Form of Work
Książki
(16)
Status
only on-site
(15)
available
(5)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(15)
Author
Gajdzica Zenon
(3)
Dykcik Władysław
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Bereziński Mirosław
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Czapiga Alina
(1)
Karaś Marta
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Palak Zofia
(1)
Pilecki Jan
(1)
Potapenko Lilia
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Tkaczyk Grażyna
(1)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(1)
Tylewska-Nowak Beata
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(16)
Language
Polish
(16)
Subject
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(15)
Pedagogika specjalna
(7)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Dziecko głuche
(3)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(3)
Oligofrenopedagogika
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko głuchociemne
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Logopedia
(2)
Ludzie starzy
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Rodzina
(2)
Surdopedagogika
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Arkusze kalkulacyjne
(1)
Bezradność
(1)
Dziecko
(1)
Excel
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Internet
(1)
Komputery
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Opieka społeczna
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Subject: time
1989-
(2)
16 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-959-4
Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej; Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej; Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji; Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej; Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-806-3
1. Diagnoza psychopedagogiczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; 2. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka; 3. Dziecko z niepełnosprawności intelektualną w szkolnictwie specjalnym; 4. Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkolnictwie specjalnym; 5. Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkolnictwie integracyjnym i ogólnodostępnym; 6. Uczeń z umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej w szkole specjalnej; 7. Dzieci młodzież z głęboka niepełnosprawnością intelektualna w systemie edukacji; 8. Młodzież z lekka niepełnosprawnością w szkole ponadgimnazjalnej; 9. Młodzież z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością w szkolnictwie ponadgimnazjalnym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2507)
ISBN: 978-83-226-1624-0
1. Wprowadzenie w problematykę badań własnych; 6. Wymiary upośledzenia umysłowego; 3. Wokół fenomenu bezradności w życiu człowieka z lekkim upośledzeniem umysłowym; 4. Organizacja i podstawowe założenia procesu kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; 6. Sytuacja społeczna osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; 6. Rzeczywistość społeczna w ujęciu badawczym; 7. Edukacja współczesna wobec determinantów bezradności
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7744-006-3
1.Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej i jego ewolucja; 2. Wymiary niepełnosprawności intelektualnej; 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej; 4. Początki opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i ich edukacja; 5. Edukacja i wychowanie osób niepełnosprawnych intelektualnie; 6. Zaburzenia mowy dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i ich terapia; 7. Sytuacja rodziców i dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; 8. Z zagadnień deontologii zawodu pedagoga specjalnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-232-1103-5
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-232-1103-5
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Oblicza pedagogiki - spojrzenie zza wschodniej granicy)
ISBN: 978-83-931674-3-2
I. W kierunku edukacji inkluzyjnej: 1. Aktualne problemy rozwoju teorii i praktyki nauczania dzieci niepełnosprawnych intelektualnie na Ukrainie; 2. Oświata inkluzyjna jako kwestia społeczno-pedagogiczna; 3. Społeczno-pedagogiczne warunki integracji dzieci z zaburzeniami rozwoju psychofizycznego w ogólnoświatową przestrzeń Ukrainy; 4. Indywidualizacja zajęć szansą na postęp edukacyjny dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; II. Miejsce i rola rodziny w życiu dziecka niepełnosprawnego: 1. Właściwości rodzinnego wychowania dziecka z niepełnosprawnością psychofizyczna; 2. Rodzice dzieci niepełnosprawnych: szanse i zagrożenia w relacjach małżeńskich; 3. Rodzina w procesie wychowania dziecka niepełnosprawnego; 4. Organizacja działalności zabawowej dla dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; 5. Niepełnosprawność intelektualna jako wynik zaburzeń w rozwoju ontogenetycznym; 6. Wsparcie psychologiczne dziecka z zaburzeniami rozwoju; III. Działania twórcze a rozwój dzieci niepełnosprawnych intelektualnie: Wykorzystywanie metody arteterapii w edukacji specjalnej; 2. Rola dramy i teatralnych gier fabularnych w rozwijaniu dzieci niepełnosprawnych; 3. Wykorzystanie dorobku L.S. Wygotskiego w pracy korekcyjnej szkoły specjalnej; 4. Historie z życia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88311-68-9
Międzyprzedmiotowe aspekty dydaktyki matematyki i geografii; Przedsiębiorczość nauczycieli i jej uwarunkowania; wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego Excel w rachunkowości; Propozycje w zakresie łączenia treści matematycznych i niematematycznych w nauczaniu zintegrowanym; Wspomagająca rola komputera w rozwiązywaniu zadań i problemów uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Użycie arkusza kalkulacyjnego MS Excel jako narzędzia pomiaru dydaktycznego na lekcjach wychowania fizycznego; Wykorzystanie technik komputerowych w zajęciach świetlicowych z dziećmi specjalnej troski; Arkusz kalkulacyjny Excel w nauczaniu matematyki w szkole podstawowej i gimnazjum; Rozwój szkoły jako organizacji uczącej się; Zastosowanie pakietu Microsoft Office w dydaktyce fizyki; Wykorzystanie komputera na lekcjach chemii; Elementy analizy i przetwarzania danych w nauczaniu gimnazjalnym; Zastosowanie technologii informacyjnej w nauczaniu przedmiotu "Podstawy żywienia człowieka"; Komputerowe wspomaganie pracy biblioteki szkolnej; Komputerowe wspomaganie nauczania matematyki w gimnazjum; Wykorzystanie techniki komputerowej do realizacji ścieżek międzyprzedmiotowych; Integracja nauczania matematyki i przyrody w szkole podstawowej specjalnej dla dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Rola komputerów w wychowaniu dzieci i kształtowania ich postaw estetycznych; Komputerowe wspomaganie lekcji matematyki w klasie IV szkoły podstawowej; Wykorzystanie komputera w nauczaniu fizyki; Liczby Fibonacciego w matematyce i przyrodzie; Rola przyrody w kształtowaniu matematycznej intuicji dziecka sześcioletniego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-227-2114-5
1. Proces rehabilitacji jako wyznacznik skuteczności kształcenia specjalnego, 2. Kształcenie specjalne w kontekście konwencjonalnych oddziaływań rehabilitacyjnych na dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim, 3. Metodologia badań własnych, 4. Metoda ośrodków pracy w świetle badań własnych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7322-665-6
Wprowadzenie; Aksjologiczne aspekty ludzkiego rozwoju; Co warto wiedzieć o procesie rozwoju człowieka gdy próbujemy ingerować w jego przebieg; znaczenie obecności ludzi starszych dla rozwoju dzieci i młodzieży. Część I: Globalne i parcjalne dysfunkcje intelektu - problemy diagnostyczne, terapeutyczne i edukacyjne. Wspomaganie rozwoju czy przeszkadzanie w rozwoju? Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej stosowany do badań dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z wrodzonymi i nabytymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego według Wrocławskiego Modelu Usprawniania; Stymulacja czuciowa w rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; Wczesne wspomaganie dziecka zagrożonego w prawidłowym rozwoju - z doświadczeń Zespołu Terapeutyczno-Konsultacyjnego dla Dzieci z Problemami w Rozwoju; Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia kolorowego; Charakterystyka twórczości plastycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym; Muzykoterapia jako metoda wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami; Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku; Dysleksja w Polsce. Efekt nieharmonijności rozwoju czy zaniedbania pedagogiczne?; Zadania szkoły w tworzeniu systemu pomocy uczniom z trudnościami w rozwoju; Organizacja edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w województwie dolnośląskim. Część II: Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży jako skutek problemów rozwojowych i patologii rodzinnych. Diagnoza dziecka z zaburzeniami zachowania i jej zastosowanie w pracy pedagoga szkolnego; Zachowania agresywne u 10-letniego chłopca - próba wyjaśnienia przyczyn z zastosowaniem teorii S. M. Johnsona; Wspieranie rozwoju emocjonalnego małego dziecka w kontekście teorii charakteriologiczno-rozwojowej; Podstawowe zagadnienia i pojęcia z zakresu przemocy w rodzinie; Psychologiczne pomaganie dziecku wykorzystanemu seksualnie i jego rodzinie; Społeczne i podmiotowe uwarunkowania aktów suicydalnych dzieci i młodzieży; Wybrane cechy osobowości a strategia radzenia sobie ze stresem u młodzieży we wczesnej fazie adolescencji z chorobą nowotworową; Obrony jako reakcje na zagrożenia stosowane przez adolescentów z chorobą nowotworową; Modele wychowania a koncepcje natury dziecka; Nieprawidłowa komunikacja jako jedna z przyczyn występowania konfliktów w relacjach interpersonalnych. Komunikaty. Koordynacja wzrokowo-ruchowa u dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; Pomoc psychologiczna dla rodzin dzieci z trudnościami w rozwoju - rola psychologa w Zespole Wczesnej Interwencji; Przeżycia związane z lękiem u starszych wychowanków Domu Dziecka; Akceptacja i odrzucenie w grupie młodzieży ze szkół średnich; Zaburzenia emocjonalno-motywacyjne u ucznia z dysleksją; Neuropsychologiczna terapia dysleksji rozwojowej. Stymulowanej półkul mózgowych; Psychologiczna charakterystyka buntu wewnętrznego w okresie dorastania. Streszczenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7271-195-X
1. Zasady i metody pracy z osobami głębiej upośledzonymi umysłowo; 2. Wczesna pomoc dziecku głębiej upośledzonemu umysłowo i jego rodzinie; 3. Rewalidacja dzieci głębiej upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym; 4. Edukacja szkolna uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim; 5. Wybrane zagadnienia dotyczące funkcjonowania społecznego osób dorosłych głębiej upośledzonych umysłowo; 6. Terapia i edukacja dziecka autystycznego; 7. Metody pracy z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym i współistniejącym upośledzeniem umysłowym; 8. Komunikowanie się z osobami głębiej upośledzonymi umysłowo; 9. Edukacja osób głębiej upośledzonych umysłowo w ujęciu Thomasa Felixa; 10. Propozycja wykorzystania skali ocen i metody treningu uczenia się percepcyjno-motorycznego N.C. Kepharta w pracy z dzieckiem głębiej upośledzonym umysłowo
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 447)
ISBN: 83-7271-393-6
I. Niepełnosprawność człowieka a uwarunkowania postaw społecznych II. System kształcenia specjalnego na przykładzie kształcenia dzieci i młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym III. Podstawy integracji dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami w rozwoju IV. Dziecko z lekkim upośledzeniem umysłowym w roli ucznia V. Diagnoza i terapia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych VI. O wychowaniu i kształceniu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole ogólnodostępnej VII. O aktywności ucznia niepełnosprawnego umysłowo w procesie kształcenia ogólnodostępnego VIII. Samoocena uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim IX. Rola nauczyciela w procesie rewalidacji dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych X. Podręcznik w pracy nauczyciela z dzieckiem lekko upośledzonym umysłowo
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-367-8
1. Ekosystem rozwoju i wychowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim: Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności; Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej; Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju; Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju; Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie; Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych. 2. Problematyka pracy i metodologiczna charakterystyka badań własnych: Przedmiot, cel oraz charakter badań; Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy; Metoda badań i techniki badań; Teren badań i dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. 3. Warunki wspomagania rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w rodzinie: Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania; Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny. 4. Szkoła jako system wspomagania rozwoju, profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim: Szkoła w perspektywie rozwoju; Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim; Atmosfera pomocy; wsparcia w środowisku szkoły; Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów; 5. Środowisko lokalne jako system wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia jego rodziny: Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska; Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy; Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój; Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. 6. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów i więzi na poziomie mikrosystemu dziecka: Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka; Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności; Konflikty między rodzeństwem; Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. 7. Intensywność oraz wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów rówieśniczych na poziomie mezosystemu dziecka: Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi; Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami; Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie dziecka. 8. Różnorodność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie uruchamiania strategii optymalizujących rozwój oraz pomoc dziecku i jego rodzinie na poziomie ekosystemu: Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Oczekiwania oraz otrzymywania przez dziecko pomoc ze strony szkoły; Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Współpraca rodziców ze szkoła; Warunki wzajemnej współpracy organizowane prze szkołę. 9. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju dla eliminowania barier, społecznych stereotypów, w tym prezentowane postawy i wartości na poziomie makrosystemu dziecka: Hierarchia wartości dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych; Hierarchia wartości nauczycieli; Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka i jego rodziny. 10. Warunki wspomagania badanych dzieci oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju tych dzieci a ich wszechstronny rozwój, w tym ich psychospołeczna integracja ze szkolnymi kolegami-rówieśnikami: Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89275-93-6
Część I: Uwarunkowania sytuacji społecznej osób z upośledzeniem umysłowym. Rozwój mowy i języka dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Zaburzenia psychiczne u osób z rozpoznanym upośledzeniem umysłowym; Płaszczyzny wykluczenia społecznego osób niepełnosprawnych intelektualnie i ich rodzin; Lekkie upośledzenie umysłowe a nieprzystosowanie społeczne. Przegląd stanowisk. Część II: Uczeń z lekkim upośledzeniem umysłowym w szkole ogólnodostępnej. Psychospołeczne i edukacyjne funkcjonowanie ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej; Wykorzystanie biblioterapii i czytelnictwa w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; Lekcja z wrażliwości. Propozycja wykorzystania edukacji humanitarnej jako stymulatora rozoju emocnonalno-uczuciowego dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym; W trosce o wielostronny rozwój ucznia. Kilka uwag o wyborze szkoły i formach realizacji obowiązku szkolnego dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym. Część III: Obszary rehabilitacji społecznej osób z głębszym i głębokim upośledzeniem umysłowym. Metoda Knillów a teoria osobowości Kurta Goldsteina (studium indywidualnego przypadku); Rodzina i personel placówek opiekunczych w procesie edukacji osób z głębokim upośledzeniem umysłowym; Obszary aktywności mieszkańców domu pomocy społecznej; Twórczość osób niepełnosprawnych w kontekśdcie terapii Gestalt; Efekty kształcenia zawodowego osób z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again