Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(1)
Autor
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Kałamajska-Liszcz Katarzyna
(1)
Liszcz Krzysztof
(1)
Marciniak Agnieszka
(1)
Rhoden J. Lyn
(1)
Robinson Bryan E
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Dziecko z FAS
(2)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(2)
Alkoholizm
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Język dziecka
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu (FAS)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Komunikacja – diagnoza, możliwości językowe i komunikacyjne: Psychologiczne aspekty języka i mowy; zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji u małych dzieci z autyzmem. Dylematy wczesnej diagnozy autyzmu; Język, mowa i komunikacja u dzieci z FAS – doniesienie z badań; Mowa i język dzieci z zespołem Downa – czynniki zakłócające; Zaburzenia substancji segmentalnej czy wielowymiarowe zaburzenia rozwoju mowy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia; Komunikacja z dzieckiem z syndromem apallicznym – dylematy diagnostyczne. Cz. II Komunikacja – relacje interpersonalne, komunikacja społeczna: Dzieci ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi – rozważania o możliwościach komunikacyjnych; Wczesne zabawy interakcyjne jako płaszczyzna rozwijania umiejętności komunikacyjnych u dzieci z zespołem Downa; Dziecko z zespołem Möbiusa w komunikacji interpersonalnej; Zaburzenia mowy i komunikacji w świetle relacji interpersonalnych; Wybrane aspekty procesu komunikacji u dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie. Cz. III Komunikacja – grupa rówieśnicza, edukacja integracyjna: Komunikacja dzieci przedszkolnych w grupach integracyjnych; Wybrane aspekty komunikowania w klasie integracyjnej; Sytuacja szkolna uczniów z zaburzeniami mowy w klasie i grupie rówieśniczej; Kompetencja komunikacyjna dzieci z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim w warunkach edukacji integracyjnej i specjalnej. Cz. IV Komunikacja – wspomaganie rozwoju i terapia: Wybrane zagadnienia terapii dziecka z zaburzeniami rozwoju mowy i komunikacji; Wspomaganie rozwoju komunikacji i odżywiania dziecka z rzadką chorobą genetyczną; wspomaganie pozawerbalnej komunikacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i głębszą niepełnosprawnością intelektualną przez stymulację rozwoju emocjonalnego; Znaczenie i wykorzystanie komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w porozumiewaniu się z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Posługiwanie się prostymi instrumentami perkusyjnymi sposobem bezsłownego komunikowania się dzieci; Wspomaganie komunikacji niewerbalnej między dzieckiem a nauczycielem przez muzykoterapię; Wspomaganie komunikacji niewerbalnej między osób z niepełnosprawnością wzrokową przez sztukę; Wspieranie komunikacji osób niesłyszących w wirtualnym świecie internetu; wybrane aspekty diagnozy i terapii trudności komunikacyjnych u dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Czym jest FASD - Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych; Zaburzenia pierwotne i wtórne u dzieci z FASD; Funkcjonowanie dziecka z FASD a uszkodzenie OUN; Specyfika problemów edukacyjnych dzieci FASD; Wspracie rozwoju językowego oraz umiejętności czytania i pisania u dzieci z FASD; Wsparcie rozwoju myślenia matematycznego u dzieci z FASD; Modyfikowanie zachowania uczniów z FASD; Jak zaplanować indywidualny program wsparcia dla dziecka z FASD; Zintegrowany model pomocy dla dzieci z FASD i ich rodzin; Profilaktyka FASD w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Rodzina - perspektywa systemowa: Systemy rodzinne - podstawowe założenia i koncepcje; Koncepcje systemów rodzinnych; Przyglądając się bliżej; Rozwój rodziny a stres; Spojrzenie poza rodzinę; Podsumowanie. 2. Alkoholizm w Stanach Zjednoczonych - perspektywa socjo-historyczna: Historia spożywania i nadużywania alkoholu oraz równoległe czynniki socjologiczne; Spożywanie i nadużywanie alkoholu we współczesnej kulturze amerykańskiej - kto pije i dlaczego?; Dlaczego Amerykanie piją?; Dlaczego Amerykanie mają „problemy z alkoholem”?; Podsumowanie. 3. Żyć i przeżyć w domu z alkoholem: Alkoholizm jako choroba rodziny; Rozwój tożsamości i role pozwalające na przetrwanie w rodzinach alkoholowych; Porady dla opiekunów i terapeutów; Nadzieja dla dzieci z rodzin alkoholowych. 4. Przystosowanie psychiczne dzieci z rodzin alkoholowych: Psychologiczne pole bitwy; Rozwój mechanizmu zaprzeczania; Profil psychologiczny rodzin alkoholowych; Urazy emocjonalne; Funkcjonowanie psychiczne; Dzieci z rodzin alkoholowych odporne na urazy psychiczne; Porady dla opiekunów i terapeutów. 5. Zagrożenia rozwojowe i behawioralne: A: Zdrowie i bezpieczeństwo: FAS (alkoholowy zespół płodowy); Zaburzenia psychosomatyczne; Zaburzenia kompulsywne; Przemoc fizyczna i molestowanie seksualne; Dzieci z rodzin alkoholowych pozostawione bez opieki (z kluczem na szyi); Porady dla opiekunów i terapeutów. B: Problemy z nauką i zachowaniem: Ojcowie alkoholicy a postępy dzieci w nauce; Matki alkoholiczki a postępy dzieci w nauce; Płeć dziecka a wyniki w nauce; Przyczyny słabych ocen; Zaburzenia rozwoju i zachowania; Samobójstwa; Porady dla opiekunów i terapeutów. 6. Rozpoznawanie dzieci z rodzin alkoholowych: Etap przedszkolny; Potrzeba wczesnej identyfikacji; Przeszkody na drodze do wczesnej identyfikacji; Monitorowanie codziennych czynności; Obserwacja zabawy; Ocena przystosowania emocjonalnego; Obserwacja rodziców; Porady dla opiekunów i terapeutów; Identyfikacja dzieci z rodzin alkoholowych w wieku szkolnym i nastoletnim; Przeszkody na drodze do identyfikacji starszych dzieci; Rozpoznawanie na podstawie obserwacji profesjonalisty; Rozpoznawanie na podstawie standardowych procedur. 7. Programy i strategie terapeutyczne dla dzieci z rodzin alkoholowych: Skuteczne programy przeznaczone dla dzieci z rodzin alkoholowych; Programy psychoedukacyjne; Ustalenie celów programów; Porady dla opiekunów i terapeutów; Strategie terapeutyczne dla dzieci z rodzin alkoholowych; Terapeutyczna wartość gier i zabaw; Twórcze sposoby ekspresji; Biblioterapia; Filmy wideo; Praca w grupach; Porady dla opiekunów i terapeutów. 8.Międzypokoleniowe przekazywanie alkoholizmu: Dynamika rodziny; drogi rozwojowe dzieci z rodzin alkoholowych; Predyspozycje genetyczne; Genogramy; Nowy początek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej