Form of Work
Książki
(5)
Status
available
(4)
only on-site
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(4)
Author
Dykcik Władysław
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Giza Teresa
(1)
Korbel Justyna Agata
(1)
Litwińska Zuzanna Saba
(1)
Litwiński Mieczysław Eligiusz
(1)
Smith Deborah Deutsch
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Year
2000 - 2009
(5)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Subject
Dziecko zdolne
(5)
Pedagogika specjalna
(4)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko głuchociemne
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Logopedia
(2)
Ludzie starzy
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Surdopedagogika
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Kształcenie
(1)
Młodzież trudna
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Uczucia
(1)
Zachowanie
(1)
Zdolności
(1)
5 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15707-4
1. Niepełnosprawności fizyczno-ruchowe oraz specjalne potrzeby zdrowotne, 2. Niepełnosprawność słuchowa, 3. Niepełnosprawność wzrokowa, 4. Zaburzenia emocjonalne i/lub zaburzenia zachowania, 5. Edukacja specjalna dzieci pochodzących ze środowisk wielokulturowych i dwujęzycznych, 6. Wybitne zdolności i rozwijanie talentów, 7. Pedagogika specjalna i system kształcenia osób z niepełnosprawnościami w Polsce
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-232-1103-5
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-232-1103-5
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7133-295-5
Cz. I Analiza wybranych zagadnień teoretycznych z pedagogiki zdolności: 1. Zdolności jako przedmiot pedagogiki, 2. Stanowiska teoretyczne wobec problematyki zdolności, 3. Kształcenie uczniów zdolnych, 4. Rozwijanie zdolności uczniów, 5. Społeczne konteksty edukacji szkolnej, 4. Szkoła jako środowisko rozwoju ucznia. Cz. II Badania własne: 7. Metodologia badań własnych, 8. Analiza wyników badań sondażowych, 9. Procesy rozpoznawania i wspierania rozwoju zdolności uczniów na podstawie opisu indywidualnych przypadków, 10. Wnioski z badań
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-87079-55-3
1. Ewolucja teorii i praktyki pedagogiki specjalnej, 2. Resocjalizacja młodzieży niedostosowanej społecznie, 3. Rehabilitacja dzieci niewidomych i słabowidzących, 4. Rehabilitacja dzieci niesłyszących i słabosłyszących, 5. Rehabilitacja dzieci upośledzonych umysłowo, 6. Terapia wychowawcza dzieci hospitalizowanych i niepełnosprawnych, 7. Korekcja fragmentarycznych deficytów rozwojowych utrudniających dzieciom uczenie się, 8. Pomoc logopedyczna w procesie rehabilitacji., 9. Kształcenie specjalne dzieci wybitnie zdolnych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again