Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(2)
Autor
Braithwaite Dominika
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Mikołajczak Małgorzata
(1)
Wieder Serena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Dziecko autystyczne
(2)
Autyzm
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Część I: Postęp w rokowaniach dotyczących ASD mity, fakty, wczesne objawy oraz nowa podbudowa teoretyczna. 1: Zmiana definicji autyzmu i sposoby jego postrzegania; 2: Mity dotyczące ASD, w tym zespołu Aspergera, i ich błędne diagnozowanie; 3: Wczesne i trwałe objawy ASD; 4: Nowe cele stawiane dzieciom z ASD. Część II: Przede wszystkim rodzina. Jak rodzina może wykorzystywać model DIR, aby ułatwić nawiązywanie relacji, komunikację i myślenie. 5: Inicjatywa „Przede wszystkim rodzina”; 6: Wykorzystywanie uwagi i zaangażowania; 7: Zachęcanie do naprzemiennej komunikacji i wspólnego rozwiązywania problemów; 8: Symbole, pojęcia i słowa; 9: Logiczne myślenie i świat rzeczywisty; 10: Wyższe poziomy myślenia abstrakcyjnego i refleksyjnego; 11: Niepowtarzalne profile biologiczne I; 12: Niepowtarzalne profile biologiczne II. Część III: Floortime. 13: Floortime jako podejście rodzinne; 14: Floortime; 15: Metoda Floortime zawsze i wszędzie; 16: Najtrudniejszy element metody Floortime; 17: Praca ze starszymi dziećmi, nastolatkami i dorosłymi z ASD I; Praca ze starszymi dziećmi nastolatkami i dorosłymi ze spektrum autyzmu II. Część IV: Ekspertyza i sposoby terapii. 19: Ekspertyza; 20. Kompleksowy program terapii wykorzystujący podejście DIR/Floortime; 21: Programy edukacyjne przyjające myśleniu, komunikacji i postępom w nauce. Część V: Radzenie sobie z trudnymi objawami. 22: Język wyuczony i echolalia; 23: Samostymulacja, potrzeba bodźców zmysłowych, nadpobudliwość i zachowania unikające; 24: Posiłki, korzystanie z toalety, ubieranie się i radzenie sobie z nowymi wyzwaniami; 25. Problemy z zachowaniem; 26: Radzenie sobie z uczuciami; 27: Załamania i regresje; 28: Rozwój umiejętności społecznych. Załącznik A; Załącznik B; Załącznik C.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Autyzm dziecięcy i zespół Aspergera – charakterystyka zaburzeń: 1.1. Kryteria diagnostyczne autyzmu i zespołu Aspergera w obowiązujących w świecie klasyfikacjach zaburzeń psychicznych; 1.2. Charakterystyka objawów zaburzeń autystycznych oparta na kryteriach diagnostycznych ICD-10. Triada autystyczna; 1.3. Objawy mogące świadczyć o istnieniu autyzmu w pierwszych latach życia dziecka; 1.4. Charakterystyka zaburzeń w zespole Aspergera oparta na kryteriach diagnostycznych zawartych w ICD-10; 1.5. Objawy mogące świadczyć o istnieniu zespołu Aspergera u dziecka w kolejnych okresach rozwojowych; Rozdział 2. Wczesne wspomaganie dziecka z autyzmem. Zasady pracy oraz metody terapeutyczne dostosowane do zaburzonych funkcji: 2.1. Specyfika wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny; 2.2. Znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka dla skuteczności oddziaływań terapeutycznych w autyzmie; 2.3. Zasady postępowania terapeutycznego z dzieckiem autystycznym lub z zespołem Aspergera w zależności od zaburzonych funkcji; 2.4. Przegląd metod terapeutycznych stosowanych w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Rozdział 3. Analiza indywidualnych przypadków; Podsumowanie; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej