Form of Work
Książki
(11)
Status
only on-site
(9)
available
(7)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(9)
Author
Barłóg Krystyna
(1)
Czapiga Alina
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kaczan Teresa
(1)
Konarska Joanna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Szurowska Beata
(1)
Trempała Janusz
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Śmigiel Robert
(1)
Year
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(4)
Country
Poland
(11)
Language
Polish
(11)
Subject
Dziecko
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Psychologia rozwojowa
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Ludzie starzy
(2)
Młodzież
(2)
Niemowlę
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Rodzina
(2)
Autyzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby dziedziczne
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Muzykoterapia
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Płód
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zespół Downa
(1)
Zespół Pradego, Labharta i Willego
(1)
11 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-906-7
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. ZAŁOŻENIA OGÓLNE: 1. Cele; 2. Metody i formy pracy; 3. Organizacja zajęć; 4. Diagnozowanie i ocena postępów dziecka; 5. Oczekiwane efekty. Rozdział II. CHARAKTERYSTYKA ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH: 1. Żywioły; 2. Materiał przyrodniczy; 3. Sylwoterapia; 4. Aromaterapia; 5. Chromoterapia; 6. Litoterapia; 7. Narzędzia i sprzęt ogrodniczy. Rozdział III. TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Układ treści; 2. Budowa zajęć; 3. Propozycje aktywności (3.1. Wiosna; 3.2. Lato; 3.3. Jesień; 3.4. Zima); 4. Przykłady scenariuszy zajęć (4.1. Wiosna; 4.2. Lato; 4.3. Jesień; 4.4. Zima). WYKAZ ŹRÓDEŁ I TEKSTÓW WYBRANYCH PIOSENEK według numerów scenariuszy; TEKSTY PIOSENEK do wykorzystania według kolejności na płycie CD.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2745-4
Część I: Postępowanie prewencyjne i wczesna interwencja w aspekcie medycznym. Zastosowanie kwasu foliowego w zapobieganiu wadom wrodzonym u dzieci jako element wczesnej profilaktyki dla przyszłych matek; Prewencja w opiece nad noworodkiem; Reakcje kobiet ciężarnych na informacje o wadach dziecka uzyskane podczas diagnostyki ultrasonograficznej. Część II: Wspomaganie rozwoju dziecka i psychopedagogiczna pomoc rodzinie. Rodzina wobec niepełnosprawności dziecka - problemy adaptacji i funkcjonowania; Jak informować rodziców o stwierdzonych u dziecka nieprawidłowościach rozwojowych - psychologiczne konsekwencje niepomyślnej diagnozy; Wczesna interwencja psychologiczna w procesie uczenia się rodzicielstwa; Relacja rodzic-dziecko z perspektywy teorii przywiązania. część III: Idea wczesnej interwencji - skuteczność działań i kierunki rozwoju w opiece nad dzieckiem i jego rodziną; Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w systemie współpracy resortowej i samorządowej; Model opieki nad dziećmi od urodzenia do 7 roku życia z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego w Ośrodku Wczesnej Interwencji Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (OWI PSOUU); Tendencje dotyczące wczesnej interwencji wobec dziecka z zaburzeniami rozwojowymi oraz jego rodziny w krajach Unii Europejskiej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-16394-5
I.: Podstawy psychologii rozwoju człowieka: 1. Kształtowanie się naukowej psychologii rozwoju człowieka , 2. Natura rozwoju psychicznego , 3. Mechanizm zmiany rozwojowej , 4. Teorie rozwoju psychicznego , 5. Badanie rozwoju psychicznego człowieka ; II.: Rozwój psychiczny człowieka w poszczególnych okresach życia : 6. Okres prenatalny , 7. Wczesne dzieciństwo , 8. Średnie dzieciństwo - wiek przedszkolny , 9. Późne dzieciństwo - młodszy wiek szkolny , 10. Dorastanie , 11. Wczesna dorosłość , 12. Średnia dorosłość , 13. Późna dorosłość ; III. : Stosowana psychologia rozwojowa : wybrane zagadnienia : 14. Prawidłowości rozwoju sfery metapoznawczej w teorii i praktyce nauczania , 15. Praktyczne implikacje wiedzy o rozwoju społeczno-moralnym , 16. Zarządzanie edukacją wspierającą rozwój indywidualny uczniów , 17. Praktyczna wiedza o rozwoju życia rodzinnego , 18. Wspieranie młodzieży w zakresie samopoznania, planowania własnego życia oraz podejmowania decyzji dotyczących własnej przyszłości , 19. Wspomaganie funkcjonowania ludzi starzejących się , 20. Wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną , 21. Wspomaganie osób z zaburzeniami należącymi do autystycznego spektrum w perspektywie psychopatologii rozwojowej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia rozwoju człowieka : podręcznik akademicki / red. nauk. Janusz Trempała. - Wyd. 1 - 4 dodr. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2016. - XVI, 542 s. : rys., tab. ; 29 cm.
ISBN: 978-83-01-16394-5
I.: Podstawy psychologii rozwoju człowieka: 1. Kształtowanie się naukowej psychologii rozwoju człowieka , 2. Natura rozwoju psychicznego , 3. Mechanizm zmiany rozwojowej , 4. Teorie rozwoju psychicznego , 5. Badanie rozwoju psychicznego człowieka ; II.: Rozwój psychiczny człowieka w poszczególnych okresach życia : 6. Okres prenatalny , 7. Wczesne dzieciństwo , 8. Średnie dzieciństwo - wiek przedszkolny , 9. Późne dzieciństwo - młodszy wiek szkolny , 10. Dorastanie , 11. Wczesna dorosłość , 12. Średnia dorosłość , 13. Późna dorosłość ; III. : Stosowana psychologia rozwojowa : wybrane zagadnienia : 14. Prawidłowości rozwoju sfery metapoznawczej w teorii i praktyce nauczania , 15. Praktyczne implikacje wiedzy o rozwoju społeczno-moralnym , 16. Zarządzanie edukacją wspierającą rozwój indywidualny uczniów , 17. Praktyczna wiedza o rozwoju życia rodzinnego , 18. Wspieranie młodzieży w zakresie samopoznania, planowania własnego życia oraz podejmowania decyzji dotyczących własnej przyszłości , 19. Wspomaganie funkcjonowania ludzi starzejących się , 20. Wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną , 21. Wspomaganie osób z zaburzeniami należącymi do autystycznego spektrum w perspektywie psychopatologii rozwojowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7322-665-6
Wprowadzenie; Aksjologiczne aspekty ludzkiego rozwoju; Co warto wiedzieć o procesie rozwoju człowieka gdy próbujemy ingerować w jego przebieg; znaczenie obecności ludzi starszych dla rozwoju dzieci i młodzieży. Część I: Globalne i parcjalne dysfunkcje intelektu - problemy diagnostyczne, terapeutyczne i edukacyjne. Wspomaganie rozwoju czy przeszkadzanie w rozwoju? Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej stosowany do badań dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z wrodzonymi i nabytymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego według Wrocławskiego Modelu Usprawniania; Stymulacja czuciowa w rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; Wczesne wspomaganie dziecka zagrożonego w prawidłowym rozwoju - z doświadczeń Zespołu Terapeutyczno-Konsultacyjnego dla Dzieci z Problemami w Rozwoju; Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia kolorowego; Charakterystyka twórczości plastycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym; Muzykoterapia jako metoda wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami; Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku; Dysleksja w Polsce. Efekt nieharmonijności rozwoju czy zaniedbania pedagogiczne?; Zadania szkoły w tworzeniu systemu pomocy uczniom z trudnościami w rozwoju; Organizacja edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w województwie dolnośląskim. Część II: Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży jako skutek problemów rozwojowych i patologii rodzinnych. Diagnoza dziecka z zaburzeniami zachowania i jej zastosowanie w pracy pedagoga szkolnego; Zachowania agresywne u 10-letniego chłopca - próba wyjaśnienia przyczyn z zastosowaniem teorii S. M. Johnsona; Wspieranie rozwoju emocjonalnego małego dziecka w kontekście teorii charakteriologiczno-rozwojowej; Podstawowe zagadnienia i pojęcia z zakresu przemocy w rodzinie; Psychologiczne pomaganie dziecku wykorzystanemu seksualnie i jego rodzinie; Społeczne i podmiotowe uwarunkowania aktów suicydalnych dzieci i młodzieży; Wybrane cechy osobowości a strategia radzenia sobie ze stresem u młodzieży we wczesnej fazie adolescencji z chorobą nowotworową; Obrony jako reakcje na zagrożenia stosowane przez adolescentów z chorobą nowotworową; Modele wychowania a koncepcje natury dziecka; Nieprawidłowa komunikacja jako jedna z przyczyn występowania konfliktów w relacjach interpersonalnych. Komunikaty. Koordynacja wzrokowo-ruchowa u dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; Pomoc psychologiczna dla rodzin dzieci z trudnościami w rozwoju - rola psychologa w Zespole Wczesnej Interwencji; Przeżycia związane z lękiem u starszych wychowanków Domu Dziecka; Akceptacja i odrzucenie w grupie młodzieży ze szkół średnich; Zaburzenia emocjonalno-motywacyjne u ucznia z dysleksją; Neuropsychologiczna terapia dysleksji rozwojowej. Stymulowanej półkul mózgowych; Psychologiczna charakterystyka buntu wewnętrznego w okresie dorastania. Streszczenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7511-181-1
Zawiera: 1. Podstawowe aspekty rehabilitacji dziecka z zaburzeniami w rozwoju: Podstawowe pojęcia z zakresu rehabilitacji; Cele i zasady rehabilitacji dziecka z zaburzeniami w rozwoju; Rodzaje, formy i etapy pracy z dzieckiem z zaburzeniami w rozwoju. 2. Funkcjonowanie i rozwój układu nerwowego jako podstawa do rozumienia zasad postępowania diagnostycznego w procesie rehabilitacji dziecka z zaburzeniami w rozwoju: Funkcjonowanie mózgu i zaburzenia wynikające z jego uszkodzenia; Rodzaje i funkcje dróg nerwowych oraz zaburzenia wynikające z ich uszkodzenia. 3. Wybrane formy postępowania diagnostycznego u dziecka z zaburzeniami w rozwoju: Założenia ogólne postępowania diagnostycznego u dziecka; Cele i rodzaje diagnozy prenatalnej; Obszary i rodzaje oceny rozwoju dziecka w diagnozie medycznej i rehabilitacyjnej; Obszary, założenia i cele diagnozy psychologicznej; Obszary, założenia i cele diagnozy pedagogicznej; Obszary, założenia i cele diagnozy logopedycznej. 4. Metody wspomagające rozwój dziecka: Czynniki oraz kryteria doboru metod; Systematyka metod wyrosłych na gruncie nauk medycznych; Rehabilitacja medyczna; Systematyka metod wyrosłych na gruncie nauk społecznych. 5. Zagadnienia metodologiczne: Koncepcja badań – założenia metodologiczne; Przedmiot, cel i problemy badawcze; Metody, techniki i narzędzia badawcze; Dobór próby i organizacja badań. 6. Funkcjonowanie dziecka z zaburzeniami w rozwoju: Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym; Dziecko z autyzmem; Dziecko z zespołem Downa; Dziecko z opóźnieniem w rozwoju. Zakończenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 552)
ISBN: 978-83-7271-587-6
1. Znaczenie zmysłu wzroku w psychomotorycznym rozwoju dziecka; 2. Deficyt wzrokowy- problemy klasyfikacji i diagnozy; 3. Ograniczenia w realizacji potrzeb dziecka niewidzącego; 4. Rozwój emocjonalno-uczuciowy i społeczny dziecka niewidzącego; 5. Kompetencje społeczne i relacje interpersonalne; 6. Percepcja świata przez dziecko niewidzące; 7. Rozwój intelektualny i rozwój mowy dziecka niewidzącego; 8. Wczesna interwencja interdyscyplinarna; 9. Rehabilitacja przez wychowanie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-457-4
Zawiera: Wstęp; Część I. Kształtowanie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci: Rozdział 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata; Rozdział 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Rozdział 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy. Część II. Wspieranie rozwoju umiejętności społecznych dzieci ze specjalnymi potrzebami: Rozdział 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; Rozdział 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabosłyszących; Rozdział 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD); Rozdział 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową; Rozdział 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie; Rozdział 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi; Rozdział 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD - przesłanki dla praktyki terapeutycznej; Rozdział 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo; Rozdział 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi; Rozdział 10. Dzieci zdolne i uzdolnione; Rozdział 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców. Część III. Rola nauczyciela w kształtowaniu rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci: Rozdział 1. Nauczyciel - jego wartości, przekonania i postawa; Rozdział 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci; Rozdział 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori; Na zakończenie…
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7850-080-3
1. Podstawowa wiedza potrzebna do zrozumienia chorób genetycznych; 2. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa; 3. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Pradera-Williego; 4. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem CHARGE; 5. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Freemana-Sheldona; 6. Dzieci z wadami ciała modzelowatego- wspieranie rozwoju w pierwszych latach życia; 7. Dzieci z zespołem malformacji Dandy'ego-Walkera; 8. Ręka, myślenie i mowa- rozwój psychoruchowy i poznawczy a kształtowanie mowy dziecka w odniesieniu do dzieci z chorobami genetycznymi; 9. Rola rodzica w wychowaniu i edukacji dziecka z rzadką chorobą genetyczną na przykładzie rodziców Jakuba- chłopca z rzadkim zespołem dymorficznym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-367-8
1. Ekosystem rozwoju i wychowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim: Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności; Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej; Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju; Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju; Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie; Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych. 2. Problematyka pracy i metodologiczna charakterystyka badań własnych: Przedmiot, cel oraz charakter badań; Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy; Metoda badań i techniki badań; Teren badań i dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. 3. Warunki wspomagania rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w rodzinie: Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania; Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny. 4. Szkoła jako system wspomagania rozwoju, profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim: Szkoła w perspektywie rozwoju; Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim; Atmosfera pomocy; wsparcia w środowisku szkoły; Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów; 5. Środowisko lokalne jako system wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia jego rodziny: Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska; Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy; Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój; Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. 6. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów i więzi na poziomie mikrosystemu dziecka: Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka; Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności; Konflikty między rodzeństwem; Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. 7. Intensywność oraz wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów rówieśniczych na poziomie mezosystemu dziecka: Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi; Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami; Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie dziecka. 8. Różnorodność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie uruchamiania strategii optymalizujących rozwój oraz pomoc dziecku i jego rodzinie na poziomie ekosystemu: Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Oczekiwania oraz otrzymywania przez dziecko pomoc ze strony szkoły; Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Współpraca rodziców ze szkoła; Warunki wzajemnej współpracy organizowane prze szkołę. 9. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju dla eliminowania barier, społecznych stereotypów, w tym prezentowane postawy i wartości na poziomie makrosystemu dziecka: Hierarchia wartości dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych; Hierarchia wartości nauczycieli; Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka i jego rodziny. 10. Warunki wspomagania badanych dzieci oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju tych dzieci a ich wszechstronny rozwój, w tym ich psychospołeczna integracja ze szkolnymi kolegami-rówieśnikami: Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89518-39-2
I. Wybrane problemy funkcjonowania dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością w świetle najnowszych teorii pedagogiki specjalnej: Skuteczne stawiane celów w edukacji specjalnej osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w oparciu o paradygmat lingwistyczny; Asymetria funkcjonalna dynamiczna młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną (próba analizy); Tożsamość dziecka niepełnosprawnego w warunkach integracji; Empowerment - szansa czy zagrożenie dla społecznej adaptacji dorosłych osób upośledzonych umysłowo; Młodzież wobec eksperymentowania z narkotykami. Kontekst pedagogiczny: między permisywnością a restryktywnością; Modele niepełnosprawności (medyczny, społeczny, kulturowy) a studia nad niepełnosprawnością (disability studies); II. Diagnostyka i symptomatyka zaburzeń rozwojowych: Umiejętności - zdolności adaptacyjne człowieka jako kryterium w procesie diagnostycznym niepełnosprawności intelektualnej; Dziecko autystyczne a wczesna diagnoza i organizowanie systemu wsparcia rozwoju; Neuropoznawczy mechanizm "czytania umysłu" u dzieci z autyzmem; Łagodny kraniec autystycznego spektrum - specyfika pracy z dobrze funkcjonującymi dziećmi z autyzmem i dziećmi z zespołem Aspergera; Psychospołeczne funkcjonowanie chłopców z zespołem kruchego chromosomu X; Ujęcie różnicujące autyzm i zatrucie rtęcią; Charakterystyka psychopedagogiczna dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Etiologia głuchoślepoty a specyfika funkcjonowania dziecka z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku; III. Możliwości zastosowania i efektywność różnych form terapii służących wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży: Wybrane metody oraz formy rehabilitacji i wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych; Refleksje nad możliwościami wykorzystania muzykoterapii w pedagogice specjalnej; Możliwości wykorzystania biblioterapii w pracy z osobami przewlekle chorymi; Wykorzystanie metody Knillów w terapii dzieci z głębokimi deficytami rozwoju - autyzm; Niewerbalne sposoby porozumiewania się dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością; Rewalidacyjne funkcje wychowania fizycznego dzieci niepełnosprawnych intelektualnie wobec wyzwań współczesności; Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym - jego specyficzne potrzeby edukacyjne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again