Form of Work
Książki
(6)
Status
only on-site
(6)
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(6)
Author
Guz Sabina
(1)
Horodeński Ryszard Czesław
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Osik Danuta
(1)
Ozorowski Edward
(1)
Polewczyk Irena
(1)
Sajdak Anna
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Year
2000 - 2009
(6)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Subject
Dziecko
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Rodzina
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Agresywność
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Edukacja medialna
(1)
Internet
(1)
Komputery
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nałóg
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Przemoc
(1)
Społeczeństwo
(1)
Telewizja
(1)
Uczniowie
(1)
8 results Filter
Book
In basket
(Biblioteka "The New Educational Review" / red. Stanisław Juszczyk)
ISBN: 978-83-7441-300-8
Wiedza, informacja i komunikacja - szansa czy zagrożenie współczesnego dziecka: Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji; Komunikacja i informacja w światach dziecka; O sposobach wspomagania dzieci w świadomym zapamiętywaniu informacji. Niektóre hipotezy i wyniki badań; Technologia informacyjna zagrożeniem czy wsparciem dla dziecka. Kilka uwag krytcznych; Dzieciństwo w świecie mediów - szanse i zagrożenia (wybrane problemy); Świat dziecka i język mediów; Środowisko informacyjne współczesnego dziecka; Dziecko w świecie wiedzy - relacje między źródłami wiedzy a jej odbiorcą. 2. Dziecko a świat mediów: Dzieciństwo "medialne" współczesnych dzieci - teoretyczne i metodologiczne przesłanki badań; Teletubisie w oddziaływaniach na zachowania małego dziecka; O wpływie telewizji na zachowanie dzieci; Edukacja medialna najmłodszych; Technologia informacyjna a funkcjonowanie dziecka we współczesnym świecie; Dziecko i jego świat w programach polskiej telewizji publicznej; Dziecięcy świat w Internecie - potrzeby i niebezpieczeństwa; Tworzenie się nowych kodów językowych w komunikacji społecznej na przykładzie wypowiedzi internautów; O tym, co uczy i bawi najmłodszych telewidzów; Pozaszkolne źródła wiedzy i ich rola dydaktyczno-wychowawcza w opinii nauczycieli klas zintegrowanych; Leksyka współczesnych mass mediów dla dzieci (na przykładzie wybranych czasopism); Dokąd wiedzie ekranowy bohater polską młodzież? 3. Media w edukacji i wychowaniu dziecka: Edukacja medialna - edukacja dzieci i rodziców; Komputerowe wspomaganie edukacji przedszkolnej; Wykorzystanie komputera w edukacji przedszkolnej. Prezentacja programu autorskiego; Media w procesie wychowania - szansa czy zagrożenie?; O potrzebie i celach wychowania medialnego dzieci; Media w realizacji wychowania patriotycznego dzieci przedszkolnych; Porozumiewanie sie dziecka i nauczyciela w edukacji wczesnoszkolnej; Tekst pisany dziecka w wieku wczesnoszkolnym - analiza pragmatyczna
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-87981-98-3
Cz. I. Dziecko dobrem wspólnym: Dziecko w aspekcie celu; Dziecko w nauczaniu Jana Pawła II; Dziecko w rodzinie i społeczeństwie w świetle nauczania Kościoła katolickiego; Dziecięctwo naturalne a nadprzyrodzone; Aksjologiczny status dziecka w kontekście współczesnej kultury życia; Dobro potomstwa jako istotny element zgody małżeńskiej w świetle prawa kanonicznego; Pozycja społeczna dziecka w Polsce w XVIII wieku; Cz. II. Warunki życia i rozwoju rodziny: Uwarunkowania wzrostu gospodarczego. Polska w roku 2007; Rodzina- sprawa prywatna czy sprawa publiczna?; Polityka państwa na rzecz rodziny- wybrane problemy; O zróżnicowaniu sytuacji rodzin wielodzietnych w Polsce; Rodzina zastępcza jako instytucja pomocy społecznej; Instytucje opieki nad dzieckiem a potrzeby pracujących rodziców; Internaty szkolne i bursy publiczne w funkcji wyrównywania warunków rozwojowych i szans edukacyjnych młodzieży; Demograficzne i ekonomiczne uwarunkowania rozwoju systemu oświaty i wychowania; Klimat życia rodzinnego w percepcji dzieci ojców o wysokim poziomie aktywności zawodowej; Cz. III. Zagrożenia w wychowywaniu dzieci: Dobrobyt społeczny a ubóstwo w ujęciu regionalnym i globalnym- polityka społeczna wobec wykluczenia społecznego; Ubóstwo dzieci. Przyczyny- skutki- potrzeba działania; Dziecko wobec zagrożeń płynących z mass mediów; Wybrane uwarunkowania dewiacyjnych zachowań dzieci i młodzieży; Małżeństwa "naprawcze" w powojennej Polsce; Cz. IV. Dyskusja
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-233-2055-1
Część I: Wspólnota dla profilaktyki i resocjalizacji. Osłabienie więzi społecznej i zróżnicowanie kulturowe jako źródła patologii społecznej; Przeciwko "wychowaniu do agresji" - czyli o potrzebie i sposobach działania na rzecz zapobiegania agresywności młodego pokolenia; Sowing the Seeds of Peace in School: an Antidote for a Violent World?; Wspólnota działań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w warunkach reformowanej kurateli sądowej; Współpraca sądowego kuratora dla dorosłych z instytucjami świadczącymi pomoc na rzecz osób objętych dozorem kuratorskim; Rola biegłego psychologa sądowego w ochronie praw osób poszkodowanych w przestępstwach na tle seksualnym; Rodzice, uczniowie, nauczyciele - wspólnota dla szkolnej profilaktyki uzależnień; Myśl globalnie, działaj lokalnie - współdziałanie młodzieży we wspólnocie lokalnej w ramach lokalnego systemu resocjalizacji; Wsparcie rodzicielskie spostrzegane i oczekiwane przez młodzież szkolną w wieku 13-15 lat a intensywność picia alkoholu - prezentacja wyników badań własnych. Część II: Ku społeczeństwu dla wszystkich. Edukacja na rzecz tworzenia społeczeństwa dla wszystkich. Kontekst niepełnosprawności...; Dialog edukacyjny z osobami niepełnosprawnymi; Profilaktyka niepełnosprawności - wczesne wsparcie dzieci zagrożonych w rozwoju; Wspomaganie rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych jako działania profilaktyczne; Powstawanie więzi społeczno-emocjonalnych wśród wychowanków Specjalnego Ośrodka dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących - autobiograficzne studium przypadku; Procedury i standardy usamodzielniania wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych (na podstawie badań własnych); Troska o środowisko naturalne w wymiarze globalnym fundamentem edukacyjnej wspólnoty; Edukacja do zdrowia - szansa i wyzwanie; Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży w świetle dokumentów WHO i UE. Część III: Wspólnota rodziny. Europejskie i polskie obszary pracy socjalnej - identyfikacja wybranych kwestii społecznych; Wspólnota wychowawcza rodziny w perspektywie ponowoczesnej; Wspólnota rodziny, szkoły, społeczności lokalnej; Marginalizacja szkolna dzieci z rodzin nisko stratyfikowanych ekonomicznie - fikcja czy rzeczywistość?; Przestrzeń rozwoju uczniów z rodzin dotkniętych bezrobociem; Wspólnota i jednostka - rodzina dysfunkcjonalna w przestrzeni życiowej adolescenta (prezentacja badań własnych).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 63)
ISBN: 83-7306-012-X
Część I: Wartość rodziny we współczesnym świecie. Rodzina wobec współczesnych zagrożeń; Wyzwania kultury śmierci - wolność i prawo, za czy przeciw życiu; Małżeństwo, rodzina i dziecko w systemie norm i wartości współczesnych społeczeństw europejskich; Rodzina wobec wartości: rozpad czy transformacja; rodzina w opinii młodego pokolenia Polaków. Częśc II: Rodzicielstwo jako zadanie. Teologiczne podstawy odpowiedzialnego rodzicielstwa. Na kanwie nauczania Jana Pawła II; Płciowość jako dar i zadanie; Zgoda na płodność - umieć żyć z płodnością; Rola rodziny w kształtowaniu postaw wobec własnego rozwoju; Rodzice i dzieci: jak mogą pomagać sobie nawzajem w sytuacjach trudnych? Część III: System wartości rodziców i dzieci jako zadanie rozwojowe; Rola rodziny w kształtowaniu postawy wobec życia jako fundamentalnej wartości; Rodzina środowiskiem wychowania prospołecznego; Rola rodziny w kształtowaniu umiejętności psychospołecznych u dzieci; Doświadczenie osamotnienia u młodzieży a postawy rodzicielskie; Style reagowania na stres w kontekście postaw rodzicielskich. Badania młodzieży wnoszone do rodziny przez dziadków. Część IV: Trudne rodzicielstwo. Osoba niepełnosprawna, chora, cierpiąca: nauczanie Jana Pawła II; Wsparcie społeczne rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym i jego uwarunkowania; Trudności przeżywane przez rodzinę dziecka z niepełnosprawnym i jego uwarunkowania; Trudności przeżywane przez rodzinę dziecka z nepełnosprawnością umysłową; Rola rodziców we wspomaganiu rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu; Rodzinne i społeczne uwarunkowania jadłowstrętu psychicznego. Część V: Rodzicielstwo wymagające szczególnych umiejętności. O potrzebie pomocy dla rodzin wychowujących dzieci z uszkodzeniami słuchu; Rodzice wobec diagnozy uszkodzenia słuchu u dziecka. Doświadczenia rodziców, pomoc profesjonalistów; Trudne wybory rodziców wychowujących dzieci niesłyszące; Rola języka migowego w życiu rodziny dziecka niesłyszącego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2454-3
Część I: Rozwój i edukacja dziecka w ujęciu wybranych koncepcji psychologicznych i pedagogicznych. Część II: Szanse i zagrożenia w edukacji dzieci i młodzieży. Część III: W poszukiwaniu innowacyjnych i alternatywnych rozwiązań edukacyjnych. Część IV: Rozwijanie językowych i poznawczych kompetencji dziecka. 5. Niektóre uwarunkowania kształtowania się społecznych cech osobowości dzieci i młodzieży.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-1702-4
I. Specjalne trudności w uczeniu się i zaburzenia rozwojowe oraz sposoby ich przezwyciężania: Nasilenie zjawiska specyficznych i niespecyficznych trudności w uczniów wśród uczniów szkół masowych w świetle wyników ankiety. Formy pomocy uczniom z inteligencją niższą niż przeciętna w przezwyciężaniu trudności i niepowodzeń szkolnych. Charakterystyka procesów pamięciowych dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną. Spostrzeganie siebie i innych a decentracja interpersonalna u dzieci z problemami zdrowotnymi z młodszych klas szkolnych. Trudności przystosowawcze uczniów dyslektycznych ujawniające się w samoocenie. Neurolingwistyczne programowanie jako metoda wspomagania dziecka z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi w edukacji szkolnej. Wspomaganie uczniów szkoły podstawowej przejawiających trudności w nauce i zachowaniu(na przykładzie Szkoły Podstawowej im. B. Malinowskiego w Woli. Woj. katowickie). Rola pedagoga szkolnego w zasadniczej szkole zawodowej we wspomaganiu ucznia z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi. Nowe spojrzenie na rewalidację indywidualną uczniów słabo widzących z trudnościami w nauce. Dlaczego warto wykorzystywać komputery w rewalidacji dzieci o zaburzonym rozwoju? Wspieranie rodzin dzieci zdolnych-przykładowe doświadczenia angielskie. II. Stymulacja rozwoju osób upośledzonych umysłowo: Metody nauczania całościowego stosowane w kształceniu dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Założone a rzeczywiste funkcje podręcznika dla ucznia lekko upośledzonego umysłowo. Organizacja pomocy upośledzonym dzieciom w wieku przedszkolnym w Rosji. Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych w procesie wspomagania rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. Wpływ nauczania dwupoziomowego na wspomaganie młodzieży z upośledzeniem umysłowym. Rola ćwiczeń logarytmicznych w terapii pedagogicznej dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. III. Założenia i realizacja idei integracji dzieci niepełnosprawnych: Wiedza nauczycieli szkół publicznych o kształceniu dzieci niepełnosprawnych. Modyfikacja postaw przyszłych pedagogów wobec uczniów niepełnosprawnych i ich integracji z zespołami klasowymi. Wspomaganie rozwoju uczniów w zespołach integracyjnych w klasach początkowych. Integracja a uczenie "bycie człowiekiem". Podmiotowa rola rodziców w edukacji integracyjnej uczniów z wadą słuchu. Wychowanie słuchowe jako czynnik umożliwiający integrację społeczną osób niepełnosprawnych. Podyplomowe studium z zakresu wczesnej rehabilitacji dzieci słabo widzących i niewidomych. Kontakty rodziców z dzieckiem niewidomym w młodszym wieku szkolnym uczącym się w szkole specjalnej. Integracja uczniów niedostosowanych społecznie ze środowiskiem jako podstawa działalności profilaktyczno-rehabilitacyjnej szkoły. Dzieci z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego w młodszym wieku szkolnym-próba charakterystyki. Potrzeby terapeutyczno - edukacyjne dziewczynek z zespołem Retta a polska rzeczywistość.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again