności dziennikarzy za naruszenia prawa popełnione na etapie gromadzenia informacji; Dziennikarstwo śledcze a prowokacja dziennikarska. Kwestia odpowiedzialności karnej; Pragmatyka tekstów śledczych. Wybrane zagadnienia; Radiowe dziennikarstwo śledcze. Prolegomena do przyszłej syntezy; Reporter - szpieg i artysta. Dziennikarstwo śledcze Hanny Bogoryja-Zakrzewskiej i Ernesta Zozunia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88490-71-0
CZ. I. Dziennikarstwo : od teorii do praktyki : 1.O futrzastych mrówkach i Księdzu Janie. Przyczynek do dziejów dziennikarstwa, 2. Dziennikarstwo jako narzędzie poznania, 3. Rola dziennikarza w dyskursie publicznym, 4. Czwarty stan - dziennikarz wobec wyzwań współczesnej sfery publicznej. CZ.II Dziennikarstwo a świat mediów : 1. Dziennikarz w postmodernistycznym świecie mediów,. 2. Zapasy z Golemem. Kłopoty z dziennikarskim sumieniem, 2. Dziennikarstwo i środki masowego przekazu w rynkowym społeczeństwie demokratycznym: krytyka modelu amerykańskiego,, 3.Łamiąc kod. media i dziennikarstwo a neoliberalny konsensus. Cz.III Dziennikarstwo w Polsce: historia i współczesność : 1. Dziennikarstwo w PRL, 2. Dziennikarstwo w demokratycznym ładzie medialnym, 3. Dziennikarz polski w procesie transformacji, 4. Tuzin przypadków dziennikarskich...które wstrząsnęły Polską, 5. Niezależność dziennikarska w Polsce: szanse i zagrożenia, Cz.IV Dziennikarstwo a świat społeczny : 1. Etos inteligencki, etos dziennikarski. Między misją a komercją, 2. Między misją a biznesem - niezależna prasa lokalna w Polsce po 1989 roku, 3. Ewangeliczny dialog i krytyczna współpraca. Kościół katolicki wobec mediów i dziennikarzy
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7383-189-4
R.1 Dziennikarstwo jako kategoria socjologiczna i politologiczna; R.2 Dziennikarstwo w Polsce. Historia i tradycja; R.3 Dziennikarstwo w dobie demokratycznych przemian; R.4 Dziennikarze wobec społeczeństwa, społeczeństwo wobec dziennikarzy; R.5 Autonomia elity dziennikarskiej a niezależność dziennikarzy; R.6 Dylematy dziennikarzy i dziennikarskich środowisk; Zakończenie
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8017-190-9
Zawiera: WSTĘP. CZĘŚĆ PIERWSZA. ETYCZNE WYZWANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH I EDUKACJI DZIENNIKARSKIEJ Rozdział 1. Media społecznościowe w przestrzeni medialnej: 1.1. Zdefiniowanie mediów społecznościowych; 1.2. Media społecznościowe w pracy dziennikarza; 1.3. Informacyjna funkcja Facebooka i Twittera; 1.4. Komunikacyjna funkcja Facebooka i Twittera. Rozdział 2. Deontologia i edukacja dziennikarska: 2.1. Etyka dziennikarska jako etyka zawodowa; 2.2. Etyka dziennikarska jako przedmiot akademicki; 2.3. Etyka informacji i komunikacji. Rozdział 3. Dylematy etyczne dziennikarzy w mediach społecznościowych: 3.1. Problematyka etyczna mediów społecznościowych; 3.2. Zagrożenia dla dziennikarskich standardów etycznych na Facebooku; 3.3. Zagrożenia dla dziennikarskich standardów etycznych na Twitterze. CZĘŚĆ DRUGA. OCENA ZAJĘĆ Z ETYKI DZIENNIKARSKIEJ I DYLEMATY ETYCZNE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH W PRACY DZIENNIKARSKIEJ W OPINII STUDENTÓW DZIENNIKARSTWA W POLSCE Rozdział 1. Wprowadzenie metodologiczne: 1.1. Podstawowe założenia badawcze; 1.2. Metody i techniki badawcze; 1.3. Organizacja i przebieg badań; 1.4. Charakterystyka badanej próby. Rozdział 2. Ocena etyki dziennikarskiej jako przedmiotu akademickiego przez studentów: 2.1. Podstawowa ocena zajęć z etyki dziennikarskiej; 2.1.1. Ocena zajęć a status zawodowy; 2.1.2. Ocena zajęć a płeć; 2.1.3. Ocena zajęć a uczelnia; 2.2. Metody kształcenia na zajęciach z etyki dziennikarskiej; 2.2.1. Metody kształcenia a status zawodowy; 2.2.2. Metody kształcenia a płeć; 2.2.3. Metody kształcenia a uczelnia; 2.2.4. Metody kształcenia a rok studiów; 2.3. Mocne strony zajęć z etyki dziennikarskiej; 2.3.1. Mocne strony zajęć a status zawodowy; 2.3.2. Mocne strony zajęć a płeć; 2.3.3. Mocne strony zajęć a uczelnia; 2.3.4. Mocne strony zajęć a rok studiów; 2.4. Słabe strony zajęć z etyki dziennikarskiej; 2.4.1. Słabe strony zajęć a status zawodowy; 2.4.2. Słabe strony zajęć a płeć; 2.4.3. Słabe strony zajęć a uczelnia; 2.4.4. Słabe strony zajęć a rok studiów; 2.5. Tematyka zajęć z etyki dziennikarskiej; 2.5.1. Zagadnienia, których zabrakło na zajęciach z etyki dziennikarskiej; 2.5.1.1. Uniwersytet Warszawski; 2.5.1.2. Uniwersytet Jagielloński; 2.5.1.3. Uniwersytet Wrocławski; 2.5.1.4. Uniwersytet Śląski w Katowicach; 2.5.1.5. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; 2.5.1.6. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie; 2.5.1.7. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie; 2.5.1.8. Uniwersytet Łódzki; 2.5.2. Aktywność dziennikarzy w mediach społecznościowych; w programie kształcenia w zakresie etyki dziennikarskiej; 2.5.3. Zagadnienia omawiane na zajęciach z etyki dziennikarskiej; 2.5.3.1. Zagadnienia omawiane a status zawodowy; 2.5.3.2. Zagadnienia omawiane a płeć; 2.5.3.3. Zagadnienia omawiane a uczelnia; 2.5.3.4. Zagadnienia omawiane a rok studiów; 2.5.4. Stopień omawiania zagadnień z etyki dziennikarskiej; 2.5.4.1. Stopień omawiania zagadnień a status zawodowy; 2.5.4.2. Stopień omawiania zagadnień a płeć; 2.5.4.3. Stopień omawiania zagadnień a uczelnia; 2.5.4.4. Stopień omawiania zagadnień a rok studiów; 2.5.5. Propozycje rozbudowy programu kształcenia a współczesne wyzwania pracy dziennikarskiej; 2.5.5.1. Uniwersytet Warszawski; 2.5.5.2. Uniwersytet Jagielloński; 2.5.5.3. Uniwersytet Wrocławski; 2.5.5.4. Uniwersytet Śląski w Katowicach; 2.5.5.5. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; 2.5.5.6. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie; 2.5.5.7. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie; 2.5.5.8. Uniwersytet Łódzki; 2.6. Ponowny udział w zajęciach z etyki dziennikarskiej. Rozdział 3. Dylematy etyczne w użytkowaniu mediów społecznościowych w pracy dziennikarza w opinii studentów: 3.1. Rozwój mediów społecznościowych a dylematy etyczne w pracy dziennikarza; 3.2. Rodzaje współczesnych dylematów etycznych; 3.2.1. Uniwersytet Warszawski; 3.2.2. Uniwersytet Jagielloński; 3.2.3. Uniwersytet Wrocławski; 3.2.4. Uniwersytet Śląski w Katowicach; 3.2.5. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; 3.2.6. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie; 3.2.7. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie; 3.2.8. Uniwersytet Łódzki; 3.3. Zawód dziennikarza i dylematy etyczne - przeszłe i aktualne; 3.4. Sposoby przestrzegania etyki dziennikarskiej; 3.4.1. Sposoby przestrzegania a status zawodowy; 3.4.2. Sposoby przestrzegania a płeć; 3.4.3. Sposoby przestrzegania a uczelnia; 3.4.4. Sposoby przestrzegania a rok studiów. CZĘŚĆ TRZECIA. OCENA I DYLEMATY ETYKI DZIENNIKARSKIEJ W UJĘCIU STUDENTÓW DZIENNIKARSTWA - WNIOSKI Z BADAŃ Rozdział 1. Ocena zajęć z etyki dziennikarskiej przez studentów: 1.1. Postawa studentów wobec zajęć; 1.2. Stosunek studentów do omawianych zagadnień; 1.3. Zagadnienia, których zabrakło na zajęciach; 1.4. Propozycje rozbudowy programu kształcenia; 1.5. Wpływ zmiennych niezależnych na ocenę zajęć; 1.5.1. Ocena zajęć a płeć; 1.5.2. Ocena zajęć a status zawodowy; 1.5.3. Ocena zajęć a uczelnia; 1.5.4. Ocena zajęć a rok studiów. Rozdział 2. Świadomość dylematów etycznych mediów społecznościowych w pracy dziennikarza. ZAKOŃCZENIE. CONCLUSION. Bibliografia. Aneksy: Aneks 1. Jak media społecznościowe wpływają na etykę dziennikarską?; Aneks 2. Podręcznik etyki NPR - media społecznościowe; Aneks 3. Kwestionariusz ankiety; Aneks 4. Wyniki testów statystycznych oraz poziomy istotności dla kluczowych analiz związków statystycznych. Wykaz wykresów, tabel i rysunków.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7306-067-7
1. Etos współczesnego dziennikarstwa, 2. Media i demokracja w Polsce, 3. Konflikt między wolnością mediów a ochroną dóbr osobistych. Doświadczenia i zasady w wykładni prawa Republiki Federalnej Niemiec, 4. Wolność słowa w mediach a poszanowanie godności człowieka w prawie polskim, 5. Zasady dostępu Kościoła do środków społecznego przekazu w prawie polskim, 6. Kościół w Polsce a media, 7. O odpowiedzialności dziennikarza, 8. Wartości i normy dziennikarskiego etosu na podstawie kodeksów etyki dziennikarskiej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7151-330-5
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-60583-06-7
Cz.I Dziennikarza i polityce - wzajemne zależności: 1. Miedzy cenzurą a rynkiem, 2. Media jako specyficzna instytucja generowania zachowań wyborczych, 3. Dziennikarstwa śledcze i prowokacja dziennikarska, 4. Polityczna odpowiedzialność dziennikarska?, 5. Polityka dziennikarzem, dziennikarz politykiem?, 6. Takie widzie świata koło..., jakie telewizyjnymi zakreśla oczy - w teatrze życia politycznego, 7. "Wróg na 1" czy " czwarta władza" - media w systemie politycznym RP. Cz.II Dziennikarstwo w XXI wieku: 1. Poskramianie dziennikarzy. Instrumentarium demokracji dyktatorskiej, 2. Misja " czwarta władza" czy biznes? O potrójnej naturze mediów, 3. O przyczynach i skutkach upolitycznienia Telewizji Polskiej, 4. Trójkąt bermudzki - czyli jak kierować przedsiębiorstwem medialnym w warunkach presji politycznej, 5. Cóż to jest prawda? Wiarygodność współczesnego języka dziennikarskiego w Polsce, 6. chichot z polityka. Rola humoru w dyskursie politycznym, 7. Etyczne granice współczesnego dziennikarstwa, 8. Co z tą Radą?, 9. Demokracja deliberatywna a Internet, 10. Internetowy dyskurs polityczny na przykładzie wybranych forów i grup dyskusyjnych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7436-174-3
Media w XXI wieku; Prasa; Radio; Telewizja; Nowe media - przykład Polski; Dziennikarze ich organizacje; Prasa, radio, telewizja w Polsce - statystyka; Media na świcie; Polityka audiowizualna Unii Europejskiej; W poszukiwaniu misji mediów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87704-74-1
1. Dziennikarstwo - zawód, misja czy powołanie?, 2. Problem dopuszczalności umieszczenia w koncesji na rozpowszechniania programów radiowych i telewizyjnych zobowiązania biskupa diecezjalnego Kościoła Katolickiego do odpowiedzialności za kształt programu w świetle konstytucyjnej zasady autonomii Państwa oraz kościołów i związków wyznaniowych, 3. Centrum Monitoringu Wolności Prasy jako przykład instytucji pozarządowej w polskim systemie medialnym, 4. Regionalny nadawca telewizji publicznej w Polsce a proces demokracji, 5. Przeobrażenia prasy lokalnej w Polsce w latach dziewięćdziesiątych, 6. Prasa lokalna Ziemi Leszczyńskiej, 7. Problematyka niemiecka w publicystyce "Tygodnika Powszechnego" i "Więzi" na przełomie 1989/1990, 8. Rola sceny wyrazowej w piractwie internetowym, 9. Aktualne czasopiśmiennictwo żydów w Polsce, 10. Prawo do informacji i jego gwarancje w konstytucji Hiszpanii, 11. Stowarzyszenia dziennikarskie Ukrainy w kontekście transformacji ustrojowej państwa, 12. Pojedynki a prasa. Relacje prasowe z wybranych pojedynków okresu międzywojennego
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-64788-12-3
1. Historia prasy, historia w prasie: Polska prasa ezoteryczna w dwudziestoleciu międzywojennym; "Po prostu" i "Wiadomości Kulturalne" - dwie nieudane próby reaktywacji pisma społeczno-kulturalnego po 1989 roku; "Głos Wybrzeża" lokalnym narzędziem partyjnej propagandy w okresie sierpniowego przełomu (1980); Rekonstrukcja historii - prasa muzyczna jako pomijany segment prasy wydawanej o%cjalnie w stanie wojennym;Rynek prasowy ziemi strzeleckiej w XX wieku; O rozwoju i funkcji prasy regionalnej w XX wieku - na przykładzie Podhala; 2. Od Marconiego do Zuckerberga; Determinanty rozwoju radia w Polsce w dwudziestoleciu międzywojennym; Złote czasy łódzkiej telewizji - ŁOT w latach 1956-1986; Nowe media - krótka historia Internetu i próby jego prawnej regulacji; Facebook jako konsekwencja ewolucji w komunikacji społecznej; 3. Media w otoczeniu prawnym i politycznym: Ustawodawstwo prasowe w Polsce w XX wieku; Prasa i radio w działalności Policji Państwowej w latach 1919-1939; Zmiana relacji między państwem a systemem medialnym po roku 1990 (próba charakterystyki i oceny); 4. Język, gatunki i funkcje komunikacji społecznej; Wiek XX: doba medialna w rozwoju polszczyzny; Internet jako nowy determinant komunikacji między mediami a odbiorcami mediów; Od oświecenia do "uwodzenia"... Ewolucja strategii perswazyjnych w czasopismach dla najmłodszych w ostatnim dwudziestoleciu XX wieku; Strength of propaganda and manipulation - role of media in development of Hitler's myth.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7441-370-1
Zamiast wstępu; Komu potrzebne jest prasoznawstwo?; Rozmowa o historii i współczesności; O mistrzu, kolegach i uczniach; Status dziennikarza w Polsce na przełomie XX i XXI wieku; Prasa w Poznaniu - dziesięć lat później; Wielkopolskie media - więcej obaw niż nadziei; Dlaczego polscy wydawcy opuścili "Głos Wielkopolski"?; Nakłady "Głosu Wielkopolskiego"; Tabloidy w polskiej prasie - źródła popularności i prognozy; Międzynarodowe koncerny prasowe a proces jednoczenia Europy; Czytając Mikrokosmos.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2769-0
Cz.I Medaia a komunikacja: 1. Media studies a antropologia środków przekazu - próba charakterystyki, 2. Pragmatyczna równość komunikacyjna w mediach - fakty, mity, perspektywy, 3. Kanały informacyjne a medialne światoobrazy, 4. Komunikowanie z punktu widzenia kognitywistyki, 5. Model efektu bezpośredniego, model wykorzystania i gratyfikacji oraz model ratyfiakcji kulturowej jako narzędzia analizy mediów masowych. Cz.II Media wobec wartości: 1. Współczesne mass media wobec wartości, 2. Kształtowanie opinii publicznej: kilka uwag o wolności i odpowiedzialności mediów, 3. Janusowe oblicze mediów. Cz.III Perswazja i manipulacja w mediach: 1. Problemy ananlizy dyskursu perswazyjnego, 2. Określanie preferencji grup perswazyjnych, 3. Manipulacja w wywiadzie telewizyjnym, 4. Różne obliczna dezinformacji w prasie codzinnej. Cz.IV Dynamiczny świat mediów, gatunków i przekazów medialnych: 1. Gatunki prasowe w humorystycznych i satyrycznych transformacjach, 2. Talk show - gatunek rozmowy telewizyjnej (na przykładzie "Rozmów w toku" w Telewizji tVN), 3. Raport- problem dla genologa, 4. Monitoring rynku odbiorców a formuła przekazu radiowego, 5. Czasopisma i książki w świecie mediów XXI wieku, 6. Perspektywy rozwoju czytelnictwa prasy on-line, 6. Wzajemne relacje przekazów medialnych i literatury (na przykładzie prasy opinii), 7. Wpływ internetu na prasę na przykładzie "Dziennika Łódzkiego", 8. Dydaktyka w radiu niepublicznym. Cz.V Media a świat polityki: 1. Rola mediów wilna i Lwowa w integracji międzywojennej Polski, 2. Aktualna debata pokoleniowa w niemieckich mediach, 3. Media a wojna w Iraku, 4. O dziennikarstwie poszukującym, czyli "Podróże z Milewiczem", 5. Marion Grafin Donhoff i jje rola w "Die Zeit". Cz.VI Medialne obrazy świata: 1. Wizja społeczeństwa i prawa kreowania w środkach masowego przekazu, 2. Językowy obraz polskiego sportu (na podstawie materiałów z codziennej prasy ogólnopolskiej i lokalnej), 3. "Reportaż to gra uczuć i emocji". O reportażach radiowych wybitnych współczesnych twórców Polskiego Radia, 4. O estetyce i etyce w reportażach Janiny Jankowskiej, 5. "Wielki Niewidomy", czyli słuchowaisko w postmodernistycznej kulturze audialnej i audiowizualnej. Cz.VII Prasa w okresach przemian: 1. Prasa wielkopolska- historai i stan obecny w świetle dotychczasowych badań, 2. Charakterystyka rynku lubelskiej prasy (1989-2005) Zmiany organizacyjne, marketing, środowisko dziennikarskie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89964-49-X
CzęśćI:Sesja plenarna konferencji. Prolog nowego etapu komunikacji społecznej; Ukryta reklama. Wybrane zagadnienia prawne; Dostosowywanie przepisów prawa polskiego z zakresu czynów nieuczciwej konkurencji do prawa Unii Europejskiej; "Czyste informacjie". adania MillwardBrown SMG/KRC; Międzynarodowe doświadczenia z zakresu przejrzystości mediów; Kampania "Czyste informacje"; Część II: Dyskusje i polemiki. Panel pierwszy: Media wobec problemu nieuczciwych działań komunikacyjnych w Polsce. Omówienie i przebieg dyskusji panelowej; Tabloidyzacja mediów; Dziennikarskie grzeszki; Jak rozliczać "czwartą władzę"? Panel drugi: PR jako źródło "czystej informacji" dla mediów. Omówienie dyskusji panelowej; Uwagi i wątpliwości moderatora panelu; Ukrytą reklamę należy zwalczać; Informacja jest mieszana z reklamą. Panel trzeci: Advertoriale i inne formy promocji i reklamy. Omówienie dyskusji panelowej; O wizerunku reklamy; Treści reklamowe w programach telewizyjnych; Prawnik jako magik; Szukanie nowych miejsc na reklamę. Panel czwarty: Wydawcy a reklama i PR w świetle dyskusji o nieuczciwych działaniach komunikacyjnych w Polsce. Omówienie dyskusji panelowej; Wydawcy są przedsiębiorcami w medialnym biznesie. Aneks: Ukryta reklama - wybrane aspekty prawne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-60604-05-3
1. Perspektywy badań nad retoryką dziennikarską, 2. Obraz europejskich mass mediów w twórczości Ryszarda Kapuścińskiego, 3. Retoryczność reportaży międzywojnia na wybranych przykładach, 4. Dydaktyzm reportaży socrealizmu, 5. Polifonia stylistyczna w literackich reportażach "Gazety Wyborczej", 6. O pisarstwie felietonowym Jacka Podsiadło, 7. Stylistyka interakcyjna tekstów dziennikarskich,. 8. Środki perswazyjne i stylistyka argumentacji w gatunkach publicystycznych, 9. Współczesne hybrydy literatury i dziennikarstwa, 10. Poetyka "prozy internetowej" i " SMS-owej", 11. Osoba i relacje osobowe w prozie autobiograficznej, 12. "Podróże w czasie" we współczesnej prozie autobiograficznej (krąg problemów stylistycznych), 13. Joanny Kulmowej tropienie przyszłości, 14. Współczesna literatura drogi, czyli podróże w przestrzeni, 15. Stylistyka i retoryka tytułów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-242-8
Medialny demontaż wizerunku sfery publicznej w Polsce. Czy odpowiedzialność i wiarygodność mediów uznać należy za relikt przeszłości? Dziennikarze i terroryści - przeciwnicy czy wspólnicy? Dziennikarz - podmiot niezaangażowany czy komunikator? Spirala ujadania i jazgotu w mediach; Lista Wildsteina a spirala ujadania i jazgotu; Zagrożenia debaty publiczne - fragmentaryzacja i mitologizacja informacji dziennikarskiej; Dziennikarstwo śledcze a standardy etyki zawodu; Prywatność a prawo - wybrane zagadnienia; "Nowiny" i "Super Nowiny" - Spór o tytuł; Różne rodzaje odpowiedzialności we współczesnych mediach; Fotografia prasowa - między etyką a sensacją; Tabloidy zmieniają konkurencję; W kręgu faktograficznej rejestracji rzeczywistości - reportaż, felieton; "Opowiedzieć coś ważnego" - reportaż prasowy w audiowizualnym świecie; Praca dziennikarza w mediach lokalnych w latach 1990-2005, na przykładzie Kielc; Status lubelskiego dziennikarza a realia wolnego rynku; Prze(dziwna) prasa bezpłatna w Mazowieckim Grodzie; Dziennikarstwo interwencyjne jako przejaw kontrolnej funkcji prasy na przykładzie dzienników woj. podkarpackiego; Szczepański i Rywin. Prasa polska o telewizyjnych aferach PRL i III Rzeczypospolitej; Interefikacja dziennikarstwa i public relation w dwóch wybranych gazetach; Dziennikarz ukraiński - zmagania z rzeczywistością polityczną na tle "pomarańczowej rewolucji"; Problemy życia społeczności lokalnych na łamach podkarpackich pism lokalnych i sublokalnych w latach 1989-2005; Rynkowe determinanty wolności mediów; Nowoczesne radio - między statyką a dynamiką; Współczesne formuły wiadomości radiowych; Radio katolickie jako owoc przemian ustrojowych w Polsce; Komisja śledcza ds. PKN Orlen w programach informacyjnych Radia Maryja i Telewizji Trwam; Między misją a komercją. Problemy finansowania mediów publicznych a odpowiedzialność nadawców; Między odpowiedzialnością a sensacją. Programy interwencyjne i kryminalne; Książka czy telewizja - łatwiejszym źródłem zdobywania wiedzy? Reforma systemu edukacji w Polsce a jej obraz w mediach; Media o edukacji - konkurent czy sojusznik przyjemnej nauki? (prezentacja wyników badań własnych); Edukacja moralna postrzegana w kontekście alfabetyzacji medialnej przez amerykańskich badaczy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again